Hei taas pitkästä aikaa! Kovin on meikäläisen jutut jääneet vähille kun on pitänyt saada gradu tehtyä mutta huomenna saan hakea sen painosta! Sitten vaan kiikutus tiedekuntaan ja arvosanaa odottelemaan. Ja joulukuussa mä sitten virallisesti valmistun, vihdoin.
Vähän ristiriitaiset ajatukset on nyt vaan siitä kun en oo töissä mut poika on silti päiväkodissa ja vielä kokopäiväisesti. Tää ratkaisu tehtiin alkusyksystä siksi, että saisin sen gradun ihan oikeasti tehtyä. Mut nyt ei enää tavallaan olis tarvetta kokopäivähoidolle. Mut sitten jos muuttaa jotain hoitosopimuksessa niin sen pitää olla voimassa sen 3 kk. Oltiin ajateltu et poika otetaan pois päivähoidosta vasta kun vauva on syntynyt. Meneepä hankalaksi...
Mitä te tekisitte??
Mut kommentoidaas vähä muittenkin juttuja. Eli
Adii hienoa että täyslevon ansiosta on kertynyt lisää viikkoja ja vauva on saanut rauhassa kasvaa ja vahvistua.
Bettis, jos sänky+patja on hyvältä kaverilta saatu ja tiedät varmasti ettei patjaan ole pissitty/kakittu/oksennettu niin sitte ehkä voisin itse ajatella ottavani patjan sellasenaan käyttöön. Mut niinku monet sano, niin Ikeasta saa edullisesti uudenkin.
Pilkku_ kyseli liikkeistä. Tää meidän kaveri on tosi rauhallinen. Iltaisin ja varsinkin nukkumaan mennessä tuntuu liikkeitä enemmänkin, mut välillä tuntuu et päivisin ei juurikaan tuu liikkeitä. Paitsi että mulla liikkeet tuntuu monesti ihan tosi alhaalla, siis niin alhaalla et tuntuu että pissa tulee housuun kun toinen monottaa tonne jonnekin virtsarakkoon!
Mulla on istukka etuseinämässä, joka kyllä vaimentaa mutta esikoinen oli kyllä ihan eri maata. Mahassa oli sellaset tsembalot käynnissä vähän väliä et oksat pois! Ja kyllä toi 2,5-vuotias edelleen on aika elohopea.
Karkinsyönti saa kyllä joka kerta varmasti pojan mahassa hereille.
Vaatteiden kooista olitte myös puhunu. Mä oon ostanu varmaan 5
50-senttistä bodya ja ainaki saman verran (potku)housuja.
56-senttisiä on sitten jo enemmän. Meidän esikoinen oli pieni, 49cm ja 3250g syntyessään ja 56-kokoiset oli aluksi ihan liian isoja joten nyt ajattelin, että on kivampi jos on heti sopivaa vaatetta. Mä suosin kirppareita, niin live- kuin nettikirppujakin ja oon kyllä tehny ihan hyviä löytöjä.
Synnärin esitietolomakkeeseen kirjoitin, että haluaisin epiduraalin tai jonkun muun puudutteen jos sellaisen ehdin saada. Esikoisen synnytys kesti kaikkiaan, siis ekoista supistuksista syntymään n.10h (sairaalassa 1h 50min), ja th oli sitä mieltä et mitä luultavammin myös tämä tulokas syntyy nopeasti. Ilokaasua en halua, koska viime kerralla kokeilin eikä siitä mun mielestä ollu hyötyä. Jos mahdollista niin olis kiva kokeilla synnytysjakkaraa.
Influenssarokotetta en ota, eikä sitä oteta myöskään esikoiselle vaikka onkin päikyssä missä pöpöt leviää. Hän on ollut päikyssä nyt 8kk ja tänä aikana on ollu yks korvatulehdus ja muutama flunssa, joiden takia ei ole tarvinnut jäädä kotiin kuin ehkä max. yhdeksi päiväksi. Ite ajattelen niin, että en mä siihen influenssaan kuole vaikka sen saisinkin (eikä varmasti esikoinenkaan), ja sitten mennään lääkäriin hakemaan troppia jos sitä tuntuu. Esikoiselle on vakuutus, joten hänen kanssa voi sit mennä yksityiselle hakee lääkettä.
Huomenna päästään taas ultraan katsomaan mitä pikkumiehelle kuuluu. :heart: Pojalla siis on keuhkoissa kysta, jonka tilaa seurataan loppuraskauden ajan 4 viikon välein ultralla. Olis mahtavaa jos se sieltä häviäis ennen synnytystä, mutta jos ei niin sitten luultavasti synnytyksen jälkeen edelleen seuraillaan röntgenillä, magneettikuvauksella sun muilla. Onneksi kysta ei vaikuta vauvan kehittymiseen eikä meidän kummankaan eloon mitenkään.
Lupaan kirjoitella useammin, ettei joka kerta tuu tällasta romaania!
Elsiliini ja pikkumies 26+0 *POKS, POKS*