Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

KYRSÄ: Terveydenhoitaja laittoi ensin neuvolalääkärille ajan ja sieltä sitten tarvittaessa äitipolille. Ja tosiaan huomenna on aika sinne lääkärille.

Synnytystapa-arvio minulle on tehty joka kerta. Ensimmäinen oli perätilassa, jolloin otettiin myös röntgenkuvat lantiosta. Ei olisi perätilassa mahtunut alakautta synytymään, joten syntyi suunnitellusti sektiolla. Toisen vuoksi synnytystapa-arvio tehtiin ensimmäisen sektion vuoksi ja kolmas synnytystapa-arvio tehtiin sektion ja pitkittyneen ponnistusvaiheen ja imukupin vuoksi. Sen verran oli jo paikat kolmannesta kypsänä, että synnytystapa-arviosta lähtikin sitten synnytys käyntiin. Nyt taas aikanaan tulossa arvio aikaisempien vuoksi ja eiköhän tämä sektioon mene. Synnytyspaikkana joko OAS tai OYS.
 
ehtoota/yötä kaikille!

ajattelin näin yövuoron tylsyydessä kirjoitella kuulumisia.. vaikka siis se raskaana oleva mamma nukkuu kotona. :) aloin tässä kyllä miettiä, että kaikki muut tänne kirjoittelevat on itse raskaana, niin onko minulla "oikeutta" kirjoitella tänne, mutta helmimammaksi minä itseni ajattelen, niin eiköhän se ole kaikille ihan ok(?) että keskusteluun osallistun.. profiilissakin kuitenkin ollaan parina, ja joskus alussa mainittiinkin että molemmat kirjoittelevat vuorollaan. Nojoo, ajatus ei oikein kulje näin yöllä, mahtoiko tuosta saada mitään selkoa :D

olikos se pinja vai kuka sitä galluppia pisti pystyyn, no kuitenkin tietoa meistä: mä olen 25-v melkein valmis sairaanhoitaja ja opinnot on niin vähän kesken että teen ihan täyspäiväsesti sh:n töitä. puoliso on 24-v henkilökohtainen avustaja. yhdessä ollaan oltu parisen vuotta ja kihloissa yli vuoden, naimisiin (tai parisuhteen rekisteröintiin) ollaan menossa tänä syksynä. :)

vaatteista: mä kun oon se innokkaampi shoppailija, oon ostanu puolisolle muutaman äitiyspaidan ja h&m:stä löyty yhdet hyvät farkut. yllättävän huono valikoima täällä helsingissäkin on :( huuto.netistä ollaan nyt molemmat kateltu jos löytyis lisää. vauvanvaatteita alkaa olla jo yks pikkukaappi täynnä :D siinä kyllä osa meidän omia vanhoja vaatteita.

meillä on parin viikon päästä ultra, vähän jännittää onko siellä kaikki hyvin, ja sit myös jännätään sitä kumpi siellä näkyy :D

tuli muuten tänään 18 viikkoa täyteen! tai no oikeastaan jo eilen ku vuorokausi ehti vaihtua... mut kohta ollaan puolivälissä! hurjaa :eek: on kyllä ollut ihanaa kun itsekin päässyt ne potkut jo tuntemaan vatsan päältä :heart:

Tervetuloa uusille!

Mammat + vaavi 18+1 :heart:
 
Keskiviikkoa kaikille!

Täällä sitä makoillaan flunssan kourissa aina vaan, olo aika pepusta ihan suoraan sanottuna.. :snotty: Nyt on alkanut yskä tehdä kiusaa ja nenä edelleen aivan tukossa. Selän lihakset alkaa olla mukavasti jumissa korkean tyynyn ja yskimisen takia, plääh...

Taitaa olla oikeen valitusolo päällänsä mut minkäs teet. Onneksi eilen oli niin mukava se ultrakäynti, on kiva muistella täs sohvalla makoillessa =)

Joo ja eipä ainakaan mulla pitänyt paikkaansa se uskomus, että raskaana ollessa ei saa mitään tauteja! Höpön löpön, toimii varmaan jollain mut mulla näköjään ei..

Eipä taas muuta tähän hätään.

T.R+Pötkö 20+3
 
Mae
Alkuperäinen kirjoittaja haavemamma73:
No kokeillaas nyt uusix kun aamusella meni kaikki ihan v****ks.

