EX-KERMIT 6

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämän päivän hommat alkaa olla vähitellen pulkassa. Ja hereilläkin pysytty, jippii!
Huomenna pitäis sitten jotakin haastavampaa alkaa vääntämään.

Mulla ei oo koskaan ollu mitään himoja, ei missään raskaudessa.
Mutta kaikenlaisia tarinoita on kyllä kuultu, liekö kaikki ees tosia... :-) Suunnilleen; hiekat vois ahmia lapsen hiekkalaatikosta, heheh! :-D

Toi kurkku on tuttu juttu. Nykyisin ei niin kauheesti taas enää närästä oikeestas. Lohi kyllä saa aika ikävät poltteet, mutta savukalaa on saatava säännöllisesti näin kesäaikaan. Sitten vaan kärsitään.

Hyvät laivareissut Kaprikselle! Mulla meni kyllä nyt kiekkojutut ihan ohi... :-) En oo oikein penkkiurheilija ja sitä paitsi meillä ollaan oltu nelisen viikkoa ilman telkkaria! Ihan oikeesti! Päätettiin treenata digiaikaan siirtymistä, kun ei aiota boxeja hankkia. Kusetusta koko touhu ja sitä paitsi ihmisen elämä menee vartioidessa, mitä ne lapset yrittää sieltä telkusta taas opiskella. Aikas lepposaa tää telkkariton elämä! Senorahan sen tietää myös ;-)

Nyt oikaisen selkää kaksi minuuttia sohvalla ja sitten haen pikkupojun kotiin.

Tehis
 
Voi, kun voisikin oikaista pariksi minuutiksi sohvalle :) Oikeasti olen kyllä vähän ihmeissäni, että mistä tämä selvän rasittuminen johtuu...selittääkö raskaus sen vai onko minulla jotenkin huonompi työtuoli kuin entisessä paikassa? En tullut ajatelleeksikaan, että tuo kuumuus voisi taas aiheuttaa tätä pahaa oloa.

Tehis, koita nyt sanoa maha-asukille, että tulis vasta meidän treffien jälkeen :) Vai olet sinä taas aloittanut sen puurtamisen!

Kapris se senkun risteilee :) Mukavaa risteilyä sinne! Olisi tosiaan kiva tehdä vielä joku pieni reissu tässä syksyllä ennen kuin sitä jumittuu loppuajoiksi kotiin odottelemaan...

Safiirille tsemppiä töissä kertomiseen! Minäkään en ole vielä kertonut... mielenkiintoista nähdä sitten reaktio. Ompulla tuntuu olevan kiva pomo. Jos aiot olla parikin vuotta poissa niin ei tosiaan kannata ottaa kauheata stressiä noista työkuvioista nyt. Ne ehtii muuttumaan vielä monta kertaa. Ja jos kerta ei ole pelkoa siitä, että potkut tulisi.

Senora, mulla oli alkukesästä kauhea himo mansikoihin, mansikkajogurttiin, mansikkamehukeittoon ja mansikkajäätelöön. Sen jälkeen ei olekaan sitten ollut mitään. Meillä ei ole kertaakaan ollut sellaista tilannetta, mitä leffoissa aina näkyy, että miehen on täytynyt illalla kymmeneltä lähteä kiskalle ostamaan jotain minun mielitekoa. Niinhän se oli, että sinun miehesi tarvitsi vähän sulatteluaikaa. Kuten ollaan monta kertaa puhuttu niin vaikkei se mies sitä keskenmenoa itkekään samalla tavalla vuolaasti kuin me naiset niin sama pelko siitä jää molemmille. Varmasti ajatus siitä, että joutuisi taas uudestaan kokemaan sen kaiken epätoivon (niin omansa kuin erityisesti sen puolison), tekee varovaiseksi ja toiset vielä varovaisemmaksi kuin toiset. Ei meilläkään silloin plussan varmistuttua pöydällä tanssittu :) Tosi varovaisia oltiin. Nyt jo mies saattaa kysyä välillä mun mahalta, että nukkuuko tiitiäinen tai, ettei vaan ole liian jännä tv -ohjelma tiitiäisen katsottavaksi. Minä tykkään erityisesti katsoa kaikkia jännäreitä ja murhasarjoja ja olen niitä nyt kesälläkin katsellut.

