Helmimasut 2009 ~Joulukuussa~

Rauhallista joulua helmimammoille!

Neuvolassa vielä käväsin tänää ja kaikki oli oikein hyvin.
rr 111/76
paino +350g/vko
pissa puhdas
sf 30cm
tarjonta rt
vauvan sykkeet 140 ja liikkeet ++

Helmi ollut pari päivää joteskin oudon vaisu, on kyllä liikkunut
mutta ei läheskään silleen kun ennen.
Oli tosi huojentavaa käydä kuulemassa vielä ennen pyhiä
että kaikki on kunnossa ja että näillä viikoilla meno useinkin rauhottuu
kun ei ole enää niin paljoa kohdussa tilaa.
Kysyin samalla selällä nukkumisesta kun mulle se on kaikkein
paras asento. Kuulemma voi niin huoletta nukkua jos ei tule
huono olo. Kyllä kroppa sitten kertoo mikä ei ole hyvästä, oli neuvo.

Mutta tosiaan ihanaa joulunaikaa vielä kaikille!

iitukka ja helmi 31+3 :xmas:
 
Hyvää joulua kaikille! :heart:

Täällä närästys saapui just sopivasti jouluksi ja kävin hakemassa paketin renniee apteekista. JOsko sillä selviäisi jouluruuista... Flunssaa myös havaittu, mutta aika vaisu vielä, tekee vasta tuloaan. Mutta yöunet on noi kaks vienyt aika tehokkaasti, täällä nytkin kukun vaikka kaikki muut nukkuu. Heräsin kuudelta. :headwall: Ollaan miehen vanhemmilla ja omituista muuten että kukaan muu ei oo vielä noussu vaikka ollaan sikatilalla... Kai sitä saa sitte jouluaattona kerran vuodessa maata yhreksään. ;)

Muuten vointi on mainio, kaikki muut oireet liitoskivut, suonenvedot sun muut suonikohjun pakotukset on onneks poissa. Pataa kiristää kun oon tottunut käymään salilla kolme kertaa viikossa ja nyt pyhinä ei sit pääse. Tuntuu et koko kroppa jumittaa. Nooh, täytyy ulkoilla sit senkin edestä. Eilinen meni kyllä jumpasta kun kävin esikon kanssa vielä kerran jouluostoksilla ja koristeltiin kaks kuusta, toinen mun vanhemmilla ja toinen täällä. Haettiin myös kuusi ite metsästä. =) Täälläkin on muuten lunta, jee!

Huoh. Heräis nyt jo joku. Oikein rauhaisaa joulua vielä kaikille! :heart:
 
Lämmintä joulua kaikille! :heart:
Tänään herkutellaan! En kai mä päivässä (tai parissa) ehdi tuota vauvaa jätiksi kasvattaa... En kyllä täysin hyvällä omalla tunnolla mässää, sillä tuntuu, että reilussa viikossa pikkuinen on taas kasvanut aika tuntuvasti. Reilu viikko sitten se vielä pyöri tuolla perätilaan ja takaisin. Ei taitaisi enää mahtua. Sikäli hyvä, että jospa nyt sitten pysyy kiltisti pää alaspäin. Eilen just kuulin, että aika lähipiiriin syntyy vauva sektiolla 5.1. perätilan takia. Niiden ei tarvitse enää kauan odottaa... :)

Voikaahan hyvin ja nauttikaa joulusta!
 
Huomenta kaikille! :wave:

Taitaa kaikki olla jo joulutohinoissa!

Täällä meni yö ihan hyvin,mutta koko aamun on supistellu...sanoin jo miehellekkin että varaudu nyt sit jos lähtö tulee!!
Toivotaan että oon viel joulun jälkeen yhes koos! :whistle:

Nyt tarttis jotenkin saada porukka kammettua anoppilaan!

Heippa! :wave:

Tyypin äippä ja Einari 33+2
 
RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE! :xmas: :xmas: :xmas:

Lillip täällä viettelee sitte oikein rauhallista joulua... Nimittäin pääsin eilen kotiin sairaalakeikalta sillä ehdolla että olen täyslevossa, sängyn jalkopää kohotettuna... Eli kun nopeasti lukasin puhuttiin täällä aiemmin siitä, että ei enää esteltäisi synnytystä...

