Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Onnea taas kovasti kaikille jotka ovat saaneet jo vauvat syliinsä!! :flower:
Ja :hug: niille jotka sitä kaipaavat!!

Eläimistä sen verran että nyt mäkin oon alkanu kuulemaan juttua että pakkohan se on jostain eläimestä luopua kun ei niitä millään kaikkia jaksa hoitaa vauvan ohella (meillä 2 kissaa ja 2 pupua).. Siis mitä ihmettä? Miksi ne muka ei menis lapsen kanssa? Sitten tietty ymmärrän jos tulee ongelmia, allergiaa tms, muussa tapauksessa elukat pysyy ja meillä on 5 lasta! :LOL:

Isyysloma on meillä vielä vähän keskeneräinen juttu.. Kaikki riippuu nyt siitä miten Mytty haluaa tulla ulos ja onko miehellä lomautusta vai töitä just silloin.. Mutta ainakin 2 viikkoa se haluais olla kotona sitten kun päästään sairaalasta, viikko jätetään sitten varmaan keväämmälle kun pääsiäisen aikoihin mies täyttää 30, siinä samalla juhlii sitten varpajaisia, synttäreitään ja varmaan vähän vietetään Mytyn nimiäisiäkin kun kerran saadaan suvut kokoon..

ON: Vähän jo oli tossa parina päivänä sellainen tunne että tuleeko lähtö mutta nyt keskiviikkona neuvolalääkäri totes että ei oo paikat vielä auennu... Sen verran kivulaita oli jo supistukset että ajattelin ett JOTAIN on varmaan tapahtunu mutta ei sitte.. Eikä sieltä vielä olla laskeuduttukaan.. Onhan tässä nyt tosiaan vielä aikaa.. Muutoin lääkärissä kaikki oli kunnossa, painoa oli tullu jonkin verran mutta neuvolantäti kyllä lohdutteli että ei haittaa jos vähän joskus nousee enemmän kun taas joskus ei nouse just ollenkaan.. SF-mitta menee ihan pikkasen keskikäyrän yläpuolella ja lääkäri oli sitä mieltä että ihan normaalikokoinen vauva olis kasvamassa..

Tänään oli ihana päivä kun pääsin eka kertaa (ja viimeistä) tänä talvena isännän kanssa pilkille! Vaikka kyllä sen nyt huomas että ei jaksa kauaa olla liikkeessä, kotiin kun tulin ni sammuin saman tien sohvalle ja nyt supistelee mukavasti.. Kohta saunaan ja jos vaikka sais tänään jotain edistystä aikaan.... :LOL:

Mytty 37+3
 
pikaviesti, vauva huutaa ruokaa, rinnat ihan rikki imettämisestä ja istua en saa... voi tätä autuutta :)
Tasan viikko sitten syntyi suloinen tyttö pitkän synnytyksen tuloksena - ihana tunne saada vauva syliin. Palailen kunhan pääsen istumiskuntoon ;)

Meikku ja tyttö
 
hei,mulla ois sellanen hassu kysymys..ku oon nyt välillä huomannu et maha/vauva sillain jännästi "hytkyy",heiluu "hellästi"..onpas vaikeeta selittää,mut kuitenki,mistähän vois johtua?Kyl siis potkii kunnollaki,mut nyt oon huomannu tuota heilumistaki,tai mitä se nyt onkaan..mulla on hirmu ohuet vatsan peitteet,et kaikki liikkeet/jäsenet tuntuu hyvin.saikohan kukaan ees selville,mitä yritin selittää :D tälläsiä täälä mietiskelen..

hemuliina rv38+1 :heart:
 
:wave: Helmikuu, Hui :D

Esikoisen synttärit juhlittu ja olo on ku jyrän alle jääneellä :p Mutta nyt voi vauva tulla kun haluaa B) Ja alko viime yönä taas tuntuu että haluaa tulla jo, koko yön tunnuttiin kaivautuvan niin alas että tuo varmaan tippuu sieltä kohta :ashamed:

Isyyslomasta Mies meinaa pitää sen koko 3 viikkoa heti kun vauva syntyy. Jotenki toisaalta jännittää se alku kun toi toinenki on niin pieni niin päätettiin että meillä on alkuun kaks täällä kotona, sitte on onneks pekkasia ja talvilomaa jos tarve vaatii =) Ja me ollaa sovittu että mies keskittyy enemmän toho esikoiseen ja antaa sille huomiota ja tekee poikien juttuja sen kanssa. Ne on ku majakka ja perävaunu muutenki aina :heart:

Kouvolasta
joku kyseli... Mä oon sieltä kotoisin ja porukat (ja vanhoja kavereita) siellä asuu joten paljon siellä tulee vietettyä aikaa vieläkin vaikka en oo siellä virallisesti asunu 10 vuoteen.