Nyt minä lähdenkin kotiin! Heips!

Tuuli
 
Wau, Ninni...
En minäkään oikein tuosta lätkästä perusta. Mutta jos kärpät voittaa, niin ei se mua haittaa.. muttei kyllä haittaa sekään jos ei voita. Oikeesti ainoo urheilu, ravien lisäksi, mitä teeveestä vois katsoo, on pesäpallo. Täällä meilläkin oli yhteen aikaan joukkue, joka pelas alemmissa sarjoissa ja pienempänä kävin otteluita katsomassakin.Isä on joskus pelannu kans sarjassa, ja miehen veli ... Mutta sen tietää että kun telkkari on auki, nii mies kyllä sieltä selaa aina jonku urheilukilpailun ja siitä tulee sitte sanaharkkaa... Mutta täytyy jotenki puolustautua että me voitetaan äänin 2-0 mitä katsotaan...
Kovasti yrittää sisäistää itselleen tän olotilan. Aamusta nenä vuotaa ja on sellainen etova olo... Onneksi viime syksynä jo oppi tuon aamupuuron syönnin... se helpottaa... ja yhden annos tulee onneksi aika pian mikrossa.

Vai ei tehis meinaa siirtyä digiaikaan... miks varten? Talviset iltapäivät ja illat on tosi pitkiä ilman telkkaria. Näin kesällä aika kyllä kuluu, kun pystyy olemaan pihalla ja siellä riittää tekemistä. Mutta kun on kylmää ja pimeää... No onhan radio ja lautapelit ja korttipelit... Tulikin mieleen että pitää varmaan kohta alkaa askarrella jo sukulaismuksuille joulukalenteria. Jos nyt sais jokaiselle jotain... viime jouluksi tein muistipelikortteja, joita jokainen sai muutaman kerrallaan. Mutta olivat ryökäleet piilotelleet omat korttinsa, eikä yhteispelistä tahtonu tulla mitää, kuulemma.

Tää on muuten kuin silloin viime talvena, sama porukka kirjoittelee... ihan kuin ois kotiinsa tullu. Ootta te ihania!
 
Mää taas valitan ku ei oo kotona nettiä. Ei yhtään pysy juttujen perässä.

Kaprikselle muistin aikana: joo, ihmiset tuntuu olevan montaa mieltä sen Karalahden Kärppiin tulosta. Eikös hän ookki varsin mainio pelaaja kunnossa ollessaan. Luin jostain että hänen vaimo ja tytär asustelis edelleen pääkaupungissa ja tulisivat viikonlopuiksi Ouluhun. (hmmm. Ouluhun? taitaa tämä pohjanmaalainen murre tarttua pikkuhiljaa...)

Meikäläiset on jo siirtyneet digiaikaan. Muuten meillä ei näkyis ku ykkönen, kakkonen ja kolmonen. Vaikka kiukuttaa tosi paljo maksaa tv-lupaa, ku töllöttimestä ei useinkaan tuu mitään kattomisen arvosta.

Ihanasti Senoran mies ottanut vauva-asian kun kummejakin jo miettii :) Hyvä. Sää varmaan kerkesit jo vähän kummastella hänen ensi reaktiotaan, jos kerta ei puhunu eikä pukahtanu asiasta mitään.

Me muuten käytiin eilen tutkailemassa autoja. Nykyiseen kotteroon ei tulla mahtumaan. Täytyy hankkia sellainen, missä yksi perheenjäsen voi mukavasti matkustaa takana.

