EX-KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kirpulle tervetulotoivotukset,hyvin samoilla päivillä mennään. rv 7+6 on täällä:)
Terkkuja Tuulille,ja tsemppiä!
Kyllä täälläkin on jouduttu valkoisia valheita latelemaan:)) Me paatuneet valehtelijat. Aina se on yhtä vaikeeta.
Yks kysymys: onko kellään muulla nousut paino kuin minulla?? Näin alkuvaiheessa meinaan??
Vaikka oksennan pää pöntössä niin kaikki väliajat joudun syömään, ettei tarvitsisi oksentaa, niin paino on noussut jo melkein kolme kiloa!!! Ja liikkua ei jaksa metriäkään.
Ja hyvia pahanolonkarkotus-kalorittomia ruokavinkkejä otetaan vastaan!!! Inkiivääri on jo kehissä....
mama 7+6

Moi mama!!

Tulin sulle kertomaan että kokeiles karpalokiisseliä!! Oiken hapanta. Auttaa mulla ainakin. Silti taitaa olla niin että se mikä toisella auttaa, ei toiselle sovi. :)

T.Maisa

Kirpulle tervetuloa minunkin puolesta.
Mulla ei oo kamalasti paino noussut (onneksi!) oisko parisen kiloa tullut koko aikana ja nyt on jo 18+5. Osa syy voi olla et tammikuussa rupesin taas tekemään fyysisempää työtä joka myös kuluttaa kaloreita aika tehokkaasti. nyt ku oon ollu sitte kotosalla enemmän ja työt jäänyt vähemmälle niin on pari kiloa päässyt tulemaan. Parempi tietty olisi ettei tulisikaan, kun on tuota omasta takaakin ollut ylimääräistä..
Eikös se niin mene et osa laihtuu ja osa lihoo raskauden alussa.. et tuskin se vaarallista on.

Nyt minua ihan hitusen harmittaa kun tiiän lapsen sukupuolen, kun kaikille en sitä haluisi kertoa ja sittenkun kaverit kyselee et tiiätkö kumpi tulossa niin joutuu jsut niitä valkeita valheita kertomaan, et "en tiiä" sit tulee kysymys et meinaatteko ottaa selvää, "jos näkyy niin näkyy, jos ei niin ei"joutuu siis valehtelemaan kavereille.. Tietenkään muuten ei harmita että tietää sukupuolen etukäteen, mutta tuossa asiassa vähä harmittaa "huijata" ettei tiedä.
Meillä on huomen aamuna neuvola. Huomenna katotaan hemoglobiini, kun viimeksi ei katsottu. jospa saisi kuulla mussukan sydänäänetkin sitten taasen. Vielä ei liikkeitä niin tunnu, että voisi olla varma siellä jonku myllertävän. ainakaan jos kuuntelemaan alat ja tökit mahaa nin ei kuulu mitään, mutta sitten kun et ees ajattele niin joku pulpahdus tuntuu.. sit ei tiiä tosiaan et oliko se vai eikö se ollu =D Avo aina lohduttaa, etenkin iltaisin, et se on jo nukkumassa...
Selkä alkaa taas hieman oireilemaan.. pitäs jaksaa/muistaa venytellä ja jumppailla, ettei ihan kipeydy.

mervi 18+5

Neuvolassa on käyty ja kuulumiset. Verenpaine 140/78 hemoglobiini 144
Sydän pumputti tasaisesti ja pissa oli puhdas, eli eipä tässä muuta
Tällä hetkellä oma napa, paras napa.... anteeksi..

Heippatirallaa!

Mihinkäs on Jazz vallan kadonnut??? Täällä yksi huolestunut kaipailee kamua :-)

