Helmimasut 2009 ~Joulukuussa~

Voi hitsi kun monia supistaa kovasti, toivottavasti kaikki kuiteskin
vielä yhes koos. Kattelin että tuolla maalismasujen pinossa eka vauva
on jo syntynyt.

äitiysrahapäätöstä ei ole mullekkaan vielä tullut.
Työnantaja maksaa ekat 3kk ja kela sit loput. Ja eiköhän
se kela maksa sen minimin kun olen kerran kotihoidontuella
viimevuoden ollut.

Joulu se sitten oli ja meni, rauhaisasti kotosalla.
Ihanaa oli katsoa esikoisen riemua aattona kun pukki tuli
ja sai lahjojakin! Tuli äiteelle kyynel silmään.. taas.
Sain minäkin pari pakettia ja vähän rahaakin. Nyt pääsee sitten
aleihin shoppaamaan vauvantarviketta :whistle:

iitukka ja helmi 32+0 ..ja viikot senkun paukkuu.. :D
 
iltaa!

täällä kans joulu meni ihan hyvin..
jonkun verran supistellu ja eilinen ja tää päivä ollu todella huono olo..
tietäis vaan et mistä johtuu??

äippärahapäätöksen olen saanut jo kuukausi sitten ja myös itse saan sen minimin onneks sekin nousi siitä 380 eurosta 550euroon :D

vihlaisut... mulla kans ollut sellaisia kipuja alapäässä ja muutenkin tuntuu että vauva painaa alas päin ja vessassa saa juosta vähän väliä.

äippä-83 32+3
 
Glow
Mie sain äitiys/vanhempainraha päätöksen ennen joulua, sit hölmö laskin niistä päiväsummista paljonko on per kk, sit laitoin kelaan meiliä et "mitkäs ne maksupäivät on?" Niin päivä sen jälkeen tajusin kääntää sitä kelan paperia, ne täydet kk summat ja maksupäivät luki siellä :ashamed:

Vähän alkaa jo elämä voittaa, et jakso ihan koneelle tulla käymään. Oksentelin eilisen illan, yön ja tän aamun :whistle: Kuumetta on joku 37-38. Ei hirveesti räkää tule silti, et ei täst ota selvää onko flunssa johon vaan jostain syystä liittyy oksentelu vaiko ihan vaan vatsatauti. Aamulla olin jo soittamassa äippäpolille, koska aattelin että en jaksa enää ollenkaan ja kaikella tavalla oli paha ja tuskainen olla. Makuulteenkin paha olo ja lisänä jo jalat tai noi "kankut" kipeet eli puutuneet. Päivän mittaa pieniä unia saanu nukuttua. Josko tässä jo kykenis syömään, hirveä nälkä on!!

Liitoskivut on aika kovia vai mitä ne lienee tuolla nivusissa ym. En muista et ois ollu esikoista odottaessa ollenkaan tätäkään vaivaa.
Vaavi jakselee varmaan hyvin mun oloista huolimatta kun liikkuu entiseen tahtiin.
Tai ehkä siks että olen juonu sokerista limsaa :/ en tosin paljon, mut pakko ollu juoda keltasta jaffaa!
Joulusuklaat odottelee tossa nenän alla ja tekis mieli syödä niitäki, mut ei arvaa jos tulee kaikki ylös heti.

Hei, se turvakaukalon autoon kiinnitettävä osa kannattaa laittaa jo ajoissa. Vasta jostakin luin, ihan joku myyjän tms kommentin et kannattaa laittaa ajoissa, koska se ei ihan hetkessä välttämättä asetu.

äippä-83, toivottavasti et oo tulossa kipeäksi, kuulema tätä on paljon liikkeellä ja mulla alko hiljaa hiipien pahalla ololla. Raskaana ollessa on todella inha olla edes vähän kipeä.

Onks kukaan jaksanu jo alessa käydä?

 
Täälläkin joulusta selvitty kunnialla :wave: Mä keskityin suolaisiin syötäviin ja jätin suklaatit melkein kokonaan syömättä..kerrassaan kun ei vaan tee mieli makeaa. Sen sijaan juustolautanen meni oikein kivasti Tapanin leffa-illan palanpainikkeena :) Maksapateeta söin myöskin, mutta en kilotolkulla.
Kiltti tyttö olin ollut, paras lahja oli digikamera, jolla pääsen sitten filmaamaan pikku prinsessaa.

