** Helmikuun Helmet** tammikuu

Napsuh mulla on ihan reppu vaan :D Ollu joka kerta...

Matkustelusta myö ei juurikaan matkustella, ilman lapsia eikä lasten kanssa, joten mitään suunnitelmia ei ole :D
Toki perinteiset Korkeasaaret yms käydään kesänaikana, mut ei niitä juuri matkusteluksi voi sanoa =) Viime kesänä tehtiin Ruottin risteily pitkästä aikaa =)
Kevään aika on kyllä tarkotus Tallinnassa mennä käymään, mut ihan aikuisporukalla :D

evaellen: Kiinaan, Kanton-Hainan -yhdistelmämatkalle. Mutta nyt saa kiinat jäädä.... :( Olisi ollut ihana päästä shoppailemaan itämaista sisustuskrääsää, me niin tykätään itämaisesta ja eksoottisesta tyylistä.

Tosiaan, kuten Piipi mainitsi, ei taida matkailu enää lähitulevaisuudessa ainakaan olla niin shoppailupainotteista kuin ennen. Taitaa uima-altaalla oleskelut ja rauhalliset käppäilylenkit tulla enemmänkin tutuiksi tähän astisen puokkoilun ja seikkailun tilalle....

Sainpas muuten litran sämpylätaikinan kohoamaan, ei mennyt aivan harakoille tämäkin päivä! :LOL:

Napsuh: Mä otan kans repun mukaan. Matkalaukku ei varmaan mahdu niihin kaappeihin, enkä oo käsilaukkuihminen... :x Mä käytän käsilaukkua vaan tilaisuuksissa, joihin oon muutenkin "pukeutunut" eli juhlat tms. Muuten käytän oikeestaan aina vanhaa ja rakasta Ratian reuhkaani... (Se Marimekon läppälaukku) Niitä mulla tosin on kolmessa värissä, ja yhdestä tulee vaunuihin hoitolaukku. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Vielä hehkutusta: musta on ihanaa, kun mä näen vatsan päältä vauvan hengityksen :heart: Siis kun mun masu kohoilee silleen nopeammin ylös alas kuin oma hengitys :D
Ai sekö onkin vauvan hengitystä! Oon monesti kans ihmetelly mitä se sellainen tasainen kohoilu on..... jännää! :heart:

Matkailusta: toivoisin kovasti, että päästäisiin loppukesästä kolmestaan reissuun. Ollaan reissu-hulluja, kerran pari vuodessa on pakko päästä johonkin aurinkoon löhöämään. Tuntuu, ettei pääse kunnolla irrottautumaan työkuvioista, jos ihan vaan kotona viettää lomaa. Meillä oli jouluksi varattu 2 viikon matka Kanarialle, joka peruttiin vauvan ilmoitettua tulostaan. Kyllä kai pienen kanssakin voi ihan reissata??

Sairaalakassi: ostin oikein vartavasten (ikinä ei ole tarpeeksi laukkuja :D ) sellaisen isohkon olkalaukun. Jota siis kainalossa pidetään. Sinne vaikuttaisi ihan hyvin mahtuvan kaikki tarpeellinen.

37+5

Mulla ei muuten oo mitään hoitolaukkua..ei oo ees tullu mieleen :whistle: :LOL: Edellisillä oli vaunujen kanssa samaa sarjaa oleva Emmaljungan-kassi, mut se luonnollisesti lähti vaunujen mukana :/ Kai me pärjätään tolla repulla :/ :D

:eek: Supistus, mitä ihmettä :LOL: :LOL:

Matkailusta: me ollaan viime vuosina käyty pääsiäisenä Keski-Euroopassa kaupunkilomalla. Tänä vuonna kun pääsiäinen on niinkin aikaisessa, ollaan mietitty josko menis anoppilaan pohjoiseen, pääsisi mies hiihtämään. Siinä vaiheessa vauva olisi noin kuukauden vanha. Ja koska ajomatka olis niinkin pitkä, oon ehdottanut auto-juna yhdistelmää. Kesällä meillä on varattuna mökki viikoksi. Vuokrattiin sama mökki pari kesää sitten ja nyt mennään samaan paikkaan. Siellä on ihan loistavat ulkoilumaastot ja todettiin että puolivuotias muksu varmaan seurailee mielenkiinnolla ympäristöään :)

