** Helmikuun Helmet** tammikuu

suurperheenäitylille tsemppiä =)
meikkaamisesta ootte puhunneet,ei oo kyllä ikinä synnyttämään lähtiessä käynyt meikkaaminen mielessäkään :D kyl siin on kaikki muut tärkeemmät asiat pyörineet päässä.joten en todellakaan aio meikata,en ota edes meikkejä mukaan.
reissaamisesta me tehdään vissiin eka reissu jo tossa maaliskuussa vauvan kanssa mikäli ei mitään ihmeitä tule.kesällä sitten lähdetään auton kanssa johonkin suuntaan ja vuokrataan mökki sieltä mistä saadaan =)
esikon kanssa tehtiin eka reissu kun hän oli 3viikkoa vanha,ajettiin mökille 500km.siellä ei oo edes juoksevaa vettä,ulkosaunassa käytiin vauvan kanssa pesulla ym...hienosti meni =)
 
Heipsan! =)
Onhan taas tekstiä tullut..huh huh! Mut kivaa asiaa..matkailua ja turhamaista meikkailua..kiva välillä miettiä vähän tällaisiakin juttuja. :whistle:

Me ollaan kans intohimoisia matkustelijoita! Useamman kerran vuodessa käydään jossain. Mies matkustaa työnsä puolesta paljon euroopan pääkaupunkeihin, niin sit monesti yhdistetään minulle pitkä viikonloppu samaan ja aurinkoon kaukomaille on myös väliin päästävä (viimeisimmät thaimaa, mauritius, sheyshellit) ja kesäisin kreikkaan! :heart: Meilläkin oli matka varattuna jouluksi maldiiveille, mutta eipäs sitten tietty lähdetykään vaan kasvateltiin masua kotona, mihin kyllä mielellään lomasuunnitelmat vaihdettin. Juuri tässä mietittiin pari päivää sitten, että milloin sitä vois kuvitella pienen kanssa lähtevänsä. Varmaan sitten kun näkee miten arki alkaa sujua ja millaisella temperametilla ja rymtmillä pikku muori on varustettu niin sit voi suunnitella lisää. New York olis kyllä nyt kaupunkilomien ykköstoiveena. Miehen lempikaupunki, mä taas vannon Rooman nimeen. :heart: Ja onhan se Lontookin...niin ja Bercelona..hmmm..oioiii..tulee heti kaukokaipuu. :p

Meikkaamisesta..meikkaan kyllä kun kotoa lähden ja hiukset laitan, olen myös vannoutunut kestovärien ottaja. Sitä en o ajatellut, et alanko supistuksissani meikkaa. siis jos lähtö vaikka tulee yöllä.Tuskinpa vaan! Eiköhän siellä aina luomuna tule vedettyä se sessio!! :LOL: Meikit ja muut toki mukaan, että saa sit itsensä kuntoon kun homma on hoidettu. Ja Kanebon nimeen täälläkin vannotaan!! Sekä meikkipuuterin ja ripsarin sekä puhdistustuotteiden osalta.

Mies tuolla huutelee että lopeta ihmeessä jo senkin nettiriippuvainen.. .(ihan lempeesti tosin..sitä huvittaa tää mun touhu kun oon aina pitänyt tällaista ihan nörttimeininkinä) se haluaa lähtee syömään. Ehkä intialaiseen suunnataan..palataan myöhemmin ja jatketaan juttua!

Ai niin..kovia supisteluja tuli päivällä..kipeitäkin, mut nyt ne on taas poissa. Että se siitä.

Halit vielä kipeille!

see you :wave:
 
meikkaamisesta:mie ku olin töis ni laitoin ripsarii,kulmat ja parikertaa viikos itestää ruskettavaa.mut nyt 2kk.täällä maaseudunrauhassa oon ku variksenpelätin.otan laitokselle mukaa ainoastaan ripsiväriä jos tulee laitettua.kyllähän se vähän piristäs ku piirtää silmät päähän!isännän kyllä pyyvän nyt illalla nyppi kulmat se hoitaa meillä sen jutun ja kyll tulee hyvää jälkee!
kauheat nivuskivut sillee säkenöittäin vetää et jalat meinaa mennä alta!
aiku pystys nuo elukat hoitaa ite iha lopuu saakka!2 sakemannia+hevonen eipä täs muute mut heposella on kantovesi tallii ni rupee tekee vähä tiukkaa.
evellen huomasin et ne kestot killuu autossa,luulin et ne oli laitettu jo postiin.mutta ei hätiä mitää tulossa on!
 
