HELMIKUUN HELMET 2013 *syyskuu*

*haukotus*
Täälä kans ihan normaalin aikainen aamu. heräsin kauheaan vessa hätään 6.05 ja pakkohan se mennä oli ja tietysti lapset sitten kans heräs.. Noo, eipä ne kukaan ole mikään aamunukkuja. Esikoinen saattoi 9 astikkin vauvana nukkua, mutta siitä on kauan :LOL:.

bettis Ei mullakaan ole paino noussut, alussa laski aika reippaastikkin, mutta nyt on jämähtänyt paikalleen. Mun painon nousuni alkaa yleensä vasta näillä hujakoilla ja pieni maha tääläkin. Me vaan ollaan kaikki erilaisia. Kumminkin ultrattuna vauvanen oli ihan normaalin kokoinen, se vaan pääsee vieläkin sinne vatsan uumeniin hyvin piiloon.
Löysin kuopuksen nla kortin ja hän on rakenne ultrassa ollu rv 20+5 305g ja tämä oli 20+6 382g :) ja kuopuskin oli kuitenkin syntyessään ihan ok kokonen.

Pilkku_ Semmonen voimapotku voi näkyä värähdyksenä, muttei näillä viikoilla kauhean kummosesti ulospäin näy tai tunnukkaan. Riippuu taas niin monesta, jos äidillä on reilusti lämmikettä niin voi olla, et menee pidempi aika ja muutenkin, se on niin yksilöllistä tämäkin. Ja varmasti niikun sanoit, se istukka vaikuttaa paljon. Mulle kätilö sanoi, et kun mun istukkakin oli takana niin ei ihmekkään, et liikkeet tuntuu tosi hyvin.

(.) Ompa sitten niin kurja keli :| tykkään syksystä mutta nää harmaat säät vetää kyllä mielenkin harmaaksi. Onneks pojan kummitäti on tulossa kylään, vähän ees jotain päivän piristettä :)
Mä olin eilen siis niin ylpeä itsestäni, söin lounaan, vähän välipaloja ja jopa päivällisekin ja kaiken huipuksi, mulla oli vielä illalla nälkä! :D Ehkpä se tästä =) Kyllä voin kertoa, et kaikista tyhmin raskausoire itselläni on tämä ruokahaluttomuus. Jonain päivänä ei ole tehnyt tiukkaakaan, et huomaan vasta illalla, et 3 kuppia kahvia ja vesilasit on ollu päivän saldo :ashamed: Nyt tarvii todella rubveta ottaa itseä kunnolla niskasta kiinni.

Nyt aamupalalle :wave:

Äiti maa & Alli 21+1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Viivi76 kurja kuulla tollasesta asenteesta ja kohtelusta työpaikalla! Munkin työpaikalla tyäs hulabaloo päällä ja meno ku lastentarhassa, en malta päästä sieltä jo pois mammalomailemaan!!

Äitimaa mullakin nyt ollut ruokahaluttomuutta, mut oon pakottanu itteni syömään ainaki aamupalan ja lounaan... Oon aina ollu hyvä syömään (ja se myös näkyy...), joten tää on ihan outo tunne... :)

(.) Tänään meen kattomaan serkun kuukauden ikästä tyttöä, kyl taitaa itku päästä, eikä malttais odottaa että sais jo oman ihanuuden syliin. :heart: Tylsää tää harmaus ja sade, ei viittis millään lähtee tonne pihalle kastumaan koiran kanssa... :| Oon alkanu jo miettii mitä kaikkea sen vaavin päälle oikeen pitää sit helmikuun pakkasilla oikeen pukea, jos sen kanssa aikoo jonnekin lähteä? :D

Leina + Herne 20+2
 
Mua väsyttää:'(

6.30 herätys,
Mies antoi nukkua ihan seiskaan asti, sitten siivosin, tein aamupalat, syötin kuopuksen ja laitoin päikkäreille 9.30 kuopus nukku 45 min päikkärit sitten kun keskimmäinen metelöinnillään herätti. Mies lähti viemään jotain saatanan varaosia muutamalle kaverille ja sen jälkeen tallille autoaan hinkkaamaan, eilen olikin tallilla 10-18.00.
Nyt kun oon hoitanu pyykit ni lähden sitten hoitaa noita remonttihommia toiselle kämpälle noiden 3 lapsen kanssa. Vituttaa niin ettei veri kierrä. Ens viikolla pitäs saada remontti kuntoon, enkä tiedä miten siitä selviän yksin noiden 3 lapsen kans:'( maha pystyssä:'( Nyt vaan väsyttää niin törkeesti kun koittanu hoitaa tuota remppaa, esikoisen silmälääkäriä, terkkaa, omia neuvoloita, autokoulua, kotia. (Mähän hoidan kaikki lapset käytännössä yksin... tänään isäntä koitti kuopusta syöttää ni eihän siitä mitään tullu|O )
Mies on kuitenkin töissä ma-pe 8-16.30 ja siihen koko illat tallilla viikonloppua myöden. sit hoitaa vittu toisten autoihin varaosia työajan ulkopuolella.
Oonko ihan niuho kun väsyttää:ashamed:
Ei mua normaalisti väsytä, mut nyt oikeesti väsyttää ihan törkeesti kun kukaan muu tääl kämpäs ei tee yhtään mitään ikinä ja kaikki jätetään just siihe mihi sattuu kädest putoamaan.

