Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Huomenta masut!

Viime yönä supisteli taas, heti se alkoi uudestaan kun lopetin lepäilyn ja aloin taas liikkumaan ulkona. Enpä tiedä mitä sitä tekisi, jatkaisi lepäilyä että saisi yöt nukuttua vai lenkille vaan jos tuolla kohdunsuulla vaikka tapahtuisi jotain... En kyllä tiiä kannattaako sitä alkaa väsyttään itseensä kun ei se synnytys silti käynnisty välttämättä yhtään aiemmin. Enkä kyllä tahtois vielä synnyttämään, vauvan villapuku on ihan kesken. :/

Huomasin muuten Sokoksella et Novitalle oli tullut myös ihania villa-silkkisekoite lankoja. Laventelin väristä olisin ostanut jollei olis jo kori täynnä noita lankaliikkeestä ostettuja. Huomasin muuten et tulee ihan pojan vaatteet nyt kun ne alko valmistuun vaikka olin ostavinani niin neutraaleja värejä. Pitää varmaan virkata niihin jotkut pinkit pitsit reunoihin jos tulee tyttö. :D

Mies ja esikoinen on molemmat kipeenä, flunssassa. Desinfioin täällä käsiäni ihan fanaattisena ettei tarttuis. Toivottavasti toi ukko paranee viikonlopuks, tahtois kokeilla sitä viimistä ässää. :p

Nyt neuvolaan... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matma:
Ja almaa, mä ainakin heti myönnän harrastavani ihan samaa...

Alkuperäinen kirjoittaja almaa:
Eilen olin pitkällä ja reippaalla kävelyllä, eikä mitään tuntunut! Samaten taas illalla yrittelin kaikenlaista jalan hierontaa ja lantion pyöritystä (auttaa kuulemma laskeutumisessa ). Välillä katsoin peiliä, että onkohan se maha yhtään laskeutunut... Aika sekopää toimintaa alkaa olla siis... :LOL: No, onneksi en ole yksin vaan mulla on teidät jakamassa samaa sekoilua :kieh:
Lisäksi mittailen kädellä, onko kohdunpohja edelleen samalla korkeudella...
Ilmoittaudun joukkoon! :wave: Mä pyydän miestä ottamaan mahasta kuvia ja vertailen niitä sit edellisiin et onko laskeutunut. Ja viime raskauden kuviin ja raavin täällä päätäni et minkäköhän kokoinen vauva on tulossa. Veikkaisin et olis himpun yli kolmen kilon nyt, mut eihän sitä voi mistään tietää...

Pixie ja Pikkiriikki 37+1
 
Glow
Heipä hei!
Mä jo hetken luulin et on jo perjantai, mut ei ookaa ku torstai :attn: Ei perjantaissa mitään ihmeellistä, aika vaan matelee...
Maanantaina on taas neuvola. Ärsyttää kun neuvolan th niin positiivisesti viimeks tuumas että tuskin tulen seuraavaan neuvolaan, kun oon varmaa jo synnyttäny/synnyttämässä. :attn: sopii toivoa!

Vaikka kyllähän tässä vähän tulee haikea olo kun ajattelee että kohta ei enää ole raskaana. Niin ne mielialat heittelee. Mulla ei oo suuremmin kyl heitelly koko raskausaikana, ihmettelen! On ollu melko rauhallista.

Mulle ei ole vielä(kään ? ) neuvolassa puhuttu kivunlievityksistä mitään eikä synnytyksestä! Eikä myöskään käynneillä äippäpolilla. Nuo lienee kuuluu siihen synnytysvalmennukseen ( jonne ei meitä kyselty, no en olis ehkä mennykään ) . Mutta kyllä mun mielestä vois jo tässä kohtaa, kun neuvolan th on muutenki jo sitämieltä et synnytän "ihan just" vähän kertoo niistä vaihtoehdoista... Ilokaasua ja epiduraalia mulla ekassa oli ja olin tyytyväinen. Toki oon itse ottanu selvää muistaki vaihtoehdoista nyt. Ilokaasu ei nyt oikeen kiinnosta, en tiedä miksi.

HOUSUT; Mullakaan ei pysy enää toi "juttu" mahan päällä vaan valuu kokoajan alas. Ärsyttävää. Lähinnä on enää yhdet äitiys college housut mitkä ei ahista. Farkut ahistaa, silti ne eilen ängin jalkaan ku lähdin kaupungille. Kiva siellä nostella sitä "maharesoria" mahan päälle takasin kokoajan.

