Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Huomenta...

Täällä kans yks jonka supistelut näyttää loppuneen kuin seinään kun 37 viikkoa tuli täyteen. Kävelin eilen monta kilometriä kaupungilla ja ei mitään... :headwall: Nooh, ihan hyvä kai, viikon sais mun mielestä pysyä vielä mahassa vaikka onkin täysaikainen jo. Olishan se kiva saada ihan valmis vauva joka ei tarvitse valohoitoja eikä mitään vaan heti vierihoitoon ja pian kotiin!

Mutta nukkumisesta, mitäs ihmettä tää nyt sit on? Laitoin esikoisen eilen ysiltä nukkumaan ja nukahdin samalla itse. Heräsin tänään yhdeltätoista!!! Ilman yhtäkä vessareissua oon sit maannu 14 tuntia putkeen! Kädet oli "vähä" puutunut kun heräsin. Taidan vetää nyt sit sen koko valvotun kahden viikon edestä unta. :LOL:

Nyt kaupungille. :wave:

Pixie ja Pikkiriikki 37+0 poks!
 
Rosinante juu ei lapsiveden meno synnytyksestä kuivaa tee :D Menee ne vedet sitten kotona tai synnärillä, VAUVA on liukas jotta tulee sujuvammin ulos =) Ei siis liity tuo liukkaus mitenkään vesiin...

Oletteko muut huomanneet, että tää loppuraskaus on samanlaista vessapaperin kyttäämistä ku ihan alkuraskaus :LOL: vai onks muilla sama????? Alkuraskaudes pelkäs ett vessas käydes paperiin ilmestyy verta tms keskenmenoon viittaavaa... nyt tutkii ett onks paperis enempi valkovuotoo/limaa tai veritippoja merkkinä synnytyksen lähestymisestä :LOL: Meikäläinen ainakin skarppina joka vessareissu :D

Mä oon muuten miettinu ett mihin muka perustuu ajattelu ett sauna käynnistäis synnytystä?? Ku lämpö tekee hyvää ja monella helpottaa supistuksiin...?? Siemennesteen ainesosiin uskon ja siivoomiseenkin rasittumisen takii... Mistä muuten sitä vattulehtiteetä saa ostettuu?? Sitäki vois kokeilla... Eilen olin miehen kaa puolen tunnin kävelylenkillä ja supisteli todella kipeesti koko ajan. En muista milloin olisin viimeks kävelly moista vauhtia!! Mies sanoi, että himmataan nyt vähän ku sua noin sattuu... minä vaan purin hammasta ja totesin, että mitä suurempi kipu, sen lähempänä synnytys!! :kieh: Mies pudisteli päätään ja harppoi mukana :D Kiitokseksi reippailuista liitoskivut ylty niin pahaksi ettei meinannut saada nukuttua lainkaan, poltti oikeen kunnolla... ja supistukset loppui tietty ajan kanssa. Mutta kun nuo liitokset tuosta hieman rauhoittuu niin lenkille mars :)

Muuten kaikki kuten ennen: maksa-arvoissa kohoumaa, painoa tulee, turvotusta reilusti... Huomenna äippäpolille! Mielenkiintoista kuulla miltä kohdussa näyttää ja onks supistelut saaneet jotain aikaseks ;) Toisaalta ei huvittais yhtään mennä ku TYKSissa yleensä nuivaa kohtelua. No, minä en aio yhtään hapannaamaa sietää vaan sanon kyllä yhtä nuivasti takaisin. Osastosihteerille jo naputin puhelimes ku oli NIIN kuiva ja työhönsä kyllästynyt :kieh: Varokoot siellä, minä en huonoa kohtelua siedä :kieh:

Ai niin, LÄMPÖISET ONNITTELUT ONNELLISILLE VAUVAUTUNEILLE jälleen :flower: :heart: Ihanaa, sama onni odottaa jo nurkan takana :heart: :heart: :heart:

UÄ 35+5
 
Ultrassa, vaavi oli rt niinkuin on ollut jo pitkään... Meidän lekuri on vaan niin epäverma kaikesta..
Kiva oli nähdä masuasukkia.. He kappale kerrallaan... :) Kokoa arveli olevan 3000g eikä 3500g niin kuin lääkäri arveli... Kaikki hyvin siis.

