Helmivauvat 2009

karvatonkoira Kantsii varmaan itse päivittää niin sujuu nopeiten.
Me asustellaan Päijät-hämeessä ja 34v jo lasissa :whistle: Esikoinen alkaa olla jo enempi ku toivottu. No eipä tosin, aikaisemmassa elämässäni en koskaan olisi ollut näin onnellinen kuin nyt nykyisen kihlattuni kanssa, joten ajoitus on sinänsä ihan kohdallaan =)
 
Nyt se on todellista!
Mulla on karmee olo koko ajan.-.aamusta iltaan :$
Töissä olen vielä, mutta onneksi pääsen kohta kotiin ja loppu viikko vapaata, muuten hakisin saikkua. Oksentaa ei tarvi, mut kaamee krapula-fiilis. Tämä antaa mulle toivoo, et kaikki on hyvin. (en tarkoita, etteikö kaikki olisi hyvin ilman pahoinvointia!)
Mutta kun muistaa sen palkan, kyllä tän kestää :ashamed:
Ei jaksaisi odottaa sitä juhannuksen jälkeistä viikkoa, jolloin pääsee sit ulötraan aja neuvolaan...
Ja elikkä kyselyy tiedoksi: tämä rouva on elokuussa 26v täyttävä ja Kuopiolainen :D

JAANA+ asukki 6+4
 
:wave: Täällä tuli sunnuntaina TOSI selkeä plussa! :heart: :D Laskurin mukaan laskettuaika olis 13.2.09. :)
Ensimmäinen yhteinen lapsi..tai no on meillä yhteinen pienen pieni enkelivauva. Minulla edellisestä liitosta kaksi lasta.
Nyt toivotaan että raskaus menisi hyvin! :) Molemmat raskaudet olleet minulla hieman vaikeita ja molemmat syntyneet ennenaikaisina. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin.:)
Niin ja sitä jännätään mahdunko hääpukuun vielä elokuussa! :D Kyllä kai.. :)
Niin ja eka neuvolakäynti ja ultra on 10.7.:)
Niin ja se piti vielä mainita että sairaala on keski-suomen keskussairaala.
 
B) Nyt on neuvolaan aika varattuna maanantaille ...mulla on hiukan normaalia tarkempaa raskauksien kanssa, pitää saada nopsaan aika ä-polille, että saan lääkkeet estämään veritulppia raskauden(ja synnytyksen jälkeen 6kk) aikana. Mulle tuli toisessa raskaudessa veritulppa nivustaipeeseen, siksi moiset piikit käytössä. Ei täälä muita sattuisi olemaan, keillä on tuo sama vaiva? :attn:
Ei mullakaan oikeastaan juuri oireita vielä ole, väsy, jano ja vatsan turvotus, siinä ne! =) ...niiiiiin ja sitten tämä harvapäisyys :LOL: unohtelen asioita aivan hölmöihin paikkoihin jne.. :D
Mites muuten te, keillä on ennestään jo lapsia niin onko molempia "sortteja" vai vain tyttöjä tai poikia? Nimim. ennestään 4 poikaa :whistle: Vähän on sellainen kutina, että poju nytkin varmaan on tulossa ;) .Entä, meinaatteko ottaa siitä selvän ultrassa ?? Jos kertovat? B)
 
Mulla muuten näytää nuo netin laskurit eri viikkoja vaikka päivät on kuitenkin samat,toisen mukaan olen 6 viikolla ja sitten kuitenkin neuvolan sekä vauva-lehden laskurin mukaan 7 viikolla. Hassua.

Mitähän mä nyt sitten olen kirjotellut tänne ja mitä tuonne yhteisöön :ashamed: Nähtävästi raskaus on jo kutistaneet mun aivojani kun unohtelen kaikenlaista.

Ai niin,muita oireita ei ole mulle edelleenkään ilmaantunut paitsi että rinnoista tulee maitoa ja lantiomalliset housut puristaa alavatsaa :eek:
Väsymys on toki edelleenkin seuranani,mutta noin muuten mulla ei ole mitään oireita.
 
