***HUHTIKUISET Lokakuussa***

Peräpukamista - minulla on ollut kummassakin edellisessä raskaudessa. Mutta sen välillä ei ole ollut mitään vaivaa. Ekassa alkoivat vaivamaan ihan lopussa, toisessa huomattavasti aikaisemmin, ja lopussa molemmilla kaikista pahin vaiva. Raskauksien välillä ei tietoakaan vaivasta.

H1N1 rokote annetaan meillä keskiviikkona, 2 päivä vielä odotusta ja sitten 2 viikkoa, että olisi varmasti vastustuskyky (eikä se ole silti kuin 90%).

Kiukuttelua... Jos olisi minusta ja hormooneistani kiinni, saisin kyllä riitoja aikaan useinkin. Riiteilyyn taas tarvitaan toinenkin osapuoli, mieheni on niin rauhallinen ja kiltti ja ymmärtäväinen, että onnistun harvoin riitelemään. Joskus, vuosien varrella muutaman kerran olen sen saanut selvästi ärsyyntymään. Ja lisäksi hänen rauhallisuus rauhoittaa minuakin, olen nykyaikana paaaljon rauhallisempi kuin ennen yhteisen elämämme alkua. Lapsille suutun kyllä vähän herkemmin kui normaalsti, mutta sen pystyn yleensä pitämään paremmin kurissa (eihän kannata 3v ja 5v kiukutella, siitä tilanne vaan pahenee). Joskus kyllä häirinnyn lasten normaalista käytöksestä vähän liikaa.

Huomenna neuvola, olen odottanut vähän jännityksellä sydänääniä, kun niitä liikkeitä niin harvoin ja epävarmana tunnen, mutta hetki sitten taisi taas yksi muljahdus tuntua, se rauhoitti.

Mirabel 18+3
 
nonni, pandemiarokotus otettu. samalla neukussa otettiin näyte et onko hiivaa. :ashamed:

Mies meinas et tulevana vloppuna me juhlittais perheen kesken et syödään ravintolassa jne.

:wave: Minulla oli esikon odotuksen aikaan pukamia odotuksen loppuvaiheessa ja ne oli kipeitä :( mä pahoin pelkään et tuleekoha tässäki raskaudessa :ashamed:

vielä odottelua sinne seuraavaan neukkuun eli 2 viikkoa 3 päivää |O mut hullua et kuukausi vaihtuu ens vloppuna.

oletteks keksineet mitään isänpäiväksi lahjaa tms? mä en oikee vielä mitään oo keksinyt et mitä se olisi.

nyt pitänee ryhtyy vähän paikkoja järjestelemään..
 
Sikainfluenssarokote jaetaan täällä ensi tiistaina ja nyt pitäisi saada päätös aikaiseksi, mitä asian kanssa oikein teen. Neuvolasta sanottiin, että rokote on pienempi paha kuin itse tauti, mutta jokaisen on tietysti päätettävä itse mitä rokotteen kanssa tekee.

Pahoinvoiville ja päänsärkyisille :hug:

Donu ja Pikkuinen 15+0
 
No nyt se myrkyn lykkäs, esikoisen koulussa ekat sikainfluenssa-epäilyt :headwall: Ja siis mies opena siellä kanssa, että meidän perheessä tuplariskit että sieltä koulusta pöpö meille kantautuu |O Ja ei olla missään kaupungissa että olis joku megakoulu, vaan ihan tavallinen kirkonkylän ala-aste, että pitäisin kyllä aika suurena tuota mahdollisuutta että meillekin rantautuu, jos koulussa alkaa riehua. Ja rokotteet ilmeisesti marraskuun alkupuolella vasta riskiryhmille, että liian myöhään (suojan saaminen kestää kuitenkin sen pari viikkoa siitä kun rokotteen saa) :'( Ottaisin heti tänään jos jostain saisin! Kyllä taas pykälän verran enemmän pelottaa...
 
