Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

paradies Mulla ainakin sympatiat ihan sun puolella.... Tosi ikävä tilanne. Mun armas ex oli soittanu eilen pojalle ja kertoi että "iskä joutuu varmaan linnaan tästä" ja et voi voi kun hänen ISÄNSÄ ei voi lainata rahaa.... Vaikka on rikas... Ja niin edelleen.. Pitäisi juomattakin olla.... Oli varmaan kiva kuulla isästä.... Poika siis pian 15v joten näiltä elämän raadollisuuksilta en ole pystynyt suojaamaan... :hug: :hug: :hug:

Voimia sulle. Poliisit herkästi paikalle ja ÄLÄ avaa ovea....
 
Mulla kans ollu monena yönä ihan kamalat sukkapuikkovihlaisut . Ihan niin etten saa nukuttua, sitten tulee supistus ja sen jälkee limaa :x Tulee ihan semmonen olo että se vauva tunkee itteään alas ja yöllä vessassa miettii että putooko se sen liman mukana ulos :ashamed: :D Tässä raskaudessa noita vihlaisuja ei oo oikeestaa päiväsaikaan tullu paljoa, esikoisesta en taas muista että öisin ois tämmöstä ollu..
 
Kiitoksia äippä-83 ja Seranzu! Nykyinen mies on onneksi lain toisella puolella, koulutukseltaan poliisi, vaikka muita hommia tekeekin juuri nyt. Tietää ainakin mitä voidaan tehdä exän suhteen...

Isyyslomasta piti kans muistaa kirjoittaa.. Meillä mies pitää ensin 2 viikkoa, myöhemmin sitten vielä sen viikon. Tämä tuleva toukka on hänelle ensimmäinen lapsi ja mies on "jo" 38 v. (minä 27 v.) joten on kuulemma saanut niitä töitä tehdä jo ihan kiitettävän paljon, niin nyt on ehdottomasti pitämässä isyysloman. Yhdessä päädyttiin tuohon jakoon, ajattelin että alussa on jees kun sais itse levätä kunnolla ja pistää miehen hoitaan asiat ;)
 
MEIKKU: onnittelut pikkuisesta :flower: :hug:

|O Viimeyö oli taas niin peestä, ettei tosikaan. Istuin suihkussa suppareiden kanssa ja itkin kun sattuu, enkä haluu just nyt synnyttää... Joo supistellut on eilisestä ilta kuudesta asti, saa nyt nähdä, että koska alkaa helpottaa...

-kyrsä ja nappula 37+3
 
Anno ei varmana mene montaa päivää kun olette tositoimissa.

Olen muuten ymmärtänyt, että olo ennen synnytystä on TOOSI kehno ja jo siitä voi päätellä et koht.... Mulla ainakin oli juuri niin noiden kahden edellisen kanssa.
He, niin että odottelen sitä tosi ikävää oloa. Viimeyönä raahasin sänkyyn jo sohvan selkänojan, että saan edes jonkun asennon missä nukkua...
Noist kahdest taisin sit nukkua viimeiset yöt istuvillee säkkituolin kanssa.... Vielä ei niin pitkällä olla, ja aamulla löydänkin itseni selällään!!! Vaikka illal ja yöl turha kuvitella muuta kun kylkiasentoa....
 
hemuliina siitä mahan hytkymisestä...vauvahan siellä kohdussa harjoittelee jo hengitystä, meillä ainakin näkyi todella selvästi kun ultrassa käytiin rv 36 sekä 38+4 kun hengitteli mahassa ja just silloin maha heilui sillai kevyesti, mikä näkyy päälle päin mutta ei juuri tunnu.
No nyt on sit koko porukka pitänyt oskutaudin, viimeyön oksensi tuo 5 vuotias :x

Huomenna sinne käynnistelyhommiin, toivottavasti syntyis vaavi jo huomenna :wave:
 
Löysin tälläisen tuolta netistä...

"Hankala olo"

Hankala olo on vaikea määritellä. Mutta joskus on vain kaikki niin vaikeaa. Supistukset valvottavat kaikki yöt. Päivisin on väsynyt, mutta supistukset taas loppuvat. Vauva liikkuu niin paljon, että kyljet ovat kipeinä. Liikkuminen alkaa olla ylivoimaisen hankalaa. Olo on kaikin puolin väsynyt, tuskainen, kyllästynyt ja pelokas.

Mietitään sairaalassa yhdessä, mitä tehdään. Esimerkiksi pyritäänkö lie
vittämään kipua, auttamaan unen saannissa vai parantamaan omia supistuksia.


