Helmivauvat 2009

Rasu Naamari Mäki voisin syödä vaikka pieniä kiviä. Olen ollu koko viikon niin vetämätön etten ole lenkkeillytkään ku kerran. Normaalisti lenkkiä tai jumppaa 3 x vko arkisin ja viikonloput meneekin mökkeillen.

Menen jotenki ihan hämilleni kun joku alkaa puhua jostain biletyksistä kesän aikana, ku tiedän etten voi osallistua tai sitte jään heti kiinni. Mua arveluttaa tosi paljon myös kenties tuleva ulkomaanmatka työporukan kera tossa heinä-elokuun vaihteessa. Sittenhä kaikki huomaa jos juon siellä vichyä, kun on illanviettoa toisen perään. Voi hitsi. En todellakaan haluaisi töissä vielä kenenkään tietoon.
 
Haavemamma Ulkomaanmatkalla sä voit väittää että sulla on joku lääkekuuri meneillään jonka vuoksi et voi juoda alkoholia. B) ja voihan raskaana ollessaankin yhden lasin jotain juoda vaikka ruuan kanssa vai ootko ihan täysin nollalinjalla?
Normaalisti baarissa kukaan ei varmaankaan huomaa jos tilaat alkoholittoman drinkin tai esim. siiderin näköistä limua?
Ja ainahan voit täyttää koskenkorvapullon vedellä... :LOL:

Nim. "ennenkin salaillut raskauksiaan"
:kieh: :kieh: :wave:
 
Minäkin muuten ajattelin juhannuksena täyttää siideripullon limpparilla, että vanhemmat ei epäilisi. =) Ollaan menossa siskon ja hänen miehensä kanssa mökille, mutta siellä tulee käymään vanhempanikin varmaankin saunomassa. Muuten ajattelin illaksi ostaa alkoholitonta siideriä muutaman tölkin.

Mulla olis nyt kuukausi lomaa... Saa rauhassa kasvattaa masua. :heart: Sitten alkaakin se rääkki ja yli viikon on sellainen työaika per päivä kun 9½ tuntia. :eek: Kokoajan jalkojen päällä oloa.

Meillä oli tarkoitus pitää tupari tässä viikon päästä, kun ollaan vähän aikaa sitten muutettu ja tupareita ei vielä keretty pitää. Kaverit osti jo lahjankin ja minä oikein sanoin, että "kyllä ne tuparit pidetään". Ja siihenhän automaattisesti liittyisi alkoholi, joten nyt mietin kuumeisesti minkä tekosyyn keksin, ettei tupareita voida pitää. Ja sitten ensikuussa tulee 20v synttäritkin... No, kyllä siinä vaiheessa ollaan jo kerrottu niille tärkeimmille.
 
RasuNaamari En mä ole vielä ajatellut tota alkoholiin suhtautumista, mutta nykyisin kun on alkoholitonta oluttakin, niin saatan tyytyä siihen..aika näyttää.
Työmatkalla mä voin vaan kuvitella minkälaista supattelua se aiheuttaa jos laitan lääkekuurin piikiin. Sama on tapahtunu muillekki ja ensireaktio/ huudahdus on "raskaana!!!" tms.
Täytynee kehitellä strategiaa vielä :LOL:
 
toukka2008 Missä päin espoota sä asut ja minkä ikäinen oot? Mä asun lepuskissa, oon vielä pari viikkoa kakskytkaks. Oon asunu koko ikäni espoossa... :kieh:
Mutta juu, tässä tiedot: adenova lääkärikeskus puh.8657000 osoite länsituulentie 10 3kerros. Se on akateemisen kirjakaupan ja nordean välissä, sisäänkäynti. Avoinna on ma-to 8-19 ja pe 8-15. Ja se lääkäri oli joku marion, voit kysyä kun en muista sukunimeä, ja netistä voit myös katsoo :) Varmista vaikka vielä se hinta =) Sinne pitää ottaa kelakortti mukaan, ja näyttää se maksaessa, niin saa sen 20% alennusta. Ilmoittele milloin sulla on se ultra?! =)
 
HELMIVAUVAT 2009! :heart:

