Helmivauvat 2009

Moikkelis koikkeilis!

Mä olen aivan sekaisin näissa viikoissa. Vissiin nyt on menossa 4+6, viimeksi olin omissa laskuissani viikon edellä... toiveajattelua siis varmaankin! Näkyyköhän 6+0 jotain ultrassa? Vähän nolottaa kun varasin ajan niin aikaiseksi oman laskuvirheeni vuoksi ja sit taas ei kehtais sitä alkaa muuttelemaankaan.

Eilen tuntui niin vähäoireiselta ja nyt tuntuu siltä että ruokahalu ois pohjaton. En tiedä miten teillä terveillä, mutta mulla ainakin verensokerit vetää alakanttiin koko ajan ja se tiettty laittaa syömään.

Vauva on alkanut elää mun ja miehenkin mielessä jo voimakkaasti, en pysty ollenkaan ottamaan lungisti tai varovaisesti tätä asiaa. Myös työmotivaatio lässähti samantien. Ja mä olen ollut vasta 5kk töissä hoitovapaalta tultuani :D

Huomiseen! (mä olen sit ahkera kirjoittaja kun johonkin ryhdyn..)
 
Heipä hei... :)
Mä soitin kanssa neuvolaan ja sain ajan synttäripäivälleni, eli to 26.6.
Ja soittelin läpi kaikki mahdolliset lääkärikeskukset sun muut ja löysin hyvän yksityisen lääkärikeskuksen, joka ei ollu ihan liian kallis. Ja sain ajan ultraan ke 25.6. Nyt jo helpotti vähän kun tietää että on enää pari viikkoa sinne ultraan ja jaksaa odottaakkin. Vaikka ei malttais... :whistle: Mutta näin täällä..
 
Ihailin tossa meillekin tulevaa äitiyspakkausta ( http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH ) Jos nyt kaikki ihan hyvin menee. Mä olen vähän ajoissa :whistle: Se on kyllä paljon nätimpi pakkaus kun mitä esikolle saatiin, vaikka siitäkin tykättiin. Tokalle otettiin rahana ja se on kyllä harmittanu jälkeenpäin :( No täällä ei mitään uutta, väsyttää niin paljon että mitään ei saa tehtyä mutta nyt on kyllä pakko mennä vähän siivoomaan :wave:
 
Tässä sitä nyt ollaan rv 4+5, ei millään jaksaisi odottaa että pääsis saamaan varmuuden pikkuisen olemassa olosta,
soitin Diacoriin ja he suosittelivat varhaisultraa viikko 8 jälkeen.
Onko teistä joku käyny tosi aikaisilla viikoilla ultrassa ja missä ja mitä se kustantaisi?
Diacorin hinta olisi n. 140.
Eka neuvola on 26.6 ja niin toivcon että siellä on kokenut terkkari koska silloin on mahis syänäänten kuunteluun, tai no lähinnä etsimiseen...
Ni jo LA oisi 6.2 kiekon mukaan.

Ja Onnea kaikille odottajille! :flower:
 
Hellurei taas! Tämä epätodellinen olotila vaan jatkuu, oireina mainitsisin väsymys ja knippailu mahassa, myös aika kova ruokahalu tuntuu olevan, josko se on meikäläiselle mitään uutta. Lämpötiloja en ole mittaillut. Olen myös huomannut kuinka virtsa on tosi väkevää. Onko muilla samaa huomiota? Jotenkin kun juon paljon vettä, niin normaalisti se pissikin on kovin vetistä, niin nyt se on tosi tymäkkää, kuin aamupissiä :p
heksamiina kiva kuulla että täällä on joku muukin hölösuu joka ei ole malttanut pitää salaisuutta. Tänäänkin oli taas pakko kertoa yhdelle ystävälleni kun hän alkoi ehdottelemaan innoissaan viikonlopuksi biletystä. Mainitsin kyllä etten halua hehkuttaa asiaa koska sehän voi tulla tässä vaiheessa vaikka pierasun kera pihalle :LOL:
MinniG RV 4+6 se on kait mullakin ku vikat menkat alkoi 1.5., ollaanko oikeassa, auttakkee joku viisaampi?

