Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

Heips!

Pian neuvolaan! Saa nähdä, onko rr yhtään noussut viime vkon 94/61:stä.... :whistle:

Hus pois!-supparit nyt kaikilta, ei niistä vielä kiusaa sais olla..höh...Koittakaahan huilia. =)

Hemuliina: Täällä sama juttu, viides tulossa, ja istukka (ekaa kertaa ) etuseinässä ja tosiaan, se vaimentaa liikkeitä. Mä kysyin siitä ultras ja näinhän se on...meillä myös tämä masukki tahtoo piileskellä vaikka mä olisin kuinka tahtonut tietää kumpi siellä on... :xmas:

Mukavaa päivänjatkoa!!! Moiiiiii!! B)

T: Möökö ja muruli 21+1 :heart:

Möökö:Mullakaan ei ennen oo ollu istukka etuseinässä.Mä kans heti miehelle tokasin,et kysytään kumpi on ja mies sano et tietenki =) mut niinpä vaan pysy piilossa,vaikka ultraaja kovasti yritti pyöritellä ja kauan katseli.Pääasia et kaikki hyvin!Jospa salaisuus myöhemmällä ultralla sit selviää :D yritetään ainakin :whistle:

Lorelai hyvä, että sait hoitoa ja lepoa. Mulle tuli kans nyt aluksi ensi keskiviikkoon asti lepoa. Jatkuu sit jos ei lopu supistelu...

Ja ekan sf-mitan ottivat nyt, heti menin melkein yläkäyrille, mut sanoi ettei näillä viikoilla ole vielä kovin luotettava mitta se.

Neuvolakuulumisia!

Tänään oli siis neuvola 6 viikon tauon jälkeen. Kaikki kunnossa, hb 126 ja verenpaine ok. Pissa puhdas. Vauvan liikkeet tuntui terkkarille asti, merkkaskin korttiin kaksi plussaa.. :) Sf-mitta oli 20,5cm eli yli navan jo. Sain ne kauan odotetut Kelan laput ja osittain ehdin jo täyttääkin, sais vaan äkkiä lähtemään niin tulis se äippäpakkaus! Painoa oli tulut 300g/vko eli ihan ok. Sokerirasitus tehdään kuulema 28. viikolla johtuen mun iästä (34v) vaikka muuten ei ois tarvetta. Ai niin ja vauvelin syke oli 130, vahvistais sitä mun poikaoloa jos sitä teoriaa ois uskominen... =)

Viikon jatkoja! :flower:

T.R+Pötkö 22+1

ps. Galluppiin sen verran että saikulla en oo vielä ollut muuta kun flunssan takia 3 pv, mut katotaan nyt miten tän yhä vaan kipeytyvämmän häntäluuni kans käy... Epäilen etten pysty loppuun asti olemaan töissä jos tulee vielä hullummaksi.

Taas uusi viikko ja uudet kujeet!!

voi kurjuus, kun on paljon supisteluista kärsiviä, jaksuhalit teille :hug:

ja onnea kaikille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia kuulleille..haavemamman reissua odotelen innolla millaista oli 4D;ssa. :saint: paljonka se maksoikaan siellä hemossa, kerro sekin, pliiiis...

istukasta; mulla kans viidestä, kahdella ollut etuseinässä istukka.se on kyllä hyvä vaimennin, ainoo että tekee turhaa huolta mammoille kun liikkeet ei tunnu.

sleeping; mulla kanssa ollut noita rytmihäiriötuntemuksia, mutta joillain noita esiintyy mm. kovin väsyneenä, stressaantuneena, hb,n laskiessa tai ihan sydänperäisenä flimmerinä.sitten ns. lisälyönnit tuntuu ilkeinä muljahduksina mutta ovat vaarattomia jollei niitä tule useita peräkkäin. Mun rytmäri tuntemukset johtuu ihan työpaineista ja väsyneenä.

gallu; mä en ole ollut vielä päivääkään sairaslomilla. Mutta ei se kaukaa hae ettenkö marssi lekurille.Mutta loppuviikosta helpottaa taas.