Lääkärissä käyty ja lisää sairaslomaa kirjoitti,sopii mulle,ei mikään kiire töihin :D
Rokotteesta,kai mä sen nyt sitte otan,meillä piikkipäivä 5.11.Pikkasen olin paniikissa tänään ku sinne lääkärille odottelin,niin odotushuoneessa istui yks vanhempi täti hengitys suojain kasvoilla,hui,näytti pelottavalta ja minä hyvä ku uskalsin hengittää....
Isänpäivälahjasta joku tuolla kyseli,ei mitään tietoa mitähän sitä ostais.Meillä ei vielä yhteisiä lapsia,tämä masuvauva eka,mutta miehellä 2 edellisestä suhteesta.Isyyspakkaukseen olen tilannut jo jotain daddy rocks-kamaa,mutta en haluais niitä vielä näin aikaisin antaa.Kuulin kautta rantain,että äitini olisi ostamassa minulle suomesta äitiyspakkausta kelalta.Onko se mahdollista muka?Noo,olisihan tuo kiva jos niitä vois sieltä ostaa,niin saisin sitten sellaisen,ettei mies olisi ainoa joka pakkauksen saa :LOL:

 
Uimisesta Mä oon ainakin käyny ihan vaan biksuissa uimahallissa uimassa. Ja aion käydä jatkossakin jos uikkeet vaan pysyy päällä mahan ja tissien kasvun myötä :D

Mä alan kyllä pikkuhiljaa tosissani kallistuun sen rokotteen puoleen, että sen varmaan sitten otankin. Toivottavasti huomena sais neuvolasta ajan rokotukseen.

Isänpäivälahjaksi oon ajatellut tilata jonkun mukin missä olis kuva meidän isosta ja pienestä isännästä ja sit siinä lukis Isi =) :heart: Ja ehkä siihen lisäks vielä joku kauluspaita tms.
Miehellä olis huomenna synttärit ja sanoinkin hänelle, että en osta erillistä synttärilahjaa, vaan ostan sitten pari juttua isänpäivälahjaks. :)
 
Viimeinkin taas päivittelen:)

Luettua aina tulee, mutta ikinä ei ehdi kirjoittamaan. No, nyt on lapset kattomassa lastenohjelmia, joten on hetkinen aikaa.

Minä otin sikainfluenssarokotteen perjantaina. Käsi tuli kipeeksi, siis ihan kosketusaraksi, mutta alkaa olla jo parempaan päin. Mitään flunssan kaltaisia oireita ei tullut. Mielestäni sain niin paljon perusteltua tietoa rokotuksen hyödystä raskaana olevalle, etten uskaltanut enää olla ottamattakaan.

Täällä pahoinvointi alkaa vihdoinkin olla takana päin!!! Vielä on aamuja, jolloin oksettaa, mutta voiton puolella ollaan. Ja päiväaikaan, jos ei huolehdi säännöllisestä syömisestä, niin johan alkaa kuvottaa. Isoja määriä ei voi syödä kerrallaan, kun tuntuu, ettei mahaan mahdu,mutta kun pienesti syö vähän väliä, niin pärjää ja hampaat tykkää :ashamed:

Liikkeitä tuntui tossa pari viikkoa sitten jo enempi, nyt taas selkeesti vähempi. Se vesimääräkö se sitten lisääntyy näillä viikoilla,niin ne liikkeetkin hetkeksi vaimenee vai miten se nyt meni.Kovia repäisykipuja on välillä, töissä etenkin, kun potilaita nostelee jne. Rakenneultraa täällä odotellaan, se on muistaakseni 24.11, ennen sitä päästään muuttamaan uuteen kotiin, jonne sitten pääsee vauvallekin pesää rakentamaan:)

mm ja pieni rv 16+3

 
Sainkin tuon sikainfluenssa rokoteen jo tänään, tässä sitten jännitetään tuleeko käsi kipeäksi vai ei. Ja tuleeko muita sivuoireita.

Kävin hakemassa lapsille kausi-influenssarokotteita ja täti samalla kysyi että otanko nyt tuon sikarokotteenkin kun heillä sitä siinä vähän on.
No mikäs siinä kun päätös sen ottamisesta on jo tehty. Tuli nyt ainakin sitten viikkoa aikaisemmin ja täten ollen viikko aikaisemmin on täysi suoja päällä.