Nyt pitää mennä nauttimaan hiukan Iisalmen auringosta, olen työmatkalla :) Palaillaan illemmalla!
 
uskaltauduin nyt sit neuvolaan soittamaan ja aika ois 30.6. neuvola tati sano heti varaavansa myos ultra ajan. ja tuo mun aika menee kuulema nippa nappa et ehtivat kaikki tarvittavat teha...jaha..on kuulema jotkut uudet aikataulut tullu tms.
tanaan muuten taitais olla rv 5+0 ainakin jonkun laskurin mukaan :heart:

mina oon ehtinyt kertoo jo parille kaverille,jotka myos odottelee vaavia, seka omalle aidille. tai han kylla ihan ite kysy et olenko raskaana.joku mikalie aidinvaisto ollut :D isalle en uskalla kertoo viela pitkaan aikaan,tuli niin kurja vastaanotto viimeks et parempi olla hiljaa ni ei tuu paha mieli. ja miehelle oon sanonut et kellekaan ei puhuta iela,varsinkaan nyt tuon eilisen verijutun jalkeen. parempi odotella hissunkissun.se vaan on helpommin sanottu kun tehty!

jotain piti teilta kysya mut nyt tuli totaalinen black out. pitaa tulla uudemman kerran sit kun tulee mieleen.
 
toukka2008
Mäkin varasin ajan varhaisultraan, mut ihan omakustanteinen, ei kaupunki kustanna kun sen ekan eli vko10-12 :/ Mulla se maksaa 120 e miinus kelankorvausosuus. Mä meinasin kans varaa diacorilta, mut oli ihan kauheen kallista. Mistä päin olet?
Ekassa neuvolassa ei kuunnella sydänääniä, kun niiden laitteilla ne kuuluu vasta viikon 10 pintaan... :| Sul on samana päivänä eka neuvola kun mulla :)
 
Oireina mulla on muuten tällä hetkellä itkuherkkyys, väsymys ja toisaalta taas kauheen energinen olo. Olen saanut tehtyä nyt asioita jotka on seisseet odottamassa viimeset puol vuotta. Itkuherkkyydellä tarkotan sitä että saatan kyynelehtiä jonkun radiossa soivan biisin takia tai sitten telkkariohjelmia katsellessa.
 
toukka 2008 mä tiedustelin tota ultraa kans yksityiseltä ja hinnaksi jäisi kelan korvauksen jälkeen 85e. Niillä ei ollut aikoja kuin samoille ajoille ( vko26 ) RV 8, mistä se kunnallinen neuvolatätikin puhui, joten en varannut aikaa.

jaana25siitä ultrasta vielä että meitin kaupungissa = Lahdessa ne sanoivat siellä yksityisellä että niissä ei ole eroa meneekö kunnalliseen vai yksityiseen, samat asiat niissä tutkitaan ja ultrataan yhtälailla. En tiedä sitten...

Kävin ostaa taas yhden raskaustestin, kun mähän sain ne 2 hailua plussaa pe ja la, josko huomenna olis aamusella selkeempi? ..jos ei niin alankohan hätäilee..glup!
 
Me ei olla kerrottu vielä muille kuin mun veljen perheelle, koska haluan olla varma että raskaus on oikeassa paikassa. työkaveri myös tietää, koska olen joutunut olemaan töistä pois noiden lapsettomuus hoitojen vuoksi.

Tänään on ollut ehkä hieman helpompi päivä noiden vatsa kipujen kanssa. Toivotaan että ne ei ole mitään vakavia.

Neuvolaan meinaan soittaa vasta sitten kun olen siellä ultrassa käynyt.

