Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Heips! :wave:

Onnea Pinja 87 :hug: :flower:


Lumienkeli:Juu, täällä myös ensi kertaa tuollaista kipuilua alakerrassa, eikä kyllä noiden neljän aikaan muista tälläistä. Aamulla ei meinaa kävelemään päästä :headwall:

Suppareita täysaikaisille!! ;)

Terkuin Möökö ja murmellus 38+6 :heart:
 
Onnea Pinja87! :heart:

Tän päivän on välillä tuntunut vatsassa sellasta menkkamaista särkyä. ei kuitenkaan ole supistellut. Onko muilla ollut tuollaista särkyä? Alkaa kyllä olla tällästä aikaa näillä viikoilla että miettii kaikkia särkyjä ja kolotuksia että jokohan pian on lähtö vai ei... :p
 
Heippa kaikille piiiitkästä aikaa.

Olen kyllä lueskellut teidän muiden juttuja, mutta en ole ehtinyt kirjoittelemaan. Jotenkin olen pitänyt itseni tosi kiireisenä äippäloman alettua. Nyt alkaa kyllä sitten olemaan jo vähän tylsää...

Mullahan on la 13.2. Kaksi kertaa synnytystapa-arviossa käyty ja lopputulos on se, että mulla on suunniteltua sektio maanantaina 9.2. Eli mulla esikoisen synnytys pysähtyi ja oli vaikea, päädyttiin kiireelliseen sektioon. Mulla on jonkin verran ahdas lantio, ja kun tämä tulokaskin on arvioiden mukaan yhtä raamikas kuin esikoinenkin, niin alakautta yrittämistä ei pidetty kovin suositeltavana. Itselläni on aika sekavat tunnelmat päätöksen suhteen.. toisaalta en missään nimessä haluais samanlaista synnytyskokemusta kuin esikoisen kanssa, kun kaikki meni niin vaikeimman kautta kuin voi. Toisaalta taas sektiokaan nyt ei mitenkään houkuttele. Ja olisin toki mieluiten valinnut sen alatiesynnytyksen, jos mulle olis "annettu toivoa" onnistumisesta.

Näillä nyt kuitenkin mennään. Toki sen verran on sanottu, että jos nyt alkaa synnytys itsekseen ennen tuota ko. aikaa, voidaan katsoa vielä synnärillä kokoarvio ja muuten tilanne ja pohtia sitä, olisiko alakautta yrittäminen mahdollista. Mutta lääkäri kyllä tällä jälkimmäisellä arviokerralla sanoi, että melko varmasti sektiota edeltävällä viikolla kokoarvio olisi jo yläkanttinen.

Nyt siis tavallaan alan toivoa, ettei tää masukki vaan päätä syntyä ennen leikkausta - kun tähän asti olen elätellyt toiveita, että lähtis syntymään. Mutta jos nyt syntyis, ja olis jo liian iso alakautta tulemaan, niin ainahan se kiireellinen sektio on huonompi vaihtoehto kuin suunniteltu.

Esikoinenhan meillä lähti syntymään rv 40 tasan ja ehti maailmaan 40+1, eli sinänsä tässä nyt saattaa saada ollakin siihen sektioon 39+3 ihan rauhassa =)
 
Pinja: Onnea tytön syntymän johdosta :hug: :flower:

Ruttunaamalle mahtavat onnittelut ekasta lapsenlapsesta :flower: :flower: :flower:

MÄ selvisin yhtenä kappaleena niistä neidin kaverikutsuista =) Nyt on tosi hyvä mieli. Tosi tosi väsynyt olen. 2 yötä on mennyt tosi huonosti, unet on levottomia ja heräilen supisteluihin. Kovasti ei vielä innosta mennä synnyttämään. Sanoinkin ukolle, et jos viel monta yhtä levotonta yötä niin meen äippäpolille sit nukkuun läääkkeiden voimalla, että jaksan pöngetä neidin joskus maailmaankin. :saint:

Nyt saunan lämmityspuuhiin :wave:

-kyrsä ja nappula 37+1
 
Ihanaa huomenna on helmikuu kauan odotettu.. justhan sitä teki testin ja oli iloissaan ja kauhuissa, nyt samat mietteet kun loppu lähetyy.. päänsärkyä on vieläkin ajoittain, eilen join ruhtinaallisen puoli pulloa olutta ja sainkin supistuksia aikaan, plaah.. nopeesti loppu ku alkokin.. tänää sitten saunottu.. jotenkin särkee oikeeta reittä.. mistähän johtunee??

