Ex-kermit 15 vko 42

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuuli!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kirpulla ja Tehiksellä vaikuttaa lupaavalta :) Hyvä, hyvä

Omaan napaan: mulla on ihan järkyn paha olo. Aamulla oksensin, mutta tuntuu että kohta täytyy mennä taas. Ei mulla keskenmenneessä raskaudessa tälläistä pahoinvointia ollut......
Ihan siistii olla töissä :)

Missä välissä Tuulille on noin paljon noita viikkoja kertyny?! Mukavaa viikonloppumatkaa! Just muuten eilen laskeskelin allakasta, että mulla tulee 28 viikkoo täyteen etelässä. Finnairille pitää olla todistus raskauden normaalista kestosta jos raskaus on kestänyt yli 28 viikkoa... Eli pitää hommata todistus ennen lähtöä ja lähettää se matkatoimistoon. Mitenkähän sitä sen reisun jaksaa...

ja Tehikselläkin suppareita... Kyllä tuo sun odotus on kyllä melkoista seikkailua... ja sahaamista edestakas... ihan alusta loppuun saakka. Mutta toivottavasti itse synnytys sitten sujuu ilman isompia kommervenkkejä.

Löysin muuten kivan sivuston http://www.klippikino.fi/ siinä oli yks hyvä Suggestiivisia piirustuksia !

Ompun työpaikalla rankka päivä tänään... Toivottavasti tämä hätäaputuuraaja on helpompi tapaus kuin varsinainen äippälomaopetettava.

Jee - meilläpä on tänään tarjolla täytekakkua.. Kunhan häipyvät tuolta kahvihuoneesta, niin meen pitämään puoleni...

Piti vielä ihan katsoa uudestaan kalenterista nuo viikot...mutta kyllä se Senora taitaa olla oikein ;) Mulla on jotenkin rakenneultran jälkeen hävinny ajantaju kokonaan. No sen tiedän, että jossain rv 20-30 välillä mennään ja koska on laskettu aika ;) Ootteko Senora varanneet jo matkan? Kuten joskus sulle ennenkin kirjoitin niin matka menee varmasti hyvin, kun muistaa lepäillä ja muistaa senkin, että välillä voi tulla kaikenmaailman yllättäviä "kipukohtauksia" niin kuin mulle tuli yhtäkkiä nuo liitoskivut kävellessä. Ei niitä ollut kuin sen päivän, eilen kävelyllä ei taas tuntunut miltään. Mutta kyllä ne mummot alkaa jo pikku hiljaa mennä ohitse ;)

Katzulle tsemppiä pahanolon kestämiseen!

Mitähän Safiirille kuuluu?

Tuuli

jepulis ... matka on tilattu jo toukokuun lopulla! Ja lähtö olis sun 10 pv sun la:n jälkeen. Että tiedoksi, ettet sitten kovin paljon mene yliajalle, ettei reisulla tarvii jännittää... ;)

Just tuli Safiirilta tekstari: Terveiset lääkäristä. Oon saikulla loppuun asti. Kummankohan se Ninni sai? Terveisiä kaikille!

Niinpä niin... Kummanhan se Ninni sai.. Muistaako kukaan oliko se tiedossa...

Voi ei, Tehis taitaa kiilata ennen mua laitokselle... hitsin piut! Kyllä jänskättää.

Katzua yököttää, damn. yritä ajatella että se on hyväksi, kaikki ok.

Täällä yö meni mukavasti. Heräsin muutaman kerran vähän napakampaan suppariin mutta ei sen kummallisempaa. Aamulla sitten iskä laittoi vähän hormoneja kohdunsuulle. Jospa se tästä. Mulla noita merkkejä on ollut tässä matkanvarrella niin paljon että en jaksa enää mitään merkkejä edes ajatella. Nyt vähän kaupoille ja ulkoilemaan kun kerran aurinkokin paistaa.

Tehis heti kertomaan miten menee!!!

Mietin muuten samaa kun Senora eli kummankohan Ninni sai. Muistaakseni ei ollut tiedossa...

Ystäväni muuten meni tänään käynnistykseen, 16 pvää yli LA. Laitoin vaan aamulla viestin että pidä paikkaa, yritän tulla viikonlopun aikana.

Kirppu 40+1 / 39+5

OOOOOONNNNEEEAAAAAAAAAAAA Ninnille ja perheelle prinsessasta!!!!
Ihanaa ihanaa ihanaa :))))

Ja hirmuisest tsempit tehikselle ja Kirpulle jotta saatais vielä 2 vauvaa tälle viikolle.