MUTTA: Mulla alkoi sunnuntaina iltapäivällä supistelemaan 5-6 min välein ja käskettiin heti tulla (soitin kolmen tunnin jälkeen)! Sit laitettiin heti tippaan ja lääkettä suuhun sekä pää alaspäin makaamaan, että saatais supistukset loppumaan, viikkoja silloin 33+6. En saanut edes vessassa käydä... :whistle:

Siellä sitten eiliseen asti (34+1) oltiin ja sain siksi luvan lähteä kotiin ku on joulu...

Ja kotiohjeena suunnata suoraan yliopistolliseen sairaalaan, jos supistelut jatkuu... Siellä ei sitten enää yritetä estää vaan annetaan syntyä, jos on syntyäkseen... siellä kun on keskola, jossa vielä näillä viikoilla syntyneitä joudutaan hoitamaan...

Summa summarum: Kunpa menisi vielä vajaa kaksi viikkoa, ettei tarttis lähteä sinne keskussairaalaan, vaan sais mennä tuohon lähelle kokemuksen mukaan ihanaan lähisairaalaan synnyttämään (siis pitää olla 36 viikkoa täynnä )...

Tässä tällaista omaa napaa näin jouluaattoiltaan... ja tunnustan: en kirjoittanut tätä maaten vaan ihan istualleen - ei pää kestä yksinkertaisesti vaan maata... siis alkaa särkemään ihan hulluna....

Lillip 34+2
 
Hyvää joulupäivää!

Aatto meni hienosti, rennosti ja turhia säätelemättä. Nyt rentoillaan ja suunnitellaan ulos lähtöä. Pienellä jännityksellä tosin, eilen piti lähteä pienelle aattoaamun kävelylle ja jo alkumatkasta alkoivatkin kivuliaat supistukset. Supistukset olivat edelleen todella nopeita mutta niitä jatkui aika pitkään joten mentiinkin osa matkasta bussilla ja paluumatka noin tuntia myöhemmin sujuikin jo ongelmitta. Nyt siis jossain vaiheessa aikomus mennä pienelle kävelylle ja kokeilla miltä tänään tuntuu. Lillip, muistelen että sulla noita supistuksia on ollut jo pitkään, ovatko ne olleet kivulaita?

Hieman ostin vielä kestovaippojakin (no, taas), suurin osa on 3-6 -kiloisille ja mietinkin jo että jos poitsu kasvaa arvioitujen mittojen mukaan, tullee tuo 6 kg aika nopsaan täyteen ; ) No, täytyy kierrättää vaipat sitten eteenpäin.
Lahoja ei vauva sentään vielä saanut, tosin joitain vaatteita yms äitini antoi mutta ei 'joululahjaksi'. Eilen mietiskelin ääneen miehelle, että noin kahdeksan viikon päästä meillä sitten pitäisi olla vauva ja hyvässä lykyssä jo kuuden viikon päästä (KÄÄK), sanoi vain että hänestä aika on vielä niin pitkä ja odottaa vain että syntyisi jo. Kivahan tuo oli että noin ajatteli, vaikka ei tietenkään mitään keskosasioita yms miettinytkään. Suoraviivaista miesajattelua vaan :D

Muoks, viikot vielä mukaan eli almaa + poju 31+6
 
almaa: kyselit mun suppareista... niitä on siis ollu pitkään, mutta ei oo aiemmin olleet kipeitä eikä säännöllisiä, mut nyt siis sunnuntaista maanantaihin ihan jo puuskuttamaan laittavia eli tujuja.. ei kuitenkaan kokemukseni mukaan vielä sellaisia, millä tosissaan saadaan kohdunsuu lopullisesti auki... tuntuivat helpommilta pystyasennossa ollessa (matkalla sairaalaan) ja ajattelin jo että huh onnex helpottaa... Sanoin siitä kätilölle, oli sitä mieltä että synnytyssupistukset tuntuvat helpommilta juuri pystyasennossa!!!! =)

