Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Voi hitsi, se voi pinon eka vauva olla kohta maailmassa.. huisia! :D
Mutta asiaan
Tarviiko joku Baby Björnin rintareppua?
Mulla olis joutilaana, tosi vähän on käytetty eli hyvässä kunnossa
on. Jos kiinnostaa niin YV:llä yhteyttä niin kerron lisää ja
neuvotellaan hinnasta.

ja taas täytyy kiitää.. :wave:
iitukka ja helmi 33+0

Iltapäiviä!

Nyt sitten iski hirveät liitoskivut. :whistle: Könysin kampaajalle - myöhässä - onneksi tätsy ei passittanut mua ulos, silloin olisinkin varmaan revennyt siihen paikkaan |O. Noh, sain kuontalon siistiksi ja kaupassa piti käydä samalla reissulla. Kyllä oli tuskaa. Olisin huutanut ääneen aijaita, jos oisin kehdannut.

Mutta epämukavuudesta huolimatta en silti toivo, että vauva lähtisi syntymään aikaisemmin. Kuten th:kin totesi, niin aina parempi, mitä valmiimpana vauva syntyy. Joten ihan mielellään odottelen sinne 40 viikon tuntumaan. Tulisilla hiilillä on vähän turhaakin olla 37-38 lähtien, koska harvempi vauva kuitenkaan vielä silloin syntyy.

Sitäpaitsi tässä on vielä vaikka mitä hommaakin, makuupussi pyörii just koneessa, mutta sairaalakassi on pakkaamatta, samoin hoitotaso laittamatta. Ja en ole keksinyt vielä sitäkään, mihin sijoittaisin kylppärissä harsot, vaipat ym. tykötarpeet.

Kyrsä & Absa: Huih mitä kokemuksia! Etenkin tuota kolaroimista pelkään itsekin, kun pikkuautolla ajelen ja tiedän, että olen tosi suojaton, jos joku maasturi jyrää päälle.

Kotiinlähtövaatteet: Kokopotkari, sukat, villapuku (joka ei tosin ole aitoa villaa, mut on tarpeeksi pieni), villatöppöset, tumput, kypärämyssy, hattu ja toppahaalari. Luotan siihen, että ilmat tästä lauhtuu siiheksi.

Limatulppa: Esikoisesta se alkoi lähteä samaan aikaan kun synnytyskin käynnistyi, ja niin muistaakseni myös kuopuksesta, mut oli sen verran nopeaa toimintaa ettei siinä paljon limoja kerennyt tarkastelemaan. :D

Vaappuva Kössi ja hikkaava vaavi 35+2

Absa: HUI! Kyllä varmasti pelästytti. Onneksi pikkanen kuitenkin liikuskellut :hug:

VEIKKAUS: Mä niin haluaisin, että olisin listan viimeisimpiä (LA 20.2) synnyttäjiä, että saisin täysin valmiin vauvan synnyttää. Eka en ole missään nimessä, ompelen vaikka röörini umpeen, ettei sieltä kukaan pääse pois enne helmikuuta.

Mutta supistelut ei vaan lopu. :headwall: Taas on koko päivän suppaillut ja tälläkin hetkellä sattuu mahaan ja ahdistaa. Vauva muuten on kääntynyt raivotarjontaan *huokaisee helpotuksesta*. Sanoinkin tossa just äitilleni, että en tee MITÄÄN kotitöitä ennenkun 2 viikkoa on mennyt ja senkin jälkeen tosi varovasti. Vaikeaa se tulee olemaan, mutta mä itken täällä vaan kun mietin, että jos synnytänkin pienen keskosen :'( Se olisi mulle tosi kova paikka. Mutta parempi sekin kun se pahin mahdollinen...
Joka kerta kun nousen jaloilleni niin alkaa supistamaan...

