***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

Tuli tuossa mieleeni tuosta masukuvastani, että tällä sivulla valitettavasti tuntuu nyt korostuvan odotusajan ihanuus ja kamaluus. Toivotaan Elviiralle :hug: ihan hurjan paljon tsemppiä jatkotutkimuksiin ja toivotaan tottakai väärää hälytystäkin, mikäli se on mahdollinen! Jaksuja ja haleja todella paljon. :hug:
 
Elviira :hug: Toivottavasti kaikki kääntyisi vielä parhainpäin..

Heili ja vuotaraaputin mulla kans maha temppuilee, mut lähinnä vaan on hitaalla ja sekös ei kivaa. Mä neuvolaan mennessä pelkäsin lihoneeni kk:ssa 5 kiloa ku ruokaa menee sisään muttei tule ulos. No, kai sitä uloski oli tullut ku ei paino ollutkaan noussut vielä ees yli lähtöpainon... Mut olo on tosi turvonnut. Vois sitä luumunektaria ostaa.
vuotaraaputin , multa kans neuvolan odotushuoneessa viimeisillään oleva nainen kysyi sillee tietävänä et millon sulla on laskettu aika? Sanoin et huhtikuussa niin se meinas tipahtaa tuolilta! Sillä itellä oli marraskuun puoles välis ja oli kuvitellut etten paljoa perässä tule.. :ashamed: ei se nyt ihan kiva ole et se maha niin iso on.

Aloitin sillon maanantaina sen rautakuurin. Sain neuvolasta ilmaiseksi mukaan obsidania vajaan 2kk kuurin joten sen ajattelin nyt syödä alkuun vaikka mulla viimeksi auttoi parhaiten ne nestemäiset hyvän makuiset raudat... No mut siis se mun asiani-> mua alkoi heti närästään sinä päivänä ku aloitin ne. Onko muilla samaa vaivaa raudasta? On kyl kurja. Mua viime raskaus närästi alusta loppuun joten en tiä mikä sitä aiheutti, vaikuttikohan nestemäinen rauta samalla tavalla.... Ei kai auta ku kokeilla.

On muuten kovaa tökkinyt nämä sivut. Ei saa viestiä perille tai sit ei ees pääse lukemaan tätä meidän pinoa kun sivu jää kokonaan valkoiseksi. Muilla samaa vikaa?

Anu ja rv 16+4
 
Voi Elviira!
Toivottavasti kaikki on hyvin! :hug:

Me mennään niin samoilla päivillä ja lähes iälläkin sinun kanssasi, minulla rakenneultra vasta puolentoista viikon päästä, mutta jännittää tosissaan.

Tämä palsta tökkii niin kovaa, että lähetän nyt tämän ja jos tulee läpi, niin toinen tulee perässä.
Kellukka 18+6
 
Joo läpi tuli, pitkästä aikaa, olen vain lukijana ollut, kun kone tökkii niin paljon.

Ostin Omega3-tabuja, kun innostuin täällä käydystä keskustelusta.
Kävin luontaistutekaupassa ja siellä oli tosi innokas myyjä, joku haukkui kaikki pelkät e-epa-valmisteet ja sanoi että täytyy syödä sellaista missä on sekä e-epa että e-dha, koak se on niinden yhteisvaikutus, mikä rulaa.
Uskoin ja ostin aika kalliita Bioteekin Duo E-Epa ja E-dha-tabuja.

Oma napa:
Ei tunnu liikkeitä, eikä oikein mitään muutakaan, vaikka jo 18+6.
Maha on kasvanut aika tosi isoksi, ainakin omasta mielestä.
Näkyy jo selvästi.
Ja eilen toiseen tissiin repesi rits vain raskausarpi!
Vaikka olen hulluna niitä rasvaillut, lienee syynä se että tissit alun perin pienet ja maha iso..

Tässäpä kuulumisia.
Huolestuttaa tuo Elviira!
Ja pelottaa heti itsekkäästi perään oma maha.

