Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja labello
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!
Joukkoonne (vielä varovaisesti) liittyisi yksi uusi odottelija... Näillä näkymin uusperheeseemme syntyy helmikuussa-09 uusi perheenjäsen..
Olen kesälomieni jälkeen lueskellu teidän tarinoita tältä palstalta ja tämä tuntuu jotenkin "mun jutulta". Tuleva perheenjäsen on minulle ensimmäinen lapsi mutta avomiehelleni kolmas. Sisarpuolet täyttävät tänä vuonna 11v ja 13v. Onko täällä palstalla muita, joilla on uusperhe / iso ikäero lapsilla? Kuulisin mielelläni teidän kokemuksia sisarsuhteista yms.

Ensimmäinen neuvolakäynti on takana (eilen). Oikein mukava neuvola"täti"=tyttönen oli, varsinainen terveydenhoitajani ei ollu paikalla, joten tutustuin kesätyöntekijään. Käynti oli jotenkin erilainen kuvittelemaani käyntiin verrattuna. Ainoa "yllätys" oli pissanäytteestä löydetty oireeton pissatulehdus. Nyt sitten syön lääkekuuria siihen vaivaan.
Ultra on tulevana tiistaina. Sitten ehkä vähän luottavaisemmin mielin liikkeellä. Sen jälkeen tiedän myös raskausviikkoni tarkalleen. Mun kierrot oli koko kevään ajan aivan sekaisin ja toukokuussa ei ollu kuukautisia ollenkaan mutta niin vaan raskaana oon! Pariin kertaan piti tehä testit, että pysty uskomaan asian todeksi.

Nii-in, ja vielä lisään, että aikatavalla olen säästynyt pahoinvoinnilta, vain muutamia yökkäyksiä on tullu. Rinnat sen sijaan ovat kasvaneet jo yhden kuppikoon ja nännit on aivan julmetun kipeet! Ne ovat oikeastaan SE JUTTU, josta voin jotain raskauden suuntaista päätellä...

terv. Nanada (ikää 31v)

Heips!
Huono olo alkaa häviämään! Nyt ei ole muutamaan päivään ollut yhtään etova olo! =)
Joku mietti mahan kasvua että housut ei enää mahdu ja kiristää, täällä vähän sama vika. Housut kyllä mahtuu mutta navan kohdalle tulee sit kunnon makkara ja ihan turha yrittääkkään jalkaan yhtään tiukempia housuja!
Oon miettiny että ku kolmas raskaus eikä edellisestäkään raskausajasta ole kovin kauan, niin mulla taitaa tulla tää maha nyt jotenkin nopeemmin! :whistle: Osa varmaan on sitä turvotusta mutta ei kaikki! Sivusta jos katsoo niin joku saattaa kyllä lähiaikoina kysyä jotain!
Tuohon ikäkyselyyn eli mä oon 29, loppuvuodesta 30 ...

Nanada tervetuloa mukaan!

:'( Täällä oli taasen livahtanut murheellisia uutisia, olen kovin pahoillani menetyksistä, ja voin vain kuvitella kuinka raskaita ne ovat. :hug:

Ja uusille tulijoille tervetuloa! =)

Täälläkin väsyttää ja en kertakaikkiaan jaksa ja pysty tekemään mitään. Nyt olen kesälomalla ja luulin että virkistyn kun ei tarvi olla töissä pakertamassa huonossa olossa ja kissan villat, entistä väsyneempi olen ja pilkin sohvalla viltin alla kakoen huonoa oloa :headwall:

Huono olo on siis edelleen riesana myös, yölläkin saatan herätä siihen ihan kääntäessä kylkeä että vatsasa velloo. Ja yöllä olen myös nyt jo herännyt hirveisiin kasvukipuihin kun on pitänyt kylkeä kääntää kun vihlookin sitten niin makeasti että kääntyminen jää justiin ja hetki liikkumatta oltava että kipu menee ohitse. Nam..

