** Helmikuun Helmet** tammikuu

Blues Brothersia täällä katsotaan varmaan miljoonatta kertaa, voi hyvin sivu silmällä koneilla tässä. Sellaisia kivuttomia supistuksia tulee melkeen koko ajan mut tuskin ne mitään aikaiseksi saa. Olo alkaa aika tukala olemaan ku kävellessä sattuu ja kaikki hengästyttää vaan.

Ei malttais odottaa millään enää ku näin tänään tuttujen pienen vauvan (3kk) kaupassa ja tyttö hymyili ja katsoi ihan suoraan silmiin kun puhuin sille.

Sänkyyn taidan minäkin kohta suunnistaa.

Sairaalakassina mulla ihan vaan reppu, mis alusvaatteet ja hygieniatarpeet, siteitä ja liivinsuojia, ripsari ja geeli sit kotiinlähtöä ajatellen, ettei ihan hapsusena ihmisten ilmoille lähde... Vauvan tavarat mies saa sit tuoda ku tulee kotiin hakemaan. Miehelle täytynee ottaa varoiks vaihtoalkkarit ja sukat mukaan jos kestää synnytys kuitenkin, sairaalan liki kauppa mist mies voi sit hakea evästä jos siltä tuntuu, kotoa en kyl ala mitään raahaamaan.

Eipä muuta kun öitä!

Victoria
 
Heip, tulinpas sittenkin käymään täällä. En voinut vastustaa. Birminghamissa pari vuotta sitten olin kaverin luona asustelemassa ja ajattelin sinne mennessäni että pakko saada maistaa Fish ´n` chipsit, mut kun näin niitä livenä kun rasvaa valuu ja sanomalehdestä/muusta paperista näkyy läpi kun oli niin rasvaisia niin jäi kyllä syömättä. Muutenkin oli tosi vaikee löytää syötävää mitä oikeesti olis kotona tehnyt. Kanaa käytiin ostaa usein maustamattomana kun siinä ei ollut silloin mitään ällötys marinadeja, leipää sai oikeesti hakea kun kaikki oli vehnää pahimmassa muodossa ja juustot...Kevyt Philadelphia vai mikä lie sulatejuustossa oli 16 % rasvaa, saman verran kuin regularissa. Ihan älytöntä. Tykkäsin tosin brittien tyylistä ostaa eri kaupoista liha ja hedelmät ja vielä leipä kolmannesta. Tämä ehkä siksi että joka kaupasta ei välttämättä saanut hedelmiä kun kaikki oli vakuumipakattuna. Toikin oli hassua. Briteistä tykkäsin mutta monta juttua on siellä kyllä ihan päälaellaan mun makuun. Vesihanat, bussipysäkit, bussit, ruokailutottumukset...ja rakennustekniikka. Hitto. Voisin jatkaa tästä vaik kuin pitkään. Jotenkin silti jäi hyvä mieli sieltä, että miten voi joku kansa olla niiiin vastaan muutoksia, ihailtavaa. :D

Saunassa käyty täälläkin mutta yhtään oloa ei saanut aikaiseksi. Höh. Seksiä tuskin tänään tulee mutta siivota huomenna ajateltiin toi varasto.

Nyt takas kattoo Blues Brothersia.

Hyvät yöt sitten!

Vanamo+Viltsu 37+2 :heart: (kohta 37+3)
 
Hyvä toi esimerkkisana tosiaan... ei mikään miellyttävä kyl. :LOL: Siitä tulikin mieleen että meidän taloyhtiössä yks nuori äiti tossa joulun alla kysyi multa että milloins sun äpärän pitäis syntyä. Mä olin ihan halolla lyöty et MINKÄ?? ei noin voi sanoa, eikä tää edes ole äpärä... höh. :kieh:

Ja vaikka olisikin niin mitä hittoa!?! Ärsyttää vieläkin.
 