Mietin että mitenkä vakavsti lie ottaavat jos soitat synnärille ja kerrot että oikeesti ei pääse liikkumaan ja yöt on tosi tuskaisia. Vähän epäilen että sanoovat vaan: Koita pärjätä, eihän sulla enää pitkään olis...joo ei olis ei. Mutta tuo kävely koskee niin kovasti että itkien saa liikkua, varsinkin öisin. Kylkeä ei voi tuosta nuin vaan kääntää kun on alavatsa kipeä. Kuitenkin vaan naurasivat päin naamaa ja toteaisivat että sellasta se on :/
 
Hei, tylsistyneille tiedoksi: Tein ton uuden kanavahaun digiboksiin ja siellä alkoi näkyä luita maksullisia kanavia. Niillä on joku muutaman päivän ilmaisesittely nyt menossa B) Eli ainakin Animal Planet, National Geographic, muutama leffakanava yms..

Eli ei kun töllöä tuijottelemaan kun aika käy pitkäksi :D
 
Eli lämpimät onnittelut kaikille jakaantuneille sitten edellisen viestini...

Oli muuten aika urakka lukea läpi viikon tekstit... Olin viime viikon vauvan luona sairaalassa, kun oli siirretty tavalliselle osastolle ja sai osallistua vihdoin oman pienen rakkaansa hoitoon...

Mutta parhaat uutiset (näin omasta näkökulmasta ;) ) eli meidän vauva pääsi perjantaina kotiin!!! :heart: :heart: :heart: Arvatkaa vaan onko täällä nautittu vauvasta ja normaalista vauva-arjesta... Ens viikolla mennään jo ensimmäiseen kontrolliin keskussairaalaan, mutta se on sitten ja nyt vaan ollaan, syödään, ihastellaan ja väliin nukutaan! =)

Kolme viikkoa siis vierähti yhteen menoon sairaalassa: ensin kaksi teholla ja sitten yksi tavallisella kirurgisella osastolla... Nyt kaikki siis tällä kertaa hyvin ja jatko sitten tarpeen mukaan; joka tapauksessa vierailuja sairaalaan tulee olemaan ensimmäisen ikävuoden aikana useita...

Ja nyt en muista olenko edes kirjoitellut mistä kaikessa on/oli kysymys... Annetaan teille pieni haaste ja kirjoitetaan diagnoosit latinaksi: esofagus- ja duodenaaliatresia... siinäpä mammoille tehtävää selvittää :LOL:

Nyt mua kutsutaan: kehdosta kuluu niin ihanaa "äää-äää-äää"

Tulipa tähän loppuun mieleen vielä yksi runonpätkä:
"Vaikka olisi tuhannen kuuta, tuhat sädettä aurinkomaan, en nyt tahtoisi katsella muuta kuin lastani kehdossaan"

Tsemppiä kaikille mammoille ja puhaltelen supistustuulia kaikille niitä haluaville!

Lillip ja pieni prinsessa 3 viikkoa+3 päivää
 
Merkkailemassa.... :wave:

Onnea kaikille vauvautuneille! :flower:

Sain eilen illalla saunan kanssa hengityksen kulkemaan ja paineetkin laski sitten siine vaiheessa ku olin sitä mieltä et jos nyt on viel korkeet niin otan haulikon ja ryntään synnärille, onneks ei tarvinnu ;) Tänään aamulla soitti neurologi ja kyseli voimisia kun oli mulla tuossa joulukuussa se hemifleginen migreeni kohtaus, no hän suuresti ihmetteli miks mua ei ole käynnistetty kun sitten kerroin voinnistani, sanoi että heti vaan sinne päivystykseen jos olo heikkenee niin hän voi sitten myös suositella käynnistystä... en sitte tiedä oisko siitä apua yhtään... siis siihen etä tekisivät jotain.... :kieh: Saan kädenjäljet reisiin jos nojaan sormia tai ihan vaan pidän omasta reidestä kiinni niin siihen jää ihan selvä kädenjälki :LOL: Hassun näköistä, onneks huomenna on neuvola....