Nimimerkki/synnytyssairaala/mones lapsi

1.2

Bianca/EKKS/toinen
Brierhip/TAYS/kolmas
Miss Blue/neljäs
zelda (Clomit)/neljäs
taaperotx3/TYKS/viides

2.2

Minni G/TYKS/toinen
aply/KAKS/toinen

3.2

labello/KYS/toinen
RasuNaamari/SEKS/kolmas
manina/HYS
Jana85/Naistenklinikka

4.2

Heksamiina (IVF)/TAYS
haavemamma73 (Clomit)/PHKS

5.2

jaana25/KYS/kolmas/km 3/08
mina78/seks/toinen

6.2

toukka /päijäthämeen keskusairaala/ eka
pinja87 /LPKS/toinen/keskenmeno 5/08, tyttö 10/06

8.2

Mammutti-Mamma/HYS/kolmas
Tinttu (Clomit)/KAKS/esikoinen

11.2

fariini/ÅCS/kolmas

Ilman laskettua aikaa:

marilia
[/quote]

päivitin tietoni kun sitä ei tässä ollut..
 
Iltoja!

Kävin tänään varaamassa neuvolaan ajan. 26.6. olis sit ekakäynti. Niiden koneen mukaan mulla olis la 31.1. mut nettilaskureiden mukaan 1.2. Jännä juttu... No mut eiköhän se mee helmikuulle kun esikkokin synty vasta rv42+0 :D Täytyy huomenna soitella ja varailla sitä ultraa jos pääsis jo ens viikolla :)

Oireissa ei muutosta, paleltaa ja selässä tuntuu oudolta välillä. Ihan suosiolla oon nukkunu päikkärit neidin kans nyt viime päivinä, vähä väsy olo ollu.
 
mulla esikoisen raskaudessa maha oli turvonnut jo viikolla 8, ja viikolla 12-14 sen huomasi kyllä jo kaikki. viikkoon 24 mennessä se kasvoi sen mitä kasvoi, eikä sitten enää kasvanut. itse tunsin esikoisen liikkeet jo noin viikolla 16 ja mies alkoi tuntemaan/ne alkoivat näkymään päälle jo tuossa viikolla 18-19..

mulla kanssa pelottaa, että koska tämän joku huomaa, kun tuntuu että masu ois kasvanu jo ihan kauheena, vaikka ei se vielä oo..

mulle neuvolatäti soittaa tällä viikolla että milloin neuvola aika, kun muutetaan tornioon nyt kuun vaihteessa niin sinne piti varata aikaa.. ja sitten pitää verikokeessa käydä heinäkuun puolessa välissä ja sitten heinäkuun lopussa on ultra tiedossa..

mulla ei oo minkäänlaisaia vaivoja, ainakaan kauheena, mitä nyt menkka maista jomotusta ja tuntuu aina että nytkö tää menee kesken, mutta ei onneksi *koputtaa puuta*

mulla oli esikoisesta viikoilla 4-12 aivan älytön väsymys.. saatoin yöllä nukkua 10 tuntii ja sitten vielä päivällä vedellä 2-4 tuntii unia, eikä silti meinannu loppua väsymys millää.. sitten jouduin esikoisesta 4 kertaa koko raskauden aikana oksenteleen.. muita vaivoja ei oikein ollu.. paitsi viimeiset 3 viikkoa särki selkää aivan älyttömästi että en voinut nukkua, enkä tehdä muutakaan..
 
Muhun iski eilen ensimmäinen hormonimyrsky. Itkin ihan täysillä aivan mitätöntä asiaa. Mies oli ihan kummissaan, mä kun en normaalisti usein itke, ja kyllä itsekin olin vähän lihmeissäni. Jos näillä viikoilla on jo tällainen meininki, niin mitä se on sitten myöhemmin... =)

Kävin eilen varaamassa ekan neuvolan, kun en malttanut odottaa kauempaa. Eka käynti on 11.7. Sitä ennen on ultra 16.6. eli jo vajaan kahden viikon päästä. Lasken jo päiviä siihen..