Nyt kovempia supistuksia harvakseltaan ja epäsäännöllisesti. Yritän siis ottaa tosi rauhallisesti, että menis edes uuden vuoden puolelle. Ja sit tietysti menee sen kaks viikkoa yli :LOL:

Ja nyt muuten kirjoitan maaten =) :heart: =) Muu perhe tuolla pelailee pukin tuomia lautapelejä... Ja väliin palvelevat minua: toisitteko sitä, toisitteko tätä, veistittekö mukin pois... :LOL: :LOL: :LOL: Ei tää oikeastaan oo yhtään hullumpaa :D :D :D

Onnex on edelliset lapset niin isoja että toimivat jo itse eli syövät, pukevat...

Mukavaa joulupäivää! toivottelee lillip 34+3

*muoks* kohdunsuu on sormelle auki ja kanava hävinnyt eli kyl ne jotain sai aikaan vaikka itse en uskonut.... mut ei siis hälyttävä tilanne... vauva on vielä ylhäällä eli ei paina kohdunsuuta, mikä helpottaa sitä ettei avaudu vielä tehokkaasti vaikka supistelee...
 
lillip ja muut supistelijat :hug: jaksuja! toivotaan että vauvat pysyy mahassa vielä ens vuoteen.

Mä en tätä menoo kehtaa kyllä vaakalle astua neuvolassa enää :ashamed: Onneks sentään tää flunssa vähän hillinnyt herkuttelua,kun ei mikään oikeen maistu miltään. Vielä on vaan ihan liian täynnä jääkaappi.........ja voi itkut tuon suklaan kanssa :kieh:

Eilen kävi pukki ja poika oli onnessaan.suurin aarre on nyt sitten roska-auto :D minäkin vissiin aika kilttinä ollut kun niin monta ihanaa lämpöistä pehmoista paketti sain :heart:

ulkona tuntuu kylmälle kun on yhtäkkiä -7astetta. äiti lupas lähtee pojan kanssa vähän pulkkamäkeen tänään, mua ei hirveesti huvita vielä siellä seisoskella kun nenä menee sitten aina vaan pahemmin tukkoon kun sisälle tulee takasin,mut jospa tämä pikkuhiljaa tästä..

joulunjatkoja!
labello ja mytty 33+4
 
Terve täältä anoppilasta! :wave:

lillip :hug: Toivotaan että vaavi pysyy viel edes pari viikkoa yksiössään!

Mulla supistelut onnekas hellitti eilen illalla.Ne eivät olleet sellasii kivuliaita,eikä sillai säännöllisiä,mutta oli epämukava olo! :whistle: Tänään on pariin otteeseen supistellu,mutta ei läheskään sillai kun eilen!

Nyt vähän panikoin tääl anoppilas,että minkä ruokamyrkytyksen oikein saan kun anoppi säilyttää noita ruokia vähän miten sattuu!! :whistle: Ite olen aika tarkka ruokien jäähdytyksen ja säilytyksen kanssa ja kauhulla katon välillä tota anopin touhua!!

Saako muuten syödä ruokakermaa?Kun siinä ei lue pastöroitu?

Ihana ilma,pakkasta n.-5,käytiin tosa äsken vähän ulkoilemassa!!

Ilmeisesti huomenna kotio!

Oikein hyvää joulupäivää kaikille ja pois kaikki supparit!!

Tyypin äippä ja Einari 33+3


 
Jouluja kaikille! :xmas:

Tämä tyttö on syönyt hyvin ja nyt onkin olo tukala...vauvakin taitaa olla menossa jo selässä, kovin kummallisessa asennos on nyt.

Joulu "vietetty" ja lahjat avattu, nyt omassa kodissa huilimassa. Paljon tuli lahjoja meidän syntymättömälle :) saatiin toki itsekkin jotain, ja minä varsinkin kun mies oli ostanut lahjakortin johon kuuluu 1,5h kasvojenhoito+kuorinta ja hierontaa niska-hartia seudulle asti. :p en osaa vaan päättää millon sen käytän...