35+5
 
Smirge toivottavasti kisu saa apua, on kamalaa katsoa vierestä kun rakas lemmikki kärsii ja ite ei voi tehdä mitään... :'( Kesällä oma koira sairastui la-iltana ja vasta ma saatiin lääkäriin, ja melki helpompi oli tehdä päätös koirun lopettamisesta kuin oli sen kurjan olon katselu....

möökö ja seranzu kiitos kommenteista mun "tyhmään" kysymykseen =) Kaikkea sitä välillä miettii... :whistle:

kössin vaavi NIIIN söpönen :heart:

tatuka+peikko 37+1

Ps. TAYS.siin (tai muihin yliopistollisiin sairaaloihin) menevät: onko vakio että tutkimuksissa (ja synnytyksessä?) on aina opiskelijoita mukana? Ihmettelin kun mun synnytystapa-arvio kutsussa luki että pakalla tulee olemaan kaksi opiskelijaa. Ajattelin että yleensä sitä KYSYTÄÄN saako opiskelija tulla, nyt vaan ILMOTETTIIN että ne siellä ovat!! :eek:
 
TATUKA: aina ei ole opiskelijoita mukana, mutta synnytystapa-arviot tehdään niin nopealla aikataululla, että äitipolilla ei välttämättä ole ollut muita aikoja, kuin ns. opetuspoliklinikka aikoja vapaana. Tällöin on automaattisesti opiskelijoita mukana, koska kyseinen lääkäri on resurssoitu opetustoimintaan tuoksi päiväksi. Eli synnyttämään et joudu opetuspoliklinikalle missään tapauksessa ja voit kieltäytyä myös tuosta ajasta, mutta silloin aikasi saattaa siirtyä myöhempään ajankohtaan. Yleensä siis kysytään saako opiskelija olla mukana, mutta opetuspoliklinikalla ei ole mahdollista opiskelijoista kieltäytyä. :/ Kenkku tilanne jos et opiskelijoita olisi mukaan halunnut.

TAYSissa harjoittelunsa aikoinaan suorittanut Kuume
 
Taas nopeasti lukemassa ennen taaperomuskariin lähtöä. :wave:

Liitoskivut on nyt niin julmetut, että en tiedä, miten tuon kävelyn kanssa. Mennään nyt kyllä bussilla, pysäkille on kilsan verran. Pitää varmaan varata tuplasti aikaa. Tänään kyllä jo ainakin 4 km kävelty ihan ilman ongelmia. Luvatkaa joku, että tämäkin ennakoi hyvin pian käynnistyvää synnytystä... Pliis.
 
Hurja miten paljon tekstiä taas tullut ja vauvoja lisää! Onnea!!! :flower:

Ehtinnyt tosi vähän käydä lukemassa kun sitä muuttoa koittaa samalla tehdä, tänään vähemmän kun tuo pikku-neiti tuli kipeäksi. Viikonloppuna olisi tarkotus saada sängyt sinne.

Varpajaisista sen verran että saa pitää jos sattuu hyvään saumaan. Esikoisesta olin sopivasti viikonlopun sairaalassa ni piti ja piti vielä kaverin luona kun siellä sauna niin ei ollut siivoa kotona.

Lapsivesien menosta: Mulla oli esikoisesta aika kovat supistukset silloin kotona, joiden yhteydessä suolikin tyhjeni. Tuli tajuton supistus ja juoksin taas vessaan kun vedet meni .

Täällä la olisi sunnuntaina eikä mitään tuntoja missään. En sairaalakassiakaan ole pakannut kun koittanut muuten saada tavaroita muutontakia kasaan. Ei stressiä.... :snotty:

Netti saadaan n.viikon päästä uudelle asunnolle joten alkuviikko ollaan ihan "pimennossa".

Huomenna taas neuvola... Nyt hoivaamaan tota pikku nuhanenää...
 
..lukemassa kuulumisia...

Onnea mina78 tyttärestä :flower:

Toden totta, nää viiimeset viikot on yhtä tulisilla hiilillä olemista.. Tapahtuis jotain ja äkkiä!

: tunnustaudun vessapaperin tarkkailijaks :LOL: tosin yöllä kun käyn vessassa, nii en tee valoja.. mut päivisin sitäkin tarkempi syynäys...

Kysymys kokeneemmille: Jos lapsivettä tulee "tihkumalla", nii miten sen erottaa vessapaperista pissareissun yhteydessä? Oon täs alkanu miettii, et oisko se sittenki lapsivesitippoja, jotka pikkareita kastelee... tai sit se on vaan suurta toiveajattelua... :whistle: Oliko niin, että neuvoloissa on joku testi, jolla ne voi tarkastaa et onko vuoto valkovuotoo vai lapsivettä??? Mulla on huomenna neuvola ja aatelinpa kysästä, josko tilanteen vois tarkistaa...

Ja kysymys 2 kokeneemmille: missä vaiheessa neuvolasta laitetaan lähete ä-polille yliaikaiskontrolliin/tarkistukseen?? vai vaihteleeko tää käytäntö oottavan äidin, paikkakunnan yms mukaan vai onko tässä joku yleispätevä-sääntö.. Jossai noista neuvolasta saaduista opuksista luin, et ku on 10pvää yli ultralla saadun LA:n, nii sit kontrolliin (mun tapauksessa se ois 5.2.).. Voi vauva, kunpa sä löytäisit tien ulos mamman masusta sitä ennen...