Manina: Outoa, että sulla on noin, että vasta niin myöhäisessä vaiheessa saisit piikit!! :attn: Kuitenkin moni on kertonut, että tukos on tullut paljon aiemmilla viikoilla. Saako kysyä, missä sun aiempi tukos oli? Mulla on nyt viides raskaus ja viides lapsi tulossa ja toisen aikana tuli se tulppa, geenivirheitä tai muita ei ole. 3. raskaudessa piikitin heti kun sain ä-polilta ajan noin 7.viikolla, ja synnytyksen jälkeen 6vkoa marevania. 4. raskaudessa samoin, piikit heti kun sain ä-poliajan mutta sitten lääkäri sanoi, että 6kk kuuluu syödä marevania synnytyksen jälkeen koska kuulun korkean riskin ryhmään. Aiemmin joku toinen lääkäri oli papereista tulkinnut, että kuulun pienemmän riskin ryhmään, hohhoi!!. Kannattaa kysellä vähän pitäisikö aloittaa aiemmin jo lääkitys...itsellä ainakin olisi epävarma olo jos vasta niin myöhään saisi lääkkeet :/
 
Toukalle onnittelut upeasta ja hyvin selkeästä ultrakuvasta!! :D

Tein tossa jälleen kerran uuden raskaustestin ja joo, näytti se edelleen plussaa. B)
Nyt on alkanut tulla enempi oireitakin, väsyttää aivan karmeasti ja vatsassa on koko ajan etova olo.
Nälkä on , mutta oikeastaan mitään ei huvittaisi syödä.. :x
Myöskin paleltaa, varsinkin näin sadesäällä!! Tuntuu kuin sisälämpötilakin olisi jo pakkasen puolella! :eek:
ja hei , onko muilla ongelmia hajujen kanssa?!? mua on alkanu vaivata ja ällöttää jotkin hajut... esim. jokin tunkkainen vaate...yäks!

Olin tainnut vähän sekoilla tuon laskurin kanssa, eli OIKEESTI se taitaa nyt olla ollakin niin että laskettu aika mulla on 6.2... :ashamed:
karvatonkoira mulla myös on huimausta.. kun tekee äkkinäisen liikkeen niin ei meinaa pystyssä pysyä! :/
Möökö Meillä ennestään kaksi poikaa, ja toivoisin tyttöä nyt mutta empä tiiä kuinka käy ... aion kyl ultrassa mainita että "sano sit heti jos on poika!" Edellisessä raskaudessa kätilö totesi että "aivan selvä poika, tästä ei voi erehtyä!" ja oikeessa oli!

Onnea uusille plussanneille! :flower:

RasuNaamari ( 24v) & PikkuRasu rv5+4
 
Kävin aamulla vessassa ja pyyhkiessä tuli paperiin jonkin verran ruskeeta tuhrua... Joo, tiedän et voi olla ihan normaalia, vaan kylläpä säikäytti :( Täytyy nyt kattoa tää päivä, jos lisää tulee nii soitan neuvolaan. Jos olis keskenmeno, kuuluisko olla kipuja vai voiko mennä kesken ilman kipuja? Mitään kipuja ei ainakaan vielä ole...

Sori tää yli-iloinen viesti...... :ashamed:
 
Bianca Se tuhru kylla tosiaan saikayttaa! Mullahan tuli kanssa yhtena paivana paperiin ja olin ihan varma et se siita sitten, onneks se loppui. Mitaan kipuja ei ollut,sita tavallista menkkajuilintaa kummosempaa mita tassa nyt on muutenkin. Toivottavasti ei sullakaan ole mitaan sen kummempaa kun "normaalia" alkuraskauden vuotoa. Joku sano joskus etta jos yli siteellinen tulee verta niin sitten huolestua? Tai klontteja ja on kipuja. Kuulopuheita,minen tieda.. :hug:


Rasunaamari kyseli hajuista. Ma mietin yhtena paivana et kuvittelenko vaan,vai haiseeko suunnilleen kaikki ruat,varsinkin rasvasemmat,voimakkaammalle kun ennen. Spagettia ja jauhelihakastiketta ei ollut kiva syoda kun haju otti nenaan,mutta voi olla mun omia kuvitelmiakin. Kahvia mun tekee mieli,mut sitakin hajua vahan kammoan et maistuuko sitten kun sita vihdoin saa...ma kun en tykkaa muusta ku omasta suomen kahvista,taalla turha ees yrittaa.

