Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

almaa mä olen ollut kotona koko ajan esikoisen kanssa, en ollenkaan nyt työelämässä,niin mun järjen mukaan mulle kuuluu äitiyspäiväraha :kieh: Täällä Kela nyt tunnetusti ei osaa muuta kun sotkee asiat. huoh.
kyrsä minäkin ihmettelin kun tuota kotihoidontuen tarkistusta kysyvät...ja islla luki vielä että miehen tulot toimitettava viime vuodelta..öö....onhan ne niillä siellä tiedossa ja sitäpaitsi minä en enää häneltä niitä saa. ja millä hitolla ne kuvittelee et ne ees ulkomailta tänne ehtis 7.päivään mennessä kun loppiainenkin välissä. argh.

Kyllä se vuosi vaan vaihtu vaikka en sitä ollut katsomassakaan. Kömmin pojan viekkuun kymmenen jälkeen ja 9.30 asti nukkua posotettiin. Raketteja nähtiin pari koko illan aikana, enkä sit kuullut yhtään mitään enää kun nukahdin. Yleensäkin saa vaikka talo sortua alla niin en herää.

emsa ihana maha :heart:

tyypin äippä kannattaskohan sun kuitenkin soittaa vaikka päivystykseen j kysyä mitä mieltä ne on tuosta jalasta. äidillä aikanaan oli tulppa oikeassa jalassa,kipu alko pohkeesta,pystyi kyllä käveleen vaikka vähän kipeää tekikin ja ei ollut juuri turvoksissakaan. kosketusarkuutta oli jonkin verran. sitten kun kipu siirtyi hällä pikkuhiljaa ylöspäin,niin soitti lääkärille ja käskivät tulla käymään, se oli sitten tukos mikä oli jo ehtinyt hajota. onneks silloin lähti,seuraavana aamuna ei ois enää tarvinnut.

kylmä on. meillä -8. kauhulla kyllä ootan et sitten se iskee ne -30pakkaset helmi-maaliskuulle. sitpä sitä on vähän niinkun jumissa sisällä.

labello ja mytty 34+4
 
Kiitokset kaikille tuestanne viime vuonna, se on ollut kultaakin kalliimpaa :hug:
Labellolle vielä erikoiskiitos pinon ylläpidosta :flower:

Abu :LOL: Hyvät naurut sain tuosta Jopettelusta, mieskin heräs ja tuli kyselee mitä sä täällä naurat. No oli jo aikakin, sillä meni kanssa iltasella pari vichyä...kossua ja 'iskä limpparia' = lonkeroo. Nyt se kupittaminen on loppu täälläkin ja tipaton ( ainakin.. )tammi alkanut. :)

jaana Ylläribileet on ihania, menikö kaikki nappiin?

Nimet On ihania kaikilla, itse vielä mutustellaan noita toista ja kolmatta nimeä. Meille kun tulee 3 nimeä, kun mullakin ja suvussa on.

Matman kans samat linjat tosta netti linkistä, mitä kävin vilkuilemassa. Kuunaan päivänä en haluaisi kotona synnyttää :eek:

Glow Jaksuja :hug:

Hyvä Martat !! :flower:

Mä söin eilen kanssa itteni tosi turvoksiin, texmexiä, nakkeja ja sipsejä että kun mentiin kattoo raketteja tohon rantaan niin ekaa kertaa kengät oli ahtaat ja niiden laittaminen tosi työlästä. Mukavaa oli, mutta raketit tosi pelottavia selvinpäin :ashamed: Maistoin myös kuoharia naapuruston kanssa juhlan kunniaksi =)

Nyt alan touhuaa ja viikkailee vauvan vaatteita ja ehkä laitan myös kehdon valmiiksi..patja onkin pakkasessa raikastumassa jo.

haavemamma ja nöksy 35+0 ( ...mä en niinku usko että noin paljo täynnä jo :eek: )
 
Uusi vuosi pyörähti sitten käyntiin, joten Ihanaa uutta vuotta kaikille mammoille!

Rauhallisesti meni vuoden vaihde, raketit ammuttiin vaikkakin tuuli oli TODELLA kova... pakkasta ei ollut mutta tuuli teki ilmasta tosi kylmän. Ottiko kukaan muu pientä lasia kuohuvaa? Minä maistoin, ja pakko myöntää että ihan hyvälle maistui, enkä sen kummemmin syyllisyyttä asiasta tunne. Yöllä sitten tosin näin unta että se ei jäänyt siihen yhteen pieneen lasilliseen vaan ihan useampaan :whistle: aamulla oli siitä himppa morkkis vaikka mielessäni kyllä vähän naureskelin...hassua :D mitä lie sitten tarkoittaa tuo uni?

