Helmivauvat 2009

Pinja87 Käsittääkseni ultralla pystyy nähdä sydänmenlyönnit periaatteessa heti kun sydän alkaa lyödä, eli olikohan se viikolla 7.... Eihän niitä tosiaan vielä sillä dopplerilla kait voi kuulla noin aikaisin.
 
Moi täällä on alkanu huono olo ihan kunnolla :x Oksettaa ja pyörryttää, ei auta vaikka söis mitä tai olis syömättä. Vähän pelottaa että tästä tulee samanlaista kun ekassa raskaudessa, silloin oksensin raskauden alusta loppuun ja vielä synnytyksessäkin :( Toisessa raskaudessa ei tullut mitään muuta kun maha vaan kasvoi. =) Toivottavasti tää olis vaikka jotain siitä välistä..

Noista sydänäänistä: mä menin ekaa odottaessani viikolla 5+ ultraan kun epäiltiin että on menossa kesken ja silloin näkyi ihan selvästi jo sydänäänet, mutta neuvolassa saatiin kuuluviin viikolla 9+ ja sekin on kai aika aikasta, joskus vasta viikolla 12 saadaan kuuluviin aikaisintaan.

Nyt ei pysty enää istuu,ihan kamala olo :x :wave:

6+1 :D
 
Täällä toinen huonosti voiva :wave: Esikosta mulla oli pahoinvointia ja oksentelua rv5-20, nyt on ainakin alkanut lievempänä.Mieheni on merillä työssä, joten pitäis jaksaa tuon melkein 2veen kans touhuta, nyt ei olis varaa pahoinvointeihin ja vessasessioihin.

Mulla on ylihuomenna jo ultra. Se olis sit kai 6+0 että saas nähdä näkyykö ja mitä. Mukavaa päästä teille raportoimaan asiaa! Mieheni pelkää jostain syystä kovasti kaksosia. Mulla on kaks kaksoserkkuparia ja isäni on kaksonen, mutta ei se kyllä mun mielessä ole ollut. Miehet ajattelee noita käytännön asioita niin eri lailla tässä vaiheessa.

5+5 :heart:
 
MinniG: mulla myös on isän puolelta kaksosia joten se on kyllä käyny mielessä joka raskaudessa, mutta 2 yksöisraskautta takana joten en jotenkin osaa ajatella että nytkään olis enemmän. Ilonen mä olisin kyllä vaikka olis 5, joten turha sitä on etukäteen miettiä...
Mullakin noi 2v ja 10kk pojat pitää mut pystyssä vaikka mieli tekis vaan makailla sängyssä :whistle: Heti ku nousee niin alkaa oksettaa ja istuminenkin pitää tehdä pätkissä, käydä välillä huilaamassa tossa sohvalla :D
 
Taalla myos alkoi pahaolo eilen illalla ja nyt tuntuu jatkuvan :x Ja vasyttaa vasyttaa vasyttaa...
Mut ei se auta makoilla,pitaa esikoinen siita huolen. Kun osais syoda vaan pienissa erissa ja usein, mut mulla on tapana syoda yksi iso annos ja sekin usein illalla vasta kun poika nukkumassa, pitaa yrittaa muuttaa tapoja..Mutta kun ei tee mieli syoda kun tekee huonoo sekin!
Ja ai ihme mika pallo mun maha on,turvottaa ihan hurjasti!

MinniG voi vitsi ma olen kade sa paaset jo pian tiirailemaan pikkusta!! mun pitaa odotella sinne heinakuun puoleen valiin vissiin. Neuvolaankin on viela 3pitkaa viikkoo :(

rv5+6?
 
Tervetuloa ja onnittelut taas uusille!

Mä olen oikeasti nyt hiukan huolissani, kun moneen päivään ei ole ollut minkäänlaisia raskausoireita. Maha- ja selkäkivut ovat hävinneet, ei väsytä eikä ole pahoinvointia. Onkohan tällainen oireettomuus ihan normaalia? Tai no, yksi oire mulla on, ja se on mielialanvaihtelut. Eilenkin sain ihan ihmeellisen itkukohtauksen, jolle ei meinannut tulla loppua.. Sellaista ei oo ollut koskaan ennen. Pelottaa vaan, että jos tuolla masussa ei olekaan mitään elämää. Onneksi pääsen jo ensi maanantaina ultraan, eiköhän asia siellä selviä. Tällä hetkellä oikein toivon pahoinvointia, vaikka ei sekään tietysti kivaa ole.. Olispa kuitenkin edes joku merkki raskaudesta.
-Heksamiina 5+5
 
Heksamiina, onhan se oireettomuus aivan normaalia! Musta ainakin tuntuu että kirjoitan tänne enemmän jos on oireita, kun jos ei olisi. Siksi voi vääristyä se, että kaikilla olisi oireita, kun marisijat ovat äänessä.. :) ja nyt ei sitten hernettä nenään kenellekään.