 
Yeb
Mä lueskelen teitin juttuja täällä taustalla ja jännäilen lapsivesipunktion tuloksia :wave: <- (Oikeesti tossa pitäis olla semmonen hermoraunion kuva..)

Hemmille tulin kommentoimaan että äitiyspakkauksen ostaminen Kelalta taisi olla aika paljon kalliimpaa kuin se 140? minkä saa jos ottaa rahana. Kannattaa siis ennemmin tehdä niin että joku joka ei halua pakkausta, ottaakin sen ja maksat sitten hänelle sen 140? :)

Yeb 17+2
 
Täällä eka työpäivä kuuteen viikkoon ohi ja ihan mukavasti meni :) Väsyttää ihan mukavasti.

Peräpukamista Ei oo onneksi ollut ja tosiaan se hirttäminen kuulostaa kamalalta vaikka varmaan auttaa :LOL:

Possurokote Käyn torstaina ottamassa, pojan rokotus taitaa olla vasta kolmen viikonb päästä....

Isäinpäivälahjaa en oo ees aatellu vielä :) Koskas se oikeen sitten on edes, marraskuun alussahan se aina on, mutta monespäivä?

Uikkareista Mä ainakin vielä toistaseksi mahdun kokovartalo uikkareihini. Aika harvoin vaan tulee ihan itekseen lähdettyä uimaan. Pojan kaa melkein kerta viikkoon tulee käytyä, mutta kun miestä ei saa uimahalliin jonkun lapsuudenkammon takia niin siinä ei ite pääse uimaan...

Pahoinvoiville :hug: Onneksi täällä ainakin väliaikaisesti helpottanut, mutta pojasta tosiaan oksensin rv 25 saakka, joten tiedän kyllä mitä se on :x

Väsynyt Hilipatuinen ja AinoVäinö rv 17+3
 
Täällä kans otettu tänään possurokote. Vähän kättä särkee nyt pisto kohdasta niinku aina mulla ku jotain on pistetty..

Tuosta kiukuttelusta, hah kyllä itseä nolottaa aina "riitojen" jälkeen tai siis kun itse on vaan kätissy jotain.. Kun aika kuluu ja vähän miettii että mistä sitä taas tuli kätistyä niin...
 
Neuvolan tädillä oli mukavan kuuloinen kirja pöydällään. "Kiukkukirja"
Mietin vakaasti josko se pitäisi ostaa, tosin soveltuu mitä ilmeisesti vain alle kouluikäisten kiukkuihin. ;)

http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/185022

Siinä olisi niin kiva kuvakin.. Tuli vaan mieleen kun keskimmäisen kanssa ollut tänään "hieman" haastava päivä..
 
Heippa vaan kaikille,

Täältä tulisi uusi huhtikuinen esikoinen, LA ois 23.4.2010 ja synnäri todennäköisesti Jorvi.
Onko täällä muita saman alueen (PK-seutu) esikkoaan odottavaa?

Kävipä sitten niin että ultrassa muuttui tuo LA reilun viikon aikaisemmaksi, joten toukokuisista siirryin suosiolla tänne...

H1n1
Otin tänään sen possunuhapiikin, käsi on kipeä, mutta muuten vointi Ok. Saas nähä mitä se on huomenna.

Toisaalta kuitenkin uskon että pienempi paha tämä rokote on mahdollisine sivuvaikutuksineen kuin täyden mittakaavan sikainfluenssa.

lantiokivuista
Missä vaiheessa teillä on alkanut tulee lantiokipuja (siis niistä nivelsiteiden löystymisestä). Mulla on sekä alaselkä ristiluun kohdalta että lonkat ihan tosi hellinä (ja kävelen kuin viimesillään) vaikka viikkoja on vasta 14+4.


Tinka ja nallekarkki
 
Iltoja :wave:

Täydellisen hieno päivä romuttu täysin, kun pääsin töihin ja info oli ohi! Meillä alkaa taas YT-neuvottelut torstaina ja noin 10 henkee saa kenkää. Tämän lisäksi ensi vuonna jatkuu lomautukset. Nytpä kysyn taas kysymyksen. Jos nyt tässä vaiheessa kerron työnjohtajalle raskaudesta ja tulevasta äitiyslomasta niin voisiko se pelastaa minun nahan eli työpaikka säilys ainaki? Vai käykö niin, ett jos nyt kerron niin varmasti saan kenkää? Nehä voi vedota tähän tuotannolliseen juttuun. Kumpi parempi vai onko kumpikaa?