Pinja87 olipa mukava lukea synnytyskertomustasi, onnea kotiutumiselle!

Pakkanen hipoo parissakymmessä asteessa.. huijh.. päivällä kokeilin toppatakkia.. :LOL: eipä menny kiinni.. joten fleecetakki edelleen näillä pakkasilla käytössä.. no onneks ei ole enää kauan ni masu onpi pienempi..

kohta jännittämään euroviisufinaaleja!!

-Audriina 38+3
 
Sadee80 : Täällä kans tuntunut eilisestä asti menkkamaista jomotusta tossa munasarjojen paikkeilla ja alavatsalla muutenkin. Eilen illalla/yöllä myös supisteli aika tiuhasti. Ei mulla semmosta aikaisemmin oo ollut, eli kai tää jotenkin liittyy lähenevään synnytykseen...

Maha edelleen aika löysällä, melkein joka päivä oon käynyt kolmekin kertaa "isolla asialla". Kai luonto tyhjentää tota suolta valmiiks :) .

Pötkö aloittanut taas jokailtaisen hikkaamisensa :heart: .
 
Audriina : Mun terkka just kysyi että onko särkenyt käsi tai jalka ja mä ihan että :eek: ?
Kuulema liittyy turvotukseen. Ihmettelin vähän kun ei mulla ees juurikaan oo turvotusta mut pienikin sellainen voi aiheuttaa särkyjä kuulema... Toinen on tietty noi supistukset mitkä voi tuntua varsinkin sisäreisissä.
 
heips!

onnittelut kaikille nyyttinsä jo saaneille! :flower:

Ei olla paljon tänne kirjoiteltu, mutta välillä aina itsestämmekin ilmoitellaan :) joskus kyllä tuntuu, että parempi olis, kun ei lukis näitä juttuja, kun alkaa stressata asioista, joita ei olisi osannut edes ajatella itse.. ja välillä ärsyttää näsäviisaat "kaikkitietävät", joiden tekstit saa oikein sauhun nousee korvista :kieh: Ollaanko me ainoita, jotka ajatellaan näin :ashamed:

Meillä kaikki ok, sf-mitta edelleen melko pieni, mutta käyrien sisällä mennään. Hb:kin nousi takaisin hyviin lukemiin Floradixin avulla, raivostuttavaa vaan se, kun eivät siellä neuvolassa sitä mitanneet kuin kerran raskauden alussa, ja sitten pari viikkoa sitten seuraavaks, jolloin se oli päässyt tippumaan 103:een... että näin.

17 päivää LA:aan, ja aika vaan matelee.. kunnon supistuksia ei oo tullu viel ollenkaan, mut menkkamaista kipua selässä ja jaloissa, sekä pistelyä mahassa, ja välillä vatsa kovettuu. Kunhan ei nyt kovin yliaikaiseksi menisi muksu... sitten lasketaan jo minuutteja päivien sijaan..

Oma painokin nyt jo yli 60kg, kunhan ei nyt enää yli 65kgmenisi..

Vauvauutisia kuulee melkein viikottain kaveripiiristä, on kyllä ihme vauvabuumi nyt meneillään!

Ai niin ja jos Labello jaksaa listaan lisätä iän, niin 24v :)


Äidit ja vauveli 37+4
 
pur
Ai niin ja moni on kirjoitellu tosta mahan löysyydestä. Itse pääsin siitä viimein eroon (oli kestäny pari vko) viikon mittasella gefiluskapselikuurilla. Sitä mulle neuvolasta ssuositeltiin.
 
pinjalle onnea tytöstä!

uusioäippä pitäähän sitä vielä sit tehä maaliskuun pinokin,tuskin me kaikki millään jakaudutaan tän kuun aikana..:)

emsa mä en kyllä oo huomannu ainakaan meidän pinossa yhtään "kaikkitietävää näsäviisastelijaa" :eek: kurja jos koette jonkun tekstit noin,musta meillä on aivan loistava pino :heart:

mulla ei siivous saanut aikaseks ainuttakaan supparia. ylläri. :(
jokohan nyt malttas pysyä loppupäivän pois palstalta...:D

l&m jälleen
 
EMSA: Olen LABELLON kanssa samaa mieltä, on kurjaa jos olet pahoittanut mielesi täällä palstalla. Itse olen ainaki saanu paljon tukea ja ymmärrystä täältä vaikka onkin ollu eri mielipiteitä erillaisista asioista en oo kokekenu kenekään tyrkyttävän omaa mielipidettä niin että se loukkaisi ketään.