Tervetuloa uudet, joita saatiinkin vieläkin oikein nelin kappalein joukkoomme: Kimallus, Nigella, Meikku ja Pur :hug:

Pinjan kyssäreihin, ollaan molemmat myyntialalla, vaikka itse vahvasti keittiötaustainen olenkin, mies merkonomi. Mä pian 35v ja mies 36v. Me odotellaan esikoista =) Yhdessä ollaan oltu 2,5v josta kihloissa 0,5v. Suunnitteilla häät, mutta ajankohta auki vielä jonkin verran. Meidän taloudessa on myös 12 vuotias kissa joka on saanut tähän saakka täyden huomion ja onkin TOSI ihmisrakas sylissä hellittävä, että saas nähdä kuinka käy vauvan tullessa viemään huomiota :whistle:

Lentoemo Ei kait sentään hedelmistä tarvitse luopua, nehän on terveellisiä, tietty kohtuus niidenkin määrässä, mutta pienin paha kait ne kuitenkin on.
Olen muuten itsekin puoliksi pyjamahommissa, toinen puoli tien päällä :wave:

Jaana25 Jaksamista!! Tiedän kokemuksesta että on rankkaa hoitaa miestä ja samassa vielä taloutta, vaikkei itselläni lapsia huolehdittavana ollutkaan aikoinaan, mutta mies olikin sitten pyörätuolikamaa ja välillä olin suorastaan hävettävän ilkeä koska olin NIIN loppu tilanteeseen. Koskas mies saa kepit pois?

Caro Mä olen laiskistunut selvästi. Nyt 1-2x vko jumpassa enää ja lenkillä aniharvoin, osittain koska naapurin mamma ei lähde enää lenksulle niin yksin ei tule lähdettyä. Viime viikolla tosin otin itseäni niskasta ja kävin jopa 2 x sauvomassa ihan issesseen. Ulkoilma tekee kyllä ihmeitä kun vaan saa itsensä sinne ja eilenkin olin vain n. 20 minuuttia reippahasti, mutta silti...normaalisti kyllä n 50 min on sopiva lenksu.

TyypinÄ Jano se on kova täälläkin ja päänsärkyä myös, lienevät toisistaan kiinni, vaikka välillä miten juon ja käyn vessassa rasittavan usein, niin eilenkin silti särki päätä :(

Rakenneultra -pelko hiippailee aina välillä mieleen, siihen on 3 vkoa, neuvolaan 2 vko.

Mae Tyhmä mutta askarruttava kyssäri kun olet vammaistyöhön erikoistunut, JOS sattuisi että lapsi olisi syntyessään vammainen niin ainahan sitä ei kait näe päälle päin? ..vai näkeekö heti? Mistä sitten ja milloin tietää jos häikkää on? Mitä rakenneultrassa sitten nähdään? Kuinka varmasti tiedetään etukäteen jos on tulossa vammainen lapsi?
Hyh hyh mitä ajatuksia, mutta pakko kysyä kun on viisaampia paikalla :snotty:

Caro Mä olen miettiny myös työpaikan vaihtoa, kenties mammiksella alan katsella uutta duunia, sellaista missä ei tarttis ihan niin paljoa olla liikenteessä ja nytkin mulla jo 3. vko ku olen yhden yön pois kotoa.. Mutta eihän sitä tiedä miten mieli muuttuu. Meinasin olla kotona ehkä 2 vuotta, vaikkakin asuntolaina painaa päällä, mutta sekin selviää sitten tuonnempana, että miten pärjäilee ja josko tuo mies jelppisi ;)

Miehen kanssa yritin vkl:na viritellä keskustelua aiheesta " enkö mä tarvitse mitään kivaa/ arjesta poikkeavaa kun olen raskaana" Nyt kun olis aikaa tehdä kahdestaan vielä juttuja niin ei...
keskustelusta ei tullu mitään, millon oli huono ajoitus jne, sitte ilmotin että herra on hyvä kun hänelle olis sopiva aika ja sitten ilman että tv pauhaa mukana. Että tämmösiä meillä. Nyt on menny yli vko sänkyhommistakin ja sekin saa mut heti pahalle päälle, P****le!!