omaa napaa; tänne ei kummempia, alan olemaan aika väsynyt sillä pikku viipeltäjä valvottaa mua yöt, jopa pikku potkut sattuu toisinaan.Päivällä en osaa nyt jostain syystä nukkua, sillä sitten pelkään etten saa yöllä unta, kiva juttu..tosin mulla on joka raskaudessa ollut viikkoja että kukun kuin joku yökyöpeli. Eli mulla vaan jotenkin se kuuluu osaan aikaan raskautta.Mutta on kyllä toooosi rasittavaa.
Masu on ihana, huomaan kahvillakin paijaavani ajatuksissani kumpua..Voi näyttää hasulta mutta ihan ajatuksissaan sitä kädet eksyy masulle.
Joko muut odottajat on koko kansan riistaa, kun muut voivat arvioida ja mittailla mahaa ja turvotuksia?? Puhua ihan kursailemaata odottajan kiloista ja pienimasuisuudesta? Mulla on nyt muutama sanonut että onpas pieni masu ja onpas poskes lommollaan..että ne jaksaa..

mutta nyt mentävä iltahommiin, Tsauh!

sini 22+0 eli 23 viikko..

Meilläkin rakenneultra takana ja rakenteissa ei ollut mitään vikaa :heart:
Olo alkaa olla aika muhkea :D Terävä kantapää puskee välillä niin mahanahkaan että ihan kipeetä tekee. Ja tämähän on vasta alkusoittoa :whistle:
Olo on kyllä hyvä. Ei ihmeempiä raskausvaivoja =)

Taidan käydä laittamassa kuvan tuonne "loppupuoliskon masukuva" aloitukseen...

Ai niin... Noista supistuksista :/
Mulla on edellisissä raskauksissa ollut varsin paljon noita ennen aikaisia supistuksia. Niiden kanssa ei kannata leikitellä. Jos ne ei ole kipeitä ja menevät levossa ohi niin sillon ne on ihan asiaan kuuluvia harjoitus suppareita.
Mutta jos ne on yhtään kipeitä niin kannataa kyllä olla yhteydessä neuvolaan ja tarkastuttaa kohdunsuun tilanne.
Mulla tulee nykyään supistuksia esim lattioita pestessä mutta jos ne ei mene ohi kun hetkeksi istahdan niin kyllä minä mopin ojennan siinä vaiheessa jollekin toiselle.
Samoin en pysty kantelemaan mitään vähänkään raskasta, heti supistaa ja saattaa sit mennä niinkin että supistelee ihan monta tuntia putkeenkin vaikka lepäilisinkin.
Näin ollen pyrin välttämään nostelemista.

Rosinante: Siis täh, ihanko oikeasti 34v. laitetaan iän vuoksi sokerirasitukseen? Missä päin Suomea näin on? Vai liittyykö tuo ensimmäisen odotukseen ja ikään? En vaan osaa pitää 34-vuotiasta vanhana synnyttäjänä, kun itselläni on paljon kollegoita ja kavereitakin, jotka syntyneet 77-74, ja joilla ei ole sitä ensimmäistäkään lasta vielä. Kaksi kaveriani, myös 30+ kuten minä, odottavat nyt esikoisiaan ja lapsuuden kaveripiiristä on edelleen pari naista, joilla ei ole vielä lapsia. Tietty riskit kasvaa iän myötä, mutta kun se vaan nyt on niin tavallista nykyään, että lapset hankitaan myöhemmin. Jos mulle tarjotaan sokerirasitusta, en suostu, koska BMI ennen raskautta oli 17-18 ja sokerit eivät ole olleet koholla koskaan aiemminkaan.

Saikulla en ole raskauden takia joutunut olemaan. Toivottavasti jaksaisin näin äippälomaan saakka.

Onnea taas ultrassa käyneille!

Kössi 21+4

Moikka!