UUSI PINO: Kiitos LABELLO kun jaksoit taas väsätä. On huomisesta alkaen vieläkin enemmän varmaa luettavaa tai ainaki siinä vaiheessa kun vauva-palsta aktivoituu kunnolla. Näen itseni kyl lukemassa synnytyksen jälkeenkin aktiivisesti (sen verran mitä sitten kerkiää täällä tätä riippuvuus suhdetta ylläpitää) myös masupinoa, jotenki on ihmismieli vaan niin utelias että haluaa tietää mitä toisille kuuluu etenki ku on jo toukokuusta lähtien kokemuksia yhdessä jaettu.

Mies sano mulle että hän on ny päättäny että vaavi syntyy maanantai aamulla, sehän sopisi mulle hyvin. Tänään on jo kokeiltu kahta s:ssää (seksi, sauna), tulista ruokaa ja vattuteetä, eli pitää vielä siivota ym tänään. Suppareita taas tasaseen tappavaan epäsäännölliseen tahtiin koko päivän tullu. Nyt pitää vielä huomenna yrittää kaikki keinot, mies nimittäin lähtee viikoksi mettäleirille jos vauva ei synny ennen sitä ja se LA on ensi viikon TO joten alkaa täs olla vähän painettakin, toisaalta kattelin et jos menee kunnolla yli ja käynnistykseen ja kaikkea niin 22.02 ois kai se viimenen päivä ku vaavi rakkani ois sitte pihalla. Huomenna se sitten alkaa kauan ja hartaasti odotettu HELMIKUU!

Toukka & Vaavi 39+
 
Emsa: olen myös pahoillani, jos jonkun/joidenkin tekstit tässä pinossa ärsyttävät. Itselläni ei taatusti ole tarkoitus esittää kaikkitietävää, ja mitä muihin tulee, olen vain äärettömän kiitollinen neuvoista ja tiedoista, joita täällä jaetaan, on tosi hienoa, että voi kysyä samassa asemassa olevilta ja kokeneemmilta neuvoa ja mielipiteitä.

Itseni on vaikea uskoa, että kukaan täällä kirjoittelisi aiheuttaakseen pahaa oloa muille, päinvastoin. Toisaalta näin raskausaikana tunteet ovat niin pinnassa, että varmasti on helppoa ärsyyntyä asioista, joille ei normaalisti kohauttaisi olkaansakaan.

Tottakai teillä on oikeus mielipiteeseenne, mutta kun tämä pino on ainakin itselleni todella tärkeä henkireikä näin herkässä elämänvaiheessa, olisi ihanaa, jos ei ruvettaisi haukkumaan toisiamme vaan pyritään pikemminkin antamaan tarpeellista vertaistukea, kun sitä varmaan kaikki eniten kaipaa. :hug:
 
Nyt on esikoisen synttärit tält päivält vietetty eli sukulaiset kävi tänää. Huame si lastenkutsut.

JokoJoko kyselyi ei oo tullu. Vointi kyselyi välil. Oon sanonukki kaikil vaa et syntyy varmaa helmi-maaliskuun vaihtees ni ei iha heti kyseliskää si. Itel tuntuu silt et menee yli ja maaliskuullekki varmaa.

Nyt on pakko hakee pitsaa ku leipomukset tulee korvist ulos ja haluun roskaruakaa!!
JeJa 37+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja lentoemo-76:
Emsa: olen myös pahoillani, jos jonkun/joidenkin tekstit tässä pinossa ärsyttävät. Itselläni ei taatusti ole tarkoitus esittää kaikkitietävää, ja mitä muihin tulee, olen vain äärettömän kiitollinen neuvoista ja tiedoista, joita täällä jaetaan, on tosi hienoa, että voi kysyä samassa asemassa olevilta ja kokeneemmilta neuvoa ja mielipiteitä.

Itseni on vaikea uskoa, että kukaan täällä kirjoittelisi aiheuttaakseen pahaa oloa muille, päinvastoin. Toisaalta näin raskausaikana tunteet ovat niin pinnassa, että varmasti on helppoa ärsyyntyä asioista, joille ei normaalisti kohauttaisi olkaansakaan.