Matkusteluista, mä en oo niin matkustelevaista tyyppiä, on ruvennut iän myötä nuo lennot pelottamaan :/ , mutta kyl mää tahtosin viel Jenkkeihin ja Ausseihin lähtä B) . Nuorempana tuli reissailtua aina kesäisin tädin ja serkkujen kera, viimeisin oli kun olin 15v ja pikku-veli 9kk, Espanjanaan lähdettiin ja autolla :eek: . Ja muistini mukaan reissu sujui oikein hyvin vaikka meitä oli vanissa 4 aikuista, 2 teiniä, yksi 6 vee ja yksi 9kk :D . Joten sen tiimoilta voisin hyvinkin lähtee perhelomalle jo piankin.
Meilläkin tosin kotimaan matkailua tullaan harrastamaan kun sukulaiset, oma äiti mukaan lukien asuvat 500-700km päässä. Ja oikein juhlavuos onkin tuloillaan; kahdet ristiäiset, 1*50v, 2*80v, ja vielä veljen rippijuhlat siihen päälle, että voi sitä rahanmenoa taasen :eek:

Nyt on sitten puhti poies, keittiö puunattu, muuten siivoskeltu sieltä täältä, ruoka on uunissa, kiisseliä tehty jälkkäriks (innostuin Niisku-neidin vaahdoista ), pyykkiä pesty jne..

Suuntaa antaviahan nuo koot tuola linkin takana on, mutta ompahan jotain pohjaa. Töissäkin meillä ykskin lapsi joka oli -04 syntynyt ja toppapuvun koko oli 80cm...
Tänään posti toi meille tämän näköisen puvun :heart: .

:wave: mukavaa perjantaita, tää lähtee odotteleen vieraita saapuviks, kaveri vauvan kera tulee kyläileen :heart: :heart:

sairaalakassi: ajattelin ottaa sellaisen noin 40 x 45 x 20 kokoisen 'viikonloppukassin', jonka olen joskus saanut Trendi-lehdestä tilaajalahjaksi. Ei kai se liian iso ole? Täyttyyhän se jo ruokapuolestakin osittain ja lisäksi otan oman tyynyn! Sitä ilman en kyllä lähde minnekään...

Siis oikeesti, tylsää |O Porukka varmaan luulee, et mie asun tässä koneella (no joo...eikä se luulo oo turha, heheh) :kieh:
Mies tuli, söi, peseyty ja meni taas, kivakiva...no, esikkoa meni harkoista hakemaan ja välimallin vei samalla synttäreille...varmaan menee aikaa, kun joutuu melkeen 30 paria luistimia terottelee harkkojen päätteeksi :whistle: |O

Mie tässä sit vaan oottelen, et ne kotiutuu ja tuleevat ulkoiluttaa minua!!!! :LOL: :LOL: Sovittiin et kävellään hakemaan välimalli tosta kilsan päästä synttäreiltä sit yhessä...saa nähä jäänkö minä puol väliin passiin odottelee :/

Sormet on kohta niin nakit, ettei kirjottamisesta meinaa tulla mitään. Ja jalat niin turvoksissa, et mun Aino-tossut ei mahtunu jalkaan ku roskiksen vein vaikka ne on oikeesti numeroo liian isot!! |O

Positiivista ajattelua kehiin...jospa jo 2 viikon päästä :saint: :heart:

Jahvetti 39+1

Turhamaisuudesta on ollut joskus puhetta, niin tässä yksi kysymys lisää joukkoon: aiotteko lähteä synnyttämään ripsivärit ripsissä vai onko se tosiaan niin hikistä puuhaa, että loppuajasta saa olla silmät mustana? :D Kun ei juuri tule liikuttua 'ulkona' etteikö olisi ainakin ripsiväriä laitettuna (muuten niin kulahtaneen näköinen!). Vai pitäisikö varautua vedenkestävän maskaran kanssa....

Sienna74 Suosittelen että ilman mut jos nyt on ihan aikaa meikata kun lähdet niin vedenkestävä olis varmaan aika jees, tosin sekin tuhriintuu siinä ihan varmasti eikä sit lähde ihosta pois millään. Että kestovärit vaan niin ei tarvi huolehtia sit vauvankaan maailmaan tultua joka kerta kauppareissulle ripasareista. Ite en käytä juurikaan mitään meikkejä. Mut välil tietty.

Matkailusta vielä että mä matkailin nuorena vanhempien kans itseni ihan kyllästyneeksi asti, nyt vata herännyt mielenkiinto uudestaan. Ja esikoinenkin alkaa olla jo sen ikäinen et vois lähteä. En viitsinyt edes harkita sen jälkeen kun diabetes todettiin lähteväni mihinkään kun hyvä että saa suomalaista ruokaa alas. Nyt on vähän jo oppinut enempi maistamaan ennen kuin tyrmää täysin. Tosin homejuustot, brie, feta ja muut tollaset on aina ollut herkkuja... Ihme mukula.