Viime viikolla oli tosiaan se mun kamalan pelätty niskaturvotus.Ihanaa oli kun sitä ei edes pystytty edes mittamaan eli olematon ja papruihin tuli laskennalliseksi 0.1mm turvotus jonka ne laskee veriseulan kanssa.Nyt jännitän miten veriseulassa lukemat sitten olisi.. Jännä että sitä aina jollain asialla itseään murehdituttaa..Missä auvoisa tietämätön onnenhuumainen odotus??Ehkä monen odotuksen läpi käyneenä ja muutaman epäonnistuneen myös, tieto lisää tuskaa..
Muutoin vauva oli ihanan vilkas, liikkui kovasti ja välillä laittoi pienet kädet silmille ihan kuin ujostaisi.Lääkäri vielä kysyi halutaanko nähdä vauva 3d;nä ja tottahan me haluttiin, nyt on muutama kuva kolmiulotteisena.vauva oli ihana :heart: :heart: :heart:
Niin, kuten huomaatte, meilläkään ei ole työnimeä, näköjään vauvasta puhun vielä.Onhan tässä aikaa työ nimeä sorvailla suuhun sopivaksi.

olipa omanapaista, mutta pikaisiin kuulumisiin!!

sini 10+5

Paljon haleja huonoja uutisia saaneille! :hug:

Jokunen päivä vierähtänyt viimevisiitistä, uuttakin väkeä ilmaantunut, teretulemast miunkin puolesta!

paha olo jatkuu täälläkin vaihtelevasti. ainoa keino pitää öklötys loitolla on syödä jotain vähintään joka toinen tunti, ja tuntuukin että parissa viikossa on paino noussut (en omista vaakaa,joten "mutulla" mennään) ja maha kasvanut (toiveikkaana ajattelen että se on vasta vain turvotusta :whistle: )...
Vielä olisi huominen päivä töitä ennen lomaa, kun lupauduin vkonlopuksi ylitöihin, liekö ollut viisasta kun aikalailla väsyttää, mutta saanhan sitten lepäillä neljä viikkoa, jeeee!

Joku kun kyseli uusioperheistä ja lasten ikäeroista, niin meillä on tulevalle vaavalle kaksi sisarusta (mulla poika, miehellä tyttö) "edellisistä elämistä". molemmat ovat tänä vuonna täyttäneet 10v. Vielä ei olla heille uutisia kerrottu, ajateltiin odottaa ekaan ultraan asti (31.7) ennenkuin kerrotaan. ei tarvitse sitten heidän murehtia jos kaikki ei olekaan kuten pitäis.
Mietin kyllä jo sopivia tapoja näille hemmotelluille(?) ainokaisille kertomiseen , enkä vielä ole sopivaa tapaa kekannut. Ehkä se sitten sopivan tilaisuudentullen sieltä luonnostaan putkahtaa. Miten muilla?

Entäs muu perhe(omat/appivanhemmat tms.), bestikset jne, oletteko jo kertoneet asiasta, ja jos ette, niin milloin ajattelitte kertoa? Sekä sitten se suurin kysymys: milloin kertoa työnantajalle???
Itse joudun varmaankin loman jälkeen infota työnantajaa,johtuen suht.raskaasta teollisuustyöstäni, josta joutunen muutamia helpotuksia pyytämään kunhan tämä raskaus tästä etenee. Tosin jos tähän tahtiin maha kasvaa, niin ei neljän viikon päästä lomalta palattuani jää kyllä kenellekään epäselväksi mikä on tilanne :) . Tosin 90% työkavereista on miehiä, että jospa heillä ei ihan niin nopeasti hoksottimet tän asian suhteen pelais... täytyy sanoa vaan että on hieman tullut lomalla grillailtua... B)

Eipä muuten ole työnimeä vielä meilläkään, jospa sekin itsestään jossain vaiheessa ilmaantuis, en oikeen osaa alkaa keksimällä keksimäänkään...
Itse muuten täytin toukokuussa 35v, kun ikää jossain tiedusteltiin.

näkemisiin hetkeksi!

tatuka rv8+4

mie kans liittyisin mukaan.
olen 21 vuotta.
toista odotan, ensimmäinen on tyttö 10/06 syntyny.
ponnistus paikkana on pkks.
laskettu aika on tällä hetkellä vielä tammikuun loppu puolella mut siirtyy ultrassa (22.7)
aika varmasti helmikuun ekalle viikolle. pitää kertoa sit tarkemmin tarkka LA.

täällä pahaa oloa on saatu jo kestää kolmisen viikkoa, mikään ruoka ei maistu ja sen ansiosta on painokin puonut aika reippahasti. mut toivon mukaan jossain vaiheessa rupeais nousemaan. väsymys ja kylmäminen loppui kokonaan tämän viikon lopussa mikä on ihana asia, tuntee kuin olisi kokonaan aivan uusi ihminen.

