Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

toksosta mä kävin ottamassa verikokeet yksityisellä ennen inssiä, en ole sitä sairastanut, ja lääkäri rauhoitteli kovasti että on jo huonoa tuuria jos sen sitten nyt saisi (kissoja ollut 8 vuotta) kissat on sisäkissoja, leikattu, madotettu jne. mutta olleet pikkuisina ennen luovutus ikää maalla ulkona, itse vaihdan hiekan, teen sen joka päivä ja käytän hanskoja, mulla paniikki toksosta oli ennen raskautta mutta ei enää,, se on oikeasti harvinainen eikä kissat sitä ainoastaan levitä..

haavemamma mä olin jo raskaana ko sain kiskot ja vasta opettelin niiden käyttöä kun pahoinvointi alkoi, yhden hampaan juuren olen narskuttanut rikki, enkä halua samaa kokea, että ehkä yritän aloittaa kiskoilun taas ensiyönä.. :ashamed: :(

Täällä pinna niin kireällä ja olo on todella nuutunut...mikään ei tänään ole onnistunu ja mieskin valitti kaikesta (kun oon lihonu ja en laihdu ja ei oo vaakaa ja vituiksi leikkas tukan ja ei oo töitä ja elämä on paskaa....) Arvatkaa milta tuntuu samalla siivota ja kuunnella kun mikään ei ole hyvin...EI OLE MULLAKAAN, MUN PITÄÄ SIIVOTA! V***u! Ähh, huomenna varmaankin parempi päivä, tulee sukulaiset synttärikahveelle. Nämäkin kaksikymppiset on vihoinviimeset, kolmekymppisenä seuraavat vasta. (ainii, taisin unohtaa tärkeen asian...meille tulee lapsi, eli niitä synttäreitä on järkättävä sit kuitenkin joka vuosi :whistle: )

Noh, nyt sit toisiin juttuihin. Masu kasvaa, näyttää muiden silmissä kuitenkin edelleen läskimasulta, vaikkaikin sitä osin on. Itse kovasti jo ihailen omaa massuani, mieskin sen jo huomannut (kysyi varovasti yks ilta että onko sun massu kasvanu? :LOL: )

Meillä on kissa mutta se on nyt raskauden ajan ollut paljon maalla miehen vanhempien luona, jossa viihtyy kahden muun kollin kanssa (meidän kissa on siis tyttö). Laiskana ihmisenä sanoin syyksi juuri kissanhiekasta saatavan tokson, joten nyt ei ole tarvinnut siitä sitten huolehtia. Kyllä kisu meillä kotonkin toisinaan käväsee, mutta paremmin se siellä maalla viihtyy ja sinne tulee vauvan synnyttyä jäämäänkin. Siellä sitä näkee silloin kun haluaa =)

Seksistä sen verran että ei olla harrastettu ainakaan kuukauteen koska asia tekee niin kipeää...limakalvot on arat että mitää ei vois sisään laittaa. Mies tuskissaan kysyi että kestääkö tämä 9kk, mun oli pakko vastata että en tiiä. Tunnen kovasti syylisyyttä ja pelkään että mies läitee muille markkinoille, vaikkakin AIKA varma olen että ei tekisi koskaan sellaista, mutta halut ne on miehelläkin... Kai sitä jossain vaiheessa on annettava vaikka väkin ja vaikka kuinka tuntuisi pahalta...

Mutta nyt muihin puuhiin... halaus :hug: ja rutistus kaikille!

Jospi ja papu 15+6

Hips!

Sain verikokeiden tulokset, ihan normaali virustartunnalta tulokset näytti. Ei siis listeriaa. Varmistuu vielä ens viikolla, mut lääkäri sano et selvältä näyttäis jo täs vaiheessa eli ei hätää. Mut ei pitäis kuulemma syödä sitä homejuustoa kun on kerran varotettu... :ashamed: Kai sitä helmikuuhun asti pitäis sit kestää.
Mut oli kyllä raju tauti, sitä on nyt liikkeellä... 3 päivään ees vesi ei pysynyt sisällä.
Kannustan ottaan käsidesin ahkeraan käyttöön siihen asti ku epidemia on ohi ja toivon kovasti ettette saa sitä!