Oireet jatkuvat samanlaisina, eli selkää ja vatsaa juilii. Väsymys ei oo vielä iskenyt, päinvastoin oon ollut tosi energinen. Masukaan ei oo yhtään turvonnut. Täytyy nyt nauttia niin kauan kuin oireita ei vielä kauheasti ole, eiköhän niitä kaikenlaisia vaivoja vielä ehdi tulla =)
 
Heippa!

Piti nyt sitten rekisteröityä tännekin; aiemmin olen käynyt vain lueskelemassa viestejä. Eilen selvisi, että jos kaikki menee hyvin, niin meille syntyy esikoinen helmikuun alussa, suurinpiirtein 6.2. Uutinen oli yllätys, sillä olimme liikkeellä ajatuksella "Tulee, jos on tullakseen." Olo on aivan epätodellinen, vaikkakin onnellinen. =)
Jonkinlaisia oireita on ollut viime päivinä, jotka tosin aluksi laskin valeraskauden piikkiin. Vatsaa juilii, paleltaa ja välillä tulee hetkiä, jolloin on todella paha olo.
Nyt vähän mietityttää, miten saamme tämän asian pidettyä salassa muilta. Olemme lähdössä sukulaisten luokse reissuun, ja kun tämä aiemmin viiniä ruoan kanssa lipittänyt siirtyykin vissylinjalle, niin osa taitaa ainakin arvata syyn. :D Nyt sitten mietimmekin, pitäisikö lähimmille (lähinnä mun ja miehen vanhemmat) kertoa, niin ei tulisi turhia ihmettelyjä... Oletteko te muut jo kertoneet asiasta kellekään?
 
Tinttu Niin ne sanoo tosiaan että raskaus voi joko parantaa tai pahentaa sitä PCO:ta mutta mulla tosiaan ehti loppumaan jo kuukautisetkin,jäi vaan niin hirvittävät säryt että olin jatkuvasti ensiavusta kivusta vääränä ja yhtäkkiä saan sitten kuulla olevani raskaana. Se tuntuu niin hassulta. Pelkäsin jo ties mitä.
Raskausaikana saa ottaa buranaa/ibumaxia tms, kunhan ei syö sitä kuuriluotoisesti. Näin mulle ainakin sanottu edellisissä raskauksissa,koska mulla on jatkuvasti päänsärkyä johon ei 2kpl panadol zappeja vaikuta ollenkaan.

Juhannuksesta selviän sillä että mulla on päällä "allergialäääkitys" jonka kanssa ei passaa alkoholia juoda tippaakaan :D Mulla oikeesti olis sellanen lääkitys jos en olis nyt raskaana.
 
Jokohan tänne uskaltautuu :whistle:

eilen- ja tänä aamuna testailin ja plussaahan
sieltä putkahti. Siis eka icsi takana ja siirrettiin
kaksi alkiota!
Äsken kävin sit VL:ssa veritesteissä ja huomenna
varmistuu et "kuinka raskaana" olen. epävarmuus
vielä kalvaa mieltä, koskaan aiemmin en ole plussannut!
jos kaikki menee hyvin ni vauvan/vauvojen la olis helmikuun
alussa 7.-10. päivä, kai? iik, hassua!
Heksamiina oletkin tuttu jo tuolta lapsettomien puolelta,
jospa vielä muitakin tuttuja putkahtelisi tälle puolelle!
 
pinja87 tuo vois ola ihan hyva idea etei paasteta ketjua ihan hurjiin mittoihin vaan patkitaan kuukausittain. mitas mielta muut? sen raskausoireen huomasin muuten tassa muutamilla et mammat riitelee tuosta alkulistasta...eikai hormonit nyt kay ylikierroksilla :LOL: mulle ihan sama kumpi pidetaan hyvia molemmat. jospa aloittaja paattaa kun han sen sinne etusivulle kuitenkin paivittaa?
Mut ihan sama.

kiva muuten kun mies on nyt sita mielta et viela tehtava yksi testi,han on nyt varma et menikesken ku tuli paperiin vahan sita verta. joo no kaykoot sit ostamassa testin mut harmittelee kun tuntuu et hanelta loppu into kun seinaan. ei tietysti halua heratella turhia toivoja mielessaan mut silti...