Sori TAAAAS tää purkaus:ashamed:
Mä lähen nyt hoitaa sitä remonttia noiden kans ku ei se itekseen valmistu. Vituttaa vaan ku Kuopus on TOSI vaativa eikä viihdy yhtään missään koskaan niin tiedän et saan remppaa taas tehä niin et 2 marisee miksei he saa maalata, ja yks parkuu kuin nahkaa vietäis ku ei nukkunu kunnolla (no millon se ny nukkuis)

Kiitos ja anteeksi:ashamed::ashamed::ashamed:

T:VähänVäsy Neiti + masuMurut 18+2
 
Ai niin, unohdin mainita et mä oon varmasti hullu ku suurimman osan ajasta oon onnellinen ja on kiva kun saadaan perheenlisäystä. Kuinka masokisti ihminen voi olla?????:O:D (haloo, elin 7v merimiehen muijanakin 2 pienen lapsen kans, en mä ihan täysjärkinen kyl oo...) Mut näinä päivinä tuntuu et jos oisin lapseton sinkku niin mä olisin viinipullo kädessä kokoajan ja nukkuisin viikonloput läpeensä :D
Ois ees YKS vapaa päivä kuukaudessa..... Oisin niin ansainnu sen.
 
Niin pystyn asettumaa sun saappaisiin neiti-81. Missäs teil remppaa tehtiinkään?
Meillä mies "keksi" et noni, NYT alkaa sitten keittiöremppa. Ei siinä mitään, on kyllä ihan syytäkin. Mut et nyt heti vai? Ruoka tehdään missä? Grillissä nyt pystyy toki katoksessa, mut et voi apua. Just kun uuni lähtee huskettuun. kauhean iso työ ei pitäs olla (ehkä, kai) kun ei vaihdeta kaappeja, ovet vaan maalataan. Mutta työtaso vaihdetaan ja hankitaan lisää ja sitten tosiaan se uusi uuni. Mitenkähän sekin sitten käytännössä kun noi on integroituja, et löytyykö samankokosta, kun eivät ihan standardia kai ole.. :whistle: Ja jouluun on se 3kk.. Se menee äkkiä ja mun on PAKKO saada kinkkua..

Välillä kans hiipii tajutaan, et 3 alle kouluikästä ja vauva. Ja vaikka nyt menisikin hienosti (mitä kovasti toivon) mut entä tulevaisuus? 3 teiniä ja esiteini.. Noo, itseppä olen tieni valinnu.
Aikaa, rakkautta ja tukea, eiköhän sillä pärjää. Kunhan mies vielä havahtuisi siihen, et niille kaverinkaverinkavereille voi sanoa ei, jokaisen autoa, ei hänen henk.koht tarvi roppeloida.
 
Kaksi yötä ultraan on, laskin aivan itse äsken... :xmas:
Jänskättää...

Neiti-81 "vituttaa niin ettei veri kierrä" Oo mikä sanonta, sori ku naurattaa :D Tsemppiä! Mulla on helppoa kun muut lapset on jo aika isoja ja saan levätä kun tarvii (eli usein).

Paljon pohdintoja ja suunnitelmia, mutta kroppa ei taida taipua kaikkeen tekemiseen mihin mieli haluais. Inhottaa elää silleen "sitte kun vauva on syntyny"- meiningillä, ittensä huijaamista. Jaksaako/ehtiikö sittekään kaikkea tehä ;)

Kauhian pitkästi te tänne kirjoittelette, mulla katkiaa ajatus saman tien kun kirjaudun sisään :kieh:

Aurinkoista sunnuntaita kaikille :)
 
ÄITIMAA, mulla vuokrakämppää remppaan. Mulla siis 4h+k, 80n2 johon seinä-lattia-vessa remontti ennen kun voi vuokralle laittaa.

KETUNHÄNTÄ, on mullakin noi isommat kaks jo 8 ja 7 mut toi 7 vee varsinkin ei vaan VOI antaa mun huilata! on niin ärsyttävä oikeesti ku jos ei muuta niin tulee kysymään et äiti mitä sä teet, ja kas, kuopus herää heti kun on tosi kehno nukkuja -.-. esikoinen taas keksii tekemistä itselleen, mut tää keskimmäinen ei voi mitään tehä itsekseen... on tietty tottunu siihen et mä oon aina ollu se, joka aamulla herää ja pyörittää kaikkea. Kuopus ny tietty on niin pieni ettei siltä voi olettaa itsekseen olemista, eikä siinä mitään, kyl sellasta jaksaa mut tiekkö kun remppahommiinki pitää raahata koko pesua mukaan. Ja ihan luonnollista ettei ne siellä viihdy ku ei voi mitään tehä. seiniä saivat maalata mut nyt kun on ikkunakarmien/listojen yms maalausta niin on sillee tarkkaa hommaa.