Kassulle iso halaus! Ja myös muille huonoja uutisia saaneille!

Uusille tervetuloa ja onnea!

Täällä alkaa huono olo myös väistymään. Huonoja päiviä on edelleen ollut, mutta niiden välissä on aina pari hyvää päivää. Aiemmin tuo oli jokapäiväistä. Oksentaa ei ole onneksi tarvinnut, kärsin ihan järkyttävästä oksennuskammosta ja pari kertaa oonkin jo itkua vääntänyt ja tärissyt peloissani kun oon pelännyt että kohta lentää... Oon kuitenkin saanut pidettyä sisällä, joten alan uskomaan kohta siihen että olen selvinnyt sen suhteen :)

Väsymys painaa edelleen, jos unta ei tuu yössä 9 tuntia tai yli voi olla varma että seuraava päivä on yksi niistä huonommista. No, ei kai tämä nyt enää montaa viikkoa kestä. Kohtahan tässä ollaan tarmoa täynnä (joo niin varmaan... ;) ).

Työnimistä oli puhetta, meillä ei myöskään ole sellaista. Puhutaan ihan vain vauvasta. Välillä tosin oon itse käyttänyt nimeä Little Bangkok kun tämä on Thaimaassa tehty :D Mies haluaisi käyttää hajuhernettä, kun haisen niin pahalle ja vauva näytti ultrassa herneeltä. Kiva :p

Me tilattiin vähän aikaa sitten kotidoppler käytettynä, odottelen innolla että se tulisi! Saa nähdä milloin kuuluu kun mulla on kohtu kallistunut taakse.

Niin ja mahtavia vauvamahoja jo teillä! Täällä ei oo mitään, illalla vaan turpoaa ihan palloksi, mutta siinä ei kyllä ole mitään söpöä. Ei siis todellakaan ole se vauva mikä sitä kasvattaa vaan ihan rehellinen pieru :D Aamuisin on ollut ihan litteä. Kireitä housuja en voi kuitenkaan pitää, koska jo puolenpäivän aikaan ne alkavat painaa ja vatsa tuntuu turpoavan jopa normaalia enemmän.

Sitten vielä yksi outo oire. Onko kellään NAPA KIPEÄ? Mulla välillä turpoaa napa toiselta puolelta niin, että on tosi kipeä. Ensin luulin että siellä on joku haava ja putsasin kovasti, mutta ei siellä mitään ole. Ja tuo myös pahenee iltaa kohden kun turvotus lisääntyy... En oo ikinä kuullut moisesta.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
KÖ 9+5
(29v.)

Minä täältä varovasti ilmoittaudun mukaan porukkaan kasvavaan... Olen 24-v. ja odotan esikoistani Espoossa (synnytyssairaala Jorvi). Laskettuaika on nyt 20.2. mutta tulee kyllä vielä muuttumaan =) .
Ite oon säästynyt aika helpolla, kun teidän muiden pahoinvointikertomuksia lueskelee... Parina päivänä on ollut tosi kuvottava olo, mutta muuten oon välillä jopa unohtanu odottavani lasta. Rinnat on kyllä aivan järkyttävän kipeät ja väsymys aivan suunnaton kokoajan =) .
Nyt lähden möksälle vähän rentoutumaan ja latautumaan tiistaina alkavaa 8 päivän työputkea varten...
Mukavaa ja toivottavasti aurinkoista sunnuntaita kaikille! :flower:

Tittan rv 8+4

Kassu :'( :hug:

Tervetuloa uusille! Onnea!

