Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Glow
:attn: roikkuu täällä/fb:ssa, googlettaa kutinaa... ohhoi
Eipä oo oikeen mesessäkään ny ketään.
Onneks on yks tuttu toss lähellä jolta sain lohduttavia sanoja loppuodotukseen. Hänellä meni jonkun pari viikkoa yli LA... Osaa siis sanoa mulle muutakin kun "kyl se sielt tulee".

Mä oon melkeenpä kateellinen teille ketkä tiedätte synnytyspäivän (sektio tai käynnistys... )
:whistle:

Olikos tääl ketään muita Kouvolan seudulta?
 
isyyslomista, ollaan parisuhteemme rekisteröity, mutta isyyslomaan puoliso ei ole oikeutettu. pitää sitten viikon pari palkatonta vapaata heti lapsen synnyttyä, riippuen miten pomo suostuu ja miten rahat riittää..
 
pur
GLOW Juuh :ashamed: mä roikun näillä sivuilla ny vaa kans vaik ei mul pahemmin mitää asiaa mihinkää enää oo ku tos jo kommentoituukin jotain. Sulle voin vaa kärsivällisyyttä toivotella, en voi ees kuvitella mitä se tossa vaiheessa on kun rupee jo ny pönttö olee ihan pimeenä odotuksesta. :hug:

KYSYMÄN piti vielä, että onko muilla kylmä aina supistusten ja muiden kipukohtausten jäkeen? Mulla tulee ihan väristyksiä ja mietin vaan kulluko asiaan vai oonkohan tässä kipeeks tulossa.
 
Glow
Heh, heti kommentoimassa. Itseasiassa, kun kävin ajattelee, niin mulla tulee kylmä/kylmän hiki supistusten ym. kipujen aikana/jälkeen ja vähän "kuumeinen" olo :/ oon aatelu et kuvittelen vaan...
 
Mamukki Onnea!

Merkkiä,
ja edelleen oon yhessä kasassa,
ja toi oksitoniinin luovuttajakin menee huomisesta metsään prkle....
Supistaa jomottaa tasaisesti ja mitään ei edelleenkään tapahdu, paitsi turvotusta on nyt niin että käsiinkin jää kolot kun painaa, ja rr on nyt kotonakin mitatessa 154/107 kun lähtöpaineet on 116/67, henki ei kulje astmalääkkeestä huolimatta. Synnärille soitin ja ne sano et soita ma neuvolaan jos vaikka aloitetaan Verenpainelääkitys???? HALOOOO!!! Kestää viikon ennen ku ne alkaa tehomaan ja nyt on jo 39+3 viikolla menossa. Ylämassuakin on ny särkeny jo kolmena päivänä, mut kun ei oo sitä proteiiniä pissassa niin eivät ota vakavasti vaikka kaikki muut raskausmyrkytyksen oireet onkin ÄRSYTTÄÄÄ
:kieh: :kieh: :kieh: Mut enne kaikkea huolestuttaa et onhan vauvalla kaikki ok, toimiiko istukka kunnolla.... Ku ei oo niitä virtauksia mitattu eikä kuulemma oo aihetta mitata??? Alan olee tosi loppu!

TÄYSIN OMANAPAINEN TOUKKA & VAAVI 39+
 
Alkuperäinen kirjoittaja toukka 2008:
Mamukki Onnea!

Merkkiä,
ja edelleen oon yhessä kasassa,
ja toi oksitoniinin luovuttajakin menee huomisesta metsään prkle....
Supistaa jomottaa tasaisesti ja mitään ei edelleenkään tapahdu, paitsi turvotusta on nyt niin että käsiinkin jää kolot kun painaa, ja rr on nyt kotonakin mitatessa 154/107 kun lähtöpaineet on 116/67, henki ei kulje astmalääkkeestä huolimatta. Synnärille soitin ja ne sano et soita ma neuvolaan jos vaikka aloitetaan Verenpainelääkitys???? HALOOOO!!! Kestää viikon ennen ku ne alkaa tehomaan ja nyt on jo 39+3 viikolla menossa. Ylämassuakin on ny särkeny jo kolmena päivänä, mut kun ei oo sitä proteiiniä pissassa niin eivät ota vakavasti vaikka kaikki muut raskausmyrkytyksen oireet onkin ÄRSYTTÄÄÄ
:kieh: :kieh: :kieh: Mut enne kaikkea huolestuttaa et onhan vauvalla kaikki ok, toimiiko istukka kunnolla.... Ku ei oo niitä virtauksia mitattu eikä kuulemma oo aihetta mitata??? Alan olee tosi loppu!