Se olisko jos ees remontois sillee omassa kodissa ni ei ois kiire , mut mulla on tulot nollassa niin kauan kun kämppä ei oo vuokralla, yhtiövastike on kuitenkin huumaavat 250e/kk+ omakotitalon lainanlyhennys siihen päälle...(+ remonttikulut nyt sitten...) Normisti saan kuitenkin sen 850e/kk:ssa siitä vuokraa, ja saan viel veroista lainankorot vähentää niin on kyl merkittävä tekijä siinä et pystyn nää muutama kuukautta olemaan kotona kotihoidon tuella...
Ens vuoden alussa helpottaa ku alkaa äippäraha pyöriä ja ehkä joskus sitten töihin kun saa kaksoset maailmaan kunnialla..
 
Viimeksi muokattu:
Ikenet veressä. Johtuneekohan raskaudesta, että hampaita langoittaessa melkee jokainen ienväli vuotaa verta? Veri oikein roiskuu kun lanka singahtaa välistä pois. Onko muilla? Ja ei siis ole normaalia mun suun toiminnalle.

(.) Vatsa on kuin vajaasti puhallettu rantapallo! Eilen poksui viikot ja aloitettiin viikoittaiset mahakuvaukset. Oli aika raju kokemus :LOL: Jotenki ei tajunnu kasvua ennenkuin kuvasta. Toisaalta, en enää muista millainen maha oli vielä vähän aikaa sitten.. Mutta jatketaan kuvaamista kauhistelun uhallakin. Mies aikoo kasata tulokkaasta sellaisen koosteen, mahakuvien jatkeeksi ottaa kuvan vauvan ensimmäisen vuoden jokaiselta päivältä.

Ja nyt ruuanlaittoon! Kotitekoiset lihapullat ja muusi :p

Halibut+Oljo 18+1
 
ila
Ihania ultrakuulumisia kaikilla <3 Ite vielä odottelen rakenneultraa, johon vielä pari viikkoa aikaa. En malttaisi millään odottaa!

Täällä kai jossain vaiheessa puhuttiin hemoglobiinin laskusta? Tai sitten se oli jossain muualla. Mulle määrättiin toisen neuvolakäynnin jälkeen rautakuuri kun hb oli 113. Nyt uusimmalla käynnillä mitattiin huimat 103 :D Ei, ei se vaan nouse vaikka niitä pillereitä kuinka popsisi.

En tunne vieläkään liikkeitä! :( höh! Tosin terveydenhoitaja sanoi, että mulla sijaitsee istukka kai tossa kohdun etuseinässä vaimentamassa liikkeitä. Haluan jo fyysisiä todisteita, että siellä on joku! Kyllähän ne sydänäänet aina reippaasti kuuluu, mutta silti.

Halibut, mulla tulee kanssa nykyään verta helposti hammaslankaillessa. Kai se asiaan jotenkin kuuluu, vaikkei se varmaankaan kovin hyväksi ole. Eikös se ilmainen hammastarkastus kuulu kaikille äitiysneuvolan piiriin kuuluville? Itelläni ainakin jäänyt käymättä, vaikka varmaan syytä olisi. Mutta et siis ole ainoa!

Oon aina ennen ajatellut, ettei minua haittaisi se, että tuttuni silittelevät mahaani sitten kun joskus olen raskaana, MUTTA... Ai luoja se on raivostuttavaa! Ihan kuin mun mahasta olisi muka tullut jossain vaiheessa tunnoton alue tai muuten vain julkista omaisuutta. Ällöttää ja ärsyttää ihmisten tökkiminen ja silittely. Enkä sitä jotenkin osaa sitten tilanteen tullen sanoa ääneen, että se raivostuttaa. Kauhulla odotan mitens sitten käy kun maha kasvaa. Mitä mieltä te olette? Oletteko saaneet miten sanottua sillain nätisti että ihmiset pitäisi näppinsä erossa?

ila 18+4.

PS. Tässä maha pari viikkoa sitten. Ei se maha ole kyllä kuvan oton jälkeen tainnut kasvaa paljoakaan :)

 
Viimeksi muokattu:
ila Mulla ei ole vatsaa kosketellut vielä muut kuin lähipiirin lapset ja teini-ikäiset sukulaiset eikä se ole haitannut. Ja oma äiti taisi taputella. Mutta aion kyllä siirtää kohteliaasti, mutta päättäväisesti kädet pois vatsaltani, jos joku liian tuntematon alkaa lääppiä. En halua.

Hemoglobiinista, kai se on vähän perinnöllistäkin? Mulla on isällä ollut nuorempana tosi korkea hemppa, reippaasti viitearvojen yläpuolella. Äidillä ja siskollakin on hyvät, kaikki käyvät jatkuvasti verta luovuttamassa. Sormen päästä mitattuna hemppa voi olla vähän matalampi kuin putkeen otettuna. Ja voihan hemppa nousta, jos hapensaanti on muuten huonoa (polttaa tupakkaa tai oleilee vuoristossa).

Ihania ultrakuulumisia :heart:! Tsemppiä niille, jotka vielä odottavat, kyllä se aika sieltä pian tulee!