Pidähän se vielä masussa lillip, tammikuussa aikaisintaa saat sen ulos ähertää... :hug:

Palailen taas virkeämmällä aikaa asiaan, nyt olen rättipoikkipuhki...kohta kai joutais nukkumaan :wave:

Jospi ja Papuliina 32+5
 
Joulupäivää/iltaa!

On saanut nyt 2päviää herkutella kunnolla, nam! Laatikot, kinkku ja rosolli on vaan niin hyvää :D suklaata toki saatiin lahjaksi, mutta onneks niihin ei oo tullu himoa, vaan paketit on avaamatta.. muutenkin suolanen menee nyt paremmin kaupaksi kuin nuo makeat. Siitä tietysti seuraa kunnon turvotukset :ashamed:

lillip hurja reissu! Toivotaan et pikkunen malttas vielä ainakin sen 2viikkoa, sitten jo viikot sullakin jo siinä mallissa ettei niin haitaksi vaikka päättäis syntyä :)

tyypin äippä juu saa syyä ruokakermaa.. suomessa siis lainsäädännöllisesti kaikki kotimaiset maitotuotteet on pastöroituja ja pakkauksessa täytyy erikseen mainita: ei pastoröitu , jos tuote on pastöroimaton

nenäsumutteista kävinpäs sitten lukasemassa netistä vicks sumutteen tuoteselosteen ja sielä luki näin:

Raskaus
Eläinkokeissa ei ole havaittu haitallisia vaikutuksia sikiöön. Valmisteen huonon systeemi-imeytymisen vuoksi riski sikiölle on epätodennäköinen.

ja otrivinin tuoteselosteessa taas:

Verisuonia supistavan vaikutuksensa vuoksi Otrivinia ei pidä käyttää raskauden aikana.

Mietin vaan kun (en muista kuka) joku laittoi että ksylometatsoliinia sisältäviä saa käyttää kohtuudella raskausaikana (otrivin ja nasolin).
Vicks taas on Oksimetatsoliinia sisältävä sumute, mutta sen pakkausselosteen mukaan turvautuisin ennemmin vicksiin kuin otriviniin tai nasoliniin..
Vaikka tuskinpa niilläkään saa mitään vahinkoa aikaiseksi kohtuullisella käytöllä :)

kuupas ja tirppana 32+0
 
Heissan,

Tulipas ahdettua eilen joulupöydässä nam. :xmas: En ihan kokonaan pystynyt kiellettyjä herkkujakaan välttämään. Maksapateeta oli maistettava pari pientä siivua, ja kun suoraan nenän alle tuotiin graavilohilautanen, niin pari palaa oli sitäkin pakko ottaa. :ashamed: Mutta se oli tiskiltä ostettua, joten ei niin vaarallista kuin vakuumipakatut. Tänään oon sentäs pysynyt sallituissa herkuissa, mannapuuroa ja sekahedelmäkiisseliä. =)

Juu, ja tänään kävin pitkästä aikaa taas kunnon pitkällä lenkillä. Harkkasupisteli tietysti kuten aina, ja loppua kohti alkoi lonkka- ja liitoskivut vaivaamaan, mutta kyllä teki silti hyvää saada raitista ilmaa. Huomiseksi suunnittelen jo kuntosalia & uintia, ihanaa olla lomalla! Jos tässä vielä pystyisi jotain liikkumaan nää viimeisetkin viikot, ettei ihan kunto romahtaisi synnytykseen mennessä.

Pysykäähän kaikki vielä yhes koos ja leppoisaa pyhien jatkoa!

Kössi 34+0 :heart:
 
Lillip ja muutkin supistelijat: :hug: Toivotaan, että vauvat vielä pysyisi sisällä edes tammikuuhun.