Mama kaipaili neuvola pahan olon pitämiseen pois.
Mun konsti on tasaisin väliajoin (n. 1-2h) syönti. Ja aika olennaista on se, mitä syö. Minä vetelen noita hitaita hiilareita vain. Olin tuossa sillä sokerittomalla dieetillä muutaman kuukauden, jonka myötä jätin siis myös valkoisen viljan pois. Se jotenkin jäi päälle ja tuntuu olevan hyvä tuohon etovaan oloonkin. Yhtenä päivänä söin välipalaksi banaanin lisäksi jonkin välipalapatukan ja pari täysjyväkeksiä. Aivan liikaa sokeria. Paha olo oli koko loppupäivän! Tuo olikin ainut kerta kun mitään makeata olen syönyt, ei vaan tee mieli. Salmiakkia yritän vähän "verenpainelääkkeeksi" ottaa, mutta sitäkin viimeksi pari viikkoa sitten ennen tämän päivän salmiakkiostosta :-)
RUISLEIPÄÄÄ siis. Useimmiten syön tosiaan ruisleipää ja päällä ohuen ohuita kalkkunasiivuja. Lasi maitoa ja joku hedelmä, nami nami :-)
Sokeri kun tekee sitä, että nostaa verensokerin hirmu nopsasti ylös, joka ei tee hyvää oloa. Kun pitää koko päivän sokerin tasaisena, ei ehdi tulla sitä pahaa oloa.
Mulla ei vielä ole kiloja tullu, vaikka mielestäni syön kuin hevonen. Eikös hevosetkin tykkää ruisleivästä?? ;-)

Nyt pitäisi hyökätä alakertaa siivoamaan. Voi paremmin mielin lähteä illalla MLL:n järjestämään naisten hemmotteluiltaan.

Tehis rv 8+5

Kiitos noista vinkeistä. karpalokiisseliä en ole kokeillut:)) pitääpi kokeilla. Mut muuten on käytössä tuo Tehiksen systeemi ollutkin. Sokerista ei pysty syömään yhtään... yritin yks päivä ihan samoin kun Tehis: banaania ja Alpenin välipalapatukka ja oksensin ihan koko illan:)))
Vaaleen leivän hajukin oksettaa, täysjyvä ruisnäkkäri kalkkunalla on ihan jees. Ja hedelmiä jääkaappikylmänä:) Eli mulla taitaa olla jo syömiset siinämallissa että nyt ei auta kuin kärsiä:))) ei mulla nyt vielä ole niin pahana että sairaalaan tarviis lähteä, niinkuin edellisisä raskauksissa.
painokin näemmä heittelee turvotuksen mukaan tänä aamuna ei ollut kuin kilo enemmän kuin lähtöpaino:))) Kunhan taas panikoin kaikkea:))
täällä on sitten ihan hermoheikko-odottaja teidän kiusana:) Ei uskois et viides on tulollaan. Ihan hävettää.....
Merville onnittelut hyvin sujuneesta neuvolakäynnistä:))
Missäs Jazz tosiaan oikein on????
Palataan!

Täällähän minä, kiva kun kaipasitte!

Meillä on pikkuneiti kipeänä ja hänen kanssaan olen nyt toista päivää kotona. Keskiviikkon nousi yli 39 asteen kuume iltasella ja to-aamuna käytiin sitten lääkärissä. Korvat, keuhkot ja nielu puhtaat. Pisunäyte otettiin ja siinä oli jotain epäpuhtauksia, mutta viljelyn mukaan se oli kuitenkin ihan puhdas näyte. Jää siis arvoituksesi mistä tuo kuumepiikki johtui. Kuume nousi eilen yli neljänkymmenen ja siinä rupesi jo hieman huolettamaan. Onneksi panadolilla se laski kivasti ja tänään aamulla ei ollut enää kuin hieman lämpöä.

Tehis taisi mainita ettei sitä oikein tahdo uskoa/muistaa raskaana olevansa. Sama juttu täällä.

Mamalle tsemppiä pahoinvointiin!

Kaikille muille terkkuja! Nyt täytyy lähteä antamaan välipalaa tyttelille.

Jazz rv 9+4

Jippii, Jazz löytyi :-)
Pikaista paranemista teidän tyttelille!

Mamallahan on hyvän kuuloinen ruokavalio ;-)
Ei kai sitä voi kuin porskutella eteenpäin niinku mummo lumessa. Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa!

