Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

Glow
Heipähei.
Mulla on ihan surkee olo, tuntuu ettei musta ole mitään hyötyä tai jotain. Kun en vieläkään mennyt töihin. Soitin eilen neuvolaan niiden ihmeellisten pahoinvointien takia. Siis, kun istuessa tulee pahaolo, tuntuu ettei näekään kunnolla. Noh, päivysytkseen vaan ja verikokeita. Lääkäri soitti kotiin iltapäivällä, että joku veriarvo on koholla että menepäs sairaalaan nyt heti... En tajunnut kysyä kun 3 kertaa että "siis nyt vai?" Enkä että miksi!! Noh, lähin sitten sairaalaan. Odottelin siellä pari tuntia lääkäriä. Hän otti lisää verta. Jossa sitten ei ollut mitään vakavaa.
Lääkäri sanoi vaan että "noh, se on vaan siitä raskaudesta johtuvaa" kovin vähäsanaisia oli lääkärit. Tuntu tosi hölmöltä edes olla siellä.

By the way, bongasin hobbyhallin sivuilta aivan ihanan "mehukkaan" väriset rattaat :D Vihreät... Kun "pitäisi" ostaa pelkät vähemmän tilaa vievät rattaat, joissa kuitenki on kunnolliset pyörät yms. Mahtuu autoon paremmin kun ne vaunut. Kuitenkin reissataan jonkinverran sukulaisilla ym. Vähänkö tekis mieli tilata ne.... :whistle:
 
Sleeping Mä ajattelin ihan soveltaa huvitutti.net sivustolta löytämääni helppoa ohjetta. Kankaissa aion vielä säästää ja käyttää vanhoja, kunnossa olevia eli kuitenkin käyttökelpoisia (muutamaa koirien tekemää reikää lukuunottamatta...) pussilakanoita joita ei itse enää käytetä. Niistä olin ajatellut myös tehdä pieniä lakanoita ja niitä riittää noihinkin ompeluksiin. Itse en tiedä tuleeko tyynyä sitten käytettyä, mutta nyt omaa selkääni/niskaani ajatellen uskon sen olevan mulle tarpeellinen. Sitähän voi myös käyttää tukemaan selkää muutenkin esim. sohvalla istuessa.
 
labello se ultraaja oli n 45v nais lääkäri, jolla tumma polkkatukka ja puhui taukoamatta, olisi kertonut sukupuolen jos olis " tarvinnu " Meiltä kysyi, että tiedättekö sukupuolen, sanottiin että tiedetään kun niin hyvin selvisi siitä istukkanäytteestä, hetken päästä sanoikin, että täällä näkyykin pippeli ja kivekset. Mutta sitä asiaa kysyi vasta ihan ultrauksen loppumetreillä...
Mulla on siitä eilisestä ultrasta maha ihan hellänä kun aikas kauan kattelivat paikkoja ja painoi aikas kovaa sillä laitteella! Siis ihan niinku lihakset ja muutenkin.

Elien oli soneran laajakaistalla ongelmia ja mä en tienny sitä vasta ku joskus illalla ku soitin kaverille ja se kertoi...noh mä kerkesin kirota tän koneen jo ties vaikka minne ja olin jo kaatopaikalle viemässä...sithän mä kerkesin laittaa jo internet asetuksetkin jo vaikka mihin asentoon! :kieh: Nyt meneekin sit hetki että ne saa kuntoon!
 
Tääl ollaan nyt sitten saikulla tän pahoinvoinnin takia. Tää viikko näin ja jos tuntuu viel samalta niin sitten viikko kerrallaan jatketaan. Tosin en mä tiedä kehtaanko töistä olla pois, mutta katsellaan päivä kerrallaan. Eilinen oli aivan mahdoton, etten voinut kuvitellakaan et sellaisessa kunnossa olisin töissä. Onneksi työterveydessä ymmärsivät ja lääkäri oli aivan ihana :)

Joku kyselin flunssalääkkeistä, eli mähän olin viikko-pari sitten vaihteeksi flunssassa ja pohdin aivan samoja juttuja. Ostin Nasolinin miedointa nenäsumutetta (pakkauksessa luki, et pitäis välttää, mutta mutta) koska luin ihan virallisilta lääketietosivuilta sekä terveyskirjastosta että sitä on ihan turvallista käyttää, jos vaan ei pitkiä aikoja käytä. Samaa sanoi jokin aika sitten kätilö aippäpolilla, kun häneltä asiasta kyselin. Tietty kannattaa itse harkita asiaa, ja jos epäilyttää, niin soittakaa ihmeessä teratologiseen keskukseen, josta saatte sitten kaikista varminta tietoa kaikkien lääkkeiden sopivuudesta.

