Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

Laa
Huh, onpa tullut tekstiä.
kaiken oon lukenut, en vain ole kovin aktiivinen kirjoittaja:)
ensiksi onnea karvatonkoira hyvistä tuloksista ja pojasta, onpa jännää ku saa tietää jo näillä viikoilla sukupuolen!
Täällä pahoinvointi on hävinnyt ja olo on mahtava, eilen ja tänään kävin lenkillä ja oon hirveen ylpee kun on saanut jotain aikaiseksi :D Mies lähti tänään töihin, loma loppui, joten täälki alkoi normaali "arki". Itsekin kohta joudun töihin 1.9 ja tyttö menee hoitoon. Eipä siellä tarvi olla ku sen 4kk ja taas äippälomalle, mutta sekin vaihtelua!
Äitiysvaatteista: en tarvitse vielä äitiysvaatteita ku omat housut menee päälle vielä, mikä on ihanaa. Musta ne mammahousut on kamalat, epämukavat. Ehken vielä löytänyt sitä "omaa" mallia vielä.
Liikkeistä: Esikoisesta tunsin liikkeitä vasta viikolla 18, joten nytkin luulen et menee siihen asti, kuulemma istukkaki on etuseinämässä, kaipa sekin vaikuttaa vielä.
Täällä ei oo masu vielä kasvanut, mutta kyllä makoilessa huomaan/tunnen pienen kumpun, mies ei kuulemma tunne mitään:eek: Noh kyllä se sieltä kasvaa =)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Laa ja Valentine rv 14
 
Heipsan!

Onnea karvatonkoira hyvistä tuloksista :)

Kummiasiasta on ollu puhetta.. Tosiaan kuten Kyrsä taisi tuossa laittaa, riittää että toinen vanhemmista kuuluu kirkkoon. Minä en kuulu mut mies kuuluu ja tuo neiti kastettiin. Jos mä olisin saanu valita nii ei tietenkää olis kastettu, mut oli miehelle niin tärkeetä. Seuraavakin varmaan sit kastetaan. Eikä meilläkään oikein oo mitään hyviä kummiehdokkaita. Miehen sisaruksista joku puolisoineen varmaan mut en tiiä mun puolelta kuka vois sopia.. No, onhan täs viel aikaa miettiä :)

Ei tunnu vielä liikkeitä, kovasti niitä minäkin oottelen. Yhet tavalliset housut mahtuu päälle, nekään ei varmasti enää montaa viikkoa. Täytyy kattoo miten isot on ne kahet mammahousut jotka mulla tallella viime odotuksesta. Voipi olla et joutuu vaatekauppaan lähtee.

Mulla on ainakin 3 raskausaiheista kirjaa (mm. just tuo Lennart Nilsenin(?) kirja), ne on kyl miehen siskolla lainassa, täytyykin pyytää takas. Josko ne liikkeet kohta tuntuis ja oikeesti uskois et on elämää masussa, vaikka oon ultrissa sen nähnykin. :)

EllaMaaria: Paikallisia ollaan nyttemmin mekin, vasta kesäkuussa tänne muutettiin tosin. 23v oon minä ja tuo neiti 1v2kk. :)

Bianca 15+2
 
Karvatonkoira Onnea tuloksista! Kunpa meidänkin tulokset pian tulis, vaikka toisaalta pelkään niin kovin, että mun pitää olla nyt se tilastollinen huono uutinen :/

Omaa vointia noin muuten...
Minä olen tuntenu liikkeitä nyt parina iltana. Tuntuvat erityisesti kun istuu jotenkin rutussa tai muuten oleskelee huonossa asennossa. Sellaisia aivan pienen pieniä hipaisuja vasta, mutta uskoisin ne kuitenkin tunnistavani oikein liikkeiksi.

Mulle ei myöskään mahdu enää just mitkään housut jalkaan ilman että puristavat ja ovat hankalia. Ei vaan osaa mennä ostamaankaan ennenku saa ne tulokset tietää. On jotenkin niin avuton olo vielä tässä vaiheessa..
 