Sitten onkin hetki ennen kuin meikä pamahtaa...

Muille huiskutukset

On muuten kumma kun jokainen "perässä" tuleva kerää noita viikkoja niin kauheella kyydillä, että tuntuu OIKEESTI ottavan kiinni. Tuulillakin jo 28?!?! Hurjaa

nyt kyläilemään

kapris 38+1

Hip hei täällähän on jo uutisia Ninniltä! ONNEA aivan VALTAVASTI Ninnille ja perheelle tyttövauvasta! Kaikki on varmastikin mennyt hyvin, ihanaa!

Vai joutuu se Safiiri sitten jäämään saikulle koko loppuajaksi. Höh, mutta pääasia, että pikkuisella on hyvät oltavat! Sano Senora terkkuja Safiirille!

Jännäksi menee kumpi ehtii ensin Tehis vai Kirppu...Saataisko tän viikon saldoksi neljä vauvaa tai peräti viisi ;) Mikä on Kapriksen tilanne? Kääk, kohtahan me keikutaan Ompun kanssa tuolla listan kärjessä (kun Ruusakin on kokonaan hävinnyt)

Tuuli

Hiphei, täällä ollaan!
Ei mitään äkkiryntäystä synnärille :-) Yksittäisiä suppareita vaan tässä aamulla, joten veikkailen, ettei tämän vuorokauden puolella kyllä synny. Kuitenkin niitä nyt koko ajan vähitellen tulee, joten uskon tämän vähitelleen johtavan kunnon kivuliaisiin suppareihin. Mutta eipä tuo olisi uutta tällä kertaa, vaikka väärässä olisikin ;-)
Neuvolassa käväisin ja kaikki ok. Pientä vatsaa sitä edelleen vähän ihmeteltiin ja totesi terkka, että saisi se sieltä ulos tulla, kun on tuo mitta pysynyt niin kauan samana. Vaikka ei kuitenkaan kuulemma usko istukan toiminnassa mitään häikkää olevan. Ylhäällä keikkuu pää edelleen, mikä ei siis uutta. Verenpaineet on kyllä vähän turhan alhaiset siihen nähden, että synnytys olisi lähellä. Mulla on aina ennen noussu alapaine sinne n. 70-80:een ennen synnytystä. Nyt ei ole kuin vähän päälle 60 :-/
Maanantaina soittelen yliaikakontrollia loppuviikolle, mikäli ei viikonloppuna mitään tapahdu. Neuvolaan en enää mene.

Onnitteluja Ninnin perheelle! Ei tainnut tosiaan olla sukupuolesta tietoa etukäteen...
Toivottavasti saadaan niitä vauvoja lisää tälle viikolle. Taidetaan ottaa nyt oikein kisa Kirpun kanssa, kumpi kerkiää ensin :-D Edelleen veikkaan kyllä Kirppua!

Voi, Ompun töissä ikäviä uutisia. Kurja juttu!

Kiva, että Jazzkin on ehtinyt pyörähtää arjen keskeltä.
Tuohon kahden kanssa pärjäämiseen ym... Se on jännä, että esikoisen synnyttyä tuntuu olevan kädet täynnä työtä ja aika ei riitä mihinkään. Sen ajan "helppouden" tajuaa vasta sitten, kun niitä onkin kaksi. Siinä kohtaa rupeaa miettimään, että miten sitä olikaan sen yhden kanssa niin työllistetty :-D
Kyllä vähän kauhulla ajattelen, minkälaiseksi se oma arki täällä muodostuu, kun tuohon kahden pienen kanssa puuhasteluun lisätään vielä tämä koululaisarki. Vaikka isoista on paljon apuakin, niin oma pyörityksensä on kaikissa kuskailuissa ym ym.

Nyt pitää mennä, moiks.

Noniin tuo Ninni viesti kuului siis näin: "Eilen illalla 6 aikaan syntyi sektiolla pikkuinen tyttö, painoa 2,9 kg ja pituutta 48 cm. Terkkuja kaikille! Joko on muita vauvoja? T. Ninni"

Onnea vielä Ninnin perheelle tätäkin kautta!

Meinaa olla hankalaa tää palstailu, kun on tuo opettelija ollut tuossa. Niin ja Senora, mitään varsinaista äitiyslomasijaistahan mulle ei ole tulossa, mutta hätäapulaisia on pakko olla, pahojen tilanteiden varalle.

Juu kyllä tuo työkaverin poismeno on tunteita kuohuttanut täällä tänään, kyseessä oli kumminkin suht nuori 46 v. mies... Mutta eipä tarvi hänen enää olla täällä kärsimässä.

