EX-KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi ketju

Vieras
Epeli LA 27.2.07
kauris 25v., LA 10.4.07
Maaria 28v., LA 23.4.07
sämpy 31v., LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07
Mervi83 LA 4.8
Bellamariia LA 11.8
Hoppu LA 11.9 esikoinen
Jazz (vm77) LA 8.10, toinen lapsi tyttö s. 8.8.2005
Ninni83 LA 20.10, toinen lapsi tyttö s. tammikuu -04

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v., tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v., tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)

Huomenta leidit!

Aloitin meille uuden ketjun kun edellinen oli venähtänyt jo niin pitkäksi.

Huojentavaa oli lukea että muilla on myös vastaavia tunteita ja ajatuksia. Tuuli tuolla Kermiteissä kirjoitti niin osuvasti että joku on riistänyt häneltä oikeuden onnellisesta raskaudesta kokemansa keskenmenon myötä. Se pitää kyllä paikkansa täysin.
Peloista ei varmaan koskaan pääse ja kuten Kauris kirjoitti, ne muuttavat muotoaan raskauden edetessä. Kun lapsi sitten syntyy on taas omien pelkojen vuoro. No, pelkojen kanssa on vain valitettavasti opeteltava elämään.

Mama: tuo perinnöllinen sydänvika voisi varmaan osaltaan selittää keskenmenot. Minua turhautti alkuun suunnattomasti kun mitään vikaa ei meistäkään löytynyt, mutta sitten osasin onneksi kääntää sen positiiviseksi.
Minullakin on muuten sydämen rytmihäiriöitä. On tutkittu eikä pitäisi olla mitään vakavaa, mutta aina sitä tietysti miettii. Nyt nämä rytmihäiriöt ovat taas pitkän ajan jälkeen alkaneet vaivaamaan, stressiä tms.
Minäkin olen aina tullut helposti raskaaksi mutta alkumetrejä pidemmälle ei olla sitten päästy. Nyt pidetään peukkuja että teitäkin vihdoinkin onnistaisi kun kerta sykekin on jo nähty. Sehän on jo todella hyvä merkki! Tuhruvuoto varmasti mietityttää, mutta eiköhän se johdu ihan herkistyneistä limakalvoista. Tyttöä odottaessani vuosin ihan kirkasta verta oikein lorottamalla viikolla 7 ja olin täysin varma että kesken meni. Onneksi kaikki oli kuitenkin ok.

Kauriille aivan ihanaa alkanutta äippälomaa ja onnittelut valmistumisesta! Varmasti ihana tunne jäädä ansaitulle lomalle, varsinkin kun Humu-Pekka saattaa tupsahtaa maailmaan ennen aikojaan.

Merville kovasti tsemppiä tulosten saamiseen, toivottavasti saatte hyviä uutisia!

Maaria: toivottasti sokrurasituksen tulokset ovat ok. Mitä herkuttelit eilen? Mun olisi niiiiiiin kovasti tehnyt mieli jäätelöä, Ainon uuniomenajätskiä, mutta mies oli sitä mieltä ettei vauveli sitä tarvitse. Ei auttanut vedota siihen että minä tarvitsen, höh. Onneksi hän pysyi kovana koska eilen tuli syötyä ihan mitä sattuu ja iltapalaksi vedin hampurilaisen... eli ihan tarpeeksi kaloreita ilman rasvaista jätskiä. =)

Bellamariialle tsemppiä tämän päiväiseen neuvolaan! Kaikki on varmasti hyvin. Ja tervetuloa takaisin Intiasta, varmasti mahtava reissu!

Naksilla oli hyvät nlakuulumiset! Jos yhtään lohduttaa oli meidän neiti syntyessään 4015g ja 54cm, eli aikamoinen patukka. Tuosta sf-mitasta kyselit edellisellä sivulla, uskoisin että noinkin suuri pyrähdys on ihan mittavirheen aiheuttama. Se kun vähän vaihtelee mittauskerrasta ja mittaajasta toiseen.

