Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

Täällä oli iloisia ultrakuulumisia. Siellä köllötteli suloinen ihmisenalku, jonka sydän pomputteli reippaasti. :heart: Olo on helpottunut ja onnellinen! Jostain syystä sitä niin pelkäsi, että kaikki ei olisikaan hyvin. Mutta onneksi näin, nyt on olo heti paljon todellisempikin raskauden suhteen. :heart:

Pilkkis 12+2
 
angelmum oikein sydäntä puristi :'( elämä saattaa joskus olla liian julmaa :hug:

mae pyydä ehdottomasti saikkua!
Tiedän tunteen, esikoista odottaessa tein aivan älyttömiä vuoroja, työnantaja vähät välitti siitä että olin raskaana, parhaimmillan tein 50h työviikon ja kaikki viikonloput töissä, vapaita juuri yksipäivä sielä täälä, harvoin kahta perättäistä vapaata.

Lopulta rv21 vuosin verta (tulehdus) ja kävin äityspolilla, pyysin saikkua, mutta eivät antaneet, käskivät mennä päivystykseen jos saikkua haen sen takia etten töissä jaksa..
menin samantein jonottamaan päivystykseen jossa onnekseni ihana nais lääkäri antoi samantein viikon lomaa ja lupasi kirjoittaa lisää jos siltä tuntuisi.

Joskus joutuu vaatia oikeuksiaan, ja mennä sen mukaan miten itsestä tuntuu, jos tuntuu ettei jaksa, niin ei ole pakko jaksaa.

pilkkis onnea hyvistä ultra kuulumisista :heart:

ON: tuntuu että tässä alkaa siirtymään jo väsymyksen puolelta voittoon :) eilen ja tänään ei oo tullu nukuttua päikkäreitä ja oon jopa jaksanut siivota sekä hoitaa kotia :)
Masussa varmaan kaikki hyvin, niitä liikkeitä odotellessa :)


kuupas ja masu 12+5
 
Angelmum

olen pahoillani puolestasi :hug: Katsoin profiilistasi, että olet kohdannut surua ennenkin. Tuntuu, että joskus joidenkin hartioille kasataan kohtuuttoman paljon. Olet selvinnyt suuresta surusta aiemminkin, sinä selviät kyllä tästäkin. Voimia sinulle ja perheellesi.

Muumiska
 
Päivitin tuota profiilia.
Kyllä, menetystä on ollut kylliksi yhdelle äidille: km 1/06 6+5, kohtukuolema 11/06 36+, km 12/07 16+ ja nyt 8/08 14+.
Onneksi on nuo kaksi jotka pitävät elämässä kiinni.
Kiitos kaikille myötätunnosta.
 
Jossain luki et pitäis tuntee näillä minun viikoilla jo kohtu, koska se on nyt kuulema noussu ylemmäs? Enhän minä mitään tunne vaikka kuinka painelen ja puristelen :D Jänskättää vaan että kasvaakohan vauva siellä enää ja et jos se on lopettanu kasvun. Ja tosi monella näkyy jo maha, ihan harmittaa kun itsellä on mahaa jo ennestään aika paljon, niin ei sit senkään takia näy vielä. Seuraava neuvolakin olisi vasta 26. päivä, siellä sais sit tietää taas enemmän.

No mutta muihin kuulumisiin...tänään toista päivää koulunpenkillä ja selkään jomottaa tuo istuminen :/ Saas nähdä sit joulukuussa kun viikkoja on 30+ niin mitä selkä sanoo sitten. Öllötysolo helpottanut osittain, toisinaan joku haju saa voimaan pahoin :$ muutamia viiltäviä kipuja kohdussa silloin tällöin ollut, ei luulisi vaarallisia olevan? Potkuja ei tunnu vielä vaikka kovasti niitä olen jo yrittänyt kuullostella (vaikkakin vielä toistaiseksi aika turhaa)

