Helmimasut 2009 - tammikuussa vol 2. -

Juu, merkkejä kans tähä välii.. B)

Mul loppu tänää noi neuvolast saadut Matrifolin merkkiset rautapillerit, kävin sit kyselees apteekista et onkos niitä, ni sano mulle sielä et niitten valmistus on lopetettu ajat sit |O Sit se tarjos tilalle jotain 20?:n pilleri purkkii. Hyllylle sit jätin ne pillerit.

JokoJoko-puheluista, ei oo mulle soiteltu :D

Nyt on tänää sit lattiat pesty ja puhtaaks puunattu, petivaatteet vaihettu, ruoka tehty, kaupas käyty, roskat viety, pyykit pesty ja saunottu. Ja tuntuis et viel vois uuestaa siivota :LOL:

Mut nyt meinasin ottaa jäätelöö ja alkaa kattoo saliksii :p

Tyttö-nen & vaavi
 
Bianca :hug: Kuulostaa hyvin tutulta tuo käynnistysyritys. Esikoisen kanssa mulla kävi noin.. Hermoja raastavaa... Niin sitä kuvittelee lähtevänsä sairaalasta pois vauva sylissä ja sitten passitetaankin vielä kotiin. Mulla meni usko noihin Sytoteceihin... Toivottavasti seuraava yritys tuottaa tulosta (tai mieluiten tietysti käynnistyisi sitä ennen).

Pixie, ihan samat tuntemukset mulla esikoisen suhteen. On jotenkin huono omatunto ja paha mieli siitä, että se menettää ainokaisen aseman ja äiti ei voikaan enää omistautua sille niin kuin tähän asti. Pidemmän päälle tämä on varmasti sen kannalta vaan hyvä juttu, mutta nyt on niin iso elämänmuutos tulossa. Toivottavasti vauva on suht. helppo, eikä veisi kaikkea aikaa.

Jokojoko puheluita ei varsinaisesti ole tullut, mutta sellaisia kyllä, että "joko on tuntemuksia?" "tuleeko pian lähtö?" Ne jo vähän nyppii, kun niitä tuntemuksia ei ole, ja jos synnytys käynnistyy samalla tavalla kuin esikoisen, niin ei vauva paljon etukäteen ilmoittele tulostaan, vaan synnyys käynnistyy sitten kerralla.

Juttelin tuossa siskon kanssa puhelimessa ja sen kanssa puitiin synnytysjuttuja ihan urakalla. Teki hyvää.. Sillä on itsellään aika hurja synnytyskokemus viime keväältä ja mietityttää, että mulle voi käydä samoin. Vauva arvioitiin todella paljon pienemmäksi kuin se oli ja raskaus päästettiin reilusti yliaikaiseksi. 42+ jotain ruvettiin antamaan Sytoteciä, joka ei saanut kunnon supistuksia aikaan kuin vasta viidentenä päivänä. Sittenkään synnytys ei edennyt loppuun asti ja päädyttiin kiireelliseen sektioon. Poika syntyi lopulta rv 42+6 ja painoi reilusti päälle viisi kiloa. Ei ilmeisesti mahtunut edes laskeutumaan kunnolla, mistä syystä avautumisvaihe jäi kesken. Että kiva, jos noin pitkälle voidaan päästää raskaus, kun vauva vaan kasvaa ja kasvaa... Samat geenit ne mulla on, ja taidan mainita asiasta lääkärille, kun on ma (LA!) kontrollikäynti Koksissa. Jospa ne heltyis tuon käynnistyksen suhteen, jos voi muuten mennä noin pitkälle. Toisaalta en millään haluaisi olla sairaalassa yhtään ylimääräistä, kun tuo esikoinen on vielä niin pieni.

Ei kai tässä taas muuta voi kun yrittää noilla kotikonsteilla (joista kokeilematta vadelmanlehtitee ja tissien hieronta - jota en edes meinaa kokeilla, kun tuntuu niin epämiellyttävältä nyt)

Meillä on varsinainen lastenkekkeriviikonloppu. Huomenna kaverin pojan 2-vuotissynttärit ja su esikoisen serkun 1 v synttärit. Kiva, että on tekemistä, mutta mitkään kivat vaatteet ei kyllä mahdu päälle.

