Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

pur
Moi

Aattelin tänne tulla mukaan. En tiiä miten tohon pinoon ittensä saa mut laskettu aika siis 23.2. ja monien toiveista huolimatta mullan vahva fiilis prinsessasta.

Siitähän mun pitikin alun perin päästä johonkin purkamaan. Kun mulla oli heti natsaamisesta lähtien vaikka minkälaisia fiiliksiä niin fyysisiä ku henkisiä. Jotenki tuli sellanen olo et taitaa tulla melkonen sisupussi sieltä. Vaikee selittää ja nää fiilikset alko siis tosiaan heti alkuhämmennyksen jälkeen. Pahoinvointeja ei oo ollu mut monenmoista fyysistä kummajaista kyllä. Kolmisen viikkoo on ollu kuitenki ihan 'hiljasta'. Pelottaa kun nyt ei tunne mitään. Ja mä kyllä tiedän mitä lohdun sanoja tähän monella on, että vasta 20vkol tai jotain. Mut kun se henkinen puoli on kans jotenki pois.....no joo turha kai sitä on vatkata :ashamed:

JOku puhu lihomisesta alkuraskaudesta. Mäkin kerkesin lihoo kuus kiloo ekal kolmanneksel just ku oli kokoajan nälkä. Mä olin ihan kauhuoissani ja huvittunut myös. Nyt se on tasaantu kyllä. Eikä mua se oikeestaan enää huoleta paljoo. Ihmiset on vaan erilaisii.

Nyt kyllä väsyttää armottomasti. Tää vaikuttaa tosi aktiiviselta palstalta, kiva juttu. toisella kertaa pääsen tähän ehkä jotenki mukaa.
 
Huomenta,

ei oo totta, kirjotin vaikka ja mitä, kommentoinkin tsiljoonasti, sitten yhteyteni katkes ja kaikki hävis. Mua niin kyrsii, muutenkin viikonloppuna olin ku perseeseen ammuttu ja näyttää jatkuvan edelleen...

Palailen jossain kohtaa si uusix.

Hyvää alkanutta viikkoa teille kaikille =)

hm ja nökerö 19+4
 
sleeping
tyypin äippä: mulla on kaksi sektiohaavaa eikä kyllä ole koskaan tuntunut missään. Tokassa raskaudessakin vaikka vatta venyi kuinka niin ei edellinen sektiohaava tuntunut mitenkään. Eikä siis nytkään. Olihan mullakin tosi pitkään alavatsa tunnoton, mutta kyllä se tuntokin on tullut jo takaisin, onhan edellisestä sektiosta reilu kaksi vuotta.

Ja mua myös janottaa. Ja päätä särkee, joten senkin takia on juotava AINA kun muistan. Jotenkin se vedes juominen vaan tuppaa unohtumaan... :ashamed:

Huomenna tähän aikaan olen neuvolassa! Ihanaa!
 
:wave: :wave:



Pirppis meille tehtiin Ceroxeista tarjous 671e duopussin ja sadesuojan kera Tampereen Lastentarvikkeessa. Enpä tiedä, hintavalta vaikuttaa... Nyt vasta mieskin tajus että missä hinnoissa liikutaan,kun puhutaan kunnon laadukkaista vaunuista :) . Tähän asti on kuvitellut että parilla sataa sais... :headwall: :LOL:

Sleeping ja tyypin äippä mulla kanssa tehty sektio sillon 10v. sitten, johtuen siis ahtaasta sisälantiosta. Arvessa ei uintemuksia tähän raskauteen liittyen, mutta ihan normaalitilassakin huomaan että on kiinnikkeitä,kun tietyt liikkeet repii. Onneksi vaan esim. punttisalilla, jumpssa tms. tehtävät ääriasennot, kun joutuu kunnolla vaik venyttää. Tänä päivänäkin arvessa on päälläpäin muutama tunnoton kohta. Uumoilen tätäkin raskautta päätettäväksi sektiolla, tuskin nuo lantion mitat matkanvarrella kuitenkaan venyy :D . Miksi teillä sektiot?

[/b]pur tervetuloa! :wave:

tatuka+väiski 17+6
 
Tuun nyt ihan nopeasti tänne purkautumaan :kieh: :kieh: Siis mulla on laatta lentänyt tänään tähän mennessä 3 kertaa!! :kieh: :headwall: :kieh: Ihanaa olla töissä kun asiakkaita tuossa pörrää ja kyselee. Onneks oli varapaita täällä kaapissa, kun tuli neuleelle oikein kunnon roiskeet :x Mulla meni hermot ja varasin ajan työterveyteen, katsotaan mitä siellä sanovat vai nauravatko vain pihalle. Nyt alkaa huumori loppumaan :kieh:

Sorry tämä kiehuminen!!

t. Ökki-Niisku ja ökki-aarre 18+3
 
Tänään tuli täyteen maaginen 20 rv, ja siis kohta ollaan voiton puolella...
Neuvolassakin kävin pitkästä aikaa. Kaikki muuten tosi hyvin, mutta suuren vauvan peloistani en todellakaan pääsyt. Sf-mitta oli jo 19 ja siis ihan siinä yläkäyrällä tai jopa yli. :( Hyvin samoissa mitoissa tai jopa enemmän kuin mitä oli esikoista odottaessa (joka oli siis suurikokoinen). Että kiva. Paino oli tippunut viime kerrasta vähän päälle kilon, eli siinä mielessä sentään ruokavaliosta hyötyä...