..Jatkankin tässä valittamalla olostani.. mietin lähtisinkö töistä pois kun yököttää. Kävin halaamassa IDO59:n jo kertaalleen. Tässä vaiheessa on tosi järjetöntä kertoa kenellekään töissä raskaudesta, mutta pian ne sen huomaa kun olen varmaan aika merkillisen oloinen.

Eilen illalla oli hyvä olo ja jaksoin jopa pupuilla miehen kanssa. Viime raskaudessa mulla kävi himot tosi korkeilla kierroksilla ihan loppuun saakka. Nyt ei ole ollut ihan vastaavaa.. :snotty:

5+5
 
Heksamiina: Ei mullakaan ole sen enempää oireita kuin sulla. Pissattaa ehkä hieman enemmän ja välillä masua nippaa menkkamaisesti. Viluttaa myös ehkä hiukan enemmän kuin normaalisti. Mutta ei mitään KUNNON oireita ole. :| Aika monen olen kyllä kuullut/lukenut sanovan, että ei ole juuri ollut oireita alkuraskaudessa. Joten kait se ihan normaalia sitten on se oireettomuuskin. =) Mulla vielä yli kolme viikkoa ekaan ultraan.

Tinttu & Tiitiäinen 5+0
 
Varovasti tänne kurkkailen, josko pääsis mukaan? :)
Pari päivää sitten ilmestyi testiin se toivottu viiva.. :heart:
Toista tässä nyt sitten odotellaan, vähän varovaisin mielin vielä, tammikuun alussa todettiin mulla tuulimunaraskaus joka vähän mielessä vielä.

Pientä öklötystä on jo ilmassa, ihanaa.. :D
La olisi ilmeisesti 13.2. :)
 
Meille tulossa esikoinen, la 1.2. Nyt rv6+1. Eka neuvola vasta juhannuksen jälkeen, hirmusti polttelis ultra yksityisellä kun on niin epätodellinen olo. Mitä kokemuksia, kannattaako odotella kunnalliseen vai maksaa yksityinen?
 
Brierhip, MinniG meidänkin suvussa on kaksosia ja siskon eka kommentti oli " sulle voi tulla nyt sit ne kaksoset".. kun ovistakin tikutin plussaa 3 päivää putkeen ja sitten vielä PCO ja clomit. NO tuli vaikka neloset niin tervetuloa vaan :)

Neuvolan varaan ens ma kunnalliselta, jänskää. Ihanaa että joillain on jo piakkoin ultra, niin pääsen fiilistelemään mukana. Raporttia MinniG sitten heti tänne.
 
moi!
Vitsit oon ravannu koko päivän vessassa.. :kieh: ärsyttävää.. puhuin kaverin kans siitä et ehkä se "rusina" painaa rakkoa.. :LOL:

Mä en jaksa odottaa ultraan.. mut toisaalta nautin taas tietämättömyydestä, kun sillon edellisessä raskaudessa siellä ultrassa tuli vain huonoja uutisia :|
Vaihteleeko muilla "usko" raskauteen, mul menee vuoristorataa et välillä olen varma että kaikki on ok, ja toisaalta taas välillä itken ja oon niin varma ettei oo mitään elämää et on keskeytynyt keskenmeno.. kuten viimeksi. Mut voi joo olla siitä et kun edellinen raskaus päättyi ikävästi :(
Mä iloitsin jo et kun mul ei ole mitään pahoinvointia, niin eiköhän tänään aamulla alkanut oksettaa, oli sellanen ällötys olo... Yök!!! Edellisessä raskaudessa kun näinkin vaan vessanpöntön niin tuli oksu.. Ja hampaat piti pestä "pikkuhiljaa", kun ei voinut harjalla koskea kieleen, kun teki niin yökköä.. :/
Mut näin täällä. Musta on tullu villivadelma vichyn suurkuluttaja :D

Jana & Rusina 5+
 
Kävin sitten tänään varhaisultrassa kun alkoi jotenki pelottaa ja ihmetyttää ja sit sekin vielä et oonko nyt laskenu ne viikot oikein että onko tulokasta odotettavissa tammi vai helmikuussa ja montako niitä on ku toi maha on niin sairaan iso.

