Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

Oletteko te muut jo miettineet kummiasiaa?
Meillä oli vaikeuksia löytää jo kuopuksellekkin kummeja saati sitten nyt. :eek: Minulla on hyviä ystäviä, mutta he eivät kuulu kirkkoon, joten virallisia kummeja heistä ei voi tulla. 2 seurakuntaan kuuluvaa kumia kuitenkin pitää olla jos lapsi kastetaan. Mä varmaan bongaan kadulta jonkun..... :LOL:
 
Töistä pahimman kiireen jälkeen jätän merkin tänne kasaan =)

Äippävaatteista; onneksi mulla on kaikki odotusvaatteet tallella, housuja varmaan kymmenet ja paitoja iso nippu, joten ei ihan heti tarvi ostella, tosin joka kerta aina jotain uutta ostan, haluan raskaanakin näyttää kivalta.tosin viimeksi vaihdoin äitiysvaatteisiin varmaan vasta 22+ viikolla joten eipä niissä kauaa tarvinnu pyöriä.

isyyspakkauksesta; olen myös tehnyt edellisissä odotuksissa isille joka on ollut ihan onnessaan että hänet on huomioitu.Viimeksikin ihan tippa linssissä avasi, ja olipa esitellyt kavereilleenkin miten kiva ylläri. Meillä on ollut mm; isä paita, vauvan body, konjakkipullo, sikaarit, energiajuomaa synnytykseen että jaksaa (sillähän se rankin homma on heh hehh), suklaata, sisuja yövalvomisiiin, muikkuja tomaattikastikkeessa varpajaisten jälkeiseen aamuun, "iltaloma-anomus"hyväksyttynä, univiltti isille ja vauvalle yhteinen että voivan nukkua nenut yhdessä,unikirja, lastenhoitokirja, lakuja kun tulee laitokselta kotiin yksin(rakastaa lakuja), kaljapullo saunaan kun urakka on takana,jenkkiä (varpajaisten jälkeen ettei henki haise vanhalle viinalle) siis sellaista kaikkea huumorimielellä.Meidän isi ei kyllä ole ikinä raaskinu viettää varpajaisia vaan ollut kanssani sairaalassa.sillä mulla ja vauvoilla ei aina ihan nappiin ole mennyt vaan on oltu useamman kanssa teholla, ei siinä isille ekaksi mieleen tule mennä juopottelemaan kun pienokaisen ensi tunnit on ollut mitä on ollut..

ON;eilen ei tuntunut vauvan liikkeitä ollenkaan ja olin vähän myrtsinä, miten sitä odotteleekin niitä kuin kuuta nousevaa, mutta edellisenä iltana vauva oli sitäkin touhukkaampana.
Joo, ja nyt mua ällöttää ihan kamalasti kala ja varsinkin lohi!sen kärykin, niin taas mua viedään..Töissä pariin kertaan jo täytynyt tyhjentää vatsa kun on ruokalassa ollut kalaa.harmillista sillä normisti rakastan kalaa.
toi sade väsyttää, tekisi mieli nukkua ja olla vaan.

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille!

sini 14+4




 
siis enhän mä pysy millään perillä kaikista keskustelu aiheista jos näin harvoin kerkeen palstalle :eek: ootte taas olleet ahkeria :D

nanada tunsin oikeen piston taas sydämessä kun huomasin oman ajattelu tapani olleen "negatiivinen".. millonkahan sitä oppisin ajattelemaan ihmisten olevan pääasiassa rehellisiä eikä epärehellisä :/ Kuitenkin siis, olet varmasti oikeassa ystäväsi suhteen ja tapaan jolla sai tietää raskaudestasi :) Itsellä aina vaan lähtee mielikuvituksen kanssa mopo käsistä ja nään sieluni silmin jonkun uteliaan ystäväni, salaa pläräämässä minun sairaala papruja :)

äitiysvaatteet Tilasin juuri hennesiltä kahdet mamma-housut ja yhden odotus-paidan, kaapissa tosin on muutamia lisää joten näillä varmasti pärjään, ellei joku kauhee shoppailu kuume iske päälle :D

ON: Eilen oli uus np-ultra ja tälläkertaa saatiin sitten se turvotuskin mitattua ym. asiaan kuuluvat..

turvotusta: 0,9mm
pää-perä: 53,3mm
istukka: taka seinässä
LA: 19.2

Kaveri oli taas vilkas, toivottavasti kohta saan tuntea jo liikkeet kun kerran istukkakin takana eikä edessä estämässä liikkeinen tuntemista :)

