Moikka vaan taas kaikille ! Hävettää ihan kun en ole kerennyt/jaksanut kirjoitella, mutta aktiivisesti olen kyllä käynyt lukemassa kirjoituksianne !:ashamed:
Mutta ihan ensimmäiseksi:
Paljon Onnea kaikille jo vauvan saaneille !:flower::hug:
Itselläni ei ole oikeastaan minkäänlaisia tuntemuksia, mitä nyt välillä aika kivuliaita liitoskipuja mutta niitäkin melko harvoin. Yleensä iltaisin häpyluu ja nivuset kipeänä.
Ohhoh, onpa monella vauva tulossa väärinpäin. Itsekään en välttämättä lähtisi perätilasta synnyttämään, ainakaan näin ensisynnyttäjänä. Ja onpa kummallista että vasten potilaan tahtoa aletaan kääntelemään ja vielä ilman riskien kertomista !
Täälläkin kovasti mielessä ollut, miten pärjään vauvan kanssa, entä jos onkin koliikkia ja uniongelmia? Eniten ehkä kuitenkin mielessä kuinka parisuhde kärsii, onko enää aikaa toiselle ? Samoin seksiasiat, eniten ehkä pelottaa että mies hakee sitä seksiä jostain muualta kun en itse sitä luultavasti useampaan viikkoon synnytyksen jälkeen pysty antamaan.:ashamed: Voihan sitä toki muullakin tavalla toista tyydyttää kuin yhdynnällä, mutta kuitenkin. Luotan mieheeni, siinä ei ole mitään, mutta tälläiset ajatukset valtaavat ajoittain mielen.
RouvaRuusunen Täälläkin viime viikon ultrassa lääkäri mittasi vauvan olevan jo 2980g vaikka viikkoja oli 35+1. Ultrailtiin kyllä kahteen kertaan, ensin erikoistuva lääkäri sai nuo lukemat jonka jälkeen erikoislääkäri sai 2700g. Että ei paljon 3 kilosta enää puutu. Olen kyllä varautunut siihen että ainakin nelikiloinen sieltä luultavasti tulee, koska itsekin olin 4200g syntyessäni ja veljeni yli 5 kiloinen ! Vähän jännittää mikä jättiläinen sieltä tulee, jos nyt vauvan pitäisi lihoa 200g viikkoon ja jos raskaus meneekin vielä yli.
Doris87 Satuttaiskohan samaan aikaan laitokselle, näyttäs olevan sama sairaala ja aika lähekkäin LA:t ?
Neuvolassa olen käyny viimeksi 10.1. ja silloin terkkari varasi ajan kuukauden päähän, vaikka mielestäni neuvoloita olisi pitänyt ruveta olemaan jo kahden viikon välein.
Toisaalta, hän varmaan ajatteli, että kun minulla kaikki on ollut ok, niin turha ravata joka toinen viikko. No, ensi viikolla on sitten neuvola ja saa nyt sitten nähdä antaako viikon päähän aikaa.
Lääkärissäkin olen saanut nyt juosta noiden sokeriarvojen takia. 2.1 uhkailivat jo insuliinilla ja viime viikolla sanoivat että en niitä tarvitse, kun sain arvot korjailtua.
Ihan hanurista koko mittailu
Mitä tarkoittaa äitiyskortissa merkintä flow ja ympyrä jonka päällä viiva? Olisiko jotain istukan virtauksesta tms.? En muistanut kysyä viimeksi neuvolassa.
MrsR Kiitos tsemppauksesta ripsienpidennyksiin, nää on ihanat ja niiiin kätevät kun ei tarvii meikata silmiä ollenkaan !
:heart:
Tsemppihalit kaikille sektioon meneville ja heille joilla synnytys alkaa olla muutenkin jo tooodella lähellä !
:hug:
AnniMarj ja pikkumuru 36+1 (itsellä luultavasti vielä piiiiitkä aika)