Helmivauvat 2009

Ei hitto poistin kirjoittamani tekstin joka piti justiinsa "lähettää"... :headwall:
Eli kävin tänään terveyskeskuksessa labrassa teettää raskaustestin ja oli sekin positiivinen.. mutta en halua iloita vielä.
Odotan huomista, kun soitan neuvolaan ja varaan ajan, kun odotan että pääsen sinne ultraan ja pian että vois edes jotenkin iloita asiasta. :ashamed:
Katellaan huomenna, ehkä oon silloin viisaampi.. =)
 
Kiva kuulla että meitä on täällä muitakin ;) Meillä 3. ICSI:n 1. ja viimeinen PAS, josta elämäni ensimmäinen plussa tänään! Soitin tänään hoitajalleni ja sain ajan ultraan jo 18.6!! Aika aikasin mun mielestä. Neuvokaa nyt noviisia, hyvät ihmiset. Mitä siellä ultrassa näkyy kahden vkon kuluttua? Alkion kiinnittymiskohta? Minulle siirrettiin 2 alkoita, joten jännittää onko 1 vai 2 :D Näkyykö sekin jo?

Mietin että miksi sain ajan suoraan ultraan? Eikö pitäis mennä veritestiin ensin?

Toivottavasti tämä kestää sinne helmikuulle, sillä olemme mieheni kanssa jättäneet ehkäisyn pois 7 vuotta sitten, ja oli kova isku kuulla että luomusti emme lasta tule tod näk ikinä saamaan. Mieheni on aivan haltioissaan mutta pelkää, jos iloitsee liian aikaisin.

Onnea kaikille plussanneille :flower:

Marilia
 
Minäkin voisin varovaisesti ilmoittautua tänne. Tänä aamuna teimme miehen kanssa positiivisen raskaustestin. :heart: (itseasiassa kaksi, kun en kerrasta uskonut) ;)

Tämä on meille esikoinen ja yritystä kerkesi olla takana 1,5v. Lapsettomuustutkimukset käytiin ja syyksi löytyi minun pco + ovuloimattomuus. Clomifeneillä aloiteltiin hoidot ja 4.
clomikierrosta tuli se kaivattu tärppi. Seuraavassa kierrossa olisi aloitettu IUI- hoidot. Olo on sanoinkuvaamattoman onnellinen, mutta myös epäuskoinen. Tuntuu oudolta, että minä olisin muka raskaana. Pelkäsin niin kovin, ettei se ole koskaan mahdollista. :ashamed: Näköjään elämä yllättää juuri silloin, kun sitä vähiten odottaa.

Laskurin mukaan meillä olis LA 8.2.09 ja nyt siis menossa rv 4+0. Ajattelin soitella tälläviikolla neuvolaan. Jännittää. :heart:

Kiva, että täällä on muitakin esikoisen odottajia. =)
 
Marilia: Hirmuisesti onnea. yhtä pitkä yritys meillä myös takana, vieläkin tärisyttää tulos. sitten kysymykseesi, periaatteessahan sulla on viikkoja jotain 4 nyt eli ultrassa vähän enempi. näkyy silloin ainakin onko alkio kiinnittynyt oikeaan paikkaan.

Onnea tosi paljon kaikille plussanneille :flower:

Itse täällä vieläkin kärvistelen kivuissa jotka repivät munasarjojen kohdalla. kovasti selitän kipuja itselleni, milloin ne ovat punktiosta vielä turvoksissa ja milloin kohtukipuja. mutta niin kauan kuin kipuja sietää eikä vuotoja ole niin uskallan toivoa.
 
Jep ihanaa kun on muitakin esikoistaan odottavia =) Mä en kyllä vielä usko tätä todeksi ennenkuin näen jotain konkreettista, siis eka neuvola tai jotain. Mitää oireitakaan en ole vielä hoksannut.