Joku kyselikin (Lentoemo -76), että onko lääkäri käskenyt vahtia syömisiä vai olenko itse päättänyt siirtyä raskausdiabetesruokavaliolle. Mitään varsinaista kehotusta en ole saanut miltään taholta noista syömisistä. Esikoista odottaessani sain hyvin ristiriitaista tietoa siitä, kuinka paljon ruokavaliolla voi vaikuttaa vauvan kokoon. Jonkinlaista syyllistämistä koin, vaikka moni olikin sitä mieltä, että geenit ne tässä puhuu, kun sokereissa ei ole mitään vikaa. Meillä on tosiaan sukurasitteena suuret vauvat - yli 5-kiloisiakin on tullut. Itse olin syntyessäni 4,5 kg, mulla esikoinen 4,7 kg. Toteutankin tämän ruokavalion osittain tieteellisen mielenkiinnon takia, osittain oman mielenrauhan takia. Enpä voi sitten ainakaan itseäni syyllistää, jos vauva kasvaa suureksi. Eikä voi syyllistää muutkaan. Ja raskausdiabeteksen ruokavalio on oikeastaan perusterveellinen ruokavalio, eli mitään haittaa siitä ei ainakaan voi olla. Millään ruokavaliolla tuskin tulen mitään pientä vauvaa saamaan, mutta jos näin nipistän vaikka jonkun 100 g pois, niin sekin kelpaisi...

Muillakin tuntuu olevan samanlaisia huolia. Toivotaan, että ovat turhia...

Ja Pinja kyseli taustasta...
Valmistuin alkukesällä kieltenopettajaksi ja kääntäjäksi (englanti ja venäjä), mutta oman alan töitä en ole juurikaan ehtinyt tehdä. Esikoista (nyt 1 v 4 kk) hoidan edelleen kotona. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 8 vuotta, joista 3 naimisissa.

Perjantaina on ultra! Onpa kiva nähdä taas pikkuinen! Sukupuoltakin meinataan tiedustella, saa nähdä, kertovatko... Mies on varma, että tyttö on tulossa. Itse en ihan luota tuntemuksiini, ei ole vahvaa tunnetta kumpaankaan suuntaan.
Syke oli tänään 150 +, eikös se enteile tyttöä... Esikoinen om poika, sykkeet oli aina n. 140. Tiedä sitten noista...
 
No kokeillaas nyt uusix kun aamusella meni kaikki ihan v****ks.

Tervetuloa uudet, joita saatiinkin vieläkin oikein nelin kappalein joukkoomme: Kimallus, Nigella, Meikku ja Pur :hug:

Pinjan kyssäreihin, ollaan molemmat myyntialalla, vaikka itse vahvasti keittiötaustainen olenkin, mies merkonomi. Mä pian 35v ja mies 36v. Me odotellaan esikoista =) Yhdessä ollaan oltu 2,5v josta kihloissa 0,5v. Suunnitteilla häät, mutta ajankohta auki vielä jonkin verran. Meidän taloudessa on myös 12 vuotias kissa joka on saanut tähän saakka täyden huomion ja onkin TOSI ihmisrakas sylissä hellittävä, että saas nähdä kuinka käy vauvan tullessa viemään huomiota :whistle:

Lentoemo Ei kait sentään hedelmistä tarvitse luopua, nehän on terveellisiä, tietty kohtuus niidenkin määrässä, mutta pienin paha kait ne kuitenkin on.
Olen muuten itsekin puoliksi pyjamahommissa, toinen puoli tien päällä :wave:

Jaana25 Jaksamista!! Tiedän kokemuksesta että on rankkaa hoitaa miestä ja samassa vielä taloutta, vaikkei itselläni lapsia huolehdittavana ollutkaan aikoinaan, mutta mies olikin sitten pyörätuolikamaa ja välillä olin suorastaan hävettävän ilkeä koska olin NIIN loppu tilanteeseen. Koskas mies saa kepit pois?

Caro Mä olen laiskistunut selvästi. Nyt 1-2x vko jumpassa enää ja lenkillä aniharvoin, osittain koska naapurin mamma ei lähde enää lenksulle niin yksin ei tule lähdettyä. Viime viikolla tosin otin itseäni niskasta ja kävin jopa 2 x sauvomassa ihan issesseen. Ulkoilma tekee kyllä ihmeitä kun vaan saa itsensä sinne ja eilenkin olin vain n. 20 minuuttia reippahasti, mutta silti...normaalisti kyllä n 50 min on sopiva lenksu.

TyypinÄ Jano se on kova täälläkin ja päänsärkyä myös, lienevät toisistaan kiinni, vaikka välillä miten juon ja käyn vessassa rasittavan usein, niin eilenkin silti särki päätä :(

Rakenneultra -pelko hiippailee aina välillä mieleen, siihen on 3 vkoa, neuvolaan 2 vko.

Mae Tyhmä mutta askarruttava kyssäri kun olet vammaistyöhön erikoistunut, JOS sattuisi että lapsi olisi syntyessään vammainen niin ainahan sitä ei kait näe päälle päin? ..vai näkeekö heti? Mistä sitten ja milloin tietää jos häikkää on? Mitä rakenneultrassa sitten nähdään? Kuinka varmasti tiedetään etukäteen jos on tulossa vammainen lapsi?
Hyh hyh mitä ajatuksia, mutta pakko kysyä kun on viisaampia paikalla :snotty:

Caro Mä olen miettiny myös työpaikan vaihtoa, kenties mammiksella alan katsella uutta duunia, sellaista missä ei tarttis ihan niin paljoa olla liikenteessä ja nytkin mulla jo 3. vko ku olen yhden yön pois kotoa.. Mutta eihän sitä tiedä miten mieli muuttuu. Meinasin olla kotona ehkä 2 vuotta, vaikkakin asuntolaina painaa päällä, mutta sekin selviää sitten tuonnempana, että miten pärjäilee ja josko tuo mies jelppisi ;)

Miehen kanssa yritin vkl:na viritellä keskustelua aiheesta " enkö mä tarvitse mitään kivaa/ arjesta poikkeavaa kun olen raskaana" Nyt kun olis aikaa tehdä kahdestaan vielä juttuja niin ei...
keskustelusta ei tullu mitään, millon oli huono ajoitus jne, sitte ilmotin että herra on hyvä kun hänelle olis sopiva aika ja sitten ilman että tv pauhaa mukana. Että tämmösiä meillä. Nyt on menny yli vko sänkyhommistakin ja sekin saa mut heti pahalle päälle, P****le!!

haavemamma ja nökerö 19+4
 
Mites te ketkä tunnette jo selkeitä potkuja ni tunnetteko pelkästään niitä vai myös vielä sellasta lepatusta?Mä oon taas tyypilliseen tapaani ruvennu hermoilemaan että onko kaikki masus hyvin,kun oon tuntenut noita potkuja jo jonkun aikaan ja nyt tuntuu että ne on vähän vaimenneet! :/ Tunnen kyl sellasta lepatusta välil.

Tyypin äippä ja Iitu-Einari 19+0
 
Onko juttelut hieman hiljentyneet viime aikoina, vai olenko vain käynyt täällä liian usein? :xmas:

Tyypin äippä: Kyllä mullakin välillä tuntuu vain hentoisia liikkeitä, vaikka toisinaan ihan potkujakin. Vauvalla on kuitenkin hyvin tilaa liikkua vielä ja mennä eri kohtiin. Ja välillä menee edelleen pitkiä aikoja, ettei tunnu mitään tai vain satunnainen liike.

Liikunta: Vähentynyt on joo harrastaminen... Ei vaan jaksa. :/ Vaikka hyvää se kyllä tekisi. Tänään tosin kävin salilla, mutta kumosin sen vaikutuksen heti kotiin tultuani vetäsemällä puolikkaan Grandiosan. :D En nyt muista, kuka siitä mainitsi, mutta mullakin on kotona crossari. Yleensä käytän sitä vain talvisin kehnolla kelillä, joten eipä ole tullut sitä vielä raskaana ollessa poljettua. En sit tiedä, miten aiheuttais supistuksia. Kävely joskus tekee, mutta esim. kuntopyörä ei.

Onpa kyllä kauhean ähky olo tuosta pitsasta. Mutta jotenkin kyllästyttää, kun ei voi syödä normaalikokoisia annoksia, ja siksi päätin mättää edes kerran ihan kunnolla... No kaipa se aamuun mennessä sulaa. :p

Kössi 19+4
 
Paljon oli tullut viikonlopun ja tän päivän aikana tekstiä, joten päätin olla sen suuremmin kommentoimatta :saint: Mutta muutamiin:

Tyypin äippä: Mä tunnen VAAN niitä potkuja, en lepatusta lainkaan. En ole koskaan tuntenut. Mutta potkuistakaan en vielä kaikkea... Mutta eiköhän se lepatuskin ole hyvä merkki =)

Pinja jotein kyseli, en edes muista tarkalleen, et mitä, mut Itse olen aikoinani jäänyt opiskelusta äitislomalle ja sillä tiellä edelleen ollaan. reilu 6v jo oltu ja takasin ei ole kiirettä :D Joo, miehen rahoilla elellään jos joku nyt niin ajattelee, mutta yhteisiä ne kuitenkin on. Mies tekee autoihin liittyvää työtä, en tarkemmin kerro. Yhdessä ollaan oltu 8,5v ja kihloissa pian tasan 6v. Naimisiin kai ehkä säkällä joskus mennään. Mies vaan on sillä kannalla, et nykyään naimisiin mennään, et voidaan erota... :whistle:

Kaukalostakin joku jossain vaiheessa jotain kyseli... Me ollaan päätetty ostaa se BRIOn isofix-kiinnikkeillä oleva kaukalo jalustalla. Maksaa kokonaisuudessaan 180?. Tänään kävin lastentarvikekaupassa kysymässä/ vertailemassa kaukaloita ja he kertoivat, että syksyn aikana olisi tulossa Emmaljungan Kaukalo jossa isofix-kiinnikkellä oleva telakka. Maksaa kuulemma se telakka 180? ja kaukalo siihen LISÄKSI 180? :eek: Siis 360? kaukalosta, joka on käytössä sen PUOLIVUOTTA! Ja tuolla siis aivan samat ominaisuudet kun sillä brionkin kaukalolla.

Pehmeä kantokassi ollaan myös päätetty ostaa ja niidenkin hintoja vertailin. Emmalla on aivan ihana muhkea pehmoinen kantokassi (jossa tietty kova pohja) ja maksaa vaan 59?, kun vastaava Emmaljungan maksaa sen reilu 100?... Kannattaa vertailla :wave:

Mä olen taas tänään oksentanut moneen kertaan ja ruoka ei vaan maita! Tänään olen syönyt puolikkaan leivän ja 4 palaa suklaata ja tuntuu, et olisin ÄHKY!
Painostakin on ollut puhetta ja niinkun jo aiemmin mainitsin niin -5,5kg lähtöpainosta edelleen. Paino ei ole noussut vielä grammaakaan. Ekassa neuvolassa oli -2,5kg ja toisessa neuvolassa (ylimääräisessä sellaisessa rv 12) oli vielä pudonnut lisää -3kg ja nyt viimeisimmässä rv 17:lla paino oli grammalleen sama kun silloin rv 12. Vaikka välillä syönkin kun hevonen ja vaikka mitä herkkuja!

Flunssassa täällä edelleen ollaan. Tuntuu, ettei helpota lainkaan ja siitä syystä tuo oksukin lentää kun limaa on kurkussa. Niiskunenä mainitsi kärsivänsä myös edelleen oksenteluista! TSEMPPIÄ!

Nyt taidan mennä ukon viekkuun telkkarin ääreen laiskotteleen. Olen ollut taas niin ahkera tänään. Muhun on iskenyt sisustus-kärpänen :saint:

-Kysrä ja nappula 17+3
 
Heippa!
Meillä oli tänään se rakenneultra kysissä =) kaikki oli tosi hyvin. Meillähän oli sitä niskaturvotusta se 3 mm ja istukkanäytekkin otettiin sillon rv 12+3, joka oli tuloksella terveen pojan kromosomit. Myös virus vasta-aineet oli puhtaat ja nyt turvotus oli kokonaan hävinnyt ja sydänkin oli kunnossa ja vauveli vastasi viikkoja täysin! Kovasti potkittiin ja heiluttiin! Nyt voi oikein vasta kunnolla nauttia tästä odotuksesta :heart: Kun kaikki oli hyvin!
Pituus oli 16 cm ja painoarvioksi sanoi 270g, mutta äitiyskorttiin kuitenkin kirjoitettu 320g :eek: ?!
Kohtu on navan kohdalla menossa.
tyypin äippä välillä tuntuu myös sitä lepatusta ja saattaa mennä muutamakin päivä että ei muuta tunnukkaan kun taas tulee tumpsaus :heart:
karvis ja kamu rv 19+0 :wave:
 
sleeping
tatuka: mulla sektioita diabeteksen ja retinopatian takia. Liika ponnistus siis saattaa viedä näön, joten taas edessä sektio!

MinniG: Käyn kohtauspaikalla vain lukemassa toisten juttuja enkä niitäkään lue kovinkaan usein. Joskus olen siellä jotain kirjoitellut, mutta siitä on jo kauan.

Päätä särkee taas. Rasittavaa!
|O
 
Iltaa vielä, mä päivitin eilen otetun kuvan profiiliin, edelleen kuvissa tuo masu ei kyllä kasva silmissä, mutta vaatteissa tuntuu rajummin. Otan foton 2:n vkon välein.

Olin Pumpissa tänään ja tapani mukaan tein aika isoilla painoilla niin välillä mahassa tuntui kummallisia tuntoja, pinkeyttä ja muljahduskin..liekkö siellä joku antoi kenkää että 'musaa hiljemmalle!!' ..eikös se pieni ala kuulla jo pikkuhiljaa??

Saatiin miehenkin kanssa oikein asiallinen keskustelu aikaan ja tuli tosi paljon parempi mieli. Myös naapurin odottava ystävätär kävi teellä ja naisten kesken hölpöttelykin teki kutaa.

Hyvää yötä, mua kutsuu taas työmatka huomenna ja vietän sen kylpylässä polskutellen :)

hm ja nökerö 19+4
 
Heippa!!

Joku muistaakseni kyseli mihin päin Kreikkaa olemme menossa niin se paikka on Lefkas. Nyt jännittää kauheesti kun yöllä lähdetään ajamaan kohti helsinkiä :) Ja kun sieltä joskus kotiudumme niin onkin jo se rakenne ultra :)

Galluppiin:
Yhdessä miehen kanssa ollaan oltu noin viisi vuotta joista kolme kihloissa. Molemmat ollaan töissä, mies satamassa ja minä perheyrityksessämme josta omistan 25%. Kova hinku olisi vielä opiskella, mutta saas nyt nähdä. Lemmikkejä ei ole mutta koirasta on jo pidemmän aikaa haaveiltu.

Ekat kunnon potkut rekisteröity eilen rv 18+3! Vitsi se tunne oli jotain ihan käsittämätönta ja ilon kyyneleetkin siinä tuli vuodatettua :) Eipä meinannut unikaan tulla kun koko ajan odotti uutta tömähdystä, se oli niin jännittävää :)

Aamue ja Tyyppi 18+4
 
ensimmäiseksi anteeksi pitkä kirjoitukseni, mutta kun nyt täällä ehtii käydä niin kirjoittelen kuulumisia sitten koko viikonlopun ajalta.. ja minäkin vain kommentoin sellaisia mitkä minua jotenkin liikuttaa, mutta kaikki silti minäkin luen..

tervetuloa kaikille uusille, ja eiköhän tänne meidän joukkoon sovi vaikka kuinka monta vielä lisää...

jippii, sainpas tuon miehenkin tekemään jotain ;) .. meillä ollu siivous-"viikonloppu" jonku ihmeen virtapiikin sain, mutta eipä se haittaa niin tuli ainakin tehtyä jotain, eikä menny viikonloppukaan kokonaan hukkaan ;) :)...

lauantaina:
---järjestin omaa "krääsä" kaappia, jonkin verran
---katsoin kaikki loput tytin pienet vaatteet laatikoihin (äitiyspakkauslaatikko täynnä tytin ihan iki omia ensimmäisiä vaatteita (56-74cm), yhteen pahvilaatikkoon keräsin sitten loput 74-92cm vaatteet, ja sitten vielä yhdessä laatikossa on 56-68cm vaatteet, mitkä on tytille ostettu kirppikseltä tai on mun/laurin vanhoja, mitä voi kumminkin vielä pitää), onpa sitten vähemmäksi ettei tartte niitäkin laittaa just ennen laskettua aikaa.. pitää kumminkin vielä pienimpiä pestä, että on sitten vara mistä valita ;)
---tytin lelut kanssa katottiin ja otettiin käyttöön ikeasta sellaisia muovilaatikoita, missä on sitten yhdessä laatikossa, vain tietyt lelut ja toisessa toiset :) kauan nekin sitten on noin, sehän riippuu miten äiti/isi jaksaa siivota ne oikeisiin laatikoihin ja miten nopeaa tytti oppii missä laatikossa on mitäkin..
---lauri vaihto meille oman vanhan telkkarinsa, kun edellinen on varmaan vuodelta erkki-ja-paavo .) minun kummitädin vanha, niin meinas heittää kuvaputki toimimasta, laurin telkkari on kumminkin hiukan uudempi
---sekä siivosin vaatehuoneesta pussilakanat, lakanat, tyynyliinat, pyyhkeet, verhot ja liinat, ja laitettiin ne kivasti tiettyyn paikkaan hyllylle, että sitten laurikin ne ,löytää ;)

Sunnuntaina:
---pesin 4 konetta pyykkiä
---siirrettiin pinnasänky tytin huoneesta meän makkariin
---tytin vaatekaappi siirrettiin toiselle seinälle
---vietiin kukkataso olohuoneesta tytin huoneeseen, saa piirtää siinä päällä
---2 avo-hylly-kaappia vähä vaihto paikkaa
---peilipöytä käännettiin toiselle seinälle
---olohuoneessa, siistittiin hyllyjä
---laurin tekemä tytin "muistoarkku" (eli mihin tulee kaikki tytin jutut, tutit, tuttipullot, vauvakirjat, neuvolakortit ja kaikki (en tiiä mikä se oikee nimi on, tai millä sitä pitäs kutsua) ensimmäiset piirrustukset tulee sinne sekä kaikkee muuta tälläistä) siirrettiin tietokonepöydän viereen ja siihen päälle laitettiin tulostin
---hamsterit sai uuden paikan kansio-kirja-pahvilaatikon päältä ;)
---2 minun krääsä lootaa vaihtui meän makkariin
---keittiötä siivottiin ja pestiin vähä tasoja
---meän makkarissa, siirrettiin tv-taso ikkunan alle, ja siihen tilalle pinnasänky
---tv-tason päälle lauri laitto tietokoneen (mikä ei sitten vissii toiminukkaan, ei oo vielä varmaa (onneksi niitä on tuolla parisen kipaletta :) :'( )) ja kaappeihin/laatikoihin laitettiin leffoja ja muuta krääsää, mitä siinä nyt voi tarttea
---yks nojatuoli siirrettiin pinnasängyn ja tv-tason viereen, että siinä voi sitten istuskella ja imettää vaikka vauvaa ;)
---järjesteltiin lehdet omiin kansioihin ja ladottiin ne sitten meän hyllyyn
---laitettiin meän ikea-pöytälamput kuntoon sängyn päälle hyllylle, ja siihen sitten vähä kuvia ja posliinikoristeita minun oli pakko laittaa
---minä siivosin omaa kaappia ja lauri selvitti vähä omia työkaluja
---muutenkin vaan siivottiin ja purettiin, kun muuton jäljiltä oli vielä muutama pahvilaatikko vielä jäljellä

maanantai:
---laurin herätty (tänää (ja koko tämän viikon) iltavuoro (15.30-24.00) tehtiin vähä kotihommia ja tuli tytin sylikummi käymään
---lauri pesi meän hellan ja sen jälkeen imuroi keittiön ja olohuoneen
---minä imuroin makuuhuoneet ja eteisen ja sitten kokkasin meille ruokaa
---käytiin hakemassa kaupungista hamstereille muhaa
---lauri lähti töihin kolmen maissa ja minä innostuin pesemään toisen meän olkkarissa olevista lasikaapeista, missä on koriste-esineitä
---sen jälkeen pesin tytin huoneen, olohuoneen ja keittiön ikkunat
---tekasin lättyjä
---sitten vielä meän makkarin ikkunan pesin ja sitten olikin jo pikkuhiljaa tytin iltapuuhien aika ja tuolla se nyt sitten jo nukkuu, niin itse saa (vihdoin ja viimein) vähä hengähtää, kun saa kerrankin olla todella tyytyväinen itsestään.. ;)

mä sain onneksi vaihdettua rakenne ultran jo tälle viikolle, kun ukolla on tämä viikko siis iltatöitä, niin pääsee sitten sinne mukaan, eikä tule mulle kyyti eikä lastenhoito-ongelmia ensi viikolla..

eli torstaina mennää rakenne ultraan kello 8.15 ;)

VAUNUISTA: meillä on tytölle ostetut vaunula.fi-sivuilta yhdistelmävaunut, mutta varmaan häätyy jotkut muutkin vaunut jostain hankkia, kun ei tuo neiti kumminkaan jaksa vielä kovin pitkää matkaa kävellä. ajattelin, että voitais ostaa käytetyt kaksosten rattaat, jossa voisin lasten kanssa liikua yksinään, kun meillä kumminkin tuolla vuodelta erkki-ja-paavo olevat pukkausrattaat, niin jos lähetään lasten ja miehen kanssa käveleen, niin vauva saa olla vaunuissa ja tytti istuu pukkausrattaissa..

PAINOSTA: mulla on tytin raskauden ensimmäisellä kolmanneksella paino tippunu 4kiloo, mutta nousi kumminkin ja päivää ennen tytön syntymää painoa oli lähtöpainoon noussu hurjat ;) 6.2kiloa.. tähän on noussut tällä hetkellä kilon ;) mikä on todella hyvä mun mielestä..

HÄISTÄ: mitä mieltä olette ristiäisten yhteydesä menevänne naimisiin (olisitte tai ette olisi vielä), mutta mitä mieltä tästä? meillä tuli jotain puhetta ukon kaa eilen illalla, että jos mennää naimsiin ku ollaan oltu 10v yhdessä, mutta hän sitten ehdotti että mennään samalla kun tämä tuleva vauva ristitään, mutta itse en oikein sulata ajatusta.. mä haluan polttarit, ja kunnon häät (ei mitään mkonen sada, mutta kirkossa, ja sitten juhlimaan ja jonnekin (ilman lapsia) yöksi)..

SYKKEISTÄ: sekin menee vähä ristiin, yleensä sanotaan, että tytöllä korkeemmat ja pojalla matalammat, mutta meillä se ei noin menny.. tytistä heitteli sykkeet 130-145, ja tästä on huidellu siellä 150-160 välillä.. että en sitten tiiä.. jotenkin on itsellä vaan sellainen pieni poikamainen olo..

ehkä se näyttelee sukukalleuksiaan tai niitä puuttuvia sukukalleuksiaan vaivihkaa ultrassa, ei kyllä kysymällä kysytä sukupuolta, mutta jos vahingossa näyttää, niin minkäs sille vois..

mut nyt ehtii käydä vessassa ja mennä kattoo BB:tä..

öitä ja moikka.

t.pia, tytti 10/06, nökö 19+2
 
painosta on sitä varmaan ainakin 3kg kertynyt,tuntuu et vähän enemmäkin. Pitäs vissiin pikkuhiljaa alkaa miettiä mitä suuhunsa laittaa,se tuleekin oleen vaikeeta,kun aiemmin vaan yrittäny lihoa :D Mut en sentään mitään jättivauvaa tahdo.

pur tervetuloa,listalla olet :)

karvatonkoira kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia :flower: (oliko siellä kyssillä millanen ultraaja?? sinä tiesitkin jo sukupuolen,mut kertoskohan tuo jos/kun kysyy...)

mitähän muuta oli..

Mytty on yhtä vieraskoree kun aikasempikin tapaus...kovasti potkii ja tuntee kädellä selvästi,mutta kun mun äiti yritti kokeilla,niin heti tuli hiljasta. Ja sillä sekunnilla kun otti käden pois niin kunnon jysäys kävi taas. Ovelia nämä :D "mummoo ei saa potkia vaan on oltava nätisti..."sillä linjalla edelleen syntymän jälkeen...saas nähä miten tämä mytty sit:D

labello ja mytty 19+1
 
Karvatonkoira: Ihana kuulla että ultrassa kaikki oli hyvin! Voin kuvitella että sulla on aika helpottunut ja hyvä olo! Meillä kans tänään rakenneultra ja kovasti jännittää... :whistle: Potkuja on tuntunut joka päivä eli ainakin eloa on masussa :) ...

Oon täällä vähän aikaseen kirjoittelemassa (nythän on vielä melkein yö...) kun flunssa pitänyt hereillä melkein koko yön. Nenä tiputtelee ihan solkenaan ja pää särkee. Yök mikä olo. Oon saikulla ainakin tänään ja huomenna. Ultraan meen vaikka pää kainalossa, sitä en jätä väliin :kieh: Ootteko muut flunssan kourissa kieriskelleet käyttäneet jotain helpotusta oloonne? Mulla tuppaa yleensä menemään toi nuha poskiontelotulehdukseksi, nyt ei taida kuitenkaan uskalta niitä nenäsuihkeitakaan käyttää??? Mulla myös ollut käytössä homeopaattisia tippoja millä oon välttänyt tulehduksen mut en tiä niittenkään turvallisuudesta näin raskausaikana.... No, jos sillä sarvikuonokannulla sais jotain helpotusta.

Kiloista sen verran et mä laihduin silloin alkuun jonkun 1.5kg ja nyt "normipainoon" tullut n. kilo lisää, eli ei vielä kauheesti. Turvotustakaan ei oo, kumpa ei tuliskaan..

Hohhoijjaa, ompas olo. Taidan kattoo jonkun leffan pois kuleksimasta.

Kuulumisiin!

T.R+Pötkö 20+2
 
sleeping
pinja87 Häät ja ristiäiset: Meillä oli häät ja kuopuksen ristiäiset samaan aikaan. Kaikki vieraat tiesivät tulevansa näihin molempiin juhliin; jotkuhan pitävät sen salassa ja uskottelevat, että on pelkät ristiäiset. Jotenkin näin jälkeenpäin olen hiukan katunut tätä. Sitä on vaikeeta selittää miksi. Pienen vauvan kanssa hormonimyrskyssä tein asiat ja hääjärjestelyt jotenkin hälläväliä asenteella ja nyt "järkevämmin" ajatellen olisin tehnyt monet asiat toisin. Mutta KUITENKIN kaikki meni oikein hyvin. Poika sai nimensä ja me päästiin naimisiin ja vieraat olivat tyytyväisiä =) Mulle oltiin järjestämässä "polttareita" ihan raskauden loppumetreillä, mutta onneksi ne peruuntuivat koska vauva päätti syntyä, en muista oliko juuri sinä päivänä vai seuraavana. Hiukan olen katkera puuttuvista polttareista, mutta elämä on.......
 
Huomenta!

Potkuista/liikkeistä Mä en ole sen yhden perjantain parin potkaisun jälkeen tuntenut mitään... Ärsyttää oikein ja alkaa epäilyttämään onko se vauva edes siellä. Sydänäänet kyllä kuuluu dopplerilla (niin kotona kuin neuvolassa) ja neuvolassa liikkui vilkkaasti pois alta. Tuntuu vaan et kaikilla muilla on jo liikkeitä paitsi meillä. Mun vauvalla on jo nyt mua vastaan jotain... :/ Se on varmaan kuullut mua pari päivää ja todennut et ei helskutti en jaksa tuota ämmää!!!! :LOL: :LOL:

Tein eilen sikaloistohyvän löydön (omasta mielestä) kun löysin ihanan espritin villakangastakin talveksi. Mallikin oli sellainen et mahtuu isompikin maha, mutta menee myös ensi talvena. Vanha takki alkaa nyt jo olla "tiukka" ja en haluaisi koko alkutalvea ulkoilutakilla kulkea. Ovh oli 250 euroa ja maksoin siitä 120 euroa!!! Perustelin ostostani sillä et menee sitten ensi vuonnakin kun tuskin on varaa uuteen takkiin... :LOL: :LOL: Tottahan se on ettei varmaan paljon ole ylimääräistä, mutta perusteluja tuntuu aina löytyvän ja kohta alkaa tuo olla liian käytetty. :p Tunnustan et nyt olen jo siirtynyt paksumpaan takkiin kun ulkona on niin pirun kylmä! Ei viime vuonna tähän aikaan tarvinnut hanskoja käyttää!! Tosin jos oikeat pakkaset talvella saadaan niin vanha, iso ja pitkä koiranpissatus untsikka saa tulla takaisin käyttöön. Mun tuurilla tammikuussa on -25 astetta ja saan kulkea siinä kamalassa telttaa muistuttavassa viisi vuotta vanhassa kulahtaneessa ilmestyksessä! Joo aikaista miettiä tälläisiä, mutta olen jo kyllä suunnitellut joulukorttejakin... :LOL: :LOL: :LOL:

Onko kukaan ajatellut tehdä imetystyynyä? Mä aattelin alkaa sellaista väsäämään ja tehdä samalla tyylillä (eli päälikangas, sisäkangas ja sisälle sellaisia valkoisia palleroita. Ei niitä mitä on säkkituolissa vaan isompia) pinnasänkyyn sellaisen "renkaan" jonka sisällä vauvalla on hyvä nukkua ihan pienenä. Luin jostain, että pinnasänky voi tuntua vauvasta pienenä turvattomalta. Tuollaisia renkaita yms. saa kuulemma ostaakin, mutta aikasta iisi tehdä.

Häistä Mä voisin mennä noin naimisiin et samalla kastettais lapsi. Tosin nyt ollaan jo naimisissa et silleen meni jo ohi. =) Mutta itse en ole niin isojen häiden tai niiden polttareidenkaan perään, koska musta se avioliitto on kuitenkin tärkeimmältä pointiltaan lupaus puolisolle ja jumalalle rakastaa niissä myötä- ja vastoinkäymisissä.
Omasta mielestä häistäkin on tullut liian kaupallista kauraa kuten joulustakin. Tuntuu et jos kysyy joltakin alle 10-vuotiaalta lapselta joulusta niin lahjat on eka juttu mitä vastataan. Musta se, että menee naimisiin vaikka kastejuhlan yhteydessä tai todistajien läsnäollessa kappelissa ilman suuria juhlia ei sulje pois mahdollisuutta lähteä jonnekin kaksin ja nauttia sekä juhlistaa liittoa. Sillä rahalla mikä menee häihin niin pariskunta voi suunnata vaikka viikoksi lomalle nauttimaan toisiensa seurasta. =) Myös sukulaisille ja ystäville voi järjestää jotain muuta. Tosin jokainen tyylillään ja yksikään ratkaisu ei ole toista huonompi... Pitäähän häiden kuitenkin olla hääparin näköiset eikä siitä päivästä saisi jäädä pettynyttä fiilistä =)

Iloista päivän alkua kaikille!!!

Caro + asukki 18+0
 
sleeping
Caro79: Onko sulla jotain ohjetta tuohon imetystyynyn tekoon? Mä olen kovasti metsästänyt kivaa imetystyynyä, mutten ole löytänyt, joten voishan sellasen tehdäkin, mutten välttämättä osaa :ashamed: Olenhan mä nuo kaksi imettänyt ilman imetystyynyä, mutta tälle kolmannelle olen päättänyt sellaisen hankkia.
 
meillä on tytti heränny tänää 6.15, sanoin, että menee takas nukkuu omaan sänkyyn, sinne meni. en tiiä nukkuko siellä, mutta noustiin sängystä vasta siinä vähä ennen kahdeksaa, aamupesujen, aamupalojen ja kahvinkeiton jälkeen mentiin herättään tuo ukkeli tuolta sängystä, vähä ennen yhdeksää.

nyt sitten katotaan eilisiä salkkareita, ja ollaan vaan.. ei ole vielä mitään suunnitelmia tälle päivälle, mutta se tulee sitten eteen jos lähdetään jonnekin.. pyykit pitäs kaappiin laittaa niin siinähän se ois..

IMETYSTYYNY:
mä en meinannu sitä tehdä/hankkia ollenkaan. mulla oli tytin aikana (vaikka imetinkin vain parisen viikkoa) enkä kokenu sitä itse mitenkään kauhean hyväksi. tavallinen tyyny ajoi minulla saman asian.

rintareppu kumminkin saadaan lainaan meän tutulta, sillä itellä ollu vähäsessä käytössä, jos vaikka meillä se ois enemmän käytössä ja jos vaikka kokisin sen hyväksi.

samalta ihmiseltä olen saanu läjän äitiysvaatteita, mitä kumminkin ajattelin, että ei tartte käyttää, kun tytistäkin oli koko raskauden ajan ihan tavallisia vaatteita, mutta siinä oli yhdet aivan ihanat farkut ja niitä sitten olen jonkin verran käyttänyt.. ihan mahtavat.

mulla on niin kauhee hääkuume, mutta jotenkin vaan haluan kumminkin "kunnon" häät, eli polttarit kummallekin, häät kirkossa, ja sitten jonnekin kartanoon (??) syömään ja sitten ehkä jonnekin juhlimaan..

t.pia, tytti 10/06, nökö 19+3
 

Yhteistyössä