Helmivauvat 2009

Miss Blue mä kun en juo ikinä limuakaan niiin Kopparbergin siiderit on mulle liian makeita. Juon useinmiten vain kuivaa omppua. Mutta joo onhan sitä tosiaan holitonta oluttakin tai ykköstä.

Mitenhän muute on ton ykkösen laita, kun siinä kuitenkin on alkoholia? Eilen join sellaistakin...
Pullosta jos sitä juo niin siinä kyllä lukee kaulassa "ykkönen", ravintolassa on hyvä kun pyytää sen tuoppiin :)
 
Täälläkin on ollut masun seudulla turvotusta, tosin se menee ja tulee. Kyse ei ole ruuansulatusvaivoista..? Sektioarven alla mulla on pullotusta, eli kohtu siellä näkyilee. Viimeksi mulla tuli vauvavatsa rv 15-16 paikkeilla.

Myös mulle on viikkojen ja päivien laskeminen arvoitusta. Ovulaatioajankohdan kyllä tunsin kipuna, mutta kierto oli vähän tavallista pidempi. Jotain 5+ se on. ika tuntuu ihan matelevan ja tekis mieli kertoa kaikille.. olenkin kertonut jo muutamille kavereille, jotka ovat nyt itse raskaana tai pian jo synnyttämässäkin.

Työssä syksyn suunnitelmat ovat saneet mielessäni jo uuden käänteen. Asiakassuhteet alkavat muuttua JOS masu alkaa kasvaa ja joudun torjumaan sitten muutaman uuden miellyttävän haasteen mitä olis ollut ensi vuodeksi tarjolla. Silti ei kyllä harmittais, tuntuu vaan, että työssä tulee ongelmia kun näin "hankkiutuu raskaaksi" :)

Yksi kuiva hyvä alkoholiton siideri on olemassa, en muista nimeä. Pieni läpinäkyvä pullo, ulkomainen..
 
Meillä on vauvayritys ollut linjalla tulee jos tulee, mutta tulikin siis aikas pian! Kahdet oikeet menkat ehti olla pillereiden jälkeen!
Meillä pojat hemikuussa 04 syntynyt sekä heinäkuussa 07 syntynyt...eli toisen ja kolmannen välille tulis eroa n. 1v7kk :D
Eka poika tuli toisesta kierrosta kun tuota toista sitten yritettiinkin 1½ vuotta ilman ainuttakaan plussaa ennenkuin onnisti, nytkin siis oltiin varauduttu pitkään yritykseen.
Mutta kävikin nyt näin nopeasti, iloinen yllätys :heart:
Laskurin mukaan la olisi 9.2.09 ja meillä siis kolmas lapsi ja sairaala Kys :wave:
 
Heippa,
raskausviikko siis lasketaan viimeisten menkkojen ensimmäisestä vuotopäivästä joka on 0+0, arvo ei muutu jos kiertosi on 28 pvä, j
os kiertosi on 27pvä niin lisäät tuohon +1
jos taas 29+ miinustat -1.
Päivät etenee 0+0 - 0+6 jonka jälkeen alkaa viikko 1+0,
eli jos menkat on alkanut torsaina 1.5 ja kierto on 28 pvä niin 5.6 on raskausviikko 5+0.

Helpottiko tää ketään?
Vai sekoittiko vaan?

Kirjoitusvirhekin korjattu :ashamed:
 
Aijempaan listakeskusteluun viitaten, mun mielestä on kiva lista se mikä on ekalla sivulla.

Ajattelin et oisko muutenkin kiva jos laittais ina viestin loppuun missä kukin on menossa, viikoissa ja päivissä.

Toukka 2008 rv5+1
 
Toukka2008 Mä yritin selvittää just samaa kun sä, mut eri sanoin :LOL: Eli mä ainakin tajusin mitä ajat takaa :D Juu, viikot on kans kiva laittaa loppuun.

Tässä vielä linkki tuonne tekayn raskauskiekkoon... Tän mukaan mä menen ultraan asti
http://www.tekay.fi/raskauskalenteri/kiekko.html

Aply rv 5+4
 
http://www.geocities.com/huuhaat/testi2.html

kurkatkaas tuolta leikkimielisesti tuleeko teille poika vai tytto ;) Ja te joilla on entisia lapsia,pitaako tuo paikkansa. Yllattavan monella mun tutuista tuo meinaan on pitany paikkansa, meillakin :saint: Nyt olis tulossa sit toinen poika... Ja joo,en siis tosissani usko tuohon.