Täällä kanssa rakenneultra takana ja kaikki oli ok! Lääkäri oli tosi ihana ja äippäpolilla siis käytiin. Kuvat saatiin vauvasta ja isovanhemmat tokaisi heti et poika on ja ihan ku isänsä. Paikkaansa piti ja todellakin kuvista näkee jo nyt selkeät yhtäläisyydet. En tiennyt et niillä on tuolla 4d (ainakin kuvissa lukee niin) ja en osannut odottaa niin selkeää näkyvyyttä. Kaikki saatiin katsottua ja painoa oli 370 g. Pitkä pojasta kuulemma tulee ja vastasi laitteen mittauksen mukaan viikkoja 20+5. Mutta laskettu pysyy 17.2 sillä johtuen hedelmöitystavasta (inssi) se pitää paikkansa. Viikot nyt 19+6. Tosi ihana henkilökunta siellä ja seuraava aika on jo varattu viikolle 28. Silloin saadaan taas saman kääkärin kanssa kurkistella masuasukin elämää. Vauva liikkui niin paljon et sedällä oli vaikeuksia pysyä mukana ja kamala touhu oli muutenkin menossa. Pari päivää on liikkeet näkyneet jo vatsan päältä ja en ihmettele et menoa nytkin riitti. Ikiliikkuja duracell paristoilla sieltä on tulossa! Kiva kun tietää et käyn sitten neuvolan lisäksi loppuraskauden tuolla äippäpolilla ja saan todennäköisesti myös aina tuon saman lääkärin.
Heti piti mennä ostamaan (joo ja tuli todellakin innostuttua) hieman vaatteita, ihan ku niitä ei muuten olisi jo tarpeeksi! Mutta nyt saattoi ostaa sellaisia oikeita poikavaatteita! =)
Nyt sitten täytyy vaan alkaa miettimään nimeä kun se tyttönimi jää nyt käyttämättä (säästöön ;) ) ja poikanimeä on niin paljon vaikeampi keksiä!

Caro + masukki 19+6 :heart:

Iltaa,
vähän kesti ennenkuin pääsin kertomaan kuulumisia, puhelimessa on ilta vierähtänyt :)

4D Hemossa takana ja kokemus aivan ihana, gyne Tiina Posa on ihan paras gyne millä koskaan olen ollut. Mutta kuulumiset, kaikki hienosti prinsessallamme:
-istukka etuseinämässä
-Pään läpimitta 52mm
-painoarvio 436g, vastaa 21+5
KUVA PROFIILIISSA kaunottaresta ( oikeesti kuva hiukka huono, kun filmattu kännykameralla.)
Hinta olikin 160e, niinkuin arvelinkin kalliimmaksi, kun ajanvarauksessa 'valehtelivat' hinnaksi 130e.

Pelkkää hymyä :D
Mentiin heti City babyyn katselee vaunuja ja muuta kampetta. Mies ihastuikin Gessleinin Future yhdistelmiin hintaan 699e. Onko kokemuksia??

Aika todellakin rientää!

HM ja nöksy-prinsessamme 21+4

Eipä ole tullut kirjoiteltua, mutta nyt ajattelin jotain riipustaa.
Viime viikolla oli neuvola ja kaikki oli ok, syke 140 ja nyt odotetaan innolla rakenneultraa ylihuomiseksi.
Joko te muut olette kertoneet "uutisenne"? Meil pari-kolme kavereista on kuullut minulta. Itse kerroin anopille viime viikolla, kun sanoin et pitää lähtee neuvolaan. Oli kyl kuullut ennemmin muualta, mut nyt sit kuulemma usko asian ja onnitteli. Tää ei ole ainoa vauva mikä syntyy tähän sukuun nyt lähitulevaisuudessa, koska myös miehen veljen perhe saa ihanan joululahjan. Lapsille ei ole kerrottu suoraan, mut ollaan ain välillä kyselty, et miltä tuntus, jos olis pienempiä, no ihan kivalta kuulemma isoista, mut nuorin eskarilainen meinaa, et vauva sotkee hänen lelut ja vetää häntä hiuksista.
Tytär kyl oli tullut pari viikkoa sit kotiin eräs ilta tädin puolelta ja kysellyt isältä, että mikä on homman nimi, kun täti oli kysellyt, et tuleeko teil vauva jne..oli kuulemman tädiltä joku toinen ihminen kysellyt naapuri pitäjästä. Aika hyvä, kun kaikki muut tietää ennemmin ja sit ei osata olla hiljaa. Meil isäntä ei tykkää, et siitä huudellaan heti isosti. Meistä se on niin henkilökohtaista ja itse kerrotaan asiasta kun siltä tuntuu. Isännän perheessä se on ollut normaalia, että melko tiheään on tullut lapsia ja eikö niistä olla huudeltu isommasti.
No nyt keskiviikkona otan lapset mukaan rakenneultra käyntiin ja jos lääkärille sopiin niin kysyn saavatko tulla mukaan tai ainakin antaisivat dokumenttiä millä todistaa missä äiti oli :)
Jotain olen hankkinut uudelle vauvalle, mutta pääasiassa vaatteita ja neutraaleja, kun ei ole ajatustakaan kumpi olisi tulossa. Minulla itsellä on poikaolo ja olen saannut netistä ennustuksen pojalle, mutta taas isännällä on tyttöolo ja hänen siskolleen oli ennustaja kertonut, että sukuun syntyy 2 tytärtä, eli molemmat veljekset saisivat tytöt. No ihan sama kunhan vain on terve.
Meillä iköäeroa tulee vanhimpaan(poika) 11v ja vajaa 2 kk, tyttäreen 8v ja vajaa 10kk ja nuorimpaan poikaan 7v ja vajaa 1kk.
Mutta nyt alkaa väsyttään |O