Safiirilta onnittelut Ninnille pikku-prinsessasta.
Sitä vielä varmistelin häneltä, ja tosiaan on äippäloman alkuun asti saikulla. Lääkäri oli tuumannu, että turha laukata siellä jatkuvasti... kunhan käy silloin tällöin tarkistuttamassa kohdunsuun.

Onnnneeeaaaa Ninnille ja perheelle pikkuisesta rinsessasta!!!!

Ja Kirppu ja Tehis taitaa tehdä kohta seuraa... =) Elämme jännittäviä aikoja.

Ny ei jouda muuta, hyvää viikonvaihdetta!

Niksu

Onnittelut Ninnille prinsessasta! Niisk, niisk...

Ja Tehiskin on lähtökuopissaan. Minä olen ihan hajalla. Lupailee, lupailee vaan ei mitään saa aikaiseksi. Tekisi mieli mennä vaan peiton alle ja olla siellä niin kauan kunnes synnyttämään täytyy lähteä. Jotenkin kaikki asiat ottaa niin pattiin. Olen tosi epätoivoinen.

Kirppu (huokaa)

Jeeps. Johan on mahottoman komia syysaurinkoilma ulkona. Jos meillä ois oma piha, istuskelisin ulkona kahvinjuonnissa. Nyt ei auttanu ku tulla pistäytyyn kirjastossa.

Onnea siis valtavasti Ninnille tyttärestä! Olihan pikkuruinen neitokainen teillä. Hienoa että kaikki meni hyvin.

Seuraavaksi jännäämme Tehistä ja Kirppua. Eikä Kapriksellakaan välttämättä mene montaa hetkeä. Hyvin on viikkoja sulla kasassa.

Mää tosiaan kävin aamulla terveyskeskukessa. Alunperin olin koirakansalaisen kanssa matkalla samassa rakennuksessa olevaan eläinlääkäriin rokotusta hännänheiluttajalle ottamaan. No, eläinlääkäri ei ollukaan paikalla ja marssin lääkärin vastaanottovaraustiskille kysymään eläinlääkärin yhteystietoja, jos hälle vaikka soittaisin ja varmistaisin etukäteen sopivan rokotusajan. Siinä samalla kysäisin, että mitekäs saisin itselleni maanantaiksi lääkäriajan, kun saikkua pitäis vielä jatkaa. Kello oli 8.07 ja kävi ilmi että vapaana ois samana päivänä eli tänään lääkäriaika klo 8.45. Mää kipitin siis kotiin (kadun toiselle puolelle), suihkuun, hiusten kuivaukseen, puhtaisiin vaatteisiin ja takas vastaanotolle klo 8.35. Tämä tosiaan osaa tarvittaessa panna tuulemaan. Mies ei meillä ois ikinä selvinny yhtä vauhilla. Joka tapauksessa lääkäri totesi, että on kaikin puolin järkevää, jos en mee enää ollenkaan töihin. Saan olla itse rauhassa, Kelalta alkaa saamaan saikkupäivärahaa, joka ei katkea missään vaiheessa ja sitte työnantaja pystyy järkkäämään jo lopullisen sijaisen tilalleni. Sijainenhan siellä jo on, mutta nyt tämä saa jatkaa rauhassa marraskuuhun -08 asti.

Siinäpä kuulumiset meikäläiseltä. Nyt jatkan matkaa. Joten terveisiä ja hyvää viikonloppua kaikille!

Safiiri ja Nelkku 21+jotain (sekasin meni heti ku ei oo kalenteria käytössä)

Odottajat

Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Kirppu 31v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 12/05
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 32 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen
Niksu, 28v. LA 03.02.08 toinen, poika 12/05
Safiiri, 35v, LA 24.2.2008, neljäs, lapset -00,-03 ja -05
Antzi, 24v, LA 4.3.2008, toinen (yksi enkelilapsi)
senora, 41v, la 26.4.08 , ensimmäinen
sanna, 33v, la 10.6.08, tyttö 6/2000 ja poika 7/2003 ja enkelipoika 36rvkoa 11/2006