Kävin kattoon sen synnytysketjun... Kyllähän sitä muitten synnyttämistä ihan katsoo, mutta oon kyllä iloinen ettei omaa pungertamista tarvii noin läheisesti seurata =)

Saa nähdä koska me tukehdutaan tähän kämppään kuoliaaks. Just tän huoneen alapuolella on meidän rivarin pannuhuone ja se öljysäiliö kuulemma vuotaa. Ja käry on sen mukanen. Naapurin isäntä joka hommaa hoitaa, sano vaan että joo se voi olla teille ennenaikanen kuolema, hehheh...

Just kävi mies varastossa hakemassa lumikolaa niin siellä oli kuulemma sellanen käry ettei eteensä nähnyt :eek: Sanoipa vielä että kyllä pikkuhiljaa pitäis sille naapurin ukolle jotain pikaista ratkasua ehdottaa, ettei me tälläsessä kaasukammiossa ruveta elämään, ja vielä pienen lapsen kanssa... |O

Ihmettelin aina kun jotku teistä puheli että kun turvottaa ja jalkaa sormella painaa niin jää kuoppa... Kummastelin vaan mielessäni että miten se on mahdollista. Nyt ei tarvi enää ihmetellä, samanlaiset kraaterit jää nyt itellenikin kun koitin :x

Kastevedestä meidän äitillä on ainakin ehdoton mielipide että sitä ei missään nimessä saa kaataa mihinkään, vaan pitää antaa haihtua itsekseen... =)
 
Iltoja

suurperheenäitylille
Tsemppiä :hug: Jee lisää vauvoja.

Toden totta täällä vieläkin yhdessä kasassa suppareiden piirittämänä "raapustan" tekstiä.

Taitaa kaikki olla jo unten mailla??? Me vasta kotiuduttii kun oltiin vieraissa saunomassa.

Kait tästä itsekkin joutais maate ni jaksaa huomenna tarpoa häämessuilla... ;)

Paljon olitte taas saaneet tekstiä aikaseks. :LOL:

Matkustelu ei meillä tule olemaan ikinä ajankohtainen siis jos puhutaan ihan ulkomaan matkoista eikä ruotsin/viron laiva reissuista. En mene meinaan siihen hemmetin kapistukseen eli lentokoneeseen.

Meikkaaminen :LOL: :LOL: :LOL: En tee sitä muutenkaan! Ja sen kyllä huomaan :LOL: :LOL: :LOL:

Sairaalakassi... hmm... mulla on vanha koulureppu. Ja en oikein tiedä mitä se tällä hetkellä sisältää eli pitää katsoa sekin uudestaan lähtiessä.

Kastevesi??? Mä en hiffaa... selittäkää tyhmälle sitten kun jaksatte... :D

Ja vielä se pizza-mainos olen laulellut sitä koko illan. Ja vieläkin soi päässä! Ärsyttävää!!! Ja sama se hemmetin paula-lehmä-vanukas biisi tosi raivostuttava!!! :kieh: :kieh:

Nyt maate!

Hyvää yötä!

Niisku-neiti & rinsessa 38+3

Ps. Miten niin nää sivut tökkii??? :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Skotlannissa en uskaltanu edes maistaa haggisia, oli niin epäilyttävän näköstä :LOL: Mies sano, että maistuu maksalaatikolle niin tuskin olis pahaakaan ollu. Silti en ymmärrä miten joku kansa voi olla niin ihastunu sisäelinruokiin :x
Siis mitä se oikein on? Mun porukat on tänään jossain ihmeen haggis-illassa, niillä on sellaset englantilaiset kaverit, joiden kanssa ne matkustelee jne. Ja tänään on sitten vissiin jonkun sortin hengennostatusilta haggisin kanssa :x
Haggis on skottilainen perinneruoka. Lampaan sisäelimiä mahalaukussa kypsennettynä :x
 
yökyöpelöintiä... pitkästä aikaa... :wave:

Nyt onkin menny monta yötä hyvin nukkuessa. Nyt kuitenkin heräsin tossa tunti sitten. Yritin makoilla ja lueskella vähän, mutta ei sit niinkun nukuta pätkän vertaa... |O Kovin montaa tuntia tässä ei kuitenkaan viittis valvoskella... :/ Vauva on kans hereillä ja muljuaa kovasti. :heart: :heart:

Mä oon kans aatellu, että antais sen kasteveden haihtua siitä maljasta. Sit pitää varmaan hommata kastemalja muuten... Aiotaan nimittäin pitää kastejuhla täällä meillä kotona. Tulevat isovanhemmat tietysti haluais, että niillä ja oishan noilla reilusti enemmän tilaakin, mutta meidän mielestä on mukavempaa, että vauva saa nimen omassa kodissaan. :heart: Muita perinteitä ton kasteveden suhteen en ollu kuullutkaan aiemmin. Mielenkiintoisia nuo vesien heittelyt. =) Niisku-neiti: Se kastevesi siinä kastemaljassa siis. Kun jossain päin Suomea on perinteenä, että sen veden annetaan kasteen jälkeen haihtua siitä maljasta omia aikojaan. Ja jossain muualla on ilmeisesti joitain muita perinteitä liittyen tohon kasteveteen. Oon kyllä kuullu, että jotkut ihan pullottaakin sitä pikku tipan muistoks.

VanamoBr: Olipas rajusti sanottu naapurin tytöltä... :eek: Mä muuten kans inhoan noita valmiiksi marinoituja broiskuja ja muitakin lihoja. :x Kaikki maistuu samalle teolliselle mausteelle. :x

Ei hitto, pakko yrittää unta nyt... Meen ainakin pötkölleni takaisin...
 
Huomenta =)

Oon kyllä joka päivä käynyt lukemassa juttunne mutta en ole vaan saanut kirjoitetuksi mitään :ashamed: Olen jostain syystä ollut niin väsynyt jä päivisin on ollut kaikenlaista normaalista poikkeavaa ohjelmaa. Mutta hengessä siis koko ajan mukana vaikka en itse aina niin aktiivinen :D

Kastevedestä, meillä esikon aikana annettiin haihtua ja kakkosen aikana kaadoin kukille eli ei mitään yhtä ainoaa oikeaa vaihtoehtoa/mielipidettä löydy ainakaan täältä =)

Meikkaamisesta, en kotioloissa meikkaa, einoastaan jos jonnekkin lähdetään syömään tai jotain nii silloin. Synnärille ei ole kertaakaan käynyt mielessä meikkailla =)

Sairaalakassina täälläkin reppu ja senkin pakkaaminen on vielä vaiheessa :D Jos vaikka tänään saisi asian hoidettua loppuun.

Jokohan Suurperheen Äitylillä on vauva sylissä :heart:

Olipas Vanamolle heitetty tosi typerä kommentti, miten ihmiset voikaan olla noin ajattelemattomia :kieh:

Haggis kuulostaa ruokana suorastaan karmivalta :x :$

Matkustelusta, mä tykkäisin kovasti nähdä maailmaa mutta noi hevoset on rajoittava tekijä ja olenkin ajatellut että sitten joskus kun heppoja on vähemmän ja lapset isompia niin sitten vähän reissaillaan enemmän. Lasten kanssa on reissattu ainoastaan ihan kotimaassa ja näin tehdään tulevanakin kesänä.

Ensi viikolla tosiaan vauvoja tulla tupsahtelee kun on käynnistyksiä ja sektioita sovittuna, ihanaa saada lisää vauvoja Helmille. Tsemppiä vaan kaikille joilla h-hetki koittaa sovitusti ensi viikolla =) Ja kohta ollaankin jo helmikuuta elelemässä joten vauvauutisia alkaa tulla varmasti vielä tiuhempaan =)

Toivottavasti vyöhyketerapia avittaisi Nelliä =)

Täällä pari vuorokautta ravattu kakkosella yötä päivää, ehkä enteilee ainakin jossain vaiheessa jotain mutta ei vaikuta houkuttelevalta vielä helmikuun lopussakin rampata p*skalla ympäri vuorokauden mutta mun tuurilla mulle käy niin :kieh: :LOL:

Toissa iltana tuli vähän vajaan tunnin ajan aidosti kipeitä suppareita jotka sitten onneksi laantuivat ja eilenkin supisteli tavallista enemmän ja kipeämmin mutta ei niin tiheesti. Jänniä aikoja siis elellään mutta mä kovasti toivoisin et vauva kasvaisi masussa ainakin viikon vielä :heart:

Tuttemuin ja Rudin kuulumisia oli mukava kuulla ja toivotaan että tilanne jatkuu vakaana ja Rudi menee parempaan päin edelleen :hug:

Civindalista ei edelleenkään ole kuulunut mitään?? Huolestuttaa jo melkoisesti. Toivottavasti kaikki kuitenkin kunnossa pikkuisella siellä :heart:

Onneksi nyt on toki hyvät viikot jo että siinä mielin voi jo nähän hengähtääkkin. Nyt lapsille puuroa keittelemään :wave:

äitsy ja pieni 37+0 :heart:
 
huomenta :wave:

valvottua tuli täälläkin yöllä ja seittemältä tuli pieni mies herättämään |O ja arvatkaas miks valvoin? :whistle: suppaili muutamaan otteeseen :D et ei tää välttämättä nyt sinne laskettuun mee ku pojastaki ekat supistukset tuli yöllä ja seuraavana iltana poitsu synty. mut kassellaan nyt... vähän on sellanen erilainen olo, selkää särkee yms. pitää ruveta laittaa noi kassit valmiiks varmuuden vuoksi. tänään rv 38+5
 
Huomenta :wave:

Täällä ei taida vielä olla ketään? Äitsy kävi, mutta lienee aamutouhuissa, kuten varmaan te muutkin... Mä söin just aamupalan ja Hesarikin on jo luettu. Mies lähti töihin; hassua, että tää on sen vika työvuoro ennen isyyslomaa. =) Sillä kun on tässä pari vapaapäivää, kuten aina työvuoron jälkeen. Vauvakin heräilee näköjään; viruttelee varmaankin tuolla massussa, kun kylkinahat vaan paukkuu. :heart:

Mitäs Nellille kuuluu? Auttoiko vyöhyketerapia? Entäs muut supistelijat; onko edes pientä säännöllisyyttä ollut havaittavissa? :) Suurperheen äitylillä on varmaankin jo vauveli sylkyssä? :heart: Civindalin kuulumisia odotellaan täälläkin... Tulehan pian moikkaamaan meitä! :hug: Matilda olikin kirjoitellut tuonne Vauva-puolelle jo. Että mäkin ootan, että pääsen sinne kirjoittelemaan... :D :heart:

Käykääpä muuten tsekkaamassa tämä nettikauppa:
http://www.lastenmetsola.fi/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/LastenMe
Mua viehättää nuo raidalliset vaatteet kovasti, en oo kuitenkaan vielä tilannu. Nalle Luppakorvan oisin tilannu, mutta näköjään ikäsuositus on 3v. ylöspäin. höh... Miks eivät voi tehdä noista vauvoillekin suositeltavia. :kieh: Mä oon nimittäin vannoutunut Nalle Luppakorva-fani. :D

palaillaanpa taas... :wave:

eva & hynttyrähelmi 38+3 :heart:
 
Huomenta

Sairaalakassista Mulla on iso reppu. siellä alusvaatteet, hygieeniatuotteet, vauvan kotiutumisvaatteet..hmm..levy fazerin sinistä :p , imetysliivit+suojia..öö..neuvolakortti!Mulla ku ei enää ole neuvolaa olleskaan, ni laitoinpa suoraan sen jo kassiin ja ulko-oveen muistutuksen puhelin laturista.

Kuinkahan moni viettää nyt viimestä viikonloppua kasassa? Itse vissiin juu, mutta ainakin kevytmelankolia, evaellen..oliks muita sovittuja käynnistyksiä/sektioita? Ja sit uskon, että muutenkin alkaa tulemaan ensi viikon aikana..Niisku, Jahvetti, babygirl ja moni muu =)

Mun oma olo sellanen iha tavis..yön nukuin hyvin, aamuyöstä polttli ja ne valvotti, muute ei mitää. Nyt jomottelee, mutta ei mitenkää erikoisesti.