Tottakai teillä on oikeus mielipiteeseenne, mutta kun tämä pino on ainakin itselleni todella tärkeä henkireikä näin herkässä elämänvaiheessa, olisi ihanaa, jos ei ruvettaisi haukkumaan toisiamme vaan pyritään pikemminkin antamaan tarpeellista vertaistukea, kun sitä varmaan kaikki eniten kaipaa. :hug:
Mä yhdyn tähän Lentsikan tekstiin ihan täysin. Oon ollut tosi kiitollinen neuvoista ja tiedoista sekä yrittänyt itsekin jakaa "tiedonjyväsiä" parhaani mukaan.
 
Pakko hiukan kommentoida tähän väliin: täällä en ole yhtäkään "näsäviisasta kaikkitietävää" tavannut tähän mennessä !! mun mielestä on tosi hienoa lukea muiden kokemuksista/tuntemuksista ja täällä saa tärkeää vertaistukea. Ne, joilla on jo lapsia entuudestaan puhuu varmasti kokemuksen syvällä rintaäänellä ja mun mielestä heidän kokemuksistaan ja muidenkin tietysti on pelkkää plussaa itselle tulevaisuutta ajatellen.
 
nyt lipsahti mulla niin monen sivun päähän kommentoinnit, etten jaksa väsää vastauksia... Anteeksi :ashamed:

Kiitos Labellolle uudesta THE pinosta :)

Tärkeimmät varmaan Ruttunaama onnea mummille :heart: :heart: ja sitten Pinjalle onnea onnea omastta vaavista.
Oletko Ruttunaama mietiny mikä susta tulee? Mun ex anopilla oli aikanaan ongelma, kun oli ihan nuori eikä olisi millään ruvennut mummiksi, mammaksi tai mummuksi... No meidän esikoinen ratkaisi asian, kun sitten vajaa vuosikkaana ei tuo mummi tullutkaan oikein suusta, niin mummi kääntyi MIMMUKSI, ja Mimmu hän on vieläkin 15v suussa. =)
Ja mun likkakaverilla oli äsken sama ongelmanpoikanen... Hän ryhtyi myös Mimmuksi =)
He aika hölmöhkö ongelma, mutta jotenkin ymmärran. Jos vaikka mun poju tulisi isäksi 3v päästä 18vuotiaana olisin 40v mummo! :D :D

Mun mielestä tämä on ollut ihana pino.Henki hyvä, eikä mitään ikävää kinaa ja arvostelua vaan juuri sitä vertaistukea, mitä vain samassa tilanteessa olevat ihmiset voi toisilleen antaa...
On ihan oikeasti voinut sanoa että ukko ottaa päähän tai että on hirveä pirttihirmu itse.... Silti kommentit on olleet lohduttavia ja tukevia ilman besser visser tuntemuksia...
KIITOS IHANAT NAISET :heart: :heart:

Sitten... Hee eilen oli siivous, shoppaus, sauna ja se SEXIKIN (jouluna siis viimeksi...) Yhden yhtä supparia ei saanut aikaiseksi muut kuin shoppailu ja siivous... Lisäksi, joka kohta kehossa tukossa ja kurja yö jälleen... Empähän urakoi enää nuin..

Supistuksellista, tehokkaita aikaansaavia sellaisia, lauantai-iltaa kaikille :D :D
 
Onnittelut myös muille vaavin saaneille! :flower: Ja tsemppiä kaikille joilla vielä odotusta jäljellä! :hug:

Tulin nyt tässä laittelemaan jonkinlaista synnytyskertomusta, hypätkää yli jos ette jaksa lukea :) Eli perjantaina noin puolen päivän aikaan lapsivettä alkoi tihkuttamaan ja soittelin neuvolaan josko menisin sinne tarkistuttamaan tilanteen. Laittaessani kenkiä jalkaan lähteäkseni sinne neuvolaan, tuli oikein kunnon lorahdus lapsivettä. Siinä sitten soittelin miehelleni, että olen matkalla neuvolaan ja lapsivedet taisi tulla, eli kannattaa varautua lähtemään töistä. Neuvolassa tarkistettiin tilanne ja tietysti siinä lapsivedestä oli kyse. Neuvolantäti oli sitä mieltä, että voi ihan rauhassa mennä kodin kautta ja siitä sitten sairaalaan. No, mä olin neuvolasta kotona siinä vähän ennen yhtä ja parisen tuntia oltiin vielä kotona ja tuli mm. tyhjättyä astianpesukonetta, syötyä ja järjesteltyä paikkoja. Ja tietysti pakattua loput roinat sairaalakassiin, kun ei ollut täysin valmiina. Supistuksia ei varsinaisesti tuntunut, muuta kuin sitä "menkkakipua" ja selkää särki.