Nyt en kommentoikaan enää muuta. Työt kutsuu. Joten heissulivei itse kullekin.

Safiiri ja Nelkku 12+4
 
siis meijän mies kun ei muutenkaan tunteitaan paljon näytä... Kai mä sen osasin järkyttää kerralla hiljaisex... Pitäis varmaan alkaa harjoitella puhumiskulttuuria. Kumpikin ollaan silleen aika itsenäisiä, omat harrastukset ja omat työajat. Jotenki kun toinen tulee aamulla lähtee ennen kuin toinen herää, ja toinen tulee iltamyöhällä kotiin, niiin ei oikein ole sitä yhteistä aikaa... No selitän sitte tän tarkemmin kun ollaan s-postiyhteyksissä... Tästä mä varmaan jaksan pulputtaa sit ihan kyllästymiseen saakka.

Ei mutta pakko vetää jugurtti... ja vettä... äklöttävä olo... Normaalistihan mä tähän aikaan mennessä oon jo evääni syöny, nyt en oo edes aloittanu. Mutta johtuu siitä että mulla meni taas puoli tuntia siihen että etsin avaimia... ihan hassuun paikkaan ne olin jättäny. Pitäis kai hommata taskulliset housut... eivät avaimet maleksisi missä sattuu..
 
Huomenta leidit :) Ihana aurinkoinen (helle...)päivä taas alkanut. Senoralle tsemppiä pahoinvoinnin sietämiseen, kyllä se jossain vaiheessa helpottaa =D. Ja kuten sanottu, sehän on vaan hyvä merkki siitä, että jotain on oikeesti meneillään.

Ja mun selkä on ihan tiltissä!! Siellä kesäteatterissa oli sellaset penkit, että mun jalat ei ylettyny maahan kunnolla ja eihän siihen sitte muuta tarvittukaan :/. No, mut ite esitys oli hyvä, että sikäli ihan kiva, kun tuli mentyä. Mutta nyt kyllä alaselkä vihoittelee aika lahjakkaasti, että hauskaa työpäivää vaan mulle..

Senora, mun mies on sit samanlainen ton tunteidennäyttämisen - tai näyttämättömyyden! kanssa.. välillä tuntuu, että ollaan vaan kämppiksiä ja puhutaan just pakolliset diibadaabat. Eipä meilläkään sitä yhteistä aikaa liiaksi ole, eikä siihen ole parannusta nyt tiedossakaan. No, päivätyössä kyllä molemmat ollaan, mies kotiutuu tosin myöhemmin pitkän työmatkansa takia. No, mut silti en miestäni vaihtais pois mistään hinnasta ja uskon hänenkin olevan kuitenkin ihan tyytyväinen elämäänsä. Aika pelottavaa tietysti jo kolmekymppisenä olla sopeutunut tallaiseen suhteeseen...

Hmm.. syvällistä näin torstain kunniaksi. Hei, te jotka ootte laittaneet ton aijaan kautta masukuvianne näytille, niin meneekse vaan niin, että omalta koneelta ihan tosta vaan linkitetään tai siis että siihen ei tuu näkymään se oma tiedoston nimi tms. kun meillä ainakin näkyy meidän sukunimi niissä omalla koneella olevista. Just, tajuskohan kukaan? Siis muuttuuko ne tiedostonimeltään automaattisesti aijaa-tiedostoiksi?? Ninnillä on kiva masu! Musta tuntuu, että mulla on samankokonen jo..

Omppu ja Toivo 23+1
 
Huomenta! Safiiri ja Senora onkin täällä pitänyt keskustelu yllä jo heti aamutuimaan. Senora, minullakin se ällötys alkoi heti ja sitä sitten kestikin :) Minä muuten juuri illalla mietin sitä meidän tapaamista ja ajattelin, kuinka se elämä aina osaa yllättää... vuosi sitten elokuun lopussa minulla oli juuri todettu se km ja odottelin pääsyä kaavintaan. En olisi silloin osannut kuvitellakaan, että vuosi myöhemmin tapaan muita km:n kokeneita, joihin olen tutustunut netissä keskustelupalstalla. Enhän minä aikasemmin ollut tietoinenkaan, että tällaisia palstoja on olemassa! Saati, että täällä on näin paljon mukavia ihmisiä :)

Ihana masu on jo Ninnilläkin!