Hemmi Minäki oon katellu noita daddy rocks juttuja, mutt en raaski minäkää isänpäiväks niitä antaa. Isyyspakkaukseen aattelin laittaa niitä :)

Täytys nyt vaan keksiä mitä tulevalle isukille ostas. Vaikka onkin vasta masuasukki, niin pitää tulevaa isää silti muistaa :)

Tervetuloa joukkoon Tinka320 :flower: :flower:

JääKyynel ja Tuittu

Ja se on muuten :heart: *POKS* 17+0 :heart: ...toi laskuri kulkee jälkijunassa

 
Huomenta!

Eilen oli toooosi väsy, ettei jaksanu pahemmin kommentoida mitään. Myös tosi huono olo oli koko päivän.
Mun pitäis taas viedä pissa-näyte labraan...prkl!
Eilen tosiaan mulla tuli selkä aivan pirun kipeeksi koulussa istuessa, siis sillain et niinku joku ois laittanu nuotion tonne ristiselän päälle ja sen päällä mä istuin koko päivän. Muutama supparikin tuli. Tässä mä arvon et menenkö kouluun vai en. Neuvolaan ku soitin ni se lääkäri soitti sit takaisin mulle ja sano et katotaan se pissa, ettei oo pissa tulehdusta, mut et kokeilla kuulemma vielä tää päivä ja sit jos tuntuu et ei pysty ni sit saikulle. Mut silti on sellanen olo, et ei tiiä et menenkö vai en.
Mut kai mä meen kokeileen, lähen sit pois jos ei voi olla.

kiukuttelusta ootta jutelleet, ni täältä sitä ainakin löytyy. Mä kiukuttelen miehelle koko ajan puhelimessa kun se reissultansa soittaa ja vedän herneen nokkaan mitä pienimmästäkin... :ashamed: hävettää jo ittiäkin... Onneksi se ymmärtää sen, tai on ainakin ymmärtävinään.

Possurokotteesta ei meillä päin ole vielä mitään tietoa, kukaan ei tiedä mitä ja millon. Mahtavaa...Ja jos on ennustettu et se pussunuha on parissa viikossa etelässä, ni meille se rantautuu sit muutamassa päivässä varmaan...Noh, mä jään neljän seinän sisälle...

Mut nyt lukeen muut jutut, vielä ku ehtii...

buam ja pikku myy
 
Tervetuloa mukaan Tinka320

Isänpäivä Meillähän odotellaan siis esikoista. Ajattelin kuitenkin ensin että olisin jotain ihan pientä keksinyt miehelle isänpäivänä, mutta eilen ratkes sekin ongelma kun miehen hirvestysreissu siirtyikin viikolla ja on juuri tuon isänpäivä viikonlopun sitten reissussa. No menkööt nyt, ens vuonna ei sitten mene. ;)

Buam Täällä sama tuon possurokotteen kanssa. Kukaan ei tiedä mitään ja mä oon kohta oikeesti neljän seinän sisällä jos sitä rokotetta ei ala saamaan! Kiva kun siihen menee kuitenkin se parisen viikkoa ennenkuin siitä saa edes täydet tehot joten todellakin olen kohta eristyksessä! En vaan halua sitä tautia itelleni!
Ja jos se tauti on pohjoisesta menossa kohti etelää niin kohtahan se on jo keski-Suomessa!

(.) Mä en enää ikinä kirjoita mitään että pahoinvointi olisi muka helpottanut. Eilen iltana nimittäin oksensin taas pitkästä aikaa!
En nyt tiedä oliko sitten raskaudesta johtuva puklaus vai oonko mä saanu saman taudin mitä meillä on ollut töissä. Oli vaan eilisen illan huonompi olo, sitten tuli ennen nukkumaanmenoa oksennuskin.

