Helmimasut 2009 - tammikuussa vol 2. -

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
täällä näyttää kaikilla olevan toooooooodella tylsää!! =)

no onneks meillä on toisemme... ainakin joku jolle "valittaa" :laugh:

jospa sitä menis vaikka vähän siivoilemaan.. tai pesemään ikkunat.. :D
ku eipä meillä toi peitto heilu paitsi silloin kun kylkeä kääntää.. :laugh:

nyt meen mut varmaan tunnin päästä täällä taas..

äippä-83 37+2 edelleen

pur mihis sä oot kadonnu??? :hug:

Moikka!

Joo.. Ihanaa huomata ettei ole ainut kenellä on tylsää... Vaikka sitten tietty olen pahoillani myös teidän muidenkin tylsistyneiden puolesta :wave:

Tietty alkaa se välillä kuivattamaan et kaikki sosiaalinen elämä on tietokoneen välityksellä... Mutta kai se pitää vaan ymmärtää et ihmisillä on päivisin työt, koulut, perheet yms. omaakin elämää, eikä ne aina jaksa viihdyttää valasta muistuttavaa valittavaa mahankasvattajaa... Koskee ihan omaakin miestä :laugh: :laugh: :laugh: Onneksi on nykyään kyllä kaikki palstat, s-postit, FB:t...

Pitää vissiin lähteä lähikauppaan ja tälläytyä sinnekin (= pukea vaatteet + iskeä nassuun puuteria ja ripsaria) et tuntee tehneensä tänään "jotain". Tekee mieli leipoa suklaakakkua =)

(Vieläkin yöpaitasillaan aikaa kuluttava) Caro + masukki

Nii sellanen juttu viel aikani kuluksi, et täällä ku ei oo niitä perhehuoneita siis PHKS:ssä, ni mä oon sit se äiti siel joskus joka kyselee huonekaverilta et käytteks te palstalla ja sillei. Ajattelin vaa et ois hirmu ihanaa jos sitten huonekaveriksi sattuisikin täältä palstalata joku, ois jo vähän niiknu tuttu, ni ois jotenki va kivempi, ku joku ihan vieras tiukkapipo ....

Onnea niisku ja MinniG! :flower: Kiva kuulla sinusta MinniG, huolestuinkin jo mihin hävisit joulun jälkeen, mutta oletinkin että vauvanhakureissulle... ;)

Labello: Jos vaan viitsit niin laita vaan uus pino huomenna. Jännäähän tää päivittäminen on ku vauvoja tupsahtelee kokoajan, mut tee sä vaan ku oot tehny tähänki asti ja niin hienoja pinoja. Voi olla et lähetään viikonlopuks reissuunkin niin en oo koneella sitte pahemmin...

Esikoisen lahjomisesta, oon suunnitellut tehdä niin ja pari lahjaa jo ostanutkin "Pikkiriikiltä" tuolle 2,5 vee esikoiselle, mut oon antanut niitä sille sitä mukaan. :laugh: Oon niin pehmo... Mut se oli aivan innoissaan kun sai barbapapa-kirjoja pari päivää sitten, puhuu niistä unissaan ja ensimmäisenä aamulla ja kiittelee mua kokoajan. Eilen luettiin ne kaikki iltasaduiks ja sen jälkeen tyttö halas mua hirveesti ja sano että on ilonen ja tahtois tehdä äitin ja isinkin iloiseks ostamalla meille samanlaisia. :D Kysy tarkkaan mistä ne on ostettu, piti sitä kirjakaupan hyllyäkin kuvailla. Sen lempikirja niistä on Barbapörrö ja sen hän haluaisi kuulemma antaa sitten Pikkiriikille. :heart: Ihana. Mulla on niin huono omatunto siitä että kohta se ei enää oo meidän ainokainen... On siinä elämänmuutosta varmaan kerrakseen. Yritän kyllä kaikkeni lievittääkseni sitä sisarkateutta. Ehdotuksia, neuvoja?