Kiitos kaikille vaatehankintoihin kommentoineille. Jätetään ne 50 senttiset kauppaan siis.

Palailtu taas mökiltä sivistyksen pariin. Ilmennyt uusia oireita. Naama on kuin pahimmassa puberteetti iässä..tosin mulla ei ollut silloinkaan tälläistä ihoa. Järkkyä.
Eilen sain myös ekan itkukohtauksen. Kaikki alkoi ruokapöydässä ja naurusta, joka sitten muuttui naurun ja itkun sekaiseksi TOSI hihhuli tilaksi. Mies tuijotti suu auki hämmentyneenä :whistle:

Huomenna on se neuvolalekuri, ihan kivaa vaikken edes tiedä mitä siellä puuhastellaan .

Labello Ikään voit laittaa mulle 34v.
Kun/ jos vauva syntyy niin olen jo 35v, esikoinen tulolla, joten jo on aikakin.

Haavemamma RV 10+3

Iltaa kaikille!
Tervetuloa uudet! :flower:
Nyt on sit eiliset häät takana,ihan hyvin meni!Pikkasen siel oli vieraita...320!! :whistle: Selkä on vieläkin todella kipee,ei teil oikeesti olis mitään vinkkiä miten sais tän kivun helpottamaan!? :o
Kauhee olo ku tietää että jotain tarttis syödä,mutta kun ei van pysty!! :(

Iltaa palstamammat!

Mä olen eilisen ja tän päivän maalannut meidän äitin tulevaa taloa. B) Ajatella kuinka se yrjöäminen loppuu aina kun olen äitini seurassa :D pitäisi varmaan kutsua se meille asumaan ;) eilen ja tänään oksensin vaan aamupäivällä muutamaan otteeseen, heti kun menin raksalle niin olo parani.

Tyypin äippä: Oletko ottanut särkylääkettä? Mulla oli viime raskaudessa ihan loppuvaiheilla supistusten lisäksi jumalattomat selkäkivut. Tunsin itseni niin rammaksi, mutta onneksi oli vaan viimeisen kuukauden. Toivotaan, että menisi pian ohi.

TERVETULOA KAIKILLE UUSILLE!!!

Mulla olis keskiviikkona eka neuvola ja en tiiä miksen sitä juuri odota... Kai siksi kun mun oma neuvolatäti (joka on maailman ihanin) on lomalla ja siellä on yksi sijainen, josta en kauheasti pidä. Ja kuitenkin näin jo kerran sinne masuun niin tiedän siellä olevan elämää. Tuskin kuuntelevat edes sydänääniäkään. Ja lapset menee mun äitille hoitoon ja mun pitäisi keksiä joku hyvä syy, että minne menen ja salaa livahtaa sinne neuvolaan, ne kun nyt väliaikaisesti asuvat aivan neuvolan vieressä. Näkevät ikkunasta sinne sisäänkäynnille.... :whistle:

Nyt menen lepuuttamaan itteeni.

-kyrsä ja nappula 8+1

Tervetuloa kaikille uusille!!! :heart:

Häistä puheen ollen, niin mulla on omat häät 4 viikon päästä lauantaina!! IIIIIK!! Toivottavasti vaan hääpuku sopii silloin vielä. Olin ostanut sen jo kauan sitten ja nyt tuli muutama ekstra kilo hoitojen aikana plus että nyt on tullut vielä pari lisää...No, vein sen ompelijalle joka tekee siihen säätönyörit selkään että me kaikki kolme mahdutaan sinne sisälle! :)
Muuten alkaa kyllä järjestelyt olemaan aika reilassa, kun vaan jaksais väkerrellä näitä askarteluhommia vielä vähän...

Mulla muuten muuttui LA. 17.02-09 mutta ei se niin tarkkaa ole tohon listaan. Näin vaan että mulla on nyt sama la. kuin Caro79 ja sama sairaala! :)

Tyypin äippä Laita jotain lämmintä siihen kohtaan mikä särkee. Mulla on sellanen hernepussi jonka voi laittaa hetkeksi mikroon ja kyllä auttaa selkäsärkyyn mutta esim joku muovipullo lämpimällä vedellä täytettynä tai joku vastaava viritelmä. Tai sitten lämmin suihku/kylpy.