ÄssÄlle tsemppiä tunteenpurkausten kanssa. Minäkin vuoroin itken, raivoan tai olen onneni kukkuloilla. Mies ei enää ota musta selkoa. Oli tosin todella onnellinen raskaudesta varsinkin eilen kun mulla iski himo hampurilaisiin. Yleensä en anna hänen lähteä hakemaan spudarilta mitään. =)

Hih, Sämpyn vauveli meinaa tulla mahanahan läpi. Se on niin hauskan näköistä kun maha heiluu joka suuntaa. Loppumetreillä tuntuu kyllä tosi tukalalta kun tuntuu että koko vatsa kääntyy ympäri. Minulle ei viimeksi tehty mitään painoarvioita, vasta yliaikaiskontrollissa. Ovat vissiin varovaisia arvioidensa kanssa kun ne voivat heittää jopa kilolla suuntaan taikka toiseen. Virhemarginaali on yleensä + - 500g.

Mua vaivaa järkyttävä nälkä ihan koko ajan. Ja kauhea olo ellen syö ja yleensä vielä kauheampi olo jos syön jotain. Onko muilla kokemusta siitä, että kun on syönyt muutaman haarukallisen ruokaa tulee ihan kauhea stoppi ja tuntuu että kaikki tulee ylös samantien? Onneksi tämä tunne menee hetken puhaltelun jälkeen ohi. Rasittavaa kun oikeasti tuntuu siltä että pitää mennä pönttöä halaamaan. Onneksi en ole vielä kertaakaan joutunut yökkimään.

Väsyttää, närästää, tunteet ailahtelee ja ahdistaa töissä. Siinä päällimmäiset fiilikset tänään. =)

Aurinkoista mieltä ja päivää kaikille teille!

Jazz rv 8+3

Heippa kaikille!

Kiitos uudesta ketjusta Jazz!

Ihanaa kun on näin paljon ihmisiä joille purkaa pahaa oloa. Tää on vertaistukea parhaimmillaan. Ajattelin, että miten yksinäiseltä olo tuntuisi, jollei tietäisi muiden kanssasisarien olemassaolosta. Kiitti kamut, kun jaksaatte tänne kirjoitella!

Asiasta viidenteen:
Kuunteliko joku muu aamulla seitsemän aikoihin yleX:ää? Siellä juontaja pari kertoi Amerikassa Harvardin yliopistossa tehdystä tutkimuksesta, joss huomattu rasvattomien maitotuotteiden aiheuttavan naisilla lapsettomuutta. Samalla on havaittu, että rasvaisilla tuotteilla olisi taas myönteinen vaikutus raskautumiseen. Tämä ei ole eka kerta kuin törmään tähän asiaan. Päätinkin tämän raskauden alettua välttää kaikenlaisia kevyt-tuotteita. Käytän leivän päällä voita, ruuanlaitossa kermaa tai kookosmaitoa ja juon rasvaista maitoa.

Mulla siis kolmen vuoden sisällä neljä keskenmenoa n. viikolla 8. Olen siis tullut tosi helposti raskaaksi, mutta mikään niistä ei edennyt alkua pitemmälle. Paitsi tämä. Sattumaa vai ei, en tiedä. Mitään syitä keskenmenoilleni ei ole löytynyt.

Nää on tosi mielenkiintoisia juttuja... Amerikkalaisiin tutkimuksiin, tai tutkimuksiin yleensä tulee tietenkin suhtautua skeptisesti, mutta kuitenkin....

Hoppu 12+2

Epeli LA 27.2.07
kauris 25v., LA 10.4.07
Maaria 28v., LA 23.4.07
sämpy 31v., LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07
Mervi83 LA 4.8
Bellamariia LA 11.8
Hoppu LA 11.9 esikoinen
Jazz (vm77) LA 8.10, toinen lapsi tyttö s. 8.8.2005
Tehotyttö 35v., LA 14.10., neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 LA 20.10, toinen lapsi tyttö s. tammikuu -04

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v., tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v., tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)

Uskalsin nyt listautua. Näköjään otsikko ei tullutkaan, höh.