Väsymys painaa urakalla ja oonkin nyt nukkunu korvatulppien kanssa, niin saan nukuttua tosi syvää unta enkä heräile esikoisen pieniin tuhinoihin ja kitinään :)
Isopaa kämppää pitäis nyt tosissaan alkaa etsiä, jotta saatais poika omaan huoneeseen, uskoisin että nou yöt rauhottuis molemmin puolin.. poika heräilee meidän ääniin ja mä sen :)
Miehellä mielettömät unenlahjat joten se ei herää kun herättämällä :D

eipä taas muuta, viikonloppuja!

kuupas ja masu 12+1
 
Kyrsä; toi kummiasia on ihan painajaista funtsia.. Meilläkin jo niin monet käytetty ja kavereilla on kummilapsia vaikka muille jakaa..Taidan tulla sun kanssa sitten niitä kummeja kadulta kiskomaan.. :/ Siis ihan oikeesti, eipä juuri naurata.Ei tule ketään varteenotettavaa mieleen..

Mä muuten näin viime yönä unta että synnytin syöksyllä pienen keskospojan jolla oli isot siniset silmät ja oli tosi ihana.

Nyt takaisin työn ääreen enenkuin joku pongaa mut täältä roikkumasta..
 
kyrsä ja naru kiitsi kommenteista =)

kummeista mulla on taas ongelma että kenet hyvistä vaihtoehdoist pyytäisin..mie olen ajatellut niin ettämun lapselle tulee useampi kummi, koska kun odotan yksin lapselta puuttuu kokonaan se toisen puolen suku, ja vaikka eihän siihen tarvitse olla nimettynä että voi olla mukana lapsen elämässä mutta haluan että lapsellani tietty turvakaarti ympärillä, virallisesti hänellä on kaksi tätiä, mummi ja ukki, isomummi ja isotätejä ja setiä, mutta kummejakin tulee olemaan vaikka kaikki nuo mun sukulaiset tulevatkin varmasti olemaan läsnä lapsen elämässä, "ongelma" on siis se että kummi ehdokkaita on runsaasti ja vaikka niitä tulisikin useampi niin silti on vaikeaa valita.. =)

haavemamma lahdessa lindex ja kappahl on lopettanut äitiysvaatteiden myynnin eli henkasta löytyy ja varmaan jostain erikoisliikkeistä..valitettavaa.. :/

juups.. sitten syömään.. :D
 
Tinttu Joo kuule kyllä nyt oli lukijassa vika! Ihan selkeästi siellä luki et sinä sen teet... =) :p
Täytyy ottaa noita ideoita ylös ja alkaa kehittämään omaa pakkausta ja toi isänpäivä voisi olla kiva aika antaa tuo! Kiitos ideasta manina!!!
Mä voisin laittaa sinne mukaan pienet sukelluslasit... Jos sellaisia olisi siis. En ole ottanut selvää mutta mies voisi tykätä =)
 
Hei vaan kaikille :wave:
Joka päivä olen käynyt kirjoituksianne seuraamassa ja ajattelin nyt itsekkin rekisteröityä kun tuo maaginen 12 vkoa on jo reippaasti saavutettu ja ultrassa käyty pientä vakoilemassa.

voisiko joku lisätä minut listalle. Mippu85 , toista odottelen ja la on 17.2 ja sairaalana L-pks.
Esikoinen on syntynyt 09/05
 
Mutta siis, eilen kävin np-ultrassa ja hieman jännitti kyllä ku työtoveri kertoi kun hän oli näillä viikoilla käynyt niin hänen kohdussa ei enää ollutkaan mitään ja pari päivää myöhemmin tuli veret :eek: Miksi niiden muutamien työtovereiden pitää pelotella...
Huojennus tuli kun 'napsu' löytyi heti :heart: Ja hurjasti se siellä heilu ja potki, ihan omat pirskeet pystyssä :LOL: ja sitten nukahti hetkeksi, laittoi kädet silmien eteen :) Ja sit jatku sama riehuminen! Niskaturvotus ihan normaali, ja kaikinpuolin kunnossa ja vastasi viikkoja.
Sukupuolielimenkin alut näkyi 100% selvästi mutta ymmärsin että se ei ole niinsanotusti vielä kumpaakaan sukupuolta ihan näillä viikoilla, että se ei ole vielä täysin kehittynyt? Vai joko sen pystyy sanoo onko poika tai tyttö? Nyt kun en muista miten se oli ja kirjasista en nyt löydä.
Poikaa toivon mutta jotenkin prinsessa-olo :)
Kummiasiaan että olen jo sopinut kolme kirkollista kummia ja yhden ei-kirkollisen kummin, löytyi niitä jotka halukkaita ja yhden kanssa jo teiniaikaan sovittu näistä kummiasioista :)