Jaksuja supisteluista kärsiville :hug:
Mun täytyy sanoa että en vieläkään edes tiedä miltä supparit tuntuu, kun ei kerrassaan ole supistanut... Niitä harjoitus supistuksiahan piti alkaa tulla jo 32 vkosta, mutta tuskin vaarallista kun ei ole kuulunut, vai? Mulla siis jo 35 menossa.

Raskaus edelleen siis ennallaan, vanhat oireet tallessa: katkouni, norsufiilis, runsas valkovuoto, naamankukinta jopa hiukan hellittänyt. Niin ja onpas uuttakin: eilen pyrki peräsuoli ulos, HUI!!! :eek: Onneksi selvisin säikähdyksellä ja tänään taas kaikki ennallaan. Myös verta vuotaa nenästä aika helposti, tyrehtyy kyllä yhtä helposti kuin alkaakin.

Rytmi on lomalla kääntynyt niin että kukkuu iltaan ja nukkuu puoleen päivään, ihan harmittaa kun parit aurinkoiset päivät mennyt sivusuun :/

Glow Me käytiin vähän alessa kun samalla kun vaihdettiin pukin tuomat talvi crocksit mulle pienempiin, mieshän ahdistui heti, joten kauaa ei kaupoissa pöristy. Kengät ostin, nekin normihinnalla tosin.

Nyt ruoanlaittoon :)

Mukavaa oloa kaikille lomalaisille ja pidetään masukit matkassa vielä!

hm ja nökerö 34+2
 
Huh. Oon nyt sitten tainnut kasvattaa vauvaa aika huolella... :/ Kun päätin antaa itselleni luvan herkutella, niin se stoppi onkin jotenkin tosi vaikea tehdä. Kaikkia herkkuja vielä kaapissa. Kukahan nekin hakis pois, että olis helpompi ryhdistäytyä... Ihan tosiaan tuntuu siltä, että maha olis viikossa ottanu melkoisen kasvupyrähdyksen. Maanantaita on neuvola, saa nähdä, mitkä on mitat. :| Ja ihan itseäni saan taas syyttää, jos on tullu huimaa kasvua. Raivostuttavaa, että on niin huono itsekuri. Pakko palata pian ruotuun ja entistä tiukemmalle linjalle. Eihän tässä montaa viikkoa tarvitsisi kärvistellä.

Vauvan liikkeet tuntuu välillä ihan pelottavan selvästi. Tääkin on aika uus juttu. Tunnen mahan läpi välillä kun sen pää liikkuu - jalatkin tekee älyttömän isoa liikettä. Onko teillä muilla näin? Ehkä se vauva tosiaan on jo niin iso. Katselin just esikoisen neuvolakorttia ja se arvioitiin rv 37+3 nelikiloiseksi. Olisi siis ollut nyt varmaan 3,5 kg eli normaali vauva la:n tietämillä... Jos tämä on yhtä iso (tai isompi :eek: ) niin ei kai se ihme ole jos vauvan liikkeet tuntuu isosti. Mietin vcaan, että voiko olla lapsivettä liian vähän. Kuulin vasta, että pikkusiskollani ei ollut hetkeen ennen syntymää ollut lapsivettä kai ollenkaan. Pelottava ajatus... Lisäksi istukan toiminnassa oli ollut häiriötä. Happi oli onneksi kulkenut, mutta ruoka ei. Oli raukka laihtunut loppuvaiheessa. Kaikkea sitä voikaan sattua.

Vihlaisuja mulla on ollut nyt varmaan pari viikkoa (tai kolme), enkä usko synnyttäväni vielä kovin pian... Nyt oon ne yhdistänyt vauvan liikkeisiin ja todennut, että mulla ne taitaa olla sellaisia, että vauva silloin painaa jotain hermoa. Ei taida kohdunsuulla tapahtua mitään...

Matma rv 34+5
 
hyvät tapanit ja ulkoilut kaikille!

Kyllä on ollut mahtavat ilmat. Meillä on koko jengi ollut koolla ja ulkoiltu joka päivä pari tuntia vähintään. Kyllä se hyvää tekee. Iltaisin on tosin ollut muutama kipusupistus,kun pääsee rauhoittumaan, mutta ovat asettuneet aika hyvin. Ihanaa, kun melkein joka päivä on päikkärit saanu nukkua! on se herkkua.

laskettuun aikaan enää reilu kuukausi.. apua! Kelalta ei ole kuulunut mitään. Soittelin sinne, ja sain maksupäivän tietää, ne ei vielä olleet edes summia laskeneet. Työnantaja kuhnailee taas tiedon lähettämisen kanssa. Pitänee maanantaina rueta taas soittelemaan.