Jostain syystä muuten mun lähipiirissä on muutenkin paljon helmikuun alussa syntyneitä. Noiden em. lisäksi siskolla ja parilla kaverilla on synttärit ihan tässä viikon sisällä. Hyvä aika syntyä...
 
HUHHUH, luettu on (paitsi se jumittunut sivu) En sitten saanut aikaa alkaa kirjoittaa mutta joo siis maanantaina KYS:illä kävin, viikkoja sillon 36+0.
Ultrassa painoarvioksi n.3100g. Päänympärys ja vatsanympärys vastasi molemmat vkoa 39-40 :ashamed: eli ilmiselvä raskausdiabeetikon sokerivauva. Vettä oli todella paljon tohtorin mukaan. Pituus vkoa 35 mikä olikin tiedossa et lyhyt kuten äitinsä(4D-ultraaja sanoi tuon aikoinaan). Kohdunkaulalla ei ole tapahtunut yhtään mitään joten turhaan säikähtelen vihlomisiani, 3senttiä ja kiinteä edelleen. Uskoisin et saan ihan rauhassa ootella ja lääkärikin puhui lasketusta ajasta.. Olen rauhoittunut oottamaan loppuun asti. Painon olen saanut tiputettua parissa viikossa puoli kiloa, mikä ymmärrettävää tämän kituruokavalion takia.. Olin sitten yön sairaalassa hemmoteltavana(kun sai vaan maata ja ojentaa sormen sokerin mittausta varten, olo oli kuin kuningattarella :D )
Olen pitänyt kiinni ruokavaliosta eli herkut on tällä viikolla pysynyt pois ja syön nyt 2-3kertaa pienempiä annoksia (söin kyllä aika paljon kerralla..), silti on pari ruuan jälkeistä arvoa ollu koholla. Pakko taistella nyt pojan vuoksi, en halua hänen joutuvan teholle sen takia et omaa mieltäni parantamalla söin hänet kipeäksi vielä muutama viikko ennen la:ta. 12.pvä menen uudelleen kuulemaan tilanteen ja jos onnistun tässä, syntymäpainoksi arvioi 4kiloista =) Nyt on ruoka ja kaikki tuo mielessä koko ajan mutta jos ensi viikolla tottuisi tähän muutokseen =)
Tajusin tuossa joku päivä sitten et tää kaksio on neljäs asunto raskauden aikana :D Nyt en kyl aio enää muuta ellei talo pala poroksi!!

Monta vauvelia on taas tullut, ONNEA ja :flower: teille kaikille joita en ole viel kerinnä onnitella.

Muuten voin hyvin, olen tyytyväinen tähän hetkeen ja nyt ensimmäinen kuukausi sitten syyskuussa alkaneen rahatragedian jälkeen kun tililläni on RAHAA ja ex-kaverin aiheuttamat velat maksettu pois. Saa sen suhteen vihdoin rentoutua, tietenkin oikeudenkäynnit vielä edessä mutta se on toinen asia se. Nyt voi oikeasti keskittyä olennaiseen eli vauvaan ja raskauteen =)

absa ja rakas möhömaha-atso 36+4
 
Pluuuuh.. nyt on esikoisen synttärileipomukset tehty, voileipäkakku, täytekakku ja sacherkakku. Aamul sit viäl koristelut ja pullien tekoo ja siivoust. Mont tuntii meni ja jalanpohjat on iha tules. Mistään tekemisist ei oo ennen tullu mahan kovettumisii mut nyt niit tuli koko ajan. Ehkä touhusin liikaa. Mut ne ei sattunu ollenkaa.