SEKSI; Meillä ei oo siitä riitaa tullu, eipä sitä ole enää 3 kk ollu :eek:
Minä en vaan pysty, vaikka mieli joskus tekis. Onneksi mies sen tuntuu ymmärtävän ja sen että ehtii ihan hyvin myöhemminkin :)
Se on kyllä todella inhottavaa jos siitä asiasta pitää vääntää kerta toisensa jälkeen eikä juttelu johda mihinkään.

Rasittavaa kun vähän väliä on nälkä mutta mikään ei maistu. Kunnon ruokaa ei tee mieli yhtään! Eikä oikeen leipääkään. Hapankorput pelkällä margariinilla on nam! ja jukurtti. Appelsiinimehuun on tullu viime päivinä ihme himo ( puolet laitan vettä sekaan ) . Tuoretta "oikeeta" ruisleipää hain äsken leipomosta ( on meil tossa ihan lähellä ) , se on hyvää! Ruisleipää vetelin napaani esikoista odottaessanikin vikat pari viikkoa, tuossa muistelin. Jossain vaiheessa raskautta se vaan närästi, enää ei.

Glow&Onni 38+2
 
Huomenta!
Tämä on kerrankin ylhäällä normaali-ihmisten aikaan:) Helvetin huonosti nukuttu yö takana, supisteli sun muuta niin paljon että pelkäsin/toivoin (en oikein siinä 2 aikaan yöllä osannut päättää, että kumpi tila oli päällimmäisenä) lähdön olevan lähellä. Nyt ei kuitenkaan taas tunnu mitään... Vaikka kämppä on kuin pommin jäljiltä ja monta hommaa järkkäämättä ja ostamatta niin silti sitä toivois että TULIS NYT JO!! Taidan tänään imuroida raivopäisenä ja juoda pelkkää vattuteetä koko helkutin päivän :) Imurointi ei kyllä tekis pahaa, jos sitten näkis lattian näiltä kaikilta pölyhiiriltä.
Lapsivedestä, mä kans eilen luulin että tuli jotain, mutta ei kai se sitten ollut sitä itseään kun ei sitä tullut sen enempää eikä sen jälkeen supistellutkaan (kun vasta sitten yöllä). Nyt taas mietin, että entäpä JOS se olikin lapsivettä ja nyt se lapsi sitten kuihtuu tuolla mahassa... ? Terveet ajatukset :)
Tämä on ehkä hieman hölmö kysymys, mutta mitä mieltä te olette pitäisikö vaihtaa untuvapeitto tavalliseen, jos meinaa lasta nukuttaa vieressä? Meillä on kyllä pinnis valmiina sängyn vieressä, mutta varmaan sitä ihan laiskuuttaan tulee usein otettua lapsi viereen..
Mitäköhän sitä tekis.. Taidan etsiä netistä vaunuja kun meillä ei vieläkään ole semmoisia :p

unikeko ja täydet 37vkoa
 
Glow
unikeko, miten oot pystyny olee ostamatta vaunuja ? :eek:
tää hätähousumalttamatonhan alko kattelee varovasti niitä heti plussattua :D Yks päivä aattelin et kaikki hankinnat ois pitäny jättää näille loppumetreille, niin ois jotain tekemistä!

Lapsivedesta; mä oon aatellu, että vaikka sitä nyt tihkuis tai jotain, niin kyl varmasti tulis joku merkki/supistuksia, jotain mistä tajuais että pitää mennä sairalaan, siis että lapsella alkais olla joku hätä.
Se lääkäri, jolla tiistaina kävin, osas aika hyvin rauhotella ja selittää miten "toimia" vaikke varsinaisia selkeitä ohjeita saanutkaan.

 

Huomenet!

Kiitokset vastauksistanne yliaikaiskontrolliin ja lapsivesi-tihkutteluun liittyen!

Eilinen 1/3 kotiS (=sauna) tuotti makoisaakin makoisammat yöunet. Mutta ei kyllä mitään supistuksia tms.. Ja meiän vauva kyllä rauhottuu kun menee saunaan -mylläs mahassa kovasti ennen saunaa, mutta saunassa ja saunan jälkeen hiljeni..