Sitten vielä lopuksi että onko kenelläkään todettu veren hyytymistekijöissä poikkeavuutta? Minulla on taipumusta veritulppaan. Mietin vaan kun eivät neuvolassa sitä mitenkään huomioineet, äidilläni kylläkin ja hän joutui käymään useammin tarkastuksissa. Onko joku joutunut tämän aisian takia seurantaan? En tiedä kuuluuko tämä riskiraskausryhmään, mutta kuitenkin :)

Mutta nyt lähden miestä hellimään, kun molemmilla on massut täynnä omatekememiä lihapullia, ja jälkkäriksi valion Aino ihana maitosulklaa jäätelöä, jossa on oikeita suklaa palasia...NAM :p

Hyvää päivän jatkoa! Jospi ja Papu 13+3
 
angelmun: VOI EI :'( Elämä on välillä epäreilu :hug: Kovasti voimia teille!

Itse kävin yllättäen tänään neuvolassa. Eilen soittelin omalle terkalle, joka palasi juuri lomiltaan ja pyysi tulla pojun (2,5v) kanssa käymään. Lähinnä pojulle mahdollista 2,5v neuvolaa halusin varailla kun toi puhe on vielä aika "epäselvää". Syykin siihen tänään löytyi: Pojalla on kielen jänne liian kireä eikä poika saa kieltään nostettua ylös asti. Huomenna käymään lääkärillä siitä syystä.
Mutta siis minä siinä samalla sain sellaisen "ylimääräisen" käynnin kun omaa terkkaa en ole vielä tässä raskaudessa tavannut kunnolla. Hän oli tosi huolissaan mun painon putoamisesta. Kuulemma aivan liikaa tän kokoiselle ihmiselle 4:ssä viikossa 3kg pudotus. Eli kokonaisuudessaan paino pudonnut 5,5kg. Nyt joudun pitämään päiväkirjaa kaikista juomistani nesteistä ja siihen on myös merkattava, että mitkä nousee takas ylös. Kuulemma pitäisi 2 litraa ainakin juoda, mä juon varmaan 5dl/vrk... :ashamed: Ei huvita juoda kun alkaa oksettaa. Tosin nyt on kolmatta päivää parempi olo. Tänäänkin vaan aamulla oksensin kiisselit, mutta muuten on pysyneet muut syömiseni sisällä. Nyt Kuulemma tavoite saada nostettua painoa ennen enskuun alkua REILUSTI :eek:

Nyt leipomaan sämpylöitä!
-Kyrsä ja nappula 12+4
 
Huh huh Kyrsä kun sulla on tosiaan paino tippunut! Se terkka nyt varmaan kaiken jo kertoi, mutta ootko koittanut juoda ihan pienissä erissä? Niin että suullinen vaan aina kerrallaan. Ei ehkä tulisi niin helposti ylös?

Ihailtavasti kyllä jaksat tehdä kaikkea, vaikka noin huonosti ootkin voinut! Ite varmaan vaan löhöäisin sängyllä ja huutaisin miestä passamaan... :x Toivottavasti sun olo kohta kokonaan paranee!

Me käytiin tänään ultrassa Kättärillä. Töissä veskireissulla holahti ihan kirkkaat veret paperiin. Säikähdin tietenkin. Soitin tonne äitipolille ja sanoivat, että on hyvä tarkistaa tilanne. Kaikki oli hyvin! :heart: Vauva oli kasvanut kovasti parin viikon takaisesta np-ultrasta eikä meinannut enää ruudulle mahtua. Liikkui kovasti ja muutenkin kaikki vaikutti olevan reilassa. Vuoto tuli luultavasti kohduunsuulta, eikä lääkäri osannut kertoa sille syytä. Istukkakin oli takaseinässä ja kunnolla kiinni, että vuoto ei tullut siitä. Jostain syystä vaan se välillä vähän heittää verta pihalle siitä kohduunsuun limakalvolta. (Pitää varmaan alkaa syömään jotain luumuja niin ei tarvis ihan noin paljoa veskissä työskennellä... :p )

KÖ ja vilkas pikkukaveri 14+0
 
Angelmum :hug: Olen pahoillani puolestanne!