Tervetuloa kaikille uusille helmimammoille muuten!! :hug:

absa ja napsu 11+3
 
Tää oli se ihana äitiysvaatemallisto mitä ainaki Helsingin Stockmann myy.

http://www.mama-licious.com/#/home/

Näitä nettikauppoja kun selaa löytyis yks kiva vaate joka kaupasta. Ja sit pitäis maksaa postimaksut erikseen joka vaatteesta... :headwall:

Ahaa, tuo glamourmom mikä täälläkin mainittiin on imetyspaita. Niistä patentoiduista systeemeistä sille varmaan sitä hintaa tulee. Melkein neljä kymppiä.

Täältä löyty kivoja linkkejä jos joku etsii äitiysvaatenettikauppaa:

http://www.kenguru.fi/linkit/links.php?cat=1000

Voi ei... Ei näitä pitäis huvikseen selata... Mun on pakko saada nää farkut:

http://www.bebelane.com/catalog/product_info.php?cPath=21_35&products_id=191
 
Kylläpä te kirjotatte ku ei perässä pysy vaikka päivittäin kurkin :D Hyvä vaan!

talvitakkia en taho ees miettiä! Toivottavasti tulis nyt oikein leuto talvi, mä en taho ostaa uutta,enkä sit kyllä enää tuohon xs takkiin varmaan mahu. Ja jo vauvan kannaltakin ois leuto talvi plussa,me kun joudutaan vaunuilemaan joka paikkaan,akuppaan yms,eli ei mitään -30pakkasia kiitos.

kummia ei meidän lapselle tule, koska ei kasteta,kuulutaan eri uskontokuntaan,johon se homma ei kuulu. Esikoisella on epävirallinen "kumma" mutta saapa nähdä miten tämän tulokkaan kanssa käy, nyt ei ole tiedossa yhtäkään sopivaa ehdokasta.

lindexistä siis onko totta ettei siellä enää myydä äitiysvaatteita?! kuka se oli muu joka sano ettei ollu. Ja missäänkö muualla ei sit 34 kokoa ole? Hennesillä tosiaan koitin kokoo 36,mut se roikku sit joka puolelta miten sattuu ni ei kiva ollenkaan. Pitää ootella kunnon turvotuksia.

siis häh?! taksiko ei muka ehkä ota kyytiin synnyttämään menevää äitiä? mitämitämitä?! Siinä vaiheessa varmaan ku rapun eteen tulee ja sanoo et sori en ota sua kyytiin ette liruta lapsivesiä mun hienon mersun takapenkille ni varmaan potkasen sen kuskin sieltä ulos ja ajan ite (ei oo kyllä korttia.....) Mut ei kai se vaan voi synnyttäjää sihen jättää et sori hommaa toinen kyyti? Viimeks kyllä taksilla pääsin ja kuski toivotteli sairaalan ovella kovasti tsemppiä ja onnea.

Nyt taas mytty huutaa tuolla mahassa et murr..äiti anna ruokaa, pitää siis mennä iltapalaa laittamaan :D

labello ja mytty 13+5
 
labello siis mie puhuin et lahden lindex lopetti mammavaatteet, muista en tiedä mittee :D ja mie puhuin myös taksi ambulanssi systeemeistä, kun odotan yksin, ja tosiaan kun olin kuullut et jossain tilanteessa taksit ei enää kyyditse vaan sitten tarvii soittaa se lanssi niin kyselin viisaammilta miten se menee.. aikaahan synnytykseen on, mutta kun ei ole sitä autoa eikä miestä, niin piipahti ajatus mielessä että mitäs sitten =)
 
Aargh... en saa esikoista millään nukkumaan. Sai jonkun viirukohtauksen kun miehen veli tuli kylään... Vauhti päällä.
Pitäskö mun olla huolissaan kun se kietoi pakkausteippiin kaikki hellokitty kylpylelunsa? Naamatkin piti saada teipillä peitettyä. Viimeviikolla sama juttu muumien kanssa mut kukkateipillä. Ja nyt on pehmonallejen vuoro. Pitäsköhän tollasille sm-leikeille olla joku ikäraja? :whistle:

Labello: Niin, mä en nähnyt ainakaan Tampereen Lindexillä äitiysvaateosastoa. Tosi nopsaan kyl kävin vaan vilkaseen. Lahdesta se kuulemma on ainakin lopetettu. :( Vilkases hei noita linkkejä ku laitoin. Niissä ainaki oli 34 kokoa monessa paikassa.