Ja ANTEEKS kun tänne purkaudun, mutta pakko purkaa jonnekkin tätä paskaa oloa :'(

-StressiKyrsä ja nappula 33+1

Voi kyrsä, :hug: Tuolla 30-kymppisten pinossa syntyi vauva rv34+0 tai rv34+1, eikä hällä ollut mitään ongelmia, imetyskin onnistunut mainiosti! Eli ei tuo ennenaikaisuus aina merkitse edes keskoskaappia. Paljon tsemppiä täältä, lepää mahdollisimman paljon ja yritä olla murehtimatta liikoja, toivottavasti kohdunkaula ei aukea liikaa vielä pitkään aikaan. :hug:

Itsekin olen pelännyt koko ajan just keskosuutta, mutta mua helpotti kauheesti, kun ylittyi toi maaginen rv30, ja kun huomenna alkaa rv33, niin ei olisi kyse enää edes pikkukeskosesta. Luin parilta keskustelupalstalta noista rv33-rv37 syntyneistä, ja puolet eivät olleet joutuneet edes keskoskaappiin ja kaikki olivat kirineet ekana vuonna kasvussa täysaikaisena syntyneet kiinni. Itseä ainakin helpotti, vaikka tietenkin sitä toivoo, että päästäisiin ainakin tuonne viikolle 37 asti.

Toivottavasti pysytään kaikki yhtenä kappaleena ainakin rv37 saakka, mutta olen varma, että hyvin pikkuiset pärjäävät suomalaisessa (ja meidän tapauksessa italialaisessa) hoidossa, vaikka ennen aikojaan uos tulisikin. Italiassa on pelastettu jopa 500g painoisia keskosia! :heart:

Absa: hui, mikä kokemus! Suojelusenkeli oli teillä mukana, toivottavasti ajatukset onnettomuudesta eivät enää sen kummemmin vaivaa :hug:

Siniraita: Yritin lukea artikkelia netissä, mutta ei sitä (ainakaan vielä) ollut. Vaikutti kiinnostavalta. Sellaista kysyisin, että onkohan juoksulla vaikutusta maidontuloon, tai voiko sitä kompensoida jotenkin? Nesteytys varmaan on tosi tärkeää, mutta olisikohan muuta? Minkähänlaiset kilometrirajat pitäisi laittaa? En juokse koskaan yli 50km viikossa, kun nuo nivelet on mitä on, mutta paljonkohan olisi imettäessä sopiva kiometrimäärä?

En muuten koskaan ollut ajatellut asiaa, mutta Imetystukilistan sivuilta luin, ettei Kansanterveyslaitoksen mukaan suositella laihtumaan yli 500g viikossa imettäessä, koska muuten rasvasoluista liikkeelle lähtevien ympäristömyrkkyjen määrä on maidossa liian korkea. Muutenkin olen miettinyt vain raskausajan aikaista ruokavaliota, enkä ole juuri ajatellut, että imettäessä pitää olla myös aika tarkkana, vaikkakin eri asioiden suhteen.

Pysykäähän yhtenä kappaleena mammat!

Tv. Lentis ja Hyrrä 32+6 :heart:

Absa Olipas kokemus!! :hug: Onneksi ei kuitenkaan käynny mitenkään ja vauvallakin kaikki on hyvin! :heart:

Kyrsä :hug:

Mistä mahtais saada sellasii pienii villavaatteita,ei taida ol ihan missään tyyliin prismas?!

Mä luulen että tää kaveri syntyy tammikuussa(LA 9.2)Heitin miehel sellasen villin veikkauksen et syntyy 29.1!Luulen et aika etunenäs olen!Sanoin kyl just tosa miehel et nyt kun tälläi puhelee,varmasti menee kaksi viikkoa yli! :LOL:

Tyypin äippä ja Einari 34+5

Hyvää Uutta Vuotta kaikille! Eipä ole tullut taas käytyä täällä vähään aikaan, paljon on tullut jo tekstiä tämän vuoden puolelle, se on hyvä juttu! Toivottavasti kaikkien vauvat vielä pysyy masussa ettei liian aikaisin lähde syntymään. Kyllä sitä tulee mietittyä joka päivä, että koskahan se lähtö synnyttään tulee. Mulla on kyllä sellainen tunne ollut koko ajan, että tämä vauva ei helmikuun lopulle masussa pysy (l.a 27.2). Oon miettinyt sitä ehkä senkin takia niin paljon, että eka l.a oli 2.2. mutta ultrassa lääkäri muutti sen loppukuulle!

