Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Toukka: eikö tuo nyt kuulosta limatulpalta? Saa nähä mistä kirjoittelet kuulumisia ensi kerralla? ;)

Almaalla ja :llä taitaa myös olla jänskät paikat =)

Itsellä on supparit loppuneet lääkityksen ansiosta, selkä vaan kauhean kipeä. Kohdunsuuta viiltelee, mutta kun ei ole suppareita, niin tuskin siellä mitään erityistä tapahtuu.

Lääkitys siis loppui 35+6, kun rv36 alkaen tosiaan mullekin sanottiin, että vauva on valmis ja voi tulla, synnyttääkin voi ihan missä sairaalassa tahansa.

Tänään leivoin suolaisia piirakoita pakkaseen ja sacherkakun. Paitsi että päätin, etten teekään siitä sacher-kakkua, vaan paan väliin vadelmahilloa ja nutellaa (italialaisten suuri herkku eli suklaapähkinävoi, tosi makeaa) ja teen sitten valkosuklaakuorrutuksen. Pitää nimetä kakku uudelleen. Oliskohan rv36-kakku hyvä nimi? :p

Huomenna taas gynelle, saa nähdä mikä on nyt kohdunkaulan tilanne.

Tsemppiä kaikille! :hug: Apua, pian on helmikuu :D

Lentis ja hieno neiti 36+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kimallus:
Aplylle onnittelut poikasesta! :)

Olikos täällä monta perä-/poikkitilaista (epäilyjä tai todettuja)? Mulla on aika varattu ensi viikoksi polille tarjonnantarkistukseen ja samalla sitten yritetään kääntää jos tarvetta on... ja alkoi nyt joteski kauhistuttaa!!! Tosin sama juttu oli esikoisesta, mutta kaikki oli ihan hyvin eli raivotarjonnassa oli. Ehkäpä tälläkin kertaa on väärä hälytys. Kovin herkästi ne tuntuvat polille lähettävän, mikä tietysti on pelkästään positiivinen asia. Samalla tsekataan lapsiveden määrä, jota olen myös silloin tällöin pohdiskellut... :whistle:

Nyt syömään, sikiö huutaa ruokaa! ;)
Täällä yksi perätarjonta... Teki eka sisätutkimuksen, ennen ultraa ja sanoi että hyvin tuntuu pää täällä... Kuinkas ollakaan, kun alkoi ultrata, niin "pää" vaihtuikin pepuksi. Nyt on sit perjantaina uusi aika polille. En tiiä alkavatko ees kääntää, kun oli niin napakasti jo kai kiinnittynyt(?) sinne. En nyt muista sitä sanaa... :LOL:

Kyllä muuten tuntui kamalalle se sisätutkimus... voi luoto sentään, ei vaikuta synnytys kovin kivalta hommalta.. Mut sektioonhan kai tässä ollaankin menossa..

( . ) Paineet oli koholla edelleen ja turvotus vain lisääntyy. Otettiin verikokeita ja ne tulokset mitkä ehtivät tänään tulla, olivat ihan raja-arvojen sisällä, joskin kai siellä ylärajoilla.
Vauvan kokoarvio nyt rv 36+1 oli 2660g, eli aika pikkuinen on tulossa. Ilmeisesti en sitten vieläkään näe livenä yli 4kiloista vauvaa, ellei sitten silloin satu osastolla sellaista ihmettä olemaan. (en siis ole ikinä nähnyt yli nelikiloista vastasyntynyttä) :D
 
Voi vitsi! Mies tuli töistä ihan kalpeena ja sano että mahassa oli kiertänyt. Oli oksentanut töissä ja nyt kerran kotonakin ja kuume nousemassa! :/
Toivottavasti ei nyt sit ens yönä jouduta mihinkään synnyttämään lähtemään! Kuitenkin se melkein 100 km matkaa ja mies joutus ajaan. Ja toiseks ei tässä vaiheessa kyllä itekkään mitään oksutautia kaipais! Sit jos vielä noihin lapsiin tulee niin kuka ne jaksaa hoitaa! |O
Muutama tuntuva supistuskin tullut tässä illan aikana...
 
Huh huh kun tekstiä pukkaa... hyvä niin...