Toksosta oon ymmärtänyt, että niillä joilla on kissoja on yleensä se tokso jo tietämättään sairastettu ja immuniteetti tullut. Et se ei välttämättä tekis mitään oireita jos ei ole raskaana. Mut että raskaana olevan ei pitäis vaihtaa kissan hiekkoja jos ei oo koskaan ennen sellasta tehnyt. Voi olla et oon väärässäkin, korjatkaa ihmeessä kun en muista sitä lähdettä mistä oon moisen lukenut.

Masusta: Mä en odota vielä mitään jättimahaa, mut olis kiva jos vähän kasvais ettei näyttäis pelkältä pöhötykseltä... Toisaalta ois ihana saada sellanen oikein komee maha, varsinkin kun jostain syystä ihmiset aina päivittelee niitä pieniä mahoja ja vertailee tuttujensa mahoihin... :headwall: Mua otti se viime raskaudessa tosi paljo päähän. Ei muidenkaan ihmisten vartaloita niin suorasanaisesti arvostella ja vertailla, miks sit raskaanaolevien kun me ollaan vielä normaalia herkempiä hormooneinemme. Viimeks selvisin aika pienellä mahalla ja tajusin olla siitä ilonen vasta synnytyksen jälkeen kun osastolla olin jo niin pieni ettei musta ees huomannut et olisin koskaan synnyttänyt. Palautuminen oli tosi nopee. Ja olihan se kätevää kun ennen synnärille lähtöä taipu vielä lakkaan varpaankynnet. :D Eli ollaan ylpeitä niistä kaikenkokoisista mahoista ja yritetään olla vertailematta turhaan. Mutta ilman vertailua, laittakaa masukuvia, niitä on niin kiva ihailla kun ovat niiin kauniita! :heart:

Haavemamma73: Joo mulla on kans se sarvikuonokannu, hankin joskus vuosia sitten kun tuppas nuo poskiontelotulehdukset vaivaamaan. Tarttiskin taas kaivaa se esille ja kokeilla jos auttais oireisiin. Onneksi ainakaan vielä ei oo ihan hulluksi mennyt tuo tukkoisuus...

Mahasta sen verran että täällä on jo kans aika komia kumpu :heart: ja nyt parina päivänä tuntunut jo ihan selviä liikehdintöjä masussa, eilen illalla muljahti oikein selkeesti. Varmaan jotain kolme viikkoa sitten alkoi tuntumaan ekoja lepatuksia ja hipaisuja mut nyt vihdoinkin alkaa erottua selkeitä liikkeitä....Ihanaa! :heart: :heart:

Tänään on perjantai, jee! Pitkä ja rasittava työviikko takana =) Nyt saunaan..
T.Rosinante 17+5

toksosta pixie siitä kokeesta näki mun lääkärin mukaan etten ole sitä aiemmin sairastanut, mutta koska asun yksin ja olen viimeiset kahdeksen vuotta hiekkoja vaihdellut teen niin edelleen, jos laatikon pesee säännöllisesti ei vaaraa pitäisi olla, ja mä tosiaan käytän hanskoja ja huolehdin käsienpesusta, mutta kannaatta sitä verikoetta ottaa jos siltä tuntuu, mulla se ja pitkä keskustelu lääkärin kanssa rauhoitti tilanteen...

limpsa mulle on tullut himo limppariin, en ole voinut juoda vatsani takia sitä moneen vuoteen, mutta nyt tää raskaus tehnyt sen et pystyn juomaan, pakko rajoitella itseään, sokeri tai lisäaineet ei tee kropalle saati hampaille yhtään hyvää, mutta kun se on niiiiinnnn hyvää. :D

jeps, aamupalalle ja sitten kävelylle..lähtee päiväkäyntiin.. :wave:

kissasta Meillä on 12 vuotias tyttö joka on viikonloput mökillä ulkona, muuten sisäkissa. Saalistaa hiiriä kyllä. Minä hoitelen edelleen meidän kissanhiekat ja pesen kädet sen jälkeen huolellisesti, that's it.

Seksistä
Voihan ne 'hommat' hoidella muutenkin kuin yhdynnällä, itselläni kun on myös g-herpes niin toisinaan kun se on päällä on ukko tyydytettävä muilla keinoin, että pysyy tyytyväisenä. Ja huom, teen sen ihan omasta tahdostani :)

Nyt lähden kaverin kanssa lounaalle!