Mina en pysty nyt oikeen tuolla laskurilla laskemaan kun on tuo kierto miten sattuu, mut uskoisin nyt niita viikkoja olevan noi 5..

Labello ja masu rv5+3??
 
Mä laskin tolla raskauskalenteri jutulla, minkä linkin aply on laittanu ja sen mukaan mun laskettuaika muuttuu, eli ois 5.2, ja nytten ois viikot 5+1, mut katellaan sit kun oon käyny siel ultras jne, en halua vielä intoilla... :ashamed:
 
Tuon labellon linkin perusteella meille olis tulossa tyttö. :heart:

Ja tuon raskauskiekon mukaan LA olisikin 9.2 ja nyt olisi silti menossa rv 4+4. No, päivä sinne tai tänne.

Nyt saunaan! :wave:

Tinttu & Tiitiäinen rv 4+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja haavemamma73:
Miss Blue mä kun en juo ikinä limuakaan niiin Kopparbergin siiderit on mulle liian makeita. Juon useinmiten vain kuivaa omppua. Mutta joo onhan sitä tosiaan holitonta oluttakin tai ykköstä.

Mitenhän muute on ton ykkösen laita, kun siinä kuitenkin on alkoholia? Eilen join sellaistakin...
Pullosta jos sitä juo niin siinä kyllä lukee kaulassa "ykkönen", ravintolassa on hyvä kun pyytää sen tuoppiin :)
No sitten sun täytyy ehdottomasti hommata oma tuoppi ja annat muille pullot. Sanot ettet voi sietää enää pullokaljaa,kun se on tuopista parempaa :D Tosi uskottavaa varmaan.

Me oltiin eilen serkkuni luona grillailemassa, mulle tuli tölkki nenän alle ja aina kun silmä vältti vaihdoin mieheni kanssa tölkkejä. Hihittelin siinä sitten miehelle että hyvinhän tää menee johon se totes et "juu,mutta ootsä tullu aatelleeks et ne pitää sua ihan kauheena kiskurina kun juot ja juot ja juot eikä vaikutus näy missään" :D No ei ne kyllä huomannu sitäkään. Mä en nimittäin yleensäkään juo alkoholia ja meen tosi vähästä sekasin,eilen olin yliväsyny ja hekotin muutenkin ihan tyhmille jutuille.

Multa on nyt sitten kadonneet viimesetkin raskausoireet. Onkohan mun sisälläni elämää ollenkaan. Aikasemmin on ollu kaikenmaailman etomisia yms.Noh...vielä noita ehtii tulla.


 
Meille tulisi taulukon mukaan tyttö. Mulla itsella on jostain syystä ihan poikaolo, eikä se johdu siitä, että erityisesti toivoisin poikaa. Silloin alkionsiirtopäivänä vaan jo tuli sellanen fiilis, että se alkio on poika.

MissBlue: mullakin on raskausoireet kadonneet. Mahaa hiukan valillä vihlaisee, mutta vähenevästi, eikä mitään muita oireita ole tullut. Mietin kans, että mahtaako tuolla masussa olla mitään elämää...

Aurinkoista viikonloppua kaikille! B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja manina:
Alkuperäinen kirjoittaja toukka 2008:
jos menkat on alkanut torsaina 1.5 ja kierto on 28 pvä niin 5.5 on raskausviikko 5+0.
Helpottiko tää ketään?
Vai sekoittiko vaan?
Sekoitti :ashamed: Eikös tuolloin 5.5 ole 0+4 ja 5.6 on 5+0 ?

(?)
Tuohon varmaan on lipsahtanut kirjoitusvirhe, eli varmaan tarkoitus ollut laittaa juuri noin kun sinä kirjoitit, mä en edes hoksannut tuota virhettä ennnen kun nyt vaikka vastasin että älysin ton homman :D
 
Eihän sillä oikeastaan ole väliä kumpaa listaa käytetään :LOL: pääasia että tiedot näkyy.

Mä en jostakin syystä pysty syömään enään läheskään sellaisia annoksia kun ennen. jos syö pikkasenkin liian täyteen itsensä niin on tosi kauan täys ja ällö olo.