Itse pelkäsin, että tästä tulee joku oikein pahoinvointiraskaus. Ajattelin, että saan nyt kokea kaiken nelinkertaisesti, kun olen aikaisemmin moiselta kokonaan välttynyt. Kertaakaan en ole raskauden takia pönttöä halaillut. Muuten olen kyllä treffaillut kyseisen kaverin kanssa erityisesti opiskeluaikoina varsin ahkeraan. Olin krapulaoksentelija. Iltaysiin asti asuttiin vessassa seuraavana päivänä. Oi niitä aikoja, mutta se niistä :-)
Vaan ei tästä sen kummempi pahoinvointiraskaus tainnutkaan tulla. Vain sitä lievää etovaa oloa ja tuntuu, että sekin on hellittämään päin. Kunhan muista olla koskematta sokeriin!
Tällä hetkellä ainut ikävä asia on tuo hengästyminen. Tuntuu, että kunto on romahtanut. Muutenkin mulla tulee lenkillä aina aluksi vähän heikko olo. Laskeekos se verenpaine muuten urheilusuorituksen aikana? Ajattelin, että jos se johtuu siitä. Muutenkin kun on alhaalla, niin jos siitä vielä madaltuu, ei ihme, jos heikottaa.

Alkaa tuo siivous olla mallillaan. Huomenna täytyy kuurata keittiö vähän perusteellisemmin. Jos kurkkais oikein kaappeihinkin.

Terkkuja kaikille!

Hyvää perjantaita kaikille,

Ei mitään kiittämistä, Tuuli. Hyvä, jos vastauksesta oli apua. Muistan itsekin, että keskenmenon jälkeen olisi taas halunnut äkkiä raskaaksi ja pitkä yritysaika rupesi turhauttamaan.

Tervetuloa Kirpulle minunkin puolestani. Mukavaa, että täällä on jo niin paljon porukkaa :-)

Jazzin tytölle pikaisia paranemisia, samoin mamalle toivotaan selätystä pahoinvoinnista. Toisaalta eikös ole ihan hyväkin merkki, vaikka eihän se tietysti mukavalta tunnu. Vielä vinkkejä pahoinvoinnin selättämiseen (muistan vain joskus lukeneeni): kylmät, hieman sulaneet pakastinmarjat ja mehusta tehdyt jääpalat.

Mullakin on Tehiksen lailla alhainen verenpaine ja joskus huippaa joskus ei. Liikunnan olen kuitenkin aina kokenut 'parantavan' tilannetta. En tiedä mitä siinä sitten tapahtuisi, mutta oon ajatellut, että veri kiertää vilkkaammin koko kehossa. Kahvilla ja salmiakilla ja joskus ihan pelkällä suolalla olen saanut ensiapua, jos on ruvennut kovasti huippaamaan.

Puolet jutuista jäi varmaan kommentoimatta, mutta nyt on sen verran kiirus, että en ehdi enempää kirjoittamaan. Lähdetään viikonlopuksi pääkaupunkiseudulle sukulaisiin ja tarkoitus olisi samalla reissulla ostaa vauvalle ainakin sänky ja varmaan vähän muutakin kamaa. Viikonloppuja kaikille

toivoo sämpy 32+2

Jazz on löytynyt. Paranemisia tyttärelle!
Tehis tuu siivoon meillekkin!!!!! Mut, tais löytyä syy tuohon minun pahoinvointiin:) En meinaan ole ikänä krapulassa tai humalassa oksentanut!!! siinäpä se, elimistö ottaa tällätavalla oksentelukiintiön täyteen:))
hengästyminen on mullakin kiusana, mut nää vaivat sietää nyt jotenkin paremmin kuin aikaisemissa raskauksissa kun voi täällä autuaasti VALITTAAAA...
Kyllähän se verenpaine nousee urheiluruorituksen aikana..joten kaikki vaivat johtuu raskaudesta:) minä muuten myös oksennan lenkin aikana parinsadan metrin välein....
Mulla onkin viikonloppuna selittämistä, että miksen osallistu hirvenhiihtokisoihin:))) Varmaan yritän vielä laittaa flunssan piikkiin ja ehkä mulla on poskiontelontulehdus lisättynä kamalaan päänsärkyyn tai jotain vastaavaa:)) Minusta ei nimittäin tässä kunnossa ole ladulle tai en ainakaan jaksa asetta kantaa selässä viittä kilometriä. enkä kyllä viitsisi oksennellakaan koko kansan nähden:))
Palataan juttuun.
mama 8+0 voiko se olla jo noin paljon? voi hyvänen aika! alkoiko se nyt yhdeksäs viikko ja kolmas kuukausi, vai miten ne nyt lasketaan????