Kiitos kaikille :flower: Kyllä se kaksi viikkoa oli tosi pitkä aika elää jännityksessä!

Ja nyt olis iskeny aika paha himo |O nimittäin paistettu sianliha ihan ne ohuet kylki- läski viipaleet! Mulla on puonnu kans raskauden alusta - 4kg mutta on sen verta tuota lihaa että ei oo hätää, parempi ku vähän vaan putoiskin ja oksentaa ei ole tarvinnut!
Mutta arvaatkaapa miten käy painolle jos tämmönen himo on kauankin!!! :whistle: Se on hyvin pikaseen se 4 kg takas ja tuplaten! :kieh:
Nii ja meillä yleensä syödään ns terveellisesti kevyt tuotteita ja rasvattomia juttuja!
Kvart över Hui onneks ei ollu mitään hätää, hirveetä!
 
Jospi ja Manina Mulla on kanssa todettu veritulppariski testeillä (leiden f5) ja on ollut jalassa joskus kymmenen vuotta sitten laskimotukos. Pinnallisia tulehduksia on sitten ollut silloin tällöin.Kaikki hormonivalmisteet on kielletty sen takia ja nyt lääkäri sanoi jo lapsettomuushoitojen aikana et klexane aloitetaan heti raskauden alussa. Ekan piikin pistin viikolla 6 ja loppuun saakka pistetään. Sekä synnytyksen jälkeen ainakin 6 viikkoa jatketaan. Mulle sanottiin että riski on jo alusta alkaen eikä vaan lopussa. Näin sanoi yksityinen gyne/neuvolalääkäri, lapsettomuuslääkärit tyksissä sekä äippäpolilla lääkäri jolla kävin aloittamassa piikit. Ihmettelenkin noiden lääkärien eroja siinä asiassa koska joskus olen lukenut, että joku jolla sama syy kuin mulla on aloittanut piikit vasta viikoilla 20 ja jotain!

Siis ei mitenkään tarkoitus todellakaan pelotella ja syitähän noihin tulppariskeihin on useita eri tasoisia, mutta mä varmistaisin sen milloin ne piikit kannattaa aloittaa!
 
angelmum :hug: Voimia ja jaksamista!

Työn aloitus loman jälkeen on vienyt kaiken ylimääräisen aikani (siis nukkumisen, syömisen ja pahoinvointien oksentamisineen lisäksi olevan ajan :) ) ja en ole kerennyt kuin pikaisesti lukemaan juttujanne. Kertokaa hyvät kanssasisaret, mistä löydätte aikaa nettailuun =) . Minä kun tulen töistä ja laitan ruoan, olisin jo valmista kamaa nukkumaan yöunia...

Kehuin myös aiemmin, että pahoinvointi on helpottanut, mutta osaa löytää näköjään vieläkin tänne... :(

Muutamia uusiakin on tullut mukaan - tervetuloa

Joku kyseli töissä kertomisesta. Itse kerroin pomolle heti lomalta palattuani, silloin viikot 14. Otti tiedon vastaan oikein mukavasti onnitellen ja kaikkea hyvää toivoen.

Kvartöver: olipas sinulla kamala vessareissu, mutta onneksi kaikki oli hyvin. vähän varmaan säikäyttää... Kirjoittelit aiemmin myös alamahan vihlaisuista, minullakin on niitä erittäin voimakkaana, vaikka odotan jo neljättä. Liekö sitten taas voimakkaampia, kun edellisestä raskaudesta on kuitenkin yli 8 vuotta aikaa... vai tehneekö sitten muisti tepposiaan ja on autuaasti unohtanut kaiken tällaisen :LOL:

Onkohan muilla näin pitkiä neuvolavälejä? Kävin nimittäin silloin 14+0 viikolla ja seuraava kerta on vasta rakenneultran jälkeen (joka sekin aika myöhään 22+0 viikolla), silloin viikot jo 23+1... ihmettelee... tietysti jos ei oo mitään ongelmia, niin ok ja jos tulee jotain, ainahan voi soittaa...