Uskomatonta miten onnellinen olo on :heart:
 
Ajatteli nyt heti ilmottautua,että jos se paljon pelätty keskenmeno taas tulee,niin jää sitten tämä pienikin ilo taas kokematta.
Laskettu aika olisi 1.2.2009.Synnytykset-98,-01,ja-05.Keskenmenoja tähän mennessä 6.Eka raskaus luomu,muut clomeilla aikaan saatu.Osa keskenmenoista alkunsa saanut luomusti.Ja synnytys sairaala oys.
Äitipolille pitäisi heti saada aika,että tarkistavat ettei ole kohdunulkopuolinen raskaus.Ja kun mulla on primaspan lääkitys ja verenpaine lääkkeet,että jotdunko aloittamaan sen pistoslääkityksen ,jos se auttaisi tähän keskenmeno asiaan.Keskenmenot eivät ole tulleet peräjälkeen,vaan raskauksien välissä.
Veristä vutoa oli alussa,joten uuden testin tein vielä tänään ja vahva plussa paukahti.Toivotaan,että kaikki olisi kunnossa.
 
HELMIVAUVAT

Bianca......................1.2.2009.............EKKS........05/07
Brierhip.................. .1.2.2009............TAYS.......02/06 & 08/07
Miss Blue..................1.2.2009............???..........neljäs
zelda........................1.2.2009( clomit)???.......... -98,-01,-05
Minni G.....................2.2.2009............TYKS.........8/06
aply.........................2.2.2009...............KAKS..........03/07
labello.....................3.2.2009............KYS..........04/06
Rasu Naamari..........3.2.2009...........????.........kolmas
Heksamiina..............4.2.2009 (IVF)....TAYS
haavemamma73......4.2.20009( clomit).PHKS
jaana25...................5.2.2009............KYS..........11/03, 11/05, km 3/08
mina78.....................5.2.2009............seks.........11/99
toukka......................6.2.2009............???
Mammutti-Mamma....8.2.2009............HYS...........-98 ja -99
Tinttu.....................8.2.2009 (Clomit)..KAKS.........Esikoinen tulossa
fariini......................11.2.2009...........ÅCS..........12/05 & 07/07

TaaperotX3.......... ?? [/b]
marilia...............????


Lisäsin puuttuvia aikani kuluksi listaan. Päivittäkää puuttuvat tiedot Miss Blue, Zelda, RasuNaamari ja Toukka

Meitä on jo 18 odottajaa, jotka toivovat parasta ja pelkäävät pahinta, kaikille zemppiä tsiljoonasti :hug:
 
ei toki yksityisen ja kunnallisen ultrissa ole muuta eroa, kuin hinta..ja se että täällä ei ainakaan pääse ekaan ultraan ennen kun joskus vkolla 12, ja varhaisultraan yksityiselle kun voi mennä silloin rv6+. Sen takia mä ainakin vaan menen, etten jaksa odotella noin kauaa tietämättömänä.
Raskausoireista voisin listata:
-pala kurkussa
-selkä kipu
-alamaha tuntemukset
-älytön vilu koko ajan
-hirveitä häpyluu repäisykipuja
-väsymys
eiköhän näitä tässä jo olekin=)
 
´Tein aamulla uuden testin ja se näytti myöskin plussaa.. uskottava tää nyt kai sit on. Hiukkasen jännittää, miten siitä arjesta sit kolmen kanssa selvitään! taitaa oikeesti joutua nyt vaihtaa isompaan autoon ja noh, voi olla isompi kotikin tarpeen.

mä en tiiä osaanko päivittää noita tietojani mut kokeilen.

