Ex-kermit 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi rähmä ... ÄssÄ vielä yhtenä ... Mutta sielläpä tyyppi saa vielä yksiössään kasvaa ja vahvistua.. Koitahan kestää...
Ja pikku2:n mieskin on nyt tyydytetty... teki varmaan hyvää kummallekki... Hyvä että neuvolassa oli kaikki ok.
Eläkä Tuuli välitä noista eri ajoista.. kyllä neuvolassa sulle joku aika laitetaan niihin papereihin.. Tiijätkö muuten itse sen hedelmöittymisen ajan?? Kai siitä vois kans laskee, onko viikkoja niin vai näin?? Mulla on kans monta aikaa ja samana päivänä kun puhuu kahden ihmisen kanssa, niin kumpikin antaa eri raskausviikot! Kerroin eilen tälle meijän neuvolan tätille että ultrassa oli perjantaina viikkoja 8+1 ja hän kysyi vaan laskettua aikaan. Sen kuultuaan pyöritteli kai jotai kiekkoa, joo eli tänään on 8+3 ja mun laskun mukaan oli 8+5. Että mieti siinä sitte. Jotenki enemmän luottais siihen ultraan.
Mutta kun se ultralaitekin antoi eri lasketun ajan kuukautisten mukaan, kuin mitä täällä neuvolassa... Ei ymmärrä pieni ihminen ...
Pääasia kai lienee että on joku la tiedossa, onpahan joku päivämäärä mitä odottaa. (ja se on niiiiin kaukana)

Senora, en mä välitäkään. Tää poikahan on niitä ovistikku kädessä tehtyjä eli pupuiltiin ennen ovisviivoja, ovispäivänä ja vielä parina seuraavana päivänä. Ja yx tuttu kysyi multa, että oliko vahinko...Ei ihan siltä kuulosta ;) Mut eipä hän sitä tiennyt.

Tuuli

Vahinko??? Nyt kyllä naurattaa. Tietäiski Tuulin tuttava tilanteen.

Ois kyllä jännä tietää etukäteen sukupuoli. Ei meinaa millään jaksaa oottaa. Ku jos se teoria pitää paikkansa, että ovisaikana tulis poika, Nelkku on poika. Kun taas jos se, että odotusaikana on huono olo yms. pitää paikkansa, Nelkku on tyttö. Pitääpä kysyä ens tiistaina neuvolassa syke. Viimeksi ei sanonu lukua, totes vaan että on hyvä.

Voi hitsi, eipä ÄssÄ päässyt tositoimiin. No, vauvan parasta tässä vaan täytyy ajatella ja kait ne lääkärit sitten tietää... Eipä ole onneksi isoa tulossa, niin ei ainakaan sen takia sitten tarvitse suunnitelmia muuttaa. Tsemppiä ja ässiä!

Tuo lasketun ajan laskeminen on todella vähän hämärää välillä. Mutta niinhän se pitäisi mennä, että ovulaatiosta tasan 38 viikkoa. Jännästi vaihtelee tuo, miten niitä laskettuja aikoja muutellaan. Jossain täytyy olla viikko heittoa, että lähdetään koskemaan.
Itse olen myös edelleenkin hyvin epävarma tuon lasketun ajan oikeellisuuden suhteen. Kun se oviksen metsästys tosissaan oli minä oli... Oi niitä aikoja :-D
En millään jaksa uskoa, että raskaustestit vois alkaa haamuilemaan 3vrk oviksesta! Näin kuitenkin siis tuo nykyinen laskettu aika mulla on. Ja 8 vrk oviksesta oli jo ihan kunnon vahva viiva. Hiukan enempi edelleen uskon siihen alkuperäiseen eli 10.10. Sen mukaan tänään oliskin jo muuten tasan rv 37!
Mutta toisaalta samapa tuo. Vauva tulee kun tulee :-)

Täällä tuli ihana auringonpaiste. Tosin alkoi vasta meidän puistoreissun jälkeen... Aikas kolea oli sää aamupäivällä. Mutta toi ulkoilu on kyllä niin tärkeä juttu, että siitä ei tingitä! Ruoka ja uni maistuu kummasti parin tunnin happihypyn jälkeen.
Nyt odottelen keskimmäistä kotiin. Jos ei ole sopinut kaverin kanssa mitään uimareissuja tms., niin aletaan pullaa leipomaan. Taisikin just tulla....