Heh! Uskokaa täi älkää, mutta en minäkään välillä meinaa muistaa olevani raskaana... Mahan huomaa sitten silloin, kun se on tiellä ; ) Vaikeaahan tuo ihana valtava köli on unohtaa, mutta onnistun siinä aina välillä. Sitten kolautan itseäni vaikkapa vessan ovella... onneksi on oma suojakerroin, ettei vauva synny monttu kyljessä : )

Ikävää tuo maman pahoinvointi.
On aika jännää miten erilaisia raskaudet on. Minä en olisi tiennyt olevani raskaana, ellei testi niin olisi kertonut. Ja nyt jälkeenpäin ajatellen hyvä niin... silloin alussa ajattelin, että tulisi nyt oikein kunnon pahanolonpuuska, jotta olisi edes jotain viitteitä raskaudesta. Minulla kun oli ne kaksi keskenmenoraskauttakin täysin oireettomia.

Epelin kuulumisia kaipaan... alkaa jo jännittää, kun minä nääs olen seuraavana listalla...

Melkein kaikki hankinnat on jo tehty, jotain pikkusälää vielä uupuu, mutta ei siis mitään älyttömän tärkeää. Sairaala kassitkin on jo hyvällä vauhdilla täyttymässä.

Juups, mutta ei kait tässä sitten muuta.
Palataan taas.
kauris 35+4

Epelin kuulumisia katsomassa, josko pikkuinen olisi jo syntynyt :)

Ja sitten aletaankin jännittää kaurista ;))

Meillä vielä kaikki kesken... vaatteita on, sänky on, vaunut ja turvakaukalo edelleen kaupassa, kun ei olla haluttu hakea niitä kotiin jne.
Tänään sentään ostin jo hajusteetonta pyykinpesuainetta, jotta voin aloittaa vauvan vaatteiden ja lakanoiden pesemisen.
Eipä sitä itsekään aina muista raskaana olevansa, kunnes joku asia ei menekään kuten ennen, kun maha on tiellä tai ei taivukaan siihen asentoon tms.

Vielä 4 työpäivää jäljellä, ja sitten saan täysipäiväisesti jäädä kotiin odottamaan vauvan tuloa!!! Ihanaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille ex-kermiteille!!

Maaria 33+5

tervehdys!

Täällä Hml on aivan ihana auringonpaiste! Oikein kevään tuntua ilmassa =D

Onkin jaeltu pahaan oloon vinkkejä. Mullakin on sellasta iltäyökötystä edelleen, mutta ei siihen oikeestaan auta mikään... tasan sen aikaa on poissa kun on jotain suussa, usein luovutankin ja painun maate.
Näitä finnejä mä kauhistelen, kun ei oo edes teiniXinä ollu tämmösiä tulppaaneja naamassa =D mulla ohimot ja leuan sivut sekä nenän pielet näpytettynä. Ja oikein semmosia isoja kipeitä, kaippa nekin joskus hellittää

Huomen aamulla suunnataankin sitten äippäpolille np-ultraan! Voi että mua jännittää!!!!!!
Toivottavasti tulen huomena iltasella kertomaan hyviä uutisia!

ÄssÄ 12+3

Aurinkoista sunnuntaipäivää!

Aivan iiiiihana ilma. Meillä iskä ja isot lähtivät taas mutkamäkeen, kun eipä noista talviharrastuksista enää täällä voi kauaa nauttia. Minä odottelen, että pikkumies saa päikkärinsä nukuttua, niin päästään toiselle ulkoilureissulle tänään :-)

ÄssÄlle kovasti tsemppiä np-ultraan!
Itsekin täällä vähitellen alan panikoida sitä ajankohtaa. Vajaa kolme viikkoa... Onkos teillä muilla ollut tai onko sitä seerumiseulaa? Meillä saa myös sen seulonnan. On jotenkin kakspiippusta tuo koko touhu. Meillä kuitenkin olemassa yhteinen päätös, että esim. Downin syndrooma ei ole syy keskeytykseen. Ja kovasti mietityttää, että vieläkö sitä yhden terveen lapsen voisi saada, kun on jo kolme tervettä. No, nää on näitä asiaankuuluvia pohdintoja...

