Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Merkkailen :wave:

..en sit meinannu päästä kirjautuu palstalle ku en muistanu tunnustani..piti laittaa pyyntö s-postiin, no huh huh, dementia kaiken päälle niin halleluujah!

Taitaa olla happihyppy paikallaan :)

hm ja nöksy 40+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja labello:
miks mä oon aina näin kiukkunen aamusin?
ja nyt muuten alkanut tulla niitä jokojoko kyselyjä... mesessäkin ihmiset päivittäin toteaa et ai oletko vieläkin oikeesti siellä. ...joo no en oo ku oon tässä samalla varmaan ponnistamassa :kieh: Samaten näitä iki ihania kommentteja "ei sinne ole kukaan jäänyt".. ai eikö?! :eek:

labello ja mytty 40+3
No niinpä, aamulla aina aivan hiilenä täälläkin kun taaskaan mitään ei ole tapahtunut (kun kerran kaikki sanoo että useimmiten yöllä käynnistyy). Ja joo, just aamulla yks työkaveri ihmetteli että "etkö sä ole vielä synnyttänyt?" Teki mieli alkaa haistatella jo, mä olen varmaan miellyttävää seuraa...

No, nyt mä lähden sinne ultraan kuulemaan kokoarvioita. TYKSin sivuilla sanottiin että vielä viikon 42 jälkeenkin voidaan odotella, jestas.
Ai niin itse olen ollut 3250g ja muistaakseni 48 cm syntyessäni.

hormoni-almaa
 
Huomenta!

On ollut sit sellasta hulinaa viime viikonloppu ja tää alku viikko et mun on ainaki ihan turha yrittää savustaa vauvaa ulos millään ässillä. Jos ei tolla lähtenyt syntymään niin tulkoon sit ku on tullakseen. Käveltyä on tullut ihan hirmusti ja kaikkia ässiäkin harjoitettua, joskin muussa mielessä kuin käynnistelyn takia. ;) Nyt voi kai sanoa että loppukärvistely on alkanut kun parina aamuna oon herännyt tosi pettyneenä kun yöllä ei oo tullut lähtöä. Jännittää... Silti toivon että selviäisin kasassa ens viikkoon, koska lauantaina ois ystävänpäiväkekkerit joissa ois mahdollisuus nähdä sellasia kavereita joita näkee vaan kerran, pari vuodessa. Tahtoo vielä sinne... :ashamed: Olis kyllä ihanaa olla sillon jo vauva kainalossa kotonakin, mutta näin asennoituen menee aika jotenki nopeemmin. Ei v*%&tuta ihan niin paljoa. :headwall:

Neuvolassa eikä olossa muutenkaan mitään uutta. Sori kun tuli näin omanapaista tekstiä, luin kyllä teidän kuulumiset läpi. :heart:

Ah, ja onnea vauvautuneille! :heart: :flower:

Pixie ja Pikkiriikki 39+0 poks!!!
 
Ensimmäiseksi onnittelut taas kaikille vauvan saaneille! :flower:
Ja alliemmalle tervetuloa joukkoon. Saas nähdä päästäänkö samaan aikaan synnyttämään. Mulla tuskin vielä on lähellä. Eilen kyllä taas supisteli pari tuntia, mutta saunalla sain ne loppumaan. Ei kuitenkaan mitään kamalan kipeitä, joten tuskin saavat mitään aikaiseksi.