Raskauspäiväkirjaa olen pitänyt alusta asti, kun ukko sellaisen hankki plussattuamme. siinä on joka viikolle oma aukeama ja muutama rivi joka päivälle. ei siellä montaa tyhjää saraketta ole, vaikka usein tuleekin kirjoteltua viiveellä. Mauri Kunnaksen vauvakirjan ostin kaks viikkoo sitten ja siitä olen joutessani täyttänyt raskausajan jutut ja sukupuut yms.

Kertokaa joku mitä on pesupähkinät? tyhmä olen, vai? mutta en ole ikinä kuullutkaan.

Aply: Paljon onnea vaavista!!! :hug:

Möökö: meillekkään ei sitten selvinnyt se sukupuoli vaikka varmaan kuudessa ultrassa sitä kysyinkin. nyt sitten viimesessä enää en, kun saa jo olla ylläri kun näin itse näyttää vauveli haluavan. tuleepa sitten yllärinä kun mies puhuu Ollista ja minulle hän on Minttu :saint: siis todellisuudessa ei ole kummallekkaan mitään väliä sukupuolella. toivottavasti terve olis ja jos ei olis niin se otetaan mitä annetaan!

Tripletti, minkä ikäiset kolmoset teillä on? Eikö sellaisen uutisen kuuleminen aikanaan ollut jotain aivan käsittämätöntä? harvinaisempaa ainakin kuin lottovoitto! =)

Marry: ikävä tilanne sinulla. lippu vaan korkealle! tietenkään nyt näin lähellä synnytystä ei välttämättä ole paras aika tehdä mullistavia ratkaisuja, mutta omasta kokemuksestani voin kertoa, että jouduin laittamaan aviomieheni aikanaan lujille turhan suuren alkoholin kulutuksen vuoksi. sai päättää haluaako pitää minut vai pullon. molempia ei voinut saada. valitsi minut. nyt sitten on ollut jo neljä vuotta täysin raittiina ja meillä menee paremmin kuin ikinä! ei enää edes haaveile ryyppingeistä ja monen monta kertaa sanonut kuinka paljon elämä on ihanampaa nyt, kun ei tarvi vatvoa juomisilla eikä tule turhia tappeluita. toista siis ei voi muuttaa, huudolla juominen ei lopu. (sitäkin kokeilin kyllä joskus) halu muuttua täytyy löytyä henkilöstä itsestään. itsekkin olen siis monen monta vuotta absolutisti. tsemppiä sinulle, joku ratkaisu on tultava. ei sellaista elämää pidemmän päälle kukaan kestä! voima :hug:

kaikille jaksuja ja kohta täälä alkaa varmaan porukka kuoriutua entistä vilkkaammin!

soikku :heart: minttu 38+3
 
Pikaisesti tulin kirjoittamaan.
:heart:
Meidän pikkuinen prinsessa syntyi 25.1 klo 00.27
pituutta oli 49cm ja painoa 2990g.

Tytöllä oli kova kiire maailmaan. olimme sairaalalla 23.30 ja tunnin päästä vauva oli jo syntynyt. synnytyksen kokonaiskestoksi merkittiin 2 ja puoli tuntia. Kaikki synnytykseen liittyvät suunnitelmat oli turhia

:LOL: auki olin jo kokonaan kun kätilö alkoi tutkimaan, ei muuta kuin suoraan saliin ilman kivunlievityksiä. kaikki meni hyvin, enkä kipuakaan kokenut mitenkään hirveän kauheana. Tänään päästiin kotiin väsyneenä ja onnellisena :heart:

Palailen lukemaan muiden kuulumisia myöhemmin.

Niin ja Toukka Samanlaiseen veriseen valkovuotoon heräsin sinä aamuna kun synnyttämään lähdin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja smirgelin:
Alkuperäinen kirjoittaja kimallus:
Aplylle onnittelut poikasesta! :)

Olikos täällä monta perä-/poikkitilaista (epäilyjä tai todettuja)? Mulla on aika varattu ensi viikoksi polille tarjonnantarkistukseen ja samalla sitten yritetään kääntää jos tarvetta on... ja alkoi nyt joteski kauhistuttaa!!! Tosin sama juttu oli esikoisesta, mutta kaikki oli ihan hyvin eli raivotarjonnassa oli. Ehkäpä tälläkin kertaa on väärä hälytys. Kovin herkästi ne tuntuvat polille lähettävän, mikä tietysti on pelkästään positiivinen asia. Samalla tsekataan lapsiveden määrä, jota olen myös silloin tällöin pohdiskellut... :whistle:

Nyt syömään, sikiö huutaa ruokaa! ;)
Täällä yksi perätarjonta... Teki eka sisätutkimuksen, ennen ultraa ja sanoi että hyvin tuntuu pää täällä... Kuinkas ollakaan, kun alkoi ultrata, niin "pää" vaihtuikin pepuksi. Nyt on sit perjantaina uusi aika polille. En tiiä alkavatko ees kääntää, kun oli niin napakasti jo kai kiinnittynyt(?) sinne. En nyt muista sitä sanaa... :LOL:
Mulla taas ei löytänyt päätä ollenkaan. :eek: No onneksi ultrassa käyty muutaman kerran ja todistettavasti sikiö ei ole päätön! :D Mä itse epäilen että pää on niin alhaalla, ettei siihen helposti saa näppituntumaa. Sisätutkimuksen tehdessään lekuri oli kuitenkin tuntevinaan jotain...noh ensi viikon ultran jälkeen olen viisaampi.

Sain tänään ilouutisen, kun neljä vuotta lasta yrittäneet ystävät saivat vihdoin oman nyyttinsä! Mä olen niin onnellinen niiden puolesta. Ihan tuli iso tippa linssiin!!! Kyllä oma vauva on uskomaton lahja! :heart: Ja onneksi meillä kaikilla on kohta oma sellainen!

 
Heippa! :wave:

Vielä käyn päivittäin lukemassa juttuja ja jännityksellä odotan kuka saa pienen nyytin seuraavaksi kainaloon! :heart:

Todella paljon onnea Aply ja mina78 vauvoista! :heart:

Täällä arki lähtenyt ihan hyvin rullaamaan!Esikoinen haluaisi koko ajan olla auttamassa ja halimassa vauvaa! :heart:
On tuo toinenkin poitsu niin ihana että.....kyllä sitä rakkautta vaan riittää molemmille!Kyllä sitä saa ihminen olla onnellinen ku on kaksi ihanaa poikaa!! :heart: Nyt menee ihan herkistelyn puolelle!!Ne on viel nää hormoonit! :LOL:

Nyt täytyy mennä...Miro vaatii ruokaa!!

Tyypin äippä ja Miro 1vko1vrk :heart:
 
minalle tyttöonnittelut! :flower:

labello mun mielestä mennään kuu tällä pinolla loppuun,ja THE HELMIKUULLE sit ihka oma pino :D nyt jo tuntuis sivut toimivan, en usko et oli meidän pino ainoastaan, olihan tuolla "mitä nyt" puolellakin kyselyitä et miks tökkii...

anoppilasta tultiin juuri mukanamme iso pahvilootallinen vauvanvaatteita(miehen serkulta saatuja), ja viä sinne jäi 2 vähintään yhtä isoa lootallista, kun yritin niistä unisex-värejä tähän kohtaan katsoa... Saapi sit hakea lisää kun tietää ottaako poika-vai tyttövärejä... :p Ihan kun ei jo laatikot valmiiksi tursuaisi vaatetta... Kuinka paljon vauvalle edes on tarpeen varata vaatetta??!? meikäläisellä tuntuu vähän(??!!) menevän överiksi, mutta toisaalta eipä noi viimesimmät mitään maksaneetkaan, ja hyväkuntoisia ovat, vaikkakin käytettyjä...

Sit erittäin tyhmä kysymys: :ashamed: ittekseni jo aiemmassa vaiheessa raskautta mietin,että jos vaikka joskus turhan aikaisilla viikoilla alkais supistukset ja kohdunkaula esim.pehmenisi, lyhentyisi ja vaik avautuisikin hiukan, niin voiko se palautua takaisin,jos tilanne rauhoittuu ja esim.supparit loppuu tms...??? eli jos rv 24 on pehmeä, lyhentynyt ja 1cm avautunut kohdunkaula, niin voiko se rv35 ollakin sitten taas kiinni ja napakka(siis ei pehmeä...)?? tällänen tuli joskus mieleen,enkä ole muistanut edes nlassa kysyä, kai ihan tyhmä kysymys, mut... :ashamed: :whistle: ei liity omaan tilanteeseen mitenkään, tiukasti kiinni olen kokoajan ollut,mutta kaikkea sitä välillä miettii... :headwall:

tatuka tavallistakin tyhmempänä+peikko möyryäjä 37+0
 
Onnea taas vauvansa saaneille :)

Varpajaisista eipä tuo ukko oo mitään puhunu, ei pitäny ekastakaan mitään. Toki saa baariin lähtee jossain vaiheessa jos huvittaa.