Vauvaki on ollu toooosi hiljane tänään. Oon joutunu tökkii välil moneen kertaan et onks kaik ok. Nytku istuin alas ja lopetin touhut ni joha heräs ja alko mesoo =)

Nyt on pakko heittää jalat ylös ja mennä sohval makaa
JeJa 37+0
 
Iltaa mammat,

nyt on uuden asunnon remppa sit aloiteltu purkamalla 3 tuntia, väsy mutta tosi hyvä mieli. Teki oikein kutaa tehdä vähän tollasta fyysistä. Nyt odottelen karkkia mutustellen et toi leffa loppuu ja sit mennään miehen kans uuteen kotiin suihkuun. Me ei voida käyttää koko vkl:na omaa suihkua kun asunnon ostaja haluaa tehdä kosteusmittaukset maanantaina.

Raskausrintamalla ei ole tapahtunut yhtikäs mitään, hyvä niin :)

Hyvää yötä!

hm ja jumppaava nöksykkä 39+1
 
Huh huh, nyt on jääkaappi täynnä synttäritarjoiluja ja mamma kasassa vielä =) On pikkasen ottanu kyl koville vaikkei oikein mitää muuta tee kun pitelee sähkövatkainta :D

Glow
otti puheeks sen kiinnittymisen ja mulle se neuvolantäti tosiaan sano tänää että vauva on kiinnittyny eikä pää liiku enää. Mä tosiaan luulin ettei uudelleensynnyttäjillä noin kävis, no ilmeisesti se ei kerro juurikaan mitään :D Musta on niin hassua että nyt on kaikki "merkit" että vauva vois tulla mut varmaan menee täl kertaa yliajalle. Viimeks ei ollu niin mitään merkkejä ja tultiin etukäteen :LOL: Hurjaa ajatella että nyt ollaa neljän päivän päässä siitä millo esikoinen synty :eek: Seuraavaa neuvola-aikaa ei saatu sovittua ens viikolle niin se on sitte jo 3 päivää ennen laskettua aikaa :D
 
No niin,eilen kävin ä.polilla jälleen koko arviossa.Paino arvioksi saatiin 3,2kg.Nyt sit tuumasivat ettei kasvaisi 4kg.Sain 9 pvä uuden ajan,suoraan synnytys osastolle,siellä oleva lääkäri päättää käynnistetäänkö.Sanoivat ettei ainakaan koon takia käynnistetä,mut enemmänki mun "synnytys historian" takia.Eli kaikki muut ollu yli sen 4kg ja kakkonenhan jäi harteista kiinni ja jouduttiin repiin ulos,siitä jäänyt kammo.Niin ja eka on ainut joka on lähtenyt itestään syntymään rv41,muut (3) onki sitten jouduttu käynnistään.En millään ite usko että itestään lähtis tämäkään syntymään.(toivossa on hyvä kuitenki hyvä elää :D )

Yöt on edelleen tosi hankalia,lonkkia särkee ihan julmetusti.Vähän väliä joutuu vaihtamaan kylkeä,vessa reissut sentään on vähän vähentyneet :D Keskiviikkona kävin neuvolassa,painoa oli taas tullu ihan hyvin :whistle: Hb oli jopa pikksen noussut,vaikka en nyt rautaa syökkään.

ONNEA PALJON kaikille vauvan saaneille :flower: !!

hemuliina 38 :heart:
 
Onea taas vauvansa jo saaneille :flower: Tämä pino kyllä elää vilkasta elämää,välillä on varsinainen lukusessio kun käy uusia kirjotuksia läpi mut mukavaa on lukea muiden fiiliksiä :) Mulla alkoi maanantaina vihlomiset ja lievät supistelut ja toistuivat joka päivä. Torstaina oli sit vihdoin neuvolalääkäri ja menin sinne vähän rinta rottingilla sillä mielellä että tämähän syntyy melkein sen lääkärin käsiin :LOL: Oli kuulkaas karvas tipahdus takaisin todellisuuteen kun kuulin että kohdun suu kiinteä ja kiinni :eek: Siis ei MITÄÄN edistystä ollut tapahtunut :kieh: Täysin lannistuneena laahauduin neuvolasta ulos,huoh. Kuopukseni syntyi rv 42+0 käynnistettynä ja asennoidun nyt niin että samoin käy nytkin,argh |O

