***HUHTIKUISET Lokakuussa***

Sunnuntai-iltaa! :)

Onnea Sunrise :flower:
Arskan äippä voimia vaikeaan tilanteeseen! :hug:

Täällä on taas vietetty aikaa migreenin parissa, eilen aamulla herätessä jo oli päällä, tänään on ollut helpompi jo, mutta kohta on kuitenkin taas Panadolia iltapalaksi otettava. Huoh.

Liikkeistä, mullahan alkoi tuntumaan tässä raskaudessa jo tosi aikaisin, n. viikolla 11+5 (ultran mukaan), ja melkeinpä päivittäin ovat sen jälkeen tuntuneet. Eli jotain lohdutusta tässä migreenin kanssa taistellessa sentään. Välillä tuntuu jo oikein "kunnon" muljahduksiakin, taitaa olla melkoinen menijä... Edellisessä raskaudessa mulla oli istukka etuseinämässä, ja silloin, vaikka aikaisin liikkeet tuntumaan alkoivatkin, oli usein päiviäkin välissä, jolloin oli ihan hiljaista. Ensimmäinen raskaus oli taas tämän nykyisen kaltainen liikkeiden suhteen, tosin silloin ensimmäiset liikkeet tunsin "vasta" viikolla 13+0... Mulla on siis mitä ilmeisimmin hyvin herkkä tuntoaisti tuolla kohdun tienoilla. Herkkäaistinen olen kyllä muutenkin, jopa yliherkkä.

Mä olen nyt päättänyt ottaa sen sikainfluenssarokotteen, ja mieskin sen ottaa, kunhan vuoronsa tulee. Pelottaa silti, vaikka päätöksen nyt teinkin. Lapsillekin varmaan otamme, meillä kun varsinkin nuorempi saa hengitystieoireita ihan pienimmässäkin flunssanpoikasessa, ja kurkunpäätulehdus on tuttu juttu sekin. Mietityttää silti, ja kovasti, ei voi mitään.

Mulla on paino noussut jo useamman kilon, vaikka pahoinvointi on ollut välillä ihan ympärivuorokautista. Mulla kun tuo pahoinvointi on vetänyt aina heikotuksen puolelle, ja siihen on auttanut ainakin hetkeksi, syöminen. Liikuntaa ei ole taas juurikaan voinut harrastaa, siitä pahoinvointi on vaan innostunut, eikä nuo liitoskivutkaan hyvää liikkumisesta tykkää... Muutenkin mulla liikunta on lähinnä hyötyliikuntaa ollut, niin tässäpä tulos. No, painoindeksi on kuitenkin hyvä, vaikka muutama kilo onkin tuosta edellisestä raskaudesta jäänyt jo valmiiksi. Täytyy sitten tämän raskauden jälkeen tsempata ja kunnolla, tämä kun saa oikeasti olla meidän viimeinen pikkuinen. Vauvat ovat kyllä ihania, mutta tämä raskausaika ei vaan oikein sovi mulle... ;) Ja kyllä 3 lasta on jo aika hyvä määrä.

Jahas, täytynee laittaa konetta kiinni ja koittaa vaikka hetken hengähtää sohvalla vielä, sitten voisikin vaikka nukahtaa. Huomenna taas arkipäivä ja touhua riittää, toivottavasti migreeni hellittää.

Bliss ja pikkuinen 15+2
 
Huomenta!
Maanantai ja hiivatin hyvin alko...oksentamalla taas...
Eiks tää vois jo hellittää?!!

Eilen olin muutenki tosi kiukkunen, ku puhuin miehen kanssa puhelimessaki ni kiukuttelin, höpötin, itkin ja nauroin.... :ashamed:
Että miten niin vielä vähän hormoonit hyrrää??
Jotenki vaa olin tosi itkunen ja tuli kaikkia ajatuksia mieleen..Sit jotenki tuli mieleen kaikki mitä se on sanonu sun muuta sen "eron" aikana ni piti sit niistäki mainita jne...
Eli siis turhaa kiukuttelua.

Tää on kyllä niin kummallinen raskaus noihin edellisiin verrattuna. Tai no niihin keskenmenneisiin en nyt sillain voi enää verrata, mut esim esikoisen aikana mä voin toooosi hyvin tässä vaiheessa. Ei oikeestaan ees tuntenu koko raskautta, mut nyt....huoh...
Nyt on taas jotenki väsykin päällä...
vali vali vali....