No selvishän se syy tosiaan Maman oksenteluun ;-) :-D
Se on se oksennuskiintiö!
On se kiva, että siitä nuoruuden krapulaoksentelusta on jotain iloa ja hyötyä :-)

Kiva, kohta saa alkaa odottelemaan vauvauutisia tässä ketjussa!

Nyt menen hetkeksi soffalle pötköttään.
Terkut kaikille!

Tehis rv 9

Tehis: Täällä np-ultra on ainoa seula, minkä alussa saa, eli seerumiseulaa ei tehdä. Menin itse yksityisesti otattamaan sen, eli kuten ehkä tiedät, np-ultrassa saatua tulosta ja veriseulan tulosta verrataan keskenään ja määritetään riski. Molemmat seulat ovat oman gyneni mukaan yksistään melko karkeita, mutta yhdessä ottaen antavat jo merkittävästi tarkemman tuloksen riskistä esim. downiin, neuraaliputken sulkeutumisen vammoihin jne.
Tietysti kannattaa miettiä sitäkin, että mitä jos seula hälyttää? Se vaatii jatkotutkimuksia, eli pelkästään seulomisen ilosta testejä ei kannata tehdä. Mulla on down-pikkusisko (apua, nyt mä paljastan liikaa jo..) ja itse taas ajattelen että down olisi ollut syy keskeytykseen. Nämä ovat näitä henkilökohtaisia mielipiteitä, joita tarvitsee jokaisen punnita. Meillä on viikon kuluttua rakenneultra ja mua jänskää ihan mielettömästi.

En ole eilen ja tänään tuntenut liikkeitä lainkaan, vaikka olen kuinka yrittänyt mahaa töniä=(. Tässä raskauden aikana kerkiää huolestumaan varmasti vielä kerran jos toisenkin..liikkeitä kun on tasaisesti yli pari viikkoa jo tuntunut..
Niin, mullahan alkoi juuri 19 raskausviikko!

Aurinkoista päivää; BM

Huomenta! Täällä lievää paniikkia ilmassa, ja kysymys aiheesta Jazzille: Miten Lugen vähentäminen on vaikuttanut Sulla oireisiin?????
Mulla on oireet selkeästi vähentyneet nyt kun luge annos on enää yksi tabletti päivässä ja arvaatte, miten on kurjat fiilikset:) Eilen oli ihan normaali aamu, join jopa kahvia, oksennukset tuli vasta iltapäivällä ja ihan kuin rinnatkaan ei olis niin kipeät ja turvoksissa.....
Normaaliakin omanapaisempi viesti:(

Huomenta kaikille!

Töissä taas kun tyttö on vihdoinkin terveenä.

Mama: kovasti tsemppiä sulle! Ymmärrän paniikkisi. Mulla nimittäin myös oireet hieman laantuivat luge-annoksen pienennyttyä. Kuvotus on enää ajoittaista ja rinnatkaan eivät ole enää läheskään niin kipeät. Pelko on meikäläiselläkin persiissä, mutta kun niitä oireita nyt kuitenkin on myös päivällä, jolloin kaiken järjen mukaan illalla laitettu lugepallero ei voi enää olla vaikuttamassa, niin yritän jaksaa uskoa että pikkuisella siellä masussa on kaikki ok. Halauksia!

ÄssÄn np-ultrauutisia odotetaan kovasti! Jännää. Mun täytyy vielä odottaa kolme viikkoa omaani. Huoh.

Hih, kuulostavatpa tutulta nuo Kauriin unohdukset mahan eri koosta. Minäkin tungin autojen välistä parkkiksella ja maha osui aina peileihin kun en millään meinannut muistaa että se maha siinä tönöttää... =)

Nyt tulee lyhyt viesti kun töissä on tietty kauhea kiire kun pitää ottaa kiinni kaksi menetettyä työpäivää.

Ihanaista päivää teille kaikille!