Koettakaa pysyä kaikki kasassa ainakin vuoden vaihteen yli,ainakin lapsi on tulevaisuudessa onnellinen =)
 
MATMA: Minuakin vähän tuo vauvan koko jännittää, tuntuu täällä myös tosi selkeästi tuossa jalat ja peppunen, sekä pään ja käsien liikkeet, vettä kyllä on normaalisti. Selkääkin pystyn silittelemään välillä kun se painaa jompaakumpaa kylkeä :heart: SF-mitta on koko ajan ollu käyrän yläpuolella, mutta suhtkoht tasaista nousua näiden kuukausien ajan ja ainakaan ei nlahoitaja toissa viikolla sanonut mitään et liika iso olisi kun tunnusteli vauvaa massun päältä. Ja kun herkkuhiiri olen aina ollut... :ashamed:

Piti ihan itse käydä lukemassa maalismassujen palstaa, ihan onnea emmimemmille ja toivotaan voimia äidille ja tosi tosi pikkuiselle maalisnyytille joka halusi jouluksi ulos :flower:

absa ja atso 31+5 (jesh, huomenna 32 täynnä) :heart:
 
Heips,

Joo herkutteluvaihde meinaa jäädä päälle. :headwall: En edes kovin tykkää suklaasta, mutta kun sitä löytyy tuolta kaapista, niin... En kyllä halua mitään megavauvaa kasvattaa, koska sellaisia ei tällä kropalla synnytetä.

HM: Olen vaan tyytyväinen, ettei ole edes niitä harjoitussupistuksia. Kyllä niitä suppareita ehtii sitten synnytyksessä kokea riittämiin. :p Nimimerkillä harkkasuppareita alle 20 viikosta. En edes osaa kuvitella, kuinka kevyt olo olisi ilman tätä jatkuvaa vannetta masun ympärillä...

Viimeinkin olen saanut nukutuksi! Ja olenkin varmaan koisinut viimeisten 2-3 kk:n rästejä, eilenkin kahdet päikkärit... :xmas:

Aleihin en jaksanut tänään rynnätä. Katsotaan josko huomenna jaksais, pitäisi yksi lahjaksi saatu paita käydä vaihtamassa.

Kössi 34+2
 
Heips!

Tuo suklaa on semmonen keksintö, että jos rasia on pöydällä auki niin ei kertakaikkiaan voi mennä siitä ohi etteikö yhtä maistais :ashamed:
Myös suolaset ruuat huomaa lisä turvotuksena sormissa, alettava sormukset kohta heittämään pois.
Maanantaina kyllä kieltämättä hieman kauhistuttaa mennä neuvolaan!

Kummeja ollaan vauvalle mietitty ja pari vaihtoehtoa löytyy, pari pariskuntaa. Oliskos kellään kivaa runoa tai jotain jolla voisi kysyä asiaa? Vois vaikka kirjeen laittaa heille...ja halutaan kysyä jo ennen vauvan syntymää , kun mä en tykkää jos asiat jää viime tippaan, siitä ei tule kuin paniikki! Aina on kuitenkin se mahdollisuus että kieltäytyvät.

rv 33+5 joulupossu karvis :wave:
 
Hui kamala kun jäi olo jotenkin kylmäksi ja tyhjäksi... Ken pääsee lukemaan niin suosittelen. http://irc-galleria.net/blog.php?nick=^EsP^
Teksti oli kirjotettu jotenkin kummallisesti, rauhallisesti...kuitenkin siinä oli jotain herkkää ja äidin rakkautta, mutta itelle jäi kovin omituinen tunne. Kovin kamala tilanne. Toivotaan että jokaisella meillä ja vauvalla olisi enkeli joka suojelee maan päällä ja saisimme rakastaa omia nyyttejämme vierellämme. :heart:

No nyt täytyy vaihtaa aihetta...

En oikein tiedä mihin vastailis ja mitä kirjoittelis :) Uusi auto meillä on, Hyundai i30 -08 ja ajettu 8tkm :p automaattipeli ja paljon on kaikkea muutakin mukavaa. Turvallinen vauvalle ainakin, jos ei muuta...ja tietysti se että vaunut mahtuu konttiin oikein näppärästi vaikkei farmarimalli olekkaan.

Juu nuista kummeista...hmmm...millonhan ne olis hyvä pyytää? tosin mulla ongelmana se että tahtoisin yhden kummin joka ei kuulu kirkkoon, joten se asia pitäis selvittää.