Hauskan päivän jatkot kaikille ja tää raahautuu kouluun vaikkei vois vähempää kiinnostaa!

buam ja myy 13+5
 
Heippa Hemmi :wave: Oikein mukava kun kävit moikkaamassa, kiitos! Onnittelut itsellesi vauvanliikkeiden tuntemisessa! :flower: Aika tuntuu menevän nopeasti, kuin ollaan jo näin pitkälle päästy :) Milloin sulla on rakenneultra? Toivottavasti voinnit on hyvät ja pääset nauttimaan odotuksesta! Saako muuten udella, missäpäin Norjaa aijot synnyttää? Ei ole pakko sanoa, tietenkään. Mä yritän saada synnytyspaikkaa Lillehammerista.

Teidän joukossa näkyy olevan myös muita samasta kuumeilijoiden pinosta =) JääKyynel Toivottavasti teillä on kaikki hyvin!

Hyvää maanantaipäivää!

Minna ja pikkuinen 21+2
 
Buam Voi itku sitä pahoinvointia! Mä yritän lohdutuksena sanoa että kyllä se viikolle 16 mennessä hellittää, tai ainakin helpottaa vähän. Mulla olo parani viikon 16 kieppeillä, joskus vielä on ollut yökkö olo, mutta huomattavasti helpompi kun aiemmin.

Unico
Ei meille mitään hirviä ole vielä tullut, viime vuotisia yritetään syödä pakkasesta pois. Mies lähtee taas viikonloppuna Sallaan jahtaamaan lisää hirviä. :(

Mä sain eilen illalla miehen kanssa ihan ihme riidan. Oikeasti hävettää jo itteäkin, mutta minkäs teet. :D Syy oli se, että MINÄ olisin halunnut katsoa kerrankin BB Talk Shown, jota en ole muutenkaan ihan kamalasti seurannut, mutta siis juuri eilen olisin halunnut sen katsoa. No mies halusi katsoa neloselta jonkun leffan, mitä mä en edes halunnut ajatella. Totesin sen olevan tylsä lukematta siitä leffasta yhtään mitään enempää ja painuin sänkyyn.
Sitten kiukuttelin keskenäni sängyssä, ei mua tietenkään nukuttanut. Mies kun tuli leffan jälkeen nukkumaan niin mä painuin kattoon telkkaria, vaikkei sieltä enää mitään katsottavaa tullut. :LOL:
Nukuttiin muuten koko yö ihan omilla puolillamme sängyssä, ei vahingossakaan edes hipaistu toisiimme. :D Aamulla huikkasin vaan ovelta että lähden nyt töihin, heippa. :D
Kivat hormonit joo. :LOL:

- Hapsiainen ja Herne 17+5
 
Huomenta!
Kirjoittelu jäänyt vähän vähemmälle kun viime viikolla oli 5 työpäivää ja pikkuneiti tuli torstaina kipeäksi. Nyt tässä mietitään onko tuota possutautia vai mitä syysflunssaa. Onneksi kuume on jo laskenut, mutta kauhea yskä ja nuha on. Miehelle tuli eilen kurkku kipeäksi ja anoppi sairastui myös toissapäivänä (oli hoitamassa tyttö viikolla). Saa nähdä koska itseen iskee. Toisaalta oon miettinyt että voiskin olla ihan hyvä että sen taudin sairastaa, tietysti toivoen että tulee vain lievänä päälle :|

buam toivottavasti pahoinvointi jo alkais helpottamaan. Itse en tiedä oksentamisesta yhtään mitään, kummassakaan raskaudessa en ole kertaakaan oksentanut, mutta voin vain aavistaa ettei se kivaa ole :x

Paino on viime viikkojen aikana noussut noin kilon. Johtuu kyllä ihän täysin siitä että ruoka maistuu taas ja kaikki makea myös :ashamed: . Pitää oikeasti alkaa nyt katsomaan tarkemmin mitä suuhunsa pistää :kieh: . Mutta lähtöpainoon on kyllä vielä useampi kilo..