Minä myös sain pelästyä toissapäivänä... Meidän vajaa 3v kuopus hyppäsi polvet edellä mun mahan päälle sohvalta kun koemakasin meidän uutta vieraspatjaa :eek: Äitipolille soitto vaan kiireellä, et mitäs nyt? Sanoivat, että jos liikkeet tuntuu, ei supistele (normia enempää ) ja ei mitään ylimääräistä vuoda (alapäästä ) niin voin olla kotona. Kuulemma viikkoja niin vähän, että vauva on vielä hyvin suojassa :eek:

Meillä meni joulu ihanasti. Toivottavasti muillakin :heart:

-Kyrsä ja nappula 31+6
 
sleeping
Hei

Joulu meni ihan hyvin. Hieman oli stressaavaa, kun piti tehdä kaikki ruoat itse, kattaa pöytä yms, yms, yms jouluaattona ennenkuin mies haki äitini tänne ja ruvettiin syömään. Mies oli pienessä kuumeessa koko aaton eikä jaksanut tehdä mitään. Saatiin kuitenkin syötyä ja avattua lahjat ja käytyä joulusaunassa. Kaikki hyvin, loppu hyvin.

tyypin äippä: Mulla on vähän sama ongelma mun äidin kanssa, kun hän ei oikein välitä noista hygienia asioita ruoan suhteen. Mua suoraan sanottuna joskus ällöttää syödä siellä ruokaa ja mm.salaattia en suostu siellä syömään, koska mun mielestä niitä ei ole pesty tarpeeksi hyvin. Kinkku sulatetaan huoneenlämmössä ja kaikki mitkä ei mahdu jääkaappiin, säilytetään tiskipöydällä... :x Tänään ois tarkoitus mennä sinne syömään... en ole kyllä koskaan saanut ruokamyrkytystä hänen ruoistaan, mutta olenhan mä syönyt hänen ruokiaan koko ikäni siihen saakka kun muutin pois kotoa, että ehkä sain jonkunlaisen vastustuskyvyn niille mikrobeille, jotka hänen ruoissa on.......

Eilen illalla taas oli niitä menkkasupistuksia... Rupeaa jo ärsyttää kun ne ei näköjään kuitenkaan tee mitään, mutta niistä kuitenkin pitää kärsiä. Aina kun niitä rupeaa tulemaan, alkaa pelkäämään, että ne muuttuukin yhtäkkiä kivuliaiksi ja pitäisi lähteä sairaalaan. Vatsan koon puolesta voisin jo piankin lähteä synnyttää, mutta vauva ei ole vielä kuitenkaan valmis siihen... tänään taitaa olla 31+3.

Nyt täytyykin alkaa valmistautumaan mummulaan lähtöä varten.
 
Taas oman navan aluetta ensin; hyvin olen herkuista pois pysynyt kun vaaka näytti tän viikon alussa 500g vähemmän kuin viikko sitten, nyt kun kolmatta päivää vetää kinkkua, paino noussut 1,5kg :D Ja sormista sen ainakin huomaa että on suolapalat maistunut :) En tiedä onko muuten vaan nesteitä silleen lähtenyt vatsasta kun ei ole nyt mässäilly vaan syöny normisti mutta huomaan itse että vatsa on laskeutunut hieman, ottaa nyt istualtaan kiinni reisiin ja ei ole närästystä enää ollut, ja on jotenkin pienemmän näköinen, ei ole niin tankki olo. Tai sit siihen on vaan tottunut niin ei huomaa miten suuri se on.. Noh, se selviää 5.pvä tammikuuta neuvolassa kun mitataan :) Harkkasuppareita tulee kohtalaisesti pitkin viikkoa, normaalin tuntuisia. Mukava huomata että kohtu alkaa valmistautua, tietää ettei kauaa enää mene :) Joulupakettia tuli vauvalle paljon, ja juuri sellaista mitä todella tarvii ja itselle ihanan pehmoisen aamutakin, ohuen yömekon, karamellilaatikon. Oli kaikinpuolin mukava joulu :heart: Kävelly olen päivittäin, rauhallisesti kun mäkiä täällä riittänyt ja pari kertaa olen jo polvilleni onnistunut liukastelemaan, mutta onneksi olen osannut mennä tosi nätisti ja ei ole mitään niistä tullut niin en suotta hätäile. Beibekin virkistynyt selkeästi kun äiti köpöttelee raittiissa ulkoilmassa ja touhuilee eikä makoile päivät pitkät :)