Sairaalaan tultiin kolmen jälkeen, josta sitten käyrille tarkkailemaan suppareita ja lapsen liikkeitä. Siinä sitten makoiltiin tunti ja tasaseen suppareitakin tuli, mutta olivat sitä voimakasta menkkakipua edelleen. Sitten kätilön tarkastukseen ja hän vähän oli sitä mieltä, että otatko nyt vielä sairaalan vaatteita vai käyttekö vielä vaikka kahvilla ennen. Mä sanoin, että kannattaisi nyt ainakin tsekata ne paikat, koska meidän suvussa synnytellään aika vauhdilla. Siinä sitten katsottiin tilanne, ja paikat olivat 3 cm auki! Totesi kätilö vaan, että laitetaanpa päälle tuo sairaalapaita, missä selkä auki - synnytys on käynnissä. Siitä jatkoimme sitten tarkkailuhuoneen puolelle, jossa kävin suihkussa (auttoi ihanasti suppareihin ja tuli hyvä olo), käytin kaurapussia ja vielä jumppapalloa. Klo 19 aikaan päätin, että haluaisin jotain kivunlievitystä ja siinä vaiheessa olinkin sitten 4-5 senttiä auki ja siirryimme synnytyssaliin, jossa sain epiduraalin noin 19.30. Laitto meni aivan nappiin ja ei sattunut ollenkaan se laitto vaikka pelkäsinkin tuota osuutta ihan hirmuisesti. Epiduraali auttoi tosi hyvin ja mulla oli jonkin aikaa aivan taivaallinen olo, kun usean kuukauden selkäsäryt katosivat ja totesinkin että haluan tuota lääkettä myös kotiin :) No, sitten siinä ysin pintaan alkoi taas sattua aika kunnolla ja pyysin saada epiduraaliin lisätehoa (oli sillä pumpulla tuo versio ) mutta siinä vaiheessa aloinkin olla kokonaan auki ja vaihtoehtona oli tuo kohdunkaulan puuduttaminen(?). Sen laittaminen oli mulle tuskaa ja kätilö joutui laittamaan sitä useamman kerran kun en pystynyt olemaan paikallani ja meinattiin jo luovuttaa. Mutta onnistu se sitten vihdoinkin. Pian sen jälkeen tulikin tarve ponnistaa ja se ponnistusvaihe pääsi alkamaan. Kesto oli noin 40 min ja oli kyllä lievityksestä huolimatta aika tuskaa ja meinasi jo loppua usko itseen. Mutta sieltä se poika vain syntyi klo 22.14 ja sai 9 pistettä. Painoa oli se 2835 g ja pituus 48 cm. Sen jälkeen istukka tuli ulos ja sitten suihkuun ja saimme kahvitarjoilut onnellisena perheenä. Pari tuntia meni salissa ja saimme siinä tiedon, että pääsemme perhehuoneeseen. Aivan ihana fiilis ja kivut tosiaan unohtuivat sillä hetkellä!

Lähdimme sitten kärräämään poikaa ja mua synnytysosaston puolelle ja siinä matkalla kätilö alkoi kuunnella pojan hengitystä, että kaikki ei olekaan kunnossa. Olin niin väsynyt synnytyksestä etten oikein tajunnut mitä tapahtuu. Pääsimme perhehuoneeseen ja sairaanhoitaja sitten sanoi, että ottaisivat pojan hetkeksi tarkkailtavaksi heidän huoneeseensa. Seuraavaksi sitten tulikin lääkäri klo 2 yöllä sanomaan, että poika on viety teholle ja hänelle on laitettu antibioottia menemään kanyylin kautta. Ei oikein osannut sanoa, mikä häntä vaivasi. No, surkea olohan siinä tuli ja sain sitten nukahtamislääkkeen jotta saisi edes hieman voimia kerättyä. Aamulla menimme heti sinne teholle katsomaan miten poika voi ja siellä hän oli lämpölampun alla piuhoissa kiinni, koska mitattiin myös happisaturaatioita ja sykettä. Koska siellä oli juuri lääkärikierros menossa, niin meidät ajettiin sieltä pois aika pian. Seuraavaksi menimme päivällä katsomaan poikaa sinne teholle, ja siinä vaiheessa hän sai jo lisähappeakin. Mä menin varmaan jonkin asteiseen shokkitilaan ja en pystynyt muuta kuin itkemään. Onneksi mies oli siellä mukana ja piti kasassa pakettia. Eivät siinä vaiheessa osanneet sanoa mitään tilanteesta ja jälleen poistuimme osaston puolelle odottelemaan. Iltapäivällä sitten poika olikin siirretty happikaappiin kaikkine letkuineen ja tippoineen ja siinä vaiheessa tuli jo aivan sairas epätoivo, kun ei vain tiennyt mitä tulee tapahtumaan. Onneksi kuitenkin seuraavalla visiittikerralla sanottiin jo, että lisähappea ei enää tarvita, mutta pidetään varmuuden vuoksi siinä happikaapissa. Siinä sitten meni pari päivää kun kävimme katsomassa poikaa siellä tehon puolella ja jotenkin olen ollut aika sumussa ne päivät kun näin jälkikäteen ei oikein muistakaan mitään. Sunnuntaina poika siirrettiin teholta tarkkailun puolelle ja pääsimme sitten auttamaan paremmin vaipanvaihdossa ja syöttämisessä. Onneksi sentään jonkin verran sai kontaktia ottaa.