Neuvola oli uudenvuoden aattona:
- RR 132/83
- paino +457
- pissa puhdas
- sf 28 (edellisellä kerralla 27,olisi kuulemma voinut olla mitta jo isompi, kätilö kyllä veikkasi, että kun on viime käynneillä ollut eri henkilöt mittaamassa niin voi siitäkin johtua tai sit vauva on vaan melko pienikokoinen, 4d-ultrassa oli hiukan alakäyrillä)
- syke +145
- liikkeet ++
- tarjonta rt
- hb 107, laskussa vaan koko ajan. Tänään hain rautaa apteekista.

Samalle päivälle oli myös meillä synn.valmennus. Oli kyllä mukava käydä tutustumassa paikkaan ja kätilökin kertoi oikein mukavasti kaikki asiat. Oon menossa pienempään aluesairaalaan synnyttään (vkoja pitää olla 36 että pääsee) ja synnytyksen suunnittelukäynti on vkolla 36 siellä, silloin vielä ultrataankin mikä on kiva juttu. Onhan se hyvä varmistaa, että vauvalla kaikki ok.

Nyt täytyy mennä ottaan se rautatabletti =)

T.Kareliini ja vauveli 32+1

äkkiä vaan merkkaan kun wikipediasta löysin...

Toistaiseksi pienin eloonjäänyt keskonen syntyi Yhdysvalloissa 19. syyskuuta 2004. Rumaisa Rahman oli syntyessään 24 cm pitkä ja painoi vain 244 grammaa.

Tuohan on siis tooooodella pieni :heart:, joten meillä kaikilla oikein hyvin pullat uunissa tuohon vauveliin nähden.

Kyrsälle
:hug: ja Absalle myös :hug:

Kiitos Lentis :hug: Ja saattaahan se olla, että olen vielä maaliskuussakin raskaana. sitä kun ei kukaan tiedä. VOI KUN TIETÄISIKIN niin loppuisi stressaaminen. Tosiaan onhan meidän vauva saanut ne kortisonit vahvistamaan keuhkoja, ettei se tosiaan tarkoita pientä, avutonta keskosta vaikka jo syntyisi (jos muuten menisi hyvin). Jotenkin vaan miettii asioita liikaa... Mieskin mulle äsken suuttui, että "mitä ihmettä sä pillität jostain mitä ei ole vielä edes tapahtunut?" On se mua tukenut niin hienosti, mut kai silläkin tuli jo raja vastaan ja TYHMÄÄHÄN se on itkeä asiaa mitä ei ole edes tapahtunut :saint:

Pieniä villavaatteita saa lastentarvikeliikkeistä ja lastenvaateliikkeistä. Meillä ei ole vauvaa varten villahaalaria, mutten sitä aio ostaakkaan. Vauvalla kuitenkin ties mitä lämpö-/termospusseja, että niiden suojassa varmasti pärjää toppahaalarissaan vaunuissaan. On noi 2 aiempaakin helmikuistamme pärjänneet :whistle:

äitiyspäiväraha päätös tuli tossa ennen vuoden vaihdetta ja onneks saan saman kun esikoisesta, eli työajan palkan mukaisesti lasketun! Se minimi ä-päiväraha on meinaan aika nihkee..

Sinituuli Aika lyhkäseltä kuulosti sun pelkopoli käynti?! Helpottiko ollenkaan vai tuntuko turhalle reissulle? Jotenkin tuntus siltä ettei noin pika käynnillä juurikaan keretä perehtymään asiaan tarpeeks.. toivottavasti kuitenkin käynnistä oli apua!
Limatulppaa lähti irtoomaan mulla samana päivänä kun synnytys käynnistyi, eli oli sellasta verensekaista limaa ja sairaalassa tuli sitten oikeen iso (n.3cm halkasijaltaan) limanen klöntti mis oli veriviiruja..yök :D Kaikkien kirjasten mukaan sen irtoomisesta ei voi päätellä synnytyksen ajankohtaa, mut kyllähän se kertoo siitä et kohdunsuulla jotain tapahtuu .

kyrsä & absa :hug: aika hurjat viimepäivät teillä olleet!

nanada laittaisin bodyn ja puolipotkarit velourhaalarin kanssa.