:heart: nelli&pulla 38+2
 
Niin, APUA tosiaan, nyt on mun viimeinen viikonloppu lapsettomana! :whistle: Mitenköhän sitä tämän vapauden hyödyntäisi... :LOL: Tästä eteenpäin sitä ollaan vissiin sitten pallo jalassa seuraavat 20 vuotta... :LOL: :LOL: Tänään olisi kyllä ihan oikeasti yhdet kemut illalla, mutta oon vähän ajatellu, etten jaksais lähteä... Kavereita on tietty aina kiva nähdä, mutta jotenkin tuo oma soffa on niin ihana nykyään... :whistle: Onko muilla ex-menijöillä ollu samanmoista havaittavissa?
 
kiitos kiitos nelli ja eva =) joo toi edellinenki synnytys tuli "puskista" ni sitä osasin nytteki vähä ootella mut en näillä vkoilla vielä. tosin ei tää välttämättä oo mitää mut varaudun kuiteski. kauhee ku rupes jännittää vaikkei aiemmin oo ollu mitää B)
 
Semmosta vielä, että tää turvotus on aivan kauheeta! |O Miten tää voi vaan lisääntyä ja lisääntyä? |O Sormiin oikein koskee, kun turvottaa niin saakelisti. Juonu oon hela aamun, mutta kusella en oo käyny kertaakaan sitten heräämiseni... |O Kertokaahan kokeneemmat, että miten nopeasti tämä turvotus katoaa synnytyksen jälkeen? Jahvetilla on ainakin tainnu olla turvotuksia joka raskaudessa? :wave:
 
Piti tulla vielä poikkeemaan aamutoimien lomassa, Goldystä toisaan ei ole kuulunut mitään, eikös hän lähtenyt näytille tuon lapsivesijutun tiimoilta vai muistanko väärin?

Cruellallahan alkaa olla jännittävät paikat, toivottavasti kohta saat lähteä tositoimiin :D

Ihania retroja tuolla Evaellenin linkissä :p Tosta menemisestä, mä olin ennen esikkoa aina menossa ukon kanssa jonnekkin ja vietettiin tosi aktiivista elämää kaikinpuolin. Kummasti sitä sitten oppi nopeesti arvostamaan tuota omaa kotisohvaa ja kotona oleiluakin vaikka luulin että se olisi vaikeaa ja nyt on niin että ei millään piittaisi lähteä esim. viikonloppuisin minnekkään vaikka mukavahan se on joskus syömässä tms. käydä =)

Nyt pitäisi mennä vielä itse syömään aamupalaa ja sit muksujen kanssa pihalle hetkeksi ja samalla vähän heppoja hoitelemaan :wave:
 
Eilen luin viestejä mut selkä oli niiiin kipee,etten jaksanu istua kauaa koneen ääressä.Illalla lämmitin saunan ja tänään on paljon parempi olo. Aamulla peitotkin heilu,pojat katteli kiltisti olkkarissa pikkukakkosta! :D

Olis kauppa reissu edessä nyt aamusta kun huomenna on nuoremman 2v juhlat.Sit tarvis siivoilla,pestä sohvan kankaat ja keittiön tuolit ja paljon muuta. Muistilappua kokosin aamulla aamupalan yhteydessä kun mulla on lahopää tänkin raskauden aikana. Toivottavasti mitään ei unohdu.
Äiti tulee huomenna jelppiin nii ei tarvi yksin kaikkee tehä.

Mä en muutenkaan meikkaa ellen oo menossa juhliin tms niin enpä aio laittaa laitoksellekaan pakkelia.

Mamitre 35+5
 
evaellen: mä luulin ja mulle sanottiin et turvotukset häviää het synnytyksen jälkeen mut ei mulla kyllä :/ meni varmaan muutamia päiviä, tarkkaan en muista. ja nyt en kyllä mee vaa'alle seuraavana päivänä synnytyksestä |O vissii kaks kiloa oli tippunu ja poikaki oli melkeen nelikilonen, että wtf! :kieh:
 

Yhteistyössä