Itsellä vointi on suurimmaksi ajaksi tosi hyvä. Väsyttää ehkä vähän normaalia enemmän, pissalla pitää käydä useammin ja pää on välillä kipeä, mutta muuten olo on melkein kuin ei raskaana olisikaan :whistle: . Esikoisesta taisi olla melko samalla tavalla. Tää raskaus on muutenkin mennyt niin saman kaavan mukaan, että tyttöolo on vahvistunut =) . Toivottavasti rakenneultrassa sitten selviäis. Mä katson kaupassa vain tyttövaatteita enkä osaa edes kuvitelle että pitäisi sinisiä tai vihreitä vaatteita ostella :D

Poppeliini ja Taito 14+4
 
* POKS 16+0!*
Näin sitä vain ollaan jo 5. raskauskuulla! Uskomatonta, miten nopeasti aika menee!

Bliss: Sama juttu täällä: tämä saa olla meidän "viimeinen" lapsemme. Tosin meillä on ennestään vain yksi. Ikää on jo kohtuu paljon eikä munkaan raskaus ja synnytys menneet kumpikaan mukavasti. Siksi tällainen päätös.

Mulla tuli muuten esikoisesta heti alussa todella pahat, verta vuotavat peräpukamat. :ashamed: Sitä ennen en ollut koskaan kärsinyt niistä. Jouduin käyttämään melkein koko raskausajan peräpuikkoja tai -voiteita, mutta kokonaan ne eivät silti lähteneet. No nyt ne ovat sitten taas pullahtaneet esiin. Inhottavaa. Ja tänään oli paperissa pyyhkiessä verta, siis pukamista, luulisin. Mä en jaksaisi samaa vaivaa taas. :'( Onko kellään muulla ollut nyt tai aiemmin vastaavaa ongelmaa? Onko kellekään tehty "sitä jotakin pukamaleikkausta", jossa ne ikään kuin kiristetään hengiltä? Olen kuullut, että se olisi helppo toimenpide, mutta kuinkahan helposti siihenkään pääsee... :/ Ajattelin siis, jos synnytyksen jälkeen pyytäisi sellaiseen pääsyä.

Buam, voi tuota sun pahoinvointia! :hug:

Täällä kärsitään kans pikku flunssasta, tai neidillä se on pahempanakin. Kuumetta ei kuitenkaan ole. Samoin päänsärky vaivaa päivästä toiseen, se ei ole kivaa. Luulen sen kuitenkin johtuvan hartioista ja niskoista. Mielialatkin tuntuu vaihtelevan enemmän kuin esikoisen odotusaikana, mutta muutoin on melkoisen tasaista ja seesteistä aikaa.

Piipa rv. 16+0
 
Onpas kurjaa että täällä vieläkin osa oksentelee :hug:
Mulla ei meinaa tämä flunssa hellittää ollenkaan. Ja sama kyllä muillakin perheenjäsenillä.

Kovin on vähäisiä täälläkin noi liikkeet. Välillä ei tunnu yhtään mitään. Ihan tuskissaan sitten yrittää kuulostella että onko se siellä hengissä.

Mulla on yleensä tullu noi pukamat vasta synnytyksessä ja sitten vaivannu jonku aikaa. Äitillä on kans että onkohan sukuvika.

mother4 rv17+3
 
hapsiainen80 Mä sain samanlaisen pikkuriidan aikaiseksi, kun mies ei tykännyt nimestä, jonka mä haluaisin mahdolliselle pojalle. Menin sitten sanaakaan sanomatta kiukkuisena nukkumaan, puhuttiin miehen kanssa vasta seuraavana iltapäivänä. :whistle: Muutenkin tuntuu, että ihan pikkuasioista kiukustuu. Eilenkin mies halas mua ja vähän kädellään tönäisi mua vahingossa, niin mun teki oikeesti mieli löydä miestä nyrkillä mahaan. Kamalaa. :ashamed:

Onko kellään tullut vielä linea negraa?

Maanantai alkoi täällä tuttuun tapaan oksentamalla, jospa ei tarttis muina päivinä laatata. Olo muuten ok, ei mitään erikoista.

rv14+5
 
Piipa75, samaa vuosimallia olen kanssasi, joten ikä on yksi hyvä syy lisää tähän "viimeinen vauva"-projektiin... ;) Tokihan moni saa vielä tätäkin vanhempana vauvoja, jopa ensimmäisiään, mutta mulle taitaa jo riittää... Ja nimenomaan raskausajan vuoksi!