Viilteleviä kipuja kohdunsuulla ja alamahassa ollut ja toisinaan nuita harjoitussuppareita. Tuskin ne mitään ovat aikaan saaneet. Maanantaina kuitenkin ajattelin neuvolassa asiasta mainita.

Alessa käyty ostamassa ensi jouluksi kuusen koristeet, kuusi tosin vielä puuttuu. Minä kun en aikaisemmin ole millään tavalla joulua laitellut, niin nyt sitten olis kai jo korkea aika, kun on tuo lapsukainen jo ensi jouluna.

Nyt kovin mietityttää että onko varmasti kaikkea vauvalle...ainut mikä on mielessä on vaipat. Ne ajattelin ostaa heti tammikuussa. hmm..entäs korvikkeita? ja pärjäänkö yhdellä pullolla? ja joo pulloharjaa ei ole, se täytyy ostaa. Täytyy tsekata netistä jos siellä jonkin sortin tavara lista löytys...

Mutta nyt jatkan muita hommia...(teinpäs muuten aika hyvää hedelmäsalaattia ja kermavaahtoa, NAM :p )

Jospi ja Papuliina 33+0 :wave:
 
Jospi Kummeista vielä...lapsella pitää olla kaksi kirkkoon kuuluvaa kummia ja kirkkoon kuulumaton voi olla epävirallisena kummina eli häntä ei merkata kirkon kirjoihin eikä saa kummitodistusta.
Vauvalle meillä on jo:
-perusrasva
-kuumemittari
-kynsisakset
-korvapuikkoja
-desifiontiaine...septidin ei kirvele
- 1 tutipullo
- 1 tuti
- nenä friida
- 1 maitopurkki ( varulta )
- vaatteita
- harsoja
- hoitoalusta
- amme
- kylpylämpömittari
- vaippoja
- talkki
- kosteuspyyhkeitä
- keittosuolatippja
- soittolelu ja kaikkea muuta perustavaraa, vaunut, kaukalo, lakanoita, peitto yms.

Itelle pitäis vielä ostaa:
- liivinsuojia
- isoja siteitä
- bebanthen rasvaa, voi vauvakin sit käyttää
- uudet imetysliivit
entisestään on imetystyyny ja imetyspaitoja
=)
 
Kummeista sen verran, että meillä on kuopuksella 3 kummia, joista 2 kuuluu kirkkoon. Kaikki 3 olivat yhtälailla mukana kastetoimituksen ajan ja kaikki saivat kummitodistukset! Yksi vaan ei ole kirkon papereissa kummina. Kai tääkin on niin pappi-/ kuntakohtaista =)

Onko teillä muilla merinovillaisia lasten vaatteita? Kauhea kun ostin vauvalle ruskovillan merinovillaisen kypärämyssyn ja vasta äsken sain tietää kuinka ne lampaat kärsii :'( Veisin takaisin jos vaan olisi vaihto-oikeutta, mutta kun ei ole!
http://www.mtv3.fi/uutiset/45min/jaksot.shtml?619429


Jospi: Kamala, mutta silti niin herkkä tuo synnytys kertomus. Itku täällä pääsi heti :(

-kyrsä ja nappula 32+1
 
Toivottavasti joulu sujui kaikilla iloisesti!

Tsemppiä Lillipille ja muille supistelijoille, kyllä on varsinkin Lillipillä ollut rankkaa! :hug:

Samoin glow:lle ja muille sairastelijoille.

Minäkin muuten kauhistelen usein anopin hygieniakäsityksiä, ja rukoilen vain mielessäni, etten ole saanut mitään vakavampaa tautia :LOL: Muuten anoppi on tosi ymmärtäväinen näiden raskausruokailujen kanssa, niin kuin Italiassa ylipäätäänkin. Ainoastaan eilen appi teki liian tulisen pastakastikkeen, ehdin maistaa sitä pari haarukallista, kun mies käski jättää väliin. Mutta kyllähän niitä suppareita tuli sitten kuitenkin, niin että meikäläiseltä on nyt sitten kaikki tulisesti maustetut ruuat kielletty synnytykseen saakka. Luulin urbaanilegendaksi, mutta ainakin itsellä oi jo toinen kerta, kun chilijauheella maustettu ruoka saa suppareita aikaan.