Vauva on antanu pari viimeistä kuukautta nukkua tosi hyvin noin yleisesti, nyt sitten viime yön mylläsi siihentahtiin että jopa pelottaaa kääntyiköhän se ympäri, vaikka ois muka kiinnittyny ja kaikkee, potkut meinaa tuntuu tuossa alamasussa ja en löydä sen varpaita normi paikasta, muuten oon aina välillä kutitellu sitä varpaista :) ja sillei leikkiny sen kaa. Oli muutenki tosi kipurikas yö, yleensä herän supistuksiin niin nyt sain joka wc reissun päälle aivan järkyttävän supparin, samoin myös kylkeä kääntäessä, oli varmaan supistellu yölläkin kun mies sanoi aamulla että oli sellasta vaivaista ulinaa koko yön... :'( Ja nyt selkää poltelee ihan jatkuvalla syötöllä, massu on sellanen semi kova ei kovetu kunnolla eika myöskään pehmene, otapa siitä sitten selvää. Vatakni on toiminu ja lisää keltaista räkää löyty paperista, vaikka luulen et se limatulppa tuli jo tuossa viikko sitten.

KARVATON: Huomiselle Onnea ja Voimia :hug:

KYRSÄ: ISO :hug: , Toi on niin rasittavaa ja varsini sitten ku ne loppuu sitten seinään! Koita jaksaa ja jod vaikka nyt sitten pääsisit tositoimiiin!

LEMMIKEISTÄ: Onneks ei oo kukaa erehtyny meille sanomaan että mitä meien haukun käy ku tulee vauva, tässä hormoonimyrskyssä näkisin itteni jopa väkivaltaisena varmaan. Haukku on ja pysyy ja toinen tulee syksyllä ja on ISO PAHA TAPPAJAKOIRAROTU SAKSANPAIMENKOIRA! Lisäski uskon siedätyshoitoon itse olen koirille ja kissoille allerginen silti pystyn nykyään jo ihan ok asumaan tuona haukun kanssa kerrostalo asunnossa, vaikka siitepölykausi onkin yhtä nenän tukkoa. Sitäpaitsi luin jostain tutkimuksesta että ne perheet joilla on raskaus aikana lemmikkejä niiden lapset harvoin on eläimille alergisia koska antigeenit kehittyy osaksi jo kohdussa. On toi vaan niin herkkä aihe meikäläiselle! :ashamed:

Isyyslomasta olen kans sitä mieltä että kyllä se kuuluu kaikille pariskunnille ihan yhtä lailla, enkä voi käsittää miten satenkaariperheissä sitten asia ois jotenki erillainen että toisen pitäsi selvitä yksin paljon enemmän???? Meillä isi pitää varmaan vaavin tultua 5 pvä ja sitten myöhemmin ku pääsee jo mäkille vaavin kaa niin loput.

Niin tän viikon (LA on to) olen sitten yksin kun mies on metsäharjoituksissa :kieh: :kieh:
Onneksi pääse sitten tulemaan jos vaavi alkaa syntyä, mut vähäks noloo jos tulee monta väärää hälyä :ashamed: toisaalta saisinpahan nähä kultaani :heart: , sovittiin sen kaa et ku on tässä lähimetsässä niin kerkiää noin puolen tunnin siään kotiin jos soitan sille et lähtökohtaisesti tehdään niin, sitten täältä ois viel se 15-20 min sairaalaan ja jos paikat on ny jo auki niin luulis sitten et sais sen vaavin nopsaa, paitsi tientenki jos hurjalta näyttää niin meen sitten lanssilla, ensi viikosta sitten ois taas mies kuskaamassa jos sinne asti päästään. Eipä oo sitä luomu oksitoniiniäkään tarjolla tälä viikolla! Ja näinpä luulen että vaavi syntyy viikonloppuna kun kerranki miehellä on siinä hyvä tilaisuus tienata paljon rahaa, niin eikähän vaavi pidä huolen siitä että tilaisuus jää kayttämättä ja penniä pitää venyttää entistä tarkemmin! :kieh:

:headwall: Tulipas nyt purnattua, vaikka vaan merkkiä piti laittaa......

Toukka & Vaavi joka ei ymmärrä häätövihjeitä 39+4
 
Lillip: onpa ihana kuulla, että pikkuinen on viimein kotikuntoinen. :hug:

Äitipolilla kävin. Oma verenpaine oli vähän koholla ja hieman turvotusta on, pissa kuitenkin puhdasta. Vauva liikkui kovasti käyrillä ollessa ja ultrassa. Kohdunsuu edelleen yhdelle sormelle auki, kohdunkaulaa jäljellä n. 2cm. Vauvan painoarvio 3.1kg, kuulemma hieman alle keskikäyrän. Kaikki siis ok, seuraava kontrolli 3 päivää lasketunajan jälkeen eli 23.2, jos en siihen mennessä ole synnyttänyt.