Tosta ulkonäköhommasta: en käytä meikkiä arkisin koskaan, joten en ole raskauden aikanakaan käyttänyt. (olen melko allerginen kemikaaleille, joten en ärsytä ihoani muuta kuin juhlissa yms.) Hiusten puhtaudesta ja hygieniasta olen huolehtinut entiseen tapaan. Vaatteetkin on aina puhtaita ja ehjiä. Näin siis kun liikun kodin ulkopuolella...
Mutta kotona sitten :ashamed: tälläkin hetkellä on päällä kulahtanut pyjama, hiuksia en ole vielä "ehtinyt" harjaamaan. Kaiken kruunaa toisessa jalassa oleva tukisukka, jota joudun käyttämään tulpan jälkeen vuoden ajan. Muutoinkin olen kotona aina jossain lökäpöksyissä ja virttyneissä paidoissa, riippumatta siitä olenko raskaana vai en.
Tarkemmin ajateltuna on suoranainen ihme, että olen tullut raskaaksi. Kumma maku tolla mun miehellä täytyy olla, kun on joskus innostunut mun kanssa peittoja heilutteleen... =)
Mutta kyllä ainakin TAYSin äitipolilla on yleensä ollut varsin siistin näköisiä mammoja. Kaikesta sitä jaksaa ihmiset ärsyyntyä.

Syntyessäni olen ollut aikamoisen pätkä pullukka: 49cm ja 3870g. Synnyin rv 40+6 hätäsektiolla. Pikkuisesta on hieman kevyempää veikkailtu.

Kyrsä: tuo teidän esikoisen ruokavalio on kyllä melko mielenkiintoinen, ei voi ainakaan nirsoksi moittia.

Nyt ulkoilemaan. Ja teille voin tunnustaa, aion vetäistä ainoastaan pipon päähän ja laittaa hiukset ojennukseen vasta lenkin ja suihkun jälkeen. Vaatetuspuolenkin hoitaa joskus aikoinaan laihduttamisen jälkeen liian isoksi jäänyt laskettelupuku, ei siis aivan viimeisen muodin mukainen.
Lähden siis herättämään pahennusta kanssaihmisten keskuuteen huolittelemattomalla ulkoasullani, jonka kruunaa kädessä huitovat kävelysauvat. =)

Kuume & pikkuinen 38+5
 
jotain piti kommentoida, mitähän se oli... :ashamed: :headwall: :headwall:

omaa kokoa ainakin... olin 3200g ja 49cm(muistaakseni...) aikuisiällä pituutta 160cm ja painoa riittävästi :D (57-60kg, vaihtelee...) tällähetkellä painoa on 72,3kg, josta toivon isoimman osan jäävän laitokselle :whistle:
Esikko oli 3815g ja 49cm, täyttää huomen 11v ja on enää 7cm lyhyempi kuin minä... Isokokoinen kaveri on muutenkin, painoakin hieman enemmän kuin tarvis... Isänsä sukuun tullut koossa ja ulkonäössä myös, ei ole tarvinnut miettiä onko postimies ollut asialla...hehheh!
Tulokkaallahan on eri isä, joten nähtäväksi jää kumman sukuuun tulee...

kössi oot kyllä TOSI siro ja pieni... eikä labellokaan taida olla koolla pilattu... :D

joko-joko tiedusteluiden suhteen olen päässyt helpolla kun on tuo "eräpäivä" annettu, niin ei ihmiset viä kysele. Maanantain jälkeen on sit odotettavissa kumpi tuli/miten meni- puheluita sitten... täytyy yrittää sit vaan olla nopsa ja laittaa tekstaria heti eteenpäin, niin ei tarvii ihmisten miettiä.. =)

hepatoosiakaan ei ONNEKSI ole, vastaukset tuli viimein, nyt saapi rauhassa maanantaita odotella :saint:

lentistä tuossa eilen jo mietin,et missä luuraa... Näinköhän on vauvanhaku reissulla...?? HUHUU!!

Hirmuinen nälkä,eikä kukaan oo tehny meillä ruokaa (kukahan sitä sit tekis,paitsi minä...) :headwall: . Jos lähtis jotain väsäämään.

tatuka+peikkonen 39+1
 
siähän mun piti vielä että kun TAYSsissä kätilöltä painoarvion heittämisestä kysyin (kaverilla heitti 900g plussalle...arvio 3500g, poika painoi 4400g)) niin sanoi että se +/-10% on normaali heitto, mutta usein kun vauva on yli nelikiloinen, saattaa ultra-arvio heittää huomattavasti enemmänkin. Eikä osannut sanoa syytä miksi näin on.
 