Mullekkin ukko toi eilen kaupasta alkoholitonta siideriä, se oli jotain spring .... päällepäin ei huomannut että olisi holitonta. mutta maut mitä toi oli aikasta kamalia :/ greme brule ja omenapiirakka, pitää kysyä oliko niitä normaalina makuina.

mina78 ja tähti/tähdet? 5+2
 
Minultakin on lähes kaikki raskausoireet hävinneet niinkuin Heksamiinalta ja MissBluelta... :ashamed: Sanoin just miehelle, että haluisin yksityiselle ultraan jo aiemmin, kun pelottaa ettei masussa ole elämää. Mies ei suostunut. Pitänee odottaa vain sinne heinäkuun alkuun, jolloin saa varmuuden asiaan.
 
tähän väliin ilmoittelen että huuhaa-testin mukaan meille olisi poika tulossa.. :wave: se olisikin sitten jo kolmas poika! :D
Pienen toiveen oon kyllä isännälle esittänyt että saisinko edes yhden tytön. :p
ja Laskettu aika kiekon mukaan olisikin 7.2.2009? Mutta vähän epäilyttää, mulla kun tuo kuukautiskierto on kaikkea muuta kuin säännöllinen...
kun nyt suurinpiirtein tietää minä kuukautena aikoo vauveli syntyä niin riittää mulle. :)
tuskin syntyy laskettuna päivänä kuitenkaan...

RasuNaamari & yllärivauva :heart:
 
Meille tulis ton testin mukaan kolmas poika. Tosin se kyllä toisen pojan kohdalla veikkas tyttöä.. :whistle:

Tääl ei uutta, maha on ollu tosi kipeenä muutaman päivän,kova ku kivi,kai se jotenki tähän raskauteen liittyy :/
 
Moi!

Tääl yks ilmoittautuis lisää, eli raskaustesti näyttää jo selkeän plussan :heart: Esikoisesta on meillä kyse, joten kaikki on uutta ja jännää ja siitäkin syystä toivoisin täältä vertaistukea :snotty: LA pitäisi olla ihanasti 14.2.2009 eli ystävänpäivänä :D

rv 4+1 siis menossa...
 
Heippa uusille ja tervetuloa joukkoon! Onnea plussasta :flower:

Toukka2008
Vuokraajia en valitettavasti tiedä.

Turvauduin viikonloppuna alkoholitonta olutta juodessa "lääkekuuri, ei voi ottaa"-repliikkiin ja vaihdoin puheenaihetta. Löytyi myös testiksi Kopperbergin puolikuiva karpalosiideri, ihan ok, mutta aika limpparia.
Myös tänään jouduin kieltäytymään huurteisesta helteisessä päivässä.

MissBlue toi tuoppi jutska on aika hyvä, mutta liekkö herättää vaan enempi ihmetystä kun kaatelen vaivihkaa oudon näköisiä tölkkejä tuoppiin.

Kiekon mukaan LA siirtyisi päivällä eteenpäin, toisaalta kun mun kierrot on ollut mitä sattuu, niin ei se varmaankaan ole niin justiinsa.
Poikaa pukkaisi testin mukaan :) Kihlattuni toivoisi poikaa, joten sopii hyvin.

Mäkään en välillä edes muista että olen raskaana, mutta rinnat tai tarkemmin nännit pipeet edelleen ja maha kuin potkupallo. Mieskin sanoi tänään et maha olis niinku isompi. En tiijä, kait sieltä pukkaa kaksoset :LOL:

RV 5+3 ( ..tai jotain sinne päin, kun kierto heittelehtinyt enempi ja vähempi.)
 
meillä tuon taulukon mukaan ainakin piti paikkaansa, että ensimmäinen olis tyttö, ja niin oli toinen olis poika, mutta sen näkee sitten..

sit mulla ois tällä hetkellä laskettu aika tuon kiekon mukaan 5+1 ja laskettu aika 7.2.2009, eli päivällä heittäis, mutta sen näkee sitten ku ultra on..

sitä vaan ihmettelin ku tuossa kiekossa on että sydänäänet ovat todettavissa 12.6, niin meinaako se ultraa vai muuta? en ikinä ole kuullu että noin aikaisten ainakaan kuuluis neuvolassa..

mulla neuvola 2.7 ja ultra 25.7.. siellä sitten selviää mikä on tilanne..

mulla esikoisesta maha tuli esiin jo viikolla 8, niin että jotkut osasivat jo katsoa että vauva tulossa, nyt tuntuu jo että nyt jo näkyis.. mutta en usko ainakaan vielä..

t.pia, tytti 10/06 + vaava 5+1
 

Yhteistyössä