haavemamma ja nökerö 19+4
Siis vammaisuuttahan ei näe välttämättä heti. Ja mä kun olen ollut vielä enempi autistien kanssa tekemisissä niin se etenkin huomataan useasti vasta 3-7v. Useimmiten aletaan ensimmäisenä kiinnittämään huomiota siihen ettei vaikka liiku tai kääntyile ns. normaalisti normaaliin aikaan. Tai sitten on oppinut jo nämä taidot, mutta tulee taantuma. Toinen mihin aletaan kiinnittämään huomiota on puhe, katsekontaktit, jäntevyys ym. Mutta tosiaan siihen saattaa mennä aikaa ennen kuin tälläisiä alkaa huomaamaan. Rakenneultrassahan näkee nämä elimien ja raajojen "vammat" useimmiten ja verikokeesta kromosomihäiröt tai siis siitä toisesta seulasta. Kuitenkin vammaisuutta on niin monenlaista ettei niitä millään pystytä seulomaan raskausaikana ja jotain neurologisia vammojahan ei voikaan nähdä.
 
Moi taas kaikille!

Täällä ei ihmeitä tällä kertaa, kotona ollaan ja olo on suht hyvä. Eilen yrjö yllätti pari kertaa, joten vähän parempi kuin kauhujen maanantai :D Toivottavasti tää oli vain viimeinen aalto pahoinvointia ja kohta tää loppuu :p Kiitoksia myötätunnosta Kössikenguru ja Kyrsä :hug:

Caro kyseli onko muilla liikunta vähentynyt... Mä harrastin liikuntaa suht aktiivisesti ennen raskautta, eli pari kertaa viikossa salilla ja pari kertaa hölkkälenkillä. Nyt kesäkuusta alkaen en ole harrastanut yhtään mitään :headwall: On ollut vaan niin paha olo, väsymys on ollut sietämätön ja sitten tuli ne vatsakivut ja nyt vaivaa selkä. (vali vali vali) Tänään kävin vähän ulkoilemassa eli reilu puol tuntia rauhallista kävelyä ja selkään sattui niin pirusti ja noin 20 min kohdalla alkoi huippailemaan oikein huolella, että mietin jo minne menen pitkäkseni. Hyvin menee siis...

Varmaan juuri tuo liikunnan lopettaminen seinään on saanut painon lähtemään nousuun ja se että on ollut aivan sohvaperuna. Lisäksi olen yrittänyt pitää pahoinvointia poissa syömällä usein, ja sitten kun ei minnekään liiku, niin tässä on tulos :ashamed: Mä olen kuitenkin pystynyt syömään tän pahoinvoinnin aikana, vaikka sitten huonoimpina päivinä mikään ei pysykään sisällä.

t. Niisku ja mötkö 18+5
 
paveliina myös ilmoittaa kirjoittaneensa 20minuuttia oikein pitkää sepustusta, mutta ihana tietokone päätti kadottaa sen jonnekin bittiavaruuteen...

kirjoittelen uudestaan kun saan seuraavaksi pienen hengähdystauon =)
tärkein asia mulla taisi olla, että jos joku haluaa olla tupperwarekutsujen emäntä tai ostaa jotain Tupperwarejuttuja, niin olen käytettävissä!!!!
 
Moikka!! Täälä myös helmikuun 5pv laskettu aika. Joten tänään on rv19+5. Odotan toista lasta, esikoinen syntyi -03. Aivan käsittämätömän oudon tuntuista kun masuasukki liikkunut viikon verran niin kovin että tuleva isäkin saanut kokea monta kertaa liikkeet.. Liikkeet näkyy selvästi myös päälle päin :heart: Esikoinen oli tyttö, Nyt on ihan poikavaavi olo.. huomena rakenne ultra.. hihiii :)
 
A-vitamiini!!!

Mä join eilen 2,5dl pillimehua. jotain vital-merkkistä se tais olla ja vasta juotuani sen, huomasin, että siinä on 0.12mg a-vitamiinia.... Onkohan tuo vaarallista. Kauheaa on se, että ole juonut niitä useasti ennenkin tämän raskuaden aikana ja vasta nyt tajusin katsoa sitä ainesosa-listaa...
 