Jotkut taksikuskit on tosiaan niin töykeitä et ei huoli synnyttäviä kyytiinsä. Onhan niillä oikeus valkata asiakkaansa ja toisaalta ymmärrän kyllä. Nahkaistuimet on varmaan aika arvokkaat. Kannattaisko etukäteen kysästä pari taksikuskia ketkä huolii synnyttäviä ja ottaa numerot ylös? Ei tarvii sit jännätä et huolitaanko kyytiin vai ei. Ja toki ambulanssilla voi mennä myös...
 
Apua mä kuolen nauruun... Meillä on pottaharjoittelut meneillään ja palkinnoksi onnistuneesta vessakäynnistä tytsy saa maissinaksun. Miehen veli meni vessaan ja meidän kaks vuotias tsemppaa sitä nyt tossa oven takana. Sanoo että setä saa naksun kun pissaa pöntöön. Se on sellanen satakakskyt kiloinen harrikkamies jolla on puoli metriä pitkä parta. Oli tosi kiitollinen naksusta! Tyttö vielä kehu että hyvä setä ja taputti käsiä! :LOL:
 
Huomenta!

Heräsin taas aikaisin, kun oon tottunut töihin tähän aikaan heräämään. Ei osaa viikonloppunakaan nukkua, tylsää. Ollaan kyllä lähdössä Turun lähelle häihin tossa parin tunnin päästä, että kai sitä muutenkin olisi kohta pitänyt nousta.

Kummia ei meidänkään lapselle tule, ei kuuluta kirkkoon. Meillä on miehen kanssa läheiset välit kummankin sisaruksiin, niin toivon, että lapsi saa niistä sitten sellaisia aikuiskavereita.

Mulle on tullut ihan poikaolo! Alkuun oon ajatellut koko ajan että vauva on tyttö, mutta nyt tuntuu että kyllä se poika sitten kuitenkin... Saa nähdä vaihtuuko olo vielä. Ja kumpi siellä todellisuudessa on.

Onko kellään ollut alavatsan sivussa sellaista välillä viiltävää ja muun aikaa jomottavaa kipua? Mulla alkoi eilen särkeä tosta oikealta alhaalta, nivusen yläpuolelta eikä näytä millään loppuvan. Nukkuessa se ei tuntunut, mutta heti kun nousin niin jo alkoi taas jomottaa. Ei siis tunnu ainakaan vielä miltään hälyyttävältä, mutta ihmetyttää että mistä tollanen johtuu.

Mukavaa lauantaita!
KÖ & Pikku B 13+4
 
Kummeista Me kulutaan kirkkon, mutta musta koko kummijuttu on menettänyt merkityksensä. Tuntuu et nykyään sillä on väliä kuka tuo hienoimmat lahjat yms. Mä olen ajatellut et kun se kummi on kai pakko olla et kuka olisi se jonka haluaisin meille jotain tapahtuessa huolehtivan lapsesta. Tai itse toivon, että kummi olisi läsnä lapsen elämässä muutenkin kuin joulu ja synttärilahjojen muodossa.
Itse olisin huono kummi, koska todennäköisesti siinä kävisi niin et multa tulisi paketti pari vuodessa...
Onko sellainen pakko valita? Siis sitten toisaalta taas kuka kehtaa kieltäytyä vaikka ei kamalasti haluaisikaan?
Itse en ole ollut yhteydessä kummiini enkä saanut varmaan kymmenen ikävuoden jälkeen joulukorttiakaan. Veljelläni taas on ihanat kummit joiden luona viettää säännöllisesti viikonloppuja yms. Tiedän myös perheen jossa toisiksi kummeiksi valittiin isovanhemmat. Se oli aika jännä valinta, mutta syitä en tiedä.
 
Caro: me myös valitsimme kummit lapsillemme sillä perusteella, että he olisivat läsnä lastemme elämässä. Tähän mennessä on mennyt ihan hyvin. Esikoisella on 2 kummia, joista molemmat käyvät 1-2kk välein meitä moikkaamassa ja poju tykkää heistä kovasti. Kakkosella on myös 2 kummia, jottka näkevät tyttöä säännöllisesti n. kerran/kk. Kummisetänsä ei edes osta lahjoja, sattaa ehkä karkkipussin tuoda, mutta silti tyttö rakastaa kummisetäänsä. Kuopuksella on 3 kummia, joista yksi (mun pikkuveli) pitää yhteyttä. :/ Nyt on kaikki läheiset mietitty ja yksi todella ihana kummiehdokas olisi, mutta hän ei kuulu kirkkoon. Ja jos lapsi meinataan kastaa kirkkoon niin silloin on oltava 2 kummia tai ko. toimitusta ei voida suorittaa :headwall:

Vihlailuista: Mua on aina aivastaessa vihlassut mahaan niin, että sattuu ja rajusti. Myös nyt raskausaikana. Sängyssä jos kääntyy niin vihlaisee usein. Ja sit tonne nivusiin vihloo välillä jos vaikka istun lattialla haara-asennossa ja esim koitan jalallani estää, ettei kuopus pistä ovea kiinni.