Joko teille tulee paljon jokojoko-puheluita? Mulle tulee päivittäin äidiltä ja veljeltä ja eile ekan kerran miehen siskolta. Ihan herttaista se vielä on, ei ärsytä yhtään, mutta jossain vaiheessa sekin piste varmaan saavutetaan. Veli oli suloinen kun se on luvannut hoitaa esikoista sit ja kysy tänään et kui kiire siinä sitte on hänen tulla? Et voiko hän lähteä viikonloppuna luistelemaan ku sieltä ei ihan 10 minuutissa pääse takas. Sanoin et nou hätä, mee ihmeessä luistelemaan. Se ei ikävä kyllä ihan kymmenessä minuutissa sieltä ulos tuu. :D

Pixie ja Pikkiriikki 37+2

Voi kunpa mullakin olisi tylsää! Olisi ihanaa levätä. Mä olen kyllä jäänyt töistä äitiyslomalle jo ajat sitten, mutta sain neronleimauksen ja päätin saattaa kesken jääneet opinnot loppuun ennen kuin vauva syntyy - tässähän sitä on aikaa kun esikoinenkin on päivät tarhassa. Nyt on hirmuinen kiire koko ajan ja kiroan, että mitä hemmettiä oikein ajattelin... Istun tietokoneella päivät pitkät ja kirjoitan gradua, ja se istuminen aiheuttaa suppareita.

Olen lueskellut täältä kuinka moni kovasti jo toivoo että vauva syntyisi ja koittaa jo 37-viikoilta kaikki mahdolliset ässät ja kävelylenkit että saisi synnytyksen käynnistymään. Minä taas toivon, että pysyisi nyt vielä masussa - mulla on laskettu aika 27.2. ja viimeinen tentti 28.2.... Joo, ei ole kovin fiksua. En mä tietenkään väkisellä tee, jos ei jaksa niin ei jaksa ja jos vauva syntyy etukäteen niin sitten syntyy. Mutta katellaan nyt, olisihan se mahtavaa jos saisi nämä kauan roikkuneet opinnot loppuun vihdoinkin.

Jokojoko-kyselyitä ei ole vielä ollut, ehkä siksi että olen niin kiireinen ettei kukaan osaa edes kuvitella, että on vaan alle kuukausi enää laskettuun aikaan. Toisaalta masu on (kuulemma) tosi pienen näköinen viikkoihin nähden, joten ehkä siksikään eivät osaa vielä kysellä. Ei se vatsa kyllä tunnu pieneltä ja on minusta isompi kuin esikoista odottaessa edes ihan lopussa, mutta kai se jotenkin piiloutuu mun isoihin vaatteisiin ja pitkkän selän takia muutenkin jää pienen näköiseksi.

Naru rv36

Lisää limatulppaa...pakko olla, en usko että on valkovuotoakaan. ;) Nyt siis täystohina päälllä, petivaatteet ulkona, matot kohta myös ja imuri huutaa :D me asutaan kolmannessa kerroksessa ja ei ole hissiä, joten matot on raahattava rappusia pitkin ulos :wave: Sen pitemmittä puheitta jatkan siivoilua ja katsellaan miltä ilta näyttää :p

Touhukas Jospi ja kummasteleva Papuliina 37+6 :heart:

MinniGlle onnea! :hug:

MinniG :flower: Onnea!!! ..onpas teillä ollut alku, toivottavasti nyt menee vain ja ainoastaan hienosti :)

Joko joko puheluita ei ole tullu, mutta vointia on kyllä kyselty ja kommentteja 'ota nyt rauhallisesti' ..helppo homma kun on muutto edessä :/

Mulle tulee jokseen 'epänormaali' olo kun mulla ei ole yhtään tylsää, päinvastoin, vaikken tekis yhtikäs mitään ihmeellistä niin päivät ja viikot vaan vilahtelee ( vanhuus ei ole tullut yksin) . Sitten kun olen asennoitunut et ensin muutto, siitten baby, niin en myöskään odota synnärille lähtöä vielä. Nautin näistä päivistä kun tiedän että tämä autuus loppuu pian ja yöunet vaan entisestään repaloituu. No meitä on moneen junaan..ja mulla nyt kun ei ole suurempia vaivoja niin ehkä siksikin oleminen on ihan ok. Tai noh nukun huonosti, pukamat, pissattaa, norsufiilis ym perussetit löytyy kyllä :p
Positiivisella ajattelulla voi jo pikkusen parantaa fiilistä ->ehkä :)

Täällä on tosi väsähtänyt mamma tänään, piti oikein repiä itsensä joogailemaan klo 10:ks. Sitte nautiskelin taas lounaan kaikessa rauhassa kylillä ja kävin metsästää Prismassa itkuhälyä..ja nyt se ei taida kuulua enää koko valikoimaan kun ei ollut edes lappuja enää. Pitänee tilata sittenki nettikaupasta se.
Ekan kerran jätin painavimman kauppakassin autoon, mies saa kantaa sen kun tulee..

