***HUHTIKUISET Lokakuussa***

poksujille onnea =) :heart:

rokote mietityttää täälläkin, en kyl osaa panikoida asiaa, vaikka tottakai pelottaa et mitä jos sen lunssan saa oikeen pahana nii mitäs sitte :/

).( hyviä ultrakuulumisia, vauva voi oikein hyvin ja liikkuikin kivasti. 4 söpöä kuvaa saatiin mukaan, laittelen tuossa vähän myöhemmin teillekkin jonku näytille :D
turvotusta oli alle milli ja nenä, sormet ym.. näkyi hyvin =)

ja vastasi viikkojaan täsmällisesti :D + saatiin rakenneultra-aika, olikohan 20 joulukuuta..

marjutti ja masuvauva 12+4
 
Minäkään en välitä "tapella" tuosta että kannattaako rokote ottaa vai ei, jokainen päättää sen itse ja kantaa vastuun myös :) . Toki kiva kuulla muiden mielipide ja kanta, mutta en ala ihmisiä erottelemaan sen mukaan että "toi on väärällä puolella" :LOL:
marjutti86, onnea kivoista kuulumisista ja kuvia tietty odottelen nähtäväksi.
Tosiaan me ollaan jo niin pitkällä, että ensimmäiset hipoo puoltaväliä. Hurjaa!
Kunpa vaan saataisiin kaikki nauttia raskauksistamme, ilman väsymystä, kutinaa ja pelkoja
:hug:

-C-
 
Piipa paasto oli vissiin 5,8, kun raja-arvo on 5,3 :( En tajua mistä hyvästä se noin pomppas, kun iltapalaksi söin kaurapuuroa ja ruisleipää... Viimeksi kun olin rasituksessa, paasto oli 5,2 ja silloin raja-arvo oli joku tiukempi, niin kosahti silloinkin, nythän olisin niillä arvoilla päässyt läpi :headwall: Ensi viikolla käyn hakemassa mittarin ja sitten kotimittausta vaan, ja perusterveellinen ruokavalio (mikä mulla nyt kyllä on muutenkin, en ole makean perään). Mutta tiedän että stressiä siitä revin kuitenkin ja nyt on vielä niin pitkä aika jäljellä... :snotty:

Rakenneultra meillä 18.11, sitä odotellessa. Meillä ei muuten ollut mahdollisuutta valita aikaisempaa/myöhempää, vaan äitipolilta annettiin suoraan aika rv 20+.

stoppis 16+3
 
Poksahtelemaan tulin! 15 viikkoa täynnä. =)

Sikainfluenssarokotetta, sen ottamista, ja ottamatta jättämistä olen pohdiskellut minäkin... Nyt ehkä kuitenkin kallistumassa sen ottamisen puolelle, vaikka se pelottaakin. Mulla kuitenkin on nuo kaksi jo olemassa olevaa pientä, ja pelottaisi jos minulle jotain kävisi. Mietityttää myös, että mitä lasten suhteen teen, uskallanko antaa heille rokotteet. :/ Miehen rokotteesta päättää mies itse, ja luulen, että hän sen tulee ottamaan, kunhan tilaisuus koittaa.

En ole vieläkään muistanut soittaa aikaa rakenneultraan! En käsitä miksi se unohtuu joka ainoa päivä! Nyt laitoin maanantaiksi muistutuksen puhelimeen, mutta olen juuri soittoaikaan menossa, saa nähdä pystynkö soittamaan sittenkään... Huoh.

Joulun odotuksesta; täällä myös yksi jouluintoilija, joka jo innolla odottaa pääsevänsä jouluhössöttämään... =) Mielessä pyörii lakkaamatta joulukortti-ideat. Mulla on siis ollut nyt lasten olemassaolon aikana tapana ottaa lapsista se korttikuva ja sitten photoshopata siitä kortti. Mulle vaan kun ei riitä mikä tahansa kuva lapsukaisista, vaan ompelen ensin kuvaan lapsille vaatteet sen kertaisen teeman mukaan, sitten väsätään lavasteet jne... Heh, ja sitten koitetaan saada edes yksi kunnollinen kuva, josta muokkaamalla saisi unohtumattoman kortin. :D Juu, olen hullu, tiedän sen... Tähän saakka olen kuitenkin onnistunut aika hyvin, ja joka vuosi olen onnistunut tekemään kortista sellaisen kuin olin suunnitellut. =) :xmas: Tänä vuonna teema on hiukan hakusessa, mutta eiköhän se vielä selkiydy.