Liikeistä on ollut myös puhetta. Aiemmin ihmettelin (14+2) voisinko tuntea liikkeet ja kyllä kait se on uskottava, kun ne ei ole mihinkään hävinneet, päinvastoin tuntuvat selkeämmin...

Oli varmaan muutakin kommentoitavaa, mutta en vaan muista... Oli kerrankin ihanan rauhallista: mies pelaamassa futista ja lapset pihalla kavereiden kanssa. Vielä pitäs jaksaa tehdä tälle päivälle muutama työhomma ja lähteä sitten nukkumaan...

Lillip 15+1
 
angelmum Voimia ja jaksamista teille :flower:

Täällä on kerrottu sit mummolle ja papalle, se oli kyl vaikeeta..huh mutta iloisia olivat, tosi iloisia :D

Mitää ei ole vielä hankittu, ei vauvalle eikä itselle.. Mutta alkaa kohta olla uusien vaatteiden hankinta-aika. Työnantajalle kerron varmasti ihan pian, kun se alkaa jo hiljalleen arvata varmaan.. et toinen paisuu.

Mulle on tullut painoa nyt 7kg ylimääräistä ja maha alkaa näkyä.. illalla varsinkin kun nestettä on. Nyt tänää tasan 12vk.
 
Iltaa kaikille!

Angelmumille halaus!

Sen verran (.) että töitä paiskitaan toista viikkoa ja nyt kaksi päivää häntäluu ollut ihan simokipeä! Viime viikolla vaivasi vain kun yöllä käänsi kylkeä (herätti oikein) mutta nyt alkaa iltapäivästä juilimaan jo ihan kunnolla.. Himppasen pelottaa että mitä tästä vielä tulemaan pitää kun ollaan vasta näin alussa.. Mullahan on se vääntynyt häntäluun kärki. Eikö kuitenkin näillä viikoilla pitäis tuon kohdun ruveta nousemaan tuolta lantiokuopasta? Jos se sitten alkais pikkuhiljaa helpottamaan.. Onko kellään mulla vastaavaa kipuilua?

Joo ja tänään sitte sain niitä työkaverin tyttären käytettyjä mammavaatteita kokeiluun ja löytyihän niitä sieltä sopivia ja tosi hyväkuntoisiakin. Neljät housut ja viisi paitaa ostin yht. 35eurolla.. Alkaa tuo maha ola jo siinä mallissa että yhet normit stretsifarkut menee vielä mutta kirraavat jo, eli pian täytyy siirtyä mammiksiin.

Ens viikolla ois taas neuvola, kolmas kerta jo. Nyt tuntuu että viikot on alkaneet rullaamaan jotenkin nopeemmin, enää ei ehkä odottele niin kiivaasti niitä viikkojen karttumisia kuin silloin alussa. Nyt on kyllä ihanaa aikaa kun mahakin alkaa erottua ja ihmiset alkaa huomaamaan. Hauska seurata ihmisten reaktioita kun mekin ollaan semmonen yli 30v-pariskunta ja oltu naimisissa jo yli 7 vuotta. Porukat ovat tod.näk. luulleet ettei meille ees koskaan tuu lapsia. Monet olleet ihan puulla päähän lyötyjä.. :LOL: Se vähän tuntuu kurjalta kun joltain on tullut heti semmoista kommenttia että: Voi kun ihanaa kun teilläkin sitten vihdoin tärppäsi jne. Meillä kun ei oo ollut tätä ennen ees yritystä, haluttiin vaan tietoisesti lapsi myöhemmällä iällä. No, se siitä. Ärsyttää vaan välistä tuo "vanhanaikainen" ajattelu että muksuja pitäis tehdä heti kun häät vietetty.. :kieh:

No juu, taidanpa siirtyä saunan lauteille höyryämään :ashamed:

T.Rosinante+Pötkö 15+2
 
KÖ: Hui, varmasti pelästytti toi vuoto :/ Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin =) Joo ja en mäkään juuri sohvaa/sänkyä pidemmälle ole viimeisen 7-8 viikon aikana päässyt, mutta nyt tosiaan 3 päivää olleet jo helpompia. Lapsiraukat joutuneet tyytymään pika-/valmisruokiin ja sen verran olen tehnyt, että koti on sen verran siisti, että täällä voi elää ja pyykkiä pessyt, ettei paskasissa tarvi kulkea. Nyt kun on helpottanut niin ollaan käytännössä asuttu ulkona :LOL: Ja just leivottiinkin lasten kaa, kai nekin kohta tajuaa, etten mä niiden olemassaoloa ole unohtanut :D

Lillip kyseli, et mistä löytyy aikaa surffailla netissä :D Itse en ole töissä ja aina päikkäriaikaan kun isommat on pihalla ja kuopus nukkuu niin mä jumittaudun koneelle. :saint: Meillä kun tää kone on tyyliin aamusta-iltaan auki kokoajan kun vähänväliä muistan jonkun jutun mitä pitikään käydä tarkastamassa netistä :D
ja kyselit myös niistä neuvolakäynneistä. Meillä käydään aika tarkalleen 4:n viikon välein neuvolassa. siis sit tietysti useammin kun on sen rv 28 ylittänyt. :)

Rosinante: Joo, todellakin ärsyttää tuollaiset kommentit ihmisiltä. Mua taas ärsyttää kun tiedän jo, että tulen kuulemaan kommentteja: "oliko vahinko?", "joko neljäs" :eek: Siks en ole sellaisille ihmisille kertonutkaan keltä odottaisin tuollaista kommenttia, enkä kerro! Minä olen vielä nuori (?) ja kun on jo 3 lasta niin usein joku tulee kysymään, et "onko noilla kaikilla ees sama isä" :LOL: kun nuorten suhteet ei kuulemma kestä! Näin mulle on kerrottu :headwall:

eipä tässä taas kummemepia.

-kyrsä ja nappula 12+4
 
Mae
Caro79 juu, tuossa talossa ei se öiden lopettaminen oikein onnistu, ei pyöri vuorot lainkaan jos lopetan. Tänään pomolle kerroin (oli kyllä kuullut jostain muualta jo) ja sitten keskusteltiin niistä öistä. Sanoin itse että vielä en koe pahaksi sitä 2 yötä, mutta pomo sitten sanoi että aletaan järjestelemään vaihtoa johonkin päivä-päiväkotiin (nyt siis olen vuoropäiväkodissa), jos vaan siltä tuntuu. Eli otti kuitenkin asian ihan jees. Mulla siis on määräaikainen sopimus 26.3.2009 asti (teen vuorotteluvapaan sijaisuutta) ja sitähän ei ilmeisesti voi katkaista ilman todella pätevää syytä. Ja kun sopimus on kaupungille, niin varmaan se siirto (tai siis vaihto jonkun kanssa) toiseen päiväkotiin olisi mahdollista, en vaan haluaisi. Sanoin myös pomolle aivan reilusti, että kun tätä meidän toista lasta on yli vuosi yritetty, tuloksella yksi km., niin en todellakaan rupea laskeskelemaan että milloinkas voisi alkaa yrittämään että voisi työt tehdä loppuun. Kyllä se sen onneksi ymmärsi, että ei ole aina ihan omissa käsissä tämä lasten "teko"

Kuupas Kyllä se on varmaan jossain kohtaa saikkua haettava, jos meinaa vuoden loppuun jaksaa. Mutta ei ehkä vielä, vasta kun ihan oikeasti siltä tuntuu. Yritän kuitenkin vielä jaksaa, vaikka huomaan kyllä että pinna on tosi kireällä noiden kipujen ja väsymyksen vuoksi.