Huih, kun täällä jo meinaa muutamilla pukata vauva ulos, koittakaa nyt kuunnella kehoa ja tehdä kuten tohtorit on määrännyt :hug: Jaksamista teille sängynpohjille!

absa ja atso 31+4
 
Glow
kirjoittelenpa aikani kuluksi täältä sängyn pohjalta. Taidettii saada "joulu flunssa" (tänään) koko porukka. Mulla on kova yskä ja lisäksi oksettaa :-/ mikähän nyt? Aatto meni hyvin. Ruokin oman perheen lisäksi miehen mummot ja mun siskot. Ei aaton jälkee enää joulu ruoat eikä suklaa ole maistunu kun on huono olo. Josko illalla tilattais pizzaa :D olosta huolimatta tein äsken kävely lenkin, kuin myös eilen. En voinu vastustaa aurinkoista talvi ilmaa. Tuntuu aina et se ulkoilu on maha asukkaalleki hyväksi. Nyt sitten makailua sängyssä ja telkkarin katselua. Pukki toi uuden telkkarin ja muuta mukavaa. Vauvalleki jo monta pakettia. Aivan älyttömän suloiset pienet villasukat, tossut ja lapaset (miehen mummo tehny). Minäki söin pari palaa aattona kylmäsavu lohta. Heti ajattelin tänään et ei kai se tätä oksetus oloa voi tehdä? Ehkä tää nyt kuuluu vaan flunssaan. Viinirypäleita oon vetäny kans melkein rasiallisen, pesin kyllä ne hyvin. Että tuskin nekään on syynä oloon... Vähän sekavaa ehkä nyt tämä tekstini, sorry. Kirjoittelen muuten puhelimella, kun hoksaksin et silläki pääsee tänne :D miekin täällä lähes joka päivä/ ilta kipeistäkin suppareista kärsin ja sillä hetkellä toivon että pysy nyt mahassa vielä tovi. Nii varmaan käy niin et helmikuus mennäänki LA:n yli... Maanantaina olis taas neuvola! Hyvää loppu vuotta kaikille!
 
Tapaninpäivää kaikille!

Toivottavasti Lillip ja vauva ovat vielä yhdessä paketissa ja supistelut helpottaneet? Olin itse pikku lenkillä ja alkuun hieman taas supisteli mutta jatkoin hiljaksiin & kauniista ilmasta nauttien ja kyllähän ne siitä helpottivat. Merkillisen tuntuisia ovat, mahtavatko olla oikeita supistuksiakaan - kuin pikaisia sähköiskuja jotka sattuvat reisissä, lantiossa ja alavatsalla? Osaako kukaan kommentoida onko ollut vastaavia? Toivottavasti eivät kovasti ylly, tuo ulkoilu olisi niin kivaa kuten muutama muukin jo totesi. Ja onhan siihen LA:aankin vielä 8 viikkoa...

Ruokien kanssa ollut myös hieman säätöä, ei niinkään säilytyksen mutta äidin & anopin molempien 'kyllä sä nyt vähän voit ottaa' -komenttien. Kun en jouluna syönyt graavattua kalaa, valmista kaupan salaattia jonka sisällöstä ei tietoa tai erinäisiä juustoja niin johan niitä tyrkytettiin. Silloin 30-35 vuotta sitten ei näköjään todellakaan tiedetty yhtä paljon kuin nykyisin vaan syötiin mitä vaan. Ja ymmärtäähän senkin, etteivät voi kaikkea tietää mutta voisivat kunnioittaa toisen päätöstä.... Murinaa&ärinää, pahoittelut purnaamisesta mutta alkoi tosiaan jo ärsyttää (taas niitä hormonipiikkejä!!!)

Muuten olen kyllä saanut itseni kiitettävän turvoksiin syötyä. Varsinkin karkkia, en niinkään ruokaa. Vau-kirjasesta luin, että viikolta 33 alkaen lapsi ei enää kasvaisi samaa tahtia ja toivon todella että viime päivinä syödyt suklaat eivät ole nyt poikaa paisuttaneet.... Palaan kuriin ja arkeen heti kun karkit yms on saatu pois (syömällä???!!) Viikon päästä on neuvola joten siellä kuulen totuuden sitten ainakin...

