Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

Tervetuloa uusille =)

KöK Kiva pikku kumpu kuvassa.Taidat olla kyllä niin hoikkis, että luulisi sen sitten heti huomaavaan kun kasvua on. No kiva ettei housut kirraa.
Saunassa pystyy kyllä olemaan, mutta ihan mieto löyly ja usein makoilen lauteilla. Uinut en ole montaakaan kertaa tänä kesänä, josko kelejäkään pahemmin ollut. Olen jotenkin pirun vilukissa, joten ajatuskin kylmästä vedestä laitaa hytisemään.

edelleen 14+6
 
NEUVOLASTA: Minun pyydettiin soittamaan np-ultran jälkeen niin saisin toisen neuvola-ajan tälle kuulle, eka oli tossa vasta 25.heinäkuuta, mutta nyt kun sitten soitin sinne niin sama hoitaja-omani sijainen siis-sanoi että ei tarvii vasta ku syyskuun alussa soitella, eli jää tältä kuulta käymättä. Eipä kai tässä kun ei mitään onkelmia ole... Ja ekasta on silleen vähän aikaa niin ei haittaa jos tässä kuussa ei käy kun käy sitten ensi kuun alussa..
Tuli verikokeet tänään ja oli siinäkin kaikki hyvin!

UNISTA: Olen nähnyt levottomia unia, esim viime viikolla näin unta että minulla oli kaunis pieni tyttövauva jota imetin siinä, luonani oli myös äitini ja sisareni seuraamassa syöttämistä hyvin onnellisena. Yhtäkkiä sitä vauvaa ei ollutkaan ja perheeni sanoi että et sinä ole koskaan ollutkaan raskaana. Ja itse olin varma et olin synnyttänyt koska rinnat pursui maitoa ja vatsa roikkui... Ihan hirvee uni!

Toinen uni oli pari päivää sitten, olin kaverini kanssa Moskovassa turistina ja siellä alkoi hirveä pommitus, ikkunat hajoili ja autot lenti pään yli. Venäläiset syytti meitä siitä ja lähti jahtaa meitä :eek: Vissiin Georgian tilanne jäi pyörii päähän kun keskustelin siitä kaverin kanssa joka oli siinä unessa mutta siirryttiin vaan Venäjälle...

Työkaverit sanoi että nikotiinipurkat saattaa aiheuttaa levottomia unia, mutta en muista että aiemmin kun niitä söin ja vielä puolet vahvempia, niin olisi tuollaisia ollut!

Ainiin, ja tosiaan se FACEBOOK. Laitetaanko Helmimasut 2009-ryhmä sinne? Olisin halukas liittymään! Siel on myös vauvat 2009-ryhmä mihin liityin, liittykää muutkin naamakirjaa käyttävät sinne

absa ja napsu 12+1
 
Angelmum voimia ja iso hali :'(

Tervetuloa uudet! :wave:

Tosi paljon tullu tekstiä ja tietenkään en muista mitä kaikkea piti kommentoida. Mulla on tämä raskausdementtiä alkanu jo.
Ainakin oli ollu mukavia ultra kuulumisia ja sitten hepsikselle peukut pystyssä.

Kummeista meidän kummit eivät kuulu kirkkoon, mutta liittyvät kasteen ajaksi. Kysyin, että josko voisivat liittyä niin saisin heidät sylikummeiksi ja molemmille kävi oikein hyvin.

Isyyspakkauksesta esikon syntyessä tein tulevalle isille pienen pakkauksen ja siihen kuului ruokalappu jossa luki tähtää ylemmäs isi!
Viikonloppuna ostin jo vauvalle tinttu fleece puvun semmosen pupun näköisen. Voi että oli hieno ja esikolle semmonen lakki missä oli korvat ja vielä itelle kans. Ihania vaatteita. Ajattelin vielä käydä ostamassa lohikäärme fleecepuvun.
Muuten onkin ollu rauhallinen viikonloppu, kun isäntä potee flunssaa.

LuNaria + mönkiäinen 12+2
 
Moi!!

Alkuperäinen kirjoittaja [b]Caro79[/b]:
Jospi ja Manina

Siis ei mitenkään tarkoitus todellakaan pelotella ja syitähän noihin tulppariskeihin on useita eri tasoisia, mutta mä varmistaisin sen milloin ne piikit kannattaa aloittaa!
"( -tuo siis Caro79:ltä lainattu..)