2/3 kotiS (=seksi).. meillä kyllä harjoitetaan sitäkin vielä pari-kolme kertaa viikossa, mutta "tuloksetta" -siis että vauva siitä jotain vinkkejä ottais poistumista ajatellen. Meillä ei oo ollu asian suhteen riitaa/erimielisyyttä tms, kaippa tuo avomies tietää että seksitön/ei yhdyntöjä muutamaan viikkoon-aika on lähellä kun hänellä on jo pari lasta ennestään.. Hellitään, halitaan ja pussaillaan sitte entistä enemmän, kun ei peittoa voi heiluttaa..

3/3 kotiS (=siivous).. kateellisena luen, kun täällä on monella mahoton siivousintoilu ja puunaus käynnissä.. Mistä ihmeestä te saatte energiaa moiseen? Mä oon nykyään niin järkkyväsyny 24h/vrk ettei tosikaan (ajattelin ottaa puheeks neuvolassa tänään). Nippanappa jaksaa aina tehä päivällisen perheelle ja siinäpä melkeen onkin päivän hommat. Siivouksista voi vaan haaveilla:) Katotaan, jos huomenna heiluis vähän imurin kans..tosin tietää huonoa yötä pe-la kun sit on kädet niin kipeenä..

Onneks Smirgelin kissalla kaikki oli ok. Mä muistan, ku omalla kissalla muinoin todettiin virtsakivet -> erityisruokavaliolle loppuiäks. Nyytti-kissa oli sillon reilut 2v..Ja minä olin opiskelija..Loin kamalat kauhuskenaariot rahojen loppumisesta ja mistä kaikesta oon valmis luopumaan, että saan Nyytille ruokaa jne.. Noh, opiskelijalla on rahat aina loppu mut onneks mun vanhemmat sit autto rahallisesti.. Mutta huoli oli suuri.
Rapsutukset Smirgelin kissalle!

Huomenna ois avomiehen synttäripäivä.. Joskus raskauden puolenvälin tienoilla höpöteltiin, et siinä ois papalle synttärilahjaa kun vauva syntyis hänen syntymäpäivänään.. Vaan eipä taijja vauva vielä huomennakaan syntyä.. Onneks mä liityin sillon alunalkaen helmikuun odottajiin, sillä niin vahvat tuntemukset on, että ei vauva tän kuun aikana synny.
Eilen suunnittelin, et alan näyttää vihreellä lampulla valoo alapäähän, josko vauva sit hoksais missä ulosmeno sijaitsee.. Ja sit ku kerroin tuon idean avomiehelle, nii hän sit rupes miettii, et jos piirrettäis mahaan iso nuoli alaspäin.. Viimene ehotus oli sit, et ostetaan vauvalle navigaattori, et osaa tulla ulos mahasta.. :LOL: kuten huomaatte, meillä alkaa olemaan jo vähän "tylsää" tää loppuodotus =)

Iltapäivällä neuvolaan...

Nanada ja Hän 40+3
 
Huomenia pallomasut!

Mä olen nukkunut nyt muutaman yön paremmin, ihanaa. Supistelee muutaman kerran ennen nukahtamista ja melko kipeästi, saaden aikaan sen että on noustava vessaan. Mutta sitten ei tarvitse nousta kun kerran kaks ennen aamua... Jee välillä kun piti/pitää 7x vessassa ravata.

Me eilen just seksist puhuttiin kanssa. ÖÖ jouluna ollaan viimeksi oltu... Mulla myös nuo pirun pukamat ja sitten en tosiaan koe itseäni hirmu himokkaaksi, ison vatsan ja jotenkin kummallisen turvonneen alapään kanssa.. :ashamed: :ashamed: Ukkeli sano, että ymmärtää kyllä oikein hyvin, eikä häntä haittaa. Kyseli kyllä, et milloin sitten vaavin syntymän jälkeen on edes mahdollista. B) Eikös se ole se jälkitarkastuksen jälkeen suositus, 6vko, sanoin kyllä, että toipumisestahan se on enempi kiinni. Jos ei repeä eikä leikata mitään, voisin kuvitella, että nopeamminkin... Sitten kerroin siitä kolmannesta ässästä.... =) :p Meinasin, kyllä koittaa sitäkin. Eikä joutuisi sitten ukke olemaan niin kauan ilman. Minä epäilen vahvasti, että itse ei hommasta hirveästi hyödy.... He. On tää naisen psyyke sellainen.