TÄYSIN OMANAPAINEN TOUKKA & VAAVI 39+
Mene vaan ihmeessä käymään äitiyspolilla vaikka heti! Sanot vaikka et vauva on ollut tosi hiljainen, ottavat sit käyrää ja katsovat ultralla, varmasti katsovat myös virtaukset. Mulla oli ekassa paha myrkytys ja tokassa virtaukset meni huonoksi, ekassakin ne oli huonot. Siksi molemmat syntyneet etuajassa. Nyt on kaikki mennyt onneksi hyvin.
Mut kannattaa sun oikeasti siellä käydä.

Rv 37+6
 
Glow
toukka; siis miksei ne huolestu synnärillä ja pyydä sinne kokeisiin??? että mua ärsyttää toi kun netistä ihan sairaalan ohjeista lukee asioita, et millo mitäki pitää kertoo neuvolassa ja olla huolissaan ja soittaa synnärille ja juu kyllä tänne aina saa soittaa/tulla. Sitte kun sen teet, niin ei oteta vakavasti :headwall:
Toivotaan todella ettei sulla ole mitään vakavaa!
 
sininen koira onnea onnea vaavelin syntymisestä :heart: :heart: :heart:

Mulla myös päänsärkyä.... Taitaa liittyä loppuun...??

Sitten kysymys, ja apuja!!! aamulla kun venäytin itseni... Nyt olen niin kipeä, että en pysty kävelemään!!! Häpyluu ja nivuset! Itken kun liikun... :ashamed: :ashamed: mietin tässä että pitäisikö soittaa synnärille ja kysyä onko tää ihan normaalia...
 
toukka nyt lähdet näytille!! Eihän ne nyt protskua voi odottaa virtsaan ku kaikki muut kriteerit täyttyy! Mulle on annettu "vinkkinä", ihan kätilökin, että kun joku huolettaa kannattaa lähtee paikan päälle näytille! Ei ne kehtaa ovella käännyttää vaan JOUTUVAT perehtymään tilanteeseen. Puhelimes saa just helposti tollasii älyttömii vastauksii :kieh: Eli sinne vaan!! Äidin huoli ei ole koskaan turha, ne on siellä töissä meitä varten ja ovat velvollisia poistamaan huolen, tavalla tai toisella...
 
Tosiaan Toukka, nyt kyllä meet käymään siellä polilla, ei ne voi pois käännyttää. Ja eiköhän tossa ole syytä ihan tarpeeksi :hug: Siellä voi olla vähän kiire ja siksi on ollut puhelimessa tympeä, mutta aika kovat paineethan nuo on ja kun sulla on sitä turvotustakin ollut niin paljon.
 
Hei ei muuten kannata koittaa poistaa sitä toista tekstiä, koska silloin kummatkin katoaa. :headwall: Jos kirjoittaa uuden viestin perään niin se eka tuplaviesti katoaa ja sitten voi vaikka poistaa sen toisen tuplan.. Tyhmä palsta :/
 
Onnea uusista vauvoista :flower:
Mahataudista alkaa pikkuhiljaa selviämään. Tää oli kyllä no niin raju tauti, että eipä ole moisia vielä ollut! Eli oksentaminen alkoi la aamupäivällä 10 aikaan ja loppui yöllä 12 aikaan. Ehdin oksentaa reilun 20 kertaa, yhtään mikään ei pysynyt sisällä.
Nyt on sitten joka ikinen lihas kipeenä + nivusia muuten vaan vihloo ja polttelee.
Toisaalta tiistaina sinne käynnistykseen kun menen niin ehtii tässä vähän vielä huilata ja yrittää syödä jotain.
Hävis muuten turvotuskin kertaheitolla ja jalkaterät on puolella kaventuneet :whistle:
rv 38+6 karvis ja Leo
 
GLOW & UUSIOÄIPPÄ (myös KÖ, ny ku tuli nimeltä mainittu..) Kiitos tuesta, mul on kotona tikkuja niin kattelin siitä itsekin juuri äsken että ei ole niitä saakutin protskuja, nyt en ees viitti konrolloida paineita kun tiedän et ne on tuosta kiehatamisesta korkeella! Vauva liikkuu ihan hyvin joten ajattelin odottaa ainaki vuoronvaihtoa ja soitella sitten uudelleen. Voihan se olla ku on flunnssaa liikkeellä että sen takii ei henki kulje mut ku ei tään ny lentsultakaan viakuta.