Jep, mä oon ihan samaa mieltä, että mitä pikemmin ne piikit aloitetaan niin sen parempi! Toki, myöhemmillä viikoilla voi olla yleisempää, että tukoksia tulee mutta on niitä ollut toisilla aivan alkuviikoillakin, varsinkin jos on joku tukostaipumus!! Kannattaa vielä kysyä lääkäriltä!!! Onhan piikit toki kalliita mutta mun mielestä se ei haittaa kun itse ei tarvi sitten niin murehtia, että sujuuko kaikki ok. Mulla itselläni ei ole mitään tukostaipumusta, vaan se tulppa vaan tuli jostain syystä...
Itse aloitin piikit taas vkolla 7 heti kun neuvolasta laitettiin lähete ä-polille. Tiedättekö muut, että minkä ohjeen mukaan teille se lääkitys määrätään? Hyksin ohjeesta nyt mulle katottiin ja ohjeistus on eri mitä viime ja toissaraskaudessa ja se vähän mietityttää, että onko nyt riittävä ollenkaan ja kun sitä ei edes kontrolloida verikokein..
Piikitys on sujunut ihan ok, pistän kerran päivässä, aamuisin ja klexane on lääkkeenä ja mun mielestä Fragmin oli parempi kun tuossa on niin tylsät neulat, että aivan väkisin saa tuikata nahan läpi, AU!

:x

Tervetuloa uudet!!=) :flower:

Terkuin, Möökö ja muru 14+3 :heart:
 
sleeping
Hei!

Angelmum: :hug:

saunomisesta: Me käydään saunassa kaks kertaa viikossa eikä se kyl missään tunnu. En ikinä hirveän kauan saunassa viihdy ja max kuumuus on tuo 80 astetta missä viihdyn. Edellisessä raskaudessa muistaakseni välillä supisteli saunomiset loppuraskaudesta, joten silloin sitten saunoin vähemmän.

Paino on ennallaan. Syön ehkä enemmän, kuin ihan alkuraskaudessa, jolloin ei ruoka maistunut, mutta nykyään myös jaksan liikkua enemmän, joten siksi painoa ei ole vielä tullut lisää. Vatsa on kyllä kasvanut!

Hankinnoista: vauvalle ei olla vielä ostettu mitään, vaikka eilen teki mieli bodeja ostaa, kun Cittaris oli tarjouksessa. Täytyy vähän kaivaa noita poikien vanhoja vaatteita ja kattoo missä kunnossa ja minkälaisia ne on. Jos tuleekin tyttö, että voiko niitä silti käyttää... no, edelleen odottelen kyl poikaa.... Mies sanoi, että hän haluaa ostaa uuden pinnasängyn, mutta ei vielä...

Unista: Mä näin muutama viikko sitten unen, jossa olin tavalliseen tapaan sektiossa ja sieltä tuli kolmas poika. Todella todentuntuinen uni. Mitään muuta synnytykseen tai muuten epätavallisia unia en ole nähnyt.

Mulla on ollut tänään kamalan stressaava päivä. Aamupäivällä oli lääkärineuvola ja siellä oli kaikki hyvin. Dopplerilla kunneltiin sydänäänet ja lääkäri sanoi, että vauva liikkuu vilkkaasti :)
Iltapäivällä oli sitten inssi, joka ei mennyt yhden pikku mokan takia läpi. Vieläkin mä vapisen sen jäljiltä. Jotenkin mä vaan stressaan liikaa tuollasia tilanteita. Maanantaina on uus yritys. Onneks se on heti aamusta, niin ei tartte ainakaan puolta päivää ensin jännittää tulevaa!
 
mulla saikkkupäivät laskettiin niin et pois sai olla sen 60 päivää ei 3 kk. mulla on kanssa jo muutama saikkuviikko pohjalla... jos ne päivät täyttyy palkasta tippuu 1/3 pois aina kun olet sen vuoden puolella töistä pois. periaatteessa vuodenvaihde katkaisee sen, mutta siinä on sellainen porsaanreikä et jos samasta syystä saikku jatkuu tammikuussa kun mistä olet ollut pois joulukuussa, niin palkasta rokotetaan edelleen..

kuitenkin näissä voi olla kunta ja etenkin työpaikka kohtaisia eroja, toivotaan että ollaan kaikki niin hyvä kuntoisia ettei tartte mahdottomia saikulla olla.. =)
 
Iltaa mammat :wave:

Meillä ei myöskään ole vauvalle muuta ostettu kun body, pipo ja kauluri. Mutta pitäisi pikkuhiljaa alkaa ostelemaan ja kiertelemään niitä kirppiksiä jos löytyis miellyttäviä vaatteita. Kun ei tuota äitiyspakkausta tosiaan oteta ja mitään ei ole varastossa ennestään.