Mulla tuntuu vauvan hikka usein tuolla peräsuolen tuntuvilla :D aika jännä tunne...

Emsan maha on niin siloinen ja pyöreä :heart:

Äitiysrahapäätös oli tullu kelan sivulle...maksaavat mulle ihan kivasti, kun ennätin tehdän koulun välissä vuoden töitä eli sillon 2007, mutta nyt ihmettelen sitä että joku sano että eka raha tulee jo tammikuussa hälle, mutta minäkö joudun oottaa helmikuuhun? Niin siinä luki että maksetaan 13.2 :| Eli siis huomenna on marssittava soskuun ja pyydettävä rahaa? Ähhh...se on niin tympeää hommaa niiden papereiden selkkaus ja muu, ei huvita, ei kiinnosta, mutta tehtävä se on jos ei muualta massia heru :kieh:

Thänks Labello tiedät kyllä miksi :)

Viikon päästä äippäpolilla käynti ja samalla taas ultra, ah, ihanaa :heart: Millon me saadaan jo nämä nyytit pois pussukoistaan? Mulla olis laskettuunaikaan 44 päivää ja viikkoja olis kasassa 37+0 24päivän päästä, hurjaaa :heart:

Yksi juttu, minkä verran tarttee puklurättejä, siis sideharsoja? Mulla on äitiyspakkauksen harsot vaan? eli kantsiiko hommata vielä lisää?

Hyvää ensimmäistä päivää kaikille edelleen Jospi ja Papuliina 33+5 :heart:
 
pur
:wave: Hyvää uuttavuotta kaikille

HM: Mulla tihku verta nenästä jo koko tokan kolmanneksen, kunnes tajusin et voin vaikuttaa asiaan. Aloin ottamaan kalaöljyä, siis ei kalanmaksaöljyä, ja ilmeisesti tuossa oleva E ja D-vitamiini hyvi nopeesti vahvisti nenän limakalvoja kun vuoto loppui heti.

PK- SEUTU TAPAAMINEN: Täs ois viel tää doodle siihen http://www.doodle.com/e49sv83htb9gwxxk Itel kyl rahatilanne tosi tiukka, et mä kans ehdottaisin tota 20.1. tai sen jälkeen, sikäli kun olen vielä tuolloin (toivottavasti) raskaana. Ja Mule tosiaan käy myös arkipäivät, eikös muutkin ala jo oleen äp-lomalla siihen mennessä?

Neuvolassa: Kaikki ok. Noita liikkeitä pitäää viel seurailla, mut kyllä niitä elonmerkkejä sentään jokapäivä on. Ja jos ei kuukauden sisällä käänny mennään sitten kääntämään. Oli tämä taas uusi hoitaja sitä mieltä et kovista harkkasuppareista riippumatta mikään ei sinänsä tue aikaisen synnytyksen tuomiota (jonka lääkäri jokuaika sitten anto), että kaikki on mun kortissa niin puhdasta kuin oppikirjassa.....Patsi kyllä se hoitaja jäi kuitenkin miettimään kun kuvasi kyseistä lä'äkäriä "kyllä sellainen velho, että tuntuu osuvan näissä oikeeseen vaan vilkasemalla vatsan muotoo". Mutta siis tällä havaa kaikki mallillaan. =)

Noh, yritän nyt vähän lueskella teidän juttuja tarkemmin kun on päivät menny aikalailla savottahommia yritellessä ja sit on ollu niiiiiin poikki. Sellasta hyvää väsymystä kylläkin.

Ainnin ja miehestä vielä, kun siitä aiemmin manasin. Se on nyt herännyt
=) ja sille on iskenyt suoranainen pesänrakennusvietti ja muakin on alkanu huomioimaan paremmin. Iiihanaaa.