suurperheen äitylille tsemppiä :heart:

Meikkaamisesta Minä meikkaan nykyään TOSI harvoin...no ripsaria tulee laitettua, mut ei juurikan muuta...kyl tääl neljän seinän sisällä voi ilmankii olla :kieh: Ja synnyttämään lähtiessä EN laita mitään...kivempi olla kun ei tartte mietii miten musta naama on :D

Käytiin kävelemässä se kilsan lenkki...meni TUNTI :eek: Nooh...parempi hiljaa hipsutellen kun ei ollenkaan vai mitä :D Jalat on soseena, nipistelee, turvottaa ja painaa ku synti :'( Se sama kipukin iski kun viimeksi, mut nyt en sinerrystä huomannu kyllä... :ashamed:

Joopa, kai se pitäs mennä kohta iltapalaa laittamaan. Ukot lähteeki sit taas aamulla 7 aikaan. Ottaavat yhen pojan matkalta mukaan...sillä varauksella, etei olla synnyttämässä :kieh:

Jahvetti 39+1
 
Huh, neljä sivua ja olin poissa muutamia tunteja :eek:

Meikkaamisesta no way, aivan sama miltä näyttää siinä hommassa.
Matkailusta lentokoneen oon nähny telkkarista, iha hieno vehe :LOL: , joten ei olla reissuun lähdössä..tuskin koskaan poistun suomen kamaralta :LOL: :ashamed:

Nyt pakko siitä vyöhyketerapiasta muutama sana kertoa.
Teki mulle koko kehon pieteistä sen juttunsa, sattu nii maan perkeleesti |O |O |O . Ärsytti ja mitä lie tekikään kohdun, sukuelinten ja suoliston pisteitä pitkin kehoa ja tökki korviin sekä selkään akunastoja, mitkä jäi tonne. Sano vaan, että jos en ens yönä ole synnyttämään lähteny, niin huomenna vois alkaa niistä painelemaan, max 4vrk pidetään ja sit ite otetaan pois.
Supistuksia ja mojovia sellasia sai aikaa siellä maatessa, mutta on nyt kotonakin aika hyvin kiskonut..että jännityksellä odotan, toimiiko tuo :whistle: . Ja sitä suolen tyhjennystä.. :x , pitäs kuulemma tyhjentyä koko pakki lähiaikoina :x :x
Mä en oikein usko/tiedä/tajua mitään tollasista, mutta tulipahan käytyä. Isäntä pitää ihan humppuukkina.

Nyt huilaan, väsyttääkin nii pirusti.

Jahvetille jaksuja, kurjalta kuullostaa :hug: :hug:
suurpeheenäityliä mietinki päivällä..tsemppiä!
 
Ostin mäkin kerran lentokoneesta tuota Kanebon 38, mutta en vaan tykännyt siitä. Nyt olen jo pidemmän aikaa vannonut Lancomen L'extremen nimeen. Sitäkin tuli viimes Phuketin kentältä ostettua, kun melkein puolet halvempaa Suomen hintoihin verrattuna!

Meikeistä: olen ihastunut Jane Iredalen mineraalimeikkiin. Tosi helppo isolla pensselillä pyöritellä se jauhe kasvoihin ja tasaista jälkeä tulee. Näyttää luonnolliselta, vaikka peittääkin/tasoittaa erinomaisesti.

Ja puhdistusaineet pitää myös pakata kassiin: Darphin -tuotteet kosmetologilta.

ÄippäHki: oletko aikaisemmin käynyt Barcelonassa? Soveltuisiko pikkulapsen kanssa matkakohteeksi? Siitäkin kaupungista on tullut haaveiltua jo pidemmän aikaa....
 
Katsoiko kukaan eilen Faktalta sitä Vauvataloa? Siinä tulee aina jotain hyviä vinkkejä. Huomenna pitäisi taas näkyä. Nyt on vaan jo niin vaikeaa katsoa tuollaisia vauvaohjelmia, kun alkaa itku tiriseen niin herkästi. Samoin kun lukee tältä palstaltakin jotain huonoja uutisia, niin heti on tippa linssissä... :'( Mä varmaan itkeä vollotan, kun saan tämän poitsun punnerrettua ulos....
 