Nyt suihkuun :wave:
 
:wave:

Onnea kaikille jotka ovat saaneet pienet nyytit kainaloonsa! :heart: Ja toivottavasti kaikki siirtyvät pian tonne vauvapuolelle! =)

Tänne ei erikoista,vauva syö suht hyvin ja on jo huomattavasti virkeämpi!Huomenna painokontrolliin ja otetaan bilirubiiniarvo,koska hän on vielä hiukan keltainen!

Tyyppien äippä ja Miro (huomenna 2vko)
 
:attn: onnea Meikulle :heart: :heart: :heart: :heart:

Mulla hiukan parempi olo, soitin synnärille. Käskivät levätä ja pitää jotain lämmintä (kaurapussi on onneks) selässä ja jos ei hellitä huomisek tai pahenee pitää mennä päivystykseen..
Meen koht saunaan jos vaik auttais lisää.

Meilläkin noit eläimiä, kaks kattia ja koira.. En koe onkelmaks mäkään niitä. Kuitenkin jännään allergiaa... Olis hurjaa ja kauheeta isomille luopua noist. :eek:
 
Muumiska: vielä ei olla jakauduttu! :wave:

Mutta mies sai toisen influenssan kuukauden sisään, niin että tää mun maha taitaakin olla vain mun tapani reagoida tähän influenssaan. Toivon vaan, ettei mulle tuu kuumetta. Miehellä siis kummallakin kertaa ensin koko maha sekaisin ja ainakin viimeksi 39 asteen kuume 3 päivää ja senkin jälkeen vielä tosi heikko olo. Italiassa on ainakin 3 eri viruskantaa liikkeellä, mies otti varoolta rokotuksenkin, toivottavasti se tehoaa edes siihen kolmanteen, niin että nää influenssat jäävät näihin kahteen. Täällä on miljoona ihmistä sängyssä näiden influenssojen vuoksi.

Hemmetti, täällä saattaa tulla lähtö milloin tahansa, ja miehellä on kuume taas 39 :eek: Siis enhän mä voi edes tuoda vauvaa kotiin, jos miehellä on influenssa |O Nyt sitten toivonkin vain, ettei vauva synnykään vielä, vaikka syntyisi sitten täysnukutuksessa sektiolla, kunhan mies ja minä ollaan terveitä eikä voida tartuttaa pikkuiseen kauheaa tautia heti näin alkuun :'(

Emsat: on kyllä tosi epäreilua, ettette saa isyyslomaa :/ Eikö parisuhteen rekisteröinnin tarkoituksena ollut tehdä tilanteesta tasa-arvoisempi myös tuollaisissa asioissa.

Italian ihmemaassa ei tietenkään ole mitään isyyslomia kenellekään, lapsen syntymän kunniaksi saa peräti yhden vapaapäivän. :kieh: Mies onkin joutunut pyytämään 10 päivää vuosilomastaan, mikä ottaa tosi paljon päähän, koska miehen lomat on tarkoitettu käytettäväksi miehen kahden lapsen tapaamiseen Yhdysvalloissa. Mutta kai me jotenkin onnistutaan järkkäämään lastenkin tapaamiset, mies voi kysyä palkattomia vapaapäiviä lasten sairastapauksia varten, ei tässä oikein muu auta tänä vuonna.

Tv. Influenssaa pelkäävä Lentis ja pieni potkija 37+0 :heart:
 
Meikku ONNEA!! :flower:

Voi voi, pysyis nyt kaikki pöpöt poissa mammoilta ja isukeilta. Meilläkin on isäntä jokseen vetämättömissä oloissa, liekkö taistelee moisia vastaan.

Meillä on molemmilla hammaslääkäri 18.2. vaikka varattiin molemmat itse niin silti saatiin samalle päivälle, että meitin prinsessahan syntyy siis selkeesti silloin :kieh:

Mulla odottaa juustot ja hedelmät kun ukko tulee uudesta kodista niin möllötellään Jussi gaalaa ja nautiskellaan =) Aurajuustoa juu myöskin kyllä :p

hm ja nöksy 39+3
 
HUH HELMIKUUTA, tulee pitkä kuukausi jos vaavia pitää odotella la:aan saakka tai peräti vielä yli sen, niin kuin esikoista. :kieh: Ei ole kyllä saapumisen merkkejä ilmassa!