Täällä ihan tuntemattomat ihmettelee kauheasti mun mahan kokoa! :D Kaikki luulee, että synnytän ihan just nyt, ja on ihan ihmeissään, kun sanon, että vielä melkein 2 kk h-hetkeen. Ja sitten kysytään, että onko iso vauva/oonko varma, ettei oo kaksoset... Ja kaikki on tietty varmoja, että siellä on poika, kun mahan muoto on kuulemma just sellainen. Siis ihan kassajonossa ja viimeksi tänään lentokentällä turvatarkastuksessa mulle tuollaista huomauteltiin. Ei se mua siis haittaa, oon mahastani ylpeä, vaikka tää turvonnut olo ei kauheesti innosta.

Oon kyllä miettinyt, että onko mulla oikeasti iso maha, vai onko suomalaisila noin yleensä ottaen isompi vauvamaha kuin hennoilla italialaisneitosilla. Sanokaahan oma mielipiteenne, paan tähän eilen eli rv 31+5 otetun kuva. :wave:


Rauhallista kinkun sulattelua toivoopi

isomaha-Lentis ja höpönassu 31+6 :heart:
 
Lentis: Onhan tuo aikamoinen pallo :D Mulla taas tilanne on täysin päinvastainen. Moni (esim tänään kylpylässä) tulee kysymään, että "onkos sieltä lisää lapsia tuloillaan kun jo vähän pömpöttää?" ja kun sanon, että helmikuussa olisi LA niin kyllä suut lentävät auki :LOL:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=sukuvika&image_id=95061747 Tossa linkki mun mahakuvaan (tosin otettu reilu viikko sitten) en jaksa aijaan kautta laittaa...

-kyrsä ja nappula 32+1
 
Vaikken tähän pinoon kuulukaan, kommentoin tuota mahakysymystäsi. Ole vain ylpeä ja onnellinen mahastasi. Itselläni on ollut koko raskausajan neuvolamittareiden mukaan liian pieni maha ja minua on kovasti siitä myös syyllistetty, kun elopainoa ei juurikaan lähtöpainosta ole tullut. Joten olisin välttynyt monelta mielipahalta, jos masuni olisi tuossa vaiheessa ollut tuonkokoinen. Älä huoli, on niin erilaisia vartaloita ja kohdun kokoja ja vauvan sijainti kohdussakin joskus vaikuttaa. Ehkä italialaisilla sitten on niin "kirppuja" nuo vatsat, mutta tosiaankin, massuja on niin erilaisia vaikka kiloja olisi tullut saman verran.
 
Huh, olipa rankka juttu tuo Jospin laittama linkki. Todella kurjaa, toivottavasti selviävät asiasta vaikka ihan kamalaa onkin. Muistuttaa kyllä, että meillä on paljon mistä iloita vaikka välillä hermostuttaakin ja pinnaa kiristää tarpeettomasti.

Pakko siirtyä mukavampiin asioihin, liian raskasta. Eilen (tai no tänä aamuna, en ole vielä nukkunut) vannoin etten enää sorru herkutteluun mutta kuten Kössi ja muutama muukin totesi, sitä herkuttelua on todella vaikea katkaista niin kauan kun herkkuja riittää. Onneksi sentään selvisin vähemmällä tänään kuin eilen, jos sitten huomenna vielä vähemmällä.. Ja ei auta muu kuin lähteä lenkille.

Äitiyspäivärahapäätöstä ei ole kuulunut myöskään, työnantaja tosin maksaa ekat 3 kk eli sne puoleen ei niin kiirekään. Yllättävän kauan siinä kestää, kun 2007 verotus on kuitenkin jo valmistunut. Kaipa niitä hakemuksia on sitten ihan jonoksi asti siellä odottamassa, vai oliko se niin että vuoden 2009 päätöksiä ei voida vielä ennen vuoden vaihdetta tehdä.?

Kummeja on täälläkin mietitty ja jo kysyttykin. Kyse ei ole pariskunnasta ja toiselle ehdokkaalle ei mahdollisesti sovi muiden asioiden vuoksi. Hiukan siis vielä mietinnässä.

Hyvää yötä muille kukkujille & mukavaa sunnuntaita, almaa 32+2
 
sleeping
Hei!

Täällä ei herkuttelu lopu ei... Eilen illalla oli kamala nälkä, vaikka olin jo syönyt vaikka mitä ja sitten piti syödä vielä lisää ja sitten olikin aivan kamalan tukala olo... ärsyttää! Keskiviikkona olisi neuvola ja mulla on varmasti tullut 10 Kg pelkästään joulun aikana... :ashamed: Ei sikäli tuo painonnousu haittaa, mutta jos se vauvakin on kasvanut jo nyt 4 kiloiseksi...