Pikku päikkärit nyt ja kun mies tulee niin mennään uuteen kotiin selittää remonttireiskalle mitä ne siellä sit ens viikolla tekee :) Ja mä varmistelen että 'onhan tää sit varmasti valmis perjantaina et lauantaina päästään muuttaa???' ..nyt ei kestäis kyllä mitään aikataulujen venymisiä enää tän remontin suhteen.

hm ja nöksy 39+1

Onnittelut MinniG:lle!!

Siivouspäivää vietetty täälläkin. Mies imuroi ja mä pyyhin pölyt. Mies lähti kaupungille asioille vaan enpä jaksanut lähteä mukaan. En haluu hommata mitään influenssa-/paskatautipöpöä enää näin viime päiville. Niitä on meilläpäin aikast paljon liikkeellä. Eikä mulla sinne kaupungille ois ees mitään asiaakaan. Vaihteluksi tietty ois kiva jossain käydä..

Siis TYLSÄÄ on täälläkin!! Mä oon tehnyt jo kaikki mahdolliset (ja mahdottomatkin) valmistelut ja nyt vaan odottelen ja ihmettelen oloja. Sellasta kirkasta limaa on tullut jo joitakin päiviä paperiin mut ihan tosi vähän, en tiä sitten voiko olla sitä kuuluisaa limatulppaa? Eihän sitä kaikki ees välttämättä huomaa kun sitä tulee?

Koira edelleen ihan masentuneen oloinen. Kattelee mun mahaa ja vinkuu. Nukkuu kauheesti... Harmittaa kun ei pysty sille mitään selittämään, yhtään ei tiedä mitä pienissä tennispallon kokoisissa aivoissaan miettii. Raukkaparka, kunpa tottuis nopeesti sitten tulokkaaseen...

Jospilla kuulostaa kovasti jo siltä iteltään, tsemppiä! :)

T.R+P 39+5

Onnea MinniG ja Niisunenä!!! :hug: :flower: :flower:

Minä tuumin, että nyt saa olla yrittäminen...tulee kun tulee. Siitä tulee vaan niin kiukkuiseksi ja väsyneeksi kun yrittää kaikin konstein, eikä mitään tulosta, korkeintaan pari hassua pikkusupparia ja makoisat yöunet :kieh: Pah,sanon minä... :D
Maanantaina mulla onkin se kontrolli ä-polille kun sitä vettä oli niin niukasti, joten we´ll see! :xmas:

Hyviä oloja, paitsi toimivia kipeitä suppareita niitä toivoville..öööh ja vedenlosautuksia sopivissa paikoissa :laugh:

Terkuin Möökö ja murunen 38+5 :heart:

Lisäänpä vielä, ettei täälläkään yhtään jokojoko-kyselyä :o

Siis mä en enää pode lainkaan huonoa omatuntoa istuessani täällä sohvan reunalla yöpuvussa! Ihanaa todeta etten ole ainoa :laugh: Niiiiiiin kypsä..
Jokojoko-puheluita tosiaan on alkanut tulla. Sellaisiltakin ihmisiltä, joiden kanssa ei niin kauheasti ole ollut tekemisissä. Tekis mieli laittaa kaikille tekstari että ennen ensiviikon tiistaita en tiedä yhtään mitään. Toisaalta aika ihanaa kun saa vielä hetkisen olla keskipisteenä B)

Ei tuu mitään kun en taas saa mitään aikaseks kun poika on hoidossa.niin että täällä taas.

pixie oolraits mie jatkan sit huomisesta.

jospi voihan nyt, ois ollu kiva päästä yhtäaikaa synnärille mut sä taidat ny keretä eka :D

Absaaaaaa!!!!! kadonnut kuin maan nielemä..tuuhan kertoon miten herkkulakko sujuu ja mitä ne kyssillä kertoili!