Mukavaa lauantaita plikat! :heart:

haavemamma ja nökerö 17+3 ( muistaakseni )

Mae
Pitkästä aikaa tulen tänne lueskelemaan ja kirjoittelemaan.
Mä olen nyt sitten ollut keskiviikosta asti sairaslomalla tuon selän takia. Eilen kävin hierojalla sen rusauttamassa paikalleen ja hieroja ihmetteli että edes pystyin kävelemään enää. Oli ranka niin kiero ja nikamat yhdessä mytyssä. Eilen siis selkä oli jo ihan hyvä, tänään taas kyyneleet valuvat kun yritän liikkua, ehkä se ranka vaan hakee taas oikeata asentoa.

Itku silmässä kävin myös ke kuuntelemassa s-äänet, kun jotenkin se lääkärineuvola jäi kaivelemaan. Hyvin ne kuului ja kohdun pohjakin on jo tooooosi korkealla, 2 cm navasta.
Mun pitäis nyt alkaa siivoamaan ja touhuilemaan kun ens la olisi ne häät. Iskee kyllä jo vähän paniikkia.

Joo-o,kyllä on taas hyvä päivä :kieh: Ensinnäkin, sanoisinko et n.80% todennäkösyydella musta tulee 2lapsen yh. Tähän yhden lapsen yksinhuoltajuuteen jo tottunutkin,mut kahden kanssa ei ehkä ihan suunnitelmissa ollut. Vaan parempi yksin kun paskan ukon kanssa. Eiku eteenpäin sano mummo lumessa.
Sitten issias edelleen vihottelee ja nukkuessa vihloo koko alaselkää,oon alkanut nyt nukkumaan kyljellä tyyny jalkojen välissä,se vähän helpottaa.
Flunssakin tekee tuloaan vissiin, poika on ihan tukossa ja itellä semmonen hömelö olo. Saas nähä alkaako tästä kunnon sairauskierre sit, viimeks oltu kipeenä vissiin marraskuussa.
Mitäs muuta kivaa tälle päivälle.. Sataa ja tuulee ja on kylmä. ja väsyttää ja laiskottaa ja vaikka mitä.

että tämmöstä tänään.

:kieh: labello ja mytty 16+6

Glow
Lauantaita :)

Mulle tulee välillä näköjään lauantaisin sisustusvimma :D
Mies oli joskus yli kk sitten viikonlopun pois kotoonta ja mähän innostuin siskon avulla vaihtelee huonekalujen paikkoja siivouksen yhteydessä ja laittelee kynttilöitä ym.
Noh, tänään (saikusta huolimatta menin pojan kans kaupoille :ashamed: ) . Jyskissä oli just semmoset paneeliverhot mitä olin olkkariin haaveillut! Nyt pitää meinaan saada väriä kehiin! Meillä on aika vaaleaa/beigeä olkkarissa. Nyt on verhot missä on kiva punainen/beige kuvio valkoisella pohjalla. Maksoi peräti 5e/paketti!
Pitääköhän mun malttaa odottaa että mies tai sisko tulee avuksi niitä ripustamaan?
Luin yhtä kirjaa, jossa nainen on raskaana. Juuri näillä viikoilla alkaa jotain taulua laittaa seinälle, horjahtaa ja huonostihan siinä kävi.
Pihalle ostin kivan lyhdyn syys iltojen iloksi.

Ihanaa kun on syksy. Eilen illalla laitoin taas olkkariin monta kynttilää palamaan, ihana tunnelma oli :)

Katsoiko kukaan eilen sairaalan syke sarjaa? Mua kiehtoo tollaset sarjat, tykkäsin. Ainut vaan, että nyt tulee itku melkein vieläkin kun näkee edes sairaalan. Ukki vietti muutaman viimeisen kuukauden sairaalassa (teholla) reilu vuosi sitten :'( Usein siellä vierailin. Ukki oli mulle tosi tosi tärkeä ihminen, vauvasta asti. Olisin halunnut että hän näkee mun häät ja vielä vaikka mitä, mutta toisin kävi.
Sarjasta, se oli siis hyvä! Olipa sitten synnytyskin heti alkuun. Näytti tosi rauhalliselta. Mulla tuli tippa silmään kun se vauva syntyi ja tulee vieläkin kun ajattelen sitä. Hassut hormoonit.
Ja sitten mulle tuli nyt ekan kerran tän raskauden kohalla paniikki synnytyksestä. Että eikä! emmä pysty synnyttämään, mitä jos mä en jaksa?