Moi! =)

Karvatonkoira: :hug: Ihanaa!!!Onnea!!! :flower: :flower: :flower: Vai kolmas poju ;) Pojat on vekkuleita kavereita.... B) .

Omaan napaan ei uutta..touhua piisaa tän oksutaudin kanssa, lopuillaan onneksi toki jo on!! Pyykkikone tuolla laulaa kuivausrummun säestyksellä :kieh:

Iloista sadepäivää!! Täällä Esteri on ollut ainakin kovin innokkaalla tuulella tänään... :|

Moiii!!!

T:Möökö ja pikkumuru 14+1 :heart:
 
... nyt voi vihdoin huokaista kun ensimmäinen kolmannes takana :D Jännä, miten kovasti odotti tätä päivää ja nyt se onkin jo tässä... Ihan kuin taikaiskusta olokin on paljon pirteempi ja hyvinvointisempi... B)

Onnea Karvaton koira, varmasti vierähti kivi sydämeltä...ja kolmas poitsu taloon! Tietääpä, että saa kaikki tavarat edelleen kierrättää! Jännä...miusta tuntuu, että kaikilla muilla on tyttö/poika olo, mutta itsellä ei ole kumpaakaan...hyvä et uskon, et tuolla masussa kasvaa pikkuinen ihminen...

Hepsis, voimia sulle! Uskotaan parasta vielä, eikä luovuteta ennen vaikka miltä tuntuis - todella vaikea kuvitella miltä tää kaikki susta tuntuu...

Täytyypä tunnustaa jotain :ashamed: Kävin tänään ostamassa ekat nutut pienoiselle!!! :heart: Oli vaan pakko, vaikka olin ajatellut, että vielä en mitään hanki vaikka en kovin taikauskoinen olekaan... Ihania, sopivat molemmille sitten, kumpi nyt tuleekin...

Semmoista vielä kyselisin teiltä helmimasukoilta, että missä vaiheessa meinasitte töissä kertoa raskaudesta? Itse sellaisessa duunissa, jossa voi tulla kolhuja ja joutua vaikeisiin fyysisiin tilanteisiin, ja mietin pitäisikö siis kertoa "ennnen aikojaan" tuon maha-asukin suojelemiseksi? Tietäis sit muut miun ohella varoa noita tilanteita miun masun kanssa =) Olipas sekava selitys!

Mutta nyt hetkeksi telsun ääreen ja ehkä vois jo jotain naposteltavaa haukata... (hullu nälkä koko ajan!!!!)

EllaMaaria ja Nyytti 12+1
 
Moi Helmimasulaiset !

Toivottavasti mukaantulo onnistuu näin vähän jälkijunassa.Olen jokusen päivän nopeasti lueskellut tekstejänne ja nyt tuli sen verran aikaa, että ajattelin kirjoittaa itse pari riviä. On ollut antoisaa lukea tekstejänne ja paljon on itselläkin ajatuksia jaettavaksi.
Olen siis kolmevitonen ja ensimmäistä odottelen rv 12+5. Viime viikon ultrassa näkyi liikkuvainen, hyvinvoiva kauan odotettu pikkuinen.
 
Onnea karvaton koira!!! :heart: Ihania uutisia. Toivottavasti Hepsis saa pian samanmoisia. =)

Mae: Mikä sua painaa? Ei kai mitään ole sattunut. Halaus jokatapauksessa! :hug:

Pixiedust: Tervetuloa joukkoon kaima! :D

Omassa mahassa ei mitään uutta kommentoitavaa... Hipaisuja tuntuu silloin tällöin, mutta en pysty uskomaan niitä liikkeiksi vielä. Ehkä kun kohta vahvistuvat. Huomenna np-ultra, tulen kertomaan kuulumiset tarkemmin sitten! :wave:
 
Karvaton koira :flower: :flower:

Kaikki
Nyt peukut kohti taivasta Hepsikselle!!!

Tervetuloa uusille
Onnea kans!!