meilla vihdoin poika alkaa tervehtymaan,oli kovasti kipee ja josko kohta uskaltais ulos taas,meinaa mokkihoperyys iskee ja seinat kaatua paalle,viikko oltu tiiviisti sisalla.

mulla viime masu ei meinannut kasvaa ollenkaan,silta se ainakin tuntu,sita niin kovasti odotti. tais olla viikkoja 20 ku mahduin viela haapukuun eika kukaan huomannut mitaan,itse kylla pienta pompotysta havaitsi ja potkutkin alkoi silloin tuntumaan.
nytkaan en malta odottaa masun kasvua!
 
Heips vaan. Täälläkin varattu jo neuvolaa ja samalla puhelulla myös ultraa... Neuvola olis 25.6. ja silloin viikot kait 8+2, ultra olis sitten 4.7. ja viikot 9+4. Tuntuu että on ikuisuus vielä tuonne |O Viime raskaudessa varasin aika myöhään neuvola-aikaa niin ultrakin tuli vasta viikoille 10 ja jotain, kaveri taas oli ajoissa liikenteessä niin se sai aiemmin myös sen ultran, siksi varasin näin aikaisin nyt :D

Bianca Onko sulla kierto joku muu kun 28 päivää? Jos ne on kattonu siellä neuvolassa sun l.a:n sen mukaan että on kierto 28 päivää ja se on oikeesti jotain muuta. Mulla ainakin heittää jotkut laskurit sen takia väärää päivää kun niissä on oletuksena että se kierto on sen 28 ja mulla kun se on 26... Olipas sekavaa, toivottavasti ymmärsit pointin =)
 
Minustakin se olis hyvä idea, mitä pinja87 ehdotti, että tehtäis joka kuukausi uusi ketju. Kuten "Helmivauvat 2009 kesäkuussa" jne... =)

Tervetuloa uusille helmimasuille!

aply: Sulla on samana päivänä ultra, kun mullakin! :D

Kauheesti väsyttää... |O Tekis mieli mennä nukkumaan, mutta ei pysty. Mies tulee pian kotiin ja pitää lähteä käymään sen pikkuveljen luona.
 
Ihanaa että täällä on ahkeria kirjoittajia =)

Maha ei enään ole niin kipeä, ainoastaan vihloo kun aivastaa tai nousee liian nopeeta ylös. Väsy on tullut, nukuttais kokoajan. ällö olokin on saapunut meille :( Jotenkin olen jumissa tän odotuksen kanssa. Meni niin pitkään pettymysten kanssa etten osaa iloita ennen kuin kaikki on varmaa.

Rasu-naamari meillä näyttää olevan sama synnäri :)
 
mina78 :D No niinpäs onkin!! Katotaan osutaanko samoihin aikoihin synnyttämään, jos kaikki menee niinku pitääkin!! :p
Mulla on yleensä kyl vaavit syntyny etuajassa, esikko syntyi 3päivää ennen ja toka 10 päivää ennen,että katotaan nyt koska tää kolmas oikeesti syntyy... B) saattaa mennä sit kyllä tammikuun puolelle.
Mistä päin oot kotoisin? Laita vaikka yv:tä jos siltä tuntuu. minen ainakaa vielä uskalla tunnustaa paikkakuntaani jos joku ryökäle mut täältä tunnistaa.. :/
en ole vielä kellekkään kertonut tästä raskaudesta.
 
niin ja sitä piti kysellä, että miten nuo viikot oikeesti lasketaan?? viimeisten kuukautisten ekasta alkamispäivästä vai? :eek: kun meikäläinen laskee ne aina väärin... :ashamed:
Eli onko eka "raskauspäivä" sit niinku 0+0 vai 0+1, vai 1+0 vai 1+1? meikä ei oikeesti käsitä. Toivottavasti ymmärsitte mitä ajan takaa´! :LOL:
 
Tinttu Kelläs lääkärillä sulla on aika, tai missä? Tiedä vaikka osutaan yhtäaikaa B) Kun ainakin synnäri ois tosiaan se sama... Mä menen tohon keskusneuvolaan.