Täällä on tupsahdellut taas tiuhaan uusia pikkuhelmikuisia maailmaan. Onnittelut kaikille tasapuolisesti! :flower:

Isyyslomasta Meillä on ollut puhetta että mies pitäis heti kolme viikkoa putkeen isyysvapaita. On kuitenkin tuo toinen "vauva" (1v1kk) hoidettavana ja uskon että isin panos alkuun on tärkeä, etenkin tuon esikoisen viihdyttämisessä ja hoivaamisessa.

Influenssa Nyt taitaa influessa-aika olla tosiaan pahimmillaan. Tulis mieluimmin nyt jos on tullakseen eikä sitten lähempänä tota la:ta. Mielutien sais kyllä kiertää kaukaa... Täytyy yrittään muistaa pestä käsiä tiuhaan.

Saipas toukka kummalista kohtelua polilta. Luulis että ottaisivat tosissaan eikä neuvolaan passittais noilla viikoilla. Huh huh! Niin kuin muutkin sanoivat, niin sinuna marssisin sinne polille!!!!

ON: eilen saatoin ekaa kertaa tuntea ihan oikeita supistuksia ehkä pari kertaa. :D Siitä on vielä matkaa synnytykseen...

Meen keskiviikkona äippäpolille tarjonnantarkistukseen ja kovasti toivon, että neuvolan poikkitila-epäily olis väärä hälytys! Ei innosta ajatus kääntämisyrityksestä (varsinkin kun kätilö joka mulle soitti ja varas ajan kertoili innokkaasti kääntämisen riskejä, mm. istukka voi irrota, napanuora kiertyä jne. ja sit ehkä joudutaan leikkaamaan...vähän kyseenalaista et kannattiko sen mulle tuollaista alkaa puhelimessa kertoilee :eek: )

Sunnuntain jatkoa kaikille helmimammoille!

kimallus 36+3
 
Huh, pääsinpäs läpi. B) Tosin nyt en enää muista nimimerkkejä. :snotty:

Mutta PALJON ONNEA TAAS VAUVOJA SAANEILLE. :D Perästä hiihdetään, vaikka kimallus, tiiäks ei ole täälläkään niitä saapumisen merkkejä ilmassa. :whistle: Ei tietenkään, sillä koko raskausaikahan tässä on pelätty, että vauva syntyy ihan ennen aikojaan. Nyt just voisin väittää, että yliaikaiseksi menee. =)

Influenssaa pelkään minäkin. :| Ei kyllä nyt tahtois, mutta jos on pakko sairastaa, tulis sit enemmin nyt kuin myöhemmin. Tai mikä pahinta: sitten just, kun vauva on syntynyt. :| Heräsin toissa aamuna vielä järkyttävään kurkkukipuun, joka tällä kertaa on vain oikealla. Ei pystynyt puhumaan eikä nielemään. Ajattelin jo, että se oli siinä, kipeenä ollaan, mutta ei. Taas tätä samaa juttua kuin pari viikkoa sitten oli (tosin silloin vasemmalla). Onko muilla närästys tms. aiheuttanu tämmöistä kurkkukipua? En keksi muuta syytä, mitään flunssaan tms. viittaavaa mulla ei ole.

Gradu: B) Pitkää pinnaa kaikille sen parissa pakertaville ...tai yrittäville. :D Mulla oli tuon ekan raskauden aikana ajatus, että pitää saada se sitten raskausaikana pois. Mutta kun se raskaus lähti jo alkujaan metsään ja lopulta päättyikin, kuten päättyi, päätin heti siitä selvittyäni, että gradu pitää olla pois alta ennen uutta raskautta (pari vuotta mäkin sitä olin jo roikottanut :snotty: ). Onneksi tuli tuo tutkintouudistus siihen vielä kannustamaan.. B) :D

Menkkajuilinta: Sadee tais kysellä? Mulla on nyt juilinut jonkin verran myös... mutta aika lyhytkestoista verrattuna aikaisempiin. Selästäkin ottanu kyllä pari kertaa tosi mukavasti. Hmm... taas nimimerkki hukassa, mutta siitä kohdunsuun vihlonnasta makuulla. Oon huomannu kanssa, että vihloo eniten makuulla, mutta mulla ei onneksi vielä häiritse yhtä pahasti nukkumista. :/ Tsemppiä sen kanssa kamppaileville. :)

Sujuvasti unohdin loput kommentoitavat. :ashamed: Ainiin, se vielä, et mulla ei myöskään ole ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä kirjoittelullani. Pahoitteluni, jos on niin on käynyt.