Sleeping: onnea uudelle yritykselle. Joskos menis vaikka maanantaina läpi =)

Tervetuloa Kaikki UUDET :flower:

Itselläni on huomenna aamusta ultra ja voi vitsit, että mua jännittää. Uskomatonta kuinka yks ultra voi näin jännittää.

Unista: Itse en ole mitään kauhu-unia nähnyt, mutta niitä kaksosunia liiaksikin :LOL: Kuka ne sit luokittelee kauhu-uniin ja kuka ei :D Mutta meidän esikoinen tosiaan näki jo huhtikuussa unen, että joku "pikkumies" tuli varastamaan meidän kuopuksen ja sanoi, että "teille on tulossa uusi vauva, ette te enää tätä tarvitse" :eek: Silloin haaveilimme uudesta vauvasta, muttei ollut tuloillaan. Nyt Esikoinen on nähnyt saman unen uudelleen tuossa jotain 2-3viikkoa sitten. PELOTTAVAA! Huomenna jos ultrassa on kaikki hyvin niin kerrotaan lapsillekkin vauvasta. Pitää vaan ennen sitä tehdä selväksi, ettei "pikkumiestä" ole oikeasti olemassakaan ja kukaan ei meiltä kuopusta pois vie! Olen kyllä sitä muutenkin koittanut toitottaa hälle, mutta toki tuollainen 6v pelästyy moisista unista.

Lorelaille mukavaa laivareissua! B)

Nyt laittamaan lapset sänkyihin kun ukko on saanut näköjään heidän hampaat pestyä.

-kyrsä ja nappula 12+5
 
Nyt on pakko purnata ja oikein kunnolla!!!!!olo on nyt tällänen :kieh: :kieh: :headwall: :kieh: :headwall: Mun menee sit välil hermot tohon meijän äijään!!!! :kieh: Hän on rakennusalalla ja tekee ain sillo tällö pitkiä päiviä,mut nyt ku oon raskaana ja on toi villi tapaus hoidettavana EN VAAN JAKSAIS!! :kieh: maanantaina hän tuli kotiin yheksältä,eilen seiskalta ja tänään ei oo viel ukkoa näkyny!!Niin ja hän lähtee jo kuuden mais!! Tiedän kyl et se harmittaa häntä itteäänkin ku ei nää poikaa koko päivänä eikä meil oo kauheesti yhteistä aikaa! Huh,kylläpä helpotti!! :LOL: Anteeksi tää purkaus!!

saunomisesta Käyn pari kertaa vikkossa saunassa,mut en pysty siel kauan olemaan ku rupee heikottamaan!
sleeping tsemppiä insiin!! =)
tervetuloa kaikki uudet helmimammat! :flower:
KYRSÄ onnea huomiselle ultralle!! :heart:

taidan mennä nyt rauhottumaan ja tekemään vauvalle villasukkia...kun vaan muistais miten se kantapää tehtiin!! :LOL: :wave:
 
Tosta saunomisesta sen verran, et mulla on tosiaan sama juttu kun viime raskaudessakin, et otsalohkoa alkaa jomottaa heti kun menen saunaan (tai takan lähelle tai lämpöseen suihkuun). Loppuu heti kun tuun pois lämpimästä. Sikäli en siis kauan jaksa saunoa, se on niin ikävän tuntunen päänsärky. :/ Välillä laitan kylmällä vedellä kastellun saunamyssyn tai pyyhkeen päähän, ni sit voisin istua pitkäänkin. Kuulemma johtuu verisuonien laajenemisesta ja tuo kylmä niitä tietty taas supistaa. Tosi kummallinen reaktio mun päällä, ei oo vielä muita kohtalontovereita tullu vastaan.. :whistle:

tyypin äippä Voin vaan kuvitella, miten rankkaa sulla siellä on yksin.. :hug: Voimia!