nimiä ollaan mietitty, ja mietitty ja mietitty, mut ei vaan mitään taho löytyä.. Mikään ei oo viel kunnolla iskeny :/ toivottavasti enskuun aikan keksittäis, kun haluisin et vauvalla on heti syntyessään nimi :)

sairaalakassi kirjotan jotain listan tapasta tarvittavista asioista ja keräilen niitä sitten ihan loppuvaiheessa kassiin.. ainakin kun tiiän etten oo mikään syöksysynnyttäjä niin voin pakkailla vaikka vasta synnytyken käynnistyttä, mut paperilla ne on hyvä jo olla kun siin vaiheessa ei pää ehkä jaksa muistaa kaikkea :D

ON: liitoskivut vaivaa nyt täälläkin ja eilen (oli raskas päivä) supisteli, ei kipeesti mut epämiellyttävästi ja paineen tunnettakin oli.. pitäs vaan välil osata himmata.
Muuten vaikuttaa kaikki olevan ihan ok ja vauvakin on tainnu kääntyä raivotarjontaan, jee!

kuupas ja tirppana rv33+2

Absa&kyrsä, kauheita säikäyksiä!! Onneksi kaikki kuitenkin hyvin nyt! :hug:
Ota Kyrsä kuitenkin rauhassa,että pikkuinen pysyykin yksiössään vielä joitain viikkoja...
Ja sitä vartenhan täällä palstaillaan,että saadaan purkaa tuntoja hyvässä ja huonossa, eli antaa tulla vaan kaikki murheetkin. Helpottaa jo paljon kun saa pois sydämeltään asioita!

Mitäs ootte sinne sairaalakasseihinne pakanneet itselle?
Tuntuu ettei pää oikeen pelaa,kun pitäis miettiä mahd.järkevä sisältö kassiin,muttei viittis kauhiasti ylimääräistä roudata vaan varmuuden vuoksi... Ja mun on kyllä ite kamat huolehdittava pakatuiksi, miehen pää on viä harvempi,kun pitää jotain muistaa(esim.jos jättäisin sen varaan et tuo sit perässä jotain tarvittavaa...).

joskus on jo vaunuasiasta ollutkin puhetta,mutta nostan esille nyt kun alkaa olla jo ajankohtaisempi tuo hankinta, että minkälaisia kärrejä olette hankkineet? merkkiä,väriä,mallia,varusteita(kantokoppa/jalkapussi tms.),hintaa,uutta/käytettyä jne... ja miksi päädyitte juuri ko.vaunuun?
Meillehän siis ostettiin käytettynä Emmaljungan Ceroxit(yhdistelmävaunut) pehmeällä kantokopalla. Vm-07, hintaan 350e. siihen hankin erikseen emmaljungan jalkapeiton lastentarvikkeesta (ovh 49e). hyttysverkko ja sadesuoja tulivat vaunujen mukana. pukki toi marimekon laukun hoitolaukuksi. Vaunuissa heittoaisa,mikä oli yksi mun kriteereistä. Väri on racing red, eli harmaa-punainen(sellanen "kunnon" punanen,mikä mielestäni käy pojallekin. kai toi väri saanutkin nimensä kun on sellanen "ferrarin"väri...) :p ja puhkeamattomat kennorenkaat on myös. Että sellasilla mennään. Sit löysin sillon loppukesästä mummulavaunuiksi ne t,sin-valk. Hauckin yhdistelmät muutamalla kympillä. Lisäksi ostin käytettynä Gracon Travelsystemin,eli telakallisen turvakaukalon ja matkarattaat johon kaukalon saa kiinni. Hinta oli 105e. päävärinä harmaa,vähän mustaa ja beigeä. Eli kaikkiaan vaunuosastoon mennyt rahaa n.550e. Olen ihan tyytyväinen,kun ajattelee että uusista vaunuista yksinään saa helposti pulittaa tuon summan ja vähän lisääkin... :whistle: Ja vaikka käytettyjä ovatkin ,niin hyväkuntoisia ja aivan ehjiä ovat kaikki nuo. :p