Mitäs muuta mulla oli mielessä... On vähän höntti olo, et jää taas kommentoimatta suurin osa jutuista. Onnittelut muuten hyvistä rakenneultra -uutisista niitä saaneille! :flower:

t. niisku ja mötkö 18+4
 
karvatonkoira minä kans kiroilin eilen soneran netin kanssa ku ei toiminu koko päivänä. Ehin jo soittaan asiakaspalveluun ja meinasin haukkua ne pystyyn.. Illalla vasta 9aikaan sain netin päälle ja tottakai just eilen ois ollu vapaa päivä ja aikaa koneella :saint:
Saimpahan sitten ikkunat pestyä ja silitysvuoren pois. Verhot meinasin laittaa pesuun, mut enhän mä ylettynyt tavallisella tuolilla niitä irrotteleen, enkä tuolle korkeemmalle jakkaralle uskaltanut kiivetä, on tullut vähän tavallista kömpelömpi olo jo.

Mites teillä muilla, joilla maha jo kasvanut, tuntuuko,että "maha on tiellä?" Tai siis lähinnä tarkoitan,et ite törmäilen jo nyt oven pieliin ja kaapin oviin sillä,kun en osaa hahmottaa et se on tuolla kaukana edessä :LOL: Pitäs vissiin vähän hidastaa vauhtia ja ottaa käännökset pitemmän kaavan kautta :D
Toinen mikä ärsyttää,on meidän kuivauskaapi ja tiskiallas,mitkä on tämmöselle pienelle ihmiselle vähän turhan korkeella,sit kun siihen ei pääse ihan lähelle (lähinnä sit myöhemmässä vaiheessa viel enempi) niin ei taho ylettyä laittaan astioita kuivumaan tai ottaa sieltä mitään. Ja se tiskialtaan reuna on muuten kylmä!! Monta kertaa siihen mahalla törmänny ku sattuu olen joku pikkunen paita kotona päällä :D

laiska labello ja mytty 19+2
 
Aivan pakko oli tulla kertomaan että nyt täällä on saatu vahva + ja meille ois tulossa toukokuun lapsi tällä kertaa,jos kaikki menee hyvin.
Oireina on pahoinvointia aamusta iltaan,vilutus ja vessassa saa juosta yhtenään yms..
 
Glow
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
Aivan pakko oli tulla kertomaan että nyt täällä on saatu vahva + ja meille ois tulossa toukokuun lapsi tällä kertaa,jos kaikki menee hyvin.
Oireina on pahoinvointia aamusta iltaan,vilutus ja vessassa saa juosta yhtenään yms..

Onnea :flower: :)
 
Onnea Taaperotx4!

ON: Tänään olisi sitten se ultra, jänskättää... eilen oli neuvola ja sf-mitta oli jo 17cm! Ekasta oli tuon verran ehkä joskus kuukauden päästä :eek: Pikkuinen monotteli sitä doppleria koko ajan ja minäkin sain sitten hirveen naurukohtauksen kun aina töksäytti just siihen mihin se sen dopplerin laitto. Esikko sai samalla käynnillä rokotteen ja tarkastettiin hänenkin hempat. Oli kyllä kiltisti, ei etes itkeny kun pistettiin, önisi vaan kun harmitti kiinni pitäminen. No, ilmoittelen sitten ultran jälkeen lisää. Mulla on enemmän poikaolo kuin tyttöolo... Katotaan näkyiskö jo :)

Palailemisiin

Aply rv 20+0
 
Onnea Taaperotx4! :flower: :hug: :hug: Pikkuiselle kovasti tarrasukkia matkaan!!