Ultrassa kävin siis aamulla ja siellä se pieni sydän kaikista peloista huolimatta jumpsutti, rv 7+4. Ei se lääkäri siis narrannut, kun sanoi siinä aikaisemmassa ultrassa 5+3, ettei vielä kuulukaan näkyä ;-)

Mutta kyllä tämä ihan eriltä tuntuu kuin aiemmat alkuraskaudet. Kuten noista peloista muutkin kirjoittelitte... En noista sydämensykkeistäkään saanut sitä yltiöpäistä positiivisuuspuuskaa, mikä yleensä on tullut. Seuraavaksi pitää alkaa murehtia np-ultraa ja seerumiseulaa. Sitähän tämä on, jatkuvaa huolehtimista. Ja silti niitä pitää hankkia tommonen iso lauma :-D On niistä niin paljon iloa, että se kuitenkin vaakakupissa ehdottomasti painaa enemmän kuin ne huolet ja murheet!

Jospa sitä nyt vähitellen alkaisi ajamaan itseään sisälle tänne odottajien puolelle. Tuntuu vain, että tuolta kermiteistä on nyt niin vaikea irrottautua. Mutta onhan sieltä tosiaan joukkoryntäys nyt alkanut tänne toiselle puolelle...

Jazz: söin Pirkka-jäätelöä, mistä oli maininta uusimmassa Pirkka-lehdessä. marjakimara tai joku sellainen oli sen nimi, siinä oli marjoja (karpalo, karhunvadelma tms), marjasorbettia ja vaniljajäätelöä - TAIVAALLISEN HYVÄÄ!! Eikä ollut yhtään liian makeaa. Suosittelen.

Onnea tehotytölle hyvistä ultrakuulumisista!

Mä odottelen tässä, että kello olisi 12 ja neuvolan soittoaika alkaisi... tuun sitten kertomaan tulokset. Sitä ennen vielä hetki surffailua.

Onnittelut kauriille äitiyslomasta! Mulla se alkaa kahden viikon päästä!!! Ihanaa.

Maaria 32+3

Näyttää muuten hurjilta nämä mun viikot, kun suurin osa täällä on vielä niin alussa. Itsellä edelleen sellainen olo, että vastahan tässä ollaan puoli välissä... Vaikka onneksi ei, koska eihän tästä kaksinkertaista mahaa kantaisi tällä kropalla.

Ja sämpy: täällä myös iltaisin sellainen olo, että pikkuinen tulee just läpi tosta vatsanahkasta. Ja oikealla puolella kylkiluut vaan särkee ;)

Tehikselle suuren suuri onnitteluhali hienoista ultrakuulumisista! Voi että miten ihanaa. Mielettömän kivaa että meitä on nyt täällä monta. =)

Hoppu: en kuunnellut YleX:ää, mutta eilen Radio Rockissa oli maininta tuosta tutkimuksesta. Aika mielenkiintoinen voisin sanoa, kaikkea ne keksii tutkiakin. Onhan siitä aikaisemminkin ollut puhetta, että olisi parempi syödä ihan normaalisti normaalia ruokaa mutta muistaa pitää kohtuuden rajoissa.

Voi nami nami miten herkulliselta Maarian jätskivalinta kuulosti! Tahtoo kans.
Sulla myös vaava pyrkii masunahan läpi, koomista. =) Tulethan kertomaan mitä neuvolasta sulle sanottiin.

Ah, nyt on hyvä olla. Tulin juuri lounastauolta ja tarjolla oli lohikeittoa. Kävin paluumatkalla ruokakaupasta hamstraamassa kaikkea välipalahyvää: hapankorppuja, pikapuuroa ja välipalakeksipatukoita. Tuntuu että sekä aamu- että iltapäivällä tarvitsee tankata jotain pientä. Tarttui sieltä myös matkaan pieni suklaapatukka, olipas namia.

Sokerirasituksen tulokset oli hyvät! Kaikki arvot oli alle ohjearvojen, joten jäätelönsyönti jatkukoon :)
Täti sanoi vaan, että mulla munuainen päästää sokeria läpi virtsaan, joten saattaa jatkossakin tehdä niin, muttei siitä välitetä sen enempää, kun toi on tolleen nyt testattu.

Jazz: kuulostaa niin tutuilta nuo eväät :) Mulla on edelleen täällä töissä pikapuuroa, näkkileipää, noita keksejä taitaa olla vieläkin kotona, kun mies mulle niitä silloin syksyllä osti.

Mutta nyt välipalan kimppuun, karmea nälkä, vaikka söin lounaan klo 11...

