Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

NIISKU ONNEA!!!!! :flower: :heart: :hug:
Voi ku teillä on ollu rankka alku!
Nyt vaan toipumisia teille!
Jos halua/jaksat kertoa että: Selvisikö missään vaiheessa mikä poitsulla oli?
Jos ei nii ei haittaa! ISO HALI!!!!!
 
Toukka: Ei siitä syystä oikein mitään kerrottu, sanoivat vain että hanakasti lähtevät hoitamaan antibiooteilla jos pientäkin kohoumaa noissa tulehdusarvoissa on. Mutta siis se omituinen hengitys siinä matkalla salista osastolle sai hoitajan huolestumaan ja siitä kaikki sitten lähti. Unohdin tuossa mainita, että röntgen otettiin myös ja siinä sitten jotain pientä varjostumaa oli, mutta antibiootit silloin jo menivät. Tuolla oli tosi monta vauvaa samassa tilanteessa, eli lienee kuitenkin aika yleistä. Eli kannattaa yrittää säilyttää mielenterveytensä vaikka vauva sitten vietäisiinkin aluksi pois. Juu, hyvä sanoa tässä vaiheessa kun itkin itse silmäni turvoksiin ja hoitajatkin katsoivat vähän huolissaan sitä touhua. Luulen että saattaa osittain johtua noista vähäisistä viikoista, eli 37+0.

Ai niin, ja hepatoosista vielä vähän kun siitäkin on täällä kirjoiteltu. Mullahan niissä arvoissa oli vain pientä kohoumaa pari viikkoa sitten, mutta nyt kun synnytyksen aikana otettiin ne arvot, niin olivat pompsahtaneet ylös. Kätilö sanoikin, että jos ei olisi tullut itse ulos niin olisi varmasti jouduttu käynnistämään synnytys aikaisemmin. Toivottavasti muilla hepatoosiepäilyillä menee kaikki hyvin!
 
Voi niisku ONNEA pojasta! :heart:
Ja kyllä teillä on ollut kamala alku mutta onneksi kaikki
kuitenkin nyt hyvin!! :hug: Voin vaan kuvitella kuinka ootte
saaneet pelätä pienen puolesta..

Voih, alkaa noita synnytyskertomuksia lukiessa tuntua
että mäkin jo haluun sen nyytin syliin. :D
Jännittää kyllä jo vähän että miten se sit alkaa ja kuinka
siittä taas selviää.. Mä oon nyt alkanut "pelkäämään"
että repeän jotenkin pahasti. Esikoisesta tuli pienen pieni
nirhauma emättimeen johon kaksi ommelta. Eikä
epparia tarvinut leikata.
Kaikkea sitä miettiikin.

Josko painuis sit punkkaan unta hakemaan.

:wave:
 
Emsa, pahoittelen, jos mahdollisesti kuulun ärsyttäjiin! Ei ainakaan missään nimessä ole tarkoitus ollut ketään rasittaa. Kaikki kirjoittaa tyylillään ja erilaisuushan vaan rikastaa ;) Älkää turhaan jättäkö kirjoittamatta ja kuten joku muukin neuvoi skipatkaa ärsyttävät tekstit! Tuskinpa tämä porukka täällä muutenkaan mitenkään homogeenista on, varmaan aikalailla erilaisia ryhmiä täältä löytyy edustettuna. Te taidatte (jollen ole missannut muita) olla porukan ainoa naispari ja olisi mm. mielenkiintoista tietää kuinka teihin on suhtauduttu neuvolassa yms. Meidän neuvola on "erikoistunut" samaa sukupuolta oleviin pareihin ja kaikki työntekijät puhuu tarkasti aina vaan "partnerista" eikä miehestä/isästä :)
HM, kyllä ne ihan kotipippalot oli. Kylläkin enemmän linjaa vedetään kunnon kännit ja pelastetaan maailma siinä sivussa, kuin istutaan rauhassa ja juodaan vähän viiniä. Oli välillä orpo olo:)
Niin joo Pinjalle onnea!

Josko tänä yönä tulisi jo ensimmäiset helmikuussa syntyneet..? Valitettavasti tämä meidän ei taida kuulua niihin.
Nyt vatkaan kermaa, tekee mieli porkkanakakkua kermavaahdon kanssa. Adios!
 