Nuha vaivaa ja huomenna sairaalaan kuulemaan minkäkokoiseksi kaveri on nyt kasvanut. Aika varmasti yökylään taas jäätävä.. Käviskö Hesellä syömässä sen uuden kanahampparin...

Itse olen syntynyt kaksi viikkoa myöhässä, käynnistetty. Pituus 50cm, paino 3380g :) Ei tule poika äitiinsä todellakaan paitsi ehkä yhtä myöhässä, harkkarisupistukset on kyl tihentynyt ja maha laskeutunut ja menkkakipuja enemmän. Mut en enää toivo mitään, olkoonsa nyt siellä :)

absa ja atso 38+2
 
Glow
Mae Kouvolasta meikäläinen. Mistäs sinä? :)

Sama täällä, mesessä, fb:ssa heti kun kirjaudut niin "vieläks sä oot siinä?" No voi vee... Nii mieluummin olisin synnärillä mutta kun ei :headwall: Ja vaikka on ystävällisesti ja ehkä jo vähän vähemmänki ystävällisesti sanonu että kun ei hermo kestä enää yhtään!! Silti ne jaksaa kysellä... Eilen just ajattelin et laitan jonneki ilmotuksen etten halua kertaakaan kuulla enää lausetta "ei sinne kukaan ole jäänyt" tai "kyllä se sieltä tulee". Eilen taas tuli oikeesti itku, kun mies tuli kertoo terveiset joltain sen kaverilta ja "lohdutuksen sanoja". Hyväähän ne tarkottaa eikä muuta voi sanoa, mut...

Kävin aamulla labrassa ( piti antaa uudet näytteet viikon takaisen hepatoosi epäilyn takia ) . Kävelin 3 tuntia kaupungilla. Yhdessä kohtaa supisteli todella lupaavasti, mut sittenpä se taas lopahti. Ei saanu kun kipeän selän ja jalat :kieh:
Noh, nyt oli viimein tullu H&M:n miun kokosia imetys t-paitoja, semmoinen 2 t-paidan pakkaus. Sainpa vielä kupongilla 20% alennusta! maksoin 19,90; ei paha.

Liikkuuko teillä muilla maha-asukit vielä paljonkin? sattuuko? Siis mullahan on arvioitu vauvan olevan "iso" ja aina sanotaan ettei lopussa enää liiku paljon. Mut voi jumankekka, kyllä tämä kaveri liikkuu!!! Ja se sattuu aivan saakelin paljon. Ihan kuin kaveri koittas saada ittensä ihan suoraksi tuolla tunkemalla jalkaa tms. vääntää ja kääntää. Tietenkin silloin kun yritän levätä ja pahinta se on puolenyön aikaan kun yrittää nukkua. Onkohan vauva jotenki ressaantunu? koska mie ressaan et syntys jo, vaikka pitäis koittaa olla rauhallisesti...
Ja hassua, miten hän toisinaan voi taas olla hiiren hiljaa ihan paikallaan.

Mua rupee päivä päivältä enemmän pelottaa synnytys :/

Glow&itsepäisesti mahassa viihtyvä Onni 40+1 :headwall:
 
Heippa kaikille!

Meille syntyi ma 9.2 klo.16.36 suloinen pieni tyttö :heart: Painoa neidillä oli 3380g ja pituutta 48cm.Voitte kuvitella ku tämä tosiaankin tuntui pikkuruiselta,ku muut lapset olleet yli 4kg.Käynnistykseen menin maanantaina ja sille tielle sitten jäin.Odottelun jälkeen neiti todellakin tuli vauhdilla maailmaan.Puudutuksetkin jäi saamatta,juuri epiduraalia oltiin laittamassa ku jo huusin et nyt se tulee :D Olihan se rankkaa mutta palkinto aivan täydellinen!!Tänään kotiuduttiin ja painoa oli 3150g.
Onnea kaikille muillekkin vauvan saaneille ja tsemppiä synnytyksiin masulaisille!!

hemuliina ja rakkauspakkaus :heart:
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti! :flower:

Missäs muuten lentis luuraa??