Juuh ja taas täällä oksennettiin aamulla. Mä en ymmärrä :headwall: miksi ei aamupala pysy sisällä!? edes pelkkä vesi tai mehu. Ens viikolla on sentään jo viikko 17+...
Nyt on nälkä, mutta mitään ei tee mieli. Ainoastaan keltanen jaffa menee...

Kauppa reissulla tuli ekan kerran onnittelut vauvasta, niin että onnittelija ei ollut tiennyt vaan katsoi mahaa ja sanoi että "teille on tulossa vauva?" :D

Heips!
Lorelai Mä katoin kans sen sairaalan sykkeen ja tykkäsin kans kovasti, olis vaan saanu olla vaikka tunnin! Ja siitä synnytyksestä tuli kans mulle ihan kunnolla vedet silmiin! Poika kysyi, että äiti mitä sää oikein itket! Harmi että tuommosia ohjelmia ei ole enempää!
Meillä on tänään 5-vuotis hääpäivä :heart: tais olla puuhäät...täytyy laittaa miehelle sauna lämpeemään ku tulee töistä ja kynttilävalaistus sinne. Eipä tässä muuten ihmeitä kotona vietetään poikien kanssa iltaa. Ja jos sit saunan jälkeen vaikka popkorneja tekis!

Mä oon nähny nyt muutamana yönä tosi todentuntuisia unia vauvoista, mutta onhan se aikas usein päivälläkin mielessä, nyt ku alkaa tuo mahakin tuossa jo olla esillä!

Mukavaa Lauantaita
:wave:

Glow
piti vielä tulla vilkasemaan :D
karvatonkoira Neloselta alkaa sairaala-sarja 22.9. Tulee ma-to.

Mä oon pessy vauvan vaatteita :D
Eihän ne likasia oo ku varastoon laittaessa on pesty mut onhan ne siellä varastossa jonkun vuoden ollu... Voi kai ne jo pestä ja vähän lajitella koon mukaan et mitä laittaa mihinkäkin kaappiin.
Mun ei tarvis ostaa yhtään vaatetta vauvalle... Iso kasa löyty pojan vanhoja, kaverilta sain paljon ja anoppi tuo tasaisin väliajoin potkuhousua yms. kivaa. Mut aivan varmasti mä jotain ostan...
Taitas olla sitten saunan lämmitys!

Jospi: Sulla näkyy noi kuvat vaan sisään kirjautuneille =) Itse kirjauduin ja näin ihanan kummun, mut jos muutkin haluais nähdä... :D

Mahan koosta: sen verran, että olen aina ollut erittäin tyytyväinen pieneen vauvamahaani, mutta kyllä se olisi jo kiva näillä viikoilla ESITELLÄ sitä vauvamahaa :saint: Mutta tosiaan, itse olen myös aina ajellut alapään karvoituksenkin ihan itse ihan vielä ennen synnytystäkin.... Eli ei mikään jättimaha ole ollut milloinkaan.

Labello: :hug: Koitahan jaksaa. Toivottavasti saatte sovittua molempia osapuolia tyydyttävän ratkaisun. Peukut pystyssä toivon, että ette eroaisi, mutta tosiasia on sekin, että mitä sirtä stressiä kasvattamaan huonon miehen kanssa! Kovasti tsemppiä!!!

Sairaalan syke sarjasta katsoin viimeiset 5min ja itkeä pillitin tietysti! Ens viikolla pitää katsoa kokonaan.

Seksistä: joo, tosiaan voihan ne hommat hoidella muutenkin :saint: Viime raskaudessa tosiaan oltiin 13 viikkoa yhdyntäkiellossa... Silloin sitä tajus kuinka kärsivällinen tuo mieskin voi olla :LOL:

Mä eilen vetäsin illalla melkeen kokonaisen pizzan naamariini ja sen jälkeen on tuntunut, ettei tuo mahan turvotus laske ollenkaan :LOL: Tänäänkin housut junnas, että vaihdoin toisiin vähemmän kiristäviin :eek: Saa nähdä laskeeko ikinä vai otanko noi äippävaatteet esille.
Tänäaamuna oksensin taas :headwall: Mä en tajua, et mitä hittoo tää on. Ennen ne on aina loppuneet kerralla, mut nyt tälleen ihmeellisesti oksennan ehkä kerta viikkoon... Siellä onkin joku UFO!

jaahas, kai tästä pitää lähteä syömään.