Lentis: Mä huomaan ihmisten katseista, että ne ihmettelee kans, että voiko laskettuun aikaan olla tosiaan vielä vajaa pari kuukautta, kun vatsa on jo niin iso. Mulla on tuo vatsa ihan suoraan eteenpäin ja siksi vatsa näyttää isommalta, kuin jos se olisi myös enemmän levenevää mallia :) Hirveästi ei kommentteja ääneen ole tullut, paitsi muutama, mutta kyllä ihmisten katseista huomaa sen ihmetyksen. Kerron toki, että, on tulossa iso vauva, että siksi on vatsakin iso. Mua tää vatsan koko kyllä hieman ahdistaa, olisin tyytyväisempi pienemmästä vatsasta. Vaatteet, edes äitiysvaatteet eivät mahdu enää kunnolla päälle, kaikenlainen liikkuminen on tosi vaivalloista ja vatsaan tulee yhä enemmän ja enemmän raskausarpia.

Mä käyn tänään aleissa, mutta hirveesti en aio ostaa. Noita vauvan vaatteita ostan lisää vasta kun vauva on syntynyt. Kuopus vaan tarttis uusia talvivaatteita. Mä en kauaa pysty edes olemaan kauppakeskuksessa, kun alkaa ahistamaan ja joskus supistelemaan.

Kummeja ja vauvan nimeä ruvetaan miettimään vasta vauvan synnyttyä. Ristiäisiä olen kyllä jo hiukan suunnitellut. ;)
 
jospi seurasin tuota linkkisi tarinaa tuolla toisella palstalla sivusilmällä monta kuukautta ja aikamoinen päätös tuli :'( Siellä oli kuvakin tuosta pienestä ja kylläpä sai kunnon itkut. Vaikka ne viikot kertyy niin koskaan mikään ei ole varmaa että menee hyvin :/

lentoemolla on nätti maha :heart:

kummeja ei varsinaisia meille tule,kun ei kaasteta lapsia. Mutta esikoisella on kumma-täti ja tämä tulevakin tulee sellaisen saamaan. saman jopa. ei ole paljoa vaihtoehtoja ja valinnanvaraa..

äitiyspäivärahapäätöstä ei ole näkynyt ja minimin mukaan täälläkin mennään.
Miten se muuten menee, tuo esikoinen kun täyttää huhtikuussa 3v,niin sitten loppuu kotihoidontuki eikös. No saanko mä sitten muuta kun äitiyspäivärahan ja kahdet lapsilisät?
*ihan pihalla näistä*

lattialta nouseminen on hankalaa myös täällä. Kovalla puhinalta sieltä pitää vääntäytyä ja ensin kääntyä kontilleen,muuten ei onnistu. Sohvaltakin kun nousen niin esikoinen tulee usein kädestä kiskomaan :LOL: Pukeminen sujuu kanssa kovan puhinan kera :ashamed:

alet ei houkuttele yhtään kun eipä löydy rahaa sinne tuhlattavaksi nyt. virusturva pitää lähtee viimestään huomenna ostamaan,tästä menee huomenna vanhaksi enkä saanut netistä ladattua :|

Eilen tajusin myös,että monesta asiasta olen puhunut että no teen sitten joulun jälkeen.....eilen tosiaan sit iski et hei! joulu meni jo! :eek:
eipä taida puuttua kun tutit pulloon ja tavistutti. pari purkkia NAN.ia, vanulappuset. hmm...mitähän muuta.. Pinnasängyn jos kasailis tuossa puolenkuun maissa.

labello ja mytty 34+0 :heart:
 
Labello: Sä saat äitiyslomalla äitiyspäivärahan lisäksi 80?/kk (muistaakseni) alle 3v sisaruksesta ja 50?/kk 3-6v kotona hoidettavasta sisaruksesta. Tai noin ne summat meni viimeks kun niitä tutkin. :D En mä nyt saa noista kelan sivuista taas mitään tolkkua! Mutta siis pienimuotoista koitihoidontukea saat esikoisesta :xmas:
 
Glow
pikaisesti lukemassa.
Lentis; onhan se aika ison näkönen mut johan se nyt saa ollakin :) tosi kaunis masu. Minusta oma maha näyttää kuvissa paljon isommalle kuin tuntuu /peilistä näyttää.