Pur ja tytär 32+3
 


Jospi: minä join hyvällä omalla tunnolla lasillisen kuoharia, uudenvuoden lisäksi juhlimme 5-vuotispäiväämme :heart: Toisaalta typykkä kyllä kosti mamman turmiolliollisen käytöksen riehumalla klo 01.30-7.00 niin, että en saanut nukutuksi sekuntiakaan! :snotty: Mammalle aivan oikein :ashamed: En kyllä usko, että syynä oli kuoharin alkoholi sinänsä, kuohari vaan oli makeaa, ja kyytipojaksi vielä leipomaani sacher-kakkua, niin siinä on ollut mussukalla sokeria useammankin yön tarpeeseen :D

Eilen olimme myös ultrassa, höpönassu kasvaa just keskikäyrällä (no, reisi aina hiukan edellä, eli hyvän pituista odotellaan), painon arvioi 2000-2400g välille, jos olisi siitä se keskiarvo ei 2200, niin syntymäpainoarvio olisi sitten 3500g tienoilla. Napanuoran ja jonkun aivosuonen virtauksetkin tutkittiin, olivat kuulemma hyvät ja vauvalla siis pitäisi olla kaikin puolin hyvä olla.

Eilen sitten tuli ostettua taas kaikkea pientä kivaa, siis tosi pientä, eli tyyliin vauvaöljyä joka sopii myös päälaen karstan irrottamiseen ja steriloitua merivettä nenän huuhteluun, ekat vaipat ja kosteuspyyhkeetkin ostettiin. Kuinka paljon muuten Suomessa maksaa vaipat? Nää tuntuu niin kauhean kalliilta, ostimme Pamperseja kun mies on käyttänyt niitä kahden ekankin lapsen kanssa, normipakkaus 32 kpl 9,80?, mutta löysimme sitten tarjouksen Pampersin 3-koosta 120 vaippaa 25?, hiukan aikaista, mutta eipä siinä kai montaa kuukautta kulu, kun niitäkin voi jo käyttää.

Tänään innostuin taas pitkästä aikaa nostelemaan puntteja, voi jösses kun hengästytti :eek: Olen nostelut puntteja ihan normaalisti myös raskausaikana, vain viimeisten viikkojen aikana on jäänyt vähemmälle, ja nyt tauon jälkeen olin ihan ihmeissäni, kun happi meinasi loppua :whistle:

Painonnoususta vielä sen verran, että kun mainitsin ultralääkärille (mies) geeniperäisen riskini raskausmyrkytykseen (että tiiraa kanssa kunnolla napasuonivirtauksen ja muut, kun niistähän se raskausmyrkytys helpoiten käy ilmi), niin kysyi heti, etä paljonko mulla on noussut paino ikään kuin se olisi just se ratkaiseva tekijä raskausmyrkytyksessä. Ja alkoi heti saarnata, että en saisi syödä muuta kuin lihaa, kalaa, kananmunia ja kasviksia, että hedelmätkin kuulemma lihottavat :headwall: Siis haloo! Vauva kasvaa tasan keskikäyrällä, eli en todellakaan ole lihottamassa pientä millään ylimääräisellä sokerilla, kaikki on vauvalla kunnossa ja oma verenpaine on pysynyt alhaisena, niin että nykyään mua alkaa ottaa tosi pajon pannuun tämä italialaisten mania painonnoususta. Täällä aikuiset ovat Euroopan laihimpia, good for them, mutta mielestäni ei ole mitään järkeä siinä, että nainen on tikku heti synnytyksen jälkeen, sehän vaarantaa maidontuotannonkin, ja yllätys yllätys, Italiassa on yksi Euroopan alhaisimmista imetysprosenteista! |O

Oma BMI oli 20 tienoilla, kun tulin raskaaksi, mutta olin juoksuharrarastuksen vuoksi tosi lihaksikas, eli rasvaprosenttini oli hyvin alhainen. Jopa niin alhainen, että mielestäni olisi voinut vaarantaa maidontuotannon, niin että itse olen vain tyytyväinen, että reisiin ja lantioon on tullut imetysvaraa, jos imettäminen ei jostain syystä onnistu, niin eipä ainakaan tarvitse jossitella, että oliko syynä liiallinen laihuus.

Oikein ihanaa vauvavuotta meille kaikille

toivoo rasvakertymäänsä tyytyväinen Lentis ja umelimumeli mamman kulta 32+4 :heart:
 
Pur Kiitti vinkistä, kalaöljyt ollut käytössä koko raskausajan :) Se sarvikuonokannu on auttanut mua tässäkin, pysyy röörit auki, niin ei tarvitse niistellä, mikä sitten aiheuttaa sen verenvuodon..

Laitoin kehdon valmiiksi, eli silittelin siihen verhot ja liinavaatteet, aika ihana tuli. Nyt onkin hyvä seurailla kuinka tuo kissa olis innokas testaamaan sitä, vielä se ei ole ainakaan edes noteerannut koko kehtoa.
Kauanko se vaavi nukkuu tollasessa pienemässä petissä ennen pinnistä? Suunnilleen siis?