Tänään on taas ollu menkkamaista jomotusta alamahalla melkeenpä koko päivän ja kakkoshätäkin on ollu tavallista useemmin.. Mutta mitään supistuksia ei tiettykään oo.. Eilen illalla vihlo ja supisteli ihan tuntuvasti ku kattelin telkkua, mutta kun pääsin iltapesuille yläkertaan ja sänkyyn, nii siihenpä ne loppu.. Ehkä mun pitää vaan istua tuossa tv-tuolissa yötä päivää :LOL:

Kovin omaa napaa...sori.

Nanada ja Hän 40+2
 
jaahas, meinaakohan se synnytys sittenkin käynnistyä ennen kun saadaan neidin juhlat juhlittua... :/ On nyt useemman tunnin supistellut kipeesti, mut ei kamalan säännöllisesti, maha on "kuralla" ja huono olo... Selkää särkee ajoittain. Supistusten väli 3min- 15 min...

-kyrsä ja nappula 36+5
 
Onnea mina78. Kuulostipa niin mun ensimmäiselle synnytykselle, se oli ihan just samanlainen ja vauvan mitatkin liki tulkoon samat :heart:

Täällä vaan väsyttää ja odotellaan...ei mitään se erikoisempia. Vointi ihan ok!

Kyrsällä taitaa kyllä jäädä synttärit juhlimatta, vähän sille kuulostaa! Onnea matkaan :hug:

Tiitteräinen 39+3
 
..KYRSÄN tilanne kuulostaa huolestuttavan hyvältä... En tiiä, pitäskö toivottaa tsemppiä synnytysreissulle vai toivoa supistusten yms loppumista, jotta saatten neidin kemut pidettyä... Hmmm...

Omalla kohalla noista samoista "oireista" kärsin, mutta multa vaan puuttuu ne kaikkein tärkeimmät eli supistukset.. Toivottavasti illan sauna edesauttais asiaa..

Nanada ja Hän 40+2
 
Nanada vaikka ihan kokematon esikon odottaja olenkin niin täällä Lahden suunnallla yliaikais kontrolliin mennään kuulema PHKS:aan 41+5 eli mulle se tietää tiistaita 17.2. Sesopis kyllä hyvin mulle ni ehtis muutta rauhassa ja sais kamat paikoilleen.

Kyrsä Huiii!!!

Padat porisee...Meikä lähtee nyt puolen tunnin happihypyn sit suihkuun ja sittehä se onkin loppuilta vieraitten kanssa. Mies just soitti et tulee lisäks vielä yks suomalainen pariskunta..juu teretulloo vaan tänne meitin kaksiooon, sopu sijaa antaa, mut riittääköhän tuo ruoka :p

Palailen huomenissa ja miten maltankaan pysyä pois :eek:
 
Heips.

Kyrsällä tosi jännät paikat tällä hetkellä :whistle:

Kuulumisia: Meillä lähtenyt arki tosi hyvin pyörimään. Poitsu herättelee kaksi kertaa yössä syöttämään. Maitoa tulee jaettavaksi asti, eli siis olen taas luovuttajana. Ainut mikä tässä maidon tulossa rassaa on tuo kun pitää yöllä herätä pumppaamaan kun herää siihen että tissit on ihan kivikovat ja kipeät. Mutta ei saa valittaa, pääasia että sitä maitoa kuitenkin tulee. Siitä olen kiitollinen.

Aply ja poitsu 5 pv.

Laittelen kuvaa kunhan tyhjennän kameran :)
 
UÄ:lle kiitti kans lapsivesikokemuksesta! Taitaa se olla niin tosiaan, että silloin reilu 40 vuotta sitten kun äippä oli veljeäni puskemassa, oli vähän väärissä luuloissa ko. asian suhteen... Tais vaan tuo esikoisen synnytys tehdä muita kipiämpää. Hassua miten nuo asiat ja tiedot vuosien myötä muuttuu. Noh, ei kai munkaan tarttis niin kärkkäästi takertua hänen sanomisiinsa mutta minkäs teet kun tässä hormoonien vallassa vaan pikkuasiatkin voi ärsyttää... :kieh:

Kyrsälle tsemppiä! Tositoimilta kuulostaa! =)

Kössillä tosi söötti kääryle!!

Ai niin ja täällä kanssa tunnustaudun vessapaperin kyttääjäksi !!! Joka käynnillä pitää tsekata miltä näyttää... Toistaiseksi ei kyllä mitään ihmeempiä löydöksiä :LOL: ..
 
Heippa taas! Onpa jännät paikat, Kyrsällä taitaa olla sairaalaan lähtö lähellä, tsemppiä matkaan!!