Mukavaa viikonloppua toivottelee
Bliss ja pikkuinen 15+0
 
:wave:

Onnittelut poksuville.

marjutti86 Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.

Mulle kolahti tänään postilaatikkoon toi kutsu sinne possurokotukseen. Osasin kyllä jo odottaa, kun paikallislehdessä oli infoa tosta. Ite oon sillä kannalla, että otan sen. Tosiasia on se, että teit niin tai näin, nii et voi tietää kumpi on parempi vaihtoehto. Kuulun varmaan niihin harvoihin joka meinaa ton ottaa. Tosin mulla on edelleen flunssan poikasta jäljellä, ett pitää maanataina kysyä asiasta neuvolassa. Rokotukset on siis täällä tiistaina 27.10. raskaana oleville. Ja muille riskuryhmään kuuluville.

Empuuu Et oo ainut jonka nännejä/nännipihoja kutittaa. Nyt ei oo vähään aikaan kutissu, mutt viime viikolla on armoton kutina. Tai aina välillä kyllä tulee se kutina, ett ois raavittava. Mulla tais helpottaa, kun siirryin tavallisesta suihkusaippuasta erisanin pesunesteeseen (sattui olemaan sitä kotona). Nyt ainakaa ei oo tissitkää ts. nännin alueet rutikuivat.

Eipä tänne sen ihmeempiä. Nyt sohvalle :D

JääKyynel ja Tuittu

 
Hyviä neuvolakuulumisia oli tullu, onnea niistä! :)

Stoppikselle :hug: ja älä kuitenkaa liikaa stressaa. Ymmärrän kyllä et tympäsee!

Rokotteen otan ja toivon parasta. Tässä on kai nyt pakko luottaa asiantuntijoihin.

Mut hyvää viikonloppua kaikille, me lähetään tästä vähä shoppaileen. :)

Syysmama 17+1 (eilen poksui!) :heart:
 
täällä tämä viikko ollut kiva kun pikku siskoni (12wee) oli meillä syyslomaa viettämässä ja tänää junalla lähti kotiin. Meillä täällä miehen kans viime päivät olleet aika myrskyistä ja riitaa.
Mies kovasti vastaa tota pandemiarokotusta ku sitä annettais nyt ens maanantaina.

Ja raha asiat myös antanut riidan aihetta. jotenki avioliitto on tässä jotenki solmussa et ei tiedä miten selvitä. Meillä yhteisiävuosia kertyy ens perjantaina. Silti mä oon tainnut stressata tai jotain kun on aiheutunut tässä parin päivän aikana maha kipuja et lieneekö sitä supistelua tai jotain muuta vastaavaa.

Hirvittää jo vähän että vaikuttaako vauvaan tämä sit kauheasti?
Väsymyst painaa mut aloitin tänään rautakuurin kun aiemmin yritin aloittaa niin ruoka ei pysynyt sisällä ja nyt kun aloitin ni olo on hyvä mut kauhea väsymys iski nyt vain :/

mutta se ois viikonloppu vaikkei ei kauheasti tunnu siltä jotenki viime päivät pilanneet mun päivät.. Mutta hyvät viikonloput kaikille!
 
marjutti, ihana kuva :)

Täällä taas pelätään et se hemmetin possutauti iskee ennen kun sen rokotteen ehtii saamaan. Tai sitten kauhuskenaario et rokotteen jaa ja sitten iskee se tauti. pitää kysellä vielä et miten onvoinko sen jo ottaa vai pitääkö odottaa se viiko altistumisesta et se on hyvä ottaa vai miten, kun sen sais jo maanataina. No täällä funtsitaan sitä sit viikonloppu, kun ei mistään oikein saa vastausta viikonlopun aikana.

Ja maha turvoksissa ja yöks olo huoh...