Niiskunenä, :hug: Teillä on ollut rankka alku, niin että ihailevat aplodit minulta, kyllä siinä on voimaa sinulta ja mieheltäsi vaadittu, mutta hienosti olette selvinneet! Toivottavasti itselläkin on samanlaisia voimavaroja, jos jokin yllättävä tilanne tulee eteen, helppoa ei taatusti ole tuollaisessa tilanteessa. Nyt voimia ja tsemppiä myös pikkuiselle, että jaksaa syödä :hug:

Niin täälläkin on mennyt nyt maha löysälle varmaan ekan kerran koko raskaudessa, oiskohan kyse jostain oudosta ruuasta vai ennakoiskos jo jotain? ;) Vai onko mulla jotain sympatiaripulia, kun on muitakin siitä kärsiviä :LOL:
 
Dääm |O ..painoin jotain nappia ja teksi katos, oma syy oma vika!!!

Niisku Kiva oli kuulla tarinanne ja onpas ollu rankkaa, mä täällä nassu märkänä lueskelin ja oli pakko miehellekin kertoa. Sitä suhtautuu niinku sillee läheisemmin kun ollaan tavattukin ( muille tiedoks et Lahden mamameetingis). Toivottavasti nyt sujuu hienosti pikku prinssin kanssa kotosalla :hug:

Ruttunaama Onnea isovanhemmalle!!! Vitsi varmaan on tunteet pinnassa kun itsekin viimeisillään :heart: :flower:

Emsat
Sanahan on vapaa kaikille ja oli mielipide mikä tahansa, jos joku ärsyttää niin miksipä ei senkin voisi sanoa. Älkääs nyt sen takia taka alalle jääkö =) Ihan hienoa olisi kuulla myös teidän juttuja edelleen...

Telsusta tulee Intohimon tuulet, se on niin herkkä ja ihana elokuva että varatkaas nessua paketillinen. Ekkä paras näkemäni elokuva koskaan!! Eikä tuo Brad yhtään hassumman näköinen tuossa, suosittelen =)

Pakkailin vähä ja pari kyselyä tullu voinnista tänään, ulkona en käynyt kuin pihan poikki uudella kodilla toteamassa ettei kämppä ollut tyhjä vieläkään vaikka tänäänhän on vika pvä :eek:

Nyt leffan pariin!
 
niiskunenä: mulla ihan kyyneleet nousi silmiin kun luin tuota... :hug: Mutta hyvä, että nyt kaikki hyvin :heart:



Emsa: :hug: ehkä ne hormoonitkin tekee tehtäviään, et välillä kaikki ärsyttää...

-kyrsä ja nappula 37+1
 
kuume82 ja unikeko80 ,niin ja haavemamma,(ja muut joita en ehkä huomannu) kiitos ystävällisistä sanoista. Täytyy tosiaan vaan skipata niiden tyyppien tekstit, jotka jo tietää nostattavan verenpainetta..

Unikeko: Tähän mennessä melko hyvin suhtauduttu neuvolassa ym, ja työpaikallakin (ei biol.äidin) pomo on lesbo, joten sielläkään ei mitään ongelmaa. Lomaa tosin pitää pitää palkattomana, koska puoliso ei oo oikeutettu isyyslomaan.

Synnärin tutustumiskäynnillä eka kätilö puhu pelkästään kumppaneista tai tukihenkilöistä, mut toinen (vanhempi naishenkilö ) puhu aluksi pelkästään isistä, lopussa vasta mulkaisi meitä ja sanoi jotain "isä tai kumppani tai kuka nyt ikinä sinne synnytykseen tuleekaan mukaan". Se oli oikeestaan ainoa kerta, jolloin tuli vähä kurjat fiilikset. Vaikka ei kai sitä kaikilta voi odottaakaan, että hyväksyisivät muuta kuin perus heteroperheet. Ja toisekseen, kun meistä ei päällepäin näy, että ollaan lesboja, niin aika moni aluks suhtautuu toiseen äitiin kaverina tai siskona tms.. Mut ollaan varauduttu, että asiat ei meille oo niin helppoja ku heteroille, ja joudutaan mahdollisesti kohtaamaan negatiivista suhtautumista..

Kypsyttää se, että kaikki tehdään meille niin hankalaksi, ensinnäkin lapsen alulle saaminen oli jo prosessi itsessään, kun ei oo sitä miestä spermoineen. Sitten nyt, kun haetaan samaa sukunimeä molemmille, jouduttiin maksaa yli 160e, ja silti saattaa tulla kielteinen päätös. Ja kun tää lesbous ei oo mikään asia, mitä voi päättää...

Ja sit viel (tästähän nyt tuli oikein kunnon romaani vaik taustalla vaan piti pysyä :)), ni ei oo pelkästään odottavan äidin hormonit sekaisin, vaan tuntuu olevan molemmilla :(

Mut joo. Pahaa ei tarkotettu kenellekään ja ilkeyksissään ei mitään sanottu.

