Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Kävin taas vaihteeksi siellä äippäpolilla ja kuulumiset oli hyvät :)
Vauvan painoarvio 2800g ja sääriluu oli kuulema pitkä (tiedä sitten mitä meinaa). Paikat oli avautunut yhdelle sormelle ja ulkokanavaa jäljellä 1,5 cm (kuullostaako hyvälle?) :D Lääkäri ainakin totesi että laittaa varmuuden vuoksi neuvolaan ilmoituksen yliaikaiskontrollista 40+5, mutta uskoo että sitä ei tarvita ;) Ja samalla sanoi hieman pyöräyttävän kohdunsuuta, jos vaikka hyvällä tuurilla jotain siellä vielä tapahtuisi enemmänkin. No ei tässä oikein vielä miltään tunnu... :p mutta toiveikkaina odotellaan. :LOL: Mies ei nukkunu koko viimeyönä, joten varoittelin että voip tulla lähtö. :D

Herkkuja oli PAKKO käydä ostamassa, kun nyt olen kaksi päivää ollut ilman. Olen illat ollu tosi äkänen kun en ole saanut sokeria tarpeeksi :D Nyt syön tän suklaalevyn ja pidän taas muutaman päivän taukoa... :whistle:

Ainii ja siis olin siinä verenpaine seurannassa syystä että meidän terkkaritäti saa mun paineet ihan oikeesti nousemaan korkeiksi. Kotimittaus äyttää aina normaalia ja samoin tänään äippäpolilla...joten se siitä huolesta.

Nukkuminen viimeyönä oli tosi levotonta...pyörin ja kävin useaan otteeseen vessassa. Jouduin jopa syömään aamu 5 aikaan kun oli nälkä :whistle: no jospa se taas tästä, kun monen monta viikkoa olen niin hyvin nukkunut ja nyt on toinen yö kun on valvottanut. :ashamed:

Mulla koskee häpyluuhun...se on tulessa ja sitä pistelee ja polttelee. Tää kipu pahentuu päiväpäivältä, nyt jo viikon ollut itku herkässä. Ennen sen vielä kesti kun ei koskenu niin kovin, nyt en kohta enää. Mun on hommattava pyörätuoli tai vastaava, jos tahdon viimeset viikot liikkua :kieh:

No omanapainen teksti tällä kertaa, mutta joskus näinkin :p

Jospi ja pitkäsäärinen Papuliina 37+3 :heart:
 
Glow
Täällä väsynyt, kyllästynyt ja kiukkuinen :kieh: :headwall:

Eli ä-polilla käyty lääkärissä. Sen vauvan "ison koon" takia piti mennä. Eipä saatu painoarviota kaverista tälläkertaa! Pää on niin alhaalla ja jotenkin "hankalasti" ja muutenkin jo alkaa olla iso ultrattavaksi ja mitattavaksi tarkasti, ettei lääkäri saanu arviota syntymäpainosta. :/
Sen verran kuitenkin katseli ja totesi että ei se juurikaan "normaalia" isompi "varmaan" ole ja että mahtuu tulemaan alakautta kyllä.
Nooh, sitten katsottiin kohdunsuun tilanne, joka siis neuvolanlääkärin mukaan jokuaika sitten oli noin 2cm auki. Vaan eipä olekaan auki! Tämä lääkäri katsoi ultralla ja kokeili käsin ja näytti kuvaa, että kiinni on! Pehmeä, mut kiinni. :headwall:
Ja se pään "kiinnittyminen" on hänen mielestä ihan vanhanaikainen "sanonta" ( lääkäri tehny tätä työtä 30v ) . Neuvolan th siis arvioi viikko sitten että "on kiinnittynyt". Lääkäri tänään sanoi että ei uudelleensynnyttäjillä edes "kiinnity" . Että näin!!!!
Totes sitten että "kyllä se sieltä 3 viikon sisään tulee"
:attn:

Juu ja semmoinenki asia vielä, kun että tää lääkäri sano että "viikon 36 jälkeen vauva ei juurikaan enää kasva" Mä olin ihan suu auki siellä! Kun nimenomaan tätä edellinen vai sitäkin edellinen sanoi että "just loppuviikoilla ne kasvaa". AAAARGGGH.

Siis hyvä hyvä, että kaikki ok, mutta mä olen vaan nyt niiiiin kyllästyny näihin lääkäreihin ja neuvolaan ja kaikkeen kun jokapaikassa sanotaan ihan erilailla! Mut kyllä mä nyt uskon tätä tämän päivästä setää...