Unico 13
 
Ihan outo olo kun nyt on toinen päivä varmaan tosiaan sen positiivisen raskaustestin jälkeen kun ei ole maha ollut koko päivää tavalla tai toisella kipeä..
Eilen oli ja myös tänään.. välillä kyllä sattuu mutta ei koko aikaa niinkuin aiemmin..
Toivottavasti tämä vain kuuluu silti asiaan ettei mitään pahempaa ole.. :/ Mutta kyllä se miettimään laittaa kun mahakivut yhtäkkiä loppuu melkein kokonaan.. No tiistaina onneksi neuvola että siellähän sen sitten saa tietää.. :) ja kuulla taas :heart: äänet..
 
Tää ei oo tallentanut mun kirjoituksia tai sitten te ootte kirjoittaneet niin paljopn että mä en vaan löydä.

Arskan äippä :hug: Kyllä ne asiat järjestyy tavalla tai toisella. (itse aika hurjan aviokriisin hiljattain kokeneena =) )

Bliss Hauskalta kuulostaa teidän korttisessiot :D

Tosta kutiamisesta Mä oon aina ollut kova kutiamaan, en ikinä oikeen aatellut että miksi, mutta kun poikaa ootin niin pesin kaikki vauvan vaatteet jollain sensitive pesujauheella ja siinä samassa omatkin niin kappas kun kutiaminen loppu siihen...


Mies tulee tänään työreissusta, kivaa, vaikka pojan kaa on ollut koko viikko kiva olla kotona ihna kahdestaan niin aika yksinäistä on ollut...

Hilipatuinen rv 17+1
 
Huomenta!

Arskan äippä ja Hilipatuinen täällä kans kohtalon toveri joka on selvinny vasta isosta aviokriisistä. Tai vasta ja vasta, mut viime talvi meni tapellessa ja avioeroakin ehdittiin hakea, mut se peruutettiin sit, onneks. Mut meillä oli joku kymmenen vuoden kriisi menossa sillon...Mut nykyään elämä on taas onnellista ja on löytäny sen ilon meidän suhteeseen takasin.

possurokotteen otan jahka ensin sais edes tietää millon ne täällä sitä jakaa. Meillä on vain tiedot normaaliin kausi-influenssa rokotusten jakamisiin. Mut soitan maanantaina sinne ja kysyn, kun pakko jo tietää ton pojanki vuoksi kun sillä on niin paha tuo astma, et sen otan jo sen vuoksi sille.

Hilipatuiselle vielä sen verran, et täälälin mies on ollut pois koko viikon, eilen tuli ja oli yön ja lähtee taas tänään :(
Ite ehkä aika itkunen ollu ton kans, ku tuntuu et saa olla ihan yksin sun muuta.

Mut nyt pitää laittaa pojille aamupalaa, kummipoika ollu yön meillä ni nyt noi tossa hilluu...

Buam ja pikkumyy
 
Huomenta!
Arskan äipälle :hug:
(.) Olen ollut hieman huolissani etten ole vielä liikkeitä tuntenut,johon syitäkin voi olla esim.istukka etuseinässä ja tämä kiva mahamakkaravaimennin myös,mutta eilen illalla olen melkein 99% varma että tunsin liikkeitä,jei :) mutta en vielä miehellekkään niistä halunnut hehkuttaa,haluan olla itse aivan 100varma että ne oli sit just NIITÄ...
Sitten toinen huolen aihe ollu se,että kotidobblerilla en ole löytänyt sydänääniä (kai),kaikenlaisia sykkeitä sieltä löytyy,mutta mikään niistä ei ole tarpeeksi nopea ollakseen vauvan.Mutta se lievittää hieman huolta,että kuitenkin sieltä kuuluus sellaista jylläämistä ja möyrimistä,että eikai siellä mikään muu voi tehdä (toivottavasti :) ) tuollaista elämää kuin pieni papuseni...
No,kaikesta huolimatta tänään poksuu viikot :heart:

Hemmi ja Papu 17+0 :heart:
 
Jaksuja kaikille joilla kriisi takana :hug: . Se ei ole helppoa, mitkäs ne yleisimmät vuodet taas olikaan milloin pahimmat kriisit?
Hemmille onnea tämän päivän poksusta :flower: tosiaan se istukka voi vaimentaa hyvinkin paljon niitä ääniä, joku sellainen joka tuon kotidobblerin omistaa vois varmaan kertoa vinkkejä asennoista ja muista että miten ne sais parhaiten kuulumaan.