Tehis rv 36+3

Kiitosta vaan kovasti sympatioista ja tsempeistä, mieli on vähäsen jo rauhottunu =) Sitä vaan on niin herkkis kaikissa asioissa mitkä ei mee niin kun toivois tässä "siunatussa tilassa". Ja tosiaan mulla on ihan kohtalaisen hyvä olo kuitenkin, asiat vois olla huonomminkin!

Hih, tuo Tehiksen "oi niitä aikoja" !! Kyllähän nuo jutut nyt naurattaa, vaikka silloin olikin tosi kyseessä ;) Heh, mä kyllä melkein voisin puolestani sanoa, että Toivo oli vahinko. No eihän siihen nyt uskonu erkkikään, että just sillon sitte natsais ja yhdellä ainoolla laakilla (ja varmaan saman tien pomppasin aktin jälkeen pesullekin), kun siihen mennessä ovisten aikaan aina höylättiin monta päivää, no, ainakin 3.
T. nimim. joulukuussa en sitten ainakaan halua synnyttää... Mutta mutta, leikki sikseen, toivottu vahinko ainakin =D.

Täällä ei kyllä auringosta ole tietookaan. Taitaa sataa edelleen, aamusta asti tullut taukoomatta.

Kiva, kun ÄssÄ vähän rauhoituit :)

Meillä on ainakin molemmat lapset "vahinkoja". Ekasta pelleiltiin 1 kk ilman ehkäisyä ja oltiin kauhean ihmeissämme et miten voi olla raskaana.. =) Ja toka tärppäs lähestulkoon pyhällä hengellä, ei siinä 2 vkoa isän kuoleman jälkeen noin makkarijutskat olleet päällimäisinä mielessä (ja just päivää ennen isän kuolemaa jätin siis pillerit pois). Tai siis kuopushan on kaiketi saanut alkunsa äitienpäivänä, taisi äippä saada silloin kovan paketin... =)

Anyway, en oo koskaan ymmärtäny miksi ihmiset viitsii edes kysyä onko jonkun raskaus ollut vahinko??? Ainakaan ko. raskaana olevalta itseltään...

Näihän se on Ässä!

Omppu kerrataas vielä sitä kela-asiaa ;) Eli mulle on nyt selvinnyt, että mä saan ekan 3 kuukautta palkkaa. Meillä töissä henkilöstöhallinnosta sanoivat, etteivät he tarvitse mitään muuta minulta kuin semmoisen työpaikan oman "virallisen" lapun täytettynä (ei siinä ole kuin pari kohtaa; laskettu aika, koska vapaa alkaa ja koska loppuu, esimiehen ja omat allekirjoitukset). Jäin miettimään kumminkin sitä, kun se mun terkka sanoi viimeksi, että se kelan papru annetaan töihin ja mielestäni olen täältäkin jostain lukenut, että osa antaa sen kelan paprun työnantajalle???? Olenko ymmärätänyt jotenkin väärin?

Tuuli

jepulis - ja kuten kaikki muistaa - niin meillä heitettiin allakka nurkkaan ja elettiin saunakämpässä... Muistelenpa tunnistaneeni oviksen jonakin iltana ja silloin(kin) touhuiltiin... Eipä tullu allakkaan merkittyä tuota(kaan) päivää muistiin.

Kun vaan joskus olis aikaa, niin vois tuolta kermeistä käydä noukkimassa keskustelut talteen. Eipä sitä olis varmaan päiväkirjaan noinkaan tarkkaan tullu kirjattuja kaikkeja tuntemuksia ja oloja.

Ja Omppu lopettaa ton joulukuun manaamisen... mähän oon ite syntyny joulukuussa ja toi sun la on aika liki mun syttäripäivää! grr ;)

hirmu kiirus kun ollu pari päivää poissa ja muutenkin muutosvaihe täällä töissä.

Minäkin naureskelin tuota Niksun kovaa pakettia :)

Juupa meillä tiitiäinen on kyllä tekemällä tehty. Aika ahkeria oltiin tosiaan koko viime talvi/kevät, että voisin kyllä yhtyä Tehiksen sanoihin, että oi niitä aikoja ;)

Mutta tuosta vahingosta vielä, että onhan se aika tökerösti kysytty oli totuus asiasta mikä tahansa...