Hinku ois kova jo saada vauvan petikin laitettua valmiiksi,mutta se on vielä "ompelijan" mallina,kun teetän uudet helmat, reunapehmusteen ja uudinverhon. Ensisänkynä meillä siis suvussa kulkenut rottinkinsänky,jossa itsekin olen nukkunut. Menee ekat 3-4kk, eli pinnasänkyä ehdin sit miettiä myöhemmin, sitä kun ei viä ole. Mahdollisesti kaverilta saan lainaan,jos poikansa oppii pois siitä ajoissa... makkariin jo uudet hyllyt saatiinkin seinille,että saadaan vanha hylly pois lattiatilaa viemästä ja siten tilaa hoitopöydälle ja vauvan petille. Viimeistellään sitten,kun sen sängynkin saa laitettua.

Onkohan nää nyt niitä kuuluisia liitoskipuja, kun kipeästi välillä repii tonne nivusten/häpykummun välille esim.kävellessä, housuja pukiessa/riisuessa jne...? Vai millaisia muilla on nää liitoskivut? Olen vähän huuli pyöreänä miettinyt et mitä ne on,kun joillain kai melko aikaisin jo alkaneet. Itellä tota juilimista nyt muutama viikko ollut...

Oma napa muutoin kovin vauhdikas, varsinkin yöaikaan |O .Kiva sit viiden vessakäynnin lisäksi yöllä odotella että asukki malttaisi rauhoittua sen verran et sais unen päästä taas kiinni... :headwall: Valmentaa kai sit yösyöttöihin jne tämä vaihe... :LOL: Mua muuten supistaa lähes joka pissihätä (sekä yöllä et päivällä),helpottaa sit kun hätäkin helpottaa. Onko muilla näin? Yölläkin se on se supistus joka vessaan herättää, ei varsinainen hätä...

Huh, jokohan tässä tätä asiaa taas yhdelle kertaa ois... Kovin omanapaista jälleen, mutta....

:ashamed:

tatuka+peikko 33+4

Hips!

Pikaseen tulin käymään, sit alan neulomaan. Piti tehdä esikoiselle villatumppuja rukkasten alle, mut löyty niin ihania vauvaneuleohjeita et taidan alkaa neulomaan neulepukua sittenkin vaikka piti ostaa ruskovillasta se haalari. Ajattelin hakea silkkilankaa ja neuloa myös sen myssyn itse. Aikaa kun on vaikka muille jakaa. Huoh. Pitkät viikot edessä...

Laitan linkin jos joku muuki innostuu. Aivan ihania ohjeita mun mielestä. Mutta tuskallisen hidas sivusto latautumaan. Ei meinaa kärsivällisyys riittää näissä raskaushormooneissa kun tahtois kaikkihetimullenyt. :headwall:

http://www.garnstudio.com/lang/fi/category_oversikt.php?kat=Baby

Niin,unohtui mainita että täällä ois tarjolla ylimääräinen käytetty Ainu Medela rintapumppu, jos joku on vailla. Ostin paketin jossa oli 2 pumppua josta tää toinen nyt sit mulle tarpeeton. Pumppu siis käytetty, eikä itellä kokemusta tästä,mutta ainakin myyjän mukaan täysin toimiva ja tehokas peli.

yv.tä jos kiinnostaa,niin voi sopivan hinnan sopia, en mitään hirmuisia pyydä.

tatuka

tatuka Mä tosa yritin just miettiä että mitä mulla oli viimeks siel kassissa mukana! :whistle:Siel tais olla:Vaihtovaatteet,liivisuojuksia,hammasharja+tahna,dödö,siteitä,meikkilaukku,hiusjutut,shampoo,suihkusaippua,pari trippiä,purkkaa,kirja!En nyt muista olisiko ollu jotain muuta!Tollasii samanlaisii juttui taidan nytkin ottaa!
Mies onkin jo tosa "ahdistellu"että millon mä oikein pakkaan sen laukun! :whistle:

Meil on esikolta brion yhdistelmät ja sit ehkä ens viikonloppuna haetaan miehen työkaverilta tuplarattaat.Niistä en tiiä mitään muuta kun että ne on vihreät ja noin kolme vuotta vanhat!Ilmaatteeks saadaan! =)