Jazz rv 10 (niin ne viikot kasvaa lähes huomaamatta... =)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille,

Pääkaupunkiseudun tuomisina kertyi kaikenlaista, tärkeimmät mm. turvakaukalo ja sänky. Vaatteitakin saatiin sukulaisilta iso pino ja nyt niitä pitäisi ruveta pesemään. Onko Maaria suosituksia pesuaineesta? Me käytetään normaalisti nestemäistä bio luvilia, mutta ei se taida ihan hajusteetonta olla.

Meillä on Tehis täällä tullut tänä vuonna käyttöön vapaaehtoinen seerumiseula np-ultran yhteyteen. Minä kävin kokeessa ja tulokset olisi soitettu kotiin, jos niissä olisi ollut jotain häikkää. Koin sen ihan hyväksi jutuksi. Ei oltu juuri mietitty, että mitä jos jotain vikaa olisi, mutta en myöskään halunnut olla tietämättä, jos jotain olisi ollut.

BM:lle toivottavasti liikkeet ovat taas ruvenneet tuntumaan, mutta minulle neuvolantäti sanoi noilla viikoilla, ettei tarvitse huolestua vaikkei niitä ihan säännöllisesti tuntisikaan. Minä tunsin ensimmäiset liikkeet viikoilla 16-17, mikä ensisynnyttäjälle taisi olla aika varhain. Nyt sitä kyllä huolestuu, jos vauva ei vähään aikaan liiku, mutta onneksi liikkeitä on tuntunut, kun rupeaa oikein tunnustelemaan. Ärsyttävintä on yöllä vessareissun jälkeen, kun vauva rupeaa melskaamaan mahassa ja olen joskus koittanut liikkua siten, ettei vauva heräisi, mutta arvatkaa onnistuuko :-)

ÄssÄn ultrakuulumisia tosiaankin odotellaan ja olisi kiva kuulla Epelin synnytyskertomus. Toivotaan, että mamalla ja Jazzilla oireiden väheneminen johtuu juuri niistä lugejen (?, vai miten pitäisi kirjoittaa) lopettamisesta.

Mitäs Maaria ja kauris tykkäsitte siitä synnytyssairaalaan tutustumisesta? Täytyy sanoa, että mua rupesi vähän hirvittämään se synnytyssali, mutta osasto näytti onneksi paljon viihtyisämmältä. No ei kai se ole tarkoituskaan ruveta viihtymään synnytyssalissa :-) Kävin tänään polilla synnytystapa-arvioinnissa ja normaalisti lähdetään synnyttämään ainoa vaan, että synnytystä seurataan kuulemma vähän tarkemmin. Painoarvionkin sain, joka on 2 kg tällä hetkellä ja sekä vauva että maha on minuun kokooni nähden normaalikokoisia (minä en ole mikään suuri). Tätä mahan pienuutta ja painon vähäisyyttä on ihmetelty neuvolassa, mutta nyt siis ihan normaaleja ollaan :-) Vauvaakin ultrattiin ja ihanalta se näytti edelleen :-)

sämpy 32+5

Sämpy: mä ostin hajusteetonta Omo sensitiveä ihan vaan vauvan tarvikkeita ja vaatteita varten. Muuten kyllä tykkään, että pyykki tuoksuu "puhtaalta" :)
Mä myös pidin siitä sairaalatutustumisesta, mun mielestä Kätilöopistolla oli se synnytyssalikin ihan miellyttävän oloinen.

Onko Epeli siis jo synnyttänyt? Tai siis oletettavasti on, kun la oli jo 27.2., muttei ole mitään ilmoitellut?

Mites ÄssÄn np-ultra?

BM: mä tunsin ekat liikkeet joskus viikolla 20, eikä niitä sen jälkeenkään tuntunut ihan päivittäin. Nyt kyllä sitten senkin edestä...

Öisin on ihan tuskaa alkaa vaihtamaan asentoa tai lähteä (miljoonatta kertaa) vessaan.
Mutta eiköhän sen kestä, kun tietää minkä palkinnon saa!!
Ja enää 3 työpäivää jäljellä!!!

Maaria 34+0

Täällä välillä taustailen...