Tuuli

Täällä leijailee ihana pullan tuoksu... Vielä on vimpat uunissa.

Tuuli, meillä ainakin palkanlaskija täytti siihen Kelan kaavakkeeseen ne työnantajan osuudet. Siksi jätin palkanlaskentaan tuon paperin. Työnantajalle ihan normaalit virkavapausanomukset vain...

Oi niitä aikoja tosiaan... Kyllä toisaalta vähän haikeudella muistelee, kun meillä ainakin tuo oli ainut lajissaan tuo noin kova haaveilumeininki. Ja eipä taida enää lisääkään haaveiluja tulla, sniif :'(
Juu, jotain hormonihuuruja taas, huoh!
Mutta oikeasti en kyllä taida edes kehdata käydä lukemassa noita vanhoja juttuja. Mitähän kaikkea sitä tuli hölmöiltyä :-D

huh... kauhulla kyllä odotan sitä että mistä päin alkaa tulla kyselyitä... Siellä kun odotettiin ultraa, niin tuli yks puolituttu tuli siihen jutteleen. Jahans.. jaa neuvolaanko sitä ollaan menossa ?? Mies vaan että joo... ja vaihtoi puheenaihetta. Mutta oli onneksi viran puolesta siinä, että ei kai voi lähtee levitteleen mitää juttua. Mutta oli tää tuttu kyllä juttuseuraa vailla... sitte sille tuli hälyytys ja joutu lähteen... ei ees kerenny heippaa sanoa.

Mä nyt roikin tähän väliin, vaikka Tuuli Ompulta kysyitkin...
Siis mä ainakin esikoiselta (ja niin nyt kuopukseltakin) täytin omalta osaltani sen Kelan lapun ja toimitin sen sit palkanlaskentaan. He sit täyttivät sen työnantajan osuuden ja toimittivat lappuset Kelaan edelleen. Luulisi sen toimivan sullakin niin? Ja meillä siis myös työnantaja maksaa sen ekat 3kk kotiin palkkaa.

Ompulle samat terkut kuin Senoraltakin, ei se joulukuu nyt niiin paha kuukausi ole syntyä... =) Meillä on esikko syntynyt joulupäivänä ja isäntä viattomien lasten päivänä ja ihan hengissä on selvitty.. =) Pitäähän sitä nyt joka taloudessa olla yksi varajeesus ja yksi viaton lapsi, eikö..?

Mä oon niiiin väsyny, varmaan ootte ehkä päivän mittaan huomannu. Ei jaksattais yhtään. Onneksi hu on lyhyt työpvä kun meen iltapäivällä parturiin hankkimaan uuden tukan (lyhyen tumman tilalle pitkät vaaleat kikkarat, eikö oiski kiva..? ) ja sit perjantaina teen vaan aamupvän ja nautiskelen isännän seurasta iltapäivän... =)
Äsh, viel puoltoista tuntia jaksettava pakertaa... Jatkamme, saamme kenties elää...

Juu saa toki muutkin vastata kuin vain Omppu ;) Kiitti Niksu! Kattelin tuolta Kelan sivuilta sitä lomaketta: et satu muistamaan, mikä kohta se on, mikä työnantajan pitäisi täyttää?

Täytyy varmaan vielä kysyä selvyyden vuoksi uudestaan tuolta henkilöstöhallinnosta. Toisaalta kyllä vähän ihmettelen, etteivät tietäisi, kun tämä on todella iso firma ja tuskin olen ensimmäinen äitiyslomalle jäänyt.

Tuuli

Niksun kova paketti... hih, hih!

Ja Tehis leiponut pullaa, nami, nami. Itse ajattelin tänään jotain suolaista piirakkaa, niinkun iltapalaksi. Mies on myöhään töissä.

Olotila näköjään vaihtelee päivien mukaan. Jos pari päivää sitten olin varma että lapsi syntyy kohta kun olo niin tukala niin nytpä sitten ei. Mitään suppareita ei näy eikä vatsa juurikaan ahdista. Olo on hyvä paitsi vasemmassa ohimossa tykyttää (siis vähän päänsärkyä). Yönkin nukuin kuin tukki!

ÄssÄlle vielä jaksuja, kohta se vauva sieltä tulee ulos, kun hetki on sopivin!!!