No hei!
Innoissani heti tänne tulin. Rakenneultra takana Kysillä!!! No ...ja kolmas tyttö tulee! Ihan oli tasaset ja sileet haarovälit=)
Painoa neidillä oli jo 365g..heh, pikkunen vielä.
Töihin on lähdettävä, mutta vahvistusta vaaleenpunasille tonne etusivule kiitos.

jaana ja rv tasan 20
 
pur
Pinja
me ollaan miehen kaa oltu yhes kolme vuotta. Koko tän ajan oon ollu kovan luokan maalari ja viime aikoina alan yrittäjä. Nyt siis olen käyhä eli erityisäitiys vapaalla. Mieheni on koulutukseltaan kokki ja maalari ja opiskellee opparilla parast aikaa nuorisotyöntekijäks. Se on tehny melko vaihtelevia töitä tänä aikana. Puoltoista vuotta sitten se pyysi kihloihi ja mä suostuin. Me ollan 28 v molemmat eli parin vuoden pääst ois kuuskymppiset tiedossa :LOL: . Muutettiin vuos sitten maalle ja nyt ventataan ekaa penskaa. Meillä on enneastään 4v iso ja yksinkertainen puolivilli vartija ja reilu vko sitten tuli pari pientä villiä metsästäjän alkua.

Mä oon ollu viimeaikoina tooosi toosi väsyny. Ja not hommat kerääntyny melkeen kiireeks asti. Haluisin kysyä onko täällä muita erityisäitiysläisiä ja miten niilä päivät kuluu? Itellä kyllä hommaa riittäis sekä sisällä että ulkona mutta kun ei vaan jaksa. Mulla on varmaan anemia tai jotain. Oon sitten keskittyny netissä pyörimiseen (apatiaa) ja noiden villien puolikesyttämiseen :D .

Tääl on niin paljon aktiivisia kävijöitä etten ihan vielä oo perillä tekstien kahlausten perusteella kellä menee mitenkin. Mut yritän pikkuhiljaa päästä mukaan. Voimia ja kaikkee hyvää tähänkin päivään kaikille :wave:
 
:wave:

Ei oo pariin päivään ollu oikee mitää kirjotettavaa.
Potkut tuntuu päivittäin ja usein :heart: tosi ihana ku niit odotteli "kauan" ja ykskaks niit vihdoinki tuntuu päivittäin.

Itel toi ultra on vast 6.10, ois kiva jo päästä kattoo masun sisäl et onks kaik ok.

Mitään ei olla vielä hankittu mut valmiiks oon vähä vaunui ja kaukaloi netissä kattellu. Lastentarvikkeest varmaa tulee sit hankittuu.

Tarttee jatkaa taas töitä :/
17+5
 
Heipsis! :wave:

Tervetuloa taas uusille! Ja onnea taaperot! :flower:

Labello tais kysellä onko masu jo tiellä... Varsinaisesti ei vielä muuten ole,paitsi kyllähän se kyykkiessä jo tuntuu ja sitten kun meillä on melko pehmeä sohva,niin siitä saa jo melkein tosissaan punnertaa ylös... :LOL: . saas nähdä koska en enää omin avuin siitä enää nousekaan,. Täytyy kai kiikuttaa sit keittiöjakkara meikäkäiselle telkkarituoliksi... :LOL: :LOL:

Ihanaa kun jo pikkuhiljaa kaikilla rakenneultratkin lähenee, jotkut on jo käyneetkin. Meillä ois 25.9 ja malttamattomana odottelen saanko vahvistuksen poikaololleni.

Mulla on viimeaikoina suuresti vaivannut toi vaunuasia,kun en osaa päättää brio kombien ja emmaljungan ceroxien välillä :headwall: :headwall: Kai se on hyvä ettei huolet ole kuitenkaan ton suuremmat... :D Eilen kävin koeajamassa kaverin kombeja ja tosi hyviltä vaikuttivat kaikinpuolin, ceroxeista ei sitten tuntumaa olekaan... Miten voi ihminen tehdä asiasta ittelleen näin vaikeen... :kieh:

Liikkeitä olen nyt tuntenut kolmen viimepäivän aikana säännöllisen epäsäännöllisesti, kuitenkin päivittäin =) =) . Metkalta vaan tuntuu kun toinen sätkii ja muljahtelee... Ihanaa! päällepäin ei viä tunnu, ehkä kun on tuota vararavintoa hieman vaimentamassa... :whistle:

Mut nää yövuorot on kyllä nykyään työn ja tuskan takana jaksaa läpi. Nukun 4-6h/vrk ja senkin ainakin kahdessa osassa. Väsyttää kokoajan,mutta ei vaan saa aamulla/päivällä nukuttua sen enempää... :/ Päivisin ei jaksa tehdä mitään,kun on niin väsy. Loppuviikosta olen jo ihan zombie, kun tota putkee kestää aina se 5 yötä, ja siitä palautuminen menee pitkälle seuraavaan viikkoon... Olen kyllä kysellyt muihin hommiin, pomo sanoi "tutkivansa asiaa". Just joo, ihan kiva. Tutkis nyt vaan hieman pikaisemmin... :kieh:

tatuka+väiski 18+1

 
Glow
Heipä hei. Aamuöinen valvominen, sekäkipu (edelleen, no minne se muka häiväisikään ) ja supistelut pisti meikäläisen saikun jatkumaan. Noh, voinpa olla ressaamatta töistä ja lääkärin kans juttelu helpotti vähä muutenkin.
Ohoh, mullahan ois ultra noin 2 viikon päästä! :)

Maha on joskus jo vähän tiellä. Eikä auta vaikka yrittää vetää vahingossa sitä sisään :LOL:
Ja jos nojaudun eteenpäin tai silleen, vaikea selittää, mahaa vihlasee ja pahasti, outoa. En muista et semmoista(kaan) olis esikkoa odottaessa ollut. Mutta kuten lääkäri sanoi, voi yhden ihmisen raskaudet olla täysin erilaiset. Uskon jo pikkuhiljaa...

Pitäisi ottaa nyt vähän rauhallisemmin kun noita supisteluita on ilmaantunut. Kävelin kyllä keskustasta kotiin, about 3km. Pakkohan se on välillä. Sain tosin taas oikeenpuolen alaselän tosi kipeeksi.

Muffinseita leivoin ison kasan aikani kuluksi :p

Mä/me ei olla oikeestaan vieläkään keksitty tälle mahassa olijalle mitään lempinimeä...
Oikeita nimiä on vähän mietitty. Mulla on 2 vahvaa suosikkia tytölle. Pojalle vähän vaikeempi.

 
moi! Täällä yksi rakenne utrassa käynyt. En ole keskusteluihin osaa paljon ottanut, mutta nyt on esikoinen sairaana=äitillä omaa aikaa.. Meille on eka yhteinen tulossa, mutta minulle toinen. Poikaa näytti ultrassa ja mä jo villiinnyin sen verran, että reiman toppapuku ja ransu piti käydä ostamassa.. Ihanaa nyt kun tietää kumpi masua potkii, niin on helpompi nimeä ja vaatetusta jo rueta miettimään. Ekan aikana en ottanut selville, kumpi oli tulossa. Nyt tuntui, että haluan ehdottomasti tietää!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja höpsötys:
moi! Täällä yksi rakenne utrassa käynyt. En ole keskusteluihin osaa paljon ottanut, mutta nyt on esikoinen sairaana=äitillä omaa aikaa.. Meille on eka yhteinen tulossa, mutta minulle toinen. Poikaa näytti ultrassa ja mä jo villiinnyin sen verran, että reiman toppapuku ja ransu piti käydä ostamassa.. Ihanaa nyt kun tietää kumpi masua potkii, niin on helpompi nimeä ja vaatetusta jo rueta miettimään. Ekan aikana en ottanut selville, kumpi oli tulossa. Nyt tuntui, että haluan ehdottomasti tietää!!
Minulle sanottiin kun esikoista odotin että poika tulossa.. vasta rv30+ muuttui poika tytöksi :LOL: joten ei kannate kovin paljoon satsata siniseen ennen kuin on 100% varma tulokkaasta ;)
 
Galluppiin... Itsellä tulee 30v täyteen vuoden lopussa ja miehellä sit ens vuoden alussa. Yhdessä ollaan oltu 6v ja vuosi siitä kihloissa. Häät sitten joskus tulevaisuudessa... Itse olen vielä opiskelija, hmmm, sanotaan vaikka lääketieteellisellä alalla :LOL: Takana melkein 17 tunnin vuoro, onneks näitä on vaan viikon ajan ja vain joka toinen yö. Arvatkaa vaan väsyttääkö :eek:

Tänään käytiin neuvolassa pitkästä aikaa. Paino oli laskenu 0,5 kg edelliskerrasta. Sen kyllä arvasinkin, kun ei noitten 17 tunnin vuorojen aikana ehdi edes syödä :ashamed: Neuvolantäti kyllä vähän moitti mutta minkäs teet... Sf-mittaa ei vielä otettu mutta kohtu oli yhden sormen mitan päässä navasta ja syke vahva, noin 140-150. Eli viittaakos toi nyt sit tyttöön :whistle: Liikkeitä en ole vielä tuntenut mutta tänään kun neuvolassa kuunneltiin sydänääniä niin ihan kuin vauva ois pamauttanu jalallaan suoraan siihen anturiin :) Kuulu ääni ja tunsin sen kopsahduksen. Rakenneultra on viikon päästä, sukupuolta en haluais tietää :$

Taas unohdin ainakin puolet mitä piti kommentoida :ashamed:

Bourriquet 18+3
 
Iltaa! :wave:

Rosintante :hug: Toivottavasti paranet pian!

Jaana25 Onnea tyttölupauksesta! :heart:

Tsemppiä teil kaikil kel on viel huono olo! :heart:

Tän ei mitään erityistä kuulu,oon jotenkin kauheen herkkä! Rupesin parkumaan kun olin tekemässä jauhelihakeittoa ja jauheliha oli huonoa(vaix ei pitäny viel ol vanhaa)! :snotty: Et näin täällä! :whistle:
Ai niin ja pojan 1,5 v neuvola oli tänään.Siel oli muuten kaikki hyvin,mutta toista kivestä ei löytynyt,siitä ilmeisesti sitten lisätutkimuksiin! :ashamed:

Tyypin äippä ja Iitu-Einari 19+2
 
sleeping
Kai munkin pitäis tulla kertomaan neuvolauutiset. Väsyttää ja päätä särkee taukoamatta, mutta pakko on vaan jaksaa...

Painoa oli tullut noin 1,5 Kg lisää. RR 100/56, eli aika matala, ihmekös pimenee aina kun nousee ylös... rautaa rupeen pikkuhiljaa syömään, mutta mikään kiire ei ole vielä. Hemoglobiini oli 120, viimeksi 129. vauvan sydän löi keskimäärin 150 kertaa min. Aika rauhalliselta kaverilta vaikuttaa noihin kahteen edelliseen verrattuna, jolla oli TOSI nopea sydämensyke, muistaakseni koko ajan 160-170. En tarkkaan muista, mutta aina tädit ihmetteli tosi nopeeta sykettä. Seuraava neuvolakerta on ens kuun lopulla, sitä ennen täytyy taas käydä mittauttamassa kilpirauhasarvot.

Onko joku joka EI HALUA tietää etukäteen vauvan sukupuolta? Mä olen edelleen sitä mieltä etten halua tietää, mutta en tiedä jaksanko olla tietämättä sitä loppuun asti... :/ Kahdessa ekassa raskaudessahan kysyttiin ja muistaakseni kummassakin vasta kolmannessa ultrassa kerrottiin, että poika on tulossa.

Mun tekis koko ajan mieli suklaata :ashamed: Siinähän saisi liikuntaa kun kävis kaupassa ostaa pari nougatpatukkaa... :p
 
Hellurei, täällä taas palattu työreissulta. Yövyin Vesileppiksessä eli kylpylässä ja oli ihanan rentouttavaa polskutella siellä, kävin pumpissakin kun sattui olemaan sopivasti ja hotlamajottujana pääs ilmasix. :)

taaperotx4 :flower: :flower: :flower:

Conne ja Kismet 7 Tervetuloa joukkoon! :)

Emsa :heart: :heart:

KössiK Kiva kiva, laitahan päivitystä pian niin päästään vertailee :)

Nanada Ihanaa että on joku muukin edelleen jonka salamatkaaja on kovin hissuksiin, eli ei selkeetä liikettä täälläkkään bongattu vieläkään :(

Mae
Kiitti vastauksesta. Miksköhän multa ei otettu veriseulaa silloin NT-ultran yhteydessä ollenkaan?

Hankinnoista Melkein ahdistun kun monet on jo tehnyt suuriakin hankintoja. Mä en ole ostanu muut aku mammahousut ja bola-korun, mutta vauvalle en vielä mitään. Meinasinkin vasta si ku tietää kumpi tulee, eli pari viikkoa 4D:hen. Lohdutukseski JeJakin on vielä ottanut iisisti :)

Ultrakuulumisista
Monella on jo ollu ultra, mulla vielä pari viikkoo tosiaan siihen. Tyypinäippä Toivottavasti jatkotutkimukset menee hyvin!!