Nytkään ei oikein ruoka meinaa maistua. Mutta ei mulla koske mahaan, tosin työkaveri joka eilen oli saikulla soitteli ja sanoi ettei hänelläkään maha ole ollut kipeä, turvottanut ja etonut monta päivää ja sitten alko oksettamaan. Toisaalta siis mullakin vois olla tuota kun tuota turvotusta on kyllä ollut. Ei vaan tiedä mikä nyt kuuluu raskauteen ja mikä ei. :(

Tänään mennään töiden jälkeen keskustelemaan vauvavakuutuksesta ensimmäiseen paikkaan. Tässä vielä ehtii käydä kuuntelemassa eri yhtiöiden vakuutuksista.

Mutta nyt yritän saada edes teetä alas, jospa se tästä lähtis taas päivä käyntiin.

- Hapsiainen ja Herne 17+6
 
Jääkyynel yt-neuvottelut saattaa kyllä olla aika huono aika kertoa raskaudesta. Käsittääkseni sitä kautta irtisanotut irtisanotaan juurikin tuotannollisista ja taloudellisista syistä ja se ikäväkyllä on tarpeeksi hyvä syy irtisanoa raskaanakin oleva.
Sinuna ehkä nyt odottaisin, ehkä yt:t ei koske juuri sinun työtehtävääsi.

Lisäys:
Löysin sittenkin kohdan myös tuosta taloudellisista- ja tuotannollisista syistä erottamiseen, raskaanaoleva tai perhevapailla olevasta:
taloudellisista ja tuotannollisista syistä vain, jos työnantajan toiminta päättyy kokonaan esimerkiksi konkurssin takia. Jos toiminta jatkuu, työntekijä saadaan irtisanoa vasta, kun hän tulee töihin. Irtisanomisperusteena ei kuitenkaan tällöin saa olla esimerkiksi se, että sijainen on vakinaistettu, jolloin hoitovapaalta töihin palaavalle ei enää ole tarjota työtä.

http://www.erto.fi/tyosuhdeopas/irtisanomisperusteet/231-raskaana-tai-perhevapaalla-olevan-tyontekijan-irtisanominen

Olin esikoisesta hoitovapaalla kun mun työpaikalla alkoi yt-neuvottelut, pyysin että työnantaja olisi irtisanonut mut siinävaiheessa, koska oltiin muutettu toiselle puolelle Suomea. Mutta koska yt:t ei koskenut juuri mun työtäni sitä ei voitu tehdä. Jouduin sitten irtisanomaan itse itseni ja siitähän napsahti sitten 3kk karenssi liitonpäivärahoille. Kyllähän otti päähän silloin. Joskus näinkin päin, kun oikein haluaa pihalle niin silloin ei pääse ;)

Käsi on kipeä, rokotuskohta lämmin. Aamulla oli kurkkukipeä, mutta se nyt olisi voinut olla muutenkin kun tätä pientä flunssan poikasta on ollut pidempään jo ilmassa.

Mutta nyt taas kotihommiin ja hetkenpäästä puistoon.

Mukavaa päivää kaikille!
 
pitänee ilmeisesti soitella neuvolaan noista sikapiikeistä...jotenkin alan kallistumaan sen ottoon... meillä on ollut kauhee syyslentsu päällä ja on edelleen...tyttö (3v) testattiin viikko takaperin mutta onneks tulokset olivat negaa :)
Epidemia on nyt siis levinny meille tänne keski-pohjanmaalle ja ei voi muuta sanoa kun että kyllähän tuo kauhistuttaa :X

mulla tää kaamee väsymys vaan jatkuu...osin tietysti johtunee nyt tästä flunssasta muta kuitenkin...

täytyy mennä heti ja nyt pirauttaa nlaa kun soittoaika kohta loppuu...katsellaan...
 