PÄIVITYS
HELMIVAUVAT

Bianca......................1.2.2009.............EKKS........05/07
Brierhip.................. .1.2.2009............TAYS.......02/06 & 08/07
Miss Blue..................1.2.2009............???..........neljäs
zelda........................1.2.2009( clomit)???.......... -98,-01,-05
Minni G.....................2.2.2009............TYKS.........8/06
aply.........................2.2.2009...............KAKS..........03/07
labello.....................3.2.2009............KYS..........04/06
RasuNaamari..........3.2.2009...........SEKS.........04/04 & 06/07
Heksamiina..............4.2.2009 (IVF)....TAYS
haavemamma73......4.2.20009( clomit).PHKS
jaana25...................5.2.2009............KYS..........11/03, 11/05, km 3/08
mina78.....................5.2.2009............seks.........11/99
toukka......................6.2.2009............???
Mammutti-Mamma....8.2.2009............HYS...........-98 ja -99
Tinttu.....................8.2.2009 (Clomit)..KAKS.........Esikoinen tulossa
fariini......................11.2.2009...........ÅCS..........12/05 & 07/07

TaaperotX3.......... ??
marilia...............????

 
RasuNaamari hyvinhän se päivitys sujui. Jos yhtään lohduttaa niin sisareni sai kolmannen lapsensa 11/06 ja neljäs pukkasi vahingossa jo 12/07. Nyt he ovat onnellinen suurperhe, kyllä kaikki järjestyy =)

jaana25 sillä mäkin kyselin yksityiseltä, mutta haluamalleni lääkärille kun ei vain saa aikaa kuin heinäkuulle. Kunnallinen ottaa meillä jo viikolla 8 ensikäynnille.
 
haavemamma Kiitos tsempistä!! :flower: Eiköhän tää tästä.. alkujärkytys on nyt vaan vielä pinnalla mutta kyllä tää tuleva vauva on tottakai tervetullut! :)
Tietysti toivon et kaikki menisi nyt hyvin!! tuleehan näille nuorimmaisille ikäeroa sit kuitenkin n.1v 8kk eli ei mikään pienin mahdollinen kuitenkaan.
Onnea matkaan kaikille muillekin odottajille! :heart: :hug:
 
minäkin varmaan uskaltaudun mukaan tänne.. en varmaan kauheen aktiivisesti ehdi tänne kirjoitteemaan, mutta yritän ainakin jonkin verran aina jossain välissä..

eli olen vuonna 87 syntynyt nuoriso-ohjaaja äiti. tällä hetkellä asutaan miehen ja tytön (syntynyt 19.10.2006, länsi-pohjan keskussairaalassa) rovaniemellä, mutta 1.7.2008 muutetaan tornioon.

eli minä tein maanantaina 2 testiä, ja kummatkin näyttivät vahvaa plussaa.. tänään kävin ultrassa, kun oli epäily kystasta niin siellä ei vielä näkynyt mitään sikiötä, tai muutakaan, mutta uskallan tästä kumminkin jonkin verran puhua, koska viikkoja on vielä niin vähän niin se ei vielä näy.. niin se ultraajakin sanoi.

eli minulla olisi laskettu aika 6.2.2009, joten sitä odotellessa. toivotaan että tämä nyt pysyy perässä, kun tuossa 3.5.2008 sain keskenmenon, viikoilla 5+..

huomenna ajattelin soittaa neuvolaan, kun pitää tornioon soittaa, kun sinne muutetaan.
 
PÄIVITYS
HELMIVAUVAT

Bianca......................1.2.2009.............EKKS........05/07
Brierhip.................. .1.2.2009............TAYS.......02/06 & 08/07
Miss Blue..................1.2.2009............???..........neljäs
zelda........................1.2.2009( clomit)???.......... -98,-01,-05
Minni G.....................2.2.2009............TYKS.........8/06
aply.........................2.2.2009...............KAKS..........03/07
labello.....................3.2.2009............KYS..........04/06
RasuNaamari..........3.2.2009...........SEKS.........04/04 & 06/07
manina...................3.2.2009.............HYS
Jana85....................3.2.2009.............
Heksamiina..............4.2.2009 (IVF)....TAYS
haavemamma73......4.2.20009( clomit).PHKS
jaana25..................5.2.2009............KYS.......11/03, 11/05, km 3/08
mina78.....................5.2.2009............seks.........11/99
toukka......................6.2.2009............???
Mammutti-Mamma....8.2.2009............HYS...........-98 ja -99
Tinttu.....................8.2.2009 (Clomit)..KAKS.........Esikoinen tulossa
fariini......................11.2.2009...........ÅCS..........12/05 & 07/07