Helmivauva09 rv20+6

onnea hyvistä ultrakuulumisista!!! :heart:

Omat neuvolakuulumiset (suluissa edellinen kerta)
RR 115/54 (116/55)
hb 123 (140)
pissa - - (- -)
liikkeet ja syke ++/+ (++/+)
paino +550g (+450g) :whistle:
sf 18

krhm...juu et ois sit tullu 5kiloa painoa... :ashamed: nooh,eihän tuo ollu ku 50kg nyt tai no 49.9kg, et ei tässä nyt mikään hätä ole :D
Niitä vitamiinitabuja kehotti syömään nyt kun tuo rauta arvotalkaa tippuilemaan pikkuhiljaa. Kovasti se Mytty jytäs koko sydän äänten kuuntelun ajan siellä ja 150 oli syke. Kelan paperit sain ja se maaginen 154päivää tulis kuluneeks 5.10.
seuraava käynti onkin sit lääkäri 5.11. piiiiiiiiiiiiitkä aika..

Kysyin mitä mieltä neuvola täti on,noin kokemuksen kautta,uskaltaako sitä ostaa vaaleanpunaisia hepeneitä ultran perusteella, niin sano et jos on selkeesti siellä esitelty että kumpi on,niin melkein siihen voi luottaa, eivät helposti kerro jos ei ole varmaa. Mutta saas nyt nähä..mä yleensäkin uskon kaiken vasta kun nään..............

selkäkipuihin suositteli tukivyötä ja uimista tai kevyttä selkäjumppaa...
en ihan vielä kyllä sitä vyötä aio ostaa ja uimahalliin mua ei saa ku kirveellä...

labello ja mytty 21+1

Smirgelin ja lorelai mua on myös supistanut välillä kipeästikin, mutta välillä on muutama päivä, ettei ole mitään. Rakenneultrassa 10.9. katsoivat kohdunsuun tilanteen, se oli kiinni ja 3-senttinen. Kukaan ei ehdottanut sairaslomaa, enkä tullut sitä kysyneeksi vaikka kerroin kyllä olevani huolissani asiasta. Esikoisesta mulla oli yksi supistus rv 35 pari päivää ennen sektiota.. Mulla supistukset tulevat yleensä 18 aikaan pari tuntia kotona puuhattuani, joskus olen myös öisin herännyt niihin. Seuraan teidän tilannettanne..

Pinja87 Meillä ikäeroa lapsille tulee 2v4kk ja mukavalta tuntuu. sikoisen kanssa homma on alkanut tänä kesänä kovasti helpottumaan.

saikkugalluppiin en ole ollut saikulla vielä. Viime raskaudessa olin yksittäisiä päiviä parin viikon välein rv5-20 voimakkaan pahoinvoinnin takia. Rv27 jäin lopullisesti saikulle turpoamisen vuoksi (oli kuuma ja mulla munuaisissa häikkää, ei varsinaista toksemiaa kuitenkaan) ehdin siten olla 8vkoa saikulla ennen synnytystä.