RasuNaamari Mun mielestä se kuukautisten alkamispäivä on niinku 0+0 jos on kierto 28 päivää, mutta jos se on vaikka 26, niin sitten se oliskin 0+2 ja taas toiseen suuntaan, eli kierto 30 päivää, niin kp2 olis vasta 0+0. Eli tavallaan ainoastaan ovulaatiolla on väliä, eli ovulaatioajankohta (2 viikkoa ennen menkkoja) olis aina 2+0... Sekavaa, mutta korjatkaa toki viisaammat ja yrittäkää taas ymmärtää mun kirjoituksia :D
 
ONNEA uusille tulokkaille!!!

pinjan idea on hyvä :)

savu mulla sama homma kun viikonloppuna naapurit ovat kenties tulossa meitin raksalle talkoisiin, ja talkoisiinhan kuuluu tietty talkoojuomat, niin täytyy kehitellä jotain vettä siideripulloon tms. Olis se noloa kun tarjoaisi talkoolaisille vahingossa siideripullollisen vettä!!! :LOL:


RasuNaamari mä olen kanssa laskuissa aika pihalla, mut olen kuvitellu että kuukautisten alkamispäivästä alkaa laskenta. Eli kun mun vikat alkoi torstaina niin siitä viikon päästä torstaina olis RV 1+1, eli viikko ja yksi päivä, ja perjantaina 1+2, en tiedä mutta kuvittelen että lasketaan täysiä viikkoja. Mulla ku esim. on kierto vaihdellu paljonkin niin ei ole tarkkaa kiertopäivää kait..Auttakkee!!!

Mä kerroin tänään kahdelle lapsuuden ystävälleni kun oltiin terdellä syömässä, oikeastaan en ehtinyt kertoa..tilasin holittoman olusen, vaikka siis sanoin että kun olen autolla, niin sieltä tuli ensin leikkisästi "se on varmaan raskaana" ja sitte myöhemmin uusix "ootsä oikeesti?" Jotenkin jännää että meistä kolmesta, jotka ollaan tunnettu jo 26 vuotta, niin mä olen nyt eka joka on raskaana. Ikäähän meillä kaikilla on jo kuitenkin pian 35.

Tänään tissit on aristunut entisestään paljon. Muuten menee mukavasti, paitti turvottaa.

Hyvää yötä, kauniita unia ja vauvojen kuvia :saint:
 
aply: Mulla on kans keskusneuvolassa se eka ultra. =) Lääkäristä ei mitään tietoa. Hih, eipä tosiaan tiedä vaikka satuttais sinne yhtäaikaa. ;)

Mä ajattelin kertoa ens viikolla yhdelle ystävälleni tästä raskaudesta. Muille kavereille sitten vasta ekan ultran jälkeen, ellei aikaisemmin tieto jo "paista" minusta. :heart:

Tänään nähtiin miehen äitiä ja vitsi, kun olis tehny mieli kertoa! Mutta ei, pari viikkoa vielä ainakin hys-hys oloa.
 
http://groups.msn.com/Helmivauvat2009 käykäähän kaikki kynnelle kykenevät liittymässä. Siellä voi jutella niistäkin asioista joista ei täällä viitsi kirjoitella kun ei tiedä kuka näitä lukee...

Mä en ole saanut aikaiseksi varata aikaa neuvolaan. Ens maanantaina täytyy skarpata,muistuttakaa mua asiasta jos en mitään ajastani puhu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja haavemamma73:
ONNEA uusille tulokkaille!!!

pinjan idea on hyvä :)

savu mulla sama homma kun viikonloppuna naapurit ovat kenties tulossa meitin raksalle talkoisiin, ja talkoisiinhan kuuluu tietty talkoojuomat, niin täytyy kehitellä jotain vettä siideripulloon tms. Olis se noloa kun tarjoaisi talkoolaisille vahingossa siideripullollisen vettä!!! :LOL:
Osta kopparbergin holitonta siideriä,se tölkki on erehdyttävän paljon saman näkönen kuin taviskin. Kun ei niissä enää edes lue kissankorkuisin kirjaimin sitä alkoholiton-sanaa.

 

Yhteistyössä