Pixiedust Mistä päin olet? Ollaan saman ikäisiä esikoisen odottajia, on tää jänskää =)

Täällä kaikki ennallaan, paitti nukuin piiiitkästä aikaa TOSI huonosti joten olen ollut väsynyt. Kävin kuitenkin työpäivän lomassa koklaa H&M:ssä mammahousuja ja siis ei kyllä ollu meikäläisen pöxyjä siinä putiikissa. Täytyy ens kerralla kun menee Hki niin mennä si johkin ku meil tääl Lahdessa on aikas hiljasta mammavalikoimien suhteen ja niin se tuntu olevan Hämeenlinnassaki, missä olin siis tänään. Onko vinkkiä Helsingin mammavaatekaupoista? Nettilinkkiä jo tulikin, mut mä haluisin kokeilla ennen ostamist, vaikka tiedän että voihan ne lähettää takaski...

Mun mies jo ilkkui mulle äsken että olen netti addikti ku pörisen Facebookissa ja täällä, meneehän näissä aikaa piru vie :whistle:

haavemamma ja nökerö 14+4
 
..ai niin ja kävin apteekista hiivalääkkeet kun toosa kutisee :eek:
Meillä on myös ilmennyt koko raskausajan että petipuuhien jäljiltä on vehkeet aivan valkovuodossa, sellaista paksumpaa kuin koskaan. Muutoin sitä ei kyllä sentäs valu pöxyihin, luojan kiitos :whistle: Että näin ikäviä oireita, onko kellään samanlaisia kokemuksia? :snotty: Ehkä hiukan ikävä puheenaihe. :p
 
Mae
Voi angelmum :'( kovasti voimia koko perheelle!
Pixie ja toki muutkin... Mitään ei minulle ole sattunut, on vaan liikaa tapahtumia/asioita yhdelle ihmiselle: lonkat, selkä ja lantio aivan mielettömän kipeät (kyyneleet vaan valuu silmistä kun koskee), töistä VAIN yhden päivän vapaita (eli ihan turhia), pojalla hirveä uhma ja aloittanut juuri päiväkodin joka vain lisää tuota uhmaa, mummo ja mummon veli sairaalassa vuorotellen ja huonossa kunnossa, niitäkin pitäisi jaksaa hoitaa ja niiden asioita, miehen kanssa ei nähdä juuri koskaan kun molemmat tehdään vuorotyötä ja aina vuorot menee ristiin, ärsyttää kun kämppä on ihan räjähdyksen jäljiltä kun olen niin väsynyt etten jaksa ollenkaan keskittyä siivoamiseen kun väsyttää niin pirusti. Noh, jokohan siinä olisi kaikki. Tälläistä turhan päiväistä narinaa, kun asiat voisi olla huonomminkin. Jotenkin tuntuu, että mun kiintiö vaan on täysi.
Ehkä huomenna on jo parempi päivä :saint:
 
Angelmum, oon tosi pahoillani!!! :'( :hug: Voimia kovasti!

Karvatonkoira, onnea hyvistä tuloksista!

Mae, jos on ihan tuskainen olo niin hae ihmeessä sairaslomaa jos vain pystyt ja kehtaat. Parempi varmasti kaikille jos saat levättyä välillä! Tiedän noi yhden päivän vapaat kun itse olin ennen vuorotyössä, jossa usein sai vain noita. Ne on tosiaan ihan turhia! :hug:

Täällä on näköjään alkanut väsymys ja pahoinvointi uudelleen :headwall: Ihan järkyttävä väsymys taas, voisin nukkua koko ajan. Tulin töistä viiden jälkeen, nukahdin sohvalle ja heräsin klo 21. Ja nyt iltapalan jälkeen vois mennä taas nukkumaan...

Vatsa alkaa näköjään kasvaa. Kiristelee ihan julmetusti ihon alla, ihan kipeä koko vatsan seutu! Onko muilla ekaa odottavilla tälläista? Vähän väliä pitää mennä kaksinkerroin kun vihlaisee oikein kunnolla nivusista, varsinkin istumasta noustessa.