TaaperotX3.......... ??
marilia...............????
[/quote]

 
Onnea uusille plussanneille :)

Mä ajattelin huomenna ihan käydä tossa neuvolassa varaamassa aikaa. Just muutettiin viikonloppuna tänne, niin samalla käyn tsekkaa sen neuvolan ja varaamassa neidillekin aikaa elokuulle, jos jo antavat.

Käytiin yksityisellä alkuraskauden ultrassa kun tyttöä odotin. Nytkin haluisin kovasti mennä, mut täytyy nyt kattoo... Aika hintavaa on vaan :/ Tuskin pääsee kunnalliseen täälläkään ennen kun sit rv 11+->

Oireina on edelleen hirmunen palelu, nytkin hain sängystä paksun peiton päälle, ei muuten varmaan sormet toimis edes :kieh: Ja mäkin tunnen kohdun jotenkin erilailla nyt, kukas siitä jotain mainitsikaan? En osaa selittää miten, mut nyt se tuntuu ja ennen ei :D Samoin mullakin tuntuu olevan pissa jotenki tosi vahvaa, kumma juttu.

Vielä ei olla kerrottu kenellekään. Ens viikon viikonloppuna pidetään neidin 1v. juhlat, sillon ajateltiin et jos joku ottaa asian puheeks niin kerrotaan, mut ei oma-alotteisesti. (niin varmaan :D ) Mahtaakohan syke näkyä ultrassa jos viikkoja on 6+4? Se olis ens viikon to, just ennen juhlia, olis sit jotain varmaa kerrottavaakin. Jotenki haluis ensin varmistaa et siel on joku ja oikeessa paikassa ennenkun kellekään kertois. Mut saa nyt kattoo...

Joko ootte ajatellu miten selvitä juhannuksesta, jos ette siis halua kertoa uutisia vielä? Tarkotan siis, että miten selittää ettei sauna siideri maistukaan? Mä olin jo melkein hommannu tytölle hoitajan ja suunnittelin siskon kanssa et saa olla ihan rauhassa ja muutaman siiderin maistella järven rannalla jne jne. Vaan mitenhän selittää ettei yhtäkkiä maistukaan, siis jos siihen asti edes pysyy salassa... :whistle:

Jospa menis kuumaan suihkuun vähän lämmittelemään ja koittais sit mennä nukkumaan.
 
:heart: HELMIVAUVAT 2009! :heart:

Nimimerkki/synnytyssairaala/mones lapsi

1.2

Bianca/EKKS/toinen
Brierhip/TAYS/kolmas
Miss Blue/neljäs
zelda (Clomit)/neljäs
taaperotx3/TYKS/viides

2.2

Minni G/TYKS/toinen
aply/KAKS/toinen

3.2

labello/KYS/toinen
RasuNaamari/SEKS/kolmas
manina/HYS
Jana85/Naistenklinikka

4.2

Heksamiina (IVF)/TAYS
haavemamma73 (Clomit)/PHKS

5.2

jaana25/KYS/kolmas/km 3/08
mina78/seks/toinen

6.2

toukka

8.2

Mammutti-Mamma/HYS/kolmas
Tinttu (Clomit)/KAKS/esikoinen

11.2

fariini/ÅCS/kolmas

Ilman laskettua aikaa:

marilia
 
Eikai ketään haittaa, että muutin hiukan listaa? :whistle:

aply: Ai täällä on toinenkin joka synnyttää KAKS:lla. Kiva! :)

Miehen kans päätettiin, että ei kerrota tästä vielä kenellekkään ennenkuin saadaan varmuus, että masussa on elämää. Siskolleni tosin kerroin jo, mutta muille ei kerrota vielä vaikka mieli tekisi. :D
 

Yhteistyössä