Pixie: Hauska tyttö teillä :LOL: Kyllä noita omiakin saa välillä nauraa ihan kippurassa. Lapset on hauskoja :D

absa: mun tietääkseni rv 16 on aikaisin milloin voi nähdä sukupuolielimet. Tai siis kyllähän ne voi aikasemminkin näkyä, mutta näyttävät niin samalaisilta. Itse oli rv 17+ ultrassa ja siellä kysyin niin lääkäri vaan tiuskasi, et "ei niitä vielä voi nähdä", mutta täällä tais olla joku joka sanoi, että oli näkynyt jo rv 16:lla.

TERVETULOA UUSILLE!!! :flower:

Oksettaa (kas kummaa, ette varmaan tiennytkään :headwall: ), mutta koitan pidätellä... Eilenillalla siivosin keittiöö ja tiskipöydällä oli kaupasta tyomani huuhteluaine pullo, avasin illalla sen korkin ja se tuoksu niin hyvälle, et päätin kaataa huuhteluainetta lautaselle yöksi niin aamulla keittiössä tuoksuu ainakin mun mielestä hyvälle. No jooh, menin keittiöön aamulla ja juoksin samantien pois kun meinas laatta lentää. Ei se enää tuoksunutkaan niin hyvälle kun eilenillalla. Ja nyt se haju sai mun pään särkemään. Kyrsä ja kyrsän hyvät ideat |O

Mut mä makasin tänään sängyllä selälläni ilman paitaa ja huomasin kuinka selvästi mun kohtu pullotti :eek: Sit koitin vetää mahaa sisäänpäinkin, muuten sujui hyvin, mut kohdun kohta vaan pullotti. Sit varmaan 10 min silittelin sitä kädelläni... Harmi kun ukko oli jo töissä niin ei saanut mun kaa ihailla sitä. :heart: Mutta vielä mahtuu vanhat vaatteet päälle.
Ultraa kovasti odotellaan, vielä 5 päivää...

-kyrsä ja nappula 12+1
 
Kummeista Mekään ei kuuluta kirkkoon joten tätä toistakaan ei tulla kastamaan. Ekalle valittiin "haltijakummeiksi" 2 kaveria molempien puolelta, eli 4 "kummia" on tytöllä, mä tein sellaiset laminoidut "kummikirjat" näille haltijakummeille. Nyt en ole asiaa vielä miettinyt, mut ehtiihän sitä.

Äitiysvatteista Mä ajattelin nyt lomalla käydä kiertelee vähän kauppoja sillä silmällä et jos löytyis sopivia mammahousuja, loma siis alkaa ens viikon jälkeen! Jee! Varmaan on jossain kaapin perällä jemmassa edellisestä vielä ainakin parit housut ja paitoja, en vaan oo vielä tonkinut esille. Imetysliivejä mulla on kahdet ennestään, ja tässä mietin että pärjäisinköhän mä niillä...

Koirista vielä Carolle Niin ei me mitenkään erityisemmin ole niitä "mukaan " otettu, annettu vain tuossa pyöriä mukana, ja jos menee liian lähelle (pikkuvauvana) niin sitten napakka "EI!" Nythän ne saa jo keskenään mennä kuin huvittaa, vaan pienempänä pelotti että työntyvät naaman päälle tms. kun halusivat niin iholle kiinni. Meilläkin on tuon vanhemman annettu mennä aina sohvalle, mutta tuo toinen kun otettiin niin se on komennettu pienestä asti pois sohvalta, kiva vaan kun vanhempi näyttää mallia, kun ei siltä enää sitä sohvalle menoa saa pois kokonaan vaikka onkin nyt kielletty, se menee silloin kun silmä välttää... Ja pienempi kattoo mallia :headwall: Vaikeahan se on ymmärtää kun on 9 vuotta ensin saanut olla sohvalla, että miksi yhtäkkiä siitä saakin torut. Onneksi nämä eivät kuitenkaan harrasta tätä spontaania syliin hyppäämistä kuitenkaan. Isosiskon Chihut harrastaa, mut onneks ne on niin pieniä ja keveitä :D Paitsi nekin on siirtyneet nyt muutaman kiellon perään tällaiselle "nojailu" linjalle, eli tulevat kerjäämään syliin.