Onnittelut Maarialle hienoista sokrutestituloksista! Mikä helpotus että saat jatkaa herkuttelua. =)

Hih, täälläkin tuntuu jo siltä että voisi syödä välipalaleivän ja ehkä yhden keksinkin... en uskalla edes ajatella monta kiloa tässä kertyy kun tätä tahtia syö.

Moikkis kaikki! Täällä siis pelkästään hyviä uutisia, ihana juttu Mervi, että kaikki kunnossa ja hyvä Tehikselle, siis jo melkein 8 rv! Jazzilla, Tehiksellä ja Ninnillä osuukin läheikkäin l.a:t. Musta tuntuu että aika on alun piinan jälkeen kuitenkin mennyt nopeasti. Muistatteko tuoreet kermitit, kun vastahan mä toisella puolella kirjotin hematoomasta ym ja nyt olen pian puolivälissä (tai no 18 rv alkamassa, mutta silti) ...

Tänään neuvolassa siis olin ja sydän jumputti 160/min ja kaikki muutenkin hyvin, paitsi painosta tuli sanomista, lähtöpaino on nyt -3 kg, eli vaivaiset 51 kg. No, tää on mun ikuisuus ongelma, kirjotinkin jo aiemmin, että mitä vaan syön, niin paino ei nouse plus harrastan tanssia 4-5 krt/vko ja lenkit päälle, niin kulutus on kova. Alkuraskaudesta laihduin ja tuntuu etten millään ilveellä saa kiloja takaisin (ja nyt te irvistelette siellä, että voi miten ärsyttävää, mun ystävät on aina vitsillä sanonut että heidän mielestä oon jotenkin tosi ällö tyyppi, kun en liho lainkaan=).

Eilen söin iltapalaksi sacherleivoksen ja dajm-jätskiä vielä puuron päälle. Olen aivan hulluna kaikkeen makeaan muuten=) Ja jätskin syöminen on aivan varmasti terveellistä. Muuten, eri maiden tavoista sen verran, että mun ystävä, joka odottaa vauvaa viikolla 30 ja asuu Pariisissa, on kertonut, että siellä "neuvolassa" (ei varmaan ole oikea sana) tehdään rakennetutkimukset ultralla 3 viikon välein, jotta pystytään ennakoimaan ja reagoimaan esim. istukkavaurioihin, napanuoran asentoon jne. mikäli jotain häikkää on. Kuulostaa aika perusteelliselta toiminnalta näiden kahden ultran sijaan, mikä meillä on. Ranskassa myös samaisen ystäväni lääkäri on kehoittanut välttämään tuoreen ananaksen syöntiä(??)..mutta, maassa maan tavalla, eikö se niin mennyt?
Nyt kotiin; BM

Huomaa, että kermiteissä on puhaltaneet plussatuulet, kun viestejä rupeaa olemaan täällä pian samaan malliin kuin kermiteissä. Hyvä, hyvä *taputtaa*

Ensinnäkin suuren suuren onnittelut Merville. Kyllä nyt varmasti helpottaa. Ja hienoa, että Maaria sai puhtaat tulokset. Nyt sitä jäätelöä voi syödä ihan hyvällä omallatunnolla :-) Onnittelut Tehikselle hyvistä ultrakuulumisista. Minäkin kävin kahteen otteeseen alkuraskauden ultrassa: 5+ näkyi ruskuisaispussi ja viikon päästä jo pieni syke. Olisin muuten mennyt myöhemmin, mutta lähdin ekan ultran jälkeen työmatkalle Saksaan ja halusin vain varmistua, että kaikki oli siihen asti ok (ettei mistään kohdunulkoisesta ollut kyse).

Minäkin luin tuosta maitotuotetutkimuksesta, mutta en oikein tiedä mitä mieltä olla asiasta. Miksei siinä jotain perääkin voisi olla. Itse olen jotain siitä puolesta välistä. Suurinta osaa kevytversiojogurteista en voi ainakaan syödä, koska ne ovat usein makeutettu aspartaamille, mitä mun vatsa ei kestä.