Kirppu 35+6

Juu yritin sen seitsemän kertaa aloittaa vastaamista, mutta aina joku keskeytti. Hyvä kun muut ehti! Laitan nyt omankin versioni siitä kelahommelista. Eli

No tota, siis mä tein työantajalle virkavapaushakemuksen (rasti kohtaan äitiysloma etc.), hän laittoi nimen alle ja toimitti palkkoihin. Liitteeksi laitoin kopion terveydenhoitajan kirjoittamasta todistuksesta laskettuine aikoineen; alkuperäinen meni Kelan lomakkeen mukana Kelaan. Täältä töistä sit palkanlaskija toimittaa tarvittavat palkkatiedot, tai nytpä en tiedäkään, meneekö ne suoraan sähköisesti Kelaan, vai vienkö ite paperin tulotiedoista, kun siis lasketan ne puolen vuoden tulot. Mutta ainakin nuo tiedot palkallisesta ajasta palkkasihteeri toimittaa ite kelaan. Onpas sekava selitys.. Mutta että samaan lomakkeeseen en täytä palkkojen kanssa yhtään mitään, vaan palkanlaskijalle on oma lomakkeensa olemassa tyyliin olikohan joku nro 17....Kunpa nyt pääsisivät ratkaisuun, että nouseeko alan palkat vai ei, että saisin toimittaa ne tiedot ja saisin päätöksen päivärahoista. Lokakuun palkan otan vielä laskelmiin mukaan.

Juu ei hei sit todellakaan millään pahalla joulukuisia vastaan! Lähinnä omaa jaksamista ajattelin, että tällainen laiskimus kun olen, niin tuo vuoden pimein aika ei välttämättä oli paras mahdollinen yöheräämisille etc..

Uhh, karsee dunkkis täs huoneessa, kaveri toi just kynttiläkutsuilta tilaamani tavarat..huh!

Minäkin vastaan Tuulille :-) Eri työpaikoissa on tietty eri käytännöt, mutta meillä meni näin. Ilmoitin esimiehelleni, että jään äitiyslomalle silloin ja silloin (mitään virallista paperia ei meillä tarvinnut täyttää). Ilmoitin asiasta myös meidän henkilöstöpäällikölle. Sitten täytin sen kelan paperin ja menin sen kanssa palkanlaskentaan, jossa he katsoivat/ ottivat ylös tietyt kohdat ja sanoivat mihin asti maksavat mulle palkkaa (sen 3 kk). Minä toimitin itse paperin kelaan ja sen jälkeen kela oli yhteydessä palkanlaskijoihin tai toisinpäin.

ÄssÄlle tsemppiä ja jaksamista viimemetreille!
t. sämpy

Harmi Ässä, ettet päässytkään vielä. Mut tosiin varmasti parempi, et käynnistyis itsekseen. Mites muuten sitten jos menee kovasti yli, laittaako ne sitten sektioon vai antaako silti synnyttää alakautta?

Onkohan Jazz tosiaan jo synnyttämässä?

Heräsin yöllä kovaan vatsakipuun, särki myös alaselkää, ja vatsa oli pinkeä..oli ihan uutta mulle. Ei kait supistus voi tuntua yhtäjaksoisena kipuna??!! Meni parissa tunnissa ohi.. Mitähän lienee?

Kyllä käy miestä sääliksi..oon taas pihtaillu useamman viikon, toinen yrittää joka ilta, mut oon vain aina ollu niin väsyny..Pitäis kyllä varmaan pian armahtaa, sit kohta on taas pitkä tauko kun vauva syntyy.. Jostain syystä ei edes itsellä tee pahemmin mieli, ehkä siks kun on jo niin hankalaa löytää hyvää asentoa ja sit vielä toi limakalvojen kuivuus..

Ninni rv 35+6

Pikaisesti ennen nukkumaan menoa.

Yhdessä koossa olen, on vain ollut kauhia kiirus ja kaikkea muuta ohjelmaa etten ole koneelle kerennyt tai jaksanut.

Ja höpsöt: kyllä mä sitten ilmoitan kun lähtö tulee. =)

Mutta nyt unten maille, väsyttää niin maan vietävästi. Yritän palata huomenna paremmalla ajalla.

Terkkuja, hyviä vointeja ja tsemppejä kaikille teille!