Kaikkea hyvää ja positiivista kaikille kuitenkin!

:)Kellukka 18+6

:) Kellukka 18+6
 
Elviira voimia ja jaksamisia epätietoisuuden kanssa :hug: Toivottavasti kaikki osoittautuu olevan kunnossa... onhan niitä "vääriä hälytyksiä" ollut ennenkin.

Jos saan kysyä... epäiltiinkö np-ultrassa mitään, tai sen yhteydessä otetussa verikokeessa? Nehän on yleensä suuntaa antavia? Vai tarjoaako teidän kunta np-ultraa,kun eihän sitä kaikkialla ole?

Ihan vain kyselin,kun tuntuu jotenkin pahalta, että tuossa vaiheessa tulee tieto. Anteeksi ... haleja ja voimia todella paljon :hug:

Mariaana
 
Sivustot ovat kyllä tökkineet kovasti ja oikein ärsyttää kun kirjoittelee tänne niin ei koskaan voi olla täysin varma tuleeko perille.. Olen siksi kopionut tekstin ennen lähetys yritystä ja jos jostain syystä lähetys epäonnistuu ei tarvi kaikkea kirjoittaa uusiksi, sillä voi vaan liittää vanhan teksti ja kokeilla uudestaan.. :D

Näillä sivuilla tosiaan yhdistyy odottamisen kaikki puolet toisiinsa, ihan kuten Heili sanoi... Enpä ole ikinä edes arvannut kuinka stressaavaa aikaa tämä odottaminen on... Kaikki ne mahdollisuudet ettei asiat mene kuten pitääkin ja silti se onnen tunne ja se kuinka aika tuntuu pitkältä neuvola/ultra käyntien välillä... Kummallista aikaa tämä... :p
 
Kysymys: koska teillä on rakenneultra? siis millä raskausviikolla? kaikki oppaat sanoo et pitäis olla viikoilla 18-20. täällä tarjottiin vasta viikolle 21, eikä aikaistaa voi.
järkky närästys raudasta täälläkin. aamupahoinvointi ja väsy ei helpota (rv 18+1) vieläkään.

voimia Elviiralle!
 
Athena, mulla on rv 20+1 se rakenneultra, esikoisesta sitä ei ollut ollenkaan. mutta mun siskolla taasen se oli rv 21+4.

onko muilla jo liitoskipuja
? tai liitoskipuja ne varmaan on, jos kävelen vähänkin pidemmän matkan, alkaa nivusiin koskea aivan sairaasti. pitänee kaivella tukivyö esiin :whistle:
tänään on ulkoiltu niin monta tuntia että voi jestas kun väsyttää B)

anuuu81 on se kiva etten ole ainoa turbomaha :LOL: miestä kuulemma pelottaa että MILLAINEN pontso mä olen loppumetreillä (sanoi sen kyllä rakastavasti, se tykkää kauheasti kun mulla on iso vauvamaha :heart: ). mutta viimeksi oli neuvolassa tullut vaan 26g/vko :eek: heti terkkari kysyi että en kai ole pitänyt itteeni nälässä? olenko syönyt ihan varmasti tarpeeksi? naureskelin että kyllä tällä lähtöpainolla on varaa vähän pienempäänkin painonnousuun, mutta en mä siitä stressaa. ilmeisesti tosiaan katon nyt vähän tarkemmin mitä syön, kun tyttö odotellessä söin joka päivä viineriä ja karkkia kasan ja jätskiä jne :whistle: (ja mulla imetys EI vienyt niitä kiloja mennessään).
niin ja raúdasta vielä anuuuulle, mä söin esikoista odottaessa Obsidania. mua kyllä närästikin alusta lähtien joten en osannut yhdistää sitä rautavalmisteeseen. mulle ei muu sovi kuin tuo Obsidan. mutta Rennietä tai piimää kehiin vaan jos tarttee. Multitabsilla on ihan raskausnärästykseen lääke joka on ollut tehokkain kun pari kertaa on pitänyt testata eroja. mutta hirmuisen vähän nyt on närästänyt, johtunee ruokavaliostakin...
laiskana en jaksa laittaa yv:tä joten käviskö teille tärskyt ens viikolla? mulla oli joku päivä neuvolassa sokerikontrolli, en muista mikä päivä :ashamed:

toivottavasti Elviira tulee huomenna kertomaan uutisia :hug:
 
vuotaraaputin en mäkää koskaan jaksa ees tarkistaa onko y-viestejä tullut... ai laiskako? me voitais treffata vaikka heti maanantaina? sopiiko? sama paikka ku viimeks ja klo vaikka sama 10?

Kävin tossa äsken apteekissa, ostin sit ittelleni uudet raskausmultitabsit, rennietä ja kun sattui oleen tarjouksessa Pikasol-merkkinen Omega3/kalaöljytiiviste (2 pakkausta yhden hinnalla eli 16 euroa ja paketissa 2kk kuuri eli yhteensä kestää 4kk!!). Mulle myyjä sanoi että kun syön jo monivitamiinia niin pitäis olla semmonen kalaöljy missä ei ole muuta ja tuo kyseinen Pikasol täyttää nämä kriteerit. Ja itseasiassa purkissa lukeekin että raskaana oleville.

Mulla rakenneultra muistaakseni viikolla 21, mikä on vain ja ainoastaan hyvä kun sillon näkyy esim sydämen rakenteet paremmin ku mitä viikolla 19 näkyisi. (Ennen r-ultra tehtii aiemmin mut nykytietämyksellä mielummin vähä myöhemmin et kaikki näkyy paremmin.. Mut monissa kunnissa joissa ei tehä np-ultraa on rakenneultra aiemmin.)

Eipä mulla sit muuta tulekaa mieleen ku ajatus katkesi pahasti.

Anu

 
Elviira: voimia ja jaksamista! :hug:

Vuotaraaputin: Mulla on tullu noita liitoskipuja ja ajattelin itsekin tukivyön ottaa esiin, mulla muissa raskauksissa on se auttanut mukavasti!!!
Täällä myös maha toimii miten sattuu, välillä sekasin ja välillä taas ummetusta ja ilmavaivoja vielä lisäksi!
Mulla rakenneultra on rv 21+1.Ihanaa, vauvelin liikkeet tuntee lähes päivittäin, mutta heti huolestuu jos on hiljasempaa mahassa!


 
kirjoitin eilen ison stoorin, hävisi kun lähetin. tänään töissä sama juttu, joten tyydyn vaan sanomaan että olo ok ja huomenna menen omasta halusta kuunteluttamaan sydänääniä terv.asemalle.
jännittää :ashamed: :/

elviiralle iso :hug: :ashamed: hiljaiseksi vetää :ashamed:
 
vielä tärkeä!!!!!! kysymys:

milloin tunsit liikkeet tässä raskaudessa ja lähinnä kaipaan uudelleen synnyttäjien vastauksia.
itsellä menossa 14+4 ja liikeitä ei tunnu ollenkaan. :ashamed:
en tiedä pitääkö huolestua, siksi osittain halusin päästä heti huomenna syänääniä kuuntelemaan :/
 
Pulttis, eka selkeä potku tuntui rv 12. sen jälkeen silloin tällöin pientä myllerrystä, nyt tuntuu suunnilleen joka päivä.
mutta ei se sitä tarkoita että kaikki uudelleensynnyttäjät tuntisi potkuja tosi aikaisilla viikoilla, älä huoli :hug:
 