Pahaolo sen kun jatkuu.Aamulla ja illalla pahin,paivalle se vahan unohtuu.
 
Terkkuja ultrasta

Sikiön koko vastasi 6+1 mittaa joten lasken siitä tästä lähtien. Kohdun etuseinämään oli kiinnittynyt ja syke näkyi. Gyne sanoi, ettei olisi ehkä näkynytkään paria päivää aiemmin vielä. Mukavalta näytti ja miestä liikutti... ei se plussatesti vielä hänelle niin todelta tuntunut.

Hyviä jatkoja muille ja erityisesti Biancalle nyt.

ps. onko teitä paljon siellä msn:n yhteisössä? Olisko hyvä olla vaan yhdessä paikassa keskustelut, siis siirrynkö sinne vai pysynkö täällä... mä en ehkä ehdi seurailemaan tarkemmin kahden palstan keskusteluja.
 
Manina: Josko ne ei tiedä siellä neuvolassa oikeata käytäntöä. Kaverilla oli keuhkoveritulppa ja kaksi raskautta sen jälkeen ilman hoitoa ja pillereitä sun muita ja kun minä rupesin vaahtoamaan hänelle, että ei sen noin kuuluisi olla niin sitten vasta neuvolassa herättiin(siis kolmannessa raskaudessa)...Joskus niille pitää "lyödä nyrkkiä pöytään" ja vaatia. Riippuuhan se kai(?!?)tukoksen paikasta, kuinka ylhäällä oli , pohkeessa vai reidessä jne..Missä asti sulla oli?
Ihan hyvin mulla on piikitys sujunut mahaan, on sen verran kolmannen ja neljännen aikana tullut tuohon vyötärölle rasvaa, ettei ihan kireäksi enää voi sanoa :LOL: .Olen kokoa 36 normaalisti mutta joku ihme vararengas tuossa vyötäröllä silti on, mihin yksi piikki katoaa näpsäkästi :LOL: Toisen aikana piikitin reisiin kun silloin en pystynyt mahaan pistämään, silloin oli vielä tiukka maha :kieh: .

Kukas siitä vuodosta puheli... :attn: Mulla tuli esikoisen aikaan parina päivänä jonkin verran sitä vuotoa ja nippaili mahasta oikein kovastikin mutta silti meille syntyi terve poju, ettei se vuoto tosiaankaan aina ole merkki mistään huonosta!! =) Toivottavasti sinunkin huolesi on turha!! :hug:
 
Jana85
Seuraava ultra sovittiin samalle päivälle ku sulla on, ei ole sama lääkäri, ku oli silloin pieni hätä saada se aika HETI :/ Ja sitten kumminkin haluun vielä tietää et tikittääkö...

Sain tänään lainaan aivan mahtavan kirjan Syntyy uusi ihminen suosittelen lämpimästi kaikille jotka haluaa realistisempaa kuvaa masunsa asukista, siellä on tosi tarkat kuvat eri vaiheista, toiset söpöjä ja toiset vähemmän söpöjä mutta jokaisessa kappaleessa on lisäksi kerrottu tarkaaan kehityksestä ym.

Onko muilla ongelmaa et ei oikein jaksais ekä huvittais hirveesti tehä mitään, ei ees jumpata? Mul on nyt ollu jo jonkin aikaa sellanen olo että jumpaan meneminen veis varmaan hengen kun on vaan mukamas niin väsy... Koiran kanssa jaksan just ja just tehä tunnin lenkin... Ku ennen kävin ainaki 3 kertaa viikossa jumpassa ja lisäksi kaikkee viel koiran kaa. Kun sain tietää plussasta ni silloin soin itsellen pari jumpatonta päivää ku halusin vaan nauttia siitä että olen raskaan ja tulossa äidiksi mieheni kanssa, käytiin syömässä ja vietettiin paljon aikaa yhdessä, kun me ei yleensä viikolla paljon toisiamme näe.
Mitäs te muut, oonko mä vaan laiskistunu?