Mua sitten välillä v****ttaa jotkut ystäväni, kun eivät edes vaivaudu kyselee miten esim mun uusivuosi meni. Innolla kertovat kyllä omista ryypäjäisistään. Ehkä ne ajattlee et mulla on täytynyt olla tylsää kun olen ollu kuivinsuin-:eek: . Mä taas ajattelen heidän ryyppäjäisistään että 'ei tartte kertoo enempää arvaan loput..ja nyt hirvee krapula..' Eli kenties juu erilaiset elämäntilanteet hyvinkin.
No kyllä mä silti kysyn miten kenenkin ilta meni, ihan noin kohteliaisuuttani...
Blaaaaaaaah!!

Jospi Kuoharia maistelin minäkin juhlan kunniaksi. Musta siinä ei ole mitään väärää!

Huomenna tulee siskon vanhemmat lapset 9 ja 12v viikonlopuksi kylään. Käymään tulee myös nuoremmat 1 ja 2 v, että hulinaa tiedossa. Kivaa!!
Niin onko siellä HopLopissa 12 vuotiaalle mitään kivaa, vai onko jo liian vanhoja? Leffaan mennään ainakin kans :)
 
haavemamma73 Meijän esikko nukku kolme kuukautta äitiyspakkauslaatikossa ennen kun siirettiin pinnikseen.Ja hän ei ollu ihan pienemmäst pääst! :whistle:

Jospi Me ostettiin esikon aikana lisää noita sideharsoja,koska ne on kyl tosi kätsyjä vähän joka paikassa!Olisko se ollu joku paketti mis oli kymmenen kappaletta(mies kävi ne sillo ostamas)

lentoemo-76 Me ostettiin täs joku päivä pampers vaippapaketti,2-5kg,27kpl ja ne makso 4,80 e!

ON: Tääl viel oon,enkä käynny päivystykses,ajattelin men riskin kans ja men huomen sit lääkäriin! Aattelen et ei tää välttämät oo mitään huolestuttavaa,ku mul ol tälläst esikostakin ja sillo ravasin lääkäreis,eikä mitään löytynyt!Sen verran kyl haluan mielenrauhaa,että huomenna menen läkäriin!

Tyypin äippä ja Einari 34+3
 
Tyypin äippä: arvasin, että vaipat on Suomessa halvempia! Nimittäin kaikki vauvajutut maksaa Italiassa ihan tajuttomasti, ei ihme, että täällä on Euroopan alhaisin syntyvyys. Kateellisena luen teidän äitiysraha-juttujanne, täällä ei ole sellaisesta kuultukaan. Vakituisessa työsuhteessa olevalle maksetaan palkkaa 3kk syntymän jälkeen, mutta that's it. Ja jos ei ole vakkaripaikkaa (niin kuin suurimmalla osalla ei ole), niin ei saa sitten mitään. Eikä ole mitään lapsilisiä tai muuta, vaan lapsimäärä määräytyy sitten miehen palkan mukaan, eli palkasta riippuun, moneenko lapseen on varaa, vai onko varaa yhteenkään. :headwall:
 
Heips!

Harsoista meillä on kahden aikasemman lapsen äitiyspakkauksesta harsot ja lisäks nyt uusia vielä 5 kpl, mutta meillä oli ainakin kovassa käytössä. Pukluriepuna, sit makuulla imettäessä siinä tissin alla roiskeiden ja valumien varalta ja muutenkin aina käden ulottuvilla milloin missäkin asiassa.

vaipoista meillä on yksi paketti ostettu sekä bambersia sekä liberoita ja ihan siks kun pojilla ei kummallakaan pitäneet ne bamberssit, aina oli kylki märkänä ja vuoti ohi, kun taas liberot toimivat moitteettomasti. Isompina kävi toiselle paremmin bamperssit ja toinen jatkoi liberoilla. Nuo lapsoset on niin erimallisia, että mikä toiselle on sopiva ei välttämättä ole enää toiselle. Sama homma vaatteissa...isompi on tuommonen hoikka ja pieni kun taas pienempi on pullero. Kokeillemalla löytyy varmasti se sopivin vaippakin =)

Nimistä oli myös puhetta, meillä on pojat Leevi ja Lauri ja kolmannesta tulee todennäkösesti Leo, kaikille on kolme nimeä.
Ja kummiasiakin järjestyi, montaa jo kysyttiin mutta kukaan ei kuulu kirkkoon, ei mun eikä miehen kavereista eikä tuttavaperheistä. Kummeiksi tulee miehen serkku vaimoineen eipä tullut aiemmin mieleen.