(.) Täällä lenkkeilty urakalla, otan ilon irti joka hetkestä kun mies kotona hetkenkin. Ja koirat tykkää. Pakko lenkkeillä nyt kun pystyy vielä, pian alkaa taas supparit ja sitten lääkärit hieman rajoittaa.

buam saako kysyä tuosta astmasta, kuinka paha se teidän pojalla on ? Meillä kahdella lapsella on astma, toisella pahempi entä toisella mutta molemmat ottaa nyt flixoa 2 suihketta aamuisin. Kohta kun alkaa flunssakausi, tuo flixon määrä tuplataan ja mukaan otetaan myös ventoline.

-- C 14+1
 
:wave:

Arskan äippä :hug:

Hemmi Onnittelut poksuista. Minen oo varmaan ku yhen kerran saanu ne sydänäänet kuulumaan. Nyt en taas pitkään aikaan oo saanu. Mulla on kyllä tätä vararavintoo ja taaksepäin kallistunu kohtu. Kyllä tuolla masussa jonkun on elossa oltava, kun kamala möyryäminen siihe doppleriin kuuluu aina välillä. Kertokaapa, ett mikä se kohina on mikä kuuluu? On aivan uus ääni enkä oo ikinä mielestäni sitä kuullu. Liittykö se jotenki istukkaan?

Täytyy tosin myöntää, ett välillä pelko nostaa päätään ja mietin onko tuolla ketään elossa ja onko tää monen viikon flunssa aiheuttanu jotain. Vieläki on vähän tautia jälellä.

Tänne ei edelleenkää ihmeitä. Tänään oon saanu sentään jotain aikaseks. Vessa siivottu, tiskikoneki alko pelittää ilman mitään korjailuaja tms. En jaksa selittää, on pitkä juttu, mutt se on joko tukossa tai sit rikki. Edellinen asukas ei sitä huoltanu/puhdistuspessy sitä varmaan koskaan! Nyt loppu käsintiskaus! Pyykit pyörimässä ja akvaario siivottu monen viikon tauon jälkeen vihdoin ja viimein! Kipeenä ei jaksanu ja viikolla ei ehtiny, vaikka olin aamuvuorossa. Nyt jos jaksas mennä pihalle haravoimaan, niin sais vähän happeeki. Täytyy tunnustaa, ett tulee oltua ihan liian vähän pihalla :ashamed:

Juuh, jos nyt menis sinne pihalle :)

JääKyynel ja Tuittu

 
Pikaisesti kommentoin jotain täältä.

Stoppikselle :hug: . Eiköhän ne arvot pysy kurissa sillä ruokavaliolla. Toivotaan ainakin niin!

Kutiamisesta. Mulla on alkanut kans kutiseen koko vartalo. Pitäis varmaan rasvailla enemmän, nyt on jäänyt lähes kokonaan. Ja rintsikoita pitäis käydä ostamassa, kun nuo entiset ei peitä enää edes nännejä. :ashamed:

Liikkeitä
luulin taas tuntevani eilen, kai. Jos mulla olis kotidopleri, mä varmaan kuuntelisin sillä ääniä joka toinen tunti ja tulisin ihan hulluksi. :LOL: Eli parempi mennä eteenpäin näin, että toivoo ja uskoo kaiken olevan ok ja yrittää "kuulostella" liikkeitä.

Mua ärsyttää, kun tuo paino on noussut jo 4kg. :( Tai eihän se ole kuin kilo per kuukausi, mut pelkään silti, että yhtäkkiä se humpsahtaa jonnekin hurjiin lukemiin. En todellakaan halua yhtä paljoa painoa, kuin esikoiselta tuli!!! Muutoinkin aamuisin tuntuu, että olen ihan turvoksissa - kasvoja myöten. :( Mulla on muutoinkin taipumusta turvotteluun melko helposti, joten pitäis varmaan oikeesti käydä jossain lymfahieronassa, jos sieltä sais apua tähän vaivaa. Onkohan mulla joku munuaisvika, kun tuntuu, että olen aina turvoksissa? Vai onko kellään muulla niin, että jos joku päivä syö esim. ravintolassa, näyttää paino heti seuraavana aamuna 2kg enemmän siihen asti, kunnes turvotus taas katoaa? Ärrin murrin... :x