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
Bellamariia 28v, poika 2.8, 3600, 50 cm (la 11.8 toka muksu)
Mervi83, poika 17.8.2007, 4235g ja 53cm (LA 4.8.07)
Hoppu , poika 19.9.07 4180g ja 54 cm (LA 15.9.07 esikoinen)
ÄssÄ, tyttö 20.9.07 , 2660g , 48cm (LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02 )
Pikku2 29v. , tyttö 30.9.07 2750 g 48 cm toinen, poika 01/03 (LA 25.10.07)
Jazz (vm77 , poika 16.10.07 4210g ja 54 cm toinen, tyttö 8.8.2005 (LA 8.10.07 )
Ninni83 24v.tyttö 18.10 2,9 kg ja 48 cm toinen, tyttö 01/04 ( LA 18.10.07 )

tytöt 7 - pojat 7

Lohdutusta Kirpulle; melkoista odottelua se on nyt täälläkin. Ei voi kehua vielä lähtökuopissa olevansa ollenkaan. Tätä hidasta esikypsyttelyä tämä vasta on. Koko päivän on supistellu epäsäännöllisesti. Välillä vähän pidempiä ja hiukan kivuliaampia suppareita. Mutta ei tällä vielä valmista saada pitkään aikaan, joten hyvin kerkiät Kirppu kiriä edelle :-)
Ja mistäs sen tietää, jos loppuvat kokonaan yhtäkkiä :-/ Mutta jos yhtään vanhaan malliin pelaa kroppa, niin huomenna on maailmassa tämä "Kauno-poika". (Siellä olikin sopiva nimi pojalle huomennakin kalenterissa!)
Sen verran päivän suunnitelmia muutettiin, että iskä lähtikin isojen kanssa vaan sinne keilareissulle. Käyvät samalla Hesellä syömässä. Pikkumies onkin just sopivasti saanut flunssan, niin ei senkään takia lähdetty kaikki. Ollaan siis pojun kanssa nyt kaksistaan ja mennään kohta soffalle vaan lököttelemään.
Lastenvahtipäivystäjät on hälytetty valmiustilaan ja voi olla, että mummi tuleekin illalla tänne yöksi, jos vähänkään siltä alkaa näyttää...
Rauhallisin mielin tässä on pyykkikonetta pyöritetty ja pientä siivoskelua yritetty :-) Ei malttanut päikkäreitä nukkua, vaikka yöunet jäi tosi onnettomiksi.

Safiirille sitten vaan toivotellaan sairasloman jatkoja! Hyvä juttu, että ratkesi nyt noin. Eihän siinäkään mitään järkeä ole, että sinnittelee muutaman päivän kerrallaan ja taas hakemassa lisää saikkua. Meinaatkos hankkia nettiyhteyden kotiin? ;-)

Taas supistaaaaaaaaaaaaaa... :-) Vielä tosiaan hymyilyttää, joten eipä ole synnärille kiirettä!

En oo aikoihin tänne ehtinyt kuulumisia lukemaan, mutta äkkiseltään sen verran ymmärsin, että vauvoja on syntynyt ainakin kaksi... SUURET Onnittelut Jazzille ja Ninnille pienokaisista :) :) :)

Ja Sannalle Onnittelut hienoista uutisista :)

Senoralle myös Onnittelut np-ultra näkymistä :) Hui, kun sullakin on jo tuo vauvan odotus pitkällä!!!

Pikaisesti taas kurkkaamassa uutisia.

Suuren suuret onnittelut Ninnille ja perheelle pienestä prinsessasta!

Tehikselle ja Kirpulle kovasti pitkää pinnaa! Tiedän kuinka turhauttavaa tuo odottaminen tossa vaiheessa on. Mutta believe or not, ei vie enää montaa päivää! Tsemppiä myös itse pusertamiseen, jos en sitä ehdi ennen teidän laitokselle lähtöänne toivottaa.

Safiirille mukavia saikkupäiviä toivottelen! Ihanaa ettei sun tarvitse enää sitä miettiä vaan voit ottaa nyt iisisti ja toivon mukaan nauttia odotuksesta.

Kaikille teille ihanaista odotusta ja hyviä vointeja! Ja Kirpulle vielä, että ei tämä nyt oikeasti olekaan niin rankkaa, päivä päivältä helpottaa. Kyllä sitä kummasti tosiaan keinot keksii miten selvitä, rintareppu tai kantoliina on varmasti yksi ehdottoman tärkeitä hankintoja arjesta selviämisen kannalla.

Nyt ei kerkiä enempää. Olette kaikki ajatuksissani vaikken nyt kerkiä kommentoimaan.

Tsemppiä ja haleja!

Jazz

No voi höh Kirppu! Miten tosiaan se Tehis??? Taitaa jäädä mulla Tehiksen kuulumiset huomisaamuun, sillä taas väsyttää armottomasti...pienet tirsat jo otinkin sohvalla, mut jos nyt siirtyis sänkyyn. Hyvää yötä!

Tuuli