Onko muuten muilla hiustenlähtöä? Mulla on noissa aiemmissa raskauksissa hiuksia irronnut normaalia vähemmänkin, mutta nyt tällä kertaa tuntuu, että lähtee samassa määrin kuin imetysaikana, eli paljon! Mietityttää kovin, että onko kyseessä jokin hivenaineen puutos, tai jotain muuta outoa. :/

Tänään ei vielä pahaa oloa havaittavissa, tai hiukan heikotusta vain ennen aamiaista, mutta väsymys painaa jo nyt päälle ihan tolkuttomasti. Ja mä nukuin hyvät yöunet viime yönäkin, ei pitäisi siitä kiinni olla. Migreeni ei onneksi vielä ainakaan vaivaa, illalla tosiaan nappasin pari Panadolia kun särky taas ilmoitteli itsestään. Tosin saa nähdä missä vaiheessa tuo polttoaineiden käry sen migreenin laukaisee, suoraan asuntomme ikkunan alla puuhastelee kaivinkonetta ja muuta työkonetta uusia sisäänkäyntejä rakentamassa... Ja bensa/diesel, mikä lie, haisee sisällä saakka, vaikka ikkunat ovat visusti kiinni. :x Vielä pitäis joulukuun alkuun tätä kolinaa ja käryä sietää... Huoh.

Linea Negraa ei ole vielä näkynyt, aiemmissa raskauksissa se on mulle ilmestynyt puolivälin jälkeen. Ja tytöistä ollut n. sentin, pari navan yläpuolelle ulottuva...

Bliss ja pikkuinen 15+3 (Kävin korjaamassa viikot, en tiedä miten mä oon ihan sekaisin jo näitten päivien kanssa... Hehe.. Perjantainahan se poksuu vasta...)
 
Hapsiainen80 ja Empuuu täälläkin kiukuttaa aivan pienet turhanpäiväiset asiat ja pikku jutuista kiukuttelen ja alan itkeä,miehellä ei ole helppoa,noloa :ashamed: no kai ne on sitte noi hormoonit jotka saa tän aikaan,toivottavasti....
Buam :hug: tosi kurjaa että pahoinvointia vieläkin,toivottavasti pian menee ohi.

Hemmi ja Papu 17+2
 
Tsemppiä oksentelijoille! täällä kanssa alkoi aamu jälleen tutulla tyylillä pää pöntössä, huoh. Hyvä muistella eilista kun ei tarvinnut yökkiä, lisää sellaisia päiviä odotellessa :D

Hapsiainen, toivottavasti niitä hirviä tulee ettei o hukka reissu ja saa talveksi uutta syötävää :)

täällä huomattu sama et kiukkuilu kyllä tulee helpommin ja lisääntyy. Kunnon räjähdystä en ole saanut kotona aikaan. töissä kylläkin hirveen itku poru kohtauksen :ashamed: .

hiustenlähtö, mulla ikään kuin olis vähentynyt. mutta siis mull aon olut sitä jo jonkun vuoden et lähtee ihan hirveästi hiuksia.

tänään olis se piikki päivä hiukan kyllä jännittää miten käy ja onnistuuko töissä olo sen jälkeen.

Sellaset 10-12 tunin yöunet on ihan parhaita :D

Unico 13+3
 
Empuuu ihanaa etten ole ainoa kiukuttelija. :D Saa nähdä puhutaanko me miehen kanssa tänään töitten jälkeen jo. Yleensähän me kuljetaan samalla autolla työmatkat. En edes kysynyt tänä aamuna sitä vaihtoehtoa vaan otin oman auton. :whistle: Mutta ukko kyllä olikin nukkumassa vielä kun minä touhuilin. Ois heränny silloin kun minäkin. :D
Luulen mä, että mun kiukku laantuu päivän aikana, tai on se laantunutkin jo. Saa nähdä vaan keksinkö jotain uutta kiukuteltavaa sitten töiden jälkeen. ;)

Linea negra ei ainakaan vielä näy mitään täällä.

Hiustenlähtö
mulla on lähtenyt kyllä aina paljon hiuksia, mutta ehkä niitä lähtee nyt vielä normaalia enemmän. Ainakin työkaveri löyti tänä aamuna kahvikupistaan mun hiuksen. :whistle:

Unico
Siis todellakin, 10-12 yöunet on parhaita! :D Toivottavasti sullakin se pahoinvointi hellittäis.

