Helmivauvat 2009

Tintun tekemä lista näyttää hyvältä.

Täällä selkä- ja vatsakivut vaan jatkuvat... Toi selän juilinta on tosi inhottavaa, mutta kaipa tässä täytyy kaikenlaisiin vaivoihin jo nyt tottua. =)
Aluksi ajattelin, että soitan neuvolaan vasta ekan ultran jälkeen, joka on 16.pvä. Mutta enpä taida malttaa odotella sinne asti, vaan rimpautan neuvolaan jo tänään..
Bianca: minähän siitä kohdun "tuntumisesta" kirjoittelin. Mulla ihan sama juttu, että tunnen sen nyt jotenkin eri tavalla kuin ennen, varsinkin treenatessa, kun tulee hypittyä ja liikuttua voimakkaasti. Mulla on ultra 6+5 ja Väestöliiton kätilön mukaan sydämensykkeen pitäisi silloin jo näkyä.
Hyviä vointeja kaikille!
 
Mä en pysty vielä päivittämään listaa synnytyssairaalan osalta kun en tiedä vielä mikä se on.

Mulla kanssa kammottavaa menkkamaista jomotusta alavatsalla ja selästä juilii ilkeesti. Mutta näin mulla on ollut jokasessa raskaudessa,joista yksi siis päättynyt keskenmenoon. On vaan ihan sellanen olo kun kauppaankin lähtee,että tarvii varmaan varmuudeksi laittaa side housuihin suojaksi,jos vuotoa sittenkin alkaa tulemaan.

Musta tuntuu jotenkin kauheen uskomattomalta että sitä ollaan jälleen raskaana. Siis valotettakoon taustoja sen verran että mulla on PCO,ensimmäinen lapsi sai alkunsa hoidoilla ja kaks tuli luomuna. Tää neljäs sitten ilmoitti itsestään kun sain jo lääkäriltä paperit lapsettomuudesta.
Joskus tuntuu että mä olen unessa,kohta mä herään ja kaikki onkin toisin. Toivottavasti niin ei käy.

 
RasuNaamari se on tietysti tosi henkilökohtaista mikä ikäero kellekin on paras, mutta meillä ekalla ja tokalla on 1v5kk ikäeroa ja toiselle ja kolmannelle on nyt sit tulossa 1v6kk ikäero. Ja mun mielestä toi on just sopiva, niistä tulee hyvät kaverit luultavasti ja muutenkin on tähän mennessä mennyt hienosti. =)

Täällä ei mitään uutta, sellasia pahoinvointi "kohtauksia" ja huimausta, väsymystä ja vihlontaa. Kyllä tää raskaana olo on ihanaa :whistle: :D Nyt lähetään syöttää sorsia :wave:
 
Huomenta!

Soitin aamulla neuvolaan ja eka aika on vasta 3.7 ja silloin on rv 8+3. :eek: Miten minusta tuntuu, että tuo on hirveen myöhään? Lääkäri on sitten seuraavana päivänä eli 4.7.

MissBlue: Minulla on kans PCO. Tai se on hiukan kysymysmerkillä oleva tapaus, kun mun munasarjat ei kuulema ole tyypilliset PCO:laisen munasarjat. Mutta mulla ei ovulaatiota tapahdu niin clomeja lääkäri määräsi. Niillä sitten onnistui 4. kierrosta vaikka olin uskoni jo niihin menettänyt. =) Ja eikö se joskus niin olekin, että raskaus saattaa hieman "korjata" PCO:ta ja seuraava raskaus saattaa alkaa luomusti.

Mulla ei ole muuta tällähetkellä vaivana kuin inhottava päänsärky. :( Eilisen päivän särki päätä ja tänään tuntuu jatkuvan... Ja kun nuo panadolit ei auta oikein mitään. Mutta eikö se niin ollut, ettei muuta lääkettä raskaana ollessa saa käyttää?
 
tinttu eipahan ne muuta suosittele kun sita panadolia. mulla se ei auta mihinkaan ja nyt paata sarkeny ihan hulluna pari paivaa :/

mulla alkaa olla rintaliivipulma. just ennen reissua ostin uudet ku tuntu et rinnat vaan katoo johonkin ja kaikki vanhat liivit oli isoja. poika soi mut aikanaan tyhjiin. nyt sit en taho enaa mahtua naihin mukana oleviin liiveihin |O

ikaerosta, meilla tulee naille suunnilleen 2v10kk ikaeroo, oon aina toivonu et joskus saisin lapset n.3v ikaerolla ja nyt jo pelkasin et menee pitkaks.