:flower: PALJON ONNEA KAIKILLE UUSILLE PLUSSILLE! (JA VANHOILLEKIN)
 
Uskaltaiskohan varovaisesti liittyä joukkoon...
...takana kaksi alkuraskauden keskenmenoa viime kesältä ja yritystä siitä asti.
Toivottavasti tämä nyt pysyis matkassa.
Ainakin oireet on ihan eri luokkaa kuin viime kesänä..

Plussasin jo viime viikolla hailakan viivan ja alkuviikosta asti viiva on vaan vahvistunut ja tärähtänyt ruutuun alta aikayksikön =) Tällä hetkellä on viikkoja kasassa vaatimattomat 4+2. Laskuri antaa lasketuksi ajaksi 16.2.
 
Täällä toinen varovainen joukkoon liittyjä. Eilen haalea plussa, tänään plussa ja huomenna selviää verikokeen tulos. Viikkoja olisi nyt 4+1 ja laskettu aika laskurin mukaan 17.2.
Seuraavat viikot sinne ekaan ultraan asti joka on kai sitten heinäkuussa ovatkin jännittäviä! Vaikka iloitsen täällä niin pientä rajaa yritän pitää koko ajan kun mistään ei mitään tässä vaiheessa vielä tiedä. Kenellekään kun ei vielä uskalla kertoa niin hyvä edes täällä saada "julkistaa" tämä B) =)
 
toukka2008mua laiskottaa kans ja ihan sama homma kun sulla. Normaalisti jumppaan tai lenkkeilen minimissä 3 x vko, viimeviikolla tasan kerran. Äsken sentään olin 40 min salilla ja vielä vähän uimassa. Nukun myös sikana ja silti olen väsyny, mun työ on paljon autolla ajelua, ja tänäkin aamuna teki tiukkaa pysyä hereillä, vaikka takana kunnon yöunet.
Toisaalta vastapainoksi saan välillä ihme tarmopuuskia...sissos.

MinniG
mä meinaan pörrätä vain täällä.

Housut kirraa vytötäröstä vaikkei paino ole noussu. Turvonnut lyyli :p

pirppis79 ja Caro79 Tervetuloa ja hirmusesti onnea :flower:

RV 5+6 ( ..eli huomenna alkaa viikko 7, hip heijaa =) )
 
HELMIVAUVAT

Bianca......................1.2.2009.............EKKS........05/07
Brierhip.................. .1.2.2009............TAYS.......02/06 & 08/07
Miss Blue..................1.2.2009............???..........neljäs
zelda........................1.2.2009( clomit)???.......... -98,-01,-05
Rosinantte.................1.2.2009..........???...............................
Taaperot x3..............1.2.2009...........TYKS........12/04, 12/05. 1/07, 3/08
Minni G.....................2.2.2009............TYKS.........8/06
aply.........................2.2.2009...............KAKS..........03/07
labello.....................3.2.2009............KYS..........04/06
RasuNaamari..........3.2.2009...........SEKS.........04/04 & 06/07
manina...................3.2.2009.............HYS
Jana85....................3.2.2009.............
Heksamiina..............4.2.2009 (IVF)....TAYS
haavemamma73......4.2.20009( clomit).PHKS
jaana25..................5.2.2009............KYS.......11/03, 11/05, km 3/08
mina78.....................5.2.2009............seks.........11/99
toukka 2008.............6.2.2009............???
pinja87.....................6.2.2009............LPKS.......10/6, km5/08
savu.........................6.2.2009............???..........
Martta75..................7-10.2.2009.......???...........
Mammutti-Mamma....8.2.2009............HYS...........-98 ja -99
Tinttu.....................8.2.2009 (Clomit)..KAKS.........Esikoinen tulossa
Karvatonkoira.........9.2.2009.............KYS...........02/04, 07/07
fariini......................11.2.2009...........ÅCS..........12/05 & 07/07
Illuusia.....................13.2.2009..........KHKS.........toinen
mutzi81...................13.2.2009...........???...........kolmas,eka yhteinen
Niiskunena -78........14.2.2009..........???...........
Pixie..........................14.2.2009.........TAYS...........toinen
piippis79.................16.2.2009...........???.............esikoinen
Caro79......................17.2.2009............