Äx2 + vauveroinen
 
Emsa: Kyllä saa sanoa, jos siltä tuntuu että joku ärsyttää. :) Mutta kuten moni jo on sanonut, niin tuskin kukaan täällä tahallaan haluaa ärsyttää toisia omilla teksteillään. Ja ne hormoonit monesti tekee sen, että semmoinen ärsyttää mikä ei "normaalissa tilassa" ärsyttäisi ollenkaan. :D Varmasti rankkaa tuo, kun kaikki pitää tehdä ns. vaikeimman kautta, tsemppiä hurjasti!

Niiskunenä: Teillä ollut vaikea alkutaival... Onneksi kaikki on nyt hyvin. :heart:

Ruttunaama: Onnea isovanhemmille!! =)

Meillä arki on lähtenyt menemään suht hyvin eteenpäin. Tänään on pojalla ollut vähän "kitinä päivä"... Harmittaa, kun ei tiedä mitä tehdä, kun ei osaa sanoa mistä kitinä johtuu. Harmittaa sekin, kun kuvitteli jotenkin, että ne mielialat alkaa tasoittumaan kun on synnyttänyt, mutta eipä siltä vaikuta. Edelleen itkettää ja naurattaa ihmeellisistä syistä. Ja myös pirun kiukkuinen olen. :x Sitähän se kätilö sanoikin, kun sairaalalta kotiin lähdettiin, että ei kannata säikähtää omia mielialojaan. Välillä kuulema äitiys saattaa tuntua tosi ihanalta ja välillä tuntua, että se on "sieltä ja syvältä". Näinhän se näyttää olevankin. Mutta kyllä tämä suurimmaksi osaksi on ihanaa!! :heart: :heart:

Tinttu & Poika 1 viikko 2 päivää :heart:
 
Niiskulle onnea! Onpa teillä tosiaan ollu hurja alkutaival, ihanaa, että nyt on kaikki hyvin. Voin vain kuvitella millainen tunne tulee, kun vauva viedään tehohoitoon :hug: Hienosti olette selvinneet alkurytäkästä :heart:

Ruttunaama onnea mummulle :flower: Aika ihana tilanne teidän perheessä!!

Emsatkiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa! Me ollaan kaikki taustoiltamme aikas erilaisia, ikäskaala on laaja, on ekakertalaista ja niitä (joihin itekin lukeudun...) jotka lisääntyy aina vaan, vaikka ulkopuolisten silmissä lapsluku olis jo kovaa kyytiä täynnä :) Ei kukaan ole liian erilainen tänne sakkiin...Raskaus, synnyttäminen ja vauveliinit herättää kaikissa suurinpiirtein samanlaisia odotuksia, ajatuksia ja jännitystä olipa se oma tausta minkälainen tahansa. Mutta jokaisella on kuitenki omanlainen tyyli tuoda ajatuksia julki ja toiselle tärkeä asia ei ehkä herätä toisessa taas minkäänlaisia ajatuksia. Ite oon kokenu sen hienona juttuna, että täällä on niin monen sortin "havukka-ahon ajattelijaa", mutta poimikaa teksteistä teille tärkeitä juttuja ja näkökohtia ja jättäkää vaan vähemmälle huomiolle semmonen mikä ei nappaa. Pysytelkää reilusti mukana vaan ja käykää kertomassa kuulumisia!

Niillä rupiia olehan kiire, jotka meinaa saada vielä tammivauvan :) Mulla on semmonen tärinä, että tämän meidän juniori sukeltaa pesästään 15.2....en tiiä miks näin ajattelen. Toivottavasti olen väärässä, sillä se pvm on niin kolokon kaukana. Fyysisesti olen jo valmista kamaa, mutta henkinen puoli taitaa tulla hiukan jälessä, sillä en ole edes sairaalakassia pakannut vielä. Ja siivoamistakin riittäis vaikka koko ens viikolle. Olin viime viikon kuumeisessa lunssassa ja se sotki valmisteluja, ei riittäny virtaa oikeastaan mihinkään ylimääräiseen.

Jospa könköilis pikkuhiljaa sänkyyn. Hyviä öitä, toivottavasti saatte kaikki nukuttua kunnolla :hug:

Muumiska ja Näppylä 38+4 :wave:
 
Onnea vauvansa saaneille! :heart:

Jee, nyt tosiaan on se kauan odotettu helmikuu! kiitos uudesta pinosta
, vaikka näillä tekstimäärillä tämä tuskin on helmikuun viimenen pino... vauvapinokin näytti olevan jo tullut. ei kyllä ite sais ikänään tämmösiä väännettyä. näissä hommissa itellä peukalo keskellä kämmentä!