Mukavaa viikkoa!
KÖ 13+6
 
angelmum :hug: :'(

mae toivottavasti huomenna on parempi päivä!! :hug:

haavemamma mulla tuota valkkista tulee kyllä just semmosina äklö paksuina naruina ihan housuun asti :x hiivaa ei vielä oo ollut,mut eiköhän sekin taas jossain vaiheessa tule kylään. ärsyttävää kyllä tuo,ihan jatkuvaan saa vaihtaa alushousuja. kaikkee tää raskaus saakin aikaan :kieh:

labello joka ei osaa pysyä pois palstalta ja mytty 14+1 edelleen
 
angelmum voimia! :hug:
hepsis pidän sulle peukkuja!
mae :hug:

Tänne ei mitään erikoista,välil pystyy jotain syömään ja välil ei yksinkertasesti mitään!! :whistle:
Viikonloppuna oltiin niis kahes häis,hyvin meni reissu ja poika viihty mummulas kaksi yötä!Kyllä iski äitil kova ikävä!! :snotty:
Vatta kasvaa kiitettävää vauhtia ja luulen että kyl ne hipaisut mahas ovat liikkeitä,niin o samanlaisii ku esikosta! :heart:
Jotain piti kommentoida....no kai se sit muistuu mieleen jossain vaihees!
Nyt saunaan ja sit nukkumaan! :wave:
 
HAAVEMAMMA73: Siis kaksi siskoani ja toinen ystäväni kuuluu kirkkoon eli on jo kolme kirkollista, ja sovittiin tämän kirkottoman kanssa että hän on sitten ns. haltiatarkummi, voisin tehdä hälle omat todistukset kummiudesta :D ja itse asiassa kirkottoman mieskin tulee vielä haltiakummiksi joten niitä on jo yhteensä viisi kummia!! Näin se homma etenee!
Eli kirkkoon kuuluvia on tarpeeksi niin ei siinä tule ongelmia miulla onneksi.
:xmas:

ANGELMUM: :'( :'( :'( voimia.
 
mulla viikkoja nyt 13+1 taikka 13+5... ja joo mulla alkoi pahoinvointi ja sen myötä väsymys sunnuntaina uudelleen.. ei kiva... kyllä se tuolta nivusista vetelee välillä oikein kunnolla, jos tuntee ey aivastus tulee niin on pakko mennä jo valmiiksi kyyryyn.. yöllä pyörähdin sillai nopeasti ja silloin tuntui kanssa että jotain on matkassa.. mutta yritetään kestää, se joka sanoo et voi olisipas ihanaa kärvistellä kaikki raskausoireet ja se pahoinvointi, niin mun mielipide on että raskaus on ihanaa, pahoinvointi sen sijaan ei ole vaikka siihen onkin hyvä syy.. mutta kun 8 viikkoa oksettaa jatkuvasti niin kyllä se voimia vie... onneksi meillä kaikilla on sitten viimeistään joulunaikaa ihan uudet oireet, kilpaillaan siitä ketä närästää vähiten.. =)

jaksuja kaikille helmi massukoille =)

angelmum :hug: :'(
 
angelmum :hug: :'(

Mae "Tälläistä turhan päiväistä narinaa, kun asiat voisi olla huonomminkin. Jotenkin tuntuu, että mun kiintiö vaan on täysi."

Tiedätkö mä mietin usein kun kaikki mättää ja kaatuu päälle ettei sais valittaa kun oikeasti asiat on hyvin. Sitten mietin et kuinka paljon huonommin ne voisi olla ja olenpas naurettava kun "pikkuasioista" masennun ja valitan. MUTTA oikeasti kuitenkin se on ihmisen oikeus narista välillä ja minä ainakin aion jatkaa sitä aina kun siltä tuntuu ;)
Vaikka heti valitan tässä parista jutusta eli mulla on niska täysin jumissa koska en pysty enää nukkumaan mahallani enkä selälläni. Molemmat tuntuu jo nyt huonolta! Kellään mulla näin?!
Pahoinvointi sen kun lisääntyy! Meidän nartulla on valeraskaus ja tyhmä uroksemme yrittää raiskata sitä joka välissä... Hermot menee :headwall: :headwall: :headwall:
Olen edelleen sairaslomalla ja siis kotona kokoajan... Kämppä on kuin jättimäisen kuolailotulituksen jäljiltä, kaikki näkyy auringossa ja siksi onkin paras laittaa kaihtimet kiinni :LOL: :LOL:

Niin ja Mae työterveyslääkärille se ettet saa nukuttua on jo tarpeeksi syytä antaa sulle sairaslomaa. Varsinkin raskauden kanssa ovat tarkempia siitä sun hyvinvoinnista!

Mammavaatteista taas Mä lähdin eilen työterveyslääkärille ja vetäsin farkkuja jalkaan niin ekaa kertaa eivät menneet kiinni. Oli kiire niin vetäsin pirkkaniksin takataskusta ja laitoin hiuslenkillä joustavasti napin kiinni... :p Ehkä saatan sittenkin niitä mammahousuja miettiä :whistle:
H&M:n nettikaupasta tilasin kasan halpoja aletoppeja/tunikoita joista osa oli hieman pidempiä ja osa tavallisia. Ei haittaa sitten vaikka venähtävät tms. kun eivät mitään maksaneet. Olisko ollut et tilasin 11 kpl ja hintaa tuli yhteensä 60 euroa postikuluineen.

Synnytyksestä
Mun ei pitäisi lukea mitään netistä... Pietarsaaressa oli kuollut nainen sektiossa ja sitten jostain luin et kuinka monta keskimäärin kuolee suomessa synnytykseen vuodessa. Joo...Nyt sitten kamalat kauhukuvat jäi päähän siitäkin! Ei tee hyvää jo olemassaolevalle synnytyspelolle... Onneksi on se pelkopoli et saa jollekin jutella sitten myöhemmässä vaiheessa!

Saksalaisista verkkokaupoista Onko kukaan tilannut leluja noista? Haluaisin sellaisen Fisher Pricen rainforest melody & lights gymin ja se maksaa suomessa about 85-90 euroa. Saksassa se maksaa alta 60 euroa. No jos sen yksin tilaa ei kannata mutta siellä muutkin FP:n lelut on halvempia järjestäin 5-10 euroa. Sama koskee kaikkia merkkejä. Amazon.comista saisi vielä halvemmalla mutta sieltä en taida uskaltaa tilata.
Toi gym onkin sit ainut ns. luxustuote mihin olen ajatellut rahaa laittaa kun muutenhan noiden vauvalelujen käyttöikä on aika lyhyt ja niitä on turha liikaa hankkia.
Onneksi jotain ollaan saatu jo tutuilta ja itse ostin sellaisia pehmokirjoja kirppikseltä 0,50-1 eur kappale. Pidin aika halpana ja kesti vielä pesun 90 asteessa.

T: Caro + masuasukki (edelleen nimetön) 13 viikkoa tasan =)
 
Heip taas tänäänkin,

ai niin olen unohtanut kertoa että hiuksia lähtee aika paljon. Muutenkaan en ole mikään tuuheatukka, vaan perussuomalaisen hentoinen hius, niin ei kiva :/

Työkaveri oli saanut tänään tyttö-vauvan :)

Mua vihloo kans aivastaessa ja toissailtana pyörähdin sängyssä jotenkin äkkinäisesti niin sattu niin että piti ihan hetken olla melkein hengittämättä. Selvisin säikähdyksellä, mutta luulin ensin että nyt tapahtui jotain kummaa..

labello Kiitos kuulla että jollain muullakin samaa ikävää oiretta, etten ole epänormaali :)

absa Kiitti vastauksesta. Me kun meinataan varmaan vaan ne 2 pakollista kummia. Toinen on sinkku-mies, mutta riippuen kumman tyttöystäväni valitsen, niin välttämättä en halua siippaa kummiksi ollenkaan. Toisessa tapauksessa pyydän pariskunnasta molemmat, eli sitten kummeja on yht 3.