Saunassa on nyt käyty. =) Kyllä tuo löylyttely vaan on poikaa... Ihanan leppeä fiilis tulee aina. Kesäisin on tietty ihan parasta, kun pääsee mökkisaunaan, mutta kyllä tossa meidän sähkölämmitteisessäkin on yllättävän leppeät löyhyt. =)

Suurperheen äitylille kovasti tsemppiä koitokseen! :hug:

marzu-70: En oo ees muistanu koko hommaa, joten eipä kiirusta... =)

Barcelona ois varmaan ihana paikka; pitkään tehny jo sinne mieli, mutta aina on sit valittu joku muu kohde... :)

Nyt syömään ja sit tuleekin pari tuntia telkusta ihan katottavia ohjelmia jopa. Hömppää ja viihdettä tietysti, mutta rentouttavaa tässä vaiheessa tarvitaankin. En nykyään oikein jaksa mitään asiaohjelmia uutisia ja aamu-teeveetä lukuun ottamatta... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pöhinä:
Hei!
Niin ja jos joku ihmettelee miksi en kävellytä koiraa, niin syy on puhtaasti se, että en pysty enää kävelemään kun reilu sata metriä kerralla. :ashamed:

Pöhinä

-Kolmen koirantaluttelijana voin sanoo että ymmärrän hyvin, itellä on kaks keskikokosta koiraa ja yks iso ja kyllä se lenkkeily on meilläkin jo aikamoista köpöttelyä, mummotkin varmaan ohi menee :whistle: ja nykyään tän mahan kanssa en lähekkään kolmen koiran kanssa baanalle ellei oo ihan pakko. Onneks tuo mies on ihan kiitettävästi ollut hihnan päässä :heart:

Meikkiasiaa oon pohtinut juu, normaalisti en kulje ilman meikkiä mutta jotenkin oon ajatellu että joskos synnytykseen kuiteskin menisin ilman, saas sit nähä kuinka alaston olo sitä on :| ..

-n-
 
kamalasti luettavaa aamun jälkeen :whistle: B) en muista läheskään kaikkee mitä piti kommentoida mut jos ees jotain :xmas:

evaellen: joo se kaurapussijuttu on varmaan just niinku sanoit, mulla ei viimeks ollu käytössä mitään noita lämmitettäviä juttuja ni en tiiä niistä :)

nelli: sama juttu mulla ku sulla et matkustelut on jääny tähän kotikulmille. mistäs sitä yh-äiti rahaa repis ulkomaan reissuihin :kieh: hyvä kun leivän saa pöytään :/

sairaalakassina mulla myös reppu, en ole myöskään käsilaukkuihmisiä :x ei sovi mun imitsiin :D meikeistä ja meikkaamisesta sen verran et verraten edelliseen matkailuhommaan, rahaa ei ole myöskään mihinkään sikahintasiin tuotteisiin vaan markettien hyllytavara on kelvannu, pakko. ja viimeks ku lähin synnyttämään ni oli meikkiä naamassa kun oli päivä ja mun äitin synttärit, en kyl käytä ku ripsaria, kajalia ja puuteria. kai noi jotenki naamassa pysy, eipä sillä väliä siellä salissa ja kävin siellä jo suihkussa ni tuli pestyä pois ennen osastolle menoa.

jaa pitiköhän jotain muuta vielä, nipsulille oli jotain, pitää käydä urkkimassa mitä hää kirjotti ja kommentoida sit :) nyt laittaa pyykit ja sit pikku ukko maate. iso ukko tyhjäs astianpesukoneen ja latas likaset sinne ku vähä vinkkasin B)
 
rokotukset siis otan vauvalle rokotusohjelman mukasesti ja sit sen influenssan ainaki, pojallekki otin.

nipsuli: mäki katoin sitä bodies-sarjaa, oli aika melankolinen, ei paljoo hymyilty ja tapahtu enimmäksee negatiivisia asioita :| ja tosi aidon näkösiks saatu ne synnytyskohtaukset :eek: ja hurjia mokia niille kävi, onneks ne taitaa olla tosielämässä aika harvinaisia :snotty:
 