BM:lle minäkin olen saanut vähän kommenttia painostani neuvolassa, kun se on noussut melko vähän, mutta en sentään laihtumaan ole päässyt. Nyt paino on noussut kaikenkaikkiaan viisi kiloa, mistä esimieskin (mies) huomautteli. Sanoi vaan, että ei mulle ole tainnut kamalasti painoa tulla, kun ei naamasta näy eikä mitään ja kysyi, että paljonko sitä painoa on oikein tullutkaan :-) Vähän hymyilytti, mutta vastasin kuitenkin. Mahan ympärys on nyt navan kohdalta 97 cm. Kai se 100 cm menee jossain vaiheessa rikki :-)

Oikein ihana kuulla, että kaikilla tuntuisi olevan nyt kaikki ok raskauden vaiheesta riippumatta. Niin toivotaan olevan jatkossakin.

Idols-iltaa kaikille
toivoo sämpy 31+1

Täällä sitä pitää nyt valvoa Idols-tuloksia, vaikka nukuttais...

Kiitokset kaikille onnitteluista :-)
Ja puolestaan onnitteluja lähtee Merville! Ihana juttu, että kaikki oli hyvin <3
Hyvä juttu, että Maarialla tulokset ok!

Bellamariia, tosiaan uskomatonta, että viikkoja sulla jo noin paljon. Vasta tosiaan kerroit sen plussauutisen, josta kaikki suunnilleen kyynelehdittiin :-) Koitahan nyt niitä kilojakin kerryttää!

Mua täällä ällöttää teidän välipalapuheet ;-) Apua, puuroa!
Viime viikolla anoppilassa ollessa just jouduin siirtymään omiin aamupalaeväisiin, kun anoppi keitti niin vähäsuolaista puuroa reilusti vehnäleseillä höystettynä. Hitsi, mulla oli tiukkaa sen syöminen. Niinpä haettiin Bran Flakeseja kaupasta. En ole muutenkaan oikein puuroimmeisiä, joten ei varmaan mitään isompaa ihmetystä herättänyt.
Nyt on kyllä se vaihe, ettei oikein mikään maistu. Nälkä kurnii koko ajan, mutta mitään ei haluais syödä. Lähinnä hedelmiä tai jotain oikein suolaista, Tuc-keksejä yms. Ja maitoa voisin juoda muutaman litran päivässä :-) Ja sitä rasvatonta!

Mielenkiintoinen kyllä tuo tutkimustulos noista rasvattomista maitotuotteista. Minä olen koko aikuisikäni juonut vain rasvatonta maitoa ja viisi kertaa olen raskaaksi tullut :-) Mutta täytyypä ottaa opiksi, kun seuraavaa yritetään ;-) :-D

Nyt on pakko mennä tunkemaan jotain kurkusta alas tai aamulla voi olla ikävä olo.

Tehis rv 7+4

Huomenta odottajat!

Bellamariialla on sitten aivan päinvastaiset ongelmat tuon syömisen kanssa kun meikäläisellä. =) Uskomatonta miten tuolla ruokavaliolla voi pysyä noin hoikkana! Toivottavasti saisit muutaman kilon kerrytettyä, että olisi sitten mistä imettää. Eli jatka vaan dajm-jätskin syömistä.
Mun tuttavani on myös odottanut esikoistaan Ranskassa ja siellä tosiaan tehdään perusteelliset ultraukset lääkärillä tiuhaan tahtiin. Varsinaista nla-järjestelmää siellä ei ole, vaan odottajat käyvät oman gynekologinsa luona tarkistuksissa. Maassa maan tavalla, onneksi meillä on asiat tosi hyvin ja saadaan jäädä kotiin suht pitkäksi aikaa vauvan kanssa toisin kuin monessa muussa maassa. Muistaaksen Jenkeissä ei ole lainkaan äippälomaa, ainakaan sellaista josta jotain maksettaisiin. Uskomatonta! Jenkkien lisäksi sama tilanne on jossain Afrikan maassa....

Kuka Idolseista tippui? En ole seurannut kovinkaan aktiivisesti, ehkä katson sitten grande finaalin.

Mukavaa päivää kaikille!

Jazz rv 8+4 tuntuupa tosiaan pieniltä nuo viikot verrattuna teihin muihin. Mutta perässä tullaan!