Mut samana iltana eili torstaina tapahtui jotain mahtavaa,tyttäreni sai pojan =) Kaikki sujui hyvin mutta pään tultua ulos oli napanuora heti katkaistava,oli niin kireästi kaulan ympäri. Lastenlääkäri tarkasti vauvan heti ja kaikki oli ok,huh. Nyt sitten totuttelen olemaan mamma,huh kun kuulostaa vanhalta :LOL:

Ja asiasta toiseen: onko moni teistä hommannut lämpöpussin turvakaukaloon? Vaunula.fi myy jotain pussia hintaan 19e mut mietin onko sellanen ihan turhake? Siellä oli myös sellanen "kantopussukka" 19e,sitäkin täytyy käydä uudestaan tutkailemassa.

Eiköhän nyt tullut tarpeeks lätistyä, oikein mukavaa ja supistusrikasta päivää teille kaikille B)

Terveisin Ruttunaama+ruttu rv 37+0
 
Onnea vauvansa saanneille :heart:

Tekstiä tänne kyllä tulee... Täytyy ruveta aktiivisemmaksi, että pysyy perässä.

Kysyin neuvolassa kätilöltä siitä kiinnittymisestä. Kuulemma uudelleen synnyttäjillä ei välttämättä kiinnity. Toisilla kiinnittyy, mutta ei läheskään kaikilla.
Tosta koko arviosta. Viikko takaperin ultrassa arvioitiin, että vauva on 2,6kg. Eilen eri ultraaja arvioi että 3,1kg ja kätilö mahan päältä 3,4kg. Aikaisemmissa raskauksissa kätilön "arvaus" on osunut lähimmäksi.

Tänään on käsillä se päivä jolloin esikoinen syntyi, rv 37+1.


Sinituuli
 
Hui mikä määrä tekstiä tänne tosiaan tulee päivässä :D Just hyvä, ompahan tekemistä näitä lueskellessa!

Jokojokopuheluita ei mulle oo varsinaisesti vielä tullut, mutta monet kyllä on kyselleet, että onko jo merkkejä? Tuleeko kohta? No joo, en voi tietää, ilmoitan kyllä sitten viimeistään kun on syntynyt...

Nyt tulee ällöosastoa, varoitus. Eli eilen luulin mahan jo asettuneen, mutta eiköhän iltapäivällä taas pitänyt mennä ripulille. Maanantaina oli jo vatsa vähän löysällä, tiistaista lähtien ollut kipeä ja ihan vesiripulia tullut muutaman kerran päivässä. Haettiin eilen Osmosalia apteekista ja siinä lukee, että jos ripuli jatkuu lievänäkin yli 5 vrk, pitää mennä lääkäriin. Tyhmänä sitten googletin raskaus ja ripuli niin eiköhän sieltä listeria tule ekojen joukossa.. Nyt sitten oon puoli yötä valvonut ja miettinyt, että onko mulla joku vauvalle vaarallinen tulehdus mistä ripuli johtuu.. Huooh. Sanokaa että tää on ihan normaalia loppuraskaudessa! Vauva siis liikkuu ihan hyvin (sattuu muuten kivasti noihin arkana oleviin vatsanpeitteisiin..) eikä mitään muita oireita oo, ripuli vaan ja vatsakipu. Ja eilen tosiaan tuli jo aamulla ihan normitavaraakin, sitten kuitenkin iltapäivällä taas plörisi. :x

Masentunut ja huolestunut Kvartti sekä Tao 38+4
 
KÖ: Alä ole huolissasi, lue tämä: Raskaana olevilla tartunta ilmenee kuumetautina, joka muistuttaa tavallista influenssaa (kuume, päänsärky, lihaskivut), ja se voi johtaa keskenmenoon tai ennenaikaiseen synnytykseen.
Lisätietoa: http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/hygieniaosaaminen/tietopaketti/ruokamyrkytykset/ruokamyrkytyksia_aiheuttavia_bakteereja/listeriabakteeri/
Nythän on sit' vatsatautii liikkeellä, ja jos on supistuksia oikeita sellasia ja vaikka ne ei mihinkään johdakaan niin suoliston ne ainaki pitää tyhjänä!