Onneksi selvisit säikähdyksellä :hug:
 
Angelmum VOIMIA AiVAN VIETÄVÄSTI :hug:

Nyt häämatka on tehty. Olette kyllä saaneet paljon tekstiä aikaiseksi.
Olin tänään siinä np-ultrassa. Pyysin että hän ei mittausta tee eikä tehnyt. Kaikki oli hyvin. 3d kuvan saaminen oli hassua (toki ihanaa) ja ultran sain dvd:lle (mieskin sai siis nähdä sen kotona). Laskettuaika pidettiin samana vaikka ultran mukaan raskaus olisi hieman pidemmällä. Katotaan mitä rakenneultra sanoo. Kun olin lähdössä pois lääkäri totesi, että näin päin kai voi kertoa, että turvotusta ei ollut havaittavissa. Että hyvillä mielin olen =) Myösin onnellinen saan olla (varsinkin kun luen teijän tekstejä), että minkään näköistä pahoinvointia ei ole. Ainoat oireet on kiristävät housut (maha siis kasvaa) ja vessassa ravaaminen. Väsymyskin on helpottunut. Samalainen, "oireeton", olo oli kun odotin tytärtäni. Pojista tuli kamala kuvotus. Että mahtaakohan olla tyttö tulossa!?
Kerrottiin lapsille tänään että on vauva tulossa. Siitä vasta riemu syntyi. Esikoinen ei malta mennä nukkumaan (kerrottiin iltapäiväll koulun jälkeen) ja nuorimmainen halusi valvoa yön että näkee kun vauva syntyy. Eli kyllä tässä vielä tekemistä on, että kaikki pikkuihmiset ymmärtävät ja sisäistävät jutun.
Mutta nyt kyllä pitää mennä nukkumaan että jaksaa nousta aamulla töitä tekemään.
 
sinituuli ihania noi lasten kommentit.. =) mulla sukulaistyttö 3 vee kysyy puhelimessa tai kasvotusten aina et onko se vauva vielä siellä mahassa, yrittänyt selittää että sitten vasta joulun jälkeen ihan talvella... turha sille on mitään kuukausista kertoa, joulun jälkeen voi sanoa että vielä hetki odotellaan.. sekin on niin tohkeissaan.. =)

soitin eilen neuvolaan pahoinvoinnin takia, aloitin b-vitamiinit, vähän ehjkä myöhäisessä vaiheessa, mutta hyvä noita on muutenkin syödä kun en lihasta hirveesti piittaa, tänään saisin reseptin pahoinvointi lääkkeisiin, mutta mutta... millään en haluaisi niitä aloittaa...
(varmasti ovat turvallisia, mutta tulee niin aina talidomi lapset mieleen ) ja muutenkin kyllä tämä saisi alkaa ilman niitäkin helpottaa... tarttee miettiä.. :/
saikkua olisin saanut mutta jos jaksaisi tämän viikon ja jos vielä ensi viikolla olo tämä niin sitten voisi lepo olla viimeistään paikallaan...

noista oliko vahinko kommenteista, olisin tavallaan halunnut pitää omana tietona et kävin vauvahoidoissa, mutta kaikki tietää että olen sinkku joten en myöskään halua että isää arvuutellaan kilpaa ja mietitään missäs se tyttö on yönsä ollut, kuitenkin kun on pitkään harkitusta asiasta kyse... yksikin alkoi asiasta kuulleessaan luennoimaan toisille että niissä hoidoissa käytetään hormoneja ja siirretään alkioita, olin sillai että ei, en syönyt hormoneita ja musta ei siirretty mitään mihinkään.. ala sitten siinä selittää et ne ruippasi vaan siittiöt sisään,no eihän mun toki tarvi selitellä, mutta en myöskään halua et joku pönttö kyselee lapselta kuka sun isi on, siis joku vieras varmasti voi kysyä, mutta haluan että lapsi saa kasvaa rauhassa tuttujen ihmisten parissa, niin että kyselkööt ennemmin multa nyt ja antakoot asian sitten olla,,, joops tulipa sekava teksti..

mutta nyt töihin.. mukavaa keskiviikkoa kaikille,, :wave:
 
moi taas pitkästä aikaa.

angelmum voimia hirveästi sinulle.