Liikkeet Tänä aamuna on tuntunut normaalia enemmän sellaista kuplintaa ja kutitusta mahasta. Liekkö se pikkuisen aikaansaannoksia vai onko ne taas nuo mun runsaat vatsakarvat mitkä kutittelee...? :LOL: Mies eilen (ennen mun kiukkuilua siis) kiusas mua noista mun vatsakarvoista, mä oon oikeesti kohta karvaisempi kun mies! :D Mikä parasta kun kokeilin eilen kotona että mahdunko mun uikkariin niin eikö ne vatsahaituvat työntyny siitä uikkarista läpi. :LOL: Mies vie mut vissiin kohta trimmattavaksi. :D

Uikkarista päästiinkin kätevästi seuraavaan aiheeseen. Mä tartten kohta varmaan mammauikkarin, vähän tiukalle vetää tuo entinen. Onko kellään vinkkejä mistä sellaisia saisi suht edullisesti. Kuitenkin käyttöaika sen verran lyhyt etten haluaisi kovin paljoa sellaisesta maksaa. Bikinit olisi muuten ihan hyvä vaihtoehto, mutta tunnen uimahallissa itseni liian alastomaksi jos kekkuloin biksuissa.

Nyt taas töitä välillä.

- Hapsiainen 17+5
 
Heippa :wave:

Elossa ollaan. Kohta lähen neuvolaan ja sit saanki kuulla voinko ottaa sen rokotteen huomenna vai en.

Minna77 Täällä pitäs kaiken olla ok jos ei oteta lukuun taas sitä huolestumista onko toi masuasukki elossa :ashamed:

Täällä kans tulee noita kiukkukohtauksia vähän liianki usein. Viimeks tänä aamuna marssin makkariin, kun suutuin niin mitättömästä asiasta ku voi suuttua. Sit tuntuu, ett oikein kaivaa riidan aihetta pienestäki asiasta saatika se, että suuttuu pienestä asiasta. Toivottavasti tosiaan johtuu hormooneista :ashamed:

Hiustenlähtö Mulla on raskausaikana vallan loppunu hiustenlähtö. Ennen sitä oli kausia, ett tunsi tulevansa kaljuksi, kun hiuksia lähti niin paljon. Nyt tuntuu ettei lähde kuin tyyliin yks hius päivässä. Tosin eipä se minua haittaa :D Kunhan ei sitten synnytyksen jälkeen ala lähtemään imetyksen yms. takia niitä :kieh:

Nyt valmistautumaan neuvolaan. Tuun kertoileen kuulumiset jos ehdin. Olis taas se 10 tunnin iltaviikko edessä.

JääKyynel ja Tuittu

 
hapsiainen, sun tarvii hommata kunnon urhelubikinit :D nii ei oo alaston olo. Mun tarttis ettiä ne isommat bikinit missä on toppimainen yläosa ja normi alaosa ja kattoa miten mahtuu päälle :) mut jos ei niin sit suuntaan kauppaan ja ostan hiukan pienemmällä yläosalla varustetun :D
 
*poks poks* 18*
Pitkällä ollaan viikkojen mukaan. Vielä kun tuo vatsa alkaisi kunnolla kasvamaan, niin vihdoin tajuaisi oikeasti olevansa raskaana. Toistaiseksi ei paljon kumpua ole, mutta eiköhän se vielä ehdi kasvaa.

On ollut kiireitä niin paljon, ettei ehdi kun juuri ja juuri lukemassa käydä täällä.
Ostettiin talo ja vanha asunto piti saada myyntiin. Töitäkin tuntuu just nyt olevan liikaa...


[/url]
 
Neuvolassa käyty ja valtakunnassa kaikki hyvin :) Oli taas vaihteeks eri täti, mulla on niitä ollu nyt kaikilla kolmella käynillä eri. Tää oli tosi mukavan olonen vanhempi nainen, miksei voi olla jatkossaki :) No kuulemma tästä eteenpäin koko loppuraskauden ajan pitäs olla sit sama...veikkaan, ett on tää joka oli ekalla käynnillä. Kysyin siitä possurokotteesta, voi kuulemma ottaa. Se on joku kuumevasta-aine, joten tämä pienen pieni nuha ei sitä rokotusta haittaa. Ja on sit tämänpäivänen täti niitä pistämässä :D

Sit ne tiedot:

Hb: 124 (ekalla kerralla oli 113, joten raudan syönti jatkuu)
Pissa: Puhdas
Verenpaine: 136/70 (ollu ok joka kerta)
Paino: 73.4 -300g/vko (johtu varmaan lentsusta toi tippuminen)
Syke: + (145) tasanen ja ok