Toukka
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!! :flower:

Jokojokopuheluita tulee äitiltä useinkin, hiukan ne jo ärsyttää, mutta koitetaan kestää... Siskokin on nyt alkanut soittelemaan lähes päivittäin vaikka olen kyllä luvannut ilmoittaa kun lähtö tulee...

(.) Hermo menee noihin supistuksiin :( reilun viikon tullu päivittäin koviakin supistuksia, selkä välillä ihan tulessa. Öisin tulee noin tunnin välein kova supistus ja päivällä saattaa tulla kovia supistuksia noin 5-3 min välein vajaa tunnin ja sitten taas loppuvat ja jatkuvat harvemmin tulevilla "pikkusuppareilla". Synnärillä käytiin näytilla viime lauantaina. 12h oltiin tarkkailussa, paikat oli sillon pehmeet 2 sormelle auki ja kanavaa vajaa 1cm. Lähettivät sitten kotiin ja sanoivat et tervetuloo parinpäivän päästä. No eipä ole lähtö tullut. Neuvolassa keskiviikkona TH sanoi että ens viikolla tuskin enää nähdään, vauva niin tiukasti kiinnittynyt ja "maha tuntuu muutenkin todella kypsältä" - tota en ymmärtänyt ihan mitä tarkoittaa mutta...


Odottamiseen kyllästynyt Aamue ja tyyppi 38+2
 
Täällä taitaakin olla monella juhlaviikonloppu kun synttäreitä juhlitaan. Eli mukavia juhlia. :heart:

Itsellä ei olossa muutoksia,ei supistuksia (paitsi kivuttomia) tai mitään. no, kovia vihlasuja kyllä tuntuu. Mutta mulla on aikasemmissakin raskauksissa ollut niin että ei oo tullut kivuliaita supistuksia kuin vasta silloin kun lähtö on koittanut. ja molemmat pojat on syntynyt ennen la:ta.. esikoinen 39+4 ja toinen 38+6. Saas nähdä milloin tämä päättää syntyä. :heart: Mua on alkanut jännittää synnytyksessä se että miten sinne sairaalaan ehtii. Kun viimeksi ehdin olla vajaan tunnin sairaalassa kun vauva jo sylissä. ei ehditty mitään kivunlievitystäkään laittamaan kun tuli niin vauhdilla.. No, onneksi tästä ei aja sairaalaan kuin noin 15-20min.

sadee80 36+6 :heart:
 
päivää!!

Ruttunaama minä ajattelin tilata kyseisen lämpöpussin turvakaukaloon.. se on kuulemma todella kätevä varsinkin autolla liikkuessa niin ei tarvitse pukea niin paljoo päälle kun sujauttaa vaavin sinne pussiin.. SUOSITTELEN :flower:

äippä-83 37+3
 
Huomenta :wave:

Mä en oo 9kuukauteen nukkunu niin hyvin kun viime yönä :heart: Kertaakaan en heränny,ei vessattanut eikä närästänyt. Ja aamulla heräsin tuossa äskettäin,vähän jälkeen 11. :) Nyt vaan päätä vähän juilii...nukuin vissiin sit liikaa.. Voi kun jatkus näin!

Mihin aika on kadonnu??? Ihan äsken tein ekan haamuplussan enkä ollu uskoo silmiäni ja sit ne 3testiä sen jälkeen ja huomenna alkaa THE HELMIKUU!!! Nyt iskee haikee olo "tässäkö tää nyt sit taas oli" vaikka toisaalta on kyllä niin valmis jo synnärille. :LOL: Mietin vaan et jos ei sit enää koskaan saakaan olla raskaana.....

Uudet pinot pitää alkaakin vääntämään tässä heti aamusta kun en taas tiedä iltapäivää miten sitä koneelle joutaa. (ihan ku en palstalle eksyis taas...mut nyt ois aikaa;) )

Hmm...hyvin nukuttu yö...eilen kävin 3kertaa vessassa ja maha toimi yllättävän hyvin...mut ei supista eikä mitään muuta...taas toiveajattelua.

labello ja mytty 38+6
 
Ruttunaama Me ostettiin sellanen lämpöpussi, katsotaan nyt sitten onko sille kuinka paljon käyttöä.