Kyrsä Peukut pystyssä ultralle! :heart:

Tervetuloa uusille! :wave:

Nyt en taas muista muuta kommentoida, raskausdementia täälläkin jo nostaa päätään.. :D


Pilkkis 12+3

 
Tervetuloa uusille! :wave:

Ja angelmum: :'( :hug:

Facebookista!
Kuka rohkenisi perustaa ryhmän helmimasuille 2009? :D
Minä ainaskin aion sit liittyä siihen. Oon jo aikalailla kaikille kertonut raskaudesta ja itseasiassa ultrakuvankin pistin facebookkiin albumiini kavereille ylläriksi ja kommentoitavaksi.. :heart:
Hän ken ryhmän perustaa niin ilmoittakoon siitä täällä niin tiietään kaikki kynnelle kykenevät liittyä. :attn:

Painosta sen verran että ei oo mullakaan noussut vielä yhtään , mut ei oo onneks laskenutkaan tällä kertaa. Normaalisti mulle tulee painoa joku 10-12kg raskauden aikana.

Hankinnoista... muut ei oo meillä uudelle vauvalle hankittu kuin uudet ilmakumipyörät tuplarattaisiin ja käytetty kantokoppa ja kasteliina vauvan pään pyyhkimistä varten ristiäisiin ja sellanen söpö pitsipanta ristiäisiin vaaleanpunaisella rusetilla varustettuna... =)
Toivon niin niin niin kovasti tyttövauvaa kahden villin pojan jälkeen... :ashamed: :heart: =)

rasunaamari ja rasuvaavi 15+1
 
onpas teitä helmimasuja jo paljon..toivottavasti te kaikki saisitte vauvanne syliin sitten helmikuussa!!minähän tipuin tästä listasta jo ihan alussa,mutta nyt mua jännittää että onko tärpännyt kun menkat on 3 päivää myöhässä ja aina ennen ne on tulleet ihan ajallaan ja oireitakin kyllä löytyy..jos nyt ois tärpännyt niin meille tulis huhtikuun lapsi jos kaikki menee hyvin..ajattelin viikonloppuna testata jos ne ei ala siihen mennessä..
 
Möökö Mä en saanut mitään kummempaa ohjeistusta tuohon piikkien käyttöön paitsi et laita aamulla. Itse otan sen illalla kun sopii paremmin aikatauluun. Niin ja hoitaja käski vuorotella oikealla ja vasemmalla puolella napaa. Laitan itse kiertävästi ympäri mahaa koska silloin vältyn ainakin kovettumilta ja pahemmilta mustelmilta. Jos siis sitä tarkoitit mutta määrällisesti se yleisin annos on kuulemma se 40mg päivässä. Mutta kai myös muita annoksia käytetään riippuen varmasti mm. riskeistä ja syistä. Mulla ei ole myöskään vielä mitään seurantaa mutta viikolla 20 menen äippäpolille rakenneultraan ja siitä eteenpäin alan käymään neuvolan ohella siellä säännöllisesti koko loppuraskauden.

Huomenna olisi NP... Jänskättää ihan sairaasti!!!!
 
angelmum :'( niin kohtuuttoman paljon yhdelle perheelle..
voimia! :hug:

uusille tervetuloa! :wave:

jennuli eipä mulle sen enempää kerrottu kun että
mahdolliset ongelmat kohdunsuunpäällisestä istukasta alkaa
rv30 tienoilla. Mutta ei sen enempää et joutuuko lepoon jos vuotaa.
Enkä oikeastaan halua tietääkkään. Niin ja sen kertoi
ettei nyt tarvi mitään sen takia erityisesti varoa vaan voi elää
ihan normaalia raskautta.

Painosta- oman vaakan mukaan on tismalleen sama kun ennen
raskauttakin.

Hankinnoista- ei ole vielä mitään hankittu, ehtiihän tässä..
mutta kovasti kyllä houkuttelis. Ootetaan kumminkin se
4D ultra josko sieltä näkyis tulokkaan "merkki".
Jos poika niin vaatetta on kyllä hankittava. Tytölle
vaaleanpunaisia unelmia olis laatikkotolkulla. =)

sleeping tsemppiä inssiin! Ei mullakaan aikanaan mennyt läpi kun vasta
tokalla yrittämällä, jännitys oli aivan valtava.
Se toinen kerta on helpompi.