Tyypin äippä ja kovasti mönkivä Einari 34+5! :heart:

sairaalakassiin Meinasin laittaa:
- shamppoo, hoitoaine, dödö
- hammastahna + harja
- hiusharja + lenkkejä
- imetysliivit *2
- liivinsuojia
- puhelimen laturi
- kamera
- pillemehua
- suklaata

sit ihan lähtiessä mukaan: puhelin ja neuvolakortti

isi tuo sit kun hakee mut ja vauvan kotiin:
- mun ja vauvan kotiutumisvaatteet
- turvakaukalo

Tänään käytiin 60 km päässä kaupoilla ja tuo autossa istuminen kyllä aiheuttaa supistuksia, mutta ei onneks vielä ole sattuneet, tuntuu vain ikävälle.
Vauvalle vielä muutaman pienen hankinnan tein mm. parit sukat ja rasvaa...kaikki alkais oleen kasassa.

Mulla molemmat lapset on syntyneet rv 40+1 enkä usko että tämäkään hirveesti aikasemmin haluais ulos. La on 9 päivä, mutta saisihan vauveli syntyä mun puolesta vaikka tammikuun lopulla =)
Nyt jo tuo nukkuminen alkaa olla hieman hankalaa...kun puutuu ja särkee lonkkia. Ja nyt oon parina yönä heränny 5 aikaan eikä meinaa enää uni tulla ja sit aamulla väsyttäis ihan hirveesti, niin ja kädet puutuu kans.

Absa ja Kyrsä :hug: Hurjia hetkiä molemmilla ollut viimepäivinä!
¨
Nimistä: Meillä on jo valmiiksi mietitty, mutta en tohdi sitä täällä paljastaa. :) Sen paljastan, että kolmiosainen nimi tulee.

Mä en oo vielä ostanu vauvalle villapukua... Ihan on unohtunu. :eek: Pitää katella kaupoista se mahdollisimman pian. Jospa se anoppi ostaisi sen, kun lähdetään sen kanssa ens viikolla vielä vauvanvaate ostoksille. Se on vissiin vasta nyt alkanu tajuamaan, että hänelle on tulossa eka lapsenlapsi. :D Oli jo omine lupineen menny ostamaan vauvalle body-pukuja. Ei mua kyllä haittaa, antaa vaan ostaa.

Maanantaina olis kontrolliultra jälleen. Jännittää paljonko vauva on saanut painoa nyt kahden ja puolen viikon aikana. :heart: Toivottavasti olis tullut painoa tarpeeksi. Jännittä myöskin, että onko paikat lähteny enempi avautumaan, ku viimeksi oli ulkosuu 1cm auki.

Tinttu & Tirpukka 35+4

merkkiä.. mukana ollaan..lukemassa käydään, muttei jaksa enää istua kauaa paikoillaan kun paikat puutuu,.. nytkin nopea merkki..

uuteen kotiin ollaan päästy vihdoin muuttamaan, ja kyllä otti koville.. mikä siinä onkin kun ei malta olla touhuilematta.. kyllä illalla tiesi että nyt on rehkitty vähän liikaa..

koitetaanhan kaikki pitää kaverit yksiöissään vielä kuitenkin.. vaikka välillä täälläkin kovat supistukset haittanee...

hahah.. kukaan ei halua mun kanssa kaupoilla käydä kun lyllerrän menemään hitaasti ja varmasti.. toiset tuntuu juoksevan edessä.. ostokset valmiina kun meikä on päässy edes hyllyille asti.. hauskaa.. mutta minkäs teet kun ei vaan tuo askel enää niin nopea ole... :D

Voimia jokaiselle :heart:

-Audriina 34+3

miten te muut saatte nukuttuu??? |O

Mua nukuttaa, mut mä vaan pyörin ja pyörin, missään asennossa ei saa unta. On kuuuma koko ajan..tai sit kylmä. Ja huono olo. Flunssankin pukkasi mukavasti päälle, ja kurkku on hemmetin kipee nyt. Viimeksi jo sanoi polilla, että ota päivällä vaikka pikku torkkuja, jos saat silloin nukuttuu. No kyllähän mä saisin, mut kukas lapset hoitaa..ja entäs sit yöunet..ei nukuta senkään vertaaa.
Mä haluun tän vaavin ulos..olkoonkin että se olisi hiukan ennenaikainen, mutta oma mielenterveys alkaa jo järkkymään! Päiviä synnytykseen korkeintaan ööh..24..ei vaan jaksa enää.

jaana ja vauva rv 35+4 (tai alkuperäisen mukaan jo 36+3)

Pixie: AIVAN IHANIA malleja :heart: Voi kun olisikin taitoa tehdä nuo, omat taidot riittävät hädintuskin tumppuihin, villasukkiin ja pipoihin....