Pulttis- vajaa kaks viikkoa sit ekaa kertaa tuntui niin et olin varma et oli potkuja, mut kun on kiire, en ehdi huomaamaan mitään... Ja monesti vielä vaikka oikein illalla makais "kuuntelemassa" niin ei tunnu mitään. Mut just neuvolassa puhuttiin asiasta niin terkka sanoikin että näillä viikoilla on ihan normaalia että välillä ei tunnu mitään. Vauva voi potkia vaikka istukkaan ja näin ei äiti tunne yhtää mitää.. Mulla vielä istukka edessä tällä kertaa, joten en ole huolissani. Ja nyt viikkoja on 16+4
 
Heippa taas pitkästä aikaa.
Päivisin ei oikein ehi tänne kirjoitella kun touhuun tuon tytön kanssa, eikä oikeen aina jaksakkaan. Näin iltasin on paremmin aikaa ja mielenkiintoa.
Mä tunsin ekat liikkeet tuossa 12 viikon paikkeilla. Neuvolassa vähän epäili sitä, että voisko niitä tuntea noin aikasin. Noh, ehkäpä ite tiiän mitä tunnen..
Mulla on kanssa tuo massu aikas iso.. viikkoja on nyt 15+4 ja näyttää samalta kuin tuon Heilin. Neuvolassa kanssa sitä vähän mietti, että oisko siellä kaksoset tai sitten laskettuaika ei oo kohillaan. Mutta sitten kun käytiin silloin siinä ekassa ultrassa niin löytyi yksi pikkuinen ja LA pysyi samana.
Vaavi tykkää vaan kasvattaa tätä äidin massua, vaikka itse olekkaan vielä järin suuri :)

Joulukuun alussa ois se rakenneultra. Oikeestaan tämän toisen odottamisessa ei ehi jännittämään eikä pelkäämään mitään. Aika menee vaan siivillä ja kohta huomaa, että on jo synnyttämässä. Eipähän tuu ressattua niin paljon kuin ekan odotuksessa.
Ainoa asia mikä vähän pelottaa on se synnytys. Nyt kun tietää, mitä se on, niin se pistää pelottamaan. Ei oo kauheeta hinkua sinne synnytykseen... tosin sitä on vissiin pakko sinne mennä :)
 
:'(
hirveä olo...
illalla tuli mieletön päänsärky ja oksensin muutaman kerran...
tulee paniikki kun ajattelenkin että kohta pitää lähteä jatkotutkimuksiin...
mä en halua mennä sinne enää, pelkään niin että mitä sanovat siellä...
itkettää vaan ja paikat tärisee...
mä en pysty siihen...
:'(
joku kysyi np-ultrasta, kaikki oli siellä ok ja sen ultran rinnalle halusin myös sen veriseerumin... kaikki silloin vielä ok...
nyt on pakko lähteä valmistautumaan reissuun... tunnin ajomatka vielä sinne..
:'(
pelottaa niin hirveästi...
:'(
 
Elviiralle :hug: :hug: :hug: Kauheen paljon haleja. Oma rakas pikkuinen siellä masussa, niin suuren huolen hän voi jo aiheuttaa äidille.. Se on vaan.. Uskomaton tuo äidin rakkaus. :heart: Voimia sinulle ja miehellesi, mitä tulevaisuus ikinä tuokaan tullessaan. :hug:
 
Elviiralle kauhean paljon voimia matkaan. Saattaa tuntua ikuisuudelta tuo tunnin ajomatka mikä teillä on. Voi kumpa olis kyse vaan väärin tulkitusta ultrasta ja kaikki olisikin hyvin! Niinkin voi käydä. Ei olis eka kerta ku tulee vääriä hälyytyksiä. Pidetään peukkuja! :hug:
 
PulttiBois: mä tunsin ekat liikkeet 16+2 ja päivittäin on tuntunut 17+5 lähtien. Ihan samaan aikaan tuntui kuin esikoisestakin.

Älytön päänsärky ollut koko yön ja pää on vieläkin ihan arka.

Kovasti odotellaan Elviiran kuulumisia.
 

Yhteistyössä