Muuten, välillä jos ei palstalle pääse suoraan, esim kirjottamalla osote tonne kenttään tai suosikkien kautta, niin kokeilkaas laittaa googleen kaksplus. Ja kun tulee hakutulokset, klikatkaa "keskuselu" kohtaa, niin pääsee :D
Mä en meinaa ikinä meidän toisella koneella oo päässy tänne "suoraan", tällä toisella pääsen... En tiedä mistä johtuu... Toinen on taloyhtiön nettipiuhassa ja toisessa mokkula...

Ainiin, mies kysy tohtorilta että "koska tänne sit pitää tulla, kun tota supistelee aika pahannäkösesti joka ilta" Tohtori sano että "kyllä se naisen vaisto sen sitten kertoo!" Juuh :whistle:
Mut ei se oikeesti osannu sanoa mitään tarkempia ohjeita et kuin kauan ja miten pitäis supistella, vaan että kyllä te sitten tuutte kun siltä tuntuu.
 
Kivasti sekoilee tää palsta :D Mäki luulin ettei mun teksti tullu tänne mutta oli se näköjään ilmestynyki :D

Aika jännä että Pixiellä on sanottu että pitäis vielä himmata vauhtia. Mulla oli viime viikolla 36+4 (muistaakseni) kohdunkaula lyhentyny 1,5 senttiiin, pehmentyny ja auki sentin niin lääkäri vaan sano että voi tulla ihan koska vaan että ens kerralla kun nähdään niin sulla on vauva. Musta tosin tuntuu että tällä kertaa kun paikat on kypsemmät niin mennää yli :D Viimeks kun tultiin etuajassa nollatilanteesta :D
 
Kiitos Anno ja Seranzu vastauksista. Lähdenki sit heti pumppiin! No joo, ei kai sentään. Mut kaupungille meen kyllä tänään. Viikon pysynyt pois sieltä ja kauhee hinku shoppaileen. :D Jotain vauvalle piti vielä muistaakseni ostaa...

On mulla toi supistelu kyllä hurjasti rauhottunut lepäämisen myötä. Viikko sitte oli oikeesti sellanen olo et synnytys oli käynnistymässä kun kaks päivää supisteli taukoomatta. Rauhallisesti ajattelin vieläkin ottaa jos pysyis sinne 38+ viikolle kyydissä, mut en kyllä enää aio jumittaa täällä kotona!
 
Heips!
Palstan takkuaminen vois johtua siitäkin kun koko kaksplussalle oli tehty joku hyökkäys joku päivä sitten, täähän ei 2 päivään meinannut aueta ollenkaan! :whistle:

Mikä hirveä nälkä mulle nyt on tullut?! Aattelin tuossa että otan välipalaks yhden viilin, no ei se mihinkään riittäny ja otin vielä toisenkin ja vielä mukamas jotain pitäs syödä! Ja 12 aikaan syöty ihan oikea kunnon ruoka!
rv 38+1
 
aply ONNEA pojasta! :flower:

vihdoin tuli kutsu siihen synnytystapa-arvioon, olis 4.2 eli reilun viikon päästä.(rv38+1 silloin).

Eilinen lenkkeily ja lumityöt oli vähän liikaa, viimeyö oli koko raskausajan vaikein, kun vaan liitoksia/nivusia/ sisäreisiä jomotti koko yön :headwall: . Kipeenä viäkin noi paikat, vähän kyllä yöstä helpottanu... Poika jonottaa koneelle, jotn palaan joskus myöhemmin!

tatuka+peikko 37+0(poks)
 
Moi! :wave:

Voi ryökäle, eilinen lääkärillä käynti ei aiheuttanut supistuksia ja tuikkimiset ja muutkin on loppuneet |O .....

Ruokahalusta ja "ruuanlaittohalusta" mulla ainakin tökkii....tuntuu,että kokoajan saa olla laittamassa jotain evästä ja omaan mahaan ei tunnu enää sopivan mitään.. :$

Onnea Aply :flower: :hug: pojusta!!!!