Omaan oloon ei kummia. Pahoinvointia ei juuri nimeksikään mutta
makean syönnistä tulee kyllä julmetun huono olo.
Viikonloppuna juhlittiin tytön 2-v synttäreitä ja tuli niitä
herkkuja vedeltyä.. :x yäk!
Ja mielialat vaihtelee kun tuuliviiri, en muistanutkaan että
raskaana olo on pään osalta tämmöstä, välillä niin hemmetin
hankalaa. :whistle:
Ja nyt on kerrottu lähisuvulle vauvasta ja meillä kyllä
tieto ilolla vastaan otettiin. Kerroin myös että on IVF alkuinen.
Äiti kyllä sanoi että no minähän arvasin, olet ollut niin huonovointisen
näköinen. Huomenna pitäs käydä töissäkin asiasta kertomassa.

iitukka ja helmi rv12+4
 
Meillä olis kans np-ultra tulossa huomenissa. Hieman meinaa jännätä.
Huomenna on urakalla muutakin ohjelmaa, kun mennään esikon kans tutustumaan hoitotätiin iltapäivällä. Isäntä käy sitten vielä kirjoittamas työsopimuksen kun aloittaa uudessa paikassa ens kuussa. Kaikkea siis huomiseksi. Niin ja tarttis tietty välissä tehdä vähän töitäki. :D

Me ollaan kerrottu tulokkaasta vasta mun perheelle ja miehen siskolle ja sen miehelle ja muutamille kavereille. En tiedä koskahan anopille ja appiukolle pitäis kertoa?? Ehkä sitten joskus. Oon ajatellu, että odottelen ainakin tämän np-ultran ja katotaan sitten. En tiiä pystynkö kertomaan kasvotusten sukulaisille, jos sitten pitää alkaa pillittämään. Argh! Viimeksi laitettiin tekstaria.

LuNaria ja mönkiäinen 12+5
 
|O että osaakin välillä ottaa päähän :( ei mitään kummempaa, varmaan vaan hormoonit taas heittelee.. mutta tosiaan muutamaa ihmistä voisin käydä ojentamassa, näin hyvin siis tämä aamu alkanut :/

joku, taisi olla lorelai kyseli hankinnoista, ei olla vielä tehty ja vaatteiden osalta taitaa jäädä tekemättäkin kun ei sitä sukupuolta haluta tietää :) Ainoot mitä hankitaan on toinen pinnis, kaksosten rattaat ja esikoiselle isomi turvaistuin jotta uus vauva saa pienenmmän kaukalon :)

facebookista oon valmis liittymään het ku joku sen ryhmän perustaa, itse en osaa sitä tehdä joten infoa tänne palstalle kun semmonen on perustettu!

isyyspakkaus tein viimeks, joten taidan tehdä nytkin :) Taisin ostaa siihen energia juomaa, korvatulppia, bodyn, isä-oppaan, snickerssejä ja varmaan muutakin, mutten just muista mitä :D

taaperotx4 Peukut pystyssä!! toivotaan et on tärpännyt :heart:

sleeping tsemppiä inssiin!

ON: eilen yritin saada dopplerilla sydänäänet kuuluviin, kauan menikin ennenkuin jotain pientä jumpsutusta kuului.. tais vesseli olla taas vauhdissa ja karkaili anturan alta :D

Neuvola aikaa siirrettiin syyskuun alkuun ja taidan olla sillon jo viikolla 16, mutta siitäpä ei ookkaan kun 4viikkoa ultraan ja sillon ollaan jo puolessavälissä raskautta :eek: aika menee ihan tosi nopeesti!! Mahaa ei vielä näy, joten hassua aatella että reilu kuukauden päästä se jo näkyy, ainakin esikoisesta näkyi :D

Me ollaan kerrottu tulokkaasta jo vanhemmillemme ja sisaruksille sekä isovanhemmille.. uskoisin että heidän kautta tieto leviää tädeille ja sedille :D Omia setiä ja tätejä löytyy paljon ja harvaan on läheiset välit joten on ihan ok, että saavat tiedon sitten vauva tulevilta isovanhemmilta, toimittiin viimeksikin näin :) Kaveritkin jo tietää joten ei tätä enää sen kummemmin salata.

kuupas ja masu 13+0
 
Täällä ollaan takaisin maisemissa :wave: Koitin tuossa kovasti lueskella viestejänne, mutta oli niin paljon tullut juttua, ettei millään pysy perässä reilu parin viikon tauon jälkeen :ashamed:

Mutta pahoittelut huonoja uutisia saaneille :hug: ja tervetuloa uusille! Jänniä ja pelottavia tilanteitakin täällä on koettu, onneksi monesti päättyneet hyvin :heart:

Nyt on sitten Kreikan reissu takana, ja täytyy kyllä sanoa, et on ihanaa olla takas kotona! Ihana reissu oli, lämmintä riitti vaikka muille jakaa ja kaikki meni hyvin, mutta on tää vaan ihanaa olla kotona :) Saa taas vähän monipuolisempaa ravintoa, ja varsinkin tuoreita vihanneksia, joita en uskaltanu reissussa syödä, kun ei tiedä niiden puhtaudesta. Muutamana päivänä vatsaan sattui jonkin verran, mutta järkeilin sen varmaan olevan ihan tuon muuttuneen ruokavalion syytä. Ei kuitenkaan mitään vuotoja, eikä vatsa mennyt ollenkaan "rikki" joten ihan hyvin siis kaikki meni. Reissussa masuturvotus vain paheni, ja vaatteiden kanssa tuli vähän ongelmaa, kun loppuvaiheessa ei meinannu mikään mahtua :eek: Onneks kotona oli odottamassa mammafarkut, joissa masu saa olla ihan rauhassa :LOL: :LOL:

Labello: mun synnäri on K-HKS, huomasin, et se oli jäänyt puuttumaan tuosta listasta. Jos jossain vaiheessa viitsit sen sinne päivittää, kiitos :D

Niisku ja aarre 13+5
 
:flower: Aurinkoista aamua arvon leidit!
Pixidust on ollut tietokoneen ulottumattomissa ja aivan liian kiireinen..... Työ haittaa aivan liian paljon kirjoittelua...
Lisättäköön siis tietoihini seuraavaa. Laskettu aika meillä on 18.2 ja synnytyssairaala K-HKS. Eli hämeestä ollaan. :D
Kiva huomata, että jokunen samanikäinenkin on joukossa. Välistä tuntuu, että sitä on NIIN vanha ensisynnyttäjäks.
"Onni-Irmeli" voi hyvin, viikkoja nyt 13+1. Lueskelin oireitanne. Mulla on varmasti ollut suurinta tuo väsymys. Aamuisin ei kertakaikkiaan meinaa päästä ylös. Kuvotusta on, mutta sekin lähinnä silloin, jos on liian pitkiä ruokailuvälejä. Painokin on jo noussut LIIAN paljon :ashamed: .....
Mutta nyt on pakko jatkaa töitä :( .
Mukavaa päivää kaikille!!
 

Labello: mun synnäri on K-HKS, huomasin, et se oli jäänyt puuttumaan tuosta listasta. Jos jossain vaiheessa viitsit sen sinne päivittää, kiitos :D

Niisku ja aarre 13+5[/quote]

Meillä näyttää olevan sama synnäri =) !!!

Pixiedust ja Onni-irmeli :wave:

 
Haavemamma: Unohtui kommentoida aiemmin, mut Kampin keskuksessa 3 krs:ssä on ainakin Bebes, josta saa mammavaatteita. Kävin siellä pari viikkoa sitten ja silloin ei ollut vielä talvivalikoima tullut, joten en löytänyt mitään. Myyjä sanoi, että elokuun puolella tulee uudet kamppeet. Sitten on Belua, joka on lähellä Kamppia, osoitetta en muista, mutta löytyy netistä. En oo Beluasta kyllä koskaan mitään ostanut, liian kallista mulle lyhyen aikaa pidettävistä vaatteista. :whistle:

Feissari: Tää ei ihan vielä uskaltais liittyä ryhmään, kun uutista on edelleen pantattu... :ashamed: Lapsille kerrotaan varmaan lähipäivinä ja kohtahan tää alkaa näkyä ulospäinkin, että sitten vanhemmat/kaverit jne. saa viimeistään tietää. Välillä on vaikeeta olla möläyttämättä, just yksi lapsen kaverin vanhempi kertoi saavansa vaavin loppuvuodesta (mikä kyllä jo näkyykin), ja teki mieli henkäistä, että niin meillekin!! =) Mutta pidin kumminkin suuni kiinni. Oishan se nyt hassua, jos esikoinen saisi kuulla meidän vauvasta joltain kaveriltaan.

Unet ovat olleet aika villejä täälläkin... :LOL: Nyt tosin niiden näkeminen on vähentynyt, kun ei tarvitse enää nousta yöllä vessaan. Viikot 4-12 oli pakko nousta melkein joka yö. Sitten loppuraskaudesta taas pompitaan.

Kössi ja itunen 15 tasan...kääk...tuntuu niin vaikealta uskoa ja olen jatkuvasti sekaisin viikoista. Onneksi voi tarkistaa luvut Haavemammalta =)
 
Kiitos paljon mammavaate vinkeistä :)
Niin tosiaan kun me mennään samoilla viikoilla eli 16:sta aluillaan, hui!