Labello: täällä toisinaan tuntuu, et masu on joskus tiellä. Istuessa on joskus hankalaa ja varsinkin noissa ruuhkajunissa / -busseissa, kun masua ei saa vedettyä sisään ja porukka tönii ja ollaan yhdessä sumpussa. Mielenkiinnolla olen katsellut, päästäisikö joku raskaana olevan istumaan paikalleen, mutta ei nyt ainakaan vielä. Testi jatkuu kyllä helmikuulle saakka :saint:
 
Huomenta naisväki!

Pikaisesti vaan ilmoitan olemassaolostani. Viikonloppu hurahti vanhempieni luona ja nyt odotan vain perjantaita ja uutta reissua:) yhtä reissaamista siis tiedossa...

Uus viikkokin alkoi.. Nyt mennään jo 21+1!! Liikkeitä oon tuntenu tasan kerran :( melkeen pari viikkoo alkaa olla aikaa siitä, joten elättelen toiveita, että ehkäpä Hän nyt sit pian alkais pitämään isompaa mekkalaa masussa jotta muutkin tietäis Hänen olevan siellä. Joten Caro79, samassa veneessä ollaan liikkumattoman vauvan suhteen... tiedän kyllä, mitä on ootella ja kuulostella, josko nyt tai josko ees tänään jotain tuntis...

Viikonloppuna tuotiin jo pinnasänky kotiin. Tosin se on vielä palasina, koska vauvanhuoneen remppa on vasta tyhjennysvaiheessa. Sitten vielä vaikein osuus, eli tapetin valinta, ja sit ite tapetointi edessä. Sen jälkeen alkaa tavarat siirtyä siihen huoneeseen.

Vaunuista oli täällä kyselyä jossai vaiheessa. Meille hankittiin Brion Duo-vaunut 470?. Eli on siis se nukkumakoppa sekä ratasistuin erikseen. En tiedä, onko väri jotain vanhaa mallistoo tms, sellanen beige valittiin ja vaunuihin musta runko ilmakumipyörillä.

Ja olikos se Pinja joka sitä kyselyä suhteesta yms laitto pystyyn.. En muista nyt ihan tarkkaan, mitä kaikkee siinä kysyttiin, mutta jotain nyt vastaan. Me on oltu yhessä nyt vajaa 3v josta asuttu saman katon alla 2v2kk. Emme ole kihloissa eikä asiaa olla kovin vakavasti ees mietittykään. Mä työskentelen kasvatus/ohjausalalla, mies tietotekniikan parissa. Hänellä on kaksi lasta aiemmasta avioliitosta, nämä lapset asuvat pääosin meillä. Ja mammaloman jälkeen olen kyllä vakaasti jäämässä hoitovapaalle ja sen jälkeen mietin kaks kertaa palaanko entiseen työhöni vai etsinkö uutta. Muuten nykyinen työ on jees, mutta iltavuorot 3-4 iltaa per viikko ei houkuta sit siinä vaiheessa ku on oma pieni lapsi. Mutta sinne on vielä aikaa ja paljon...

Nyt lähden tekemään ruokaa ja laittaa pyykit kuivumaan. Parin tunnin päästä pitää olla jo matkalla töihin:(

Nanada ja Hän 21+1
 
Hei, uusi ilmottautuisi vielä mukaan. Eli meillä odotellaan jo neljättä lasta, kolme poikaa on ennestään (10/00, 3/03 ja 10/05). Uusimman tulokkaan LA olisi 18.2. Ultrissa ollut kyllä aina viikkoa pienempi, joten varmaan rakenneultrassa laskettu aika siirtyy. Tämä raskaus oli pienoinen yllätys kun lapsiluvun piti olla jo täynnä, mutta ihana asia on ja hyvin tervetullut.

Tämä raskaus on ollut paljon erilaisempi kuin aikaisemmat, olisiko sitten tyttö tulossa vai ikäkö tekee oman osuutensa (33v). Pahonvointi ja kuvotus on onneksi jo loppunut, mutta ruokahalu on täysin kadoksissa. Joutuu pakottamaan itseä syömään. Paino onneksi pysynyt ettei ole laskenut. Ja eilen neuvolassa Hb jopa parempi kuin ennen raskautta. Jota kyllä suuresti ihmettelin kun olen ollut niin väsynyt. Huonojakin uutisia sain eilen neuvolasta. Kätilö tarkisti kohdunsuun tilanteen ja kohdunkaula lyhentynyt (2cm) ja pehmentynyt. Kipeitä supistuksia ollut välillä ja painontunnetta alapäässä. Yök, inhottavat suonikohjutikin jo ilmentyneeet. Huomenna sitten on käynti lääkärillä.