Tulipahan taas koirajuttua :ashamed:

Aply rv 14+ jotain
 
Kummeista: Mekään ei kuuluta kirkkoon, mut haltijakummeja meidän lapsille tulee silti. Nää ekat valittiin ainakin nappiin, olivat todella otettuja ja ovat tykänneet käydä katsomassa tyttöä tiuhaan. Puhuvatkin ylpeänä aina kummitytöstään. Ja esikoinen on ihan hulluna heihin. Lahjoista me sanottiin, että niistä ei tarvitse ottaa paineita, isovanhemmat on niin hurahtaneita että tuovat muutenkin ihan liikaa! Ei se oo se pointti mun mielestä... Yritin valkata kummit niin, että ketkäköhän haluaisivat oikeasti viettää aikaa meidän lapsen kanssa ilman että se on taakka. Seuraavatkin on valittuna jo. Valinta on helppo. Ne on ne jotka soittelee meille ja kyselee voiko tulla katsomaan tota tyttöä kun on niin kova ikävä. =) Voisi kuvitella että tykkäävät pitää yhteyttä tuohon seuraavaankin sitten...
Kyrsä: Älkää kertoko papille, että kummi ei kuulu kirkkoon. Yks mun kaveri teki ainaski niin. Ei sitä mistään tarkisteta.

Imetysliiveistä: Mulla on niitä kasa kun jotenkin kuvittelin alkuun, että ilman niitä ei voi imettää... :headwall: Eihän siinä kauaa mennyt kun se homma onnistui millä tahansa liiveillä. Mutta oli niitä hyvä silti olla ainakin alkuun.

Pitäs alkaa siivoomaan. Ja kas kun ei huvita...
 
Kyllä meillä taksi otti kyytiin, kun esikkoa lähdin synnyttämään. Ei tullut mieleenkään, että ois voinut kääntyä ovelta takaisin. :eek: Sen sijaan ainakin täällä pk-seudulla luulisi, että ambulanssia ei lähetetä, jos on synnytys alkanut normaalisti supistuksilla. Jos hätäkeskukseen soittais, niin varmaan aika isolla todennäköisyydellä sanoisivat, että soita taksi... Sinänsä en pidä synnytystä mitenkään huonona syynä ambulanssikyytiin, kuskataanhan sitä humalaisiakin koko ajan. Tuttu lanssikuski kertoi, että samat naamat on kyydissä jatkuvasti.

Vaatteista taas: Kyllä mulla on mennyt ihan normit takit kiinni (toka syntyi helmikuussa). Ei nyt jotkut slimmatuimmat villakangastakit, mutta muut. Kai mulla on sit aika pieni maha ollut, mutta pieni olen muutenkin. Enkä ymmärrä myöskään, mihin äitiysalushousuja tarvitaan. Olen käyttänyt tavallisia pikkareita koko raskauden, jäävät mahan alle, no problem.

Tää kävi eilen neuvolassa. Ystävällinen terkkani otti ylimääräiselle ajalle, kun valitin, että on niin epätodellinen olo ja ultrasta 3 vko ja seuraavaan neuvolaan 2 vko. Luulin, että meen vaan kuunteleen sydänääniä, mutta otettiin myös verenpaine ja tsekattiin paino (+200 g pitää kuulemma huolehtia syömisestä - totesin siihen että tokastakaan ei mennyt edes 50 kg rikki :D ) Mutta tärkeintä oli tietty sydänäänet ja siellähän se jumpsutti 147/151 :heart: Eli ei varmaan tarvitse huolehtia niistä poikien vaatteista tälläkään kertaa. :LOL: Mutta huvittavaa oli se, kun th tutki tietojani, ja sanoi, että "niin tosta pissanäytteestä sulla oli leukosyytit plussalla". Olin ihan että TÄH, en ole jättänyt virtsanäytettä! No, th rupes sitten nauramaan, että kas tuossa lukeekin päivämäärä 5.8.2002. :LOL: Kyseessä oli siis edellinen raskauteni, joka eteni aika samoissa lukemissa. Sain sitten purkit kotiin...