Toivottavast Smirgeliinin kisu voi jo paremmin. :flower:

Meilläkään ei ole neuvolassa otettu missään vaiheessa synnytystä puheeksi... Perhevalmennusta täällä oli ja aiheet oli jotain rentoutus, imetys, parisuhde et ei sit edes lähdetty. Sairaalakäynnillä Hyvinkäällä katsottiin joku poverpoint esitys ja kätilö kertoi niist vaihtoehdoist kyl. Mutta henk koht tasolla ei mitään.
Olen sen verran funtsaillut... Koitan muistaa HENGITTÄÄ, kun tuppaa "unohtumaan" supistellessa, pysyä liikkeellä jos mahdollista. Kivunlievityksessä vannon ilokaasun nimeen ja siihen paraservikaalipuudutukseen, niitä olen kahdes aikaisemmas käyttäny. Spinaali ja epiduraali ei kuulosta etukäteen mun jutulta... Haluan tuntea kinttuni ja pelkään, että ponnistustuntemus häviää... Vesirakkulat on kerran yritetty laittaa ja kirvely oli kamala, en antanut... Tuolla on myös se vesiallas jos sinne pääsisi...
Synnytys etenee sitten niin kun etenee.. Tilanteen mukaan.

Päivänjatkoja 35+6
 
Neuvolassa taas käyty ja kaikki ok. Ihanaa kun tuo painon tulo on tasaantunut sen joulusen kasvun jälkeen. Ja muuttolaatikoiden kantamisesta ja rappusten ravaamisesta on ollut jotain hyötyä, vauva on sentään vähän laskeutunut. Edes jotain tapahtuu, ei haluaisi tämän menevän viikolle 42. Jännittää toisaalta kun sunnuntaina la ja mies taas ensi viikon pois kokonaan noin neljän tunnin ajomatkan päässä :eek: . Ja terkka epäili että nopeasti tämäkin tulee kun ekakin tuli, saas nähdä. Nyt taas muuttolaatikoita pakkailemaan...
 
Meilläkään ei oo neuvolassa kyllä synnytystä otettu juurikaan puheeks.. Kai ne ajattelee että nyt uudelleensynnyttäjän kanssa ei oo niin tarkkaa.. Ainoa mistä on puhuttu on se kun mua vähä pelottaa se ponnistustilanne kun ei sitä ponnistuksen tunnetta viimeks tullu ollenkaa ja siitä jäi pieni kammo...

Lapsivedestä vielä Mulla kun meni vedet mutta ei tosiaankaan yhtä ainoota supistusta tullu ilman lääkkeitä. Synnytys käynnistettiin sitten 12 tuntia vesien menon jälkeen.. Ja kaikki niin sano että kyllä sen tietää kun pitää lähteä synnärille.. Juu ei oikein tienny :whistle: Ainoat "oireet" mitkä vähä puhu sen synnytyksen puolesta oli se lorisevan nesteen haju ja pieni veriviiru liman joukossa.. Mä kun e varsinaista tulppaa bongannu vaan sitä limaa tuli viimenen kuukaus enenevässä määrin kuten on tässäki raskaudessa tullu. Eli tää myös ilmottautuu pikkarikyttääjäks :whistle: Ja ton jälkeen kyttään vielä tarkemmin :D
 
Kävin illalla suihkussa, supparit helpotti, Menin nukkumaan ja nukuin 10 tunnin yöunet kertaakaan heräämättä. :p Aamulla heräsin kamalaan suppariin ja koko aamun ollut menkkamainen kipu mahassa ja ruoka ei maistu ja maha on kuralla. Kauankohan tätä kestää ennen kun vauva syntyy. Kun tosiaan tää raskaushan voisi kestää vielä vaikka 5 viikkoa jos menis 2 viikkoa yli :eek:
No kolmosta "synnytin" viikon. Kokoajan supisteli ja oli JUST tällainen olo. Peruin kaikki suurimmat menot ja odotin vaan, että "joko"... Nyt en odottele, menen vaan normaalisti vaikka kuinka on kamala olo!

Tsemppiä teille muillekkin. Mä otin masusta kuvan ja on se selkeesti laskeutunut jos vertaa viikko sitten otettuun kuvaan... Mä siis käytän kamerassa tota itselaukaisua kun ei tuota ukkoa koskaan kotona näy ja lapset saa aikaiseksi vaan tappelun, että kuka sais ottaa. Niinpä asettelen kameran kirjahyllyyn ja menen asemiin :D

-kyrsä ja nappula 36+6
 

Yhteistyössä