Jep, no periaatteessa kaikki on täällä kuitenkin hyvin. Pitkästä aikaa meillä on täysin vapaa viikonloppu perheen kesken ilman mitään sovittua ohjelmaa. Ihanaa! =)

Piipa rv 15+5
 
eilen illalla sit posahti kunnon riita sit 20 jälkeen et mies nakkas sormuksen meneen ja sano et ottaa eron ja läksi autolla no se oli varmaan puol tuntii poissa sit tuli takas mut ei sanonut sanaakaan koko illan vahtas telkkaria. mä vaan itkin hiljaa makkarissa sit lopulta kysyin että oliko tämä tässä sit? MIes vastas että ei. silti oli sellainen kylmä mua kohtaan.

mut aamulla sit vonkas mua peiton heilutuspuuhiin... no siinä sit oli sellanen lyhyt tuokio mut ei se pyydelly anteeks eikä pistänyt sormusta takas sormeen. se on tänäänki pikku asiasta rähissy mulle yms.. mä oon kamalan väsynyt ku koko yön itkin ja nukuin huonosti.

Sitä rokotusta yhä pohtinut että ottaako vai ei. Sanoin miehelle et jos en ota ni mun oltava sit neljän seinän sisällä etten vaa saa sitä eikä vieraita tänne saa tulla sit mies tokas et ota ja tee mitä tykkäät. MIes itte ei aio ottaa, sanoin että sitten jos hän saa sen ni se tartuttaa meidät jne. Mä en oikeesti tiedä ku liian pian tulee tuo rokotus asia... :( eikä mies halua lukea rokotuksesta asiaa että sikiöön ei vaikuta jne..

kun mieheni isän serkku tai mikä onkaan niin tää odottava äiti sai kauan sitten raskaana ollessa jonkun rokotteen ja siitä lapsesta tuli sit syntyessä tosi kehitysvammainen et syntyi cp-vammaisena, ilman silmämunia, ei puhu et pyörätuolissa istuu. nyt keväällä valmistui peruskoulusta. et MIes tietty pelkää tuota et rokotetaan ja meille käy sama kohtalo.

MIes sanoi tuossa aiemmin viikolla että rokotus ottaa tai jotain et jos on IHAN pakko. Mut eihän rokotusta enään saa jos tartunnan on saanut.

siis lukekaa www.thl.fi
 
Joku tässä aiemmin mietti tuon rokotteen elohopean vaaroista. Siitä ainakinon usemmassa paikassa sanottu, että enemmänelohopeaa saa yhdestä kalaateriasta, joten tuo on täysin aiheeton pelko.
Itse odotan jännityksellä, milloin sen rokotteen saisin, haluan sen heti kun mahdollista. Meillä aloitettaan ensi viikon keskiviikkona raskaana olevien rokotukset, mutta aloittavat loppuviikkojen äideistä, joten minä jatkaan vaan hermostunutta odotusta.
Asjantuntijat ovat saoneet, että jos menee samalla tavalla kuin Uusi-Seelannissa ja mitkä ne paikat on, sitten ekan pandemian aallon (n.4kk) aikana Suomessa tulee kuolemaan n.50 (oliko 50-60?) ihmistä, jotka enimmäkseen nuoret ja lapset. Raskaana olevien kuoleisuus on ollut n.6x verrattuna muuhun väestöön. Ja raskaana olevien suhdelukua huomioon ottaen sain laskettua, että niistä kuolevista voisi olla noin 3 raskaana oleva / äskein synnyttänyttä. Onhan Suomessa vaikka kuinka paljon naisia samanaikaisesti raskaana, joten todennäköisyys, että on itse yksi niistä 3:sta, ei ole kovin iso, joten hyvin mahdollisesti ne, jotka eivät ota rokotetta, voivat myöhemmin olla ihan tyytyväisiä. Silti aion itse tehdä kaiken voitavani vähentääkseni tätä todennäköisyyttä (kuolemisen todennäköisyyttä siis) kohdaltani entisestään. Mulla kun on 2 lasta, niiten takia olisi pakko elää.

