Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
<3 halaus sulle täältä molempien tilanteisiin ja iloa teidän keskinäisistä väleistä, mitä ne ikinä onkaan nyt ja jatkossa määritelmien lomassa! En osaa kirjoittaa pitkästi nyt, mutta kyllä mullekin on välittynyt tai tullut mielikuva, että jotain enemmän siinä kyllä olisi, niin monia juttuja liittyen esim kännissä aiheesta tulee jotain esiin yms. Tuli myös mieleen sanonta kissa(t) kiertää kuumaa puuroa. Vaikka se tässä tapauksessa onkin varmasti niin paljon kaikkea muuta myös, niin mun korviin siellä jotain kierrettävää puuroa aiheen osalta on, jonka ympärillä molemmat kiertelee. Ja ei tarvi minusta pahoitteluja ollenkaan, musta yks rikkaus ja vahvuus täällä varsinkin puutarhassa on mahdollisuus kuulla ja halutessaan kertoa erilaisista elämäntilanteista, liittyy ne aiheeseen tai ei ollenkaan tai jotain siltä väliltä!
❤
 
vierailija
Kyllä meitä on, jotka mielellään lukevat sinun viestejäsi. Ja minä ainakin ymmärrän, ettei näitä saa liian vakavasti ottaa, mutta silti näitä on hauska spekuilla. Joten tule kirjoittelemaan jatkossakin
Sama. Nämä jotka arvostelevat eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä kun eivät ilmeisesti osaa suodattaa mitään. No joo, pahasti sanottu mutta olenkin piru 😈
 
vierailija
Seuraava ei tähän ketjuun kuulu, mutta olisi ihan hauskaa, jos nostaisit vaikka mullekin yhden kortin tai jollekin toiselle kirjoittajalle. Ei se varmaan noin edes toimi, mutta kunhan tuli mieleen.
Itse uskon, että kortteja voi nostaa myös ventovieraille Internetissä, vaikka jotkut Tarot-taitajat, kuten eräs entinen palstalainen, ovat eri mieltä. Käytännössä tämä on kuitenkin hieman ikävää ja ongelmallista, jos sieltä nousisi jokin tosi kelju kortti. (Ja tosi usein nostan kortteja, joita en osaa ollenkaan tulkita.)

Kerta kiellon päälle, nostin nyt kuitenkin sinulle ja gay brother -tyypille kortit, jotka uskallan postata tänne, koska ne eivät ole liian negatiivisia (vaikka eivät nyt hirveän positiivisiakaan). Sinulle tuli Kolikoiden kakkonen (Two of Pentacles) ylösalaisin, joka viittaa siihen, että saatat kokea olevasi jumissa elämässä liiallisten velvollisuuksien ja paineiden takia, mikä tekee päätöksenteosta haastavaa. Kolikot nimensä mukaisesti viittaavat enemmän esim. työhön kuin vaikka romantiikkaan.

Gay brother -tyypille nousi Sauvojen lähetti (Page of Wands) ylösalaisin. Minulle kaikkein haastavimpia ovat nämä ylösalaiset henkilökortit, koska ne voi tulkita monella ihan erilaisella tavalla. Tämä kuitenkin voisi viitata yleiseen jumituksen tunteeseen, että asiat eivät etene, mutta nytkään ei kyseessä ole sinänsä tunne-elämä (se olisi kupit eikä sauvat), vaan sauvat liittyvät esim. luovuuteen, henkisyyteen ja haaveisiin.

Lisään vielä aiempaan keskusteluun, että vaikka uskon, että tulevaisuutta voi jossain määrin ennustaa, niin tietenkin jos uskoisin kykeneväni tekemään niin 100- tai edes 90-prosentisella todennäköisyydellä, niin en kirjoittaisi siitä vauvapalstalla faniketjussa vaan tekisin sillä jotain järkevää, tai vähintään rahaa. :) Mutta tuohon tarkkuuteen tuskin pystyy kukaan.

Minulla on ystävä, joka harrastaa urheiluvedonlyöntiä ja tekee sillä ihan kohtuudella rahaa ja hän uskoo, että näkee otteluiden tulokset jollain energiatasolla. Hän myös postasi pitkään tekemänsä vedot etukäteen eräälle puolijulkiselle nettipalstalle. Tällöinkin tietysti ei tarvitse olla läheskään aina oikeassa ja silti voi jäädä voitolle. Itse olen hieman skeptinen sen suhteen, että ennustaako hän tulokset vai onko hän vain taitava urheilutuntija, mutta näin hän kuitenkin itse uskoo.