kävin np-ultrasssa 7.8 ja sieltä löytyi yhdet sydän äänet.
niskaturvotus oli 0,9 mikä on kuulema normaali.
kyllä se on pikkuinen kaveri vaikka rv oli tasan 12, eli LA olisi nyt 19.2.09
pari päivää aikaisemmaksi siirtyi.
tänään olisi sitten tavallinen neuvola, ihan pelottaa mennä kun sain jo huutoa
np-käynnillä painosta, paino on tippunu koko raskauden aikana 7 kiloa.
mut uskon että tulee nousemaan ja vauhdilla kun saan tämän pahoinvoinnin pois.

meidän 1,9v tyty katselee mielellään tulevan siskon tai veljen, ( veli pojalta vaikuttas kovasti)
ultra kuvia..tiiä vaikka tajuaisikin niistä kuvista jotain.. ainakin semmonen nauru on kun saa kuvat käteen.

nyt pitää rientää aamupalalle tai tulee pahaolo.

 
HUomenta plikat,

Marry ja Sasuliini Onpas teillä painoa putoillut, voi rähmä. Mä valittelin että oli tullut 1 kg plussaa alle viikossa, mutta tänäaamuna se oli taas kadonnut, että heittoa on. Mulle on tullu koko raskausaikana +2 kg.

Rosinante Mun hännän pitäisi oll aihan ehjä ja silti se on kipee, etenkin jos joutuu istuksii huonoilla/ kovilla tuoleilla jossain. Mistä lie tää johtuu :/

lillip Meillä neuvola on 1 kk:n välein, niinkuin luin jostain että pitäisi ollakkin. Ihmetteleppäs vähän ääneen siellä asiaa.

Nyt töiden kimppuun..

HM + nökerö 14+6
 
Angelmum: Teitä on koeteltu kyllä ihan liian kovasti. Jaksamista! :hug:

Jospi: Mulla on nyt viikot 14+6 ja kun selällä makoilee, niin välillä saa vieläkin hakemalla hakea, että kohdun tuntisi alavatsalla. Silloin jos on harkkasupistus menossa, niin on tosin pallo selvästi havaittavissa. =) Noilla viikoilla joilla sä olet nyt, ei mullakaan tuntunut vielä mitään. Mutta usko pois, kyllä se siellä kasvelee.

Päivitinkin masukuvan :heart: profiiliin! Mullahan menee edelleen kaikki housut jalkaan, jotkut jopa tuntuvat roikkuvan päällä. :p Iltaisin näytän vähän enemmän raskaalta, kun on turvotusta.

Karvaton koira: Onnittelut hyvistä uutisista!!

Ja onnea myös hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Jaksatteko te muuten saunoa? Itse kävin eilen monen viikon tauon jälkeen saunomassa, ja en pystynyt olemaan kovin kauan löylyssä. Saattoi toki johtua siitäkin, että kiuas oli melkein täysillä. Vielä heinäkuussa saunoin mökillä joka ilta niin, että melkein pelkäsin, että siitä on jotain haittaa. Jenkeissähän varoitellaan raskaana olevia saunasta ja jopa kuumista kylvyistä. :whistle:

Kössi 14+6
 
Huomenta taasen kaikille...

Angelmum :hug: Voimia! Ja uskoa huomiseen...

Painosta, mulla ei ole tippunut tai noussut. Pysynyt samana vaikka tunnun syöväni reilusti enemmän. Vaikka luin jostain, että päivittäinen lisätarve raskauden aikana on hedelmä, maitolasi ja leipäpalanen, tuntuu että syön kyllä reilusti enemmän "lisänä" tottumuksiini koska ON NÄLKÄ...ja pahoinvointiin auttaa tuo verensokerin tasaisena pitäminen.