Eikös se pahoinvointi ala poisjääneistä kuukautisista parin viikon päästä? Tosin yksilöllistähän nämä on kaikki...

Marilia ja mina78, pidän teille peukkuja ja varpaita kohti taivasta että 7 vuoden odotus palkitaan :hug: Tosin kaikille muillekkin onnea matkaan!!

Oletteko uskaltaneet jo kertoa asiasta joillekkin läheisille? Me ollaan niin intoa piukassa, että on ollut pakko kertoa esim tuleville isovanhemmille, joita molemmilla vain enää toinen elossa. Myös 3 ystävätärtä tietävät jotka ovat tienneet yrityksestäkin, kun ovat vaatineet että "kerrot sit heti!!" Toisaalta jos jotain menee pieleenkin, niin heidän kanssa jaan senkin. Torstaina 2 ystävää lisää saa tietää asian.
 
Itse en neuvolaa ole vielä tilannut, ja ajattelin sen saahakin vasta tuonne rv 10 hujakoille. Tilasin tänään ajan yksityiselle varhaisultraan (rv8tai9), joka on kuitenkin laskustaan huolimatta sen hinnan väärti. Viimeksihän kävin neuvolassa joskus rv 9, ja sain km heti melkein perään. Nyt haluan varmistaa, että sydän sykkii, ennenkuin viitin neuvolaa taasen vaivata.
Meinaakos muut käydä raskausviikot tarkistamassa ultrassa (mäkin olen kyl oviksen tikuttanut, et varman päivän tiedän melkein)?
Meillä päin saa kaupungilta tuon np-ultran, ja nyt maaliskuusta lähtien pitäisi saaha rakenne ultrakin, joten pääsee sit ainaskin kolmasti kurkkimaan :saint:
 
jaana25, mä soitin aamulla neuvolaan ja ne sanoi että varataan mulle aikaRV 9:lle. Meinasin että se olisi ensimmäinen kunnon TODISTE. Nyt kun mainitsin tuon yksityisen, niin pitänee miettiä asiaa uudelleen. En tullut ajatelleeksi moista..
 
Sehän tossa ekassa neuvolassa, ja yleensäkin ennnen rv20 neuvolassa on tylsää, kun ei siellä mitään osata sanoo mistään, että onko kaikki ok. Mistäs ne sen tietää. Meillä ei ainakaan ole siellä ultralaitteita, joilla asia selviää.
 
Haavemamma73: Yleensä kai, tai ainakaan täälä kuopiossa ei ole ultraa missään. Täällä varataan aika siihen np ultraan joskus vkolla 12, ja se käydään eri paikassa. Nykyään kai on lisääntynyt myös toi kunnan maksama rakenne-ultra, joka siis tehdään rv 18 eteenpäin.
Neuvolassa vaan mittaillaan verenpainetta, painoo, katellaan pissiä ja jaetaan prosyyrejä. rv9 eteenpäin, jossain saatetaan yrittää kuunnella sydäänääniä doplerilla, mutta useimmilla nekään eivät vielä silloin kuulu.
Et aika tylsää, mut eka kertalaisesta varsinkin varmasti tosi jännää ihanaa!
 
HELMIVAUVAT:

Bianca......................1.2.2009.............EKKS........05/07
Brierhip.................. .1.2.2009............TAYS.......02/06 & 08/07
Minni G.....................2.2.2009............TYKS.........8/06
aply.........................2.2.2009...............KAKS..........03/07
labello.....................3.2.2009............KYS..........04/06
Heksamiina..............4.2.2009 (IVF)....TAYS
haavemamma73......4.2.20009........PHKS
jaana25...................5.2.2009............KYS..........11/03, 11/05, km 3/08
mina78.....................5.2.2009............seks.........11/99
Mammutti-Mamma....8.2.2009............HYS...........-98 ja -99
Tinttu.....................8.2.2009 (Clomit)..KAKS.........Esikoinen tulossa
fariini......................11.2.2009...........ÅCS..........12/05 & 07/07

TaaperotX3.......... ??


