Absa&kyrsä, kauheita säikäyksiä!! Onneksi kaikki kuitenkin hyvin nyt! :hug:
Ota Kyrsä kuitenkin rauhassa,että pikkuinen pysyykin yksiössään vielä joitain viikkoja...
Ja sitä vartenhan täällä palstaillaan,että saadaan purkaa tuntoja hyvässä ja huonossa, eli antaa tulla vaan kaikki murheetkin. Helpottaa jo paljon kun saa pois sydämeltään asioita!
Mitäs ootte sinne sairaalakasseihinne pakanneet itselle?
Tuntuu ettei pää oikeen pelaa,kun pitäis miettiä mahd.järkevä sisältö kassiin,muttei viittis kauhiasti ylimääräistä roudata vaan varmuuden vuoksi... Ja mun on kyllä ite kamat huolehdittava pakatuiksi, miehen pää on viä harvempi,kun pitää jotain muistaa(esim.jos jättäisin sen varaan et tuo sit perässä jotain tarvittavaa...).
joskus on jo
vaunuasiasta ollutkin puhetta,mutta nostan esille nyt kun alkaa olla jo ajankohtaisempi tuo hankinta, että minkälaisia kärrejä olette hankkineet? merkkiä,väriä,mallia,varusteita(kantokoppa/jalkapussi tms.),hintaa,uutta/käytettyä jne... ja miksi päädyitte juuri ko.vaunuun?
Meillehän siis ostettiin käytettynä Emmaljungan Ceroxit(yhdistelmävaunut) pehmeällä kantokopalla. Vm-07, hintaan 350e. siihen hankin erikseen emmaljungan jalkapeiton lastentarvikkeesta (ovh 49e). hyttysverkko ja sadesuoja tulivat vaunujen mukana. pukki toi marimekon laukun hoitolaukuksi. Vaunuissa heittoaisa,mikä oli yksi mun kriteereistä. Väri on racing red, eli harmaa-punainen(sellanen "kunnon" punanen,mikä mielestäni käy pojallekin. kai toi väri saanutkin nimensä kun on sellanen "ferrarin"väri...)
ja puhkeamattomat kennorenkaat on myös. Että sellasilla mennään. Sit löysin sillon loppukesästä mummulavaunuiksi ne t,sin-valk. Hauckin yhdistelmät muutamalla kympillä. Lisäksi ostin käytettynä Gracon Travelsystemin,eli telakallisen turvakaukalon ja matkarattaat johon kaukalon saa kiinni. Hinta oli 105e. päävärinä harmaa,vähän mustaa ja beigeä. Eli kaikkiaan vaunuosastoon mennyt rahaa n.550e. Olen ihan tyytyväinen,kun ajattelee että uusista vaunuista yksinään saa helposti pulittaa tuon summan ja vähän lisääkin...
Ja vaikka käytettyjä ovatkin ,niin hyväkuntoisia ja aivan ehjiä ovat kaikki nuo.
Hinku ois kova jo saada vauvan petikin laitettua valmiiksi,mutta se on vielä "ompelijan" mallina,kun teetän uudet helmat, reunapehmusteen ja uudinverhon. Ensisänkynä meillä siis suvussa kulkenut rottinkinsänky,jossa itsekin olen nukkunut. Menee ekat 3-4kk, eli pinnasänkyä ehdin sit miettiä myöhemmin, sitä kun ei viä ole. Mahdollisesti kaverilta saan lainaan,jos poikansa oppii pois siitä ajoissa... makkariin jo uudet hyllyt saatiinkin seinille,että saadaan vanha hylly pois lattiatilaa viemästä ja siten tilaa hoitopöydälle ja vauvan petille. Viimeistellään sitten,kun sen sängynkin saa laitettua.
Onkohan nää nyt niitä kuuluisia
liitoskipuja, kun kipeästi välillä repii tonne nivusten/häpykummun välille esim.kävellessä, housuja pukiessa/riisuessa jne...? Vai millaisia muilla on nää liitoskivut? Olen vähän huuli pyöreänä miettinyt et mitä ne on,kun joillain kai melko aikaisin jo alkaneet. Itellä tota juilimista nyt muutama viikko ollut...
Oma napa muutoin kovin vauhdikas, varsinkin yöaikaan |O .Kiva sit viiden vessakäynnin lisäksi yöllä odotella että asukki malttaisi rauhoittua sen verran et sais unen päästä taas kiinni... :headwall: Valmentaa kai sit yösyöttöihin jne tämä vaihe...
Mua muuten supistaa lähes joka pissihätä (sekä yöllä et päivällä),helpottaa sit kun hätäkin helpottaa. Onko muilla näin? Yölläkin se on se supistus joka vessaan herättää, ei varsinainen hätä...
Huh, jokohan tässä tätä asiaa taas yhdelle kertaa ois... Kovin omanapaista jälleen, mutta....
:ashamed:
tatuka+peikko 33+4