Ainiin, ja niin kuin nimimerkistä ilmenee niin olen kohtapuolin 26 v.

KYRSÄ:Oon ottanu särkkäriä,mut se ei oikein auta!
Maya82:Kiitos vinkistä,täytyy kokeilla!Lämmintä suihkua tosa kokeilin,hetkellisesti autto! Ihanaa!!!Onko teille tulossa isot häät? Onnea ja tsemppiä jo näin etukäteen!! :heart:

Vaateostoksille minäkin tänään sorruin, kun osaa olla niin halpaa alennusmyynneissä, kai ne nyt on jo jotain loppualeja? Meille ei ainakaan yhtään 50cm vaatetta tule, tai jos sellaisia tarvitaan niin ehtiihän ne ostaa sitten kun on vauvan koko tiedossa :D

Tänään on ällötys ollut vähäistä, mutta eiköhän se näihin aikoihin pitänyt jo vähentyäkin.
väsymys vaan on mahdoton.

Ja onnittelut Maya82 häiden johdosta.

Ja samalla nosto kun ollaan pudottu toiselle sivulle :attn: :attn:

Mulla olisi huomenna nt+ veriseulan tulosten soittoaika..Kärvistellen menee tämä päivä, näemmä. :/

Mä en ole vielä ostannut uudelle tulokkaalle mitään, jotenkin taikauskoisesti odotan 13+ viikkoa, jolloin olisi taas yksi rajapyykki takana. Toki eihän sekään mitään takaa kuitenkaan, mutta hypistelty on sitäkin kovemmin pienokaisten nuttuja :snotty:

Onko muut aikanaan meinaamassa kysyä kumpaa masussa kasvaa, vai oletteko ajatelleetkaan noin pitkälle kuin minä?? Me taidetaan kysyä kun siihen aikanaan tilaisuus tulee.

Maya82; onnea tuleviin häihin, itse olen myös odottanut kun meidät vihittiin, hassua kun vauva potki koko seremonian ajan ihan hirveesti, tuntui että hääpuku heilui vaan päällä.. :laugh:

Nyt aamupalalle ja kaupungille, jos kävisi torilla aamupalalla :p Tuoreeet mansikat ja herneet houkuttaa..

sini ja uusi viikko 11+0

MAYA: Onnea jo etukäteen, toivottavasti tosiaan kaikki mahdutte pukuusi :D

Siniraita: Me ajateltiin kysyä kumpi tulee. Esikoinen oli ainoa, josta ei tiedetty, että kumpaa on eikä haluttukkaan tietää. Kakkosesta ja kolmosesta ravasin ultrassa niin monta kertaa, että se oli 100% varmaa, jotta kumpi tulee :D kuopuksesta kävin yhdeksän kertaa ultrassa ja kakkosesta seitsemän kertaa. Olen varautunut, että myös tästä pitää siellä ravata, ellei luonto ole "korjannut" mun paikkoja kun edellisestä raskaudesta on kuitenkin jo yli 2v... (pisin aika meillä) tulipas taas sepustettua.... Mutta siis joo, aiotaan kysyä. En ota edes äitiyspakkausta niin haluan itse ostaa sit sopivia vaatteita. Aika paljon on noita neutraaleja, mitkä sopii sekä tytölle, että pojalle, mut siltikin jos jotain kivaa löytyy :)

Arvatkaas millä vältyin oksentamasta tänä aamuna? Olin just lähdössä juokseen vessaan kun otinkin eukalyptus pastillin suuhuni ja WOW, se huono olo häipyi sillä sekunnilla :o Nyt siitä on jo pian 2 tuntia ja vieläkin hyvä olo. B)

nyt siis hommiin.