Meillä oli eilen pihatalkoitten alottelijaiset, kun asutaan rivarissa ja tänään naapurin ystävätär, joka myös raskaana, soitteli perään ja sanoi että oli katsellut eilen että alkaa sivuprofiilissa mahani jo näkyä, että onko kukaan jo kysellyt. Sitten mietittiin että ehkä kun sen tietää niin huomaa, ne jotka eivät tiedä ajattelee että "noilla on ollu grilli on ollut kuumana ja hieman rasvasemmat eväät grillissä :kieh: "

..ja olen muute pirun väsynyt vaikka syön rautaakin. Jumpat jääny tällä viikolla niin ehkä se kostautuu näin. Tänään yritän korjata tilanteen.

Mukavaa päivää kaikille :)

haavemamma ja nökerö 15+0
 
angelmum :hug: :hug: voimia!

hepsis toivotaan että uutiset on hyviä, ilmottelethan sitten...

Uusille tervetuloa! :flower: Kiva että porukkaa tulee lisää :)

Eilen aamulla heräsin ensimmäiseen tunnistettavaan harkkasupistukseen...Tuli ehkä ekaa kertaa ultran lisäksi sellanen olo, että tää raskaus on muutakin kuin pahoinvointia ja kivistäviä rintoja... =)
Työtkin alkoi ma,ja yllättävän hyvin olen jaksanut, vaikka olo viäkin on mitä on... Eilen tosin tuntui että oisko ollut vähän helpompi olla, mutta saattoi johtua myös kiireestä, kun ei ehdi niin paljon itseään ja oloaan kuulostella ;) Lupauduin jopa vkonlopuksi ylitöihin, ehkä ei viksuin liike, mutta luulen että vika mahd. mulle tehdä ylitöitä, ja ahneus voitti,kun meillä saa la+su ylitöistä 5,5 päivän palkan...
Mietin tossa että koskas työnantajalle kertoisin, varmaan kohtapuoleen pitäis... Jos ensvkolla ekaks kävis jututtamassa pääluottoa ja hältä kyselemässä, kun luulen että olen eka äippälomalainen tuolla kautta historian.(Tietty toimiston puolella on parhaillaankin joku ä-lomalla, mutta heillä on niin erityyppinen työ kuin mulla).

Ens tiistaina olis neuvola, odotan todella sydänäänien kuulemista, vaikka syke ultrassa näkyikin, niin se ääni on niin eri asia =)
En nyt muista muuta kommentoitavaa, täytyy varmaan useammin kirjotella,niin pysyis jutuissa mukana.

Ainiin, vauvamasuista sen verran piti sanoa, että olen ihan kateellinen kaikille joilla näkyy söpö pikku kumpu, kun itse näyttää vaan lihoneelta ja turvonneelta :LOL: No, sekin kai aikaa myöten korjaantuu...

tatuka+väiski 13+2
 
Heissan pitkästä aikaa!

Aika menee niin mahottoman nopeesti ettei ennätä juurikaan mitään tehä.. tai sitten oon vaan saamaton.
Viime viikonloppuna tuli ex-tempore reissu eteen kun käytiin hakee/ostaa uus auto meille Etelä-Suomesta..Siinä meni se viikonloppu ihan hujauksessa ja kaikki kotihommat jäi tekemättä.

Kovasti odottelen jo rakenneultraa johon on vielä vähän reilu pari viikkoo (2.9.).. Mahaa vihloo täälläkin just aivastellessa ja nopeita liikkeitä/käännöksiä tehdessä. Ja maha on kasvanu jo jonkin verran. Mieheni totes yks ilta hammaspesulla, että ennen näky ensin rinnat ja sit maha mut nyt on toisinpäin:) (minähän olen saanut raskauden myötä ostaa isompaa kuppikokoo olevia rintsikoita, että saan rinnat mahtumaan .. nyt mennään D-kuppikoossa, toivottavasti ei enää yhtään isompia tarvii ostaa!).
Jotkut teistä kirjotteli,et pahoinvointia/yökkäilyä on hammaspesun yhteydessä.. Niin on täälläkin. Ja ihmettelen, miten se on tullu nyt noin viimesen kuukauden aikana kun ei aiemmin ollu ollenkaan..