Lisäsin itsenikin jo listoille. =) Tosin pelottaa, että on liian aikaista.
 
Mäkin jo odotan että pääsis ekaan ultraan, ois kivaa nähdä&kuulla sydänääniä, edellisessä raskaudessa en niitä kerinny kuuleen.. :'(
Mut mul on nyt jo tää raskaus ollut ihan erilainen, kun edellinen.. Mulla tuli ihan alkuun jo se et rupes jotku ruuat etomaan, nyt kun nään jonku ruuan kuvan jossain nii tulee hirvee nälkä.. Ja toivon että vältyn pöntön halailulta. :)
Millaisia raskausoireita teillä on?? Millaisia oireiluja oli raskaudesta, kun päätitte tehdä testin? Kuinka monennella viikolla saitte plussia/haamuviivoja? =)
Mä tein sen takia kun olin niin väsynyt&uupunut, sain haalean viivan testissä lauantaina 31.5.. mulla oli viikkoja siis 4+3 tai jotain sinne päin... :whistle:
 
Jana85: Mä aloin oireilla jo reilu viikko oviksen jälkeen. Tosin luulin, että ne on mielikuvituksen tuotetta niinkuin monessa muussa kierrossa on ollut. Tässä lista minun oireistani...
- Nippailut alavatsalla, myös lievää painontunnetta
- Nännit ei kipeytyneet oviksen jälkeen niinkuin yleensä, vaan tulivat puristusaroiksi muutamaa päivää ennen plussaa
- Paleli, varsinkin iltaisin.
- Lämmöt koholla 36,8-37,0 (norm. 36,3-36,4)
- Huimausta
- Pissatti hiukan useammin
- Poskia kuumotti, vaikka muuten oli vilu
- Olin äkäinen kuin ampiainen niinkuin yleensä ennen menkkoja
- Parina päivänä ennen plussaa varma tunne, että menkat alkaa
- Mielialavaihtelut, välillä varma tunne tärpistä, välillä varma tunne menkoista

Olihan noita. =)

Ja minä tein siis ekan testin tänään kp 33/32 ja apteekin omaan vahva plussa. :heart:

Täällä kans odotellaan, että päästäis ekaan ultraan. Jännittää ja pelottaa valtavasti. Taidanpa jo huomenna soittaa sinne neuvolaan... Eikai ole liian aikaista vielä, kun sitten on vasta rv 4+1?
 
Tinttu:
Kyllä sinne neuvolaan voi soittaa ihan heti kun varmistuu. :) Mäkin soitan huomenna ja vaadin päästä ultraan ensi tai sitä seuraavalla viikolla, kun muuten mulla pää hajoaa jos joudun taas odottaa. Ku edellisessä raskaudessa odotin sinne 12 viikkoon, ni siellä olikin vaan kuollut duudi, kooltaan vastas viikoja 9+1.... :/
Mul on kans ollu lämpöä, lauantaina, sunnuntaina ja tänäänki vilu, yleensä iltasin ja nostaa sen lämmön johkii 37.5..
 
Tein testin päivällä, näytti kovasti plussalta, ja mä vähän järkytyin... menkat siis vähäsen myöhässä, vatsa kovasti jo mukamas pönköttää ja välillä vihlaisee ja on painontunnetta alavatsalla. Pissattaa jatkuvasti...
ei ukon kanssa tiedetä oikein mitä tästä nyt sit ajattelisi.. :/ ei oltu aateltu kolmatta ihan vielä, kuopus täyttää kohta vasta 1v.. :snotty:
apua... täytyy tehdä aamulla uusi testi ja katsoa sit tarkemmin! jos tää nyt todellista on niin LA olisi 3.2.2009.
Jos teiltä saisi nyt vähän tukea ja tsemppausta; en uskalla kellekkään muulle vielä kertoa!
:eek: en aio ees neuvolaan vielä soitella.. antakaa vähän rohkaisua!! :ashamed:
 