Niiskunenälle iso :hug:

eipä sen kummempia tällä kertaa. täytyy mennä vielä kertaalleen kokeileen sitä kolmatta ässää, josko siitä olis mitään apua ;) ja ukko on niin mielissään ettei tiiä miten päin olis.

kaikille hyviä jatkoja!

t. soikku ja minttu 39+1
 
kävin kurkkaamassa kuukausien jälkee teidän kuulumisia..

ONNEA PALJON KAIKILLE JO VAUVAN SAANEILLE :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

EMSAT
on meitä muitakin erilaisia täällä ollut, miehän olen hankkinut lapsen yksin, eli käynyt yksityisellä inseminaatiossa... silloin kuin kerroin ketjussa asiasta mut otettiin tosi hyvin vastaan, ja koin olevani yksi muista, se miksi en enää ole ketjussa mukana ollut liittyy siihen et väkeä tässä ketjussa oli niin paljon ja mulla ollut raskauden aikana jos minkälaisia juttuja että koin etten pysynyt kärryillä toisten kuulumisista tarpeeksi, siksi kirjoittelin pienissä ketjuissa... vaikka kovasti kaipailinkin tänne samassa jamassa olevien joukkoon.
mutta tiedän tunteen mitä on olla erlainen odottaja, valmennuksissa ja muissa kuvioissa, toivonkin teille molemmille ja tulevalle pikkuiselle kaikkea hyvää... :heart:

ja kaikille muillekin joilla vauva siellä masussa vielä köllii niin tsemppiä viime metreille, se on tosiaan nyt helmikuu vastahan oli elokuu.. voikaa hyvin, :heart: jennuli
 
Niisku, onnea pojasta. Kyynel silmin luin kirjoituksesi. :heart:

itsellä taas huonosti nukuttu yö takana. Kuopus herätti 2.00 maissa. Kun sain sen nukkumaan niin toinen koira pyysi ulos. Kun sain sen lopulta sisälle, niin toinen koira halusi ulos.. Sitten odottelin sitä sisälle ja kun lopulta pääsin sänkyyn niin eihän uni tullut.. Sitten siitä 1,5h valvomista niin esikoinen heräsi ja piti mennä sitä laittaa uudelleen nukkumaan. sitten kuopus.. sitten taas esikoinen ja sitten taas kuopus.. Lopulta nukahdin vasta n 5.00. Sitten 6.00 piti taas koiran päästä ulos (mitähän nekin on nyt oikein syönyt kun vatsa sekasin..?) *haukotus*

sadee80 37+0 :heart:
 
Pikaisesti,meille syntyi aivan ihana pikkuneiti to klo 20.40.Pituutta oli 51cm,painoa 4150g ja tukka oli tumma.Eilen kotiuduttiin ja aloitettu vauvantuoksuinen arki :) Onnesta sekaisin äiti,isi ja pikku Mandi :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
jennuli, ei mekään olla koettu, että meitä jotenkin "syrjittäisiin" täällä, ei vaan tuu niin usein kirjoiteltua, kun tosiaan ollaan ainoa naispari täällä, ja tulee mietittyä, josko muita ärsyttää kuulla meidän asioista.. Setan sivujen palstaa ollaan myös seurailtu, mutta siellä aktiviteetti on niin vähäistä, että paremmalta vaihtoehdolta tuntui alkaa tätä palstaa seurata. Nyt vaan, kun tuli sanottua, että joidenkin tekstit välillä täällä ottaa päähän, tuli siitä kauhee bolemiikki, vaikka toisaalta kaikki sanoo et tänne voi tulla purkamaan mitä tahansa tuntemuksia... en tiiä sitten.

mamukki ONNEA :heart: :heart: :heart: :heart:

Tää jatkaa nyt työntekoa, masumamma taitaa vielä olla kotosalla unten mailla..

Äipät + vaavi 37+5
 
HYVÄÄ HELMIKUUTA :wave:

mamukki paljon onnea pikku prinsessasta! :heart:

Emsat se on jokaisen oma asia miten ja kenen kanssa haluaa asua ja elää..
minä tunnen monia pelkästään nais pareja joilla lapsi ja myöskin tunnen ihmisen joka on vaihtanut sukupuolta.
antakaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
kenelläkään ei ole mitään oikeutta tulla arvostelemeen teidän päätöksiä..
se vaan on valitettavaa että tähänkin mailmaan mahtuu monta "pissapäätä"
jotka ei vaan hyväksy ja ymmärrä.
voimia teille! :hug: :heart:

äippä-83 37+4
 
Huomenia ja ihanaa HELMIKUUTA kaikille!