Ja eiköhän jatketa sitten taas palstan oikeiden aiheiden parissa. :)

-energiamamma
 
vierailija
Itse uskon, että kortteja voi nostaa myös ventovieraille Internetissä, vaikka jotkut Tarot-taitajat, kuten eräs entinen palstalainen, ovat eri mieltä. Käytännössä tämä on kuitenkin hieman ikävää ja ongelmallista, jos sieltä nousisi jokin tosi kelju kortti. (Ja tosi usein nostan kortteja, joita en osaa ollenkaan tulkita.)

Kerta kiellon päälle, nostin nyt kuitenkin sinulle ja gay brother -tyypille kortit, jotka uskallan postata tänne, koska ne eivät ole liian negatiivisia (vaikka eivät nyt hirveän positiivisiakaan). Sinulle tuli Kolikoiden kakkonen (Two of Pentacles) ylösalaisin, joka viittaa siihen, että saatat kokea olevasi jumissa elämässä liiallisten velvollisuuksien ja paineiden takia, mikä tekee päätöksenteosta haastavaa. Kolikot nimensä mukaisesti viittaavat enemmän esim. työhön kuin vaikka romantiikkaan.

Gay brother -tyypille nousi Sauvojen lähetti (Page of Wands) ylösalaisin. Minulle kaikkein haastavimpia ovat nämä ylösalaiset henkilökortit, koska ne voi tulkita monella ihan erilaisella tavalla. Tämä kuitenkin voisi viitata yleiseen jumituksen tunteeseen, että asiat eivät etene, mutta nytkään ei kyseessä ole sinänsä tunne-elämä (se olisi kupit eikä sauvat), vaan sauvat liittyvät esim. luovuuteen, henkisyyteen ja haaveisiin.

Lisään vielä aiempaan keskusteluun, että vaikka uskon, että tulevaisuutta voi jossain määrin ennustaa, niin tietenkin jos uskoisin kykeneväni tekemään niin 100- tai edes 90-prosentisella todennäköisyydellä, niin en kirjoittaisi siitä vauvapalstalla faniketjussa vaan tekisin sillä jotain järkevää, tai vähintään rahaa. Mutta tuohon tarkkuuteen tuskin pystyy kukaan.

Minulla on ystävä, joka harrastaa urheiluvedonlyöntiä ja tekee sillä ihan kohtuudella rahaa ja hän uskoo, että näkee otteluiden tulokset jollain energiatasolla. Hän myös postasi pitkään tekemänsä vedot etukäteen eräälle puolijulkiselle nettipalstalle. Tällöinkin tietysti ei tarvitse olla läheskään aina oikeassa ja silti voi jäädä voitolle. Itse olen hieman skeptinen sen suhteen, että ennustaako hän tulokset vai onko hän vain taitava urheilutuntija, mutta näin hän kuitenkin itse uskoo.

Ja eiköhän jatketa sitten taas palstan oikeiden aiheiden parissa.

-energiamamma

Kiitos taas kerran perinpohjaisesta ja hyvin perustellusta viestistä, energiamamma. Näitä on aina tosi mielenkiintoista lukea.

Olen ihan täysin samaa mieltä ekan osion kanssa, mutta iso kiitos että nostit kuitenkin meille kortit. Ja nämähän osui ja kolahti ihan täysin 😭. Nimenomaan romanttisen sfäärin/tunne-elämän ulkopuolisiin asioihin liittyen.

Mä itse asiassa hankin muutama kk takaperin itselleni kortit pitkälti tämän palstan innoittamana. Aihepiiri on kyllä kiehtonut jo kauan. En ole ehtinyt enkä jaksanut kunnolla perehtyä eri korttien tulkintaan, mutta nostin tässä muutama päivä sitten itselleni Kuppien ässän kun mietin uskallanko alkaa härkkimään tilannetta vai odottelenko vaan kärsivällisesti sen kehittymistä omalla painollaan. En nyt sinänsä saanut tuosta irti varsinaista vastausta, mutta jäi jotenkin rauhallinen ja luottavainen olo, etenkin koska sen jälkeen nostin vielä kortin meidän tulevaisuuden suunnasta joka sattui olemaan Rakastavaiset. Ei sinänsä yllättänyt koska sen käsittääkseni tulkitaan merkitsevän tärkeää (ei välttämättä romanttista) suhdetta/sielunkumppanuutta, sekä mahdollisesti tärkeän päätöksen tekoa.