Sektiohaavan kipuluista joku kirjoitteli. Mulla on takana kaksi sektiota, haavat on vaaka- ja pystysuorassa kun viime synnytys päättyi hatäsektioon. Mulla on tuntunut välillä viiltävää kipua juuri haavojen "yhtymäkohdassa" varsinkin ponnistelujen jälkeen. Huomenna sitten tarkistavat arpienkin kunnon. Vielä en haluaisi sairauslomalle jäädä, mutta työ on raskasta hoitotyötä vuodeosastolla, josta ei kyllä supistelut ja iskiaskivut tykkää. Onneksi tänään onvapaapäivä töistä, lähdetään pienelle metsäkävelylle poikien kanssa.

Conne ja Helmitoivo 17+6





 
TERVETULOA conne! :flower:

Taaperotx4 MAHTAVAT onnittelut uudesta plussasta!!!! :hug: :flower:

Häät + ristiäiset: Toivottavasti kukaan ei loukkaannu tai muutenkaan ota itseensä, mutta minun ja mieheni mielestä on aika tylsää "varastaa" lapsen ensimmäisten suurten juhlien kunnia itselleen.... Kun me ajatellaan, että ristiäisissä juhlitaan vaan ja ainoastaan vauvaa. Hän saa olla koko bileitten silmäteränä... Mutta tämä on siis vain meidän mielipide, jokainen kuitenkin tekee niinkun parhaaksi näkee! =)

eipä tällä kertaa sitten muuta...

-kyrsä ja nappula 17+4
 
Conne: Laittoiko ne sua kontrolliin tuon kohdunsuun tilanteen takia? Sehän pitäisi nyt ultralla tarkastaa, et kaikki on varmasti hyvin. Itse nimittäin jouduin syömään edellisessä raskaudessa supistustenestolääkkeitä rv 23-36...
 
No niin, teretulemast vaan conne ja muut uudet ketä en muistanut vielä toivotella tervetulleeksi :ashamed:

Mä käyn taas vaan törkeesti kirjottaa omaa napaa... Eli ultrassa käyty, vastoin pelkojani sikiö vastasi viikkoja ja ei ollut mitään erikoista. Kontrolliultra on silti kuukauden päästä kun tuossa edellisessä raskaudessa oli pienikasvuisuutta :/ Ja minä näin pippelin! Kysyin sitten vielä ultraajalta että näkyikö tuossa pippeli äsken, niin se vaan sit sano että kyllähän se vähän siltä näytti, mutta eihän nämä ikinä ole ihan 100% varmoja... Mies vaan sitten sanoi että pitää pestä kaikki vaaleenpunaiset tytön jäljiltä olevat vaatteet hänen mustien vaatteiden kanssa että saadaan vähän oikeempaa savyä :D

Nyt äkkiä ruuanlaittohommiin!

Aply rv 20 tasan edelleen

P.S. Ja minä myöskin luen kyllä kaikki viestit vaan kommentoin vaan asioita joista tiedän tai jotka koskettaa minua
 
Rakenneultrasta kotiuduttu! Siellähän se pieni potkiskeli ja näkyi peukkuaan imevän. Vastaa viikkoja (mitä mulla ei yleensä rakenneultrassa ole ollut), mutta painoarviota en saanut enkä hoksannut kysyä. Mutta kautta rantain kysyin kyllä, että pärjätäänkös meillä vaaleanpunaisilla vaatteilla vai täytyykö ostaa sinisiä! =) Kätilö veikkasi sukupuolta, mutta totesi, että varmaksi ei voi sanoa, kun napanuora oi just aika lailla tiellä. Mutta siis, arvio on ainakin olemassa. :heart: Oli muuten tosi ihana kätilö. Sanoi, että kyllähän tätä vauvaa voisi katsella vaikka kuinka kauan, kun on niin söpösti sivuprofiilissa.