3 päivän antibioottikuuri ei tehonnut vaan kuuria jatkettiin vielä 2 päivää. Maanantaina saimme pojan vierihoitoon sinne osastolle ja siitä sitten alkoi todenteolla se hoivaaminen ja ihanuus. Tarkkailuosastolta kävivät vain laittamassa välillä antibioottia. Torstai-aamuna sitten jännättiin onko poika kunnossa ja antibiootit tehonneet ja helpottavat uutiset tulivat aamupäivällä, jonka jälkeen saimme luvan lähteä kotiin. Ja mehän lähdimme välittömästi ?

Nyt jännättään puolestaan sitä lähteekö paino nousemaan. Kaveri kun ei oikein jaksa imeä vaan nukahtaa saman tien rinnalle. Mutta viikonlopun yli mennään ja maanantaina neuvolaan punnitukseen. Nyt vain yritetään nauttia tästä vauva-arjesta pienistä murheista huolimatta...

Niisku ja poika 8 vrk :heart: :heart:
 
ehkä me sit ollaan vaan liian erilaisia kaikessa suhteessa kaikkiin muihin verrattuna, jotka tällä palstalla kirjoittelee.

taka-alalla pysytellään vastedes, ettei tuu lipsautettua mitään väärää uudestaan. :)

Äidit ja vauva 37+4 :heart:
 
Olipas hassua tulla palstalle ja huomata että on jo auennut pino helmikuulle.
PINJA87 onnea! :flower:
Olen myös kokenut palstalta saamani vertaistuen korvaamattomaksi koko raskausajan. Kun ei ole samassa tilanteessa olevia kavereitakaan, niin täältä on usein saanut vahvistusta sille, että omat tuntemukset on ihan normaaleja ja raskauteen kuuluvia.
Mutta toisaalta koskaan ei voi tykätä kaikista, joten Emsat voi lukea palstaa ja hyppiä yli niiden ihmisten tekstit, joista ennestään tietää ärsyyntyvänsä. Mielelläni kuulen kuulumisianne jatkossakin. :hug:
(.) oltiin tänään miehen kanssa kaupoilla, piti käydä vielä ostamassa seinähyllyä, lipastoa ja muuta. Kaupassa tajuttiin, että kumpikaan ei ollut ottanut mittoja siitä kolosta, johon lipasto tulee. Pienen sanaharkan jälkeen sain sitten hirmuiset itkupotkuraivarit :ashamed: Nyt hävettää. Onneksi mies oli ymmärtäväinen.
Muutenkin tuntuu välillä, että on niin räjähdysherkkä, että ihan pienestäkin saattaa saada kamalan raivarin.
Supistaa, ajoittain kipeestikin. ja ajoittain tuntuu vasemmassa reidessä ja pakarassa. Hassua tollanen toispuoleinen vihlonta. Maanantaina näkee onko saaneet mitään aikaan, kun on äitipolille aika.

Nyt sohvalle syömään jäätelöä. :)
Kuume & pikkuinen 37+1
 
Niiskunenä aina jaksaa lukea :hug:

Ihana että nyt olette kotona ja kaikki okei. Tuo imemättömyys on aika tavallista pikkuisten kanssa ja kun kuitenkin ei ihan täysaikainen ole nii sekin vaikuttaa.

Mun veljenkin vaavilla tuota syömistä vahdataan, vaikka ihan täysaikaisena syntyi.. Pikkuinen neiti ja ei kans oikein syö..

Varmasti sitä säikähtää ja on ihan shokissa vastaavas tilanteessa itsekukin niin kuin teillä sairaalassa. :hug:
 

Yhteistyössä