Viime yön pikkuinen touhuili taas niin kovasti, että en saanut nukuttua kun 3 tuntia pätkissä. Nyt siis päiväunille.

Kuume & pikkuinen 37+3
 
äippä-83: juuri niin!!!!! =) =) =)

toukka 2008: tieto tuli puun takaa eli selvis vasta vauvan synnyttyä... jälkeenpäin ajattelen, että hyvä niin: tieto ei ois lääkäreiden mukaan muuttanut oleellisesti mitään, vain synnytyssairaala olisi ollut suoraan keskussairaala... eli nythän vauveli syntyi meidän lähisairaalassa ja meidät siirrettiin samana iltana ambulanssilla keskussairaalaan...
 
Maanantaita mammat!

Kärppis : Mulla ollut tota närästysvaivaa jo vuosia ja oon aina silloin tällöin pannut merkille että aamuisin kurkku tuntuu "toispuoleisesti" kipeeltä. Ei oo ollut kuitenkaan flunssasta kyse, vaan huomasin että se oli aina sama puoli kuin millä kyljellä olin viimeksi nukkunut... Eli jotenkin se hapan mahan sisältö nousee kurkkuun ja ärsyttää tota nielua :$ . En kyllä aina ees oo huomannut että ois varsinaisesti närästänyt, mutta kurkku kyllä ärsyyntyy.

Nanadalle tsemppiä viimeisiin päiviin! Sulla sentään valoa jo tunnelin päässä, täällä kärvistellään mun tuurilla vielä se kaks viikkoa kun ei oo mitään merkkejä... :(

Mites muuten jo vauvan saaneet, saitteko semmoset Marttojen villasukat sairaalasta? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn.

Miehellä ois huomenna ja lauantaina taas työmatkaa Hesan suunnalle, koko päivän reissut tiedossa. Saa nähdä miten käy, lupas kattoo ihan mun voinnin mukaan meneekö vai ei. Noh, eipä sieltä ajomatkaa oo kuin se vajaa pari tuntia kotio, mut ei oo kyllä kiva kiireellä suhata jos tulee äkkilähtö.

Mites muuten vielä tosta vauvan ekasta nukkumapaikasta. Tuli semmonen ajatus (en tiä kuin hölmöltä kuulostaa) että miksei vois alkuun nukuttaa vaikka vaunun kopassa? Se olis ainakin suht lämmin ja tulis tutuksi päiväuniakin ajatellen kun alkaa ulkona nukuttaa sitten jossain vaiheessa. Koppa olis helppo ottaa makkariin yöksi ja siirrellä muutenkin, mitä meinaatte? Oon kyllä pedannut sen äippälodjun ja pinniksenkin jo valmiiksi mut jotenkin toi pahviloota tuntuu niin kalsealta...

Ihana ilmakin taas, nyt ois aika kaunis päivä Pötkön syntyä maailmaan =) ...

T.R+P 40+1
 
Jännä tuo kurkkukipu homma. Mäkään en ole sinänsä huomannut närästystä, mut just sinä yönä, kun tämä nyt toisen kerran tuli, huomasin kyllä, että mahan sisältöä nousi ylöspäin.. (anteeksi mielikuvat :xmas: ). Joten liekö sitten polttanut tuonne limakalvoihin haavan. Edelleen on kipeä oikealta, kun nielee, vaikka vähän parempi onneksi onkin jo. Mutta vieläkään ei tietoakaan mistään flunssasta tms.

Ehkä se on tosiaan jonkinmoisesta närästyksestä kiinni. Kiva lisävaiva loppuraskauteen. :whistle:
 
Täällä olisi yksi mamma, joka nyt ei todellakaan haluaisi lähteä synnärille... Tämä on kuin mikäkin influenssaparantola tällä hetkellä: meidän 5-vuotiaalla on kunno tauti ollut eilisestä lähtien päällä ja on kurjaa katseltavaa :(( Ei jaksa juuri edes istuallaan olla, sängyssä / sohvalla vain makoilee ja vetää selvästi heikkoon kuntoon tuo tauti. Nuoremmalla (pian 2v10 kk) oli myös eilen aamusta hieman lämmön puolella, mutta ei ainakaan toistaiseksi sen kummempia (hän tosin saanutkin sen rokotuksen influenssaa vastaan ja se pitäisi kai tänä vuonna olla aika hyvätehoinen tähän tautiin): hänellä tuntuu tuota energiaa sitten piisaavan muidenkin edestä... Mulla ja miehellä kummallakin vähän kipeä olo, mutta ei mitään tuohon 5v poikaan verrattuna. Itsellä lähinnä tällä hetkellä vain kovaa yskää koko ajan ja kurkku sen takia alkanut aristaa, kun koko saisi köhiä ja se taas helposti laittaa mahan supistamaan... Mä en halua lähteä nyt synnärille, en en en!!!