Sitten unista...myös jostain luin, että johonkin raskauden vaiheeseen kuuluu levottomat unet. Onko muilla kokemusta? Itse olen jotenkin stressaantunut ja ahdistunut tuosta työkuviosta niin, että työnantaja on unissani kauppajonoissa, vaatekaupoissa, kaikkialla...rasittavaa herätä siihen joka yö. Olen siis määräaikaisena töissä äitiyslomasijaisena, pienessä yrityksessä muutenkin 3 ihmistä äitiyslomalla, työvoimapula ja siihen kun lisätään tunnollisuus mun puolelta, niin olen kehitellyt melkoisen stressin aiheesta itselleni. Mietin, että kuinka kerron ja milloin. Parasta olisi varmaan sanoa pian, olisi alta pois :( Työ kun saattaa vielä pitää sisällään fyysisesti vaarallisia tilanteita.... soppa on valmis :|

No mutta kohti työpaikkaa kohta, täytynee vaan ottaa se asenne, että lapsia saadaan ja se ei ole työnantajan asia...vaikeeta tuntuu silti omalla kohdallani olevan...
 
Glow
sateista keskiviikkoa!

Palasin saikulta töihin. Ei hyvältä tunnu ei. Kun selkään koskee, niin siihen koskee. Mulla on vaan tänään ja huomenna työvuoro. Ajattelin yrittää kestää nää päivät :/ jotenkin.
Pelottaa vaan, jos tulee niin paljon saikkua, että se 3kk täyttyy saikkulomaa, eli sitten pitää hakee kelasta rahaa. Mä nimittäin oli keväällä selkäni takia saikulla jo kuukauden. Ja onpa tainnut jokunen päivä saikkua olla sitten muista syistä tänävuonna. En oikeen tiedä miten toi 3kk laksetaan. Pitänee ehkä laittaa palkkikseen joku kysely... Tässä firmassa ei vaan kukaan koskaan tunnu tietävän mistään mitään.
Pahoin pelkään, että sitä sairaslomaa on myös raskauden loppu puolellakin, kun jo nyt selkä vaivaa. Lopussahan voi olla jo muitakin vaivoja. Mutta minkäs näille voi!
Yöllä ei oikeen saanut taaskaan nukutta, nyt väsyttää.
vali vali :headwall:

Positiivisempaan asiaan. JEE! Perjantaina vihdoin tulee poitsu kotiin ja lähdetään laivalle viikonlopuksi :)

Oletteko tehneet jo hankintoja vauvalle?

Mehän ostettiin vaunut jo aika ajoissa, sattui kohdalle hyvät ja edulliset. Pinnasänkykin löytyi vähän niinkun "vahingossa" :D

Facebookista; ei ole tainnut sen osalta nyt olla puhetta, että laitetaanko sinne joku helmimasujen ryhmä? jos laitetaan, niin eikös se ois vaikka ihan Helmimasut 2009.
Varmaan jo pikkuhiljaa uskaltaisi siihen porukka liittyä. Kun alkaa masut tulla esiin ja tutut tietää raskaudesta?
 
Eli jos edelleen joukkoon mahtuisi yksi uusi? :wave: Ensimmäistä odottelen. Aluksi odottelin, että käyn ensin nt-ultrassa (joka oli 1.8), jotta näen onko ketään edes matkassa mutta sitten en uskaltanutkaan vielä kirjotella. :ashamed: Nyt on menossa 13+2 tai ultran mukaan 14+0, mutta kun ero oli vaan 5 pvää niin laskettu aika pysyi 16.2. Eli minut voisi lisäillä listalle. Synnytyssairaala on naistenklinikka. Lueskellut olen heti alusta asti näitä teidän kirjoituksia, katsotaan kuinka aktiivisesti ehdin sitten itse kirjoitella...
 
Heips kaikille! Odottelen esikoista syntyväksi 10.2 ja viikkoja on nyt siis 14+1.
Olen todella onnellinen tulevasta lapsesta, kuten isänsäkin, mutta olen ollut kauan muuten masentunut. Jos tällä palstalla olisi muitakin samassa tilanteessa olevia, niin ilmoitelkaa itsestänne :)

ja lisäyksenä, tarkoitus synnyttää Kaks:ssa
 

Yhteistyössä