Väsyttäs jo nyt voi ku pääsis jo yöunille. Pienet on toiveet, mutta vaikeasti toteutettavissa.
Karvis ja Leo rv 34+3
:wave:
 
Mistä johtuu että äitiysrahaa tulee eka kuukausi eniten ja sitten muutamana kuukautena putoaa usemman satasen?? Ja kun alkaa vanhempainraha se nousee n.100e ja laskee taas seuraavassa kuussa n.satasella.. sekavaa :S


Niin joo.. Onnea uudelle vuodelle 2009 :)
 
Kiitti, jotain tollaista muistelin aiemmin kuulleenikin :)

Lentis No kyllä on italiaanot hysteerisiä, eiköhän niistä hedelmistä ole kuitenkin enempi hyvää- vitamiinit ja kuidut, kuin huonoa |O NO ihan hyvä että on maalaisjärkeä ja voi antaa mennä toisesta korvasta osan ulos...
Onhan kuulema meillä suomessakin joitain hysteerikkoja neuvolassa, että esim kissa ja vauva ei mitenkään sovi samaan talouteen että kissa on pakko antaa pois jne... Onneksi ei ole sattunut omalle kohdalle, meijän mussukka-kissi ei lähe mihinkään!!
 
Glow
kokeillaas saada tänne vuoden eka (oma) mahakuva, rv 34+2



Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Nyt todella on alkanu synnytys olla mielessä ja välillä ihan paniikki ja pelko hiipii että miten se menee. Hetken päästä tuntuu taas et "hyvin se menee".

Mulla alkaa elämä voittaa, flunssa helpottaa. Tehokkaan lääkekuurin sain, onhan sitä viel jälellä, mut äkkiä helpotti oloa. Kuume poissa, joten tänään menin vähäks aikaa pihalle poitsun kanssa.
Joulukuusi pistettiin pihalle ja mies intoutuki siivoomaa, no pakkohan se vähä olikin kun oli niitä neulasia.
Petivaatteet pidettiin pihalla koko päivän ja nyt on ah, niin ihanat raikkaat ja puhtaat lakanat sängyssä!
Silitin vauvan sängyn lakanan ja pussilakanan, että ne ois vähän pehmeämmät.
Parin tunnin päiväunet kyllä otin hommien jälkeen, mitä nyt vähä kykenin auttelemaan. Flunssa olo kun helpotti, niin tänää on sitte vihlonu/supistellu taas aika lailla. Tuntuu että seisominen ja kävely saa noi nivuset kipeiksi.
Saunassa oli "pakko" käydä, siellä mä voisin istuu vaik joka ilta! Ei tosin kovissa löylyissä. Olen aatellu että eiköhän siitäkin joku "merkki" tule, jos liikaa saunoo.

Jospahan pääsisin huomenna/lauantaina vähän kaupoille, kaveri lupasi lähtee mukaan. Mies ei yksin enää päästä mua :D ihanaa huolenpitoa.
 
lentoemo-76 huh,huh onpa maissa eroja!Siellä ei kyllä yhtään tueta lasten hankkimista!

haavemamma73 Joo,mun kaverille sanottiin neuvolassa että ehdottomasti tarttis antaa kissa pois,vaikka kisu oli vielä sisäkissa!Outoa hysteriaa! |O

Nyt on synnytys ruvennu jonkun verran mietityttämään,varsinkin kun välil supistelee aikast pali!Mua ei jänskätä/pelota kivut vaan enemmänkin se että miten ite käyttäydyn synnytystilanteessa! :whistle: Taidan olla outo! :LOL:
 
No niin. Kaikille onnellista ja raukkaudellista vuotta 2009!

Uusivuosi on nyt sit tullut. Meillä oli tosiaan äitini 50-vuotis ylläribileet, ja kaikki sujui mainiosti=) Ne pidettiin mieheni "harrasteautohallilla" ja paikalle saapui noin 30 kestitettävää. Ennen sankarin saapumista sain poltettua keittolevyllä sulakkeen hallista ja niinpä vietimme illan vielä tunnelmallisemmassa valaistuksessa kuin alunperin oli tarkoitus. Mutta onneksi oli kyntttilöitä riittävästi=) Mutta ihanaa että se kaikki rahan meno ja suunnittelu on nyt ohi, ja voi alkaa odotella vaavia. Lahjaksi äitini lähtee suvun kanssa (n.15henk.) 6.2, 2-viikon reissulle thaimaaseen, josta se ei ollut niin innoissaan.(pelkää lentämistä yli kaiken!)Sen vuoksi aion ehdottomasti synnytttää ennen sitä. Varsinkin kun äiti on lähdössä mukaan ponnistamaan sitten. :/

