** Helmikuun Helmet** tammikuu

meijän likalla on 80cm vaatetta viel vaikka kuin käytössä,lokakuussa 2täyttäny,,,kummipoika saman ikänenja vaatekoko 92-98cm,,,se on niin yksilöllistä...mulla on kans painoa tullu aivan sikana,ja viimeksi sanoinki nlas etten ees oo syöny mitää ku paha olo,tuumas että turvotusta se nyt enimmäkseen on se painon nousu,,,nyt on kyllä syönykki mutta näköjään aivan sama syökö vai onko syömättä,painoa tulee :| 18kiloo on tullu :ashamed:
 
Vitsi kun mainitsin tuon Köpiksen, niin rupes heti tekee mieli matkoille... =) Ens kesäks ollaan suunniteltu Tukholman reissua ja sit tietty kotimaan matkailua molempien vanhemmilla ja mökillä, mutta ollaan ajateltu, ettei sen pidemmälle haluta vielä ihan vauvan kanssa lähteä. Eikä miehellä sitä paitsi oo lomaakaan paljon p*skaakaan ens kesänä, kun valmistui vasta joulukuussa ja aloitti sillon työt. Seuraavana kesänä onkin sit jo täydet lomat, jiihaa! B)
Niin, ootteko muut suunnitellu jo matkailua vauvan kanssa? B)
 
Kotimaassa ei varmaan kovin paljon, Haminaan ja takas ja sit ehkä Imtralle, katsotaan nyt. Sukulaiset ahdistaa. :kieh:

muoks Ulkomille lähden mieluummin nyt puolen vuoden iässä kun vauva vielä soseilla ja ehkä rintamaidolla+korvikkeella kuin sitten kun pitää tavallista ruokaa syöttää. Voi heittäytyä ronkeliksi ulkomailla.
 
Toi kone jäpitti jotain, niin tuli vähän toistoa... :/

Puolivuotiaan kanssa voi kyllä ihan hyvin jo varmaan lähteäkin ulkomaille. Tosiaan, kesällähän nää vauvelit sit on jo puolivuotiaita... :D Mies saa järkättyä varmaan muutaman viikon-ehkä kuukauden lomaa kesälle, kun järjestelee työvuoroja ja pitää loput isyyslomat ja sit ne muutaman hassun kesälomapäivän putkeen. Mies on lähdössä parhaan kaverinsa kanssa kalareissulle (harrastaa perhostusta ja eräilyä) pohjoiseen suunnilleen viideks päiväks ja mä ajattelin mennä omien vanhempieni luokse Keski-Suomeen silloin, kun voivat viedä mut ja vauvan sit matkalla sinne. Mulla on tuolla Keski-Suomessa myös muutamia ystäviä, niin ehkä sitä ei ihan höperöidy siellä... Mutsiin kun tosiaan tuppaa joskus menemään hermot... :xmas:
 
evaellen: Me ollaan kanssa matkailuihmisiä. Joka vuosi ollaan jossain käyty ja nytkin ois helmikuulle ollut matka varattuna. Se vaan piti perua nyt tästä ihanasta syystä, mutta ensi kesänä mennään mekin Ruotsin maalle auto/laivasysteemillä. Mun sisko ja muita sukulaisia asuu siellä niin käydään vierailulla.

Ihan 'ulkomaille' asti sitten varmaan lähdetään jo sitten seuraavana vuonna, kun pikkujalat kipittelee jo jotenkin pystyssä. Ja oikeaa ruokaakin pystyy syömään. Meitä himottas aivan sikana lähteä kiertomatkalle Los Angeles - Las Vegas - Hawaiji tässä parin vuoden päästä. Mitenkähän tollanen reilu pari vuotias jaksaa pitkät lentomatkat? Kyllähän ne monetkin reissaa jo pienempänäkin, mutta ainahan se mietityttää...
 