Neiti-81, tänne vaan purkautumaan. Sitä vartenhan nää keskustelupalstat on, ei tarttee lähipiirille aina raivota. :D Mutta ihan kauhulla mietin tuota sun työmäärää. Tietenkin sitä jaksaa, kun on pakko, mutta tällä hetkellä mun näkövinkkelistä näyttää ihan mahdottomalta hommalta. Meillä kotityöt tehdään tavallisesti suunnilleen puoliksi, mies hitusen enemmän, jos mulla on isompia kiireitä opinnoissa (ja töissäkin käyn). Mutta nyt raskauden aikana mies on tehnyt enemmän ja antanut minun levätä. Lastakin on tarkoitus hoitaa yhdessä, minä ajattelin jatkaa opintoja jossain määrin jo vuoden päästä syksyllä, mutta hoidetaan lapsi silti kotona. Tsemppiä sulle kovasti!

Aika paljonhan meillä on vapaa-aikaa ja se vietetään usein yhdessä, kun viimeinkin on siihen mahdollisuus. Tässä yhdessäolon aikana elettiin välillä puoli vuotta reilun 300 kilometrin päässä toisistamme (kun läksin opiskelemaan) ja aivan kuin se ei olisi jo tuntunut riittävän hankalalta, mies läksi komennukselle kehitysmaahan tuhansien kilometrien päähän. Tsiisus, että silloin piti tukkaa repiä päästä, kun ei edes soittaminen oikein onnistunut. Kun hän sieltä tuli Suomeen, sovittiin, että tästä lähtien asutaan aina yhdessä ja vietetään aikaa yhdessä, vaikka alkuun mies joutuikin käymään töissä 150 kilsan päässä. Toisille sopii reissumiehen/naisen kanssa eläminen, mulle ei. Mieluummin sitten olisin yksin. (Mihinköhän tääkin nyt liittyi...)

Kukas niistä viikoista kyseli... Mulla oli inssin ja ihan ekan ultran mukaan laskettu aika 2.2, mutta 12. viikon ultrassa sitten muutettiin se 29.1. Nyt tässä rakenneultrassa sikiön kokohan mitattiin monella eri tavalla (reisiluu, pään ympärys, vatsan tms ympärys). Siellä ruudulla kyllä vilisi mitä viikkoja kukin mitta vastaa ja hiukanhan ne toisistaan poikkesivat (tyyliin 20+2 ja 20+5), mutta ei mun neuvolakorttiin merkattu kuin painoarvio (327g) ja mitä viikkoa se vastaa (20+0). Viikkoja oli ultrattaessa kasassa 20+2 eikä sitä nyt enää muutettu.

(.) Tämä selkä. :stick: Mä en tajua, miten selkä kipeytyy keski- ja yläosasta. Ne alaselän kivut tajuan, siellähän se lapsi on ja siellähän sitä kaikkea löystymistä ja muuta tapahtuu. Mulla tulee selkä kipeäksi joka päivä, vaikka en istuisikaan työpöydän ääressä (silloin se tulee vielä enemmän kipeäksi). Öisin se helpottaa ja katoaa, mutta puolen päivän jälkeen tulee takaisin ja pahenee iltaa kohden. Tosi vähän olen keksinyt mitään, mikä sitä helpottais. Reilun viikon päästä on neuvola, josko hällä olisi jotain ideoita. Raskaudesta tämä kai kuitenkin johtuu, kun ei ole ennen vaivannut.

P-L 21+5
 
Ei mennyt montaa tuntia siitä, kun valitin liikkeiden näkymättömyyttä ulospäin, että vauva potkaisi muutaman mojovan potkun niin, että mahassa näkyi:D Ja nyt niitä liikkeitä on tuntunut koko päivän. Tästä se lähtee:) mutta pitkään niitä ei ole tuntunut, alkuun oli vain satunnaista kutittelua. Nyt kuitenkin jo 22. viikko.

Mahan koskettelu ei haittaa minua, kaksi ihmistä toistaiseksi itseni ja mieheni lisäksi kosketellut, ja ihan hauskaa se on. Jos nyt ihan tuntemattomat ei ala sitä tekemään, niin kosketelkoot minun puolestani. Molemmat ovat olleet sellaisia ihmisiä, jotka eivät varmasti ole pahemmin päässeet vauvamasua silittelemään, niin kiva on tuottaa ihmisille hyvä mieli, jos he siitä tykkäävät. Itsekin silittelen masua aika paljon. Haluaisin jutellakin vauvalle, mutta se tuntuu hiukan tyhmälle. Joskus yksin ollessa kyllä saatan hiukan höpistä muruselle.

Tsemiä kaikille ultraa odotteleville! Se aika tuntuu todella pitkälle, mutta kyllä se sieltä tulee:) Innolla odottelen kuulumisia kaikilta!
 