Siinäpä ne siis. Poika siis tulee :p ja kohtu oli noussu melkein napaan asti. Ja kaiken kukkuraks sano, ett nyt on sit pahin vaihe ohi kun 17 viikkoa tulee huomenna täyteen :)

Seuraava aika onkin sitten vasta 5 viikon päästä, koska sit pystyy jo täyttämään KELA:n paperit ja joku synnytyssairaalalähete. Mitä se sit ikinä tarkottaaki? Joutuuko siinä päättämään kahden sairaalan väliltä toisen? Mitä toi lähete ylipäätään sisältää? Kertokaa kokeneemmat :) Oisin toki ajan saanu 4 viikon päähän, mutt sanoin, ett oikeestaan iha sama ku mulla on kuitenki rakenneultra 4 viikon päästä. No, voi neuvolaan kuitenkin soittaa jos jotain tulee. Veikkaan, ett siellä saapi ravata kyllästymiseen asti jossain vaiheessa, joten ei haittaa vaikka meni viiden viikon päähän seuraava aika.

Olipas sekavaa tarinointia ja niin omaa napaa. Pieni ihminen voi vaan olla niin onnellinen yhdestä neuvolakäynnistä, kun sai vahvistuksen vielä pienemmälle elämälle tuolla masussa :) :heart: :heart:

JääKyynel ja Tuittu :heart:

 
Liikkeistä olitte eilen keskustelleet. Mulla tosiaan eka kyseessä, viikot nyt 18+0 ja ihan varmasti en voi sanoa liikkeitä vielä tunteneeni. Pieniä epäilyjä on kyllä ollut mutta mistä niistä tietää varmasti kun ei kokemusta ole. Neuvolassa suorastaan vaativat kuulostelemaan, mutta eihän mulla kärsivällisyys sellaiseen riitä. Ajattelin tässä, niinkuin vatsan kasvussakin että kaikki ajallaan.

Kaikilla näyttää rakenneultra olevan mua aiemmilla viikoilla. Minulla siis ultra vasta 21+2. Olisi kiva päästä kurkistelemaan aiemminkin, kun täällä ei neuvolassa ultraa ole. Sukupuolen haluan tietää jos näkyy, mutta ei ole tarkoitus sitä kenellekään kertoa.

Onko muilla hemoglobiinit pudoneet? Mulla oli tullut 145->123 (rv11->16) ja sen kyllä huomaa, kun korkeempaan on tottunut. Ei kun rautakuurille. :|

Whitney ja Kiusankappale
 
Piipa Mun siskolla on "hirtetty" peräpukamat tuossa jokin aika sitten. Sillä oli ne aika pitkään eikä lähtenyt millään lääkkeillä tms. joten pääsi sitten tohon "hirttämiseen". Kuulostaa hauskalta! :eek: :D Mutta sitä en sitten tiä, että kuinka helppo toimenpide se on..? Ja luulisin että sinne toimenpiteeseen pääsee helposti jos mikään muu ei auta.

Whitney Mulla on rakenneultra vasta rv 24, koska sen vasta silloin halusin. Tosin oon alkanut miettiin, et oishan se ollut kivempi päästä aikasemmin, joten pitäisköhän yrittää vaihtaa aika? :D

Apua! Nyt tänne eteläänkin on sitten kai pikkuhiljaa rantautumassa toi possulunssa!? Ja mä en vieläkään tiedä, et otanko rokotteen vai en? Nyt kyllä alan ehkä pikkasen kallistuun ottamisen kannalle. Ja varsinkin jos omassa kaupungissa alkaa oleen tartuntoja.

Mä tunnustaudun kanssa kiukuttelijaks :ashamed: :D
Tässä kerrankin vedin herneet nenään kun mies ei ollu muistanut laittaa mun keittoon pippureita. Kaikesta sitä voikin suuttua :LOL: Mutta onneks mies on aika ymmärtäväinen.