-kyrsä ja nappula 15+1

http://irc-galleria.net/view.php?nick=sukuvika

Ja kun noita Jospin kuvia katselin (suloinen poika sulla :heart: ) niin ajattelin esitellä teillekkin naamani ja lapseni. Eipä siellä vielä tosiaan ole vauvasta kun 2 ultrakuvaa.

sen verran tuosta irc-galleriasta en tähän kehtaa linkkiä laittaa,mut käyn teitä muita kurkkimassa ja laitan puumerkkiä :D mulla tosiaan näkyy suurinosa kuvista vaan tietyille ryhmille,mut laitan teidän siihen myös niin ei mee "epäreiluks" ja pääsette halutessa kurkkimaan :LOL:

sleeping
Hei!

Kai munkin on tänne taas jotain raapustettava. Käyn päivittäin, mutta laiskottaa niin pirusti ettei mitään jaksa naputella.

Ahdistusolo meni onneksi. Neuvolatäti sanoi, että on vaan joku rasitusjuttu. Nyt olen ollut kantamatta painavia juttuja. Vatsaa kyl kiristelee, muttei ole sellaista supisteluoloa enää lainkaan. Tää vatsa on aivan mielettömän kokoinen. OIKEESTI! En yhtään ihmettele jos kiristelee, kun kasvaa näin hurjaa vauhtia. Isäntä eilen silitteli vatsaa ja sanoi et ihana pallo! :D
Mulla on neuvola parin viikon päästä ja innolla/kauhulla odotan neuvolatädin ilmettä kun näkee tämän valtavan pallomahan. Onko tää oikeesti normaalia vai onko mun mahassa oikeesti kolmoset!?! Kyllähän mä tiedän, että tästä kolmannesta tulee varmasti iso vauva, luultavasti 5 kilonen, kun esikoinen oli reilu neljä kiloa ja kuopus melkein 4,5 kilonen syntyessään, mutta tuo kasvupyrähdys pitäis tapahtua vasta ihan loppuvaiheessa eikä jo nyt!

Nenä on ihan tukossa ja on ihan flunssanen olo. Pitäis kuitenkin jotain jaksaa tehdä kun on noin kaunis ilma ulkonakin.

Heippa! :wave:

Sunnuntaita!

Kohtahan sitä päästään jo syyskuun puolelle!

Masun koko & vauvan koko: Mulla on ollut kaikissa raskauksissa aika pieni maha, joka ei varsinkaan ekassa raskaudessa näkynyt kuin vasta puolen välin jälkeen. Sitten ihan loppuvaiheessa on kyllä ollut reilumpi pötsi. Mutta eivätpä nuo toukkasetkaan mitään isoja ole olleet, sellaisia just kolmikiloisia. Yleensä jo rakenneultrassa vauvat ovat jääneet viikoissa "jälkeen". En kyllä tiedä, voiko r-ultran perusteella vielä ennustaa tulevaa kokoa. Ja vaikea uskoa, että paljoa yli kolmikiloista tulisin nytkään, vaikka tässä juuri vedänkin fazerin sitruunasuklaata naamariin. :D

Vihdoinkin tunnen minäkin liikkeitä!! :heart: On sitä oikeasti odoteltukin, kun tuntuu että täällä kaikilla on tuntunut liikkeet suunnilleen rv 12-> :xmas: Ihan hentoista kuplintaa vielä, ja ei edes päivittäistä, mutta ainakin tietää, että masussa potkiskellaan.

Seksihalut on mulla ihan ennallaan. Lisääntynyt valkovuoto on aika ällöä niissä puuhissa, mutta täytyy vaan olla ajattelematta moisia sivuseikkoja. :p

Kössi 17+3

Toksopasmoosista. Kun kerroin neuvolassa, että olemme menossa Espanjaan niin hän otti automaattisesti kyseisen altistus verinäytteen. Toisen hän ottaa seuraavalla neuvola käynnillä, että saadaan tieto altistuinko nyt.

Kummastuttaa.... Neuvolassa ei ole vielä kertaakaan otettu multa pissanäytettä, Viimeksi kyllä kävin vessan kautta ennen kun menin huoneeseen, mutta ei hän sitä tutkinut. Onko teillä näin??? Aikasemmissa raskauksissa on aina tutkittu pissanäyte.