Terkuin, Möökö ja muru 38+2 :heart:
 
No hyvä, että tekstit löytyi. :D Oishan se ollu iso menetys, jos nuo olis jonnekin kadonneet. Tosi outo tapaus sinänsä, joka toinen minuutti se näkyi siinä ja sit vaan katos. Ja sit tuli takas. ...mut tarpeeks kun ruikutti, niin pysyhän tuo siinä. :xmas:

Jospi mulla on kanssa tuo häpyluu tosi kipeä välillä. Tai useimmiten. Ja kylkeä ei tarttee sängyssä vaihtaa ollenkaan. Puolta vaihdetaan vain, jos nousee ensin kokonaan ylös (mikä toiselta kyljeltä on tosi hankalaa). Ei kyllä tältäkään kantilta houkuta ajatus, että saattaa olla vielä melkein kuusi viikkoa jäljellä, jos papu päättää mennä yliaikaiseksi.. :xmas:

Ruoanlaitto ei kiinnosta yhtään (mikä ei kyllä sinänsä ole uutta :xmas: ), mutta suurin ongelma on siinä, et mikään ruokakaan ei kiinnosta. Siis kunnon ruoka. Eikä kyllä kiinnostais mikään välipalapuputtaminenkaan. ....kumma yhtälö: mua ei kiinnosta syödä, mikään ei maistuis, mutta suu käy vähän väliä ja paino nousee. Mikä tässä mättää... :LOL:
 
Neuvolakuulumisia rv 35+4:
- RR 130/84
- Hb 137!! on sitten raudan syöminen auttanut kun viimeks oli 116 =)
- paino +600
- turvotus +
- pissa puhdas
- Sf 32
- syke +145
- liikkeet ++
- tarjonta RT ilm. edelleen

Kaikki siis ihan ok, ens ma ois äippäpolilla käynti, jota odotan kyllä innolla, et sais tietää onko mitään edistystä tapahtunut. Eilen tuli kyllä suppareita aika lailla kun oltiin kävelyllä ja välillä pientä vihlontaa alapäässä.. no ehkä siellä jotain tapahtuu, toivottavasti :whistle:

Nää sivut tosiaan tuntuu olevan aivan sekaisin, tänne kaksplussalle pääseminenkin jotenkin jumittaa ihan täydet :eek:

Onnea paljon Aplylle! :flower:

T. Kareliini ja vauveli 35+4 :heart:
 
tulin vaan taas kirjottamaan jotain omaa kun on niin pirun tylsäää....... |O :/

Kohta saunomaan ja samalla hypistelen vaihteeksi nännejä. Mulla ainakin lisää tuikkasuja alapäässä... jospa jotain vaikutusta olis sit sillä lääkärin tekemällä kovakouraisella tutkimuksella. Suoli ainakin toimii, liekkö jotain sekin tarkoittaa :p heh, kunhan elättelen toiveita ja petyn sit taas kun ei mitään tapahdukkaan. Oon vaan niiiiiiiin väsynyt ja kipee.

Btw, suklaassa on parastaennenpäiväys mun synttäripäivä :D hahah :LOL: jutut käy vähiin ja suklaa myös :p

Tooooosi tylsistynyt Jospi + tyhmät jutut...pahoitteluni :wave:
 
Nii tökkiikö teillä ainoostaan tää medän ketju vai koko 2plus? (mulla ei nyt oo sen saittihyökkäyksen jälkeen pätkiny mikään)
Kun aattelin et tässä on tätä kuuta jäljellä lauantaihin asti et onko hassua avata nyt vielä uus pino tammikuulle? helmikuuta en taho alottaa vielä kuitenkaan,koska se on SE kuu, eli aletaanhan se sit ihan alusta:D Mut toki jos tahotte niin avataan pariks päivää uus pino.....tänään en sitä kerkee kyllä vääntään et se on sit huomisillasta aikasintaan toiminnassa...eli kolme ja puoli päivää?

oman mielipiteeni jos sanon,niin eiks me tää viikko kärvistellä....*lukekaa=laiska päivittäjä* mut jos enemmistö on uuden pinon kannalla niin sit toki.

l&m
 
Heips!

Tänne tulee kyllä nykyään niin vauhdilla tekstiä! Huomaa et äippälomat on alkaneet =)

Mä kärsin koko eilisillan niistä "sukkapuikkokivuista"... Tai ainakin niitä voisi sillä kuvailla. Päädyin tänään kaupungille aamupäivällä shoppailemaan ja totesin kotiin tullessa etten varmaan kovin montaa kertaa halua enää bussilla lähteä. Aika rankaksi sitä tuollaisen muutaman tunnin pyrähdyksenkin jo kokee. Kamalaa olisi myös olla jossakin stoccan kempparilla ja lorauttaa lapsivedet sinne lattialle... ja sitten bussilla kotiin... ;)
Sen jälkeen olin vielä koiran kanssa pellolla kävelemässä niin nyt onkin jalat kuin kaksi tukkia. Onneksi kyllä samoin alapäässä tuntuu "jotakin" eli ehkä ne mullekin huomisella Ä-poliajalla toteaa ettei tarvitsisi kauaa odottaa! En jaksa enää odottaa!!!!!!