Viime viikkoinen nuoren äidin menehtyminen keisarinleikkaukseen ei yhtään lievittäny mun synnytyskammoo/-pelkoo.. Minä kun olen pienessä päässäni suunnitellu et haluan sektion.. mutta enpäs oo enää varma.. Tosin alatiesynnytyskään ei hirveesti houkuta.. Sanoinki miehelleni, että siinä niillä onkin pulma että ne saa vauvan ulos mahasta jollain konstilla että molempien henki säilyy.

Täällä aletaan pikkuhiljaa suunnittelee vauvan huoneen tapetointia yms. Meillä on yks "ylimääränen" huone yläkerrasta, josta tulee vauvalle oma huone. Nyt siellä on lähinnä isompien muksujen tavaroita, joita eivät halua omissa huoneissaan säilyttää. Kamala kädenvääntö onkin, että minne ne tavarat nyt sit laitetaan. olen sanonu, että ihan minne vaan mutta ei vauvan huoneeseen. piste. Saahan nähdä, mikä taistelu siitä sit tulee ku huone pitää todellakin olla tyhjä kamoista että päästään repii vanhat tapetit pois ja puunaamaan lattia.. Voi olla, että siinä vaiheessa tuleva pikkusisko/-veli ei oo enää ollenkaan kiva asia;)

Kauhistuttaa ajatus, että 4kk päästä mä jään pois töistä... Nyt on tää viikko töissä suunniteltu ohjelmaa tulevalle syksylle ja marraskuun osalta alkoi sit tuntua, et en ihan kaikkeen uskalla varmaks lupautua kun ei sitä koskaan tiedä mitä siinä vaiheessa tapahtuu.. Työkaverini, jolla on kaksi lasta, oli toista odottaessaan ollu täydellisessä vuodelevossa kolme viimeistä kuukautta! Mähän tuun sellasesta hulluks, jos en saa liikkua ollenkaan...

Parin viikon päästä alkaa mammajumppakin:) odotan innolla jumpan alkamista. En uskalla mennä samaan jumppaan, jossa olin viime keväänä vaikka se ei niin raskas ollu, mutta se ei ollu kuitenkaan tarkotettu raskaana oleville.. Sentäs yks mammajumppa löyty tästä kaupungista:) ja sain järjestettyä työvuoroni siten, että pääsen osallistumaan jumppaan joka viikko.

Näin täällä..
Nanada 16+3
 
Glow
Siis ei nyt millään saa otetta työtehtävistä. Ei tääl sen puoleen kukaan muukaan, kuhan höpisee ja nauraa vaan, ihme päivä :D
Ihanaa kun huomisesta alkaa 3pv vapaat!

Mä jo melkein tein facebookkiin helmimasuille ryhmä, mutten vielä tehnykään. Mikähän siinä nyt pelottaa :whistle:
johan lähes kaikki tutut tietää raskaudesta, joka on edennyt hyvin.

Oli ihan hassua, kun yks päivä jo yks miehen kaveri taputti mun mahaa ja totes että "no johan tää näkyy". Mikä siinä on et jotkut ihmiset niin kovin haluaa sitä vauvamahaa koskea! ei se mua haittaa, mut kyllähän sitä vähän hätkähtää.
Mulla tuntuu nyt pullahtaneen tuo masu esiin :)

Ruokahalu on palannut! Oli tosi nihkeetä syömisen kanssa pitkänaikaa. Nyt tuntuu olevan nälkä vähän väliä, mut maha täyttyy nopeasti jo yhdestä leivästä/jukurtista. Tosin, eikös se olekin hyvä et syö vähän kerralla, mut suht. usein, vaik se tuntuu oudolta, napostelulta...
En mä silti oikeen lihaa (edes kanaa) vieläkään voi syödä. Pinaattikeittoa söin 3 päivää, ai että oli hyvää! Joku muukin taisi siihen olla kiintynyt? :D

Ihan kuin olisin tuntenut jo kevyttä liikettä masussa! Kyllä mä mun milestä erotan mikä vois olla vauvan liikettä ja mikä jotain ihan muuta. Onhan se toisaalta vielä kovin aikasta, rv 14+3 tänään, mutta...?

Oi, ihanaa, sisko kertoi että mennään "vauvatavarataivaaseen" eli hakemaan tutulta paljon paljon vauvanvaatteita, sitteri ym. Tosi kiva kun siskosta on tullu aikuisena hyvä ystävä mulle!

Ja huomenna laivalle! Onpa kiva lähtee ihan oman perheen voimin reissuun.


 

Yhteistyössä