Pilkku_, minä rupesin puhumaan vauvalle heti, kun tunsin noita liikkeitä kunnolla. =) Ja nyt rupattelen aina kun tunnen liikkeitä, jos vaan en ole missään kovin julkisessa paikassa. Jos puhuminen tuntuu alkuun höperöltä niin laula! Sitäkin minä teen (sitäkään en tee julkisesti, mulla on ilmeisesti kauhea lauluääni). :D Miestäkin houkuttelin juttelemaan, mutta ei se kovin luonnollisesti vielä tullut. Jotain vaan pilaili.
 
J+
Naisenklinikka vai Kätilöopisto Minulle neuvolatäti mainitsi tästä heti alkukättelyssä, että remontin takia ei voida varmuudella luvata minne pääsee. Toki en ottaisi hänen puheitaan toden totena sillä tämä nainen häslää muutenkin minkä kerkiää.

Varaa lääkäriajan väärälle lääkärille (lääkäri valittelee minulle), eikä ole edes lääkärille kertonut mitä tutkia. Eli, jos teillä on luotettavampaa tietoa niin kertokaa toki :)

Painoa Minulle on painoa tullut + 9kg :ashamed:. Vaikka en ota niistä stressiä niin toki ne mieltä painaa. Pyrin ettei se hirveästi enää nousisi, sillä alkupahoinvoinnin jälkeen iski se makeanhimo, ja todella kovana. Suklaata meni reippaasti, eikä sitä voinut estää. Hyi minua! Toki tähän vaikuttaa myös se etten liiku lainkaan, sillä olen s-lomalla ja supistuksia pukkaa pienemmästäkin rääkistä.

Tukihenkilöitä ja muita samassa ''jamassa'' olevia Haluan kiittää ensinnäkin teitä kaikkia ihanasta tuesta :kiss:. Täällä saa vastauksia kysymyksiinsä ja huomaa ettei ole ajatusten ja vaivojen kanssa yksin. Toinen mistä usein haen vertaistukea ovat blogit, joten kysymys kuuluu. Ylläpidättekö jotakin blogeja? Ja jos, voisiko niitä kenties jakaa myös täällä?

Odottavan aika on pitkä - Blogi | Lily
 
Ilmainen hammastarkastus ja neuvonta on Helsingissä ainoastaan ensimmäistä lastaan odottaville ja pitää muistaa aikaa tilatessa jo sanoa olevansa ensimmäisen odottaja.

Ikenien verenvuoto raskausaikana on varsin yleistä. Ei haittaa kuulemma mitään ja samaan tapaan pitää vaan hammaslankailla yms.

Naikkarin remppa Pitää kokeilla muistaa kysyä asiaa tänään äippäpolilla. Netistä luin, että riskiraskauden hoidetaan edelleen rempankin aikana Naikkarilla, mutta osa lääkäreistä siirtyy Kättärille töihin ja Kättärillä supistetaan Haikaranpesän toimintaa. Saa nähdä miten meinaavat saada kahden sairaalan hommat hoidettua yhdessä jo välillä aika ajoin täynnä olleessa sairaalassa. Potilas mukavuus varmasti kärsii.

Paino Piti käydä puolivälin "kunniaksi" vaassa ja painoa tullut 6kg. Hui! No onhan toi maha jo isokin ja viimeksi kasvoi suhteessa vähän puolivälin jälkeen, mutta kyllä se 10kg raja paukkuu varmasti jo joulun jälkeen ainakin, jos joulusuklaat yhtään himoituttaa.

Neiti-81 :hug:

Tänään olisis rakenneultra ja puoliväli tuli täyteen. Jotenki pelottaa onko kaikki ultrassa ok, mutta onneksi ei enää tarvitse montaa tuntia odottaa (10t).

Maarit ja Hattivatti *20*
 
J+
Maarit* Kysele toki miten aikovat tehdä. On erikoista että osalle odottajista tästä on kerrottu ja osalle ei. Pitää toivoa ettei oman synnytyksen tullessa ole ruuhkaa, ja oven takana seisoo odottamassa muutama naikkonen : /


Laitanpa minäkin sitten tänne tuo masukuva, tuo näyttää tossa kuvassa TODELLA pieneltä. Pitää ottaa kameralla kuvan niin saa sitä oikeaa masua näkyymään :)

21+3
 
Piia-Liisa jotain pientä kehtaan aina jutella pikkuiselle, mutta yleensä se on aina tasoa "äiti rakastaa vauvaa" tai muuta höpsöä. Mutta ei sillä asialla varmaan väliä, kunhan jotain höpisee:)

Maaritille onnea ultraan!

Täällä odotellaan kovasti päivän ensimmäisiä liikkeitä. Tämä vauva ei ole selvästikään kovin aamuvirkku, kun en ole koskaan tuntenut liikkeitä ennen kahdeksaa. Tai sitten se potkii selkään päin.

Pilkku_ 21+4
 
Maaritille tsemppiä ultraan!