-kyrsä ja nappula 8+2

siniraita kyllä mekin halutaan tietää kumpi sieltä sitten on tulossa, mä en malta olla ainakaan kysyättä. Ja ainuttakaan vaatekappaletta en osta ennen sitä! Ja en varmaan sit osta muutenkaan jos toinen poika tulee, on kaikki esikoisen vaatteet vielä tallessa. Uudet kotiutumisvaatteet sit vaan. Mut jos tyttö tulee ni pitäähän sitä sit jotain :whistle:

VÄSYTTÄÄ!!!! Siis ei mitään järkee. Aamusin oon kun zombie edelleen en meinaa millään herätä, iltapäivällä vähän virkistyy ku menee ulos,mut illat on taas zombiena laahustamista. Meille tulee huomenna loppuviikoksi vieras, saas nähä miten sitä jaksaa seurustella :xmas:

Kerroin parhaalle kaverilleni toissapäivänä raskaudesta, eipä tullut häävi vastaanotto, sääliä lähinnä |O Joo no se nyt oli odotettavissakin, samanlainen vasrtaanotto oli esikon kohdalla. Nyt varmaan loppuu yhteydenpito hänen puolelta kokonaan,esikoisen aikana se väheni yli puolella. Vaan mitäs minä semmosilla kavereilla teenkään. :snotty:

Viikko ultraan :p
labello 10+6

Pahin toteutui.
Aamuyöstä alkoi verenvuoto ja lähdimme välittömästi sairaalaan. Ultraan pääsin kuitenkin vasta nyt aamupäivästä, sykettä ei löytynyt ja sikiön koko ei vastannut viikkoja. Lääkäri sanoi että hyvinhyvin pieni mahdollisuus on, mutta suositteli varautumaan kuitenkin keskenmenoon. Tätähän minä olen pelännyt, kipujen vuoksi olin viime viikollakin lääkärissä ja hän kuitenkin löysi dopplerilla sykkeen. Eilen illalla kipuja oli tavallista enemmän, nyt ne voimistuvat koko ajan.

Olo on aivan turta, en edes tiedä miten tällainen on mahdollista. Minulla on ollut kahdeksan vuotta sitten myös keskenmeno, mutta silloin se oli aivan heti raskaustestin jälkeen, raskaus ei edes tuntunut silloin millään lailla. Nyt oli jo odotukset niin korkealla, ihan liian korkealla.

Viikon päästä on kontrolli ja pelkään, että ehdin taas alkaa toivoa jotain ihmettä jossain vaiheessa. On niin vaikea hyväksyä totuus. Olin jo tehnyt paikkaa uudelle pienelle elämääni, nyt tuntuu niin tuskaiselta ettei edes sanoja löydy suuhun. Onneksi on tuo esikoinen, ilman häntä oli vaikea toipua tästäkin. Kaikki raskausoireet ovat jäljellä, tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta.

Mutta jaksamisia kaikille ja parempaa onnea!

Maya82 Onnittelut jo etukäteen häiden johdosta!!!

Mä katsoinkin tuota listaa et tämän palstan mukaan tyksissä olisi aika hiljaista helmikuussa ;) Onneksi nyt edes me kaksi käydään siellä kääntymässä =)

Turun suunnalta on kyllä täällä hiljaista eli missä kaikki Turun alueen helmikuun mammat luuraa?!?

Meillä on tänään neuvola ja olen kahden vaiheilla kehtaanko pyytää sairaslomaa. Olen ihan sikaväsynyt ja pahaolo vaivaa enemmän tai vähemmän koko ajan. Aamulla bussissa ja nyt töissä pari kertaa olen keräillyt itseäni etten oksentaisi. Muutenkaan tämä vetämätön olo ei ole kovin kivaa. Tuntuu ettei muuta tee kuin nukkuu ja käy töissä. Nyt vielä pari päivää on maistunut tosi huonosti ruoka. Mutta sitten taas tulee olo ettei raskaus ole sairaus ja jos olisin tämän takia sairaslomalla olisin ihan luuseripaska työntekijä! Varsinkin kun kesäloma aika on päällä ja muutenkin vajetta henkilökunnasta. Sitten taas toisaalta mietin ettei se minun vika ole ja tärkeintä mulle on nyt tämä vauva! VAIKEAA!!! :p

Miten muilla, onko kukaan ollut väsymyksen ja pahanolon takia vielä poissa töistä?!