3.11. tää lähtee piikin hakuun ...kyllä mä sen nyt varmaan sitten otan,,
kysyin sitten myös sen kun olen flunssassa niin haittako se...kuulemma ainoa este pistolle on korkea kuume.
täällä on siis klassa diagnosoitu viimevkon aikana n.30 tapausta...yhdellä kaukasemmalla tutulla nuorellakin on se... huh huh...

noh, mä tässä samalla tilailen valokuvia. muutama sata taas tlauksessa...ja samainen oottaa kansioihin laittoa tuolla...mistä sais taas inspis potkun...

vauvan syntymään mennessä on kyllä on kaikki saatava kuntoon...valokuvat siis.

mulle on iskeny kauhee vauvanvaate ostohimo :eek:) mutta ongelmana on se et mä en kelpuuta mitään kun kaiken pitäs olla vihreätä :0 ja kun mä oon aina vihannu vihreetä ylikaiken niin nyt mä oon siihen ihan lovena :) outoo... hohhoijaa...

 
Yeb
JääKyynel, kerrot ihmeessä töissä heti pomolle raskaudestasi. Saatat tarvita siitä kyllä jonkun kirjallisen todisteen tai jotain mutta raskaana olevaa ei saa irtisanoa YT-neuvotteluidenkaan aikana jos yrityksen toiminta tosiaan jatkuu. Tuolla mun työpaikalla oli YT:t keväällä ja irtisanoivat raskaana olevan työntekijän ihan tietoisesti, nyt on asia (edelleen..) käsittelyssä YT-tuomioistuimessa :) Itsekin olin sillon neuvotteluiden aikaan vielä raskaana, mutta ei neuvottelut koskeneet mua koska olen vain tarvittaessa töihin kutsuttava. Jos teillä on luottamusmies työpaikalla niin hän varmasti auttaa sua asiassa :hug:

Tervetuloa Tinka320 :)
 
Jääkyynel: KiiajaVille tuossa jo kirjoittelikin työsuhdeasioista. Minun käsitykseni mukaan raskaana olevaa ei voi irtisanoa kovinkaan helposti, eli itse varmaan kertoisin raskaudesta mahd. pian. Silloin he joutuisivat odottamaan, kunnes palaat töihin äitiyslomalta / vanhempainvapaalta / hoitovapaalta ja silloinhan tilanne työpaikalla voi olla jo aivan eri eikä irtisanomisia tai lomauttamisia tarvittaisikaan.

Tokihan monet työnantajat irtisanovat raskaana oleviakin, mutta se ei johda kovin pitkälle. Kaksi ystävääni joutuivat molemmat irtisanotuksi raskaana ollessaan. Kumpikin kuului liittoon ja he nostivat kanteen työnantajaa vastaan (liitto siis maksoi) ja kumpikin voittivat ja saivat korvauksia. Kannattaa varmaan silti soitella omaan liittoon ja varmistaa tuo asia. Mutta jos näin on, kuten arvelen, ilmoita raskaudestasi mahd. pian niin olet "turvassa". ;)

Oma napa: Ei muutosta. Päätä särkee, masu näkyy melko vähän ja liikkeet tuntuvat olevan taas hukassa. Toivottavasti siellä ollaan vielä mukana!!! :heart:
Possurokotetta olen kovasti miettinyt, kun rokote olis ylihuomenna. Lähinnä huolestuttaa nyt se tiomersaali (elohopea) ja sit se skvaleeni (hainmaksaöljy). Miten tuo maksa vaikuttaa sikiöön, onko siitä poistettu a-vitamiini?

Piipa rv 16+1
 
Yeb
Piipa75, samaa possurokotepohdintaa täälläkin :wave: Huolestuttaa ja epäilyttää noi samat asiat kuin suakin. Olin jo päättänyt että en rokotusta ota mutta kyllähän sitä silti nyt miettii. Tuskin sitä otan, ollaan niin perusterveitä eikä kellään meistä oo koskaan ollut edes tavallista kausi-influenssaa. Lapsi on kotihoidossa niin ei ne pöpöt sieltä hoidostakaan kulkeutuisi. Käsittääkseni sikaflunssa olisi kohtalokkaampi raskauden loppuvaiheessa? Ja alussa? Ja rokotehan ei anna edes täyttä suojaa..

Mies tosin kyllä tahtoisi kovasti että otan rokotteen mutta hänpä ei oo kauheesti näihin asioihin tutustunutkaan, lukee vaan Iltalehden netistä kauhujuttuja ;)
 

Yhteistyössä