Terkka väitti, että vatsani on kasvanut, mutta toisaalta eilen tapasin myös kaksi kaveria ja oli hyvin istuvat vaatteet, eivätkä kumpikaan huomanneet mitään... Toinenkin vaan taivasteli yhtä yhteisen kaverimme raskautta (rv 10), mutta en sit siihen viittinyt sanoa, että niin no, mä olen muuten vielä kuukauden pidemmällä :D

Kössi 14+2
 
Heips!
Joku taisi koiran suhtautumisesta kysellä?! No sillon kum meillä eka vauveli tuli kotiin koira kävi kerran haistamassa ja asia oli selvä, että uusi perheenjäsen on tullut! Mutta mulle koira loukkaantui verisesti! Ku tuommosen nyt toi! Ennen oli ihan mun koira aina rapsutusta vailla ja lenkillä yhdessä! Mutta sitten ei edes luokse tullut ku pyysi, katto vaan että varmaan tuun joo! :whistle: Pikkuhiljaa koiraa houkuttelin uudelleen kaveriks makkaroilla sun muilla herkuilla! Ja onnistuihan se viimein! Toisesta lapsesta ei välittänyt enää yhtään mitään!

Kummeista oli myös puhetta! Meilläkään ei oikeesti ole niitä vaihtoehtoja edes olemassa! Tai olis hyviä, mutta tietenkään ne ei kuulu kirkkoon! Ja suurin osa pariskunnistakin on että ehkä toinen kuuluu ja toinen ei! Jospa sitä jotain keksis! :/
Meillä poika keksi vauvelille nimen eli hän on kuulemma KAMU!
=)
Eli karvis ja kamu rv 13+5 :wave:
 
Ei jumankekka, nyt se tapahtui mullekki, olin just raapustanu vaikka mitä ja teksti katos ku pieru saharaan |O

Vieläkin saadaan uusia mukaan, tervetuloa :flower:

Kummiasia Mä en kuulu kirkkoon, mutta mies kuuluu ja haluaa ilmeisesti kasteen lapselle. Hänellä on myös jo paras kaverinsa, jonka haluaa kummiksi. Valitsen kahdesta lapsuudenystävästä jomman kumman.
Mites jos ystävä seurustelee, niin voiko silti pyytää vain toisen kummiksi, ettei siis pariskunnasta molempia?
Tämä toinen ystäväni kieltäytyi aikoinaan kummiudesta toiselle tuttavalleen, syyllä että asuvat eri kaupungeissa ja on todennäköistä ettei tule pitämään riittävästi yhteyttä. Minusta ihan reilua, mutta tämä äippähän loukkaantui syvästi.

jennuli
Kiitos äippävaatevinkeistä, meinasinkin juuri tänään pörhaltää ko. kauppoihin.

pixie :LOL: Huvittavat teippileikit ja pottaharjoitukset :)

Alavatsakivut Mullakin on sellasia juilimisia lähinnä vasemmalla puolella.

Ny lähden lenksulle juttelemaan raskausjuttuja mua kk:n jäljessä olevaan äippään =)

14+2
 
Glow
onpa tekstiä tullut, kiva lukea :)

käytetyt vauvanvaatteet kyllä mulle kelpaa, jos on hyvässä kunnossa. Kirppiksillä käyn joskus. Joskus sieltä tekee löytöjä, joskus ei. Tuttava on luvannut mulle ison kasan vauvan vaatteita, otan mielelläni vastaan. Äitiyspakkausta en sitten tarvikaan. Tulee ostettua vaatteita ym. kuitenkin. Toppapuvun meinasin ostaa. Mietin että 56 vai 62 cm ?

kummeistameille oli kummit heti selvillä. Mun sisko, miehen sisko ja mun paras ystävä ja miehen ystävä :) sitä en vielä tiedä kuka on sylikummi, ehkä miehen ystävä, on mun ystävä tietty myöskin. On jo meihin verrattuna iäkäs mies, eikä hällä ole lapsia itsellään. Tiedämme että hän ottaa tehtävän vastaan erittäin mielellään.

Jokuu muukin oli nähnyt jo synnytys unen! Mä näin viimeyönä! En ole synnytystä suuremmin vielä ajatellutkaan. Synnytin jossain kylppärin lattialla. Oli aika lyhyt uni, en ees tiedä kumpi tuli.
Oon nukkunu kohta viikon todella huonosti. Osittain ton selän takia, kun ei löydy hyvää asentoa. Mahallani tykkään nukkua, mutta enää en oikeen voi.
Kävely lenkit auttaa kyllä selkään, mutta ihan kun reippaampi vauhti aiheuttais supistuksia! miten voi olla näin aikasin :eek: Eipä ne kipeää tee, eikä kauaa kestä. Jos en olis ollu jo aiemmin raskaana, en varmaan tajuaisi edes niitä suppareiksi.
Luin että jollain muullakin oli jo niitä...
Onko kukaan kysynyt neuvolassa esim.?