Soitin sitten äidilleni ultran jälkeen, kun ajattelin sen yllättää iloisilla uutisilla. Äitini töksäytti vaan, että tässäkö vaiheessa sen sukupuolen jo näkee, ei kuulostanut pätkääkään iloiselta. :/ Mietin, että se on varmaan tää "kolmannen lapsen syndrooma". Ekasta ja seuraavasta jaksaa lähipiiri vielä hehkuttaa, kun se on se normi, mutta kolmas lapsi alkaa herättää ulkopuolisissa tuntemuksia, että "taasko"... Anyway, aattelin, että jos äitini ei ole iloinen niin puhutaan sitten muista aiheista. Ja puhuttiinkin sitten muusta, kunnes sitten puhelun loppuun äitini vähän pehmensi, ja sanoi mukavasti vauvasta.

Imetystyyny: Meillä on sellainen, ihan ostettu, mutta toimiakseen se vaatii kyllä miehen. :LOL: Siis hommahan menee niin, että minä lysähdän mukelon kanssa sohvalle, ja huudan miehen tyynyä asettelemaan... :D Sen takia varmaan jäi käyttökin aika vähälle, kun en sit itse jaksanut mitään tyynyä asetella ellei miestä ollut näköpiirissä. Ja nyt tyyny on maannut x vuotta vaatehuoneen lattialla...voikohan sen pestä koneessa?

Haavemamma: Katson sun massukuvat aina tarkkaan, kun samoilla viikoilla mennään. Itselläni on nyt pullahtanut selkeästi pyöreämmäksi maha, mutta edelleen onnistun tilani kyllä peittämään sopivalla vaatetuksella. Täytyykin pistää uutta kuvaa tässä joku päivä.

Kyrsä/Niisku: Jaksuja teille sinne pahoinvoinnin keskelle!

Kössi 19+5 nyt täytyy kaivaa vielä hetkeksi nuo ultrakuvat esille :heart:
 
pur
Kiitos Labello kun laitoit mut sinner listaan. Mä tossa just kateelisena :ashamed: lueskelin sun maha törmäilyjä, kun nyt just nytten!!! tunsin ekat lepatukse. Jee ja mäkun oon ollu jo melkee masentunu ku oon jo 17+ viikol eikä mitään. Mut ny tuintu joo. Jeeeh.
Ny tpitää kai mennä vähä lepettylee tota kelle oon kauheesti taas kiukutellu.
 
Heippa!
Joku kyseli niistä vaunuista, me käytiin tänään varaamassa/osittain maksamassa EMMALJUNGA DUO EDGE (Sport Cryptonite) yhdistelmät. Värinä camo beige, sai kaupan päälle vielä samalla kuosilla Emmaljungan turvakaukalon. Hintaa tuli 820. Kirpaisihan se hieman, mutta ajattelin että ostaa nyt kerralla hyvät.

Muuten vointi on ollut melko tasainen, välillä vielä oksentelen, mutta paremmalta näyttää.
Ekat potkut rekisteröity vajaa viikko sitten. Maha vaan jatkaa kasvuaan, etenkin yövuorojen jälkeen oon oikee superhippo, kun tuntuu että turpoaa vielä kolminkertaiseksi.

Nyt syömään loimulohta ja perunaa.... NAMS!

Smirge ja Viuhti 17+2
 
Potkuista ja lepatuksesta: En muista, että kuka kysyi, mutta ainakin minä tunnen sekä potkuja että kuplintaa. Eli kun pikkuinen potkaisee kohdun etuseinämää, niin tuntuu selvä potku, mutta mitä sivummalle mennään, niin sitä kuplivammaksi meno muuttuu. Eikä niitä potkuja tunnu kuin pari päivässä, tänään ei vielä yhtään. Eilen join kaakaota shoppailun lomassa ja pidin kättä kohdun päällä niin boing, tuntui ihana pikku potku. Kyllä alkoi mammaa hymyilyttämään. Itse asiassa ole huomannut, että kun tunnen potkuja, varsinkin jos tunnen ne mahan ulkopuolelta kättä pidellessä, tulee minulle mahtava endorfiiniryöppy, samanlainen kuin aikoinaan juostessa! :heart:

Äitiysvaatteista: oletteko jo ostelleet? Mulla on maha vihdoin "normaalin" kokoinen, eli vastaa suunnilleen viikkoja, ei ole siis sen kummemmin kasvanut pariin viikkoon. Se vaan paukahti ulos silloin alussa, nyt on onneksi tasaantunut. Mutta sen verran pömpöttää, että äitiyshousuja oli pakko ostaa. Henkasta ja Maukasta löysin kolmet kivat, otin reilumpaa kokoa siltä varalta, että tässä vielä kasvetaan lisää myös tuolla lantion ja reisien tienoilta. Pelkäsin, että olisi vain rumia malleja, kun tykkään pillimallista, mutta löysin just sellaiset kun halusinkin. Sen sijaan paitoja ostin ihan normikaupasta, mammapaidat olivat hiukan liian mammamaisia meikäläisen makuun, mulla on tällainen italialainen pukeutumistyyli, eli muodikasta ja seksikästä pitää olla vähintään 50-vuotiaaksi saakka :D

Painosta: painokin on jämähtänyt sitten loppujen lopuksi suunnilleen samoihin lukemiin jo yli kaksi viikkoa. Olenkin gynen dieettipuheiden jälkeen tsempannut. Ja tottahan on, että mun normikoko 36 oli sitten eilen muuttunut 38, kun vaatteita kokeilin :ashamed: Ja ostin vielä sitten kokoa 40 siltä varalta, että tässä tulee vielä lisää "imetyslisää". ;)

Rinnoista: siis kuinka kauan ne rinnat oikein kasvaa, kysyy ensikertalainen? :eek: Näistä pinnallisista peloista pahin on mulla ollut, että rinnat alkaa roikkua, ja siksi olin niin tyytyväinen, kun vielä ekan kolmanneksen lopussa oli B-kuppiin tullut vain yksi koko lisää. Mutta viime aikoina ei rinnat enää oikein mahtuneet vanhoihin rintsikoihin, ja eilen sitten ostin äitiysrintsikoita, ja yllätys: nyt ne onkin sitten jo D-kuppia :kieh: Siis ei kai ne enää tästä kasva? Luulin, että muutenkin kasvaisivat vain ekojen 3 kuukauden aikana. Toki kun maito nousee ymmärrän, että kasvavat taas lisää, mutta siis tuleeko mulle joku E-kuppi imettäessä vai? Pelkään, että saan kärrätä niitä pian kottikärryillä :headwall:

Maha on musta ihana, ja saa luvan kasvaa vielä paljon, mutta jotenkin sitä toivoin, ettei rinnat kauheasti kärsisi odotuksesta =)

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 17+2 :heart:
 
Rakenneultrakuulumisia!: Pötköllä kaikki hyvin, mitat vastasivat viikkoja ja ultran mukaan 3 pv edelläkin mutta LA pysyy samana. Tosi tarkkaan syynättiin vauvan sisäelimet, pää ja sormet ja varpaat. Nähtiin jopa silmän mustuainen!!! Ihanasti tuijotteli simmut suurina... :)
Sukupuolta kysyttiin mutta nähtiin itsekin ettei paljastanut yhtään haaroväliään, visusti pysyivät jalat yhdessä. Mielellään täällä SAS:ssa eivät ees lähde veikkailemaan. No, säilyypähän yllärinä loppuun asti. Hassuja jumppaliikkeitä esitti vielä lopuksi, kuin olisi punnertanut itseään suoraksi :) . Istukka kuulema ylhäällä etuseinässä, hyvässä paikassa. Kylläpä on huojentunut ja helpottunut olo, taas yksi etappi ohitettu. Kerroin lekurille häntäluukivuistani ja lupasi että synnytystapa-arvioinnissa siihen keskitytään tarkemmin. Mitä siihen synnytystapa-arviointiin muuten kuuluu? Kertokaahan kokeneemmat, onko se pelkkä sisätutkimus vai katotaanko myös ultralla vielä?

Jaahas, jos taas kuumentelis tuota mustaherukkamehua lentsun parantimeks.

R+Pötkö 20+2

Ps. Smirgelin; me kans varattiin ne Emmaljungan Duo Edget Sport Cryptonite-rungolla, väri Java..
 