Cruella DeVille Jep, työkaverin kanssa aina kauhisteltiin ja päiviteltiin ja vähän naureskeltiinkin sarjassa tapahtunutta, mutta nyt toivois melkein että ei ois kattonu, koska ne kohtaukset jäi kyllä tuonne alitajuntaan, jotka tietty sitten yön pitkinä ja pimeinä tunteina välähdyksen omaisesti mielessä pyörii..Ei vaan, kyll mä reallistinen yritän olla, sehän oli vaan tv-sarja :headwall:

-n-
 
Oijoi, nyt on Suurperheen äitylillä jännät paikat! Tsemppiä hänelle!! :flower: :heart:

Evaellen, Naistenklinikalle olisi tiistaina tarkoitus suunnistaa =) Kättärilä aikoinaan hoitivat nuo mun keskenmenot, niin ajattelin nyt vaihtaa maisemaa, vaikka olen kyllä kuullut kättäristä synnytyspaikkana enemmän hyvää mitä naistenklinikasta... ;)

Turhamaisuudesta, itse lopetin laiskuuttani meikin käytön raskauden alkupahoinvoinnin pyörteissä. Sitten vielä katselin Akuutista reportaasia siitä, kuinka useat odottavan äidin käyttämät kemikaalit siirtyvät suoraan sikiöön. Oli se sitten niin tai näin, niin sain siitä ainakin hyvän tekosyyn, millä selitin laiskuuttani ja "riihestä repäistyä" ulkonäköäni :saint: :LOL:

ÄippäHKI, meillä myös mies huvittuneesti seurailee tätä mun "chattailua", kun en ole sitä aikaisemmin harrastanut. Kiusoitellen kutsuu mua aina välilä myös "chatti-tatiksi"... :D

Matkustamisen suhteen ollaan miehen kanssa oltu aina samaa mieltä, että pienen lapsen kanssa ei matkusteltaisi, vaan joko jätettäisiin vaavi hoitoon tai sitten matkustelut jätettäisiin muutamaksi vuodeksi. No, rehellisesti sanoen taitaa nuo mielipiteet olla vain lapsettoman pariskunnan kuvitelmia... Tykätään nimittäin kummatkin matkustelusta, mutta ollaan esim. koiran tulon jälkeen käyty vain kerran neljän päivän kaupunkilomalla Euroopassa ja silloinkin piti lähes kolme kertaa päivässä soitella ja kysellä, mitä koiralle kuuluu... Ja kyseessä oli siis koira, eli se niistä meidän puheista lapsen hoitoon jättämisestä... :LOL: :LOL:

Pöhinä
 
Ehtoota :wave: Suurperheenäitylikö se on nyt tositoimissa =)

Meikkauskyselyyn.. En usko, että otan meikkejä sairaalaan, ei ole ennenkään ollut. Normaalisti kyllä meikkailen melkein päivittäin.

Matkustaminen. Me ei kauheesti matkustella ja itseasiassa mua on tosi vaikee saada Suomen rajojen ulkopuolelle.
Kotimaan matkustelut ihan riittää ja eniten nautin kesämökillä olosta kesäsin. Minusta kesämökki voittaa matkustelun mennentullen.

Tässäpä tämäkin päivä on mennyt. Käytiin miehen ja lasten kanssa shoppailemassa ja ulkoilemassa.
Ruokaa laitettiin ja tehtiin täytekakku, kun toisella pojalla nimpparit.
Tosi kiva päivä ollut ja jotenkin on ollut ajatukset pois koko raskaudesta tämän päivän =)
 
Iltaa taas

Missäs meidän Niisku?? On aika aktiivinen ollut lähiaikoina =) .

Mulla teki se terapia tonne alas, lähinnä alamahalle iha uudenlaisen ja kovan paineentunteen. Välillä supistaa, mutta ei muuta. Jännä tuo paine/kipu, ei meinaa kärsiä kumartumaan, kun sattuu. Kauheesti en kantoja kattoon nostele tämän asian suhteen, mutta ompahan jotain jännättävää, että tekeekö se kidutus hieronta mitään tuolla kropassa.