(.) Edelleen yhtenä. Viime tiistain lääkärin tarkastuksen jälkeen melkein koko keskiviikon supisteli kipeästi mutta sen jälkeen, ei mitään ihmeempiä... Ens viikon alkua saakin kyllä viä odotella :)

Olikos se Jospi joka sitä limatulppaa epäili? Mitenkä on edennyt? Mulla nyt pari päivää joka vessakäynnillä tullut pikkurillin pään kokoisia ja tänään aamulla tippu vessaan sellanen peukalon pään kokoinen (ällötys, tänhän kaikki halus tietää :eek: )... Seuraillaan tilannetta :LOL:

Paljon muutakin piti kommentoida, mutta ehkä munkin täytyy alkaa kirjottaa lapulle ylös sitä mukaa kun luen, enhän mä muuten muista :ashamed:

Bourriquet 37+6 (huomenna virallisesti täysiaikainen)
 
Lauantaita kaikille ja tammikuun viimeistä viedään, huomenna on sitten se HELMIKUU!
Nyt kohtalainen yö takana, kädet vaan alkanu puutuun koko ajan ja sit aamulla oli sellaista kipuilua reisien yläosassa ja takana :whistle: muistanko väärin et joku kirjoitteli että saattavat supistukset tuntua myös reisissä? :eek:

Pesänrakennusintoilua löytyy täältäkin ihan kiitettävästi, tekis vaan mieli koko ajan uudistaa kämppää kaikilla tavoilla. No, mies lähti just hakeen puutavaraa, että tänään sit laitetaan olkkariin valkolakattua panelia yhdelle seinälle ja toinen seinä pitäis tapetoida =) saas nähdä onko tästä mammasta paljon apua siinä hommassa, mut ainakin jotain yritän tehdä! Kivaa kun saa jotain tekemistä ja sisustaminen/remppa on kyllä mun mielipuuhaa. On kyllä kiva ajatella että sit kun tulee vauvan kanssa kotiin niin ei oo mitään remontteja tms. edessä vaan saa keskittyä oleelliseen :) onhan tässä talossa nyt asuttu 2 vuotta ja remppaa on tehty ihan kiitettävästi.. mutta niinhän sitä sanotaan että ok-talo ei ole ikinä valmis ja se kyllä pitää paikkansa :whistle:

Mukavaa päivää kaikille!

T. Kareliini ja vauveli 36+1 :heart:
 
Labellolle kiitos uusista pinoista!
Onko nyt tosiaan niin, että tälle päivälle ei olla saatu yhtään vauvauutista? Onnittelut joka tapauksessa niille, joita en ole vielä ehtinyt onnitella.

Matma - sama homma, kovasti odottelen supistuksia ja synnytystä, koska pelkään että vauva kasvaa suurensuureksi ja synnytyksen kanssa tulee ongelmia. Ja vaikka oikein reuhdon (reipas kävely ja petivaatteiden tamppaus takana tänään) ei EI TUNNU MISSÄÄN. Aiemminhan supistukset tulivat ihan omia aikojaan ja pienestäkin puuhastelusta. Ääh.

Tiistaina on neuvola, sitten kyselen taas mitä kettua tehdään seuraavaksi jos se vauva ei ala sieltä tulla - saanko uuden ultra-ajan, taas...

Herkuteltuakin on tullut sen maanantaisen lääkärikäynnin jälkeen (jossa siis lääkäri lupaili että ei tää kahta viikkoa masussa pysy) jälkeen kiitettävästi. Vähän sillä verukkeella, että ei vauva enää niin paljoa pääse kasvamaan ja että täytyyhän mun olla tankattu kun menen synnyttämään, että jaksan. Mutta nyt skarppaan ja otan Absasta mallia, ei enää herkuttelua (paitsi tänään menossa kavereiden kanssa ulos syömään.)