 
Nopeasti täällä nyt vilahdan

Meillä tulisi ikäeroa aika tarkkaan 2,5vuotta. Pelkään että poitsu on ihan kauheassa uhmiksessa silloin. Se on nyt aluillaan.. Mulle lääkäri sanoi että mun terveydentilani vuoksi olisi suotavaa olla äitiyspolilla uudelleen kahden vuoden sisällä. No, elokuus tulis se kaks vuotta täyteen, että tiukille meni vaikka olikin vaan viitteellinen suositus.

Ja me ollaan päätetty että jos tämä toivottu lapsi pääsee syntymään, niin meidän perhe on sitten koossa (mun terveyden vuoksi ja muutenkin). Olen aikonut pyytää sektiossa nipsut johtimiin. Mutta katsotaan nyt rauhassa miten tämä ráskaus etenee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttu:
:heart: HELMIVAUVAT 2009! :heart:

Nimimerkki/synnytyssairaala/mones lapsi

1.2

Bianca/EKKS/toinen
Brierhip/TAYS/kolmas
Miss Blue/neljäs
zelda (Clomit)/neljäs
taaperotx3/TYKS/viides

2.2

Minni G/TYKS/toinen
aply/KAKS/toinen

3.2

labello/KYS/toinen
RasuNaamari/SEKS/kolmas
manina/HYS
Jana85/Naistenklinikka

4.2

Heksamiina (IVF)/TAYS
haavemamma73 (Clomit)/PHKS

5.2

jaana25/KYS/kolmas/km 3/08
mina78/seks/toinen

6.2

toukka /päijäthämeen keskusairaala/ eka

8.2

Mammutti-Mamma/HYS/kolmas
Tinttu (Clomit)/KAKS/esikoinen

11.2

fariini/ÅCS/kolmas

Ilman laskettua aikaa:

marilia
En osaa noita lyhenteitä mut muuten päivitin tietoni :)
 
JANA85
Mistäs varasit sen varhaisultra ajan?
Espoossa oon, entäs itse?
Ja mul on sisäpiirin tietoa tuosta doblerista, siis pääsääntöisesti ei kuunella ennen vkoa 10, mutta jotkut Th:t kuuntelee, riippuu useinmiten työvuosien määrästä.
 
Haavemamma73
Sullekin sama kymymys eli mistä tiedustelit aikaa?

Ja onks kellään sellasta oloo et ois ku ilmapallo, maha ihan turvoksissa ja rupesin tuossa jo epäilemään että oonkohan laskenu viikot ihan oikein, vaikkakin 99% oon varma että nyt vasta 4+6 menossa...
 
Hitsi vie, odotin koko kotimatkan että pääsen tänne odottavien piireihin taas hehkuttelemaan, musta taitaa tulla netti addikti, etenki ku avoke on kesälomilla ja mökillä :)

RV 5+1 kait mennään täällä.

tinttu lista näyttää nyt tosi selkeältä :) MUlla muute sama diagnoosi "PCO tyyppiset.."

MissBlue Ihan karseeta tollaset lekurit jotka antaa "tuomion" lapsettomuudesta. Mullekin gyne, oikein alansa johtavia, sanoi 3-4 v. sitten että mulla on n. vuosi aikaa hankkiutua raskaaksi, olin just eronnu ja porua väänsin.
Vuoden päästä menin uudelleen samalle ja ukko totes " en kai mä sellaista ole sanonut?"Voi tsiisus!!!

Jana85 mullakin on todella kummallinen fiilis. Tein taas aamulla testin, ja plussaahan se näytti edelleen ;) Sisko sanoi että " jos et muuta rahan menoo keksi niin menee se noinkin"

toukka 2008 Ihanaa että joku muukin on Päksissä = PHKS synnyttelemässä ( ..josko kaikki menee putkeen).
Mä kyselin varhaisultraa Hemosta, kun sieltä starttailin silloin viime syksynä näitten asioitten tiimoilla. Tutulle gynelle aika olis menny vielä pitemmälle, ja jollekki toisellekkin likimain samoihin kuin neuvolasta lupailivat eli RV 8-9 tienoille. Mun neuvola on Ahtiala.

Meinaan soittaa kyllä vielä huomenna PHKS:n lapsettomuuspolille jossa olen käynyt ultrat ym. että voisko ne tehdä mulle ultran ja kertoa että clomi-hoito tepsi :)
 
Apua, te ootte niin tuotteliaita että tässähän tippuu kyydistä!!! :LOL:

Hei pidetään vaan toi edellinen lista, siinähän oltiin niinku "lähempänä" toisiamme ;) Kun laskettu aika on kuitenkin aina vaan viitteellinen, harva syntyy oikeesti juuri silloin. Ja lasten syntymäajat on jääneet kokonaan pois tästä toisesta.