Oli myös karua huomata aamulla ettei mulle todellakaan mene enää muut varrelliset saappaat jalkaan kuin crocsit! Mikä lie idea oli edes yrittää tunkea itseään bootseihin...
Vielä vaikeampi oli yrittää päästä niistä pois :whistle:

Caro + masukki 37 (joka saisi jo tulla)
 
Glowlle piti sanomani vielä että oisko se lekuri tarkoittanut sillä ettei vauva enää "kasva" viikon 36 jälkeen sitä että on silloin valmis? Mulle ainakin sanottiin niin että vauva on niillä viikoilla "valmis", eikä enää juurikaan kehity vaan ainoastaan lihoaa... Ts. on valmis syntymään jos niin kävisi. Loppuraskauden herkutteluista kun oli silloin juttua, niin kätilö oli sitä mieltä että sokeria ja valkoisia jauhoja kannattaa välttää ihan oman synnyttämisen helpottamiseksi. Ettei turhaan lihota vauvaa.

Mulla siivousintoilun kohteena ollut tänään ovet!! Meillä on sellaset valkoiset väliovet joka huoneessa ja niissä uurretut kuviot. Niitä ovia oon tänään sitten hinkannut puhtaaksi pölystä ja sormenjäljistä... Kuulostaa varmaan aika maaniselta mutta tulipahan sekin homma tehtyä ennen kuin vauva syntyy ;)

Taas vihloo alakerrassa.. Kohta käppäilemään koiran kanssa ja sitten taas saunaan.

Kuulumisiin!

R+P 39+2
 
Mun takin vetoketju repes tänää :eek: mä oon paksu!

Tänää oli sit neuvolalääkäri. Kesti vissii 2minuuttii!
Eka oli joku neukkumuija joka teki ne normit jutut ja otti taas verinäytteen negatiivisen veriryhmän vuaks
Paino: lisääntyy :whistle:
rr 120/80
Pissa puhas
sf 34
rt edelleen
kaikki ok

Sit oli lääkäri...tulin sisään ni sano "ota housut pois ja mee makaa"...pari sormee sisää, ulos ja koitti vattan päält tarjonnan, kuunteli äänet ja anto paperin ja sano "pyyhi". Äitiyskortti käteen ja ulos :eek:

Kortist sit luin et mitä alakerras oli tapahtunu. Ei mitää. Iha hyvä ku kiire mul ei oo.
Kiinni oli eikä pehmee. Pituus 2cm(ennen näköjää 3+)(en oo huomannukkaa et se on katottu joskus :ashamed: ) ulkosuu auki. Muistaakseni se jotai mutisi et ois yhel sormel auki mut en oo iha varma.
Melkose outo käynti. Seuraavaks sit viikon pääst omal neukkumuijal.
JeJa 36+4
 
jeja, no johan oli nopea käynti. :|

varpajaisista, ne ei oo ollu päällimmäisenä miehen mielessä mikään kerta, mutta edellisillä kerroilla sattui niin että olin viikonloppunakin sairaalassa joten kyllä mies silloin sukulaistensa kanssa vietti varpajaisia. Nyt ei oo maininnut sanallakaan varpajaisista mutta jos sellaset tahtoo pitää niin mun puolesta saa pitää. Kunhan eivät täällä meillä pidä jos jo kotona silloin olen.

Mä aloitin eilen sairaalakassin pakkaamisen. Luin että täällä on muitakin neulojia ja täällä kanssa yksi himoneuloja. Eli toki pakkasin sairaalakassiinkin tekemiseksi puikot ja lankaa. otin vauvapipon ohjeen sekä sinisen että punasen lankakerän. Saas nähdä kummasta sitten myssyn neulon. :D

Siivoiluintoa löytyy täältäkin. Eilen kävin läpi kuopuksen vaatekaapin josta lähtikin muovipussillinen vaatetta pois. Ja laitoin eilen pinnasängyn täysin valmiiksi vauvaa varetn. Tänään kävin läpi yhden kaapin josta lähti kaksi muovipussillista vaatetta&roinaa pois. =)

Nyt taidan painella tonne sohvalle katselemaan telkkua ja neulomaan. :wave:
 
Tuulikki73
Tänne tosiaan tulee tekstiä niin ettei meinaa perässä pysyä!...En oo ihan kaikkia ehtinyt lukea, mutta laitan viestiä välillä muuten unohtuu kaikki komentoitavat!