Sininen koira :flower: ONNEA!

Seranzu kanntais käydä näytillä jos oot revähtäny paikat ni voi olla että tarviit hoitoa niihin ennen synnytystä.

Toukka
 
Toukka tuo on kyl ihmeellist et eivät sua sinne ota tarkastukseen. Tosiaan aina sanovat että voi tulla näytille jos tarvis... Hurjat on sun paineet ja turvotus..
Taidan soittaa itekin ni tulee levolisempi olo..
 
Onnea Siniselle Koiralle ja Maumukille vauvoista! :heart:
Toukka: Mene ihmeessä näytille. Kuulostaa tosi tukalalta sun olo. :hug:
Emsat: mua alkoi oikeasti suututtamaan teidän puolesta tuo isyysloma. Kun teidän tilannehan on verrattavissa naimisissa olevaan heteropariin, joka on hedelmöittymiseen käyttänyt luovutettua spermaa. Kyllä se puoliso tuolloinkin saa isyysloman, vaikka ei olekaan biologinen vanhempi. Hassua, että annetaan oikeus mennä naimisiin, mutta ei kuitenkaan anneta samoja oikeuksia, kuin heteropariskunnille. Eihän tuo muutaman viikon palkka varmaan kenenkään taloutta kaada, mutta onhan tuo tilanteena tosi epäreilu. :/

Ja niin kuin edellisestä saattaa huomata, on hermo edelleen ajoittain kireellä. Mutta toisaalta välillä olen maailman onnellisin ihminen, varsinkin silloin kun pikkuinen oikein urakalla touhuaa. :heart: :heart: Mun tulee varmaan noita potkuja iso ikävä (tosin öisin niitä saisi olla vähemmän).
Tänään käytiin asuntoja katselemassa, mutta ei vielä ainakaan tullut vastaan mitään sellaista, joka olisi pakko saada. Yhdestä ehkä jätetään tarjous...

Huomenna äitipolille, kiva päästä näkemään pikkuinen. =)

Kuume & pikkuinen 37+2
 
Lastenkutsuist selvitty |O aamu lähti muutenki käyntiin niinki hyvin et kävin vesiripulil 4 kertaa. Sit löin varpaan tuoliin ja varvas meni poikittain eli aika hyvin tökkästy. En pysty kävelee sil ja on iha turvonnu koko jalka ja sinine tietty. Lekuril kävin mut ilmesest se on menny paikalleen ku oon rykiny piukkoi kenkii jalkaan koska varvas oli omal paikallaan ku lekurin piti sitä alkaa kiskoo. Onneks oli menny ite :/ Hirvee särky kyl on.

Nyt kyl lepoo loppuillaks sit vaan


 
mamukki, pinja ja sininen koira ONNEA! :flower: :heart: (ja muutkin vauvautuneet, jos jonkun unohdin :ashamed: )

emsat ei o montaa päivää kun ittekseni ihmettelin minne olette kadonneet... Kiva että vielä saadaan teidänkin kuulumisia palstalle, älkää nyt ihmeessä pois jääkö!! :wave: Toi teidän tilanne isyysloman suhteen on kyllä TOSI epäreilu, molemmathan olette lapsen vanhempia!!

prilli ei kannata tosiaan mitään riskeerata synnytyksen suhteen, ystäväni pojalle tuli synnytyksessä ERBIN PAREESI, jota ei koskaan saada täysin kuntoon (poika nyt 7v). Sektiosta varmasti on niin monta mielipidettä,kuin on sektioitujakin,mutta itselläni jäi pääsääntöisesti hyvä mieli sektiosta. Ne mitkä harmittaa olivat pitkittynyt aika heräämössä,jolloin en nähnyt vauvaa moneen tuntiin, ja tietenkin toipumisaika leikkauksesta on aina pidempi kuin alatiesynnytyksestä. :|

niiskulle voimia vauva-arkeen ja pikkuiselle enkeleitä matkan varrelle vahvistamaan häntä. :heart:

toukka ja seranzu näytille vaan, kyllähän tollasille oireille(molempien tapauksessa) täytyy jotain tehdä!! Ei kai ne voi sairaalalta poiskaan ajaa! :headwall:

labellolle vielä kiitos uudesta pinosta ja siitä että jaksat päivityksiä hoitaa! :flower:

OMA NAPA voi paksusti ja välillä niin vauhdikkaasti,että ihmettelen koska sen liikkumistilan pitäis oikeen ahtaaksi käydä...?? :LOL: Mitään merkkejä poistulosta ei ole antanut, tosin ei viikkoon tarviskaan,että saadaan esikon synttärit kunnialla läpi... :whistle: sen jälkeen ei haittaa vaik jotain tapahtuiskin. Ens keskiviikon jälkeen ollaan viisaampia sen suhteen,leikataanko vai ei... sitä odotellessa... :whistle:

tatuka+peikko 37+5
 
Onnea taas vauvautuneille! :flower:

Se ois nyt SE SUURI PÄIVÄ, eikä mitään meininkiäkään että alkais vauva puskemaan maailmaan... Samaa menkkamaista tuntemusta ja mahan kovettumista mut ei muuta. No, pari viikkoa maksimissaan enää niin saan toivottavasti vauvelin sylkkyyn.. Vaan onpahan PITKÄT pari viikkoa jos sinne saakka menee. Olikos se Nanada kenellä oli LA jo joitakin päiviä sitten? Mikä vointi? Vieläkö oot yhdessä koossa?

Koirista kun oli juttua niin meillä kans sama ajatus että koirasta luopuminen vauvan takia ei todellakaan oo edes vaihtoehto! Hauva on meijän eka "vauva", eikä mikään harjoittelukappale. Se tulee olemaan edelleen ihan yhtälailla perheenjäsen kuin tähänkin asti. Toivomme vaan kädet ristissä ettei vauvalle tuu mitään allergiaa tmv. minkä takia koirasta ois luovuttava, se olis kamalaa... Meillä kans sama ajatus kuin Carolla ; todennäköisesti meillä tulee olemaan vaan tämä yksi lapsi+koira. Siinä ihan riittämiin perhettä. Vaan voihan olla että mieli muuttuu kun lapsi tulee maailmaan... or not. =)

Sunnuntain jatkoja kaikille!
T.Rosinante ja Pötkö rv40 tasan
 
Hirmu tahtia tulee tekstiä. Nyt ei ehdi kuin ihan jotain kommentoida.

Onnea vauvan saaneille! :flower:

Mikä tulevien isien hammaslääkäripäivä on 5.2.? Mun miehellä myös, ja en tiedä onko sen takia, mutta jos vauvan syntymäpäivä pitäisi arvata, niin sanoisin sen...

Isyyslomasta meillä isi meinaa olla kolme viikkoa kotona heti vauvan syntymästä. Onneksi. Pidempäänkin saisi olla... Esikoisen syntymän jälkeen oli myös sen 3 viikkoa kotona, enkä olisi yhtään aiemmin halunnut jäädä yksin vauvan kanssa. Oli sen verran hankalaa kaikki.

Huomenna LA ja kontrolli Koksissa. Ennakoin, että arvioivat vauvan olevan nyt 4-kiloinen, mutta passittavat kuitenkin kotiin odottelemaan. Olen yllättynyt jos tuomio on toisenlainen.

Todennäköisesti tulen huomenna manaamaan tänne kuulumisia...

Niin joo, mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä ei edelleenkään ole. Vauva oli jonkin aikaa mielestäni tosi alhaalla, mutta nousi vielä kuopastaan ja on taas useamman kerran kääntänyt kylkeä ja pääkin on välillä tuntunut jonkin verran oikealla, välillä vähän vasemmalla puolella. Hei pikkuneiti, se suunta olisi alaspäin...

Taas toiveikkaana saunaan...
 
MUTZI Nyt vast osasin lukee sunkin tekstin.... On sitä jotenki niin hajamielinen et jää näköjään puolet teksteistäkin lukematta... toivottavasti en oo missannu ihan kaikkee...
Mul on täs just sotasuunnitelmat menossa et miten toimia.....
 

Yhteistyössä