J+, mulla on blogi, voisin vaikka yv:nä laittaa sulla (ja muillekin jos joku haluaa käydä lukasemassa... en viitti julkisesti täällä sitä mainostaa kun en oo mikään mahtikirjoittaja :D mut on siel nyt jotain taustoja yms :D )

(.)
Mä sain aika paljon remppaa tehtyä, pariks tunniks pääsin illalla ihan yksinkin, kaikki lattialistat ovenpielet sain maalattua, yhen seinan melkein kokonaan, kun maali loppu kesken viimeisellä metrillä... viel 2 ikkunan pielet ja se loppu seinä, niin sais alkaa laminaattei laittaa.

mies sitten eilen tuli 17 aikaan rempasta ja oli niin mielinkielin... "kiitos kun sain hoitaa tuon autojutun" "kiva kun oot jaksanu" Liekö salaa käyny lukemassa mun purnailuja täältä..;)
Sano myös tänään et vois hoitaa töiden jälkeen kauppareissun, jos teen listan:O ettei mun vaan tartte niin kassei kantaa.. hmm.. ehkäpä otan siit tilaisuudesta irti ja pistän sen kauppaan...=)

Tää päivä alkoi siis paremmissa merkeissä:)

T:Neiti + mussukat 18+3
 
Huomenta :)

Ikenet vuotaa täälläkin verta, tosin ne lähinnä suihkuaa, kun pesee hampaita tai jos katsoo peilistä suuta, niin voi alkaa suihkuaan niin, että joutuu peilinkin kuivaan :( Mieskin valitti, ettei halua edes pusutella, koska hänenkin suu haisee jo karsealle, ilmeisesti ientulehdus tarttuukin helposti. On mulla joka raskaudessa vuotanut hieman, mutta ei koskaan tällä lailla :|Mutta jeeeeeeeee! puolentoista tunnin päästä on viimein suuhygienisti, kolmen kuukauden jonotuksen jälkeen - täällä ei tosiaankaan pääse edes jonon ohi, saati selviä maksuitta, vaikka olis pää kainalossa... noh, pääasia, että saan suun kuntoon. Mulle kertyy paljon hammaskiveä helposti, koska mulla on astmalääkitys.

Eilen oli historiallinen ilta: vauveli potkaisi niin lujaa, että tärähti käsikin masun päällä :) ja hauskaksi iltarutiiniksi on alkanut muodostua, että lapset haluavat kuulla kajareista sydänäänet :) Perjantaihan onkin jo ihan kohta, ja silloin siis se ultra. Ja jätän työkaverinkin nyt haukkumatta, vaikka soittikin eilen ihan turhanpäiväistä asiaa kesken mun päikkäreiden ja olen vieläkin siitä hyvin, hyvin pahalla päällä :LOL:

Oikein muksaa maanantaita mammat ja onnea ultraan, keillä nyt sitten sattui olemaankin (tää mun muistini on sit tosi hyvä :D )

Viivi+Tiiti 20+4
 
Täälä kans ikenet vuotaa verta. Ihan semmosia oikein hyytymiä sekoittuu huuhteluveteen kun on hampaat pessy. Mutta normaalia raskaus aikana, mulla kyllä vuotelee välillä muutenkin. Hammasvälit NIIN ahtaat, et kun koettaa lankaisnta tunkea niin aina vähän nirhasee..

Piia-Liisa Auttaskohan se tukivyö sun selällesi? Ei varmasti haittaa olisi jos kokeilis :)

Vauvalle puhuminen Juu ei, ei luonaa täällä :D Mä uskottelen itselleni, et riittää kun kuuluu höpötystä ja ääniä lähes koko ajan, vaikkei ne vatsaan yleensä edes tarkoitettuja :) Mä vaan silittelen, on ihan hullun ihanaa laittaa käsi siihen kasvavalle vatsalle. Mun napakin on uudelleen muotoutunut, huomasin eilen kun sänkyyn pääsin :D

Neiti-81 :wave: mullekkin saa laittaa tietoa :) Oon itsekkin miettiny blogin alottamista, mutten vaan saa aikaseksi ja toisaalta en sitten tiedä, viittiikö edes.

Vatsan koskeminen En tykkää, en yhtään. Mä en tykkää muutenkaan olla huomion keskipiste. Eilen oli jo ihan riittävästi siinä kun pojan kummitäti halus nähdä mun mahan niin, et piti paitaakin nostaa.. Ei sillä, me ollaan todella läheisiä, mutta jotenkin vaan, vähän tuli semmonen olo, en ees osaa selittää. Paljoa oikeastaan niitä lääppijöitä ei edes ole, onneksi. En silti ees saa sanottua mitään, jotenkin menee ihan hämilleen, eihän kukaan sitä kaljamahaakaan tule silitteleen tai taputteleen.

(.) Tänään olis taas neuvola, kivaa. :) On vaan jotenkin tosi hassuun aikaan, mut kai mä sine muistan mennä :D Lapset ainakin muistuttaa, ne tykkää kun pääsevät siihen odotustilaan leikkimään :)
Kuopukselle o nyt tullu kauhea vauvabuumi. Eilen tuli illalla kyhnään mun viereen ja valitti, et kun mahaan sattuu. Kysyin, et mikäs sinne sattuu? "se vauva" oli vastaus :LOL: Koko illan hoiti babyborn:iaan, antoi puuroa ja olisi kylpyynkin vienyt jos olisi ollu pieni amme jossain :) Katotaan, toivottavasti suhtautuu yhtähyvin sitten kun on tosi kyseessä.