Glow, mulla ainakin sattuu välillä niin pirusti kun vauva tuolla möyrii. Tuntuu että yrittää tosiaan välillä venyttää itseään siellä kun vatsanahka vaan venyy ja on välillä koko masu ihan hassun mallinen. Mulla kans toi yöaika pahinta, kun tuntuu vaan aina yötä myöden olevan niin aktiivisella tuulella ja just sillon kun pitäis nukkua :whistle: itsestä tuntuu vaan pahalta mennä petille maate kun ajattelen jotenkin et vauvan on varmaan jo siellä kohdussa tosi hankala olla :/

Oon kyllä todella riippuvainen tästä palstasta, kun pitää yrittää tässä syödäkin samaan aikaan kun kirjoittelee :eek:
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti! :flower:

Missäs muuten lentis luuraa??

Glow, mulla ainakin sattuu välillä niin pirusti kun vauva tuolla möyrii. Tuntuu että yrittää tosiaan välillä venyttää itseään siellä kun vatsanahka vaan venyy ja on välillä koko masu ihan hassun mallinen. Mulla kans toi yöaika pahinta, kun tuntuu vaan aina yötä myöden olevan niin aktiivisella tuulella ja just sillon kun pitäis nukkua :whistle: itsestä tuntuu vaan pahalta mennä petille maate kun ajattelen jotenkin et vauvan on varmaan jo siellä kohdussa tosi hankala olla :/

Oon kyllä todella riippuvainen tästä palstasta, kun pitää yrittää tässä syödäkin samaan aikaan kun kirjoittelee :eek:
 
Moikka tännekin!

Onnea hirmuisesti kaikille uusille vauvautuneille!! :heart: :flower:

Omasta syntymäpainosta: Mä oon ollu syntyissään 3965g ja 50cm. Nyt sitten 172cm ja painosta ei puhuta. :D Poika ei ainakaan minuun tule kasvussa, kun oli niin pikkuinen... 2680g 46cm. :) Mies on ollu 2700g ja 48cm, joten sieltähän se pojan pieneen kokoon tuli selitys. Mies on syntyny kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa ja niinhän se syntyi tuo meidän poikakin. Itse menin yliajalle muutamia päiviä.

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille loppurutistukseen! :hug:

Tinttu & Poika 2 viikkoa, 6 päivää
 
Pitkästä aikaa jotain kirjoittais... kun vaan muistais mitä kaikkee piti kommentoida

Onnea kaikille vauvoista

Glow
Meidän masukki on arvioiden mukaan isompi kuin isosiskot aikoinaan. Eikä meno vatsassa tosiaankaan ole yhtään rauhoittunu. Päin vastoin, kääntää vielä kylkeäkin ja jalat ulottuu ihan ihme ulottuvuuksiin. Voimaa alkaa olla jo aikalailla. Joskus on pakko inahtaa, kun jysäyttää lantion luihin ja potkaisee kunnon voimapotkun samalla ylöspäin.

Itse olen syntynyt suunnilleen laskettuna ja painoa oli melko tarkkaan neljä kiloa. Esikko meillä oli standardi vauva 50cm ja 3500g rv39+jotain, kakkonen 54cm ja 4010g rv39+jotain. Tän kolmosen painoarvio olis lana 4600g. Ens tiistaina rv38+6 sit leikataan, saapa nähdä minkä kokoinen mötkäle poju on.