).( Nyt on kyllä selvästi pieni pömppö tullut tohon masulle :)
Väsymystä on edelleenkin, mutta aloin tänään miettimään kun oli lehdessä juttua kaamosmasennuksesta, että voiskohan tuo väsymys johtuakin siitä??
Huomenna pääsee taas neuvolaan kuunteleen sydänääniä :heart: =)
Pelolla odotan kyllä vaa'alla käymistä, koska on nyt parina viikonloppuna tullut herkuteltua kun on ollut juhlia :ashamed: Toivottavasti paino ei oo kauheesti noussu!

 
masupömppö on täälläkin, mies jo sitä kovasti silittelee ja taputtelee :D

linea negraa ei näy ainakaan vielä, saas nähä ilmestyykö se jossain välissä =)

uima-asu mä en oo viel hallissa käyny polskiin mut kova hinku olis, ihan jossain bikineissä aion mennä. en edes yritä ahtautua adidaksen timmiin uimapukuun :D jos on semmonen vähän isompi yläosa, ei ihan postimerkin kokoset bikinit niin kyl niissä kehtaa polskia =) :D

liikkeet en oo viel tuntenu mitään, välillä yritän tunnustella ja vähän 'kiusata' vauvaa painelemalla mahaa, et jos se sieltä jotain elonmerkkiä laittas, mut ei :D no täs on kyllä hyvin viel aikaa tuntea niitä, mut täällä aika moni on jo näillä viikoilla jotain muljumisia ja kutitteluja tuntenu =)

paino jännittää ja koitan nyt ottaa syömisten kannalta suht. terveellisesti (varmaan... ) seuraavaan neuvolaan (n. 3 viikon päästä ) et ei olis kovin monta kiloa paino noussut, ku en aivan laiha ole alkujakaan ollu ja pituutta justjajust 160 niin en haluu kovin turvota :D

kiukuttelua ja itkua täälläkin normaalia enemmän.. :ashamed: aivan turhista asioista viikonloppunakin aloin kyynelehtiin.. :D


ja pokss, marjutti ja masuvauva 13+0
 
Whitney Mulla menee rakenneultra melkei samoihin ku sulla. Mulla on se 20+6 viikoilla. No oikeastaan ois saanu vähän aikasemminkin (edelliselle viikolle), mutt työvuorjen kans ei passannu ku toi "myöhempi" aika.

Mulla puolestaan oli hb 113 ekalla neuvolakäynnillä (9+0) ja nyt kolmannella (16+6) oli 125 ja varmasti vaan sen takia, ett oon nyt syöny noita rautatabletteja. Kehotti syömään jatkossakin. Ett voi olla toisinkinpäin. Ja siinä ei muuten ole mitään ihmeellistä, ett tippuu. Mulle sanottiin, ett mitä pidemmälle raskaus etenee sitä huonommaks voipi toi hb mennä. Joten iha hyvä, ku mulla edes nyt oli noussu se :) Mulla ei muute tokalla käynnillä tota hb:ta mitattu ollenkaa, ihmettelen kyllä ku lähtö oli jo noin huono.
 
No niin, tuli sitten neuvolasta tekstarina tiedotus, että raskaana olevien possurokotukset on sitten aikaistettu ja ne on tämän viikon torstaina!! Eli mulla ei olekaan kolmea viikkoa aikaa miettiä, mitä teen rokotteen kanssa. Huokaus!

Mulla tuntuu lähtevän hiuksia normaalia enemmän. Ainakin niitä löytyy ihan joka paikasta keittoja ja kahvikuppeja myöten. Esikoiselta (tyttö ) hiukset rasvottui tosi kovasti oli ihan kauheet luirut raskauden aikana. Imetysaikana hiukset sitten oikein kukoisti ja kiilsi. Sama oli kynsien kohdalla eli just toisinpäin, kuin yleensä kai pitäisi olla.

Mulla oli esikoiselta todella tumma ja selkeä linea negra. Se ulottui ehkä 10cm navan yläpuolelle ja sitten vähitellen synnytyksen jälkeen vaaleani ja katosi.

Hemoglobiinista. Mulla oli eka käynnillä (rv8+) 148, mutta viimeksi "vain" 127. Tai onhan tuokin ok, mutta kovasti oli tippunut. Vielä ei kuitenkaan rautaa käsketty syömään. Otan tosin joka päivä yhden raskaus-multivitan ja e-epa-omega3-kapselin. Tuossa multivitassahan on hieman rautaakin.

Pukamien hirttäminen kuulostaa tosiaan kamalalta, mutta olen kuullut, että se olisi paljon pienempi juttu kuin leikkaus. Täytyy ottaa puheeksi se joskus neuvolassa ja viimeistään jälkitarkastuksessa, jos ne ei sitä ennen katoa.

Piipa rv 16+0
 

Yhteistyössä