Täytyy sanoo että kannatti, vaikka tuiketta ei vielä ollutkaan, tosin lääkäri sanoi että mittaa on sen verran et varmaan parin päivän päästä jo tuikkis pikku sydän näkyvästi ja pumppaisi vertakin, nyt se liikuttelee vaan nesteitä päästä toiseen. Mokkula on asettutunut kohtuun oikeaan paikaan, kun vähän huolestutti sekin et onks se siel vai ulkopuolella.
Mieskin oli ihan innoissaan ja kun esikoisesta on kyse, niin hänellekin nyt asia muuttui paljon todellsemmaksi kun näki että siellä joku on, ja niin kyllä itseleenkin. 105e maksoi Adenovassa, lääkäri oli ihana ja kertoi tosi perusteellisesti kaikesta mitä teki.

Massu edelleen turvoksissa, johtuu kuulemma tupakan lopettamisesta, nikotiinipurkasta (siis ehkä 1-2 purkkaa päivässä, ku ei sekään oo hyvä tulokkaalle, mut parempi ku häkä!) ja nesteen kertymisestä. Eli siis rupeen taas käymään salilla innokkaammin ja toivon et ei pahoinvointi ylly ihan hirveeksi. Mul on nyt tullu uutena oireena ruuan päälle pahoinvointia, mut se sitten siitä tasaantuu.

Me jo miehen kaa sovittiin että mennään parin viikon päästä uudelleen kun pikkusella on räpylät ja kaikki! Om äitini ei ole koskaan päässyt ultraan, eikä oikein neuvolaankaan, niin täs nyt sitten otetaan tietoa senkin edestä!

Suosittelen kaikille jotka harkitsee varhaisultraa, MENKÄÄ IHMEESSÄ, on ollu niin kivaa tietää et siel on joku ja et se on oikeessa paikassa! Ja ku ei oikein pysty lopettaa hymyilemistä!
Lisäsin profiiliini kuvan mukkulasta ja sitä saapi käydä katsomassa, eipä se vielä ihmeelliseltä näytä, mut mun silmissä on mielettömän söpö, musta läntti :heart: :heart: :heart: !

Toukka rv 5+4
 
Ihanaa, toukka, että masussa oli kaikki niinkuin pitääkin! :heart:

Itsekin niin mielellään menisin varhaisultraan yksityiselle, mutta mies on sitä mieltä, että me jaksetaan odottaa sinne viikolle 8+4. Tuntuu, että välillä meinaa sydän haljeta, kun ei tiedä onko kaikki ok. :( Toisaalta, mitään ylimääräisiä vuotoja ei ainakaan ole näkynyt (koputtaa puuta) ja oireitakin on, vaikka tosi vähäisiä. Pitänee vaan rukoilla sormet ja varpaat ristissä, että kaikki olisi ok. =)

Jana: Kyllä täällä ainakin vaihtelee usko raskauteen monestikin. Välillä on tosiaan tunne, että kaikki on hyvin ja välillä tunne, että entäs jos siellä masussa ei olekaan elämää. :ashamed:

Kaksosista oli puhetta... Meidänkin suvussa on kaksosia. Mulla on kaikenlisäksi tekijänä vielä clomit ja pco, mikä voisi "aiheuttaa" kaksoset. :) Toivon kuitenkin, että yksi sieltä tulisi näin alussa, mutta en minä sitä toista takaisinkaan lähetä, jos kaksoset tulisi. ;)

Tinttu & Tiitiäinen 5+0
 
Toukka 2008 Kävitkö sillä lääkärillä, mistä sanoin, oliko mikä marion tai jtn.. Onnea, et teil on pikkainen oikeassa paikassa =) Milloin sulla on siis se seuraava ultra?

Meilläkin on suvussa kaksosia, tai siis mun äiti ja sen sisko on kaksosia, mä toivon et mä saisin kaksoset.. Vaik ihan sama kuin monta tulis kuhan tulis ihan perille asti :)

Tinttu Milloin sulla on se ultra?? Mul on kans joskus kahdeksannen viikon kieppeillä --> 25.6 :D
 
Jana: Mulla on ultra 4.7. =) Vielä on siis aikaa... Voi että, kun menis aika nopeaa. |O

Mies teki äsken harvinaisen selväksi, että me emme kuulema mene yksityiselle ultraan "ennen aikojaan". Ja minä, kun olin jo aikeissa soittaa huomenna yhdelle yksityiselle klinikalle ja kysellä ultra hintoja. Plääh, kait se on ukkoa toteltava. :ashamed:
 