Enpäs se minäkään nähnyt Idols-tuloksia kuin nahkasilmillä ;-)
Heräsin soffalta klo 23. Ei ollut isäntäkään kotona, joten yksikseni yritin valvoa.
Esikoinen sitten katsoi aamulla teksti-tv:stä, että Johanna tipahti.

On muuten tosiaan poikkeuksellista tämä äitiyslomasysteemi, joka meillä on. Kaikki ulkomaalaiset, joiden kanssa asiasta on juteltu, ovat olleet vihreitä :-) Mahtaakohan näin pitkiä "lomia" olla missään muualla?

Noista kiloista... Mulla ihan normaalipaino, painoindeksi 22. Olen joka raskaudesta saanut kiloja 12kg. Se on todella ollut tarpeen! Mulla maito kovin rasvaista ja vie äkkiä kilot. Kolmannestakin ristiäisiin mennessä olin normaalipainossa, taisi olla jopa vähän alle. Mulla yleensä ne kilot tulee raskauden alkupuolella, kun pitää syödä usein. Tosin aikaisemmin olen vedellyt herkkuja aikas hyvällä halulla. Nyt ei niitä haluja oikein tunnu olevan. Ällöttää pelkkä ajatuskin suklaasta :-/ Varsin outoa!

Täytyypä käväistä taas kaapilla... ;-)

Tehis rv 7+5

Moikkis! Mulla oli viikot 6-9 kaikista eniten tuskaa ton syömisen kanssa, eli koko ajan piti syödä, kun oli nälkä ja mitään ei kuitenkaan tehnyt mieli. Mutta ihmeesti kyllä helpotti nuo oireet mulla ainakin rv 10 jälkeen.

Juu, Johanna tippui Idolsista, vaikka mun mielestä Kristiina tai Panu olisi joutanut..
Koska mun on viimeistään kerrottava duunissa raskaudesta? Meillä ei nimittäin ole mikään maailman paras työyhteisö ja pomo, kun puhutaan suhtautumisesta äippäriin. Mulla oli tarkoitus kertoa torstaina kehityskeskustelussa, vaan pomo aloittikin keskustelun näin "....toimistoltakin tuli taas uusi vanhempainloma-ilmoitus, ei tässä kerkiä kun sijaisia hakemaan rouville ja maksaa sitten milloin-mitäkin sairauslomia, joita paksuna olevilla naisilla on.."

Meikätyttö nielaisi siinä tuolilla itku silmässä ja ihan pikkusen hymyilytti samalla (MIKÄ ÄÄLIÖ!!!)
Nyt siivoamaan; BM

Heissan!

Voihan jumpe mikä ääliö Bellamariian pomo on. Mun käsittääkseni sun on ilmoitettava vähintään kaksi kuukautta ennen äitiyslomalle jäämistä, eli aikaa on vielä. Sain aivan eri käsityksen hänestä, kun eikö hän kuskannut sut kotiin kun aloit vuotamaan silloin alkuraskaudessa ja hommasi vielä ruokaa matkan varrella.

Mamalle tsemppiä pahoinvoinnin kestämiseen! Se on kuitenkin hyvä merkki, eikös juu.

Nyt lähden laittamaan ruokaa. Ihanaa viikonloppua kaikille teille!

Arrgh millasia työnantajia tässä maassa löytyy. Itse olen töissä sairaalassa ja siellä johtamiskulttuuri on jostain 50-luvulta.

Bm: mulla samoja "ongelmia" painon kanssa. Olen 172 cm ja painan nyt 53 kg. Hirvitti ihan alussa, että jos on pahoinvointia niin minähän kuihdun olemattomiin! Väkisinsyömiseksihän se välillä meni, mutta onneksi kuvotus helpotti kympin kohdalla. Neuvolassa (ja joka paikassa muuallakin) saa kovasti todistella syövän monipuolisesti ja energiapitoista ruokaa.

Karkkia ja pullaa ei tee, ihme kyllä, yhtään mieli, vaan herkuttelen mm. juustoilla. Yks päivä teki ihan hillittömästi mieli lanttulaatikkoa ja onneksi sitä oli kaupassa!! Saa nähä mitä sitä vielä tulee suuhunsa pantua himojen nimissä :-D Olisin tosi tyytyväinen jos raskauden jälkeen jäisi vähän lihaa luitten ympärille, tisseistä taitaa jäädä jäljelle hernepussit... No, elämä on :)

Hoppu 12+3

Hellurei...