Me ei tuota ens kesän matkailua vielä olla varsinaisesti suunniteltu, mutta kyllä mies olis kovasti lähdössä taas ajeleen Suomea ympäri, viime kesänä tehtiin sellanen lenkki, nyt vaan lähdettäs johonki toiseen suuntaan =)
Mutta kattoo nyt ensin että millanen peipi täältä pullahtaa ja miten sen kanssa homma alkaa toimia.. Tosin miehen loma vasta elokuussa, keritään suunnittelemaan vielä mainiosti.

Ainiin, mies äskön töistä tullessaan kerto että hänellä onkin yllättäen vielä viikko viime vuotista lomaa jäljellä ja pomo oli laittanut siihen lasketun ajan tienoille sen! Jos hyvin lasketulle osutaan jakautumaan, niin neljän viikon lomaputki täälläkin miehellä luvassa =)
 
Minnuu himottais kovasti lähteä taas Edinburghiin. Lontooseenkin olis ihana päästä 12 vuoden jälkeen :D Siihen menee kyllä aikaa, rahaa kun on aika hankala säästää äippärahasta ja yhen ihmisen palkasta :/ Mie olen ihan hurahtanu Britteinsaariin ja englantilaiseen/skottilaiseen kulttuuriin :p Arthurin nimikin tulee kuningas Arthurista :D

Oltiin ekan kerran Arthurin kanssa ulkona :) Vartin vaunulenkki heitettiin. Piti jo aikasemmin lähtee, mutta toissapäivänä olin niin väsyny, etten jaksanu ja eilen pyrytti lunta.
 
Kiin: Täällä kans yks brittihullu. :wave: Ruoka on ehkä ainoo brittiläinen asia, mistä en pidä... Enempi klassisen ranskalais-italialais-skandinaavisen ruoan ystävä olen.
Oli varmaan muuten mahtava tunne työnnellä omaa poikaa vaunuissa ulkona. :D Mä oon varmaan niin polleena sit ekalla kerralla, et ei oo tosikaan... :whistle:
 
Hei!

Evaellen, me kanssa tiedetään vauvan syntymäpäivä, mikäli asiat sujuvat suunnitellun mukaisesti. Suunniteltu sektio on varattu tiistaille 29. päivä. Oltiin tänään käymässä äippäpolilla asian suhteen ja kävin myös samalla ostamassa nuo mainitsemasi (muistaakseni se olit sinä...) possunkalliit tukisukat. :)

ÄippäHKI, kokemuksia ei ole vaavi:n ensisängystä, mutta miehen on tarkoitus käydä vuokraamassa se, kunhan vauva on syntynyt ensin... Tässä taas nostaa tämä iänikuinen taikausko päätään... :ashamed: Neuvolatädinkään kanssa en halunnut sopia mitään kotiintulo tapaamisaikoja, ennen kun tosissaan tiedetään, että vauvalla kaikki hyvin ja suunnitellusti kotiin päästään.

Mä kanssa otin tuossa äsken kunnon päiväunet ja avot, kun on nyt virkeä olo. Epäilen, että mulla oli viime yönä hieman lämmönnousua, kun koko yön palelin ja hikosin vuorotellen... No ei se mikään ihme, sillä mies rähjäs ja itketti mua koko illan, kunnes suutuin niin, että "pärkkele, mitä maassa makaavaa potkit, tajuaisit edes hävetä...". No, aamulla melkoisen nolo mies kömpi sohvaltaviereen nukkumaan... ja täytyy kuitenkin häntä myös ymmärtää, sillä hänelläkin on melkoisen kova stressi päällä useamman asian suhteen.