Pakko jatkaa töitä! Palataan!

Tuuli
 
Omppu... muistan kyllä että kumpikin ollaan purkauduttu ton miehen 'tunteettomuuden' kans... Mutta en mäkään vaihtais...
Sulla on Tuuli varmaan hankalat ajat nyt, jos mielessä pulppuilee vuoden takaiset jutut... Mutta onneksi masukki jo liikkuu, muistelen että oot ekat liikkeet jo tunnistanutki.

Hei muuten kuka kävis mun eestä karvarilla, kun ei itellä olis millää aikaa...
Nyt on kyllä pakko tehdä taas hommia... paperit oon saanu kivasti levälleen ... olis lajiteltava... mutta ei oikein nappaa... ja iltapäiväksi eri työpisteeseen, jossa porukkaa vaihtunu kesän aikana, kun en siellä oo käyny
 
Anteeksi, luvassa pikaisesti ennen hommiin ryhtymistä yhden rakastuneen äidin raportti ultrasta :-) Siis vähän ihana pallero siellä, TAAS! Ihan samasta muotista on ku noi muutkin, sisarussarjaan kuuluu selvästikin.
Käytiin siis koko perhe aamutuimaan kurkkaamassa Kuopusta. (Iskäkin kotiutui viime yönä reissusta.)
Hiukan mulla meni nyt pasmat sekaisin, kun poikana olen ihan pitänyt tähän asti. Ensimmäiset 4D-otokset näytti kyllä ihan tytöltä... (Vaikka meillä kyllä pojatkin aika siropiirteisiä.) Pikkuruinen näyttää tulevan tällä kertaa. Painoarvio nyt 1550g ja syntymäpaino vaan kolmisen kiloa. Ihan kiva tuon nelikiloisen jälkeen... Pienempiä ne on olleet nuo muutkin.
Mutta nyt on alettava hommiin, jos vaan kykenee keskittymään... Oli se niin söötti <3

Omppu, muuttuu aijaa-tiedostoksi. Koklaa ihmeessä!

Tehis rv 31+4
 
Juu Senora, on minulla ihan hyvä fiilis nyt, mutta jos kovin jää muistelemaan sitä viime syksyä, alkaa kyllä ahdistaa. Taitaa ne tosiaan olla niitä liikkeitä, olen meinaa nyt tuntenut niitä jo useana päivänä peräkkäin. Ja välillä, kun tunnustelee alavatsaa,
se on jostain kohdasta ihan kova ja siellä tuntuu semmoinen möykky; ihan kuin tiitiäinen työntäisi itseään hirveästi mahanahkaa vasten. En edes tiedä, voiko se olla mahdollista tässä vaiheessa?

Tuuli
 
Just.. Olen ihan sekaisin. Pari tärkeätä ultra-asiaa jäi sanomatta.
Siis kaikki näytti olevan tosi hienosti. Vauveli tosin perätilassa, mutta siitä ei paniikkia tässä vaiheessa. Kokemusta on...

Senora, siihen telkkarijuttuun vastailen myöhemmin. Pitkä juttu. Nyt alettava hommiin.
 
Kivaa Tehis, tyttö, ja kaikki hyvin! Nyt en yhtään muista, miten teillä oli noi aikasemmat mukelot, viimeisin (toistaiseksi) tais olla poika?

Täytyy jossain vaiheessa "kuvitella" :) Pitäis ensin saada kuva otettua jotenkin.