Caro79 Ikävää ettei asentoa löydy! Mä nukun onneksi aina selällään muutenkin, tai kyljellään. Mahallaan en pysty olla mielellään kun tissit on niin turpeat ja kipeet, selvis sekin kun mies antoi selkä hierontaa.

Painokin oli aamulla pelottavasti noussut kilon alle viikossa.

Mukavaa päivää, me mennään illalla kattoo Eva Dahlgrenia Sibelius taloon :)

HM+ nökerö 14+5
 
Mae
Hyvää huomenta :) Tänään siis vähän parempi päivä, sain (tai siis mies pakotti) nukkua vähän pidempään niin vähän helpotti.
Caro79 onhan se noinkin, mä vaan oon niin huono antamaan itselleni lupaa narista, kun mun äiti on aina mua "moittinut" siitä, KOSKA hänkin on pärjännyt ja jaksanut ja vaikka mitä.
Mutta kiitos kun annoit "luvan" siihen :D
Ja ei mulla ton unettomuuden kanssa ole muuten ongelmaa, mutta yövuoron jälkeen kun tulen kotiin, niin en saa unta tai nukun vaan 20min pätkiä. Eli valvon sitten lähes putkeen sen 2-3vrk. Nyt olen kyllä pyytänyt, ettei enää 3 yötä peräkkäin, kroppa pistää hanttiin jo siinä.
Tiedän, että se työterveyslääkäri käskee lopettamaan yötyön teon kokonaan, niin se käski edellisessä työpaikassakin pojan raskaudessa. Mutta kun se on käytännössä tuolla aika mahdotonta, joko loppuis työt tai sitten vaan olis siirto toiseen taloon (en tiedä miten onnistuis määräaikaisella sopimuksella?!)
Mutta sen olen päättänyt jo nyt, että jään varhennetulle äitiyslomalle 1.1.2009, kun oikeasti se alkaisi 21.1.2009
 
Niin surullista. Ja olit päässyt jo näinkin pitkälle odotuksessa. Tekisi mieli lohduttaa jotenkin, mutta sanoja ei ole. Toivon sinulle ja miehellesi voimia surussanne. Saathan tukea joltain?

Lohdutushalauksin, Jolie
 
Mae Ikävä jos sulla on niin ettei onnistuisi yövuorojen lopettaminen. Yleensä pomot on kuitenkin fiksuja ja ymmärtää poikkeustilanteen mikä raskaus tavallaan on. On nuo yövuorot kuitenkin raskaampia tehdä. Tärkeintä on kuitenkin se raskaus ja sun oma hyvinvointi et jos se työterveyslääkäri määrää ne lopettamaan niin ei siinä pitäisi työnantajalla olla valitettavaa. Eikä se varsinkaan saisi vaikuttaa sun työsuhteeseen tai sen kestoon mitenkään. Hyvä kuitenkin jos talossa olisi myös muita töitä raskausajaksi ja työsuhteen jatkuessa äippäloman jälkeen saisit palata omiin hommiin. Tosin jos määräaikainen työsuhde loppuu ennen äitiysloman alkua ne yleensä ei sitä jatka. Onhan se kallista firmalle kun lapsia hankitaan ja tulee poissaoloja yms. Tälläinen asenne on niin yleinen...

Mulla on kanssa suunnitelmissa aloittaa äitiysloma 1.1.2009. Muuten olisi alkanut 14.1. Tuolla tavalla mun tarvitsee sitten olla vain joulukuu ansiosidonnaisella siinä välissä ja vuoden alusta loman aloittaminen tuntuu jotenkin selkeältä.
Tavallaan aloitan sen "äippäloman" jo marraskuun alkupuolella jolloin alan pitämään pitämättömiä/kertyneitä lomia ja vapaita. Saan siinä sitten rauhassa alkaa laittamaan kotia valmiiksi vauvaa varten... =)
 

Yhteistyössä