Rudille myös täältä enkeleitä edelleen matkaan. :hug: :heart: :heart:

Nyt täytyy lähteä "ulkoiluttamaan" koiraa... Käytännössä se tarkoittaa, että koira autoon ja ajan koiratarhaan. Siellä päästän koiran ulos ja istun itse autossa ja vahdin porttia, ettei muita koiria tule samaan aikaan (mikäli tulee, pyydän heitä odottamaan, että saan oman koiran ulos ensin). Meidän koiralla oli se ikävä tapa "syödä" pikku terrierieitä, mikäli ne vähänkin alkoi haastaa sitä... Lisäksi tuo parivuotias uroskoira on niin voimansa tunnossaan, ettei kuuntele mua ollenkaan kun huudan sitä, eli parempi pitää se erillään muista koirista, kun mulla ei ole fyysisiä voimavaroja tällä hetkellä hallita sitä (ja se pentelehän käyttää sitä armotta hyväkseen!). Niin ja jos joku ihmettelee miksi en kävellytä koiraa, niin syy on puhtaasti se, että en pysty enää kävelemään kun reilu sata metriä kerralla. :ashamed:

Pöhinä
 
Täällä kans yks tänään laiskotteleva :wave:

Äsken otin päiväunet, kun yöunet jäi niiden supisteluiden kans tosi vähiin. Aamupäivällä oli ulkona ihana ilma, kun aurinko paistoi, mutta täällä oli joka paikka aivan jäätiköllä eikä hiekoituksesta vielä tietoakaan. Joten en lähteny sit köpöttelemään muuta kuin kaupassa kävin (autolla). Nyt tulee taivaan täydeltä jotain räntää/lunta... :/ Illaksi ostin itelleni sipsipussin :p

Matkustelusta: me ollaan kans noihin Euroopan suurkaupunkeihin ihastuttu ja omasta mielestämme tärkeimmät tms. onkin jo kierretty. Yhden kaveripariskunnan kanssa juteltiin jo, että voitais lähteä perhelomailemaan porukalla jossain vaiheessa tätä vuotta, kun heillä on nyt 1-vuotias tyttö. Voipi olla vaan, että matkailu ei oo enää niin shoppailupainoitteista kuin ennen ;)
 
Uijui, myö käytiin 05 ja 06 Lontoossa... Huoh, pitäis niitten matkojen kuvat laittaa tässä joku päivä kansiin. Toi 06 matka oli vähän hetken mielijohde, kun ajateltiin että jos meillä vaikka piakkoin on perheenlisäystä tulossa, niin sitä ennen ois kiva vielä käydä ihan kahdestaan siellä... =)

mä en erityisesti ulkomaan matkailusta tykkää, kun tuntuu aina jotenkin vaivalloiselta se pakkailu ja asioitten järkkäily... Eli oon vaan sairaan laiska :D
 
AUTTAKAA mua. :) Nyt tulee yks tyhmä kysymys:

Millasen kassin te pakkaatte mukaan synnärille?


Siis sellasen pienen matkalaukun tapasenko, vai enemmän käsilaukun tapasen? Mä oon nyt keränny kamaa tollaseen pieneen matkalaukku-kassiin, mut oonko mä ihan pöljän näkönen, jos tuun matkalaukun kans synnärille!? :LOL: En mä saa tonne käsilaukkuun kyllä mahtumaan kotiintulo vaatteita, hygienia tarvikkeita, eväitä jne... Kannattasko käydä ostaa joku läpällinen olkalaukku... Mahtuskohan sellaseen.. Sitä vois ainaki käyttää sit vauvan kamojen kuskaukseen myöhemmin...

Mut hjelpatkaapa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Jahvetti: Muistin juu kyllä tuon, mutten jotenkin aatellu, et sullahan tosiaan on la ens viikolla... :ashamed: :D Millä viikoilla ne sun poitsut olikaan syntyneet?

Joo..6 päivää laskettuun =)

Esikoinen synty 40+5 (käynnistys oli varattu 41+0, mut ehti mennä vedet)
Kakkonen 38+4, eli vähän etuajassa käynnistettiin
Kolmonen 41+0, syntyi 15 minuuttia 41+1 puolella :D
 

Yhteistyössä