Mukavaa illan jatkoa ja hyviä vointeja kaikille, almaa 32+0


 
Heippa! :wave:

Täällä kotiuduttiin tänään!
Oli kyllä ihan kiva olla viettämässä joulua anoppilassa,mutta juuri sen syömisjuttujen takia oli kiva tulla kotio!

Toivottavasti kaikilla on ollut kiva ja rauhallinen joulu!

Mulla alko eilen sattua mahaan oikein urakalla(ei vauvamahaa)Kesti noin kuusi tuntia! :ashamed: Sitten tänään tässä illalla alko sama homma,maha välillä ihan törkeen kipee!! :snotty: Kiroan kyllä ne anopin sapuskat!! :kieh: Eihän tää välttämät niistä johdu,mutta tuleehan se väkisinkin mieleen!!

Jos meette lattialle esim.istumaan,kuinka hyvin pääsette sieltä ylös?!
Jos mä eksyn lattialle,niin kyllä se ylös nouseminen aika räpiköintiä on!! :LOL: Ja sinne lattialle on välillä pakko mennä,kun on toi esikko!! :whistle:


Jaahas,meniskö kattomaan telkkua!!
:wave:

Tyypin äippä ja Einari 33+4
 
Tyypin äippä: Täällä myös räpiköidään jos halutaan lattialta ylös. Iltasadun luen aina lattialla istuen ja siinä menee oma aikansa, että ylös pääsen :LOL: Myös kaikki leikit neidin (vajaa 5v) kanssa suoritetaan lattialla kun ne on just noita barbileikkejä, petshop-leikkejä ym, mitkä on parasta leikkiä lattialla) Esikoisen (6v) kanssa onneks yleensä vaan pelaillaan lautapelejä. Kuopus ei halua mua sotkemaan sen leikkejä :D Mutta vauva on siis TAAS poikittain. Se käväs raivotarjonnassa, mutta viihtyi siinä sen kokonaiset 2 tuntia |O Ja siksi nouseminen on tuskaa kun vauvan pää jää mun kylkiluiden ja lonkkaluiden väliin....

Tänään oltiin mun äidillä syömässä ja siellä oli myös mun mummu. Sanoi, että mun maha on niin selvä tyttömaha, ettei voi erehtyä. Nyt odotan arkea, että pääsen vauvan vaatekaapin kimppuun. Se kun täyttyi "pienellä määrällä" joululahjoja ja ne kaikki pinot vaan tungettiin tieltä pois. Nyt annan itselleni luvan pestä ja silittää vauvan vaatteet paikalleen. Pinnasuojatkin haluaisin laittaa jo, mutta en viitsi niitä laittaa turhaan pölyttymään vielä. Tänään säädin turvakaukalon vyöt sopivalle korkeudelle ja mietin, että kuinka ajoissa viitsin laittaa sen jalustan autoon kiinni. :whistle: Tiellä se ei autossa olisi, sillä meillä on 7-paikkainen auto ja meitä on tällä hetkellä 5 henkeä, mutten ihan hirveän ajoissa viistisi laittaa sitä kiinni...

onko muut saaneet jo päätöksen äitiysrahasta? Itse saan sen minimin, mutta päätöstä en ole vielä saanut, mietin vaan, että koska sen pitäisi tulla...

-kyrsä ja nappula 32+0
 
Iltoi!
Tääl ei olla kyl yhtää säästelty syömisten kaa. Kaikkee on vedetty niin pal ku on mahtunu ja vähä pääl :x tänää oliki sit jo pitsapäivä ku ei enää uponnu. Suklaat on kyl tullu voäl vedettyy ja syän kyl edelleen niin kauan et ne on loppu :D
Maanantaina on neuvola ja siäl sen sit näkee kuin pal on tullu taas.

Viäl ois ens viikko lomaa ja sit töihi.

Äitiysrahapäätös taitaa mennä sinne ens vuoteen. Niin mul sillo sanottii ku Kelaan soitin. Oisha se kiva tietää jo mitä saa mut ekat 3kk joka tapaukses duuni maksaa et itel ei sellast kiiret oo.