jokojoko ei ole kukaan vielä oikein kysellyt. olen vissiin ite niin jokaiselle valittanut et kun mitään ei tapahdu :whistle:

mulla on imetyspaita pulma. tahtosin jonkun kivan jostain mut ku tuntuu ettei oo missään mitään,hennesilläkään ei ollu kokoja vaihteeks ja muualla (=nettikaupoissa) onkin sit ylihinnoteltuja ja lastentarvikkeessa ihan tyhmiä :(

l&m 38+5

Onnea vauvautuneille taas :flower: :heart:

Täällä siis edelleen yhtenä kappaleena! :kieh: Ke aamuna menin sairaalaan ja kolme sytotecia(? ) laitoivat päivän aikana. Joitakin suppareita aiheutti, mut ei mitää kipeitä edes! To aamulla vasta pääsin kotiin. Saatana että sapetti!! |O Tilanne to aamuna tasan sama ku viikkoa ennen, kaulaa jäljellä reilusti ja on niin takana ettei meinannu yltää sinne! 1-2 sormelle auki. Eilen illalla joitakin suppareita tuli ja ilkeetä viiltelyn ja paineen tunnetta tuol alhaalla mut ei muuta! Sellasta kellertävää, paksua "räkää" tullu viikon verran, liekö limatulppaa, en keksi mitä muutakaan olis. Vaan eipä oo sekään missään tuntunu. Alan olla totaalisen kypsä tähän oloon! Yöllä ei saa nukuttua, pukeminen, liikkuminen ja ihan Kaikki niiin hankalaa jo... Niiiiin toivoin meillekin tammivauvaa, vaan eipä tullu :/ Maanantaina meen aamusta takas sairaalaan, uus yritys... Enpä kovin toiveikas jaksa enää olla...
Eilen olis ollu hyvä päivä syntyä kun oli meijän eka hääpäivä :heart: Miehen sisko tuli neitiä kattomaan kun käytiin syömässä vähän hienommassa ravintolassa. Vähän kyl hävetti ku ei mulla ollu mitään hienompaa päälle laittaa :| Mut pääasia et ruoka maistu :D

Huomenna ajattelin siivota ihan kunnolla. Pari viimestä viikkosiivousta tullu tehtyä vähän "ruotsalaisittain", vasemmalla kädellä.... :ashamed:

Mut jos lähtis vähän kävelylle ja illalla taas saunaan ja peittoja heiluttelemaan ;) Kätilö sairaalassa sanoi että oikeestaan ainoa vähänkään tehokas tapa saada itse synnytystä käyntiin on seksi. Siinä se mekaaninen ärsytys + sperma jossa jotain samaa ainetta kun tossa sytotecissakin. No, kaikki keinot kokeiltava! :laugh:

Jakselkaahan mammat!

Bianca ja poitsu (huomenna LA! )

Nyt tulee valitusta, joka johtunee siitä, että nukahdin kello 6 aamulla. Nä välilevyn pullistumat on sitten mukavia :kieh:

Tunteet ovat tosi ristiriitaiset. Ensin mua helpotti kauheasti ajatus sektiosta, mutta kun silloin viime viikolla aateltiin, että tyttö tuisi ulos jo ennen aikojaan, se mun synnytyspelko jotenkin haihtui :o Ajattelin, että jos tyttö tulee pian ulos, on pieni ja synnytys varmaan nopea eikä mitään erityistä häikkää.

No keskikiviikkona gynellä ei kohdunkaulan tianne ole muuttunut lainkaan, kiinni on ja pysyy ja kun supparitkin ovat loppuneet, ei tytöllä taidakaan olla kiire ulos. Gyne sanoi, että oli synnytyspelkoa tai ei, niin Italiassa 4 kilon syntymäpainoarviolla mennään sektioon joka tapauksessa. Kapealanteisille tehdään sektio jopa 3800g arviolla, mutta ei mulla sentään niin kapea lantio ole.

Sen sijaan nämä välilevun pullistumat alkavat olla ihan helkutillisia, niin että oli tyttö iso tai ei, olisi alatiesynnytys varmaan joka tapauksessa todella paha.

Ongelmana on vain, että ajatus sektiosta helpotti silloin aikoinaan, kun aattelin, ettei oo riskiä hätäsektiosta täysnukutuksessa. Mutta nyt en tiedäkään, että voiko mulle laittaa epiduraalia näiden pullistumien vuoksi :/

Eli molempi pahempi, sektio täysnukutukuksessa ( mun painajainen) tai sitten alatiesynnytys ilman mitään kivunievitystä 3 välilevyn pullistuman kanssa. Italiassa ei ole muita kivunlievityksiä kuin epiduraali, ja sitäkään ei ole tarjolla kuin puolessa sairaaloista. Tosi kiva |O

Tiistaina on taas vipa ultra, saa nähdä millaista painoarviota sieltä tulee.