Toivottavasti kukaan ei loukkaannu, mutta pidetään vaan se ensimmäinen formaatti. Käykäähän kaikki lisäilemässä tietoja siihen niin siirrän uuden version tuonne ekalle sivulle!

Aurinkoa!

 
Minusta kyllä tuo tekemäni lista on paljon selkeämpi kuin alkuperäinen lista... :eek: Sekö tuossa on vikana kun ei näy edellisten lasten syntymäaikoja? Mut ihan miten vain...

labello: Niinpä se melkein taitaa olla, että panadolia pelkästään suositellaan raskausaikana. :|

Jana85: Kieltämättä mullakin on vaikee uskoa, että masussa on todella elämää. Kyllä sen sitten uskoo kun näkee ultrassa. :)
 
toukka2008: Mäkin oon espoosta, ja netistä katsoin gynejä... ja lääkärikeskuksia. Ja sieltä sit löysin yhden lääkärikeskuksen tapiolasta, maksaa 120e-kelakorvaus. Haluatko numeron? Niillä lääkäreillä on kaikilla omat taksansa, toi kelle meen nii ottaa vähä vähemmän.. :)

haavemamma73 Mäkin ostin tänää raskaustestin, ihan vaan kun halusin kokeilla et oonko mä ihan oikeesti raskaana ja oli sekin positiivinen =) Odotan ultraa että saa siitä todisteita...
 
Minusta Tintun tekemä lista on selkeämpi ja parempi. Miksi listassa edes pitää näkyä edellisten lasten syntymäajat? Minulle ainakin riittää Tintun listan tiedot.


ON: Eka neuvola on siis 1.7. ja viikot ois tänään 4+6
Väsyttää ihan älyttömästi, rinnat on kipeet
 
molemmat listat olivat ihan ok, ei kai sillä väliä kummalla mennään... :)
Jana85 juu aika epätodellinen olo on täälläkin, vaikka vatsa näyttää isommalta yhtäkkiä, pelkään että joku pian jo huomaa!!

mietin tässä että koska tonne neuvolaan ottais yhteyttä.. kiinnostais kyllä tietää onko vatsassa mitään, vois esittää neuvolaan sit toiveen josko ne ultrais. näkis ees sykkeen tai jotain!
Hieman kuvotusta on ollut ja väsytttää ja paleltaa.. rinnoissa on ehkä jotain raskauden tuomaa tunnetta..
Jännittää että koska se varsinainen oksentaminen sit alkaa!! :x ;)
 
toukka Okei, teillä siispä muutto edessä. Itse muutin Helsingistä Lahteen vajaa vuosi sitten, rakkaan tulevan lapseni isän perässä.

jana85 juu todistusaineistoa tarttee, ennenku menee jakeluun :p

Rasu Naamari Tän täytyy olla kuvitelmaa, mutta mäki ku yritin joitain kesävetimiä päälle ni maha näytti siltä ku olis vetässy tuoreen ruisleivän, eli kiristi pahasti.
Muutenki on samantyyppisiä pahanolon aaltoja ja rinnat on vähä omituiset, mut sitte seuraavassa hetkessä mietin että kuvittelen...

Kertokaas jo lapsia saaneet et milloin mahassa voi huomata 'kasvua'?
 
haavemamma ekan aikana kesti aika kauan. viikkoja oli varmaan 15 ennenkun mulla näkyi mitään.
tokan aikana alko mun mielestä näkyä niinku omaan silmään pari viikkoa plussaamisen jälkeen.
ja nyt kolmannen aikana....
oikeesti: oon jo n.viikko ennen testin tekoa katsonut turvonnutta mahaani ja ajatellut että tuliko tää pömppö heti takasin kun jumpat meni kesälomalle!?! |O |O :LOL: :LOL: hitto soikoon, ja isäntä väitti katsoneensa jo silloin myöskin että niinku ois emäntä taas raskaana.. :ashamed: ei ollut kehdannut sitä kuitenkaan ääneen sanoa... B)
mietin vaan tätä bikinikautta... sit jos biitsille lasten kanssa meen niin kaverit kyl huomaa heti. :wave:
 
Jana85
Joo ois kiva jos laitat numeron ja vaik sen lekurin nimen kelle oot menossa, vaik tärkeestä asiasta on kyse ois silti kiva päästä mahd halvalla ;)
Sä oot ihan samoilla viikoilla menossa ku meitsi! :flower:
 

Yhteistyössä