Onko sun vedonlyöntiä harrastava ystävä muuten meidän Kärppy? 😁

T. Gay-brother ongelman omaava nauta
 
vierailija
Kiitos taas kerran perinpohjaisesta ja hyvin perustellusta viestistä, energiamamma. Näitä on aina tosi mielenkiintoista lukea.

Olen ihan täysin samaa mieltä ekan osion kanssa, mutta iso kiitos että nostit kuitenkin meille kortit. Ja nämähän osui ja kolahti ihan täysin 😭. Nimenomaan romanttisen sfäärin/tunne-elämän ulkopuolisiin asioihin liittyen.

Mä itse asiassa hankin muutama kk takaperin itselleni kortit pitkälti tämän palstan innoittamana. Aihepiiri on kyllä kiehtonut jo kauan. En ole ehtinyt enkä jaksanut kunnolla perehtyä eri korttien tulkintaan, mutta nostin tässä muutama päivä sitten itselleni Kuppien ässän kun mietin uskallanko alkaa härkkimään tilannetta vai odottelenko vaan kärsivällisesti sen kehittymistä omalla painollaan. En nyt sinänsä saanut tuosta irti varsinaista vastausta, mutta jäi jotenkin rauhallinen ja luottavainen olo, etenkin koska sen jälkeen nostin vielä kortin meidän tulevaisuuden suunnasta joka sattui olemaan Rakastavaiset. Ei sinänsä yllättänyt koska sen käsittääkseni tulkitaan merkitsevän tärkeää (ei välttämättä romanttista) suhdetta/sielunkumppanuutta, sekä mahdollisesti tärkeän päätöksen tekoa.

Onko sun vedonlyöntiä harrastava ystävä muuten meidän Kärppy? 😁

T. Gay-brother ongelman omaava nauta
Siis Maljojen ässän.
 
vierailija
Kiitos taas kerran perinpohjaisesta ja hyvin perustellusta viestistä, energiamamma. Näitä on aina tosi mielenkiintoista lukea.

Olen ihan täysin samaa mieltä ekan osion kanssa, mutta iso kiitos että nostit kuitenkin meille kortit. Ja nämähän osui ja kolahti ihan täysin . Nimenomaan romanttisen sfäärin/tunne-elämän ulkopuolisiin asioihin liittyen.

Mä itse asiassa hankin muutama kk takaperin itselleni kortit pitkälti tämän palstan innoittamana. Aihepiiri on kyllä kiehtonut jo kauan. En ole ehtinyt enkä jaksanut kunnolla perehtyä eri korttien tulkintaan, mutta nostin tässä muutama päivä sitten itselleni Kuppien ässän kun mietin uskallanko alkaa härkkimään tilannetta vai odottelenko vaan kärsivällisesti sen kehittymistä omalla painollaan. En nyt sinänsä saanut tuosta irti varsinaista vastausta, mutta jäi jotenkin rauhallinen ja luottavainen olo, etenkin koska sen jälkeen nostin vielä kortin meidän tulevaisuuden suunnasta joka sattui olemaan Rakastavaiset. Ei sinänsä yllättänyt koska sen käsittääkseni tulkitaan merkitsevän tärkeää (ei välttämättä romanttista) suhdetta/sielunkumppanuutta, sekä mahdollisesti tärkeän päätöksen tekoa.

Onko sun vedonlyöntiä harrastava ystävä muuten meidän Kärppy?

T. Gay-brother ongelman omaava nauta
Tuo korttien yhdistelmähän on tosi lupaava kyllä. Kortithan eivät voi luvata, että jokin ratkaisu "toimii", mutta itse näen, että niiden tehtävä on usein kannustaa ihmisiä rohkeuteen ja tekemään päätöksiä. Kun Tarotin takana on se kokonainen narratiivi (jota itse en vielä tunne hyvin) ja mistä sitä syntyisi tarinoita, jos kukaan ei koskaan tekisi mitään. Siihenhän tämä koko palstakin tavallaan perustuu. Haaveeseen, joillain enemmän todelliseen ja toisilla enemmän mielikuvitusmaailmaan sijoittuvaan, että tämän tarinan päähenkilöt tekisivät rohkeita päätöksiä toistensa suhteen. Sellaisia päätöksiä ei välttämättä koskaan oikeasti saada, mutta ainakin shippaajat voivat yrittää tehdä niitä omassa elämässään silloin kun se on mahdollista.

Ja ei ole Kärppy, joskin rap sujuu häneltä kyllä. :)

energiamamma
 

Yhteistyössä