Mulla kanssa mahassa välillä naksuu, enpä tienny mistä se johtuu...

Mulla eilen aamulla supisteli reilun tunnin aika ilkeesti 4min välein, mut kun ylös sängystä nousin nii tietty loppu kun seinään |O

Nyt on useampana päivänä tullu muutamalla vessareissulla/ pvä sitä sellasta kellertävää paksua limaa, ilmeisesti limatulppaa. Mut eipä oo kovin paljo kerralla tullu :/

Meillä mies imuroi, oikeestaan esikoisen odotus ajasta lähtien se on hoitanu imuroinnin ja lattioiden pesun 95%. Ei mua haittaa :D Mä sit siivoilen melkein kaiken muun kun kotona oon tuon neidin kanssa kaikki päivät.

Mua vähän jänskättää se huominen. Ysiltä pitäs olla viimeistään sairaalassa. Niiiiiin toivon että olis jotain tapahtunu tuol alhaalla sitten perjantain, että olis jotain toivoa et synnytys käynnistyis. Mut ihan varmasti illalla passittavat kotiin odottelemaan :/ Oon kyl varautunu siihen ihmeeseen, et en sieltä tuu kun vauvan kanssa, mut enpä kovin luottavainen oo tässä vaiheessa. Jos huomenna kotiin yksikseni tuun, aion kyllä sen sectio ajan saada ens viikolle. Nyt jo jännittää/pelottaa et jos lähtee syntyy, kuinka iso mahtaa olla. Oon aika varma ettei ainakaa alle 4kg :| No sen näkee sit. Pitäkää peukkuja :D

Tarviis mennä pakkaamaan tuo reppu valmiiks, muutaman lehden ostin ja vähä jotain herkkuja huomiselle :)

Bianca ja poitsu 39+3
 
ONNEA Mina :flower:

Bianca Tsemii huomiselle =)

Labello Nyt tuntuu pelittävän ihan ok, että eiköhän me pärjätä ens kuuhun :)

Ollu jotenki huono omatunto ku en ole oikein tehny mitää kummallista, sen sijaan mies ku tuli töistä ni lähti hoitaa asioita ja tuli vielä sit kaupan kautta kotiin ja äsken otti ja pakkas yhden laatikollisen muuttoa varten. Ikäänkuin että 'katos tällee se menee, senkin saamaton'..no ei se sillee aattele, mut itsestä tuntuu vaan. No leipasin mä juustokakun huomisia vieraita varten ja lihat on nyt siivuteltu käristystä varten..et sentää jotain. HUomenna onkin raju pvä ku 3 hurria kestittävänä ja enkkuahan niitten kanssa puhutaan kun ei tuo ruotti taivu meikäläisen suussa ;)

Yritin nukkuu päikkäreitä tossa iltapväl ja eipä tullu uni silmään vaiks heräsin jo klo 6 :eek: ..oliskohan ens yönä siispä toivoa sikeisiin yöuniin, hope so!!

Hyvää yötä!!
 
mina78.lle paljon onnea tytöstä!!

karvatonkoira voi toivottavasti mieheltä menee tauti pian ohi ja se nyt kiertäis teidät kaikki muut!!

hyvät yöt...apua,aamulla kuudelta ylös ja poikaa viemään verikokeisiin ennen 8...mä en herää en varmasti.

l&m again
 
Tylsyyttäni kävin kaikki tekstit ihan ketjusta 1 asti läpi ja kopsasin oman tekstin talteen, ny on silmät ristissä ja hiirikäsi puuduksissa, mutta onpahan sitten seuraavassa raskaudessa luettavaa kun en oo mihinkään muualle ku tänne eritysemmin tuntojani kirjoitellu. |O
 
Paljon onnea Mina78!!!! :flower: :hug:

Tatuka: Siitä "tyhmästä " kysymyksestä...sen verran mulla on kokemusta, että edellisen aikana rv 29 ja risat sain oksutaudin ja oli aika nopea ja raju ja supisteli niin äitipolilta käskettiin käymään ja olin auki...ööö..määrää en muista(jotain 1-3cm) mutta paikat oli pehmenneet ja kontrollissa siitä viikon päästä kiinni ja kiinteä, että kai se on mahdollista,e ttä "tilanne korjaantuu". Kai siellä joku portti on...kiinni -auki-kiinni..hehhee... :LOL: Sitä kun itsekin mietin, että miten se voi niin olla..