Jazz tuossa mainitsi kaikenaikaa kestävästä nälästä ja sitten ei muka mahdukkaan mitään.
Olen huomannut nyt vatsan ollessa jo aika iso, että ruokaa ei enää mahdu ja jos erehdyn syömään liikaa (kuvittelen siis olevani nälkäisempi kuin oikeasti olenkaan), niin kyllä on sen jälkeen vaikea olla...

Ja tuosta rasvaton maito -jutusta... minähän karppasin ennen tätä raskautta, että ei todellakaan ollut rasvaton ruokavalio, vaan päinvastoin ; ) Tiedä sitten oliko Hopun mainitsemaa sattumaa, että olen jo kuukauden päästä menossa poikimaan...
Lisäksi en edes tykkää rasvattomista jogurteista ym. ne eivät vaan maistu minun suussani hyvältä, kuten ei sokerittomat tuotteetkaan.

Hyvät ultrakuulumiset tehotytöllä : )
Kiva, että lista vaan pitenee.

Mistä tulikin mieleeni;
Missä luuraa Epeli?
Jokohan on käärö kainalossa ja vauva-arki kiireineen pitää poissa palstoilta.

Kiva, että Maariallakin sokerit ok.
Olisin varmaa kuollut, jos olisi pitänyt alkaa tarkkailla syömisiään...

Ja loistavia uutisia Merviltäkin!!! Onnea paljon.

Toivottavasti kaikki menee kaikilla muillakin jatkossakin hyvin.
Nyt näyttää niin aurinkoiselta tuo pitkä odottavien kermien lista, että ei tähän kaipaa mitään murhetta.

Painoasiaakin täällä on ollut.
Minulla painoindeksi ennen raskautta oli 27, eli lievä ylipaino ja nyt kun on vielä kuukausi aikaa kerätä kiloja, painoindeksi on jo 35, eli olen saanut kerättyä ihan kunnolla vararavintoa. Onneksi neuvolassa ei kuitenkaan tullut sanomista painosta, koska tietävät, että laihduin tosi nopeaan ennen raskautta ja lisäksi oli tuossa tuota stressiä miehen takia ja syöminenkin oli silloin tosi epäsäännöllistä, enkä ehtinyt harrastaa minkäänlaista liikuntaa.
No selitykset sikseen... olen aina ollut taipuvainen ylipainoon.
Nyt en kuitenkaan tunne itseäni valaaksi, ainoastaan vatsa on tiellä kumartuessa yms. muuten olo on ihan kuin ennenkin, vaikka painoa onkin tullut noin 25 kg.

Odotan kyllä jo innolla sitä aikaa, kun saan alkaa taas laihduttamaan, kun jäi kesällä vielä vähän kesken. Imettäisin kyllä mielelläni mahdollisimman pitkään, mutta katsotaan kuin siinä käy. Tissikauden jälkeen sitten keventymään, pitäähän vauvan ruokaa saada. En nimittäin usko olevani sellaista tyyppiä, joka laihtuu imettäessä...

Mukavaa viikonloppua kaikille.

kauris ja humu 34+3

Onpas teillä "paino-ongelmia", siis näillä aliapainoisilla :-)
Kauris, kannattaa tosiaan murehtia niitä kiloja sitten synnytyksen jälkeen. Johon sulla ei enää olekaan pitkä matka, vau!

Jazz kyseli tuolla haaveilijoiden puolella, että millon aiotaan kertoa lapsille. Vastailen täällä, kun yritän vähitellen siirtää näitä odotusjuttuja tänne...
Meillä siis tosiaan keskimmäinen (8-vuotias) totesi tässä jokin aika sitten, että eikö meillekin voitaisi ottaa sellainen sijaiskotilapsi, kuten yhdessä ystäväperheessäkin. Kun ei minun löllöstä ja pienestä vatsasta kuitenkaan enää mitää vauvaa tule! Myös esikoispoika aina sillontällön puhelee, että voi kun meille tulis vielä MONTA lasta lisää. Viisi tai kuusi pitäis kuulemma olla :-/
Viimeksi kerrottiin isoille np-ultran jälkeen. Varmaan nyt sama juttu. Nämä alkuviikot on kuitenkin niin epävarmoja vielä. Ja jotenkin ei halua lapsille taakkaa, jos jotain kuitenkin vielä sattuu. Tuosta syksyisestä keskenmenosta ollaan ajateltu kertoa lapsille kyllä joskus myöhemmin...
Mutta saapa nähdä pysyykö salassa noin pitkään. Ei sitä tiedä, millon esikoinen laskee 1+1, kun on alkoholitonta olutta kaapissa ;-)