Äiti maa & Alli 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Minä oon miettinyt noita vakuutusasioita ja tulipas mieleeni, että kysyn täältä muidenkin suunnitelmia. En oikein ole itse osannut päättää ottaako vai eikö.

En ole varma, joko täällä on aihetta käsitelty, sillä en yksinkertaisesti pysy tässä porukan mukana..En vain ehdi lukemaan kuin sillointällöin ja sit oon aina ihan pihalla kaikesta :D

Mutta siis, kysymys kuuluu:

Aiotko ottaa vauvalle (tai syntymättömälle lapselle) vakuutuksen?
Miksi otat? tai Miksi et aio ottaa?

Omat tämänhetkiset ajatukset on, etten olisi ottamassa vakuutusta. Meillä on päivystys ympäri vuorokauden sairaalassa ja uskon, että lapsen kanssa pääsee kyllä lääkäriin tarvittaessa. Ja sillä hintaa mitä meidänkin vakuutus tulisi tapiolasta maksamaan (yli 500e) saisi useamman kerran käyttää sitten myös yksityisellä lääkärillä.

Mutta, vähän se kuitenkin mietityttää, sillä miehellä on lapsena jo todettu lievä atopia, siitepölyallergia ja ruoka-aineallergioita (kala pahin, muttei hengenvaarallinen). Itse saatoin olla jossain vaiheessa korvatulehduskierteessä (tai sitten se oli siskoni).

Kiitän jo etukäteen pohdinnoistanne, näkemyksistä ja kokemuksista :)
 
Iloksi, meillä ei ole lapsilla vakuutuksia. Ainoa jolle ois tarvittu, oli keskimmäinen: rakenneultrassa tuli kuitenkin se halkio tietoon JOTEN vakuutuksesta ois evätty kaikki nieluun, korviin, hampaisiin yms liittyvä pois. ei ollu järkeä ottaa sitten.

hyvin ollaan aina päästy lääkäriin ja asiat hoituneet näinkin.
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Ja jatketaas, kun päästiin vauhtiin:

Suusta ja ikenistä oli puhe, minä kävin viimeviikolla suuhygienistillä, jossa todettiin kahdessa alaviisurissa reiät. DAMN! Muuten purukalusto oli ihan ok kunnossa eikä 20 min hammaskivenpoiston jälkeen ikenet vuotaneet :) Reijät kyllä harmitti, mut pakko se on myöntää, että omaa vikaa...
Olen vähän laiska pesemään hampaita :ashamed: ja se johtuu siitä, ettei minulle oikeastaan tule reikiä, vaikken pesekään...
Kerran minulta lohkesi hammas, siitä on aikaa noin 8 vuotta, olin 22v. Sitä ennen olin käynyt hammaslääkärissä 15-vuotiaana ja aina olen ollut yhtä laiska hampaiden pesun suhteen...
Noh, sitten se vauhti kiihtyi, kun oli alkanut, sillä seuraavan kerran paikattiin ollessani 26-vuotias. Silloin oli kaksi reikää. Ja siis tässä vaiheessa suussa on kolme hammasta paikattu ja nyt ne hiton viisurit.
Olen koittanut purkkaa syömällä korvata hampaiden harjausta, mut... kyllä se on vaan alettava siihen harjaushommaan...

Vatsan koskeminen tasan yksi tuttava on koskenut vatsaa ja huomasin heti, etten pitänyt siitä. Minun on vaikea antaa miehenkään koskea vatsaa niin, että olen valmistautumaton.
Mut luultavasti se johtuu siitä, että tuo vatsan alue makkaroineen on aina ollut vähän sellanen arka paikka minulle, joten muutenkaan en ole tykännyt vatsan koskemisesta.

Ja jokos täällä on ollut puhe niistä Bola-koruista ?
Minä löysin kultasepänliikkeestä ihanan, sileän, hopeisen korun, jossa on tosi kaunis ääni. Taidan sen käydä ostamassa, vaikka hintaa tulikin melkein 80e. Hopeinen on kuitenkin hopeinen :)

Ihanaa, mitä kaikkea sitä voi hurahtaa hankkimaan (MILLÄ RAHALLAAAAA?) tässä odotusajalle.. :)

Minä bloggaan myös ja mietin tässä kovasti, että kehtaisiko sitä blogiansa laittaa tänne "julkiseksi", vaikka julkinenhan se on muutenkin. Minä viihdyn ehkä hieman paremmin tuolla blogimaailmassa, kuin täällä palstalla, kun sekunnissa aina tipun kaikkien kuulumisten kärryiltä. Blogissa on helppo selata taaksepäin, että kukas se tämä olikaan ja millä historialla.