Yökyöpeli Möökö ja muru vielä 38+2 :heart:
 
KIITOS kaikille onnitteluista!! =)

Onnea pojasta Aply! Ja mina78, onnea tytöstä! :heart: :hug:

Meillä on lähteny vauva-arki sujumaan ihan hyvin. =) Poika on suht rauhallinen tapaus. Imetys ei vielä onnistu hirveen hyvin ja eilen illalla vasta maitokin alkoi kunnolla nousta rintoihin. Korviketta siis syötellään pullosta pikku herralle. Huomenna tulee terkkari kotikäynnille kattomaan miten täällä jaksellaan. :)

Synnytyksestä jonkin verran voisin kertoa. Eli lapsivedet tosiaan meni viikko sitten tiistain ja keskiviikon välisenä yönä täällä kotosalla. Olin just nukahtanu ja heräsin, kun tuntui alapäässä "naps" ja jotakin hulahti housuun. Menin veskiin ja tajusin, että se on lapsivettä jota alkoikin sitten valumaan kunnolla. Ambulanssilla sitten menin sairaalaan. Mies tuli omalla autolla perästä. Odoteltiin yö ja seuraava päivä, että jotain alkais tapahtumaan. Muutamia supistuksia tuli, mutta ei mitään säännöllisiä. Sain sitten illalla klo 20 aikaan antibioottia suoraan suoneen, kun lapsivesien menosta oli 18h, ettei kohtutulehdus iskisi. Supistukset rupesi tulemaan säännöllisinä kahdentoista jälkeen. Ensin kymmenen minuutin välein ja sitten tiheämmin. Joskus kahden aikaan kutsuttiin kätilö paikalle joka kokeili kohdunsuun. Se oli 5cm auki ja supistukset jatkuivat säännöllisinä, joten lähdettiin synnytyssaliin. Synnytyssalissa sain peräruiskeen ja sitten kätilö soitti anestesialääkärin paikalle laittamaan epiduraalin. Kun puudutus oli laitettu niin kätilö käski minun ja miehen torkahtaa hetki, että jaksetaan olla skarppina ponnistusvaiheessa. Tuolloin olin 8cm auki. Vähän aikaan torkahdettiin ja heräsin supistuksiin. Melkein heti siitä kätilö sanoi, että olen täysin auki ja voin alkaa ponnistamaan. Ponnistusvaihe kesti 29min, vaikka tuntui minusta paljon pidemmältä. Välilihan piti leikata, vaikkei vauva ollut iso. Ilmeisesti pää oli vähän huonossa asennossa. Klo 7.23 poika putkahti maailmaan ja sain hänet rinnalle. :heart: Istukka ja kalvot tulivat 6min pojan syntymän jälkeen ja olivat laadultaan täydelliset. Kätilö kursi minut kasaan ja pesi vauvelin. Siirryttiin lepohuoneeseen joksikin aikaa, jonka jälkeen meidät vietiin osastolle. Koko synnytyksen kesto oli 5h 29min, mutta se tuntui paljon pidemmältä, kun lapsivedet meni niin aikaisin. Tuossa vähän tiivistettynä kertomus synnytyksestä. =)

Tsemppiä kaikille mahakkaille vielä loppurutistukseen! :)

Tinttu & Poika reilu 5vrk :heart:
 
Pikaisesti vaan kyselen FACEBOOK-asiaa, kun sain sinne tässä pari päivää sitten vihdoin ja viimein liityttyä, että kenelle piti laittaa viestiä omasta oikeasta nimestä, että pääsisi sinne helmimammojen ryhmään mukaan???

Täällä siis ollaan edelleen, eikä synnytyksestä tietoakaan... Pah, supistukset loppuivat kuin seinään siinä vaiheessa, kun viikko sitten tuli rv 37 täyteen, että täällä ollaan varmaan vielä viikko jos toinenkin ja vauveli saa sitten paisua ja kasvaa vaan sitten varmaan 5-kiloiseksi ;)

Yritän ehtiä laittelemaan kuulumisia tarkemmin lähipäivinä... Nyt unta palloon :)

Lumienkeli79 ja "Oskari" rv 38+0

PS. Oikein paljon onnea jokaisella vauvansa masun tälle puolen onnellisesti jo saaneelle :)
 
mina78 onnea!