Ensiksi hurjasti onnea kaikille jo synnyttäneille!!! :flower:

Mulla ei ole mitään tietoa, että synnytys olis lähelläkään. Harkkasuppareita ei ole pahemin ollut, tai jos niitä on ollut niin ainakaan en ole niitä tuntenut, eikä myöskään mitään vihlontaa tuolla kohdun tienoilla. Toisaalta ei mulla mitään kiirettä synnyttämään olekaan. Raskausaika on mennyt niin kivuttomasti ja helposti, että ihan hyvin voin jatkaa tätä vielä kuukauden, mikä mulla on jäljellä tuohon laskettuun aikaan. Mullahan on tässä töitäkin vielä pari viikkoa jäljellä ennen äippäloman alkua ja siitä on sitten kaksi viikkoa la:han, eli jos sais vaan levätä ja ladata akkuja sen pari viikkoa niin ei haittais yhtään. Kuhan ei menis kauheasti yli ajalle eikä tartteis käynistää...

Vessassa käyn yleensä kerran yössä ja muutenkin nukun yöt hyvin. Voisin nukkua paljon pitempäänkin jos ei tartteis töihin herätä.Asennonvaihtamisiin en herää, ainut on tuo rannekanavan ahtaumasta johtuva käsien puutuminen, joka jonkin verran herättää, mut nyt kun oon pitänyt lastaa kädessä niin sekään ei suuresti enää vaivaa.

Raskausarpia ei ole tullut vielä yhtään, eipä niitä ole äidilläkään eli kai se sitten on perinnöllistä.

Vauvan kamat alkaa olla vihdoin hankittuna. Viime viikonloppuna käytiin mun miehen veljen luona ja saatiin siltä vielä muutamia puuttuvia juttuja. Esim. sänky vauvalle. Se on semmoinen kori juttu, en tiedä millä nimellä niitä Suomessa kutsutaan, mutta täällä ne kulkee nimellä "moses basket". Linkitän tähän kuvan
http://www.baby-kit.co.uk/images/Moses_basket%20east%20coast.jpg
Laitetaan tämä meidän makkariin ja vauva voi nukkua siinä ekat 3-4kk. Sen jälkeen siiretään sitten pinnikseen. Tää kori sänky on siinäkin mielessä kätevä, että sitä voi siirellä tarpeen mukaan ja ottaa mukaan vaikka kylään.

Seuraava kontrolli käynti olis perjantaina, toivottavasti ne antais jo arviota vauvan koosta

Tuulikki + taimi 35+4
 
GLOW: Tiedän niin tuon tunteen, mulla oli kans aivan ääliö neuvolalääkäri tuossa pari vko sitten neuvolassa, eilen ku kävin synnärillä niin sitten jäi taas ihan hyvä maku synnärilääkäristä, mut just tuossa pohdin et jos se sama neuvolälääkäri ääliö jatkaa vauvan tarkistuksii, niin anoisinko vaihtoo vai menisinkö yksityiselle, koska en mä haluu kuulla mun lapsesta et ehkä tää kehittyy normisti, tai ehkä sitä ehkä tätä ARGH!

TUULIKKI: Aivan yber ihana toi moses basket, oon ihan kade!

ON: Mulla ihan hirvee yö takana ja suuren suuri pettymys aamulla. Viime yönä supisti niin että ei meinannu liikkeelle päästä, vesi ripulit tuli ja lisäksi sellasta paksua verensekaista valkkaria (Onks tää ny limatulppa?) ihan säännöllisiäkin supistuskia tuli ja sellasia et oksat pois, no sitten vessareiussun jälkeen niitä tuli viel noin puol tuntii ja sit alko hiljenee ja loppu kokonaan, niin voitte kuvitella pettymyksen kuuden aikaan aamulla ku tajusin et ei tääkään ny sitten ollu lähtö mihinkään. Tänään on kans supistellu koko päivän selkää ja alapäätä vihloo, mut ei mitään säännöllistä eikä mitään sellasta ku viime yönä, nyt sitte jännitän taas ensi yötä, VOI KUN TULIS JO! Mieski on sopivasti reissussa et sais alkuun sitte pärjää ihan itte, meil ku yleensä on sillei et jos jotain tapahtuu niin se tapahtuu sillon ku mies on reissussa.

Toukka & Vaavi 38+ ( Ens viikon to on jo LA, IIK)
 

Yhteistyössä