Mies on mainosten uhri |O . Pizza perjantai... tuli, ni tällä vaa auton perävalot vilkku :eek: . Tuolla se uuniin on matkalla. On muute rasittava mainos, karvat nousee pystyyn joka kerta!
Perjantai-iltaa sit istutaan.. Suppareita paljon teille!!
 
huh huh..kaupungilta kotiuduttu. On tuo shoppailu rankkaa, ku harvoin pääsee, ni sit pitää lähteä ajan kanssa...meniki sit ilman matkoja n.6h, ku ruokakaupan kautta tuilin..supisteli välistä aika mukavasti, mut en antanu sen häiritä..nyt on sauanssa käyty ni joutaakin nukkumaan.
suurpehreenäitylille :hug: matkaan
 
Mulla on jäpittäny tänään tää ketju, ni mietin, että ettei vaan johtuis siitä, kun tässä ketjussa on niin saakelisti tekstiä... :whistle: Onko muilla jumitellu? Cruellalla ja Pöhinällä oli ainakin ollu jotain ongelmia palstailun kanssa...

kevytmelankolia: Me ollaan kans mökki-ihmisiä henkeen ja vereen, mutta toisaalta rakastetaan kaupunkilomailua ulkomaillakin. =)

Sienna74: Erilaisia kasviksia suikaleiks leikattuna (tänään oli porkkanaa, erilaisia sipuleita, paprikaa) käytetään pannulla ja jätetään rapeiks, maustamattomat broiskunfileesuikaleet paistetaan kans erikseen pannulla. Kastikepohjaan (tehdään erikseen kattilassa) tulee kuulemma tomaattimurskaa, vettä, maizenaa, soijakastiketta, paprikamaustetta ja cayennea sekä valkosipulia. Sit yhdistetään kaikki sekaisin. Ja lisukkeena oli tänään basmatiriisiä ja vihreetä salaattia. :p :p Syön sitä vielä huomennakin ja mies ottaa sitä evääks duuniin. Hyvää, kevyttä ja vielä edullistakin! =)

Pitää mennä kattomaan tota Tartu mikkiin (mies sanoo aina, et tarttuisitkin... :whistle: ) =)
 
Olipas tullu taas tekstiä.

Käytiin tuolla miehen vanhemmilla saunassa ja huomasin et ihan kiva valas sitä taas ollaan. :ashamed: vaikka nyt painoa ei oo tullu vielä paljoakaan mutta tytön jättämät kilot paistaa sit kai kivasti lisänä. Itku meinas tulla ku alasti peiliin vilkasin. :ashamed: Turvottaa taa mukavasti jalkoja ja sormiakin...mieskin oikein ihmetteli varpaita miten nekin turvonneet... :eek:

Tänään on nyt kolmeen otteeseen tullu supistuksia ja sit ne yhtäkiä loppuu kun seinään...saunan jälkeen jopa kaksi kertaa supisteli...ei vaan voi verrata kyllä synnytyssuppareihin mutta suppareita kuitenkin. Sit kun tultiin autolla tuolta saunalenkiltä niin sisälle kävellessä tuntu et vauva tulee ulos just tuolta et ei tarvii muutaku kyykätä ja ponnistaa niin pihalla on. Ihme tunne koko värkissä. :eek: nyt ei enää oo mut kaippa siellä jotain tapahtuu...jos tapahtuu.

Nettiäiti nimen oon minäkin saanu. Mies ihmettelee miten oon koukkuuntunu tänne aika pahasti...mut kuitenkin sanoo et kivahan se on että voi jakaa kokemuksiaan ja kuulla toisten kokemuksia eikä vaan yksin hautoa päässään kaikkia hommeleita. Aina kun ei tolle ukollekkaan viiti kaikista nipistyksistä puhua. :whistle:
Tänäänki jo kysyny monesti ku supistellu et joko lähetään ja sit ku saunaan mentiin niin sano et savustetaan Mara ulos. :LOL: Joops joo....eiköhän se tule kun aika on. :heart:

Suurperheenäitylille täältäkin oikein paljon tsemppiä! vaikka tiiä häntä vaikka vauveli ois jo sylkyssä. :heart: *kade :ashamed: *

Nytkin tossa massua hieroin niin tuntuu että alkaa suppaileen taas...kiristää niin maan perkuleesti....

sairaalakassina aion pitää repun tai sit sellasen pikkasen isomman käsiveskan.

Nyt meen nukkumaan kun tyttö on jotenkin kamalan levoton...

Jepsu ja Martti 37+3 :heart:
 

Yhteistyössä