Supparit alkaneet hellittää. Tänään ei ole tullut kun muutama kivulias... Ehkä tämä tästä vielä iloksi muuttuu =)

Nukkumisesta: Mä saan edelleen nukuttua tositosi hyvin! Kai mä oon vaan niin väsynyt, että nukkuisin, vaikka seisten.

Audriina: Onnea uuteen kotiin :flower:

-Kyrsä ja nappula 33+2

Hurjia kokemuksia teillä ollut! :hug:

Siniraita: Täällä samaa yhä noiden kavereiden kanssa. Yhtä kenen kanssa ollut eniten tekemisissä en ole pariin kuukauteen nähnyt. Soiteltu välillä ja odotan koska taas sitä olkapäätä tarvitaan.... Olisi kyllä kiva nähdä muissakin merkeissä.

Limatulpasta: Esikoisesta lähti samana aamuna kun alkoi supistelut ja yöllä syntyi. Oli sellaista verensekaista limaa.

Labello: Meillä taisi olla ihan samanikäiset nuo esikoiset. Ihan mielenkiinnosta että onko siellä jotain ihanaa uhmaa meneillään? Meillä tyttö oli pari kuukautta välissä ihan unelma ja nyt taas alkoi. Välillä ihan riiviö, eilen taas hermostuin ihan kunnolla temppuiluun ja alkoi supistelemaan ja maha tuli tosi kipeäksi. Itellä tietysti ollut taas ihan stressikausi mikä ei asiaa helpota ja kun toinen ei ihan ymmärrä miksi pitäisi olla kiltisti tai ainakin unohtaa heti.

Täällä myös supistelee kun on vessahätä. Ja myös hirveät suonenvedot vaivaa. Jännittää miten syntyy kun esikoinen syntyi viikolla 42+0. Toivottavasti ei niin pitkälle mene. Niin ja armoton väsymys ja tämä aamupäiväpahoinvointi vaan jatkuu.

Ihanaa aurinko paistaa, mutta tota pakkasta vaan on aika reippaasti, jos lähtisi hieman kuitenkin haukkaamaan happea!

Huomenta!

Supistuksista Nyt sitten tiedän mitä ne on... Ainakin voin varmasti sanoa kokeneeni sellaisen! Yhtenä yönä tuossa sen kanssa valvoin ja ei se ollut kun 20 minuuttia mitä se kesti, mutta ei helskutti!!! Mä ihan rehellisesti (ja nolona) voin myöntää et mielessä kävi tositoimiin joutuessa et eka mitä huudan jo tyksin ovella on LÄÄKETTÄ!!!! Ja varsinkin kun olen kuulut usealta suunnalta et odotapas niitä OIKEITA supistuksia... No en vielä heitä kirvestä kaivoon, mutta en sitä tunnetta kivanakaan pitänyt :whistle: Myös pienempiä supistuksia on nyt ollut parina päivänä/yönä, muttei onneksi samanlaista!!

Absa Kamala toi teidän onnettomuus mutta onneksi mitään vakavaa ei käynyt!!!! Musta on tullut ihan säikky liikenteessä tämän raskauden myötä. Koko ajan miehelle siinä pelkääjän paikalla annan ohjeita ja varoittelen. Onneksi se ei kuuntele mua! Meinaan taitaisi olla vaarallisempaa jos se kuuntelisi :ashamed:

Vaunuista Meillä siis kanssa hankittuna jo vaunut (Emmaljunga city cerox) sekä käytettynä ostettiin kaverilta matkarattaat mutta... Vitsit mä löysin ihanan väriset Quinnyn speedyt!!!! Väri on moos ja se on sellainen myrkynvihreä. Mä en tarvitse niitä, mutta ne houkuttelee mua niin paljon etten tiedä olisiko pakko ostaa... :headwall: :headwall: Ajattelin (siis yritän myydä niitä itselleni) et ne olisi kätevät sitten kun poika kasvaa ja ne parinkympin matkarattaat voisi jättää fammulaan. Niin ja ne Emmaljungatkin oli halvat (jotain 460,-) kun ostettiin edellisen vuoden väri alesta... Niin ja sitten vielä se että kun me haluamme vain tämän yhden lapsen niin enkö saisi nyt nauttia sitten ihanuuksista... :whistle: ;) Järki taas sanoo et EI osteta!!!

Hauskaa pakkaspäivää kaikille!

Caro + masukki 33+5

No voi hellanlettas, kun olikin söpösiä neuleita ja mallitkin niin syötäviä! Langoista puhumattakaan. Kiitos Pixie linkistä. Vaunupeittoa olenkin haaveillut ja tuolta näyttäisi löytyvän useampikin kiva malli. Kunhan vain osaisin päättää värityksen...

Huh Kyrsä ja Absa, hurjia kokemuksia molemmilla. Itse säikähdin ihan vain sitä, kun nousin sohvalta vanhasta muistista vatsalihaksilla tosi nopeasti nostamaan nenäliinaa, kun nenä alkoi vuotamaan urakalla. En tajua, mitä sitä nyt moista piti niin äkisti rynnätä ottamaan, olishan se hihakin ollut lähellä.

Nukkumisesta: vaihtelevasti tulee nukuttua öisin. Nyt ei ole tarvinnut muutamaan yöhön nousta vessaankaan kesken kaiken vaan olen saanut nukuttua 6.30-7 asti. Nokka on tukossa/vuotaa, minkä vuoksi ei onnistu kuin oikealla kyljellä tai selällä nukkuminen. Selällään köllöttely on tosin nyt alkanut tuntua jo hieman tukalalta, joten kyljellä sitten sitäkin enemmän. Onneksi ei sängyssä ole alkanut puutumista tulemaan, sohvalla en voi kauaa olla ko. asennossa.

Nyt kun täälläkin pakkaset pomppasivat ihan uusille lukemille piti kaivaa ihan toppavarusteet esiin. Mutta eihän ne toppahousut mahtuneet kiinni. Miehen housut vielä huonommin, kun ovat jotain kaposempaa sorttia. Kävelylle tuli sitten lähdettyä housut apposen avoimina, mutta onneksi ovat henkselimallia, niin pysyivät sentään ylhäällä :LOL:

Supistuksista ei edelleenkään ole kokemusta. Vauveli tuntuu kyllä möyrivän ja mylläävän enemmän kuin varsinaisesti potkiskelevan. Tuntuu hassulta, välillä jopa kutittaa.

Uutena vuotena saimme lisää lupauksia vauvatarvikkeiden lainasta: hoito-/kylvetystaso ja sitteri, jotka pitäisi noutaa yhdeltä toiselta kaverilta, jolla nyt olleet lainassa. Yhdeltä ystävältä olisi vielä tulossa ainakin itkuhälytin. Matkasänkyä ja kantorinkkaakin olisi luvassa, mutta en tiedä onko meillä niille käyttöä. Olen kovasti kuullut kehuja Manduca-repusta, joka kovasti houkuttaisi. Tuo rinkka on sen verran iso kapistus, jotenkin vain arveluttaa. No, täytyy nyt vielä miettiä.

Audriinalle onnea uuteen kotiin!

Synnytysveikkausta omalta kohdalta: helmi-maaliskuun vaihteeseen menee (la 17.2).

Keskiviikkona olis seuraava neuvola.

Mutta nyt aurinkoista sunnuntaita,

nimiko ja sintti 33+5

Tisseistä kysymys: Mulla on nyt tullut tuota "esimaitoa" jo muutaman viikon. Nyt sitten vasen tissi ihan tosi arka ja turvoksissa, lisäksi se vuotaa kokoajan. Mietin vaan, et mikäköhän sitä vaivaa... Onko muilla vastaavaa?

Yhteistyössä