Sorry tää valitus, olo on kuin junan ale jääneellä. Normaalisti ajattelen, että haluan vaan tytön terveenä ulos, muulla ei niin väliä, mutta tämä unenpuute tekee kyllä heti aika epätoivoiseksi

Lentis ja mamman rakas pieni pimatsu 36+6 :heart:

Voisko joku ystävällisesti kertoa, millä tämä pesänrakennusvietti saadaan katkaistuksi? :kieh:

Mulla ei ole kohta enää yhtään rahaa jäljellä, kun pitää uusia kaikki verhot, matot... :whistle: Lisäksi oon viimeiset kaksi päivää kuurannut, puunannut, tuunannut koko kämppää uusiksi (enää yksi vaatehuoneista jäljellä, mutta sinne tarttee lisää hyllyjä, joten jäänee tältä erää :xmas: ). Meiltä lähtee semmoinen roskalava tavaraa pois, että huh huh..

Mutta ei sitten ehdi koneellekaan istumaan. Tuossa jotakin siivouskaappia (vai mitä liene) jynssätessä tuli mieleen, kun joku kertoi käyneensä oven kuvioita(ko se oli) hammasharjalla. En mä niin kipeä vielä ole, mut ei enää kaukaa liippase.. :xmas: Onnea kuitenkin suuuuuuresti tähän väliin jo syntyneille ja synnyttäneille! :D Hyvää tahtia näitä nyt tulee. Niin ja Naru, aika tavoitteellista sulla on. :D (toisaalta gradunkin VOI tehdä parissa viikossa, kun niin vain päättää :saint: )

T. Kärppä ja äitinsä touhuista ihmeissään oleva papunen (liikkui varulta koko viime yön, kun raukka kai pelkäsi, et huomenna ei taas pääse kunnolla potkimaan, kun äiti vääntää ihan ihme asennoissa koko päivän..) 35+6 (ja huomenna poksahtaa :D)

Tänään äitipolilla kysissä käyty :| Tää tuntuu jotenkin ihan ihmeelliseltä nyt tää vauvelin koko! Eli 2½ viikkoa sitten rv 36+0 vauvan painoarvio oli 3240g, se otettiin todella tarkalla laitteella joka näytti kaiken tosi selvästi. No tänään rv 38+4 oli eri lääkäri ja eri vanha rakkine kone, joka näytti kaiken jotenkin. Tän päivän painoarvio olikin sitten 3.9-4 kg |O Että miten ihmeessä se paino vois mukamas nousta reilussa 2 viikossa yli 700g!
:o
No tulos oli että menen sitten tiistaina osastolle käynnistelyyn sillon rv 39+1 jos ei ennen sitä tule ulos!
Kohdunsuullakaan ei juuri muutosta edelliseen eli ulkosuu sormelle auki, sisäsuu kiinni, kanavaa 3 cm jäljellä ja pehmentyneet paikat!
Lääkäri vaan kehotti ahkeraan seksiä harrastamaan, että voisi auttaa asiaa!
Toisaalta jos tuo kokoarvio pitäs nyt paikkansa niin oikeestaan ihan hyvä, että käynnistelevät, mut olis kyllä ollu kiva jos ihan itse käynnistyis, mua jotenkin pelottaa koko käynnistys! No ei tarvi ainakaan miettiä että millonka lähtis sairaalaan!
Onnea vauvan saanaille :flower:

Luen vähän tarkemmin myöhemmin...oliki taas tekstiä, hyvä me :laugh:

KIINNITTYMISESTÄ; siis mikähän siinä nyt on että jo muutamalle meistä on neuvolan th sanonut että vauva on kiinnittynyt ja parille (mulle ja jolleki muulle...? ) lääkäri synnärillä sanonu että uudelleensynnyttäjillä vauva ei kiinnity!! Mulle piti lääkäri oikee luennon tosta kiinnittymisestä, en vaa muista siit enää paljoakaan :D
Muutaku et hänen mielest neuvolan th:lla on vanhanaikaiset opit.