ON: nyt potkut ovat viimein voimistuneet niin että mieskin on tuntenut ne. Mulla on jälleen istukka etuseinässä joten vaimeeta on ollut vaikka useamman viikon jotain on tuntunutkin.

Hyvää yötä leidit!
MinniG 21+6

:wave:

Lyhyt kommentti, ett vielä ollaan mukana =)

Olin juuri viikon lähes nettipimennossa: olin rentouttavalla liikuntalomalla mieheni kanssa. Ainut harmi oli/on supistelut, joita täällä muillakin kuuluu olevan. Perjantaina jo itkeä tihrustin, kun tuli ihan säännöllisesti jopa kuuden minuutin välein... Enkä käyny lääkärissä ku olin niin kaukana kotoa, eikä jaksanu alkaa selvittelemään mihin ois pitäny lähteä... Makoilin sit kaks päivää ja nyt on helpottunut: vain muutamia tullu päivässä. Nla ens viikolla... katellaan josko uskallan sinne asti odottaa...

mutta jospa se tästä...

lillip 22+0

Ihania ultrakuulumisia monilla! :heart:
Meillä on 4D ens maanantaina, jännää.

Tämänpäivän neuvolakuulumisia..
RR 127/76
pissa puhdas
sf 16cm
paino +1,8kg yhteensä tullut nyt 2,6kg
sykkeet 145 ja potkaisi mojovasti anturia..
hb:tä ei otettu?? vaikka väsymystä on kovin ja ed. kerran
otettu ekalla käynnillä.. kummallista.

Supistelujen kanssa kärvisteleville :hug: jaksuja
ja todellakin koittakaa lepäillä!

näin pikana kuulumiset taas..

iitukka ja helmi rv 19+2

Glow
Hei taas.
Mua vähän mietityttää että se rakenneultra jää multa "väliin" ton eilisen takia. Pääsenhän tutkittavaksi taas marraskuussa, mutta silti :/
Mittaili lääkäri vauvaa ja laittoi painoarvion korttiin yms.
Yhtään kuvaa en saanut :(
Ja kun se vastaanotto täti vähän ihmetteli miks se rakenneultra aika peruttiinkiin... En kylläkään mielelläni sinne enää soita ja vingu rakenneultra aikaa. Sen verran tylyä kohtelua sain jo... Paitsi lääkäri oli kiva.

*muoks* Soitin Koksiin siitä rakenne ultrasta, reippaana tyttönä :D
Saan mennä torstaina siihen ultraan, eli mun aika oli vielä "jemmassa". Huh.

On tää aika omituista kun nyt todella pitää olla rauhassa. En voikaan tosta vaan lähteä lenkille, siivota, kantaa edes sitä kauppakassia tai mitään :attn:
On vähän "toisten armoilla". Onneksi mies tajuaa tämän, ehkä vähän liiankin hyvin on vahtimassa mun vointia... mutta hienoahan se on, että hän huolehtii :heart:
Minä kun vaan oon ollu aina semmonen "kyllä mä itteki tän teen".

heips! mukava kuulla että lisää saatu hyviä uutisia ultrasta! Haavemamma, tosi söpö kuva :)

saikusta joo on pitäny olla.. tai oikeastaan saanut

meille ei erikoista, äkkiä menee nuo viikot!

millla ja vaavi 21+0 :heart:

Heippa!

Huh, kun oli taas kerennyt tekstiä tulla. :D

ONNEA kaikille hyvistä rk-ultra kuulumisista!