Heti omaa napaa. Ei (taaskaan) mitään uutisia täältä. Illalla oli pari supistusta, mies ihan täpinöissään ja mä yritin vaan rauhoitella että ei nää mitään merkkaa. Kieltämättä silti itsekin toivoin että josko NYT. Mutta toisaalta muistelin, että ne oikeat supistukset tulee levossa(kin) ja nämä mun supparit ovat tähän asti liittyneet aina johonkin liikkeeseen. No, peilailin taas mahaa ja ehkä se on hitusen tipahtanut. Täytyy varmaan googlata ja katsoa miltä maha näyttää kun vauva on laskeutunut ja verrata omaan peilikuvaan. sekoa on siis edelleen ja kova levottomuus. Jospa leipoisi taas jotain. Senkin puoleen olisi ihan kiva jo päästä synnyttämään että hormonit heittelee taas melkoisesti ja eilen olin ainakin aika rasittava. Ai niin, illalla ravintolassa pyysin ruokaan mukaan hieman habaneroa jos olisi saanut ruuan tulisuus jotain tapahtumaan mutta kun ei niin ei!

Pur, tilasin potan täältä http://www.theecstore.com/index.php?main_page=product_info&products_id=547. Maksoi 8 dollaria + postikulut 5-6 dollaria. Suomalaisenkin sylipotan löysin mutta aika paljon arvokkaampi, http://www.ostokset.fi/pd/bc6d1cf3/. En tunne käytännössä vaipattomuusasiaa vielä juuri lainkaan, yhden kirjan (The Diaper Free Baby) olen ostanut (lukenut vauvaikään asti vasta) ja netistä olen hiukan opiskellut (http://vaipattomuus.foorumit.fi/index.php, http://www.tribalbaby.org/ECindex.html). Mutta mielenkiinnolla odottelen pääseväni testaamaan oikeasti näitä oppeja, jos jollakulla on enemmän kokemusta niin kerrottehan!

Niiskulle tsemppiä ja kiitos synnytyskertomuksesta. Kaikki menee varmasti hienosti vaikean alun jälkeen! Ja Mamukille myös valtavasti onnea!

toivoopi almaa vko 38
 
Huomenia,

kerrankin meikäkin täällä jo ennen puoltapäivää. Heräsin klo 8 pintaan ja aloin miettiä että oliskihan palstalla joku 'poikinut' ;)

Mamukki Onnea prinsessasta!!! :flower:

Emsa-mammat Aika syvältä ettei isyyslomaa saa teidän tapauksessa!! Muistanko oikein että olette kuitenkin rekisteröineet liittonne, eli eikö siis siltikään?
Ihku masu!!

Tinttu Mukavaa kuulla myös fiiliksiä vauva-arjen henkiseltä puolelta. Mua pelottaa yhä että kuinka korkealta hormonihurmiosta tipahdankaan kun olen ollut koko ajan niin harvinaisen hyväntuulinen, mieskin on ollut ihan :eek: , etenkin kun sen kaverit varotteli kiukkuisesta odottavasta eukosta...ja meillä sellaisesta ei ole ollut tietoakaan. Toinen on väsymys mikä saa mut aivan tolaltani...ja sitäkin on varppisti luvassa :/

Jennuli Mukava kun kävit morjestamassa, mikäs sulla tilanne? Joko päksi kutsuu pian?

Jep, raskausrintamalla kaikki ennallaan, eli ei mitään tuntemuksia. Miehen kanssa just puhuttiiin että muuton jälkeen ( viikon päästä) ruvetaan sitten kikkailemaan ässien sun muitten kanssa, mutta nyt ennen muuttoa ei edes toivota mitään tapahtuvan. Molemmat odottaa kyllä innolla myös synnytyksen jälkeisiä petipuuhia ja mies sanoikin että varmaan kuin ensikertalaisella fiilikset. Lisäksi sanoi että 'ihanaa kohta sä olet taas simpsakka!!'..eli ehkä molemmat kokee tän norsufiilikseni hieman negatiivisena. Tai kait se tarttuu kun mä koen niin, niin mieskin aistii sen...

Jee jee, nauttikaa sunnuntaista mammat!!

hm ja nökeröinen 39+3
 

Yhteistyössä