Mullakaan ei oo mitään oireita, ainoostaan edelleen tää ilta palelu. Mut eipä ollu mitään oireita viime raskaudessakaan. Toisaalta toivois et olis jotain, jos sillä helpottuis tää epävarmuuden tunne. Mut toisaalta, en tosiaan kaipaa huonoa oloa tms. kun on tuo 1v. neiti hoidettavana.
En välillä edes muista olevani raskaana, en varmaan vielä oo jotenki sisäistäny koko hommaa. Vieläkään en oo saanu varattua ultra aikaa, soitin sinne ja sanoi että kannattaa mennä vasta 7+ viikolla, se menis ens viikolle. Olisin halunu tän viikon ke tai to, kun lauantaina pidetään neidin 1v juhlat, jos vaikka olis jo paljastunu, olis ollu jotai varmaa kerrottavaa. Vaikka eihän sekään mitään vielä takaa... :/

Jospa menis taas suihkuun lämmittelee ennen nukkumaan menoa, oon todennu et ihan turha yrittää saada unta ilman ennen kuumaa suihkua, ei onnistu kun on Aivan jäässä! :|

Bianca rv6+1
 
Tinttu: paljonko sulla on viikkoja silloin 4.7. kun sulla on toi ultra. Meinaan vaan että tosi aikasin kunnalta tarjoaa jos et siis oo menossa yksityiselle. Tampereen seudulla täytyy olla 13 viikkoa täynnä, en päässyt edes 12+5 kun puuttui pari päivää, joten mun ultra on ihan heinäkuun lopussa vasta. Tosi omituista mun mielestä kun muualla päin se np ultra tehdään aina paljon aikasemmin :/

6+2
 
Fantsua toukka 2008 ja kiva kun olit laittanut ton kuvan profiiliisi =) Olisiko tosta ultrasta nyt sitten näkynyt jos olisi ollut kaksoset tulossa? Olisiko mukkuloita ollut 2 kpl vai kuinka?
Tupakista sen verta että mun mies on kanssa lopettanut satunnaisen tupakointinsa plussan jälkeen, kun sanoin että se on mulle tosi tärkeetä ja en kestä sitä löyhkää etenkään raskaana. Urhea mies mulla!! Hyvä sä kans!!

Jana85 meillä kaikilla on varmasti samanlaista vuoristorataa korvien välissä, se kuuluu asiaan ja etenkin tässä vaiheessa kun ei ole sitä faktaa. Sulla vaikuttaa vielä salettiin tuo ikävä kokemuksesi. Kaikki menee hienosti!! :)

Varasin ekan neuvolan 2.7. ( RV 8+6) jossa sydänäämiä YRITETÄÄN kuunnella, mutta todennäköisesti ne eivät kuulu vielä tuolloin. Ja ultraan mennäänkin sitten erikseen kun kutsu tulee :(

RV 5+5
 
Heips!
Päivitteleekö tuota listaa kukaan vai jokainenko vaan itse lisäilee tietonsa? :whistle:
Täällä on väsymystä havaittavissa, aamulla ei olis meinannu millään jaksaa nousta ylös, mutta kun nuo pienet ukot ei anna äitin nukkua niin noustava vaan on!
Sit maha on jonkin verran turvoksissa ja varsinkin iltaisin tuntuu oikein enempikin.
Myös huippaa lähes koko ajan...huonoa oloa ei onneks ole. Kahdessa aiemmassakaan raskaudessa ei tarvinnu oksennella, ihan muutaman kerran oli hieman etova olo ja se pahoinvointi oli siinä!
Ei tätä meinaa kyllä todeksi uskoa, täällä päin se eka ultrakin on se nt ultra joskus rv 12 vasta, ompa sinne vielä aikaa.
Jos sitä ens viikolla sais soitettua sen ajan neuvolaankin ku ei eilen eikä tänään ehtiny ja soittoaika on vain ma ja ti.

Mistäs päin täällä on porukkaa ja minkä ikästä?
Me asutaan Pohjos-Savossa ja tänä vuonna tulee 30 mittariin :wave:
Nyt menossa rv 5+1 :heart:
 
Toukalla aivan ihana ultra kuva :heart:
Silloin kun soitin neuvolaan niin se tati sano etta varailee mulle sita ultraa heinakuun puolenvalin tietamille,eli menis sit johonkin 11-12-13 viikon tietamille vissiin, se sano etta nykyaan on tarkennettu nuo viikot jolloin ultrassa pitaisi kayda, janna sitten miten se vaihteleekin silti kaupungittain.

Karvatonkoira Mina just taytin hurjat 23v ja kuopiossa asustellaan.

Fariini vielako lienet paikalla? Tosiaan jos tota etusivun listaa ehtisit paivittaa joku kerta? Vai haluatko atta joku muu paivittelee?

Labello ja masu 6+0?
 

Yhteistyössä