Meillä pikkuneiti jo 10 viikkoa vanha ja päivä päivältä ihanampi. Ei siis enää yhtään muista niitä paria ensimmäistä viikkoa kuinka ne oli rankkoja. Eli tytöt kun saatte sen käärön syliin ja se eka viikko on aika unetonta niin kun vaan pidätte mielessä että se on vaan sen pari ekaa viikkoa niin selviätte täysjärkisinä : ))

Noita Sensitive pesu- ja huuhteluaineita täälläkin käytetään. Mummolassa oli normaalia ja kylläpäs se olikin voimakkaan tuoksuista, piti pestä vauvelin vaatteet uudestaan.

Meillä on löytynyt ihan mukavat arkirutiinit jo ja yötkin nukutaan kylki kyljessä kiinni...lue tissi suussa...Täysimetyksellä mennään, vaikka meinasinkin hätäpäissäni aloittaa korvikkeen annon, kiitos ihanan mieheni kannustuksen jatkan siis pelkällä äidinmaidolla. Eikä mikään pikkutyttö meillä, jo 60 cm pitkä ja yli 6 kg : )

Aatelkaa Maaria, Sämpy, Kauris kohta teillä on se palkinto siinä sylissä. Ja miten äkkiä tuo pikkuinen kasvaakaan. Ettei vaan meikäläisellä ala taas vauvakuume nousta uudestaan...

Onnellista odotusaikaa teille kaikille !

Mariia + Ella 10 vko

Epeli LA 27.2.07
kauris 25v., LA 10.4.07
Maaria 28v., LA 23.4.07
sämpy 31v., LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07
Mervi83 LA 4.8
Bellamariia LA 11.8
Hoppu LA 11.9 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9, kolmas, Tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10, toinen lapsi tyttö s. 8.8.2005
Tehotyttö 35v., LA 14.10., neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 LA 20.10, toinen lapsi tyttö s. tammikuu -04
Pikku2 29v. LA 25.10, poika tammikuu -03

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v., tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v., tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)

Kuten arvata saattaa, oli masussa kaikki ok! Ihanasti se tyyppi siellä esitteli jalan ojennutaitojaan ja meni peukku hienosti suuhun =D Ja minä itkeä vollotin helpotuksen kyyneleitä. (niinkun nytkin)
Nyt ei pysty enmpään---> nessun hakuun

ÄssÄ rv 12+4

Onnittelut ÄssÄlle ja ihanaa että kaikki oli hyvin... Voi vitsi. Aivan upeeta.

Minä olin tänään ekalla neuvolakäynnillä ja neuvolantäti ultrasi. Oli kyllä vanha ultra mutta löytyi sieltä kohtu, lapsivettä ja se pieni ihmisenalkukin. Siellä se pyöri ja hyöri, paikallaan ei ollut yhtään!!! Sydänääniä ei kuulunut kun vatsanpäältä kuunneltiin, istukka vaan humisi :o( mutta lienee kaikki hyvin.

LA taitaa olla 21.10.

Nyt pitää mennä leipomaan piirakkaa... Taidan vielä kirjata itseni..

Terkut kaikille!

Kirppu rv 9

Epeli LA 27.2.07
kauris 25v., LA 10.4.07
Maaria 28v., LA 23.4.07
sämpy 31v., LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07
Mervi83 LA 4.8
Bellamariia LA 11.8
Hoppu LA 11.9 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9, kolmas, Tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10, toinen lapsi tyttö s. 8.8.2005
Tehotyttö 35v., LA 14.10., neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 LA 20.10, toinen lapsi tyttö s. tammikuu -04
Kirppu 31v, LA 21.10, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10, poika tammikuu -03

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v., tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v., tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)

Täällähän on aivan upeita ultra-uutisia! Mahtavaa!

Kävin tänään neuvola-lääkärissä ja kuunneltiin sydänäänet. Jännitti ihan kamalasti! Oireet kun on vähentynyt hurjasti niin taas se epäusko ja pessimismi ehti nostaa päätään.... Mutta helpotus oli valtaisa kun alkoi jyskytys kuulumaan! Itkuhan siinä pääsi. Kävellessäni takaisin töihin en voinut pidätellä hymyilemistä. Ihmiset ympärillä pitivät varmaan ihan hulluna, mutta ei sen väliä, teki mieli huutaa hyvät uutiset koko maailmalle! Olin ihan pakahtua.

Onnellinen Hoppu 13+6

Yhteistyössä