Nyt vielä ei leikkaus kauheesti jännitä, mutta tiistaiaamuna voi vähän tärisyttää. Eilen kävin tekemässä sterilisaatiopaprut neuvolalääkärin kanssa. Samalla kun leikataan, niin saavat laittaa klipsut paikalleen. En usko, että koskaan kadun päätöstä, mutta tulee silti ikävä tätä raskaana olemisen ihanuutta ja kamaluutta. Tää on sit meidän viimeinen vauva. Vaikka asiaa on pitkään mietitty ja harkittu, niin luopumisen surutyön joutuu silti tekemään...
Suurin osa teistä muista taitaa olla niin nuoria, ettei ole käynyt mielessäkään.

Meillä oli muksut pari päivää hervottomassa mahataudissa; kova kuume ja molemmista päistä tuli tavaraa. Pesukone on pyöriny kolme päivää ja lasten patjat meni vaihtoon. Nyt mukelot on onneks jo ihan ookka. Tein ihan suosiosta kaikki siivoilut ja pepun pesuhommat ym. Aattelin, että sais mieluummin tarttua nyt heti. Ei kiva jos sairastuis vasta leikkauksen jälkeen. Jotkut pöpöt, kun saattaa elää pinnoilla toista viikkoa, enkä millään saa koko kämppää desinfioitua lattiasta kattoon. Tänään on ollukin sitten huono-olo ja maha sekaisin. Toivottavasti pääsinkin näin vähällä. Tais sit tää johtuu vaan noista rautatableteista...

Nyt on pakko alkaa laittaan kotia kuntoon vaavia varten. Kaikki on vielä vinksin vonksin. KÄÄK
 
Glow, täällä myös masukki liikkuu paljon, tekee neliraajavenytyksiä niin että vatsanahkassa näkyy neljä kohoumaa, ja kyllä se tuntuu ikävälle. Silloin kun ei venyttele, tunkee jalkojaan kylkiluiden alle tai poraa harteitaan lonkkaluita vasten, ja se vasta sattuukin. Niin teki myös esikoinen ihan viimeiseen päivään asti. Olen kyllä kuullut, että monilla erityisesti viimeiset päivät tai viimeinen päivä ennen synnytystä on ollut liikkeiden suhteen tosi hiljaista.

Omaa syntymäpainoa
en tarkkaan tiedä, tulin aika paljon etuajassa ja paino oli juuri keskosrajalla, tietääkseni. Minä olen suvussa kummajainen, kun mun esikoinen meni jopa muutaman päivän yli lasketun ajan ja painoi 3650g. KAIKKI MUUT miedän suvussa jo useammassa sukupolvessa ovat syntyneet viimeistään 37 viikkoisina. Ilmeisesti meillä on suvun naisilla kohdussa väliseinää, niin ettei vauvat mahdu kasvamaan täysiaikaisiksi. Tai niin päättelen, tällä minun sukupolvella sellaista on tutkimuksissa havaittu - aiemmilla sukupolvilla sitä ei tietysti ole tutkittukaan.

Tästä "sukurasitteesta" johtuen esikoista odottaessa olin varautunut ennnenaikaisuuteen, ja viikolla 38 olin jo AIVAN kypsä kun mitään ei tapahtunutkaan. Pystyn hyvin samaistumaan niiden fiiliksiin jotka kovasti jo haluaisi nähdä vauvansa, vaikka itse en tällä kertaa odota enkä toivo mitään tapahtuvaksi ennen LA:aa.

Naru rv 37+5
 
hemuliinalle paljon onnea, ihanasti kirjotettu "Puudutuksetkin jäi saamatta,juuri epiduraalia oltiin laittamassa ku jo huusin et nyt se tulee :D " päivän piristys
:kieh:
Aamulla tosiaan käytiin äitipolilla kontrollissa, ja käyrään tuli suhteellisen paljon supistuksia, ja nyt olen koko päivän niitä tuntenutkin enemmän, ja lääkärin päätös oli että perjantaina käynnistetään jos ei ole siihen mennessä tullut... :D mun tuuria perjantai 13pvä.. no jospa ei olis mitään epäonnea.