Täällä valvotaan sydän syrjällään. Meidän ihana kissa herra alkoi kuolamaan illalla, sitä kuolaa valuu niin hirveästi ja raasu näyttää ihan sairaalle. Oon ihan paniikissa, jos sillä on nyt joku kuolemantauti, en kyllä kestäs.

Vielä kolme tuntia ennenkuin voi soittaa eläinlääkärille. Alkoi ikävästi supistelemaankin ja koskemaan selkään, kun menin lievästi sanottuna paniikkin. Soitin jo puolen yön aikaan päivystävälle eläinlääkärille, mut se vaan tiuski mulle puhelimeen, et seuraat aamuun asti. Ois nyt ollut kiva ees kuulla jotain suuntaa mistä voi johtua. On tuo vaan niin rakas kisu. :'(

Mut, tää nyt ei ollut ihan helmimasujuttu, pakko oli vaan jonnekin purkaa pahaa mieltä. :ashamed:

Könkkään nyt takaisin rapsuttelemaan meidän kuolaukkoa.

Smirge ja Viuhti
 
Huomenta!

Vihdoinkin sain profiiliin päivitettyä mussukan kuvan. :heart: Se tepsi, että meni muokkaussivulle ja kirjautui välillä ulos, kiitos vinkistä, kuka sen nyt antoikaan.

Mina: Onnea vauvasta!

Tinttu: Sun synnytyksen alku on kuin suoraan mun synnytyksestä, sama päivämäää/aikakin vielä, ja samankokoiset vauvat tuli. :)

Synnytyksen suunnittelusta: Joo, voin myöntää, että vaikka suunnittelin ja halusin lääkkeettömän synnytyksen, niin kyllä tosipaikan tullen karjuin kaikkia mahdollisia kivunlievityksiä. :D Siis siitä huolimatta, että kakkonen syntyi täysin luomusti ja tiedän, että siitäkin selviää. Mutta toisaalta olinhan sitä täällä jo ounastellutkin, että tahdonvoimani ei välttis riitä jos olen sairaalassa. :LOL: Sitten kun kunnon kivut alkaa, niin olen valmis ihan mihin tahansa, että kipu loppuisi. No, nopea synnyttäjä kun olen, niin mitään epiduraalia ei ehditty antaa, mistä olen tyytyväinen. Ilokaasua kokeilin, mutta ei ole mun juttu, ahdistaa vain se maski naamalla. Ennenaikaiseen ponnistuksen tarpeeseen kätilö päätti kyselemättä, että laitetaan pudendaalipuudutus. Sain kaksi piikkiä kohdunkaulan molemmille puolille (au), mutta niistä ei ollut mitään hyötyä, koska olin silloin jo lähes täysin auki, ja parin minuutin kuluttua oli aika ponnistaa oikeasti. |O Tuo onkin oikeastaan ainoa asia, mikä jäi synnytyksessä vähän vaivaamaan - miksi ihmeessä laitettiin puudutus, vaikka kätilö näki, että ponnistamisen aika oli jo lähes käsillä?? Olisivat sanoneet mulle, että olet lähes täysin auki, älä ponnista, niin olisin ehkä saanut kerättyä jonkun tahdonvoiman rippeen ja pidäteltyä. Mutta olen kuitenkin iloinen siitä, että synnytystoiveet oli kirjattu tietoihini, koska kun toinen kätilö alkoi hääräillä mua puoli-istuvaan asentoon, niin paperini lukenut toinen kätilö kysyi, että kyljelläänkö halusit ponnistaa. Ilman kirjallista toivetta olisin varmaan päätynytkin ponnistamaan puoli-istuvassa, koska siinä hötäkässä ei itse tajua pyytää enää mitään ja kätilöt ei kerkeä kyselemään kun pitää saada homma käyntiin. Kylkiasento tuntui luontevalta ja poikanen tuli maailmaan nopeasti, ehkä tosin sen nopeuden (1 min) vuoksi jouduttiin yksi tikki laittamaan.

Noh, tuostahan nyt tuli pienimuotoinen synnytyskertomus, vaikka piti vain muutama sana rustata suunnittelusta .. :D

Jaksuja kaikille loppuviikkojen kärvistelijöille sekä oikein paljon tsemppiä synnytykseen!

Kössi & poikanen, 1 vko jo! :heart:
 

Yhteistyössä