Mutta, jos nyt sitten tällä pohjustuksella vaan laittaisin sen blogin tänne...
Eli tervetuloa vaan lukemaan ja iloinen olisin, jos jättäisit viestiä (tai edes painaisit niistä "pikapalaute"-napeista)

Mukavaa päivää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Iloksi, ois mahtavaa lukea sun blogia, joten jos rohkenet niin vinkkaa vaikka yv:nä?

mä oon Bolakoruja katellu ja vähän kiinnostais sellanen ostaa mut rahatilanne on vähän kehno, enkä muutenkaan ole mikään koruihminen, niin en ole vielä hurahtanut :)

täällä myös yksi vähän laiska hampaiden harjaaja. mulla on 10v oiottu hampaita elämässäni ja hammaslääkärin penkki on mulle kuin sähkötuoli:ashamed: Yksi reikä on siunaantunut 30 vuoden aikana. Mulla on vaan kuulemma äärimmäisen kestävä hammaslaatu.
 
Jee, laita iloksi ihmeessä vaan blogiasi sinäkin! :heart: Tai siis tuossahan se olikin, kas kun tajusin.. :saint:

Vauvavakuutus Ei ole otettu, eikä oteta. Tapaturvavakuutus on kaikilla. Meillä tuo korvakierre alkoi 3kk ikäisenä ja kesti 1.5v ikään asti, aina pääsi samana päivänä lääkärille kun aikaa soitti, oltasko kerran istuttu päivystyksessä pidempään. Putket saatiin vasta tuolloin kun painoraja saatiin kiinni, yksityisellä olis kai laitettu aiemmin, mutta jälkeenpäin ajateltuna, oli ehkä parempi, et leikkaus tehtiin kun tyttö oli ees vähän isompi. päiväkirralla tehtiin ja alle 100€ maksoi, antibiootit on edullisia, en koe et vakuutus olis palastanut mitään :) Kunhan kaikki on perusterveitä niin ilmankin pärjää. Uskon minä näin.

Bola Olis kauhean kaunis ja ihana ja ajatuskin on kiva, mutta en varmaan kuitenkaan ite saisi käytettyä.. Harmi kyllä.. Raskauskeijussa ne on n.20€ vikvink.. :)

Ja ne hampaat On niin päin hevon vitsausta ettei oo tosikaan. Jos joskus ikinä kauneusleikkaukseen menisin niin ne olis hampaat mitkä laittasin niin, et kehtaa hymyillä. Oikominen aloitettiin ekaluokalla ja päätettiin kuudennella ja tulokset oli +-0 johtuen siitä, ettei kukaan katsonut mun perään, et oliko ne raudat suussa vai ei :ashamed: harvemmin ne tais olla. Arvatkaa harmittaako?
Harjaan ja lankailen säännöllisesti, et pysyisivät ees ehjinä.. Vaikka jos ne toisaalta tippuis huonouttaan suusta niin sit sais nätit tekarit?! :LOL: Ah mikä logiikka! :D
 
Äiti maa ihana kuopus :)

Lapsivakuutus kaikille otettu vaikka samaa laskettu, että kalliiksi tulee. Tapiolasta otettiin nyttenkin ja viikossa tuli päätöskin. Laitoin hakemuksen sinne takaisin ja liitin kopion neuvolakortista. Aattelin kanssa, että haen nyt ekaa kertaa ennen rakenneultraa, jos siellä jotain sattuis vialla olee niin sitten ei saa. Tapiolassa maksoi varaus 66€ ja vuosimaksu oli vajaa 330€, kun oli kotivakutusale -20% ja keskittämisale -17%. Siedettävä hinta mielestäni. Ollaan sitten irtisanottu siinä 4-5v. iässä, kun tietää ettei enää tarvitse. Ehkäpä hukkaan heitettyä rahaa, mutta toisaalta jokaisella on ollut sen verran kuluja, että on mennyt ainankin päittäin. Putkitus maksoi jo 6v. sitten reilun 2000€ ja nyt varmaan jo 2500€. Iso asia oli päästä parissa päivässä eikä kuukausien jonotuksen jälkeen. Ja kaikki ne kymmenet tarkastukset. Meillä pojalla, kun oli oikeat pöppäkorvat, jotka tukkiutuivat vähän väliä ja piti käydä lääkärissä poistattamassa pöpät. Pojalla oikein huomas, kun kuulo lähti, kun käytävät oli tukossa. Pieni putsaus ja taas kuuli, mutta maksoihan se joka kerta vakuutukselle reippaan 70€.
Tapiolassa saa säästää halutessaan vuoden lääkärimaksut ja sitten hakea ne kerralla seuraavana vuonna, jolloin saa 2v. lääkärikustannukset yhdellä omavastuulla (siellä siis omavastuu per hakuvuosi). Me ollaan nyt säästetty kuopuksen vuoden 2012 laskut ja haetaan 1.1.2013 ja saadaan sitten tilille parissa päivässä 2012 laskut ja sen jälkeen saa parissa päivässä aina ilman omavastuuta koko ensi vuoden kulut.

BOLA-korun ideaa en varsinaisesti ymmärrä. Kun lapsi hieman kasvaa ja rupeaa ottamaan korusta kiinni, niin koru kuin koru hajoaa. Itse olen jo aikaa sitten luovuttanut ja laittanut kaikki korut rasiaan odottamaan muutamaksi vuodeksi. Riittää sitä kieltämistä muutenkin :)

Maarit ja Hattivatti tulisilla hiilillä...
 

Yhteistyössä