Sienna74:
Ai sekö onkin vauvan hengitystä! Oon monesti kans ihmetelly mitä se sellainen tasainen kohoilu on..... jännää!
Näin mä olen ainakin tulkinnut, vannomaan en tietty mene :D Kyllähän se pieni siellä hengitysharjoituksia välillä tekee.

Tosta meikkaamisesta: mä olen kans sen verran turhamainen, että ajattelin vielä käydä kestovärjäyttämässä ripset ja kulmat ennen h-hetkeä... Mun omat kulmat on ihan tosi vaaleat, niin on sit jotain ryhtiä kasvoissa, vaikka ei jaksaiskaan meikata tai tulis yöllä lähtö synnyttämään =)

Olipa jotenki rankkaa kestittää kaveria ja sen vajaa 2v.lasta :|
Kävin pikaiseen koirat ulkoiluttamassa ja pyysin miestä käymään kaupassa, mä taidan kohta kömpiä sohvalle..

Meikkaamisesta: mä en edes muista koska mä oon laittanut meikkivoidetta, edes töihin. Lopetin vaan sen laittamisen, oisko ollu silloin kaikista väsyneempinä ja huonovointisempina aamuina jolloin meikistä ei ollu mitään apua.. Ripsariakin laitan enää tosi harvoin. Emmä mikään kaunis meikittä (saati meikin kanssa..) ole mutta ei vaan jaksanu miettiä. Nuorempana mulla oli aika vahvakin meikki. Mulla tosin on tummat ja aika pitkät ripset joten saa pärjätä tällasena naturellina.

Joo..nyt sinne sohvalle. Mulla on äklö olo ja nivusetkin kipeät. Mistähän sekin on tullu.. Mä oon jo ihan kyllästynyt tähän mahaan. Ei mitään erityistä syytä siihenkään.

Mulla on kanssa ripsipermis + kestovärit laitettuna sekä ripsiin että kulmiin, mutta siltikin sipaisen aina ripsaria päälle. Onhan ne tuuheamman näköiset niin. Ja hiukset pitää kyllä kanssa olla kuosissa... Menkööt siellä tositoimissa sitten miten menevät, kunhan pakertamaan pääsee 'ihmisen näköisenä'.

Karvatkin kävin sokeroimassa pois, toivottavasti ei poitsu kovin kauaa junnaa mahassa tai joudun vielä yhden reissun tekemään siistimiseksi...

Minusta se on ainakin itselle mukavampi, jos tuntee olonsa siistimmäksi eikä sitten turhaa stressaa omasta ulkoisesta olemuksestaan.

P.S. tuo sämpylöiden pyörittely onkin tosi tehokasta suppareita ajatellen. Maha oli kuin viulun kieli koko ajan ja vieläkin tuntuu. Tosin eivät vieläkään kipeitä, mutta jospa ne jotain edistäis. Otin kätilön neuvosta vaarin: leivo ja jatka vaikka kuin supistelee. Auttaa kuulemma paikkoja avautumaan paremmin, kun ei jää paikoilleen odottamaan h-hetkeä, vaan jatkaa vaan puuhastelua jalkeilla. Sitten kun muuttuvat kipeiksi, nappaa ohimennen paperille supisteluvälit....

Alkuperäinen kirjoittaja Pöhinä:
Niin ja jos joku ihmettelee miksi en kävellytä koiraa, niin syy on puhtaasti se, että en pysty enää kävelemään kun reilu sata metriä kerralla. :ashamed:

Pöhinä
Moikka. Juu en minä ainakaan ihmettele, mulla tulee kahden käppänän kanssa jo ongelma kun ne kimpassa vetää ja varsinkin nyt, kun on maa jäästä liukas, niin pelkään tosissan viedä niitä. Me mennäänkin sellaisiin paikkoihin, missä voin päästää ne vapaaksi juoksemaan. Tänään meille tuli lisäksi äitin koira koitoon, se on isompi, niin mulla oli ihan tuskaa kun vein sitä narussa, omat koirat oli vapaana. Koko ajan supisteli ja lopuksi tuntu että kohtu repee. Ja askeleet kun oli viel äsellasia töpöttäviä kun pelkäsin kaatuvani liukkaalla tiellä. Mies vie meillä koirat kiltisti nykyään, mutta haluan silti vielä edes yhden lenkin päivässä itse, vaikka kuinka sattusi selkään ja lonkkiin.