Matma; täällä kans tuntuu välil pelottavanki hyvin vaavin liikkeet. Eihän koskaan ole kenenkään vauva läpi nahkan tullu, mut lähellä tuntuu olevan :LOL: no joo, ei aina ees naurata kun sattuu ihan. Mut on se ihana tuntee tuo kaveri niin hyvin ja voi vähän silittää ja höpöttää sille.

Mä syytän nyt yskänlääkettä melkeinpä siitä huonostaolosta/oksentelusta, ehkä. Resilaria saa ottaa juu, mut jos se silti oli liian tujua tässä tilassa. Toissailtana otin, sit tuli ne olot ja oksut. Tänää jo parempi sen suhteen, mut nyt alko sit räkää tuleen. Raivostuttavaa olla kipee kun ulkona paistaa aurinko, enkä pääse ulos!!!
Aikani kuluks otin jo joulukoristeita ja valoja pois. Kuusi saa vielä viikon olla. On se kaunista kun joulukoristeita ja valoja on, mut nyt on taas niin kivan "keveää" kun niitä ei ole...
Tahtoisin mennä ostaa uudet verhot olkkariin... hirvee sisustusvimma! Mistä lie johtuu ;)

Onko kukaan ostanu tai aatellu ostaa semmosta tutti kuumemittaria? Näin vaan semmoisen...
Vaik toisaalta, korvakuumemittarista ois iloa muillekin meillä. Meil on joku halpis korvamittari, siihen en luota sillä se on nytki näyttäny ihan mitä sattuu, verrattuna tavalliseen digitaalimittariin.

Itkuhälytin pitäis vielä ostaa, pukki toi lahjakortin citymarkettiin, oliskohan siellä niitä?
Tai sitten vois noille tuleville kummeille sanoa, et se ois ihan kiva lahja heiltä vaik kimpassa. Olis ainakin tarpeellinen.
Tästä voinenkin jatkaa että, meillä on kummit jo valmiina. Niinku oon tainnu joskus ja sanoakin :)

Mie sain madam mammalta kivan ennusteen tän syntymisestä ja vieläpä kolmannestakin lapsesta. Melkeinpä pelottavaa, kun mulla itelläni on jo jonkinaikaa ollut semmoinen kutina et meille tulee uus vauva melko pian tämän jälkeen. Niin madame ennusti et kesällä 2010 syntys tyttö :eek: saas nähä...
Niin ja nyt tämä tulokas, ennusti et poika syntyy 8.2.

Nyt vissiinki pitää taas mennä sänkyyn, johan mie pari tuntia pystys jaksoinki olla.

Hyvää loppuvuotta kaikille!
 
pikaisesti kommentoimassa!

Glow meillä oli tutti kuumemittari enkä hirveesti suosittele.. se on todella hidas ja lapsi joutuu imemään sitä tuttia kauan ennen kun mittari on kerenny mitata lämmön.
korvakuumemittari on helpoin ja nopein myös lapsen nukkuessa mutta hereillä ollessaan myös normaali kuumemittarilla saa nopeammin kun tutti kuumemittarilla.

alennus myynnit
ei hirveesti houkuttele

oma olo sen verran kamala.. jo kolmatta päivää huono olo ja välillä myös menkkamaista kipua.

lentoemo todella ihana maha :heart:

huonovointinen äippä-83 ja hikotteleva maha asukki rv 32+4


 
Iltaa kaikille!

Profiilissa päivitetty mahakuva :wave:

Olen alkanut näkemään unia että vauva on todella lihava syntyessään ja siinä unessa en osaa nauttia olleenkaan äitiydestä ja varsinkaan vauvasta. Tyhmänä ihmisen myös mietin, että voiko oma lapsi olla ruma...jotenkin tuntuu todella tyhmältä puhua ääneen näitä asioita, mutta ajattelin että liekkö muilla samankaltaisia kokemuksia ja ajatuksia? Onko normaalia hormooneista johtuvaa vai olenko oikeasti ihan pimeä ihminen... :ashamed:

Viikon ajan nyt ollu rakkoon kohdistuvaa painetta, voisko tarkoittaa että vauva laskeutuu hiljakselleen lähtöasemiin?

Minäkin mietin aikani tuota tuttikuumemittaria mutta tulin samaan tulokseen kuin äippä-83, eli korvakuumemittari saatiin pukilta, koska tosiaan varmaan aika hankalaa mittailla tuolla tutilla sitä lämpöä.

Pitääkö noille ennustajille maksaa jotain?