Mahasta Jotenkin tuntuu kömpelömmältä ja kaikki kyykkiminen tapahtuu ähkäisyn kera :/

Rinnat Alkaa mullakin olee liian turpeat vanhoihin liiveihin. Huvittavasti likkakaverin mies sanoi kun oltiin niillä yötä ja vaihdoin yöpaitaa että " Kauheen kokoset tissit sulla :eek: , Kyllä mies saa nyt nauttia" :D Jep jep, tokaisin että juu "viimesiä viedään ennen imetyksen jälkeisiä kärpäslätkiä" :whistle:

Mies mökillä ja mulla sallittu löhöilta kun paikat on niin jumissa pumppaamisesta että en stressaa nyt edes lenkille menosta ( vaikka se hyvää tekiski), joten tämä siirtyy nyt jääkaapin kautta soffalle vaakatasoon :) Mukavaa iltaa kaikille!!

haavemamma ja nökerö 19+6
 
Haavemamma73: Täytyy myöntää että täällä vähän kateellisena oon lueskellut noita sun juttuja pumpissa käynneistä ym. reippailuista.. :ashamed: Harmittaa kun ite on niin saamaton ja vielä kun toi häntäluukin tekee kiusaa niin ei viitti ees vaivautua. Keväällä vielä kävin tiuhaan pacessa ja pitkillä kävelylenkeillä mut kyllä nyt on jäänyt kaikki. Uimista oon ajatellut kun vaan saan tän lentsun pois alta ensin :snotty: Sen ei ainakaan luulis rasittavan häntistä.

:) R+P 20+3
 
hölmö päivitin eka listan ja sit vasta kirjotan,eli pää tyhjää täys.

Onnea jaanalle tyttölupauksesta ja höpsötykselle poikalupauksesta!
Jaana aavistikin ihan oikein kumpi sieltä tulee:D

Pää tyhjänä ja selkä kipeenä
labello ja mytty 19+3
 
onnea rakenne ultrien hyvistä kuulumisista kaikille, jotka siellä on käynyt..

ja tervetuloa kaikki uudet helmimasut!!!

ja onnea niille jotka tietävät vauvan sukupuolen..

taaperotx4:
onnea todella paljon ja vauvalle/vauvoille tarrasukkia todella paljon mukaan.

tytin sylikummi tuli käymään tänään kylässä omien siskon lasten kanssa (5v ja kohta 2v).. niien lasten äiti on synnyttämässä kolmatta lasta, ja tyttöhän sieltä niille tuli siinä 12.30..

neuvolassa käyty (päänsäryn ja väsymyksen takia).. kaikki oli ok (hemppa, verenpaine ja pissa).. nyt vaan sitten mennää näin että panadolia 1mg 3 kertaa päivässä, sunnuntaihin asti, sekä 400mg buranaa 3 kertaa päivässä 2 päivän ajan..

meillä ollu aamusta asti koko porukka vähä pahalla päällä.. tytti on känkkäröiny aamusta alkaen, ku meillä vieraita niin ei silloin mutta heti ku ne lähti ja lauri lähti töihin niin kauhee huuto alko :'( itellä niin voimat lopussa että en tiiä mitä ihmettä sitä tekis..

käytii kylvyssä jo heti 20 jälkeen ja nyt toinen nukkunu jo kohta tunnin..

koneessa vielä yhet pyykit pyörimässä, sitten ne laittaa kuivumaan ja vois mennä nukkuu, aamulla herätys kumminkin 6.30..

huomenna 8.15 RAKENNE ULTRA, ihanaa..

mäen tule huoemnna enkä koskaan kysymään, että kumpi on tulossa, mutta sillehän ei mitään voi jos vauva sattuukin näyttelemään haarojen välejään ultrassa vaikka jo huomenna.. mutta vahvasti on jotenkin poika olo.. on vaan niin erilaisempi kuin tytön odotusaika, jolloin ei ollut mitään vikaa missään suunnassa eikä oikein mitään oireitakaan..

t.pia, tytti 10/06, nökö 19+4
 

Yhteistyössä