Limatulpista: Missä yhteydessä teillä ne lähtee ja mitkä viikot on ollu kun ne lähti? En viitsi tarkistaa tuolta etusivulta aina limatulppajutun kohdalla, että millä viikolla kukin on :ashamed: Siis tuleeko ne pissalla käynnin yhteydessä paperiin vai pönttöön vai tippuuko se sieltä jopa housuihin ihan kävellessä...?

Mulla tipahti sf-mitta 29:ään viikossa, viimeksi se oli neuvolassa 31. Mulla on nyt viikkoja 37+4. Ultraan tuli lääkäriltä käsky, että missä mättää kun mitta on niin pieni. Kuitenkaan kai pää ei ollut ihan täysin kiinnittynyt, eli heilui vielä hieman. Kauankos siitä kiinnittymisestä menee arviolta synnytykseen...? :/

suurperheenäitylin luvalla ilmoitan että,hän jäi tänään äippäpoli käynnillä sisään.siellä on synnytys käynnistetty!!!!!kaikki on hyvin ja suistuksia kuulemma tulee tiuhaanyahtiin! JIPIII TAAS YKSI NYYTTI KOHTA SYLISSÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja Sienna74:
Turhamaisuudesta on ollut joskus puhetta, niin tässä yksi kysymys lisää joukkoon: aiotteko lähteä synnyttämään ripsivärit ripsissä vai onko se tosiaan niin hikistä puuhaa, että loppuajasta saa olla silmät mustana? :D Kun ei juuri tule liikuttua 'ulkona' etteikö olisi ainakin ripsiväriä laitettuna (muuten niin kulahtaneen näköinen!). Vai pitäisikö varautua vedenkestävän maskaran kanssa....
Kanebon +38´c pelastaa! Ei lähde liukenemaan vedestä eikä hiestä ellei ne satu olemaan enemmän kuin 38 astetta. B)

kiinnityksestä:mie kysäsin siitä neuvolassa,ku masu laskenu ja vauva kiinni.sano vaa et ei voi koskaa tietää,että kun jollain on paikat ihan ummessa ja lapsi ei ole kiinnittyny ni silti voi syntyä vaikka samana päivänä!mut oon kuullu et laskeutumisesta korkeintaan 2viikkoa!
mut onha niitä kaikkia teorioita!
OIKAMIEHESTÄ:yök!ne hartiatkaa ei kuulu siihe päähä,kattokaaha seuraavax kunnol sitä.ihan luihu kroppa päähä verrattuna.oisivat jotenkii voineet stailata sitä vaatteilla!
marzu 37+3

Jahvetti: Mä ainakin oon tän päivän asunu tässä koneella... :xmas: Jos ei lasketa vessakäyntejä, päikkäreitä, ruokahetkiä, Hesarin lukemista ja pyykkien koneeseen ja kuivumaan laittamista, niin oon ollu hela dagen tässä koneella. :whistle: Välillä oon tosin pyöriny FaceBookissa ja sähköpostissa... ;)

Turhamaisuudesta: Mulla on kestovärit päällä koko ajan, oon omilta väreiltäni maito. =) Normisti meikkaan kyllä kulmat, ripsarit, puuterin, luomet kevyesti ja poskille sipauksen lähes päivittäin: kuuluu normaaleihin rutiineihini tuo kevyen arkimeikin tekeminen. Leikkaukseen ei tietenkään saa meikata, mutta otan todellakin meikkini mukaan. =) Kanebon 38 on muuten ihan ykkönen! Samoin kuin Kanebon Total Finish -meikkipuuteri. Oon käyttäny molempia jo ehkä kymmenen vuotta, enkä pois vaihda. :) Tukkaa mä en juurikaan laita arkisin: harjaan ja sipaisen vahaa ja sit ponnarille tai muuten kiinni. Eikä talvisin kannattaiskaan, kun on pipo aina päässä, ku johki lähtee, ni ei paljon kampaukset pysyis. :)

Hoitolaukku tulee varmaan meillä tarpeeseen, kun tullaan varmaankin aika paljon liikkumaan kaupungilla ja muualla vaunuilla, ja liikutaan pääasiassa julkisilla. Autoa käytetään säästellen. :) Mun hoitolaukku on siis tommonen punainen Ratia.

Meikkaamisesta en aio meikit päässä lähteä synnyttämään, enkä kyllä ota meikkejä matkaankaan sairaalaan, nykyään tulee muutenki meikattua niin harvoin, mulla on kans tosi vaaleat kulmat, ne hädin tuskin erottaa tästä naamasta, mutta ku en jaksa aina olla niitäkään nyppimässä/värittelemässä..

Yhteistyössä