Jos ja ilmeisesti monella muullakin samoja oireita kuin mullakin. Eli nivuset ja liitokset on ihan kauheen kipeet. Ei siis oikeesti meinaa pystyy kävelemään. Häpyhuulia polttelee ihan pirusti, vaikkei edes silloin supistaisi..mistähän johtuu? onko muilla? Itseasiassa tuntuu just siltä kun paikat aukiis..ja äsken makuullaan tuntui että oikeesti olis tarvinnu ponnistaa kerran, niin neiti olis ollu maailmasa. Lisäksi on sitten niitä supisteluja. Pikaisesti siis...valmiina oltais synnyttämään, niinkuin varmaan moni teistä muistakin. Kyllä alkaa tämä olo olla niin ärsyttävä.

En malta odottaa onko tämä vauva kopio edellisistä! Liisa kun syntyi niin mun äiti näki vasta pään ulkona, kun se jo huusi että ihan siskonsa kopiio tulee sieltä. Eikä vauva kuvista oikein tunnista kumpi on kumpi. Nyt tosin ovat jo tosi erinäkösiä=)

Minä haluan tehdä pienen veikkauksen..olen viides joka synnyttää tällä listalla.

jaana ja vaavi rv 35+1
 
Hei,

Vain pari kertaa on tullut kirjoiteltua tänne, mutta nyt piti tulla ihan kyselemään (en ole kovin tarkkaan lukenutkaan, selviäis tietty jos olisi lukenut), miten muut helmikuun loppupuolella synnyttävät voivat? Itsellä kun tämä raskaus on ollut alusta asti kovin raskas ja olo ei ole ollut missään vaiheessa kovin hyvä. Tietysti vaikuttaa elämäntilanne kun on paljon yksin näiden kolmen nelivuotiaan kanssa, joten kroppa on kovilla. Mutta mites muut, supisteleeko teitä? Minulla nykyisin supistelee päivittäin, mutta eivät ole kipeitä vaan aikas epämukavan tuntuisia. Ja selkä on aivan rikki, totaalisen rikki. Mietin vaan, että noinkohan vauveli meinaa pysyä matkassa loppuun saakka vaiko aikooko jo aiemmin tulla tätä maailman menoa katselemaan. Taysissa sanoivat, että rv 34 jälkeen eivät yritä estää jos syntyy. Hui, se on lähellä eikä meillä ole vielä kuin turvaistuin autoon hommattuna ja äippäpakkauksen vaatteet.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Sii se vuas taas vaihtu ruuan, leffan ja paukkujen kaa. Muksut oli himas ja miäski meni yävuaroon duuniin et mä sit keskiyäl (jaksoin jopa valvoo) tölläsin ikkunast raketei.

Oon ny muutamana päivänä käyny kävelyl jaksanukki ilman isompii liitoskipui ku ei oo supparei ainakaa viäl ollu mut tänää oli kyl iha tuskaa. Ei siks et sattuis mutku pualen tunnin jälkeen alkaa aina nii hirvee vessahätä ettei pysty kävelee. Pual tuntii oli viäl himaan matkaa ja mä vaapuin ankkatyylil tosi hitaast ku pidätin pissaa ja kylmäki oli si viäl. Onneks muksut jakso raahautuu hitaast mun kaa :/

Kauas ei kyl pysty näköjää enää lähtee ku himassaki käyn pualen tunnin välein vessas.
Maanantaina jatkuu duunit taas jote siälki mä asustelen paljo si vessas.

Miäs on ykskas jättäny seksin harrastamisen mun kaa kokonaan. Kuulemma synnytyksen jälkeen si :eek: mitä hittoo!!! en oikee mitää vastaust saanu et miks ei muka ku mä haluisin tölvii. Joku vastaus oli et vauvaanki sattuu ja... |O et muutama kuukaus sit ilman :/ ihanku mä oisin jotenki muuttunu limaseks tai jotai ku ei oikee miäheenkää voi koskee ettei vaa nouse ja muhunkaa ei oikee voi koskee kauheest |O tylsää!!!

Sellasii valituksii si tänää :ashamed:
rv 32+6
 

Yhteistyössä