MATMA, jooh, ikävä kyllä kasassa ollaan edelleen! Tää alkaa olla todella rasittavaa. Äskettäin supistuksia tuli noin 5 min välein reilu tunnin. No, jollain ohjeistuksella tosta ois jo sairaalaan lähdetty. Joku ohjeistus oli että pari/kolme tuntia pitäis, kätilö kerran sanoi että "sitte ku ei kotona enää pysty olla", lääkäri sanoi että "kyllä se naisen vaisto sen kertoo sitte"...
:attn:

SAUNA; tulipa mieleen kun tääl ollaan kirjoteltu ettei sauna saa aikaan supistuksia, mut hyvät yöunet saa ja vähän kipuihinki hetkeksi auttaa. Sehän siis rentouttaa. Ja joku kirjotti että kätilö oli sanonu et lapset alkaa syntyy yöllä, kun silloin äiti on rento. Eli päätelmä :D saunan tarkotus on rentouttaa...heh,hee, kun mietin itsekin et mikähän sen saunan tarkotus oikeen on niissä kotikonsti "ässissä"... varmaa meni ihan mettää, mut :xmas:

ROSINATE: Tuosta meien koiran masennuksesta, niin mulla meni eilen hermot ku kyttäs mua puol tuntii ilmeellä miks et sä rakasta mua ja elämän on hanurista ilmeellä ja koko ajan juoksee perässä ja yölläkin herättää ihan vaa jotta voisi varmistaa vielä tykkäänkö siitä, ni pidin sille puhuttelun tiukkaan sävyyn, johan jäi masennus sille tielle, tais raukka pelästyä ku mamma huusi, tähän asti ollu paljon iloisempaa koiraa vaikkakin silti yöllä varmisti että vieläkö hän saa tulla viekkuun nukkuu ja eipä mun kyl tarvii yksin missään huoneessa olla, mutta ei uikuta enää sille imun perään ku vielä eilen, eikä tarvii koko ajan olla rapsuttamassa. Oon toki silti helliny haukkuu ja ollaan leikitty paljon ja syöty herkkuja.

LENTSIKKA: Mulle sanoivat tyksistä että ainoo este epiduraalin laittamiselle on se jos on tehty paljon seläkäleikkauksia ja selässä on paljon metallia, muuten yleensä on aina joku rako mistä sen saa tyrkättyä. Ni uskon että kyllä ne saa sen sullekki, ainaki toivon. Voimia sulle! Eiks ne voi yhtään aikaista sitä sectioo jos sulla selkä on jo noin pahana?

JOKOJOKO: Ei varsinaisia puheluita oo tullu mut FB:viestejä ja SP:viestejä sitäkin enemmän. Alkaa ärsyttää ja sitten ku vastaa että toivoo et tulee heti pihalle niin lohdutteleavat sitten ihaninin lausein "Kyllä se sieltä aikanaan" , "Ei oo vielä yhtään lasta jääny tulematta" ym ym. ni tekis mieli käydä kurkkuun kiinni varsinki sitte vielä niiden kohdalla jotka on miehii tai eivät ite oo koskaan ollu raskaana! Kun ite on jo aika kyllästyny tähän tilaan, muuten varmaan jaksaisikin vielä hyvin mut ainiaiset kivut ym väsyttävät myös henkisesti paljon!

KARVATONKOIRA: Noi mitat saattaa kanssa olla aika paljon laitteesta ja mittaajasta kiinni, Onnea sulle käynnistelyyn, ainaki sun kohalla jotain tapahtuu!

Kärsimätön Toukka 39+

Haavemamman kanssa samoilla linjoilla: tekemistä tuntuis riittävän enemmänkin kuin jaksais/viittis tehdä. Ystävän häät viikon kuluttua, joten pikkuisella ei mitään kiirettä ennen sitä. Täytynee varalta kuitenkin tutkia, missä Porvoon sairaala sijaitsee, jos noin niinku tarttis käydä visiitillä :kieh:

Puolukkapuuro jäähtymässä ja sitten eikun pizzan lämmitykseen ja perjantai-illan viettoon.