Mooko....(laittakaa seuraavaan listaan pisteet paalle jookos!!!)
marilin

teidan kahden tiedot meni joko multa ohi,syvat pahoittelut tai sit niita ei ollut.

Tassa nyt pitais olla kaikki,sanokaa jos joku puuttuu. Aattelin et kasaa nyt vaan kaikki yhteen samaan listaan niin saa tan kerattya joka kuulle mukana,tuo etusivu ei vissiin paivity :(
Tehaanko niin et se aina joka sattuu alottaan uudelle kuulle uuden ketjun ni tekee siita ekasta viestista ittensa nakosen ja paivittaa tarvittaessa tietoja? Ettei tarvii riidella minkalaienne lista on vaan paa asia et kaikki pysyy mukana :)
Ja tosiaan sori jos tosta joku puuttuu tai muuten meni pieleen ja sori mulla ei ole naita aa pisteita taalla
:saint:
 
Niin ja sita piti viela kysella et lahteeko teilla muilla paljon hiuksia??
Kavin tossa suihkussa ja lahti taas oikeen kasa kateen |O Sama oli viime raskaudessa,hiuksia tippu ihan hulluna ja vari ei tahtonut tarttua. Nyt saa sit taas olla seuraavan vuoden ajan rouva harvahius :kieh:
 
Uudet tervetuloa joukkoon!! :wave:

Mulla on kauhee väsymys koko aika, tänään nukuin neljän tunnin päiväunet (oon saikulla tän ja huomisen selän takia :/ ), vaikka yöllä nukuin kyllä ihan normisti...

Mistä päin te kaikki muuten ootte onko helsingistä tai espoosta ketään???

Jana&Rusina 5+
 
labello, kiva kun oot viitsinyt päivittää! :)
Mun tiedot oli vähän ehkä huonosti kirjoitukseni seassa, pistän ne vaikka nyt tähän:
LA 13.2.
toinen
sairaala KHKS


Sä kyselit hiusten lähdöstä, ja kyllä lähtee..
On tosin lähtenyt jo ennen raskauttakin ( hormonit sekaisin tuulimunan jälkeen ) ja sais kyllä loppua jo tuo lähteminen!!
Lisäksi esiin on astunut kova väsymys, töiden jälkeen ei jaksaisi tehdä yhtään mitään muuta kuin haukotella.
Onneksi mulla alkaa kesäloma ens tiistaina! B)
Hyviä vointeja kaikille!! :wave:
 
Moikka kaikille!
Jospa sitä nyt uskaltautuisin ilmoittautua joukkoon, lauantaina testasin plussan ja menkkojen mukaan LA olisi 9.2. Ja Esikoista kovasti odotellaan.

Vähän varovaisin mielin tässä olen matkassa, viime raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka huomattiin viikolla 11. Viimeksi en koko aikana tuntenut oloani niin varmaksi, että olisin elokuun pinoon ilmoittautunut. Nyt olen päättänyt pitää tämän sisälläni vaikka väkisin! Yritystäkin on takana jo reilu vuosi, joten nyt on vain uskottava että tämä kyllä onnistuu!

Kovasti onnea kaikille plussista!! :D

KÖ ja kaksi viivaa 5+1
 
labello en ole huomannut hiusten lähtöä ja nyt säikähdin suunnattomasti että voiko siis sellaisiakin oireita olla |O Mulla on muutenki tyypillinen suomalainen "paksu ja tuuhea" tukka, joten no thanks harvenemista, apuuuva! Kiva ku lista päivitetty.
... ja taas tuli yksi lisää, tervetulloo ja sisulla mennään. Mulla kans esikoinen tuloillaan ja pelko keskenmenosta on käsin kosketeltava. Toisaalta suhtaudun siihen aika realistisesti, koska niitä kuitenkin sattuu niin paljon niin miksi ei sattuisi omallekin kohdalle. Otan sen surun sitten vastaan jos se tulee. Toisaalta hehkuttelen jo mielessäni että "ah ei tartte mennä töihin enää ens vuonna..." jne. että pettymys voi olla karvas jos ei kaikki menekään putkeen.
Zemppiä kaikille :wave:

RV 5+6 :)
 

Yhteistyössä