Masukarvoista: Kyllä täälläkin masussa kasvaa näkyviä karvoja. Toivottavasti tippuvat pois synnytyksen jälkeen. :D

En kyllä oikeesti yhtään muista, että mistä täällä ollaan keskusteltu, vaikka selasin viestit läpi. Höh. :(

Neuvolakäynti oli tänään ja sieltä hiukan kuulumisia:
Hemoglobiini: 119 (viimeksi oli 130, joten terkka sanoi, että nyt seurataan tippuuko vielä alemmas, jolloin pitää aloittaa rautakuuri)
Verenpaine: 144/68 (yläpaine hiukan kohonnut viime kerrasta)
Pissa: Puhdas
Vauvan syke: 140-150
Paino oli nyt samassa mitä ihan ekalla neuvolakäynnillä. Eli mulla laski paino tässä välillä ja nyt lähtenyt hitaaseen nousuun. Ei ollut terkka asiasta huolissaan. =)

Raskaustodistuksen ja äippärahahakemuksen sain, joten nyt vaan pikaisesti ne kelalle niin saa rueta odottelemaan äippäpakkausta. :heart:

Labello: Päivitätkö sitten kun kerkeet tuonne listaan, että meille olis melko selvästi tulossa poika! :heart: Kätilökin oli melko varma asiasta ja nähtiin itsekin, että kyllä sieltä jalkojen välistä jotakin roikkuu. :D

Tinttu & Pikku-ukko rv 21+6

Moiiiiiiiiii! :wave:

Voi vihtori....piti kommentoida pariakin juttua mutta....ne katos
:ashamed: .

Kävin eilen neuvolassa ja hb oli tosi matala:105 , pitäis siis muistaa syödäkin sitä rautaa, ei se riitä, että sitä muisti ostaa apteekista :headwall:
RR: oli noussut (94/61) ja nyt oli 120/61
Painoa on nyt tullut yht. reilu 4kg mut nyt olikin 750g/vkossa.. :whistle: mistä sitä tulee kun ei juuri mitään syökään....siis ylimääräistä :D .
Mitäs vielä....niiiin joo, se loistojuttu, eli tää ihanainen neuvolatäti lupas ultrata mut torstaina neuvolassa ja kattoa näkyykö kumpi....juuuuhuuuuuuuuuu! =) =) =)

Tänään hain vaunut, päädyin Brion kirkkaanpunaisiin (ei tikkikangas) kombi -yhdistelmiin.Ihanat on!=)

Siitä sokerirasituksestahan mun pitikin kommentoida...mullakaan ei ylimääräistä normisti ole, eikä liikaa raskausaikanakaan mutta sittenpä syntyi 4530g painava poju ja siitä lähtien olen joutunut noihin rasituksiin...hyvähän se on tietysti, että seurataan ja mukavampi se on synnyttääkin pienempiä vauvoja kuin tuo reilu 4kg... :D

Päiwänjatkoja!! B)

T:Möökö ja muruli 21+2 :heart:

Tulin nopeasti laittamaan ultrakuulumisia, eli kaikki oli oikein hyvin ja kaveri oli tosi vilkkaalla päällä :D Jatkuvasti kääntyili, potki ja hakkasi käsillään ja välillä imi sormiaan :heart: Niin suloinen näky ettei oikein pysty sanoin kuvaamaan. Ja vahva tyttöolo oli sitten virhearvio, eli poika sieltä olisi tulossa :heart: Näin itsekin ne ulokkeet ennen kuin kätilö mitään sanoi ja hän vielä sitten vahvisti sen näyn.

Olo on NIIN helpottunut ja onnellinen, kun pelkäsin niin kovasti koko ultraa. Onneksi kätilö oli aivan mahtava ja kertoi rauhallisesti kaikki asiat. Mahtava fiilis :D

Niisku ja ukkeli 20+4 :heart:

Heips kaikille! :wave:
Ihania ultrakuulumisia satelee puolelta jos toiselta, mukavaa! =) Itsellä viä pari päivää jännittämistä sen suhteen...

[/b]saikkugalluppiin piti vastata että vielä en ole ollut päivääkään sairaslomalla tän raskauden takia,mutta ajattelin torstaina lääkäriltä kysäistä mitä yövuorojen kanssa pitäis tehdä, kun oli melkosen raskasta viimeksi jo... Olen pomolta pyytänyt(ainakin neljä kertaa...) että josko voisin yön sijasta tehdä aamuvuoron, mutta mitään vastausta en ole viä saanut, joten ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin yrittää saada se viikko saikkua... :headwall: Toisaalta typerää,kun muuten olen täysin työkuntoinen, toi valvominen vaan ei nyt tunnu onnistuvan. Mutta en kyl enempää ala kerjäämäänkään! Jos ei muuta vaihtoehtoa ole tarjolla,niin saikkua sitten! :kieh:

Onkos muilla jo alkanut
perhevalmennukset? Meillä ois huomenna, ja aiheena synnytysvalmennus. (missasin viimevkolla ekan kerran iltavuoron takia) Eli suoraan asiaan...
:LOL:

Sitten pitää laittaa tähän vielä pieni mainos yhdestä ihanasta nettikaupasta, josta sain tosi mukavalta pitäjältä (2 pientä lasta), äärimmäisen hyvää ja asiantuntevaa palvelua... Eli hakusanalla "
pienten parhaaksi, löytyy tämä. Suosittelen!

Oma napa on muuten kirjaimellisesti pullahtanut ulos, siis nimenomaan napa! sit se rutisee kivasti sormenpäähän kun sitä painaa... :D Joo, halvat on huvit täällä... :LOL: :LOL:

Palaillaan!
tatuka+väiski 20+0

KössiKenguru: Joo todellakin se sokerirasitus tehdään iän takia ainakin täällä Salon seudulla, terkan mukaan jo 28v. ois suositeltava ikä tehdä ellei oo koskaan aikaisemmin tehty. Nyt on kuulema alkamassa joku kampanja neuvoloissa missä yritetään taata "terve odotus" jo ennakoimalla tällaset asiat. Kysyin just mun ystävältä joka on saman ikäinen ja odottaa kaksosia (esikoiset) ja hänelle ei oo mitään ees mainittu tuolla Lahden suunnalla!!! Että näin ne vaan sitten vaihtelee ne käytännöt. Eipä silti että ihan hyvä että sellanen tehdään, mutta aika inhottavaa se varmaan on kun ens paastotaan 12 tuntia ja sit vietetään labrassa 2 tuntia jotain liemukkaa juoden. Välillä sit otetaan jotain kokeita...

Perhevalmennuksesta: Ens viikolla ois toinen kerta, fysioterapeutin pitämä. Eka kerta oli psykologin pitämä kalvosulkeinen, eipä tullut mitään uutta/hyödyllistä tietoa, pöh. Toivottavasti tää toinen ois parempi... :/ Joskus marras-joulukuussa sitte tulossa varsinainen synnytysvalmennus ja lastenhoito-opastus.. Synnärille saa meilläpäin mennä omin nokkineen tutustumaan oliko se nyt joka torstai tiettyyn aikaan, mennään varmaan joskus joulukuussa...

Meillä töissä liikkeellä enterorokkoa, varmistin neuvolasta ettei siitä oo vaaraa sikiölle. On kuulema harmiton rakkulatauti. Parvorokko onkin sitten semmonen että jos yksikin tartunta meidän päiväkodissa ilmaantuu niin mulle pamahtaa saman tien saikkua, pomo kävi tänään oikein erikseen mulle sanomassa... Se on kuulema vaarallinen sikiölle. Huh, toivottavasti ei tuu yhtään tapausta :|

Joo eipä taas sitten kummempia, kuulumisiin!

T.Rosinante+Pötkö 22+2

Pikaiset neuvolakuulumiset täältäkin :wave:

Painoa oli tullut lähtöpainoon nyt 2 kg lisää. "Sentään jotain", kommentoi nlan täti, mut ei kai painon tässä vaiheessa vielä kovin reippaasti kuulu noustakaan?
Hb 118 ja kuulemma rauta pitäis jo aloittaa.

Labraan viime viikolla viemässäni uusintapissanäytteessä oli yhä tulehdusarvo yhdellä plussalla sekä jotain bakteerikasvustoa (yäk), ja siis edelleen joudun puljaamaan noitten koeputkien kanssa koska uusi näyte pitää taas käydä viemässä. No, hyvähän se on että seurataan. Neuvolan näytteessä ei ollut proteiinia tai sokruja.

Syke oli siinä 140-150 paikkeilla ja vauva potki ja väisteli anturia minkä kerkesi. :heart:

Kössi 21+5

Yhteistyössä