Ai niin: ONNITTELUT vauvoja saaneille (ainakin niiskunenä ja MinniGI :flower: :heart:

nimiko ja myyrä 37+3

Toukka2008: olipa ihana kuulla, että epiduraalin voisi laittaa pullistumista huoimatta. Heti tuli parempi olo. Sektio epiduraalissa ei olisi lainkaan paha ja ihana tietää, että jos typy putkahtaakin maailmaan nyt, niin saattaisin (jos meen oikeaan sairaalaan) saada sitten epiduraalin kivunlievitykseksi, vaikka Italiassa ei sitä mielellään anneta, niin tuskin ne kehtaa tällaiselta selkävaivaiselta sitä kieltää.
Ensi viikolla taas ultra ja gyne, sitten tiedetään enemmän. Meillä on tää selkä sukuvika, isäni välissä jo halvaantui pullistumien vuoksi, mutta leikattiin. Mulla ei ole haluttu leikata, kun oon niin nuori... 26-vuotiaana lekuri sanoi mulle, että mulla on 60-vuotiaan selkä... Kun olin silloin pahana pari vuotta sitten, ei auttaneet mitkään kipulääkkeet. Nyt niitä ei voisi ottaakaan.

Tosi kiva istua tässä koneen äärellä, mutta kun ei ole yhtään parempi seistessä tai maatessa.

Vali vali :ashamed: Ei varmaan pitäisi valittaa, koska muistutan itselleni joka päivä, kuinka onnekas olen, kun olen raskaana ja pian saan oman päivänsäteen syliin :heart:

Kaikenlaisia pieniä hankaluuksia on kaikilla, mutta kyllä lapsen saaminen vaan on suuri onni, kun niin monelle ei sitä suoda. Ja kun mieskin osaa olla tosi ihana, niin ei mun kyllä pitäisi valittaa ees näistä selkäsäryistä. Hyvähän se vaan on, jos mun isoin murhe on joku selkäsärky, kun monella on asiat oikeasti huonosti. :ashamed:

Tv. valituksiaan häpeävä Lentis ja ihmeiden ihme 36+5 :heart:

Niin noista jokojoko-jutuista: Mulla on tosiaan niin iso maha, että oon saanut kuulla niitä tässä jo pari kuukautta. Kun mies on nyt käynyt kylällä ilman mua, niin kaikki luulee, että oon jo synnärillä. Vaikka oikeasti oon täällä itkenyt tätä selkää :ashamed:

Merks kanssa. Sen verran, että vessat pesty ja sauna ja kylppäri hinkattu... Sit vei lähdin Hyvinkäällä käymään. Joo seuraus hirveät tuskat häpyluus ja seläs, levottimat jalat mut EI supistuksia.......... En ees pysty enemää täs olee kommentoin si myöhemmi kaikkee...

Huh onpa tullut tekstiä sitten viime käynnin, oon niin huono kirjotteleen et poisalta, mut yritän jotain.

Ensiks Onnea kaikille vauvautuneille :heart:

pesänrakennuspuuhista sen verran et tänään on sohvat pesty ja äskön lakkasin radion. Mut hajusta meni pää ihan pörrölleen, joten joutu jättään kesken. Leipomuksia on aloteltu, mutta harva on pakkaseen asti päässyt :laugh:
Vaavin jutut on suurinosa valmiina. Vielä verhoja puuttuu ja sänky pitäisi kasata. Miten aina jääkin viime tippaan.

Koiran masennusta meillä ei ole havaittu, mutta tähän asti vieressä nukkuva narttu on alkanut nukkua omassa sängyssään ja vahtii jokaista liikettäni. 8kk uros onkin sitten ihan omalukunsa, haluaisi vain painia.

Neuvola kuulumisia sen verran, et oma paino oli laskussa, vaavi kiinnittynyt ja kaikki hyvin.

Ronttuli ja nessu 36+1

IMETYSPAITOJA; http://www.vaippatalo.fi/cat/product_list.php?c=24
Ei nyt taida ihan halvimmasta päästä olla nuokaan, mut tuolla ois jotain...
Mä oisin kans H&M:sta täl viikol ostanu semmosen 2 t-paidan "paketin" vaan kun siel oli niitä tasan 2 vai 3 ja koot oli L ja XL, vähän turhan suuria. Täällä on sit vaan kaks lastentarvike kauppaa missä vois olla, mut ne on varmaanki tosi kalliita ja sen vähäisen vaatevalikoiman mitä muistan vilkaisseeni, ei ollenkaan mun makuun.

Yhteistyössä