Tuli kans kerran mieleen, että aika jännää, kun tavallaan ympyrä sulkeutuu monessakin asiassa: raskaus onnistui alkamaan oikeestaan melko tasan vuosi yrityksen alottamisesta, ja nyt sitten laskettu aika osuu melko lähelle viime loppuvuotista keskenmenoa...

Ja samaa mieltä olen, että aivan huippua, että on tällainen porukka, jonka kanssa voi jakaa ajatuksiaan. Ihan sama, lukeeko teistä kukaan mun jaarituksia, mutta ainakin itellä on aina helpottuneempi tunne, kun saa avautua :)
 
Pikaisesti ja itsekkäästi tulen enkä kommentoi (kiire,kiire...), mutta kertokaa onko normaalia että on jo sairaan kokoinen maha nyt?! Nyt siis rv 12. Mulla on ihan sellainen pallo toi maha, olen siis jo siirtynyt äitiyshousuihin. Voisikohan se viitata jotenkin ettei vaavilla ole kaikki ok..? Paino ei ole noussut, laskenut 1-2kg.

Tulen paremmalla ajalla uusiksi! Siis innolla tietty odotan että alkaisi maha näkyä mutta että jo nyt...?
 
Täällähän mä taas kurkistelen. Vimppa haastattelu purettu. Nyt syömään välillä.

Siis ei se tyttö ole mitenkään varmaa! Ei nähty värkkejä, kun käskin lääkärin pitää piilossa. Siis sekä omansa että vauvan :-D Ihan vaan kasvokuvista tuli sellainen olo... Vaikka yhtä hyvin tuo voi edelleenkin olla poika! Parin kuukauden päästä paljastuu.
Ennestään meillä järjestyksessä; poika, tyttö, poika.
Jotenkin sitä poikaa tälle nuorimmalla kaveriksi oisin vähän toivonut, mutta kyllä se tyttökin ihku ois :-D

Allekirjoitan tuon kaiken huippuporukasta!

Mulla muuten kans jänskästi laskettu aika samana päivänä, kun viimeksi kävin ultrassa km:n toteamassa.
Mutta nyt syömään...
 
Ompulle: Kyllä me luetaan sun tekstejä. Mä ainakin luen ja päivän mittaan ehkä pariinkin kertaan, kun ei jaksa kaikkea sisäistää...
Musta ois ihanaa ku tehis sais tytön... Ois vanhemmalle tytöllekki kaveri, eikä sen tarttis jätkien kanssa tapella...
Ois kyllä ihana joskus ihan nokakkainki tai puhelimessa jutella. Meillä on niin paljon yhteistä tai siis samanlaisia kokemuksia...
Tuuli tuossa aikaisemmin pähkäili kuinka sitä ei vuosi sitten tienny Kermeistä mitää. Joo vuosi sitten oli kyllä kaikessa ihan noviisi... Mutta töissäkin sanoin yhdelle, että on ihana kun voi oppia uusia asioita. Opetin häntä kaappaamaan pdf-tiedostosta tekstiä wordiin... ja toinen oli ihan intona ...
Voi olla että syksymmällä on taas tummempia hetkiä, kun tulee km-aika käsille... Mutta se on sitte sen ajan murhe.

 
Antzi, mun maha on kans oikein mukavan kokoinen. En oo vielä kuitenkaan vanhoihin äippähousuihin sulloutunu ku näissä kesäcapreissa ja -shotrseissa on mukavan löysä vyötärö. Menee päälle. Mutta ku syksy tulee ja pitää laittaa pitkät housut, valinta on vanhat raskauden aikaset. Niistä molemmista tosin täytyy kursaista haarukset kokoon, kun saumat irvistää.

Nyt menen taas. Ai niin, mukavia ultaruutisia Tehiksellä...
 
Voi voi, onpas mulla vaikeuksia keskittyä tänään... :-) Just kattelin tuon ultra-dvd:n tuossa. Miten sitä nyt vanha konkari näin sekoaa??? Olenkin sitä vauvakuumetta vähän kaipaillut.
Mutta tällä tahdilla ei putkahda lisuri ulos, ei! No, huomenna sitten oikein uudella puhdilla taas.