Kareliini, mulla supistukset on tuntuneet nimenomaan reisissä enemmän kuin mahassa. Sellaisia todella nopeita humahduksia, jotka ilmeisesti kyllä avanneet paikkoja. Nyt ainoat tuntemukset ovat pissahädän kaltaista pakottavaa puristusta joka kyllä helpottaa kun käy siellä pissalla, eli taitaa vaan rakkoa painaa vauveli (toisaalta, jospa edes olisi laskeutunut...)

Imetyspaidoista kanssa, merkillisiä kukkakuoseja niissä turhan usein. Jos löytää netistä jotain muuta, hinnat ovat aika kovia. Jos löydätte hyviä niin laittakaapa vinkkiä. Tilasin muuten juuri netistä sylipotan, jossa voi potattaa vauvaa puolivuotiaaksi asti, mua kun kiinnostaa kovasti tuo vauvojen vaipattomuus.

Jospa menisi jatkamaan niidne petivaatteiden kanssa, kai ne punkit on jo n 7 tunnissa kuolleet tuonne pakkaseen... Saunasta vielä kommentti että eilen tulin siihen tulokseen ettei se mulle ainakaan supistuksia aiheuta, tosin ehkä se onkin juuri niin että se rentouttaa joka sitten supistuttaa...

Mukavaa lauantai-iltaa ja supistuksia kaikille niitä odotteleville :)
almaa vko 38
 
pur
Almaa laitappa linkkiä tosta sylipotasta. Mä olen kanssa kovasti miettiny tota vaipattomuutta ja ainakin mahdollisimman paljon kuivana pitämistä. Vauvoilla kun kuitenkin on ne tietyt ajat jollon esim pissivät. Ja muutenkin jos sul on enempiasiasta tietoo oisin kiinnostu tietää.

(.) En oo päässy ja jaksanu melkee viikkoo pahemmin koneella luurata. Mulla on tullu sellanen kiire nähä kaikkia ennen ku eka lapsi tulee.
To käytii yrittää Lohjalla kääntämistä, mut tyllerö on siel sellasessa linkkuveitsiasennossa jalkaterät taivaita kohti et eihän se siitä mitenkään voi ees kääntyä. Sykkäät vaan putos ja multa tietenki itku pääs. Huolesta ja turhautumisesta. Kun Lohjalla ei pt-synnytyksiä tehä ollenkaan vaan menis suunnitellulla sektiolla vaik vauva on periaattessa optimaalisessa synnytys asennossa ja mä ehdottomasti en halua myöskään mennä mihinkään yli kuormitettuun yksikköön missä synnytetään ja sit annetaan vauva toiseen ja hoitohjeet toiseen kainaloon tyylilllä. Onko teillä tietoo minkälainen tilanne Jorvissa tällä hetkellä? Lääkäri oli kans sitä mieltä ei ei leikata vaan leikkaamisen ilosta. Otettettiiin lantiokuvat ja viel pitäs viikon pääst mennä lapsen kasvun seurantaan kun lääkäri ei ollu varma onko lapsi vaan siro, pieni vai eikö kasva ollenkaan kun on sf-mitta ollu monta vko samana. Oon kuitenkin tuntenu säännöllisesti viimeaikoina liikkeitä ja en jotenkin osaa tosta vauvan koosta kovin huolissaan olla kun itellakin on pituudesta huolimatta edelleenki tosi pieni päänympärys, pienet jalat ja kädet kanssa, mut hyvä et serataa.

ONNEA KAIKILLE KÄÄRÖN JO SAANEILLE :flower:

Mä en jotenki saa sairaalakassia pakattua kun tää tilanne on niin epävarma ja kauhee pakkomielle kuitenki ois jotain valmistella. Suppareita saan itelle aikaseksa helposti, mut ei ne mihkään johda. Ajattelin sit leipasta lohipasteijoita ja myslipatukoita sairaalaevääks et ny jotenki ois ikäänku tehny jotai.

VOINTEJA KAIKILLE
Pur ja nappula 36+5
 

Yhteistyössä