Torstaina olisi sitten se äippäpolikin vielä, jos ei sitä ennen ole syntynyt (hope not!).

Lillip: Tosi ihana kuulla, että olette päässeet nyt kotiin :)) Teillä on ollut kovin rankka tuo alkuvaihe sairaalassaoloineen, muta etteköhän nyt pääse pikkuhiljaa kiinni normaaliin vauva-arkeen siellä kotona :) Esofagus- ja duodenaaliatresiavauvoja jonkun verran opiskeluaikana hoidin, mahdoitteko te olla samalla osastolla nyt tehon jälkeen, missä olen itse aikanani ollut töissä/työharjoittelussa... Mutta tosi kiva kuulla, että teillä on nyt noin hyvä tilanne!!

Ja tsempit täältä vielä kaikille nyyttiään odottavalla ja toivottavasti säästytte muut tältä inhottavalta influenssalta!

Lumienkeli79 ja "Oskari" 38+5
 
Heisan!

lillip:lle oikein paljon onnea kun vauva on vihdoin kotona pitkän sairaalareissun jälkeen :flower:

Ja nyt vain ja ainoastaan ( . )
Tämä tuleva-mamma soitti synnärille äsken, ja sen jälkeen puhelu avomiehelle, et voisit tulla töistä kotiin et meiän pitää mennä synnärille...

Se aamuinen menkkajomotus on vaan pahentunu tässä päivän mittaan ja vessapaperista (ja nyt myös pikkuhousunsuojasta) löytyy punertavaa merkkiä.. Kätilö oli sitä mieltä siellä, et paras tulla ainaki näyttää paikkoja josko synnytys nyt ois sit alkanu..


Tulen kuulumisteni kera joko huomenna tai hamassa tulevaisuudessa...

Nanada+Hän 41+0 (vauvarakas, oletko sinä valinnut tämän päivän / huomisen syntymäpäiväkseks??) :heart:
 
KARVATONKOIRA:Sitä mä mietin et voisko olla sitä =) se on niin hassun tuntosta,juuri siis niinku sanoit näkyy hyvin,mut tuntuu hennosti.Onnea huomiseen!!
Mulla on huomenna kans neuvola,kauhulla astun taas puntarille.Viimeks oli tullu hirmusesti lisää painoo,toki olin juuri ruoka pöydästä noussu et vaikutti sekin hurjaan nousuun :whistle: neuvolantäti oli kyllä hyvin ymmärtäväinen :D

hemuliina rv38+2 :heart:
 
Rosinante: Juu, ei saatu sukkia sairaalasta, huoneen ovessa oli lappu, että sukat loppu! Vissiin tää vauvabuumi on ollut liikaa martta-paroille. :D Siinä oli kyllä ohjeet, että yhteystietonsa kertomalla saa sukat myöhemmin, mutta itse en viitsi pistää martoille lisäduunia, kun on tuo oma mummo 85v, joka on kutonut sukkia ja lapasia jo edellisille muksuilleni. :heart: Joo ja kopasta... Meillä esikoinen nukkui yönsä vaunujen kovassa kopassa aika pitkäänkin. Joskus myös otin parvekevaunut sisään ja heijasin niissä vauvaa kun yöt oli risaisia... Mikä näin jälkikäteen ajateltuna oli ihan hullun hommaa, mitäs sit kun lapskulta olisi tottunut nukkumaan yönsä vain heijatuissa vaunuissa. :LOL: Onneksi ei käynyt niin.

Lillip: Ihana, että ootte saanut pienen kotiin!

Kyrsä: Tukalalta kuulostaa, toivottavasti pääsisit jo pian synnyttämään. :hug:

Vauvakuulumiset kävin rustailemassa tuonne vauvat-osioon... Tsemppiä kaikille kärvistelijöille edelleen, monella on jo komeat viikot, eli eiköhän niitä vauvojakin ala pian taas putkahdella urakalla. =)

Kössi ja poikanen vajaat 2 vko
 

Yhteistyössä