Niin tuohon telkkarittomuuteen... Meillä ollaan muutenkin vähän nykyelektroniikkavastaisia. Satsaillaan vähän erilaisiin juttuihin. Meillä ei edelleenkään ole edes dvd-soitinta (paitsi tuossa perheautossa). Pleikkarilla voi katsoa dvd-filmeja, mutta nyt sekin on rikki. Hyvä hyvä! Ekat videotkin hankittiin vasta vuonna 2001 :-) Tuo digiaika ei nyt oikein miellytä. Kuulemma laitteet pitäis parin vuoden päästä taas uusia ja kohta varmaan ilmaiseksi (tai siis pelkällä luvalla) ei saa katsoa kuin ne uutiset. Maksullisiksi ne kaikki menee! Me ei haluta tällaseen ihmisten huijaukseen lähteä lainkaan. Ja sitä paitsi meillä ei ole kyllä tekemisen puutetta talvi-iltaisinkaan. On tuota porukkaa ja menoa sinne sun tänne niin paljon, että hyvä, ettei telkkari ole aikatauluttamassa elämää. Ja lisäksi sieltä tulee niin paljon kaikenlaista SONTAA, mitä lapset ei voi katsoa. Mulla ei ole aikaa katsoa, mikä on ok ja mikä ei. Tämä helpottaa elämää huomattavasti. Meillä varsinkin esikoinen helposti on sellainen telkkarin orja, joten vapautetaan hänetkin orjuudesta. Lapset on paljon luovempia, kun ei ole sitä töllötintä. Puhdetöitä pirttiin, jos aika käy pitkäksi :-D Ja meillä on nuo soittimet! Esikoinenkin on nyt paljon enemmän soitellut kitaraansa, kun sitä töllötintä ei ole. Kirjoja kannetaan kirjastosta selkä vääränä jne.
Ehkä vähän radikaalia nykyisin, mutta ainakin kokeillaan :-) Lupaa ei olla vielä irtisanottu, mutta syyskuun alusta varmaan...

Taidan nyt käydä tekaisemassa sen listan kaikille yhteystiedon lähettäneille. Pakko kyllä vielä muutakin järkevää tänään tehdä... Opintojen pariin siis lomps, mutta ensin laitan teille pikamailia. Kattotaan, josko jotain kuvia jo uskaltas laittaa :-)

Tehis rv 31+4
 
Höh, Antzille piti vielä vastailla...
Onko se sun vatsanpullotus oikein kohdusta johtuvaa vai vaan turvotusta? Jos makaat selällään, niin tuntuuko kohtu jo ulospäin. Jos ei, niin sitten se voi olla vaan ihan sitä alkuraskauden turvotusta.
Toisaalta, sullahan se edellinen raskauskin meni jo niin pitkälle, niin olet tavallaan jo puoliksi uudelleensynnyttäjä. Yleensä se kohtu alkaa kasvamaan nopeammin alussa sillon.
Mullakin pullotteli jo rv 14 ihan hyvin, mutta nyt kuitenkin vatsa aikas pieni.
 
Vai on Tehikseen vauvakuume iskenyt :) Joko seuraavaa suunnittelette? Jos ei ole soma pikkuinen tyttö niin sitten soma pikkuinen poika!

Kävin muuten tekemässä ensimmäiset hurrrrjat paljastukset tuolla meilin puolella. Ja nyt taidankin tietää, missä Senora on töissä...on vaivannut mua jo pitkän aikaa :)

Tuuli
 

Similar threads

N
Viestiä
146
Luettu
2K
N
U
Viestiä
166
Luettu
4K
M
U
Viestiä
110
Luettu
2K
O
N
Viestiä
123
Luettu
3K
S
T
Viestiä
126
Luettu
3K
S

Yhteistyössä