Nyt taidan lähteä tekemään appelsiiniriisin valmiiksi. Slurps :-) Jos tuo vaikka maistuis, kun ei laita paljoa sokrua.

Tehis rv 7+6

Jazz: Niin, hän onkin aivan ihana, eli mun tiiminvetäjä (siis tämä joka silloin haki kiinalaisesta safkat ja ajoi kotiin) mutta tää "the big boss" on just sellanen sovinisti-ääliö, joka usein ihan normaali puheessakin "tytöttelee" ja suosii harvoja mies- työntekijöitämme oikein urakalla.
Hoppu: Vai lanttulaatikkoa...yöks=) kaikkea tämä siunattu tila teettää, mulla lähinnä makeaa menee, mutta mitään kummallisuuksia ei ole vielä tehnyt mieli. Sullakin on viikkoja jo vaikka miten?? Anteeksi jos on mennyt ohi, mutta ootko käynyt np- ultrassa?
Olen tehiksen kanssa samoilla linjoilla, että raskauden aikana ei kantsi miettiä turhaan kiloja ja läskejä, niitä voi sitten koko loppuelämän karistella. Tehis: me kerrottiin tytölle vasta eilen ja mulla siis rv 18 menossa. Ajateltiin, että kun tyttö tietää, niin kaikki tietää, joten lykättiin sitä alustavan ajatuksen (np- ultra jölkeen) jokunen viikko.

Nyt galluppia pitkästä aikaa: Aiotko kysyä sukupuolen etukäteen ja pisemmältä olevilta, että oletko kysynyt??
Mä kuolen uteliaisuuteen, joten varmasti kysyn, jos vaan kertovat, vaikka mulla on kyllä niin vahva tyttö-olo, että olen sukupuolesta ihan varma=)

Kivaa lauantain jatkoa; BM

Kauris: Mäkin aloitin karppauksen ennen raskautta. Ja tulen jatkamaan sitä myös tulevaisuudessa. Ihmeelliseltä sattumalta tuntuu, että nyt olen jo näin pitkällä raskaudessa, kun aikaisemmat meni kesken. Ajattelenkin että kun olen niin laiha (nälkiintynyt ;P), niin kroppa ei ehkä pystynyt ylläpitämään raskauksia. Nopeat hiilihydraatit ilmeisesti vaan täyttivät mahan (söin PALJON karkkia, pullaa, sipsejä ym.) ja kiihdyttivät mun aineenvaihduntaa, toisin sanoen hiilarit piti mut laihana... Kuullostaa varmaan jotenkin sekavalta, mutta tiedä häntä.. Mutta nyt ainakin saan ravinnosta tarpeeksi rasvoja, proteiinia ja vitamiineja. En ole koskaan syönyt näin terveellisesti. Muutenkin olen kuullut ja lukenut pelkkiä positiivisia kommentteja ko. ruokavaliosta.

Bm: Kävin yksityisellä ultrassa viikolla 11, missä mitattiin myös niskaturvotus (1mm) siellä tarkentui myös viikot. Halusin käydä vielä ennen kunnallista, mikä on vasta puolentoista viikon päästä, eli olen silloin jo vk 14. Huolestuin, kun lueskelin netistä tietoa np- ultrista ja siitä että nykyään suositellaan ultra tehtäväksi viim. 13 viikolla.

Gallup: Kysyn sukupuolen, mutta eipä ole väliä jos sitä ei saada selville. Mitään käsitystä sukupuolesta ei ole, välillä on poika- välillä tyttö-fiilis.

Toivottavasti näistä vesikeleistä päästään pian eroon!

Hoppu 12+4