Mahani pullottaa jo hyvin selvästi, varmaankin rupeaa herättämään epäilyjä kaikissa.
Piti kehua meidän työpaikkaa. Meillä n.30 naistaa, ja olen 10 viikon aikana joutunut pikkuhilja usemmalle itse sanomaan raskaudestani, ehkä noin kolmannekselle. Ja vaan yhdeltä olen kuullut, että "pikkulinnut kertoivat", mutta enemmisto (puolet ainakin) eivät tiedä vieläkään. Eilen kun yhden työkaverin kanssa jutellessa mainitsin mahavauvastani, se oli aivan hämmentynyt, varmasti ei tiennyt. Eikös ole meillä hienosti perille mennyt vaitiolovelvollisuus!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Mirabel 18+1 (unohdin eilen tänne poksua!)
 
Arskan äipälle vaikeaan elämäntilanteeseen :hug: Tuskinpa rokotus sentään on vaikeaa cp-vammaa aiheuttanut.

Kävin Hkin kirjamessuilla. Ihmispaljoudessa oli varmaan järkevää liikkua nyt kun ei ole rokotusta mutta pitää toivoa ettei kukaan kantanut siellä sikavirusta lähelläni.

Olo on kyllä edelleen tympeä ja apea. Hieman olen kateellinen niille jotka pystyy nauttimaan raskausajasta. 2 viikon päästä olen keskivälissä raskautta ja vielä kertaakaan en ole nähnyt hyvää päivää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Arskan äipälle vaikeaan elämäntilanteeseen :hug: Tuskinpa rokotus sentään on vaikeaa cp-vammaa aiheuttanut.
Tai jos on saanut ihan alkuvaiheessa, kun ei edes tiennyt olevansa raskaana, jonkun elävän heikennetyn rokotteen esimerkiksi? Tiedän tapauksen, kun ihminen sai n. vko:lla 4+ ulkomaanmatkan varalle useita rokotuksia, ja vaikean kehityshäiriön syyksi niitä myöhemmin epäilitiin, vaikka sitä ei toki voi kukaan selvästi todista, eihän tämmöisistä ole tutkimuksia.

Meidän tilanne on joka tapauksessa aivan erilainen, ei voi toki olla rokotteen vaarattomuudesta täysin varma, mutta nyt on jokaisen tehtävä päätös kahden pahan väliltä vähän niukan (ei silti olemattoman!) tiedon pohjalta. Rokotteen paremmin tutkiminen veisi niin paljon aikaa, että tämä virus olisi ohi (ja miten sitä adjuvantin vaikutuksia raskauteen voisikaan muuten kuin eläimillä tutkia - sittenhan pitäisi löytyä tuhansia raskaana olevia koehenkilöitä, jos haluaisi sen ensiksi ihmisillä tutkia!). Toivottavasti kenenkään ei tarvi katua päätöstään, kummin päin sitten päättääkin!

 
Arska äippä Ikävä tilanne teille, jospa asiat selviää. :hug:

Piipa75 Mä olen kans tuommoinen turpoilija, tosin nyt raskauen aikana en pahemmin. Joskus tuntuu, että söin mä mitä tahansa, niin maha turpoaa ja olo on sitten inhottava. Mitään kiloja en ole koskaan mittaillut. Isiltä taitaa olla perintöä tuokin juttu. :/ Paino ei onneks ole vielä noussut yhtään, mutta kauhulla odotan loppuajan turvotuksia. Mulla turpoo helteelläkin sormet ihan nakeiksi jne.

mirabel Mä puolestani täällä tuumin, että varmaan kohta kaikki tietää raskaudesta, kun jouduin kertomaan yhdelle entiselle työkaverille, joka on pahimmanlaatuinen juorukello. Lupasi kyllä pitää suunsa kiinni. :saint: Hyvin sulla pysynyt tieto aisoissa työpaikalla. Mä en ole ajatellut enää salailla, mutta en ole vielä valmis kaikille kertomaankaan. Miehen porukat saivat tietää tänään, ja olivat innoissaan. :heart:

Sapfo Parempia oloja sinulle. :hug: Jospa se raskauden keskiväli toisi uudenlaiset tuulet tullessaan. :)

rv14+3
 

Yhteistyössä