Mie kävin shoppailemassa! Oli jo eilen niiiin tylsä päivä jotenkin. Katoin vaan monta jaksoo Gilmoren tyttöjä, se on niin hyvä sarja. Siinä se Michelle on aivan älyttömän hauska. Jos kukaan tietää :xmas: mun lisäksi vaan mun sisko sitä sarjaa sietää...
Niin, siitä shoppailusta. Läksin aamupäivällä kaupungille käväseen. Äitiysvaatteitahan täällä ei keskustassa myy kun h&m ja sekin valikoima on surkea. Löysin sieltä kuitenkin lyhyet shortsit 9e (thaimaan matkalle!). Paitoja ei juurikaan ollu, ei edes perus mamma t-paitoja. Mut löysin sitte ihanan harmaan neuletakin! syksy uutuus. Ihan "normi" puolelta, mut käy tosi hyvin isommanki mahan kanssa. Semmoinen polviin asti ulottuva, ei nappeja tai mitään, mut siihenhän vois laittaa ylös vaikka soljen tai jonku "neulan" jos haluaa.
Top sportista sitten löyty 3 t-paitaa ihan naurettavan halvalla -70%, oli vähän pidempää mallia niin menee maha sinne paitaan kivasti. Aleksilta vielä 2 paitaa. Nyt olis vähäks aikaa sitten! Niin, ja kassin. Lähdin etsimään saappaisiini sopivaa laukkua ja seppälässähän se oli, syksy uutuus ja tänään oli puoleen hintaan laukkuja! jee jee.
Kaupan päälle kasa lehtiä, ja suklaata vähän...
Yritin kyllä säästellä ensviikonloppuun, ton suklaan kanssa... Ollaan viikon päästä laivalla
:D

ystävistä; mun paras ystävä, lapseton/perheetön. On suhtautunu ihanasti mun raskauteen :) yritän kyl olla välillä puhumatta mistään vauva/raskaus jutuista. Tosin, hän on tulevasta vauvasta ihan innoissaan!
Samoin siskoni, joka on mun hyvä ystävä myöskin.
Yks "vanha mammakaveri" jonka kaa tutustuttii ku esikko oli pieni, on vähä ehkä outo...
Toki, ei olla yhteyksissä niin paljon ku ennen. Koska nykysin asutaan eri paikkakunnilla. Mut hän ei sit edes kommentoinu mun viestiini, kun laitoin hyvät ultrakuulumiset :/
Mulla ei tääl uudella paikkakunnalla oo "mammakavereita" ollenkaan juurikaan. Lapsella on kavereita kyllä, kun tossa naapurissa asuu perhepäivähoitaja, jossa esikko alottaa hoidossa olemisen reilu viikonpäästä.
Tahtoisin löytää kyl jotain uusia kavereita, odottajia tai kellä on vauva...

Ainiin, me ostettiin vauvalle sänky jo! Ei pitäny ennen jouluu...
Mut bongasin kaupan seinältä ilmotuksen, käytiin kattomassa ja kiva sänky oli/on! Semmoinen kirsikan värinen, mmitä olin ajatellutkin.

Kanasalaatin tekoon, ja kattomaan tonne alakertaan miestäkin välillä :heart:
Ja vajaa viikko enää ikävöintiä, sitten tulee miun poika kotiin!!!!
 
KYRSÄ: Joo se olikin et ei vielä voi näkyä kun ne on vasta kehittymässä(sukupuolielimet) mutta kiitos vastauksesta!

Vielä kummeista et napsulle tulee siis miun lapsuudenystävät pari kappaletta(toinen kirkkoon kuuluva, toinen ei) ja sit kaksi siskoani. Valitsin sillä periaatteella että nämä ihmiset tulee muutenkin olemaan tekemisissä lapsen kanssa kuin pelkästään juhlissa tms..

Mut ei muuta, tässä nyt aika mennä muutaman tunnin nokosille, juuri tulin töistä, viides pvä ja kaksi vielä jäljellä ennen vapaapäiviä.... |O
 
Minun toi sairaala on KYS :) siellä siis synnytän...

mut hei miten tuon kummiuden kanssa? Minun puolelta ei oikeestaa ole kuin kaksi jotka haluan ja he kuuluvat kirkkoon, mut mites kun mies ei kuulu ja haluaisin sen siskon tai veljen kummeiksi jotka eivät myöskään kuulu kirkkoon, niin onko mahdollista pyytää/saada kummeiksi jompikumpi?

Jospi ja papu 13+0
 

Yhteistyössä