Täällä ei liikkeet kyllä ole hiljentyneet sitten yhtään, tai ehkä silleen että kun alkaa liikkumaan, liikkuu kauan ja kovaa!! ja sitten menee taas tovi ennekun alkaa uudestaan temmeltämään.. ja lisää arpia vaan tulee... huoh..

ei sinne mahaan kukaan ole jäänyt... :headwall: en halua enää kuulla yhdeltäkään kaverilta, nimittäin jonnin verran on jo kuultu samaa stooria.
kaikille pitäs joka käänteestä ilmottaa että mitä tapahtuu ja millon tapahtuu ja jos ei vastaa puhelimee ni kyllä tulee viestiä että jokos sitä ollaan synnärillä.... aargh... noh.. kohta nekin kyselyt on ohitte!!

-Audriina POKS 40 täynnä!!! =)
 
GLOW täälläkin juuri eilen illalla taas oli semmoiset kääntymiset että kipeetä teki ja tuntui et jätkähän tulee läpi just nyt :D jaloilla temmeltää välillä hiljempaa, välillä kovempaa ei ole tarvinnut laskea liikkeitä kuten pari kuukautta aiemmin niitä hätäili.

absa ja atso 38+2

huhuu, lentis....

ONNEA KAIKILLE VAUVAUUTISISTA!!! :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Mae
Glow Kotkastahan minä. Asuin mä Kouvolassa v.2000 eteenpäin n. 5vuotta. Sinne olis hinku kyllä takaisin. :)
Meillä myös tää kakkapylly leveilee aikalailla ja sekös se mukavaa on... Ja nyt se mokoma on tunkenut itsensä aivan alas, ei edes postilaatikolle kykene kunnolla kävelemään :kieh:
Mutta mä edelleen toivon ettei tää viel tulis, viikko vielä.
Seranzu Oli juu aika v-mäinen sairaalakokemus se edellinen synnytys. Nyt onneksi jo tiedän hommat niin ei tarvii niiden tulla kyllä nyttekään neuvomaan.
 
Onnea, onnea, onnea vaan taas vauvoista! :D :flower:

Saako taas kysellä: onko teillä muilla kerrottu noita lapsiveden afi-arvoja? Sain tuon eilisen äippäpolikäynnin selostuksen kotiin ja siinä on sanottu, et afi oli ainakin 7, mikä kuulemma on "normaalin rajoissa". Mietittiin sitten ukon kanssa, et kun se lääkäri sanoi, et lapsivettä on sen verran vähän, et papu ei todennäköisesti enää ainakaan pääse kääntymään, et voisko tuo lapsiveden määrä selittää näitä papun hiljaisempia kausia? ...Toisin sanoen mitä arvoja teillä on, joilla vauvat vielä hölkkäilee? :xmas:

Niin ja tuon lapun mukaan ne on sen lantion arvioineet (kun eilen sitä epäilin unohtuneeksi B)). Kuulemma ei ole ahdasta kuvaa lantiossa. ....ei tule yllätyksenä. :LOL:
 
Glow
On se kanssa tämä odotuksen ihanuus.... Alussa pelätään ja toivotaan että vauva pysyy masussa loppuun asti. Lopussa toivotaan että voi kun tulis jo ulos! Samoin, alussa toivotaan että tuntisi jo jotain liikettä, lopussa ei niinkään haittaisi jos olisi hetken paikallaan, ainakin silloin kun mamma koittaa nukkua.

Noh, kiva kuulla etten ole ainut joka nyt suunnilleen itkee kivusta kun vauva liikkuu. Sanoin masukille eilen illalla että tule ulos niin saat venytellä kunnolla! Ei se uskonut... Mies on viemässä mua sairaalaan joka ilta kun vähänki voivottelen. Raivostuin sille vähän eilen että ei niitä ny perhana siellä sairaalassa kiinnosta tippaakaan jos mua sattuu "vaan" vauvan liikkuminen.
Minä ressaan nyt ihan älyttömästi sitä vauvan painoa ja synnytystä :attn:

 

Yhteistyössä