Jep, taidan hilipasta suihkuun. Piti tänään siivota, mutta päätinkin aamulla jatkaa tätä mun pesänrakennusta ompelemalla pöytäliinan ja muita sisustusjuttuja. Tein vauvalle aika hienon (mielestäni B) ) nimijutun oveen. Tekis mieli näyttää se teille, mutta enpä mä voi, kun siitä käy ilmi papusen nimi. :D

Mutta huomiselle sitten siivoaminen. Mä luulin, että se keskiraskaus piti olla sitä energistä? Ei mulla vaan. Mulla on iskenyt hirveä hinku tehdä kaikkea NYT ...en tosin enää ihan hirveesti sitten lopulta jaksa ja kumartelukin on välillä vähän hankalaa, mutta paljon energisempi mä nyt oon kuin silloin aikaisemmin. ...ei kai pitäs valittaa. B)

Sellaisia, suihkuun.

T. Kärppä ja papunen 36+1
 
Onnea vauvoista taas.

Hemuliina: Ootko varma, ettei ole hikkaa sillä sun vaavilla? Tällä meen muksulla oli vasta viime viikolla eka kertaa sillain hikka, et mä havaitsin sen. Ja mun masu ainakin hytky ylös ja alas hassusti.

F 36+4

P.s. Mitä te laitatte vastasyntyneille peitoksi(?), kun mun mielestä se ÄP:n peitto on kauheen iso. Ainakin jos siinä lodjussa aluksi nukuttaa.
 
Finttu sen pakkauksen peitonpa hyvinkin. Laita se puoliksi, toinen puoli vauvan alle. ...ja mun sisko lupasi, et laitoksella opettavat, kuinka vauvan saa siihen kapaloitua (tms.). :xmas: Tosin meillä on eri synnytyssairaalat (mun siskon kanssa), joten en sit tiiä, opettavatko täällä.

Mutta joka tapauksessa siihen meinasin ensin alkuun laittaa, mutta silleen, et peitto on puoliksi vauvan alla ja sit täytyy vähän kääntää päälireunaa, ettei mene kasvoille. :)

Papulla on muuten myös hikka (ollut jo pitkään ) joka päivä, toisinaan useamman kerran päivässä. Mä tunnen sen semmoisena tasaisena liikkeenä. Kävis potkuista, mutta ne tulee vaan ihan säännöllisin väliajoin... Tuota hytkymistä mun maha tekee sillloin, kun papu ei osaa päättää, kummalla puolella majailee. :D
 
Finttu en usko, että on liian lämmin, mutta en tiiä, millasta teillä on. :D Meillä taas on niin kylmä, että mietin, josko tuo on liian ohut. :D Ei kannata paistaa vauvaa, mutta toisaalta ei saa olla liian kylmäkään... Jos ainakin kokeilee alkuun niin, et laittaa vaan puolet vauvan alle ja puolet päälle ja sit tarkkailee sitä niskaa (tuleeko kuuma). :)
 
Meillä on mun siskon vanha vauvapeitto käytössä, semmonen Finlaysonin untuvapeitto. Oli ainaki esikoisella hyvä viime vuonna. Just sopivan kokonen tonne kehtoon minne vauva menee nukkumaan. Mut jos ei ois tota niin laittaisin kyl sen äitiyspakkauksen peiton. Mäki tosin mietin että laittaisin sen kaksinkerroin vauvan päälle kun tuntuu jotenki niin ohkaselta :D
 
Peitosta Meillä tulokas "perii" isoveikkansa äp-pakkauksen peiton, kun ostettiin poitsulle isompi peitto enkä ottanut tulokkaalle äp-pakkausta. Ihan hyvin toi äp-pakkauksen peitto toimi. Taisin just tehdä niin, että toinen puoli oli vaavin alla.

Kärppä Päästiinkö me jo yhteisymmärrykseen vaavien syntymäpäivästä? :LOL: Ei kovin paljoo maaliskuun puolelle, kitoooos!
 

Yhteistyössä