Itse olen maanantain lääkärikommenttien jälkeen (että 2 viikon sisällä syntyy kyllä ) yrittänyt vähän 'käynnistellä', eli saunonut, kävellyt reippaasti ja hieronut jalkoja, mutta en ole kyllä mitään edistystä huomannut, pikemminkin tuntuu ettei supistuksia ole tullut lainkaan!! Hitsi! Kova odotus on jo :) Olen myöskin sopinut kaikenlaisia menoja varmistellakseni että kyllä se synnytys pian alkaa - epäilen että jos jään kotiin odottamaan, ei tapahdu mitään.
Ja kyllä, vessapaperin tiirailijaksi täälläkin tunnustaudutaan, maanantain lääkärin jälkeen verta on tihutellut hitusen mutta varmaan vaan tutkimuksen jälkeistä vaivaa, ei sen kummempaa.
Kaikki vinkit siis tervetulleita :kieh:

almaa vko 37
 
VATTULEHTITEETÄ:
Saa tuolta
http://www.haapajarvenluontaistuote.net/tuotteet.html?id=7/351&back=history
ja sitten luomu ja luontaistuote kaupoista LAHDESSA mm. Triossa on Punnitse ja sääsät kauppa niin sieltä oon ostanu 3.20e pussukka.

Kytään kans wc paperia ny siel on vaa kirkasta limaa... HÖH oike alkaa jo :'( ku ei jaksa tätä kipuu ja sitä et mitään ei tapahdu ja omia karvojakaan ei pysty ajaa ku kainalosta ku ei taivu... vali vali vali :headwall:

Toukka 38+
 
Nanadalle pikaista kommenttia että mulla syntyi esikoinen viikolla 42+0. Enkä joutunut minneen yliaikais kontrolliin. Ihan normi kerran viikossa-neuvolakäynnit ja silloin aamulla kun tuli tuo viikkomäärä täyteen olisin käynnistykseen mennyt mutta ehti yöllä syntyä Niin ja sairaala EKKS.

Nyt taas hommia jatkamaan!
 
Moi!! :wave:

Ihanaa, että joillain supistelee ja tapahtuu edes jotain :D . Tsemppiä nyt kyrsä, jos se on menoa pian!

Oma olo on muuten ok, ei suurempia vaivoja, nyt kun niitä sais olla :kieh: . Se vaan ärsyttää, että nyt on sellainen BLAAAAAAH!-olo, ettei jaksa tehdä oikein mitään tai ei vaan huvita.Siivota vois tai muuta mutta kun ei huvita niin ei. Vähän sellainen hanskat tiskiin kun ei siitä mitään apuakaan oo, että se auttais supistuksiin tms..toisaalta välillä on sellainen olo, että aivan sama, siellähän möllöttää...... kyllä on helppoa :LOL: .

Täällä myös yksi vessapaperinkyttääjä :wave: . Limatulppaa kytsin myös minäkin. Vesien menoon en usko kun ei muidenkaan aikana ole kuin puhkomalla tullut...sitä mietin minäkin, että voiko vedet mennä ykskaks vai onko aina ennen jotain merkkiä siitä, että kohtapian tapahtuu.

Smirgelinin kisuko se huolta aiheutti? Toivottavasti syy on selvillä, eikä mitään vakavaa.. :hug:

Noista vesien menoista mietin sitäkin muuten, että kun on todettu,että sitä vettä on tosi vähän niin mistäs hitsistä sen sitten välttämättä erottaa jos vettä tulee...Höh, olis vaan laittanut maanantainen lääkäri käynnistykseen niin lakkaisin häjyilemästä... :kieh:

Terkkusin, Möökö ja murmeli 38+3 :heart:
 
Kyrsällä on jo jännät paikat =)

Täällä kanssa yksi vessapaperin kyttääjä..

Varasin eilen ajan kosmetologille, laitatan ripset ja kulmat. Aika on ensi viikon tiistaina. Sitten on hyvä lähteä synnyttämään.. :D
 
uusioäippä mä syynään kans sitä veskipapruu joka ikine kerta :D varmaa just veren takii.

Nanada mul sanottii et ennen se oli se 10pv mut nykyään(ainaki uudelleensynnyttäjät) odottaa 14pv ja sit katotaa vast. Eli mun tapaukses se sano et 6.3 vast katotaa ku on rv42 täynnä jos ei oo tullu.
 
heissan!

uusioäippä minä kans liityn vessapaperin "kyttääjäksi"

kyrsä kuulostaa siltä että lähtö voi tulla milloin vain...
mulla ihan samanlainen olo tosin ilman supistuksia..
vatsa toiminut tänään hyvin ja huono olo myös kokoajan..

huomenna sitten lääkäri neuvola :D

äippä-83 37+0
 

Yhteistyössä