Sinituuli: Tosiaan kummallista, meilläpäin kans joka kerta otettu pissanäyte ja merkattu heti korttiin onko ollut puhdas..
Mua taas hiukan kummastuttaa ettei multa otettu mitään toksoaltistus- eikä muitakaan näytteitä vaikka kysyin ennen ja jälkeen heinäkuista espanjanreissua että pitääkö jotain näytteitä ottaa. Täti vaan hymyili vinosti ja sanoi ettei tarvitse ellei ole tullut rajuja vatsa- tai flunssaoireita reissun jälkeen.. :|
Kai ne on vaan niin erilaisia noi käytännöt eri paikoissa.

Hih, täällä ostettu eilen ekat vaatteet Pötkölle; 2 pitkähihaista bodyä kokoa 50-56cm ja yhdet collegehousut kokoa 56cm. Ai niin ja sitte semmoset söpöset valkoiset tossukat. Kaikki KappAhlista kun oli osta 3, maksa 2-tanko ja sitte oli vielä semmonen -25% alekuponki tossuille kun olivat normihintaiset.. Koko satsille tuli hintaa joku 16e. Mitä ootte kokeneemmat mieltä riittääkö ne pari ton kokoista bodyä, eikös se oo kuitenkin ihan muutama viikko max kun noin pieniä tarvitaan? Mietin et oisko tarvinnut vielä joku 50cm potkari hommata? Ihanahan noita vauvan sulkkuja vaatteita ois ostella mut en oikeen arvaa kun en tiedä niitten todellista käyttöaikaa. Sitte harmittaa jos on ostanut monet ja ei ehikkään käyttää.. :(

Sunnuntain jatkoja!
T.Rosinante+Pötkö 18+0

Sinituuli kyllä multa on tutkittu pissa joka neuvolakäynnillä.

Kissoista meillä on kaksi 14-vuotiasta karvakasaa.
Ulkokissoja ovat, päivät ulkona ja yöt sisällä. Saalistavat siis
hiiriä ja lintuja ym. Ukko meillä on tähänkin asti pottalaatikosta
huolehtinut.

seksistä mulla halut aika nollassa, läheisyyden kaipuu noin
muuten on kyllä valtava. Mun mies on kyllä tässä asiassa
tosi ymmärtäväinen. Ja onhan niitä muitakin tapoja tyydyttää halut
kun se yhdyntä.

Masun koosta mä oon lähinnä sen näkönen et oon vaan
entisestään lihonut. Siis tuo vyötärömakkara. Itse kyllä tunnen
pyöristyneen kohdun mutta ei sitä kyllä muut huomaa.
Samaa tahtia tuntuu kasvavan kun ekassakin ja silloin
se alko ulospäin selvästi näkyä vasta siellä viikon 25 seudulla.

Täällä toinen nla käynti takana. Kaikki kunnossa ja hienot
sydänäänetkin kuuluivat. :heart: Painoa tullut tähän mennessä
+200g. Lihomisen tunnusta huolimatta..
Mutta tuo pää, sanotaanko että raskaus ei ole mulle mitään
vaaleanpunaista pilvissä leijumista vaan mielialat on mitä on ja
se on välillä tosi raskasta.
Sitten nännit on tulleet tosi kipeiksi, ei ollut ekan aikana.
Ja se ihana ahdistus jos vähänkin liian lämmin. Ei muutakun ikkunat
auki että saa kunnolla henkeä.

Mä luulen että tunsin toissapäivänä masussa jotain liikettä.
Semmonen jännä muljahdus. Ei ole tuntunut sen jälkeen.
Esikon liikkeet tunsin 16+ viikoilla että onhan se mahdollista.

itukka ja helmi rv15+1

heippa ja lokoisaa sunnuntaita kaikille!

labello; peesaan kyrsää, parempi yksin kuin huonossa liitossa, mutta toki yleensä kukaan kai juuri ei haluaisi yksin olla.Mutta ketä yh-äitejä tiedän ja tunnen, hyvin ovat jaksaneet ja jotenkin porskuttaneet eteenpäin.Mutta aika se sulla sitten aikanaan näyttää, mikä tuntuu oikealta ja kunhan olette te kaksi tyytyväisiä ratkaisuunne noin suurin piirtein. Voimia sinulle, kuinka jaksat asian kanssa henkisesti, onko yllätys vai pitkään muhinut juttu?

sinituuli; meillä katsotaan joka kerta ja jollei just silloin pisuta, seuraavana päivänä sitten käytävä.Siitä kuitenkin selkviää pissis, valkuaiset, sokerit ym. jotka on tärkeitä tietää raskauksissa.Ja joista on vaaraa pahimmassa tapauksessa molemmille. Soita neuvolaan ja kysäise, voihan olla joku kelvollinen syykin toimia juuri noin,ettei oteta.