joo taalla ei oo tilanne juuri muuttunut,vahan verta paperissa ei sen kummempaa.jospa se ei olis vakavaa.
neuvolaan meinasin soittaa tanaan,mut nyt taidan katella viela miten tama jatkuu. tosin sinne en paase ennenkun helmikuun ekalla viikolla korkeintaan kun tullaan suomeen.eli oisko se sit jotain rv9??
vau vai suunnitellaan kuopioon ilmasta toista ultraa! no sehan sattuu sit sopivasti! viimeks kavinkin rv21 ultrassa taalla englannissa joka oli ilmanen. ja alku ultrat oli rv7+ ja rv10+5 kun oli kierto miten sattuu ja luultiin et oon jo paljon pitemmalla..

oireita ei mulla kylla oo yhtaan mitaan,oikeestaan rinnatkaan ei oo enaa yhtaan niin arat kun ne oli eika enaa tuu pahanolon aaltoja. sekin vahan pelottaa nyt kuin ne kaikki vahasetkin silleen havis.
kun nyt osais ottaa ihan rauhassa vaan...

 
Huomenta kaikille ja tervetuloa uusille :flower: Onkos täällä muut sairastelleet jo näin alussa? Mulla pari päivää kuumetta ja kurkkukipua... Just varasin ajan lekurille että saa saikkua...

marilia Siellä ihan alussa olevassa ultrassa katotaan että onko alkio kiinnittynyt oikeaan kohtaan, montako alkiota, onko oikea määrä "pusseja" (muistaakseni pitää näkyä rukuaispussi ja kaks muuta pussia mitä en muista) ja rv7 ois periaatteessa mahdollista nähdä myös syke...

Ja mulla ei tarvinnut ainakaan viime raskaudessa käydä veritestissä, eli neuvolassa vain kysyi että milloin on ollut positiivinen testi ja asia oli selvä. Saas nähdä miten sitten nyt kun en ole vielä neuvolaan soittanut. Oiskohan tuossakin paikkakuntakohtaisia eroja :/
 
aply
Mullakin on kurkku ollu jo viikonlopusta asti kipeenä, ja oli pientä lämpöilyä. Eilen kävin nieluviljelyssä, ja ei ollu mitään ku tänään soitin tuloksista. Sanoivat että voi olla virusta.. :snotty:
Mut kurkkuun/nieluun sattuu ärsyttävästi :/
Oliko/onko sulla niska/hartiakipuja? Mul rupes niihen särkee vaan enemmän aina ku tuli kylmä, tai ku lämpö alko nousee...
Meil on töissä kaikkia pöpöjä liikkellä, mm. angiina..
 
juu siis mäkin epäilin angiinaa kun mulla on niin usein se ja kurkku on saman tuntonen... Ei ole vielä tullut lihaskipuja, yleensä ne tulee mulla taudin loppupuolella kun on ollut kuumetta muutaman päivän. Kolme päivää kirjoitti lekuri saikkua mulle, vaikka ite sanoin että olen varmaan ylihuomenna jo työkuntoinen... Niin, ja yhtäkkiä täräytti että "sinähän poltat?" ja minä ihan järkyttyneenä että lukeeko sulla jossain siellä että minä poltan koska en ole polttanut enää moneen vuoteen! Sitten se vaan sano että ei kun hän oli haistavinaan tupakan...
 
Jana85: Yritin tänään soittaa neuvolaan, mutta olivat jossain palaverissa! Prkl. :kieh: No, huomenna sitten.

labello: Toivotaan, ettei ole mitään vakavaa. Ja eikös se niin olekin, että melko monella on alkuvaiheessa jotain pientä harmitonta vuotoa. Kyllähän se ilmanmuuta säikäyttää!

aply kyseli, että kuka on sairastellut jo näin alkuvaiheessa... Itse en ole vielä (koputtaa puuta), mutta muuten on vetämätön olo ja päätä särkee. Ei jaksais mennä töihin millään.