Miäs tulee tunnin pääst iltavuorost ja jos sit vedettäs kevyeks iltapalaks loput kinkust ja suolakeksisulatejuustoviinirypälelautanen :p
rv 32+0
 
Huomenta! :wave:
Tai tääl ollaan esikon kans herätty jo viideltä! :whistle:
Tai jos ihan tarkkoja ollaan,mä olen nukkunut ehkä noin kaks tuntia koko yön aikana,kun mahaa särki!! :snotty: En tiiä mitä tää oikein on...eniten polttelee ylämasua ja sit päätä sekä silmiä särkee!!Täytyy varmaan maanantaina soittaa neuvolaan,jos ei mee ohi!
Aika valitusta..sori! :ashamed:

Nyt lepäämään!!

Tyypin äippä ja Einari 33+5
 
Huomenia mammat!

Almaa : Mulla kans meinas ihan hihat palaa aattona kun tuputettiin erinäisiä kaloja ja juustoja just tohon tyyliin että "kyllä sä nyt varmaan maistaa voit..?" Meidän äiti kysyi vielä että mitä siitä nyt voi olla haittaa jos vähän ottaa!!! Aaaaaarrrggghhhhh! Sanoin että ei muuta kuin että vauva voi kuolla jos saan listerian. Siihen sitten pelästyneenä että "Voi kauheeta! No mä ajattelinkin että miksi noin ylivarovainen oot ollut... Tää on just tätä näitten "vanhuksien" kanssa.

Tosta herkkujen syömisestä mulle terkka ohjeisti välttämään sokeria ja vehnää jos haluaa synnyttää "normikokoisen" vauvan. Näillä viikoilla vauva vaan lihoaa kun on jo ns. "valmis" kehityksellisesti. Voi lihota kuulema 200g/vko. Mä olin ajatellut ettei se enää haittais jos vähän herkuttelee mutta vielä arvioitiin alle 4kg syntymäpainoksi joten sais riittää. Ehkä yritän pantata vielä nää viimeiset viikot....

ON : Viikon ajan ollut ihme vihlaisuja alapäässä. Tuntuu kummasti myös oikeaan sisäreiteen... Oon ajatellut että vauva varmaan laskeutuu alaspäin ja lantion hermot jotenkin vihloo. Pari kertaa on pitänyt ihan mennä kaksinkerroin kun vihlaisee niin äkisti. Luin jostain että n. kuukausi ennen h-hetkeä alkaa täntapaiset oireet. Saas nähdä.

Vointeja kaikille!

T.Rosinante+Pötkö 34+6

 
Huomenia taas täältäkin!

Rosinante, kuulostaa samoilta nuo sun vihlaisut kun nämä mun kivut joita 'supistuksiksi' kutsuin (mulla ei mitään tietoa mitä ovat). Sisäreisissä ja muualla alakerrassa pikaisia ja kivuliaita vihlaisuja. Kääks, jos noin kk ennen synnytystä alkaisi niin poika syntyisi kk etuajassa. Hmm, pitäisiköhän soittaa maanantaina neuvolaan tai rohkenisinko vielä odottaa viikon varsinaista neuvola-aikaa... Harkitsin tässä kävelylle lähtöä, täytyy vielä tunnustella hetki uskaltaako.

Joo, eivät oikein 'vanhukset' ota todesta noita syömisasioita. Olen kanssa sanonut että noista ruuista voi saada listeriaa mutta aika pikaiseen unohtuu. Ja samaten kun olen sokeria ja vehnää vältellyt niin tietysti tulee niitä 'just teitä varten leivoin tortut'-kommentteja kun en syönyt... No, onneksi on kohtalotovereita! Ja kaipa ne jo alkavat uskoa ja muistaa.
Tänään päätin minäkin jatkaa sokeritonta menoa taas, eilen vielä söin suklaata mutta nyt saa riittää kun on palattu arkeen.

Kääks, kohta on jo tammikuu ja ekat synnytyksetkin varmaan pian käsillä. Jännää!!

almaa 32+1
 

Yhteistyössä