HILMUSKA :'( :hug: Toivotaan, että ihme tapahtuisi. Kauhea tilanne varmasti. Ihan liikaa on nyt näitä surullisia uutisia tullut :(

Mutta tosiaan jos jotain positiivista hakee niin parempihan se nyt tälleen raskauden alussa mennä kesken kun myöhemmin. Mun ystävällä on 4,5kk vauva, joka taistelee hengestään sairaalassa. Menetys on aina pahan tuntuista, mutta on kuitenkin "helpompi" hyväksyä se menetys kun ei ole vielä koskaan vauvaa nähnyt tai tuntenut potkuja!
TSEMMPIÄ silti kailille, jotka ovat menetyksen kohdanneet!!! :hug:

:'( Voi kun surullisia uutisia, Hilmuska.Aina näitä surkeita uutisia tänne tipahtelee :'( Voin vain kuvitella miten kurjalta tuntuu, miten sitä pientä alkiota/sikiötä pitää täysin jo omana vauvana.Voimia koko perheelle, pitäkää toisistanne huolta :hug:

labello; mä en ole kenellekkään kertonut odotuksesta sillä tiedän että saan kuulla myös pahoitteluita kun JO NOIN MONES, ja OLIKO VAHINKO.. Jotenkin tuntuu jännältä eikö saisi olla isoja perheitä ilman uskontoa ja vahinkoja?? Meillä kun lapset ei ole tullut vielä mitenkään yksinkertaisesti vaan joka raskaus on ollut riski ja pari viimeistä hoidoilla.Sitten pahastun toisten ääneen päässeiltä sammakoilta..
Ja jollei oltais saatu omia olisi ollut itsestään selvyys että suurperhe olisi meille tullut muulla keinoin sitten, niin paljon on pieniä ihmistaimia ilman kotia ja syliä :'(
Mutta palatakseni asiaan, niin tiedän myös siis saavani ikäviäkin kommentteja vastaan ja koetan henkisesti vahvistua, toisaalta se sattuu niin hel...sti kun joku läheinen sanoo jotain sellaista mitä ei takaisin saa. :(
Mutta kuten labello sanoikin niin onko se sitten sen ystävyyden väärti??Minkälainen tilanne sulla on kaikenkaikkiaan , kerroit mahdollisesta yksin odotuksesta?

kyrsä, mä en myöskään ota näillä tietoo äippä pakettia, kun noita vaatteita on todella, kun en yhdestäkään rievusta ole raaskinut vuosien aikana luopua.. :whistle: Ostelen kun tiedän mitä ostan..

Caro; mieti, miten jaksat töissä, on niin monenlaisia ihmisiä. Jos koet ettet selviydy töistä ja olet väsynyt niin hae lomaa, mutta voithan pyytää vaikka pienen pätkän ja katsoa kun saat levättyä oletko sitten paremmin työkykyinen. Itselläni on todella rankka työ, jos pomo tietäisi niin kotiin passittaisi..Mutta haluan nyt olla töissä vaikka onkin välillä todella tukalaa ja ankeeta ja väsyttää.En siis ole mikään työnarkomaani mutta nyt kun olen töissä niin aikanaan jaksan taas kotona olla rauhassa vauvan kanssa.Ei tule kiire uraa luomaan :laugh: :laugh:

Ultrakuulmisia :heart:

Sikiö vastasi viikkoja 11+4. Eli laskettu aika pysyy tammikuussa ainakin vielä,29.1 oli tuon ultran mukaan mutta kuten tuo lääkärikin sanoi niin helmikuun alkuun voi aivan hyvin mennä. Joten joudutte kestämään mua jatkossakin
Niskaturvotusta mitattiin 1,6mm joka kuulemma on normaali.
Verikoe mua jännitti kaikkein eniten kun jotenkin kaikuu vaan mielessä se aikasemmissa raskauksissa toitotettu väärät diagnoosit "liian nuorilla" (alle 35v). No viikko kuulemma menee, jos soittoa ei kuulu on kaikki hyvin,nyt sitten vaan peukut pystyyn etten Oulun suunnalta puhelua saa.

Yhteistyössä