ON:täällä jaksellaan paremmin, eli vähemmillä väsymisillä, mutta eilen kaupungilla oksu tervehti yllättäen, yskä laukaisi tilanteen, joku refleksi varmaan.sama kuin hammaspesussa.Mutta muutoin.Oksu tulee siis aina kun en syö säännöllisesti, tai kun olen kovin väsynyt.Painoa ei näytä vielä tulleen vaikka leuat käy koko ajan.Ja pesää rakennetaan ja kaappeja siivotaan aktiivisesti.Aika ajoissa tuli kyllä se vietti.
Kammaripuolella jaksan vanhaan malliin, mutta mieluusti aamuisin kiitos tarjottuna!!Tää on ihan uutta että heränneenä olisin viriilimpi, mutta isi ei valita :p ;)
Pomon kanssa juteltu mun töistä, sillä on aika rankka jobi meikäläisellä ja juteltiin että katsellaan viikko kerrallaan ja sanoin että eihän sitä koskaan tiedä milloin se alkaa että ei selviydy töistään. Mutta itse monen lapsen vanhempana ymmärsi ja on luonnollisesti huolissaan jollain tapaa mun jaksamisesta.Ja mulla on seuraavassa neuvolassa taaslääkäri mukana, joten tiedän hänen kysyvän jaksamista ja tarjoaa varmasti lomaa kysymättäkin..Mutta en sitten tiedä mikä olisi sitten hyvä, jollei muutoksia kohdun suulla ole ja jaksan niin eihän siinä mitään ja saan sitä omalta työpaikka lääkäriltäkin varmasti sitten.Mutta mulla on vähän paha tapa urhoollisesti tehdä töitä ja pienistä en valita tai lomia ruinaa :/ jotenkin täytyisi ymmärtää kohtuus kaikessa...
Humenna viikot paukkuu taas. Eilen ostin viidet housut lisää ja neljä paitaa, sukkiksia mammamallilla, alkkareita ja parit imetys rintsikat, ja juhla mammamekon.Ja alennuksissa olivat, en muutoin olisi raatsinut.Rintsikat ostin vanhan kaavan mukaan samaa kokoa kuin aina ennekin kun imetysliivejä olen ostellu, luulen saavani hinkit niihin :LOL: :kieh:
Tänään ajattelin nousta hepan selkään varmaan taas viimeisen kerran ennen kuin taas pääsen vauvan jälkeen.Ikinä en ole uskaltanut loppuun asti ratsastella vaikka kokemusta on vaikka kuinka paljon, mutta en halua ottaa riskejä.

Nyt sunnuntai nokosille ja ihanaa alkavaa viikkoa ja uutta kuukautta!!

sini ja 18 viikon aatto, eli 17+6

Sinituuli Oon käyny yhden kerran neuvolassa eikä siellä otettu pissanäytettä ollenkaan. Huomenna on toinen neuvola ja sinne pitää viedä näyte mukana.

mahasta Mulla on kyllä selvästi näkyvä maha, ei epäilystäkään että muutkin sen huomaa ellen laita jotain tosi väljää päälle. Onhan tässä varmaan tätä rasvakerrostakin mukana, mutta makuulla ollessakin tuntuu kyllä selvä kumpu :) Itse vaan olen jotenkin hämilläni tän mahan kanssa.. tuntuu että en "kehtaa" näytellä sitä ylpeästi, tosin siinä on varmasti vielä sitä pelkoakin mukana, että jos ei sitten kaikki menekään ok (tästä en varmaan pääse ollenkaan eroon :| )

seksistä Meillä on niinpäin, että mulla tekis mieli enemmänkin kuin on tarjolla :D Alussa ei kyllä ollut näin kun pahoinvointi ja väsymys jylläsi..

ON.. kovasti yritän kytistää tuntisinko liikkeitä, mutta en ainakaan tähän mennessä ole havainnut mitään. Toivottavasti huomenna neuvolassa kaikki ok..

t. Jonniina 15+4

Yhteistyössä