Mutta nyt taas pikaseen vaan tulin kirjoittamaan ja muiden mielipiteitä kyselemään :whistle:

Jospi ja Papuliina 33+1
 
Iltaa
Nyt on ihme vaiva tullu eilisest lähtien :/ syvään sisäänhengitettäessä pistää niin pirust oikeeseen tissiin. Sattuu niin pal ettei voi vetää syvään henkee. Lähin pitkäst aikaa ulos muksujen kaa tunnin kävelyl ja sit kipu helppas ja oli pitkään pois mut alko taas. Ei voi ees haukotella ku sit se sattuu.

Viäl ois viikko lomaa jäljel ja oon jo iha valmis menee duuniin. Helpompaa olis jos muksut olis koulus ja eskaris mutku ne on kans himas ni niil tarttee jotai tekemist olla tai mennä niitten kaa ulos tai muute ne hyppii tietty seinil.

Mul on huame neuvola ja en tiä mahtaaks uskaltaa vaa´al mennä B) on tullu kyl nii pal syötyy :x
rv 32+2
 
Iltaa mammoille!

Aivan järkyttävä tuo Jospin laittama linkki... :'( Sanattomaksi vetää.

Kummiasiaa : Pyydettiin vauvelille 4 kummia (kaksi pariskuntaa), nähtiin heitä joulunpyhinä ja siinä sitten kätevästi kävi tuo kysymisasiakin. Olivat kaikki kovasti otettuja kunniasta :heart: . Toinen pariskunnista vaan asuu työn puolesta vielä pari vuotta ulkomailla joten ristiäispäivä valikoituu täysin heidän allakkansa mukaan, miten saavat reissun tännepäin sopimaan...

Lentiksellä kovasti samannäköinen masu kun mullakin; edessä ja aika iso ;) .

Tänään ostettiin pari Tuttelipurkkia jääkaappiin odottelemaan ihan varoiksi. Rintapumppu tekis mieli ostaa mut jotenkin en vielä raaski, jos kuitenkin jostain syystä imetys ei onnistukaan ja jäis tarpeettomaksi... Eihän sitä tiedä kun ei ole aikaisempaa kokemusta. Kovasti kyllä toivon pystyväni imettämään ainakin joitakin kuukausia.

Sama alavatsa-nivusvihlonta jatkunut tänäänkin. Kaupassa piti käydä istumaan, seisaaltaan vihloo tosi herkästi. En voisi kuvitellakaan nuohoavani alemyynneissä entiseen malliin, pikaostokset saan tehtyä mutta sitten äkkiä kotiin. Äiti jo ennustelee ettei kauaa mene kun vauva syntyy, menis nyt ainakin ensi vuoden puolelle.
Huomenillalla 3-tuntinen synnäritutustuminen, kivaa! Tiistaina neuvola.

Vointeja kaikille!

Ps. Oliko se Haavemamma kun sai digikameran pukilta? Täällä sama juttu, saan sitten vauvelia kuvata :heart: .

T.Rosinante+Pötkö rv 35 tasan.
 
alennus myynnit ei oo vielä keretty käymään, ja saas nähä tuleeko käytyä.. ei oo oikeen mitään mitä just nyt tarttis. Pinnasänky+suojat siihen ois listalla, mutta ei juuri muuta.

kummit: meille helppo homma kun ei kirkkoon kuuluta, mutta nimiäisiä varmaan vietetään.. "kummeja" ei lapselle kuitenkaa siis tule.

jospi ihan hirvee se linkki :'( hienon kokonen maha! Sanoit pähkäilleesi kaikkea hassua mm. voiko oma lapsi olla ruma tms.. no ite mietiskelin esikoista odottaessa samanlaisia asioita, ja voin vaan todeta että omaa lasta rakastaa niin täysin vilpittömästi juuri sellaisena kuin on ja oikeesti oma lapsi näyttää aina maailman suloisimmalta :) joten ei hätää!

glow cittarista saa itkuhälyttimiä! Meiltä löytyy ainakin cittarista ostettu Philipsin joku perus hälytin, just passeli.

JeJa sun juttuja on kiva lukea, aivan ihana murre :D

ON: Ostettiin sitten ensimmäinen vaate ostos vauvalle, vaaleenpunanen body, siltä varalta kotiutumis vaatteeks jos sattuukin olemaan tyttö :)
Jännittää tammikuun neuvola, oon paisunu ku pulla kaikkia herkkuja mättäessä :ashamed:
Vauva liikkuu hurjasti, ihan niinkuin jotkut täällä jo juttelivatkin että välillä vois kuvitella sen puskevan ihosta läpi :|


kuupas ja tirppana 32+3
 

Yhteistyössä