 
Hei taas!

Meitähän on kertynyt jo aikamoinen poppoo =) Yhteiset onnittelut meille kaikille raskautumisesta! :flower: :flower:

Täällä ei ole kummempia tuntemuksia/sairauksia, hiukan kuvottaa ja väsyttää, ei muuta.

Hassua, että itselle on tosiaan tulossa kolmas pikkuinen, jos hyvin käy. Tuntuu että ihan vasta äskettäin odotin esikoistamme, joka täyttää joulukuussa 3 v. Ja pikkusiskokin on jo pian vuoden...Aika kuluu mun mielestä lasten hirveän nopeesti! Ei tässä ehdi paljoa muuta tehdä kuin kaivaa esille lastenvaatteita sekä pestä ja pakata talteen pieniksi jääneitä :LOL:

Ai niin no vähän on tainnut olla muuhunkin aikaa kun kerran nyt raskaaksi on tultu ;)

Mukavaa päivää kaikille, ja labello toi kuulostaa ihan normaalilta, pidän täällä peukkuja! Missä muuten asutte, multa on mennyt ohi?!

 
LABELLO: + kaikki muutkin =)
Kyllä sain juuri varmuuden Kuopion ilmaisesta rakenne ultrasta, joka siis rv 20 tietämissä. Soitin nimittäin jo neuvolaan, ja kuluemma sinnekin pitää mennä jo aijemmin kun ennen. Olisi toivonut, että menen jo ensi viikolla, mutta sain sit ajan samallle viikolle tuon alkuraskauden ultran kanssa (yksityisellä). Eli neuvola ma 23.6 ja ultra pe 27.6. Nyt jännitttää. :/
 
Tervetuloa ja onnittelut taas uusille :flower:
Joku kyseli, mitä oireita oli ennen plussaamista. Mulla oli jonkin verran menkkamaisia vatsakipuja kahtena-kolmena päivänä ennen testaamista ja rinnat olivat arat ja kasvaneet (tosin rintojen arkuus saattoi johtua käyttämästäni Lugesteronista). Hassu oire oli se, että treenatessa "tunsin" kohtuni jotenkin eri tavalla kuin aikaisemmin.. Sitä on vaikea selittää, mut jollain lailla alavatsa tuntui erilaiselta kuin ennen. Testaamisen jälkeen oireina on olleet vatsa- ja selkäkivut ja pissalla myös käyn useammin kuin ennen. Noista selkäkivuista olin vähän huolissani, mut kun soittelin eilen Väestöliittoon, niin sieltä hoitaja sanoi, että nekin on ihan normaaleja. Mieli huojentui kovasti.
Tänään on ollut ihan oireeton päivä, ihan kuin ei raskaana olisikaan! Koskakohan se pahoinvointi normaalisti alkaa? Jos äitiini tulen, niin tiedossa on tosi rajut pahoinvoinnit.. Sitä odotellessa ;)

Marilia, sinulle vielä erityisonnittelut plussan johdosta! Koen kyllä lujaa kohtalotoveruutta teihin muihin lapsettomuushoitoja läpikäyneisiin. :heart:

Paranemisia aplylle ja Jana85:lle!

Joku kyseli myös, kelle ollaan kerrottu raskaudesta. Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja hyville ystäville, jotka ovat tienneet meidän lapsettomuushoidoista. Haluttiin heidän kanssa jakaa onnellinen uutinen heti. Samoin haluaisimme näille samaisille ihmisille kertoa myös sen, jos jotain menee pieleen. Me ollaan aika avoimia tyyppejä, eikä oikein osata salailla näin suurta juttua =)

Aurinkoista tiistaita kaikille B)
 

Yhteistyössä