Rosinante Mukava, että sullakin oli kaikki hyvin rakenneultrassa.
Synnytystapa-arvioon kuuluu se sisätutkimus ja ensisynnyttäjillä myös sisä lantion luiden kokeilu, että vauva sit kans mahtuu ulos ja ultralla yleensä myös vauvan koko arvio. Ja samalla myös vauvan tarjonta ja asento selviävät, jotka vaikuttavat sitten synnytystapaan. Eli syntyykö normaalisti alakautta vai leikkauksella.
Meilläkin rv 36 on äitipolilla tuo arvio, ihan siksi että minkä kokoinen vauveli olis tulossa ku noita sokereita aina jonkin kerran viikossa mittailen! =)
 
Heippa! :wave:

Tervetuloa uudet odottajat! :flower:

Onnea kaikille,jotka saitte hyviä uutisia ultrassa!! :heart: Uskomatonta kuinka nopeesti aika kuluu,just oltiin alkuvaiheessa ja nyt jo puolivälissä! =)

Taaperotx4 Onnea tosi paljon! :flower:

Labello Kyl välil oikein säikähtää että kuinka iso se maha jo onkaan ja millai se ottaa jo kiinni eri paikkoihin! :LOL: Esim.kiemurtelevan lapsen pukeminen kuravaatteisiin on välillä tuskaa!! :whistle:
äitiysvaatteista: Ostin pari viikkoa sitten sellaset mustat mammahousut.Yhet farkut mulla on ekasta raskaudesta!Maha kyl kasvaa aika vauhtia että saa nähä riittääkö noi! Nyt muuten huomasin että syksytakki ei mee enää kiinni! :/


painosta: Alussa paino putos n.6kg ja nyt on takasin tullu ehkä kilon verran.

Nyt syömään! :p

Tyypin äippä ja Iitu-Einari 19+1
 
Rosinante meillähän on synnytyssairaalasta lähtien kaikki melkein samaa.... :LOL: Hienoa, että rakenneultrassa oli kaikki hyvin! Kestikö se miten kauan ajallisesti... mietin vaan että ilmoitanko töihin, että tulen iltavuoroon hieman myöhässä.
 
Smirgelin: Heh, niinpä. Kiva että täältäkin päin on helmimammoja :)
Meillä kävi kerrankin ihme tuuri sen rakenneultran kanssa, oltiin oottelemassa joku 10 min. ennen meidän aikaa ja meni varmaan kaksi minuuttia niin päästiin sisälle! Ihme että etuajassa, aika harvinaista :eek: . Ei tainnut olla pahemmin ruuhkaa. Tutkimus itsessään oli tosi nopea, oiskohan oltu jonkun 10 min vastaanotolla. Oltiin varauduttu että puoli tuntia menis.. Mut tosiaan tuntui olevan hiljaista ja meillä oli tosi asiantuntevan oloinen lekuri, nainen, muistaakseni sukunimi Engblom.
Milloinkas sulla olikaan se ultra? Tsemppiä! :wave:
 
taaperotx4 hurjasti onnea!!!!!!!!!!!!!!! :heart: :flower: Saanko laittaa sut takasin listalle viimeseks? :D Nyt kirjasin vaan tuonne sun perään tuon uuden ajan ihan omin päin. (ja siis kaikille jotka tulleet myöhemmin,taaperot oli alkuun tosiaan pinossa mukana..) Tuuhan kertomaan aina kuulumisia!

Kaikille onnea hyvistä ultrakuulumisista :) Pikkuhiljaa alkaa saamaan väriä meidän lista..aika siniseltä vaikuttaa tähän mennessä :)
Sanottehan sitten jos joku ei halua tuota väriä tuonne etusivulle, vaikka on veikkauken ultrassa saanut, eihän se mikään "lupaus" ole,vaikka sen niin tuonne kirjotankin
:ashamed:

Mä sain kunnon supparit aikaan tänään lenkillä. Pari kertaa nippas jopa vähän kipeesti ja meinasin pelästyä,sit kuitenkin rauhottu. Jospa se tästä, vähän hidastettava vauhtia.
Noita harkkareita ollut muutenkin nyt parina päivänä,makuulla ollessakin huomaa et maha menee ihan kovaks ja "tuntuu hassulle".

labello ja mytty 19+2edelleen
 
:wave:

lillip kertoo käyneensä, kirjoittaneensa piiitttkkkän viestin ja onnistuneensa hävittämään sen. Ja aikaa ei oo kirjoittaa uudestaa :/

eli lyhyesti tervetuloa connelle ja ONNEA taaperotx4